Nové Ferrari 12Cilindri oficiálně: Oslava V12 o 830 koních stojí od 10 milionů
Italové oficiálně odhalují nové Ferrari 12Cilindri. Dvanáctiválcová novinka je obrovským překvapením, protože je vyvinutá podle nepsaných pravidel staré školy – nemá přeplňování ani elektrifikaci.
V posledních letech se v automobilovém světě často spekulovalo o dalším pokračování tradičních dvanáctiválcových kupé od Ferrari. Nedaleko rodiště značky v italském Maranellu se pravidelně ukazovaly maskované vývojové muly a milovníci vzpínajících se plnokrevníků očekávali, zda se novinka představí s revolučním přeplňováním nebo rovnou s až kontroverzní elektrifikací. A teď se konečně odhaluje a je plivnutím do tváře všech, kdo Ferrari nevěřili.
Oficiálně se jmenuje Ferrari 12Cilindri, neboli Dodici Cilindri, a do češtiny se nové jméno překládá docela jednoduše, protože v italštině znamená „dvanáctiválec“. I když to není zrovna originální pojmenování a může trochu působit, že produktové a marketingové manažery v Maranellu asi zrovna nic lepšího nenapadlo, je prostě oslavou dvanáctiválců. Kdo ví, kolik nových rychlých aut s prestižní V12 v budoucnu ještě uvidíme.
Nové Ferrari 12Cilindri se současně inspiruje svými nejslavnějšími předchůdci z padesátých a šedesátých let. S moderními minimalistickými liniemi tak kombinuje třeba tmavý pruh mezi předními světlomety, který se původně objevil na legendárním modelu 365 GTB/4 „Daytona“. Už tradičně má vlajkové dvanáctiválcové kupé od Ferrari dlouhou příď, kabinu posunutou dozadu a už teď se představuje v obou karosářských variantách – kupé a Spider.

Novinka se stále pyšní tradičním vysokootáčkovým atmosférickým 6,5litrovým zážehovým vidlicovým dvanáctiválcem F140HD s klíčovými technickými vylepšeními. Ferrari jej vybavilo titanovými ojnicemi, snižujícími rotující hmotnost o 40% oproti ocelovým ojnicím, novou hliníkovou slitinou pro písty a převáženou odlehčenou klikovou hřídelí. Technici jej navíc vybavili i výrobní technologií vyvinutou ve formuli 1 pro snížení tření i zvýšení mechanické účinnosti motoru.
Nově vylepšený dvanáctiválec tak vyvine maximální výkon 830 koní při 9500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 678 newtonmetrů. Ferrari uvádí, že 12Cilindri akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, z 0 na 200 km/h za 7,9 sekundy a vyvine maximální rychlost 340 km/h. Otevřená karosářská varianta Spider je se zrychlením z 0 na 200 km/h za 8,2 sekundy nepatrně pomalejší.

Ferrari 12Cilindri je standardně vybaveno aktivní aerodynamikou, systémem pro zatáčení všemi čtyřmi koly, i nejmodernějšími brzdami brake-by-wire. Ty značka už v minulosti představila na plug-in hybridních supersportech SF90 Stradale a 296.
Italská továrna nové Ferrari 12Cilindri prodává se základní cenou od 395.000 eur za standardní kupé a 435.000 eur za otevřenou verzi Spider. Při aktuálním kurzu tak zákazníci v Česku zaplatí minimálně 9,9, respektive 10,8 milionu korun.