Vyšší střední třídě i nadále dominují německé vozy, za nimi následuje Volvo a poté zbytek, který ovšem nemá ani pět procent trhu. Mezi německým triumvirátem má navrch BMW a stačí mu k tomu jediný model: nová pětka.
Vydrž, A7 už je na cestě..., ta statečně zamotá prodeje jak všem sedanům vyšší stř. prémie (včetně příští A6), tak (částečně!) i vozům o třídu výš (včetně A8)... ;-)
Uvidíme časem, každopádně už teď to auto ve mně vzbuzuje zvědavost, kterou jsem před oficiálním představením prémiovky dlouho nezažil...¨, navíc fakt, jak rychle a hodně ae Audi stále zlepšuje, podporuje můj optimismus tímto směrem...
Sice mi to moc časově nevyhovuje, ale asi nakonec neodolám a přijmu pozvání na příští týden do Prahy, na premiéru A7...
Hmmm, považuješ kupce allroada za blázna. Koukám, že máš na Moje auto odraz svého vkusu - Renault Thalia. V té souvislosti mám skromný dotaz - za co pak považuješ sebe?
1.Áno považujem kupcu allroada za blázna, je tu 5-ka kombík ktorý síce nemá zvýšený podvozok ale pohon 4x4 má a aj tak stojí allroad za prd v teréne takže vyššia svetlá výška ti je na nič, nehovoriac a technickom náskoku 5-ky oproti allroad
2.To auto nie je moje, ja som ešte len študent VŠ
3.Ukáž nám svoje auto, zatiaľ tu máš iba silné reči o prémiových ľuďoch a že aký sme lúzeri keď jazdíme na iných autách než prémiových a "SUPER"mainstreamových.
Takže GTI, rad je na tebe, buď ukážeš čo máš za auto alebo tu budeš ďalej kecať a poučovať nás...
Nie je to síce moje ale mám už v ňom dosť najazdené tak som sa chcel podeliť s ostatnými o mojich dojmoch. Veď o tom to je nie? Koľko ľudí tam má firemné/služobné auto a je to v poriadku...
citujem: "Samozrejme, allroad nie je určený do ťažkého terénu a na offroad sa ani nehrá. Dlhý rázvor a veľké previsy limitujú jeho schopnosti, ale koncepcia auta oslobodzuje vodiča od závislosti od asfaltových ciest" čiže je vhodný na poľné cesty a to nie je nič moc.
Realne ne.
Ve snech nekterych jedincu nejde auto se ctyrkolkou utrhnout z cesty ani ve 120 na snehu a pak se jeste dokaze vydrapat po sjezdovce az nahoru k vleku i s obytnym privesem.
Klucina patrne petku i allroada videl tak maximalne na obrazku...
Přesně tak, na allroadu (A6) je zajímavé právě to, že je (sériově) "na vzduchu". Což má za následek jednak komfort, ale taky možnost kdykoli výrazně přidat autu na jeho světlé výšce...
Vše má svoje pro a proti, a vždycky je něco za něco a nějaké větší diskusní vymezování (viz miro158) je celkem zbytečné...
Nemám silné řeči o prémiových lidech, jen píši o životě, tedy o tom, o čem ty zatím nemáš ani šajna. To s mým sociálním postavením však nemá koneckonců vůbec nic společného. Nebo se snad domníváš, že když psal Jules Verne Tajuplný ostrov, přestěhoval se na Cejlon? 8-s >:D
Nepleť si to zde se zpovědnicí, na zdejší diskuze není vstupním předpokladem techničák nýbrž hlava. Kapiš, míro?
Tabulka reference, tabulka pravdy. Počty prodejů v této tabulce samozřejmě nevyjadřují, jak je který model kvalitní v komplexním slova smyslu, (jako je tomu ve třídách nižších) nýbrž jen a než osobní preference daných kupců. Prodejní akcelerace konkrétního modelu pak je nadto ještě určována novostí modelu (viz. BMW5). Zde není špatných koupí, zde jsou jen koupě... diamantové.
