Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Ferrari 12Cilindri oficiálně: Oslava V12 o 830 koních stojí od 10 milionů

Ferrari 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri
37 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (24)

Italové oficiálně odhalují nové Ferrari 12Cilindri. Dvanáctiválcová novinka je obrovským překvapením, protože je vyvinutá podle nepsaných pravidel staré školy – nemá přeplňování ani elektrifikaci.

V posledních letech se v automobilovém světě často spekulovalo o dalším pokračování tradičních dvanáctiválcových kupé od Ferrari. Nedaleko rodiště značky v italském Maranellu se pravidelně ukazovaly maskované vývojové muly a milovníci vzpínajících se plnokrevníků očekávali, zda se novinka představí s revolučním přeplňováním nebo rovnou s až kontroverzní elektrifikací. A teď se konečně odhaluje a je plivnutím do tváře všech, kdo Ferrari nevěřili.

Oficiálně se jmenuje Ferrari 12Cilindri, neboli Dodici Cilindri, a do češtiny se nové jméno překládá docela jednoduše, protože v italštině znamená „dvanáctiválec“. I když to není zrovna originální pojmenování a může trochu působit, že produktové a marketingové manažery v Maranellu asi zrovna nic lepšího nenapadlo, je prostě oslavou dvanáctiválců. Kdo ví, kolik nových rychlých aut s prestižní V12 v budoucnu ještě uvidíme.

Nové Ferrari 12Cilindri se současně inspiruje svými nejslavnějšími předchůdci z padesátých a šedesátých let. S moderními minimalistickými liniemi tak kombinuje třeba tmavý pruh mezi předními světlomety, který se původně objevil na legendárním modelu 365 GTB/4 „Daytona“. Už tradičně má vlajkové dvanáctiválcové kupé od Ferrari dlouhou příď, kabinu posunutou dozadu a už teď se představuje v obou karosářských variantách – kupé a Spider.

Video placeholder
Ferrari 12Cilindri • Zdroj: Ferrari

Novinka se stále pyšní tradičním vysokootáčkovým atmosférickým 6,5litrovým zážehovým vidlicovým dvanáctiválcem F140HD s klíčovými technickými vylepšeními. Ferrari jej vybavilo titanovými ojnicemi, snižujícími rotující hmotnost o 40% oproti ocelovým ojnicím, novou hliníkovou slitinou pro písty a převáženou odlehčenou klikovou hřídelí. Technici jej navíc vybavili i výrobní technologií vyvinutou ve formuli 1 pro snížení tření i zvýšení mechanické účinnosti motoru.

Nově vylepšený dvanáctiválec tak vyvine maximální výkon 830 koní při 9500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 678 newtonmetrů. Ferrari uvádí, že 12Cilindri akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, z 0 na 200 km/h za 7,9 sekundy a vyvine maximální rychlost 340 km/h. Otevřená karosářská varianta Spider je se zrychlením z 0 na 200 km/h za 8,2 sekundy nepatrně pomalejší.

Video placeholder
Ferrari 12Cilindri • Zdroj: Ferrari

Ferrari 12Cilindri je standardně vybaveno aktivní aerodynamikou, systémem pro zatáčení všemi čtyřmi koly, i nejmodernějšími brzdami brake-by-wire. Ty značka už v minulosti představila na plug-in hybridních supersportech SF90 Stradale a 296.

Italská továrna nové Ferrari 12Cilindri prodává se základní cenou od 395.000 eur za standardní kupé a 435.000 eur za otevřenou verzi Spider. Při aktuálním kurzu tak zákazníci v Česku zaplatí minimálně 9,9, respektive 10,8 milionu korun.

Vstoupit do diskuze (24)