Zatímco některé kategorie českého trhu se potýkají s poklesy, v nižší střední třídě je tomu zcela jinak. Počet registrací oproti stejnému měsíci loňského roku totiž vzrostl téměř o polovinu.
teda nevím, asi to vidím trošičku jinak. Měsíční prodeje rostou a celkem dost. Musíš brát v potaz že je to letošní novinka a ČR trh zdaleka nemá nejvyšší prioritu ve výrobě. Věřím tomu, že objednávek je víc než dost a čekačka je asi docela dlouhá.
Presne tak, muzu potvrdit u Cruze, skladovky sice jsou, ale vetsinou 1,6 zaklad s automatem, coz nikdo nechce, takze se ceka a ceka. Spravne prodeje se podle me projevi nejdrive rok od uvedeni modelu
Guru neguru, je to hlavně o penězích. Kdyby měl každej půl melounu na nižší střední, tak prodeje jsou úplně jiný. Jaký? To si každý jistě dokáže představit ;-)
i s pul micem na karu bych do VW fakt nesel a neznam nikoho kdo by tak ucinil, ale je me jasny ze ty lidi co znam nepatrej do tech 100% reprezentativniho vzorku stredoevropskeho bananystanu
Nemyslím, že zrovna VW by byl tím, koho trápí nízké prodeje v Číně, budeš to muset zkusit s jinou značkou. Že ti o nic věcného nejde, žes jen potřeboval nějak zablábolit o VW?! Jistě, nic nového. :-);-)
Jen jejich majitele nebudou zřejmě tak spokojeni jako u te kii. Pro upřesněni reagoval jsem ne na prodeja ale na kvalitu.
PS:mě osobně prodeje aut při vyběru vubec nezajimaji.
Hm, dals odkaz na článek s názvem "Kia – navzdory krizi 50% nárůst prodejů", kde se zmiňuje hlavně nárůst prodejů Kia v Číně. Příště bys měl své duševní pochody nějak líp osvětlit.
Padlo to tu kdysi při uvedení ceedu na trh. Pokud zvládnou držet kvalitu a postupně přidávat technologický rozměr (motorová paleta, převodovky, vychytávky) může se "Ceed story" stát podobným příběhem jakým je "Octavia story". Zatím to tak vypadá. :yes:
Díky za test, výsledky jsou dobré i v těch ohledech, které nejsou primárně součástí hodnocení. Drobné mušky tu samozřejmě jsou, ale Kia překvapivě vede segment.
Bravo Kia! :yes: Tady není třeba napsat, že je vůbec obdivuhodné, že auto dokázalo lišácky vůbec 100 000 km ujet. Inu není to auto určené primárně na vodní sporty, toury nebo vítr vod rovníku >:-[]
Já tomu naposto věřím, v létě u nás byli zákazníci s Kia Ceed v kombi, motor 1,6 benzin a najeto jiz 380 tis.km! Byl to sluzebni vuz a jediny problem byl s utrzenym madlem dveri u spolujezdce! Jinak Kia :yes::yes::yes: !
ET clovek spadne z Marsu. Ma ridicak, nema predsudky, nema zkusenosti. Jenom vlastni rozum. Daji mu startovnich 400 tisic - strop, info ze najede 25.000 km rok, standartni jezdeni, bydleni, vek, prijem, rodina atd. Pouze si obejde behem tydne v Evrope bezne prodejce. V cem ho o vikendu uvidime? Dik za nazor.
Focuse se vůbec neboj ;-) Koneckonců máš tady odkaz na test na 100 000 km, Focus má krásnou 2, Megane s odřenýma ušima 4-, od propadnutí ho zachránilo jenom to, že těch 100 000 km vůbec zvládl ujet >:D
Hele, jak ti řekne místní klasik... Prostě v autobildu trefili jeden jediný špatný kus Meganu v milionech kvalitních a spolehlivých a náhodou se jim v těch statisících zmetcích Focusů podařil vybrat obdivuhodně vybrat jeden vůvec fungující už v showroomu >:D
NE, NE, NE... z výše uváděných vozů raději i30! Nové Focusy se kazí, nový Megane divné plasty (málo místa vzadu), Chevrolet Cruze (ač moc dobrý a hezký) v mezinárodních i našich testech vždy o body pozadu za i30! Jedině i30; mám ji, nemohu vynachválit! Vynikající vůz! A lidi to začínají vidět, proto také onen nárůst! ;-)
tak zrovna to tedka resim, byt nejsme uplne ten prumerny vzorke co popisujes:-) zadna rodina. takze to zatim vidm na leona prip p-308 nebo rok starou imprezu v 2.0. tim ovsem nerikam , ze ceed nebo i30 jsou spatny auta, naopak. jen me zkratkla tolik neoslovili stejne jako treba megane.