Ostřejší diamantový kovboj volí (byť v kabině přeci jenom mírně zatěsnané) nové BMW. Vizualita přesně odráží naturel vozu, technika doslova nadoblačná, na image ti nestačí ani kufr kombíku.
Vyspělý elegán s tím správným vychováním jede Mercedes. On přece... jezdí Mercedesy. AUDI (vzhledem ke stáří modelu, neuvěřitelný úspěch) je prémiovým evergreenem třídy. Pružný, úspěšný muž tu zcela přirozeně jezdí AUDI, vizuálně dotažené auto do každého faldu. A pak jsou volvisti, údajně s průměrným IQ nad 125, se vkusem Leonarda a s poměrně slušně vybalancovým životním postojem.
Tihle čtyři výrobci dokonale pokrývají intelektuální, vkusové a charakterové sociální spektrum jezdců vyšší střední. Samozřejmě jsou i v této třídě jedinci s takříkajíc velmi vyoseným vkusem. Ti kopulují v nižších příčkách tabulky. Přehlédnutelná skupina, avšak pozor, skupina nikoliv k zatracení. Když i tito jedou kolem, preventivně salutuj.
Mistrem designu třídy následujících sedmi let je samozřejmě Mercedes-Benz. Tím chci naznačit, že ostatní ve třídě dělají krásná auta, Mercedes ovšem ke krásnému autu přidává ještě umělecký dojem.
Vyber si v této třídě jakékoliv auto z první čtyřky výrobců, budeš neskonale šťastný. Kéž bych to mohl napsat i ve třídách nižších...
:-):yes: Ostrýho IQ kovboje s vkusem Leonarda už jsem si střihnul, ještě mi zbývá pružně úspěšný elegán, ale jak label furt vyhrožuje, že nás nová ášestka/ásedmička zválcuje, tak co není, může být. >:D
Ano, především A7 "věštím" velký úspěch, jak píšu, s tou budou mít problémy (kromě konkurence) i týmoví spoluhráči jako příští A6 sedan, ale částečně i současná A8. Dokonce i v takové Ostravě už se našlo pár lidí, co složilo zálohu na A7, aniž by viděli aspoň její finální fotografie, tedy jen podle fotek studie Sportback! :-O
Navíc se mi dvoudveřová inspirace v podobě Audi 100 (C1) Coupé S líbila už mnohem dřív, jednoznačně nejhezčí a nejnadčasovější kupé od Audi z počátku 70-tých let.
[odkaz]
Před chvílí mi jeden diamantovej vlítnul z vedlejší s S-Klasse na hlavní. Přesto měl ještě "diamantový" vystupování a jednání. IQ bych viděl někde u číslo rovnajícímu se aktuální teplotě v Praze.
I kdyby měl platinovou desku pod kůží, nebo s ní obloženou palubku bude to navždy křupan. Ten typ, co má umaštěnou kůži na sedačce spolujezdce od zbytků bramborovýho salátu ;-)
Potkat ho v noci, tak mu dám dobrovolně šrajtofli, nechám si dát pár facek a uteču :-)
Většina buněk v jeho hlavě má podle mě problém vůbec udržet vyměšovací potřeby, natož aby byl schopen uznat...jsem vůl :-)
Proti mě zas před chvílí vyjel jiný, ale ten byl "pružný úspěšný", protože v A4 cabriu, s brýlemi typu moucha a mlíkem na bradě v protisměru (v místě kde je ostrůvek) při výjezdu z vesnice, předjel pět aut najednou, mně nechal zabrzdit a se zarputilým výrazem opustil scénu. :-);-)
"...Počty prodejů v této tabulce samozřejmě nevyjadřují, jak je který model kvalitní v komplexním slova smyslu, (jako je tomu ve třídách nižších)..."
Nižší střední třída, registrace na českém trhu v prvním pololetí 2010:
1. Skoda Octavia
2. Kia Cee'd
3. VW Golf
Hm, to som teda fakt nevedel, ze Cee'd je v komplexnom meradle kvalitnejsie auto, ako Golf (kedze ma vyssie predaje)! Normalne som v pokuseni s tebou suhlasit, a to sa mi uz dlho nestalo. No ale casy sa menia, aj GTI prisiel na to, kde je skutocna kvalita v nizsej strednej.
A mimochodom, nechval sa prosim ta tak prudko nenapadne! :-)
To je ten známý paradox "kdyby", diskusních kdybykupců infiniti, lexusů, jaguarů jsou haldy, jak dojde na lámání chleba, tzn. do čeho strčit svých prvních vydělaných pár set tisíc, tak to skončí ojetým bavorákem, a když pak takový kdysikdybykupec vydělá na tuhle třídu v novotě, tak je výsledek stejný, ten svůj megaapůl třikrát v ruce obrátí, jaguarem se možná sveze, ale peníze nechá Němcům. Prostě se stane tupým stádem. :-);-)
P.S. pro případ nekonečných debat o tom co koupit ve těchto třídách, používám parafrázi Lenonova známého, nevěřte nikomu..., kdo ještě nedal z vlastního jedenapůl za káru.
Právěže prakticky žádný, podle rychlosti a hladkosti řazení nedokážeš poznat, jestli to není dvojspojka, s tím, že při pomalé jízdě a rozjezdech necuká jako dvojspojka. ;-)
Myslím, že DSG je vhodnější spíš ke sportovnějšímu charakteru vozu, k takové A8 apod. by byla spíš mírně kontraproduktivní právě tím co zmiňuješ... Naopak DSG žalostně chybí v takové R8, kde je stávající R-tronic až příliš "škubavý" při přeřazování, než R-tronic, tak to raději opravdu manual...
Souhlas, DSG má dvě využití, jednak jako "automat" v nižších třídách, kde je díky své konstrukci ve výhodě ve smyslu vhodnosti zástavby k růz. typům motorů a menším absolutním nárůstem spotřeby oproti klasickému automatu. A pak opačný pól, a tím jsou sportovní auta, kde na hranu naladěné dvojspojce automat nestačí. Pro běžná auta střední třídy a výše je naopak do současné dokonalosti dotažený automat (osmikvalty od ZF nebo aisinu) lepší volbou, v této kategorii je absolutní nárůst spotřeby relativizován celkově vyšší spotřebou větších motorů v těžších autech a komfort HDM při šourání a rozjíždění zůstává. Myslím, že nakonec to dopandne tak, jak jsem třeba já nečekal, dvojspojky nepřevládnou, automat si své místo udrží.
Mimochodem až trochu nesmyslná honba za co největším počtem převodových stupňů zdaleka nekončí. Mercedes už nějakou dobu pracuje na novém 9-ti st. automatu... :-O8-s
Tak ta M3 GTS bude pecka, o tom žádná, ale za ty prachy je to skoro povinnost... :-)
Příští týden má být jízda s ní v AUTOCARU, tak uvidíme jak moc se shodnete..., zatím ke GTS napsali jen tohle:
"Mysleli jste si, že BMW začíná měknout?
Omyl, a pořádný!" ;-)
Jasne. Ja chci taky Kiu, ktera vypada jako 911, jede jako 911, zni jako Ferrari, ma vybavu jako Renault, zere jako Lupo 3l TDI a ma zaruku 7 let jako... KIA >:D
A vis proc Kiu? Bo je LEVNEJSI nez predrazene nemecke Porsche!!!
Je to tak měsíc, co si soused koupil novou XF a je radost se na to auto podívat, osobně bych ale asi též volil 5er, protože jak už tu padlo, v tady té lize není špatné volby.
Nic proti BMW, mám tu značku rád a současná 5er F10 je špička, ale když vidim počty prodaných kusů u německého tria a pak u Jaguaru, tak je mi z toho smutno. Nový XF je dokonalý auto, nejlepší, jaký kdy Jaguar vyrobil a přesto se u nás najde za půl roku (!) jen 9 kupců... :-( To číslo by bylo nízký, i kdyby to bylo za měsíc.
V Británii jo, k ostatním trhům nemám informace. Ale myslim si, že díky vlastnění Tatou by mohl mít úspěch v Indii, kde v posledních letech rychle roste počet lidí, kteří si takový vůz můžou dovolit.