hele, fakt nevim s tim meganem..zdal se mi celkem hlucnej a na to,ze ten grandtour ma vetsi rozvor nez hatchback tak je vzadu dalekok prijemnjesi sedet treba v tom leonu, jsme byl vanze prekvapenej...ale chapu, ze kdyz mas rodimnu, ze potrebujes poradnej kufr.,..
tak tak, bral jsem to z pohledu rodiny. Rencek dáva zadní sedačky relativně nízko nad podlahu, takže pro někoho to asi nebude moc příjemné, já osobně s tím problém nemám. Nového Megoše jsem zatím nejel, ale předchozí generace byla co se týče akustického komfortu hodně dobrá :yes:
Tak to ti rovnou můžu říct že trojka Megan je na tom ještě líp ;-) Tu 1.4TCE jsem jel v novém Scénicu a hlučnej se mě nezdál, jen ta spotřeba ;-\ dá se jet i úsporně ale to jedeš jak na eko závodě a dost tě to omezuje.
Megane Grandtour s TCe. i30 nebo Ceed v kombíku, CRDi nebo klidně i 1.6CVVT. V akci se dá možná i C4 Picasso nebo Scenic, C3 Picasso se vejde určitě. Základní Octavia, případně Octavia Tour.
Pokud trošku přitlačíš, pak Laguna v základu je za ceníkových 450...
Jen na okraj, dal jsem to sem spise ze zvedavosti, tohle resi kolega v praci, nenasli jsme tak nejak kolem a kolem argumenty proti ceed combi I. s jeste 80 kw benzinem, slusne vybavena skladovka, zimaky k tomu .......
jo, chapu, ale jak rikam, jeho priority jsou trosku nekde jinde nez moje..nepotrebuju nutne kkombika, ale hodil by se. nicmene preferuju spis slunsou motorizaci , pohodli na palube, jizdni vlastnosti a dobrou vybavu. a sam nevim:-)
Tak pre porovnanie situácia za 11/09 na Slovensku:
Octavia je jednoznacný líder aj u nás (225 ks)
Druhé je prekvapivo nenápadné SX4 (155 ks)
Na tretie miesto sa dostal nový Golf, co ma samého prekvapuje (95 ks) a predbehol tak inak celkového lídra za 1-11/09 Ceed (tomu sa u nás darí podstatne lepsie ako v CZ, asi svoje zohráva faktor "domáceho" auta, v dosledku coho poráza i Octaviu). Naopak jej nosovické dvojca u nás nemá na ruziach ustlané, s 37 ks je az za Aurisom (85 ks), Octaviou Tour (68 ks), Meganom a 308ckou (60 a 51 ks).
Aaaa, zabudol som, teraz drukujeme uz aj Suzuki ako takmer clenovi rodiny... >:D
Inak ten Golf je prekvapujúci i s ohladom na fakt, ze motorizácia s najvacsím potenciálom predaja - 1,2 TSI sa dá objednat, ale este sa reálne nepredáva.
Myslím, že v tomto případě to není přímo nutné, už tu o tom byla "řeč". Stačí se podívat na evropské prodeje a taky na fakt, že např. v ČR byla vyčerpána kvóta na G6 pro letošní rok už během září... Navíc tržní úspěch VW v této třídě se na našem trhu skrývá především u jeho značky Škoda (podobně jako ve Španělsku u Seatu), i proto si mohl spíš dovolit omezit "prodejní kapacitu" G6 na našem trhu, než jinde, kde za něj nemá žádnou takovou podobně "domácí variantu" (viz Octavia, Leon)...
Tak především, pro všechny zaklínače stotisícových cee´dů jedna podstatná a smutná zpráva - cee´d, který ten test v AUTOtipu absolvoval (s výborným výsledkem) je už zamluvenej. Případným zájemcům nezbývá, než si koupit jednu funglovku rovnou v Žilině. Já jen, aby už bylo konečně jasno, o čem takovéto testy jsou - než o jednom exempláři. Samozřejmě z jednoho exempláře jistě nelze dovozovat kvalitu produkce celého východoasijského uskupení.
K tabulce. Golf dokonale jede, Bravo dokonale... nejede. Velkou radost působí rovněž prémiový segment, to jsou čísla, a to jak u BMW1, tak u AUDI A3, která berou dech. Na tom bavoráčkovi je krásné, jak se s absolutním nadhledem, tiše avšak intenzivně zakusuje stále více a více jak do tabulek, tak do našich hlav. Je to mistrovskej kousek ve všem - v technice, ve vizáži, ve stylu... jo, tohle auto, to je dokonalé kladivo na nezřízené touhy a zejména nezřízená očekávání všech malokontních burziánů, kteří ve slepé a nevěrohodné nadějí stále dokola jen řeší svou podskočenou životní lowendovou autorovnici...
K testu.Jaká je pravděpodobnost,že autobild vybere z celé produkce právě ten jeden kus s více či méně závadami?Ta pravděpodobnost je stejná,jako,když si auto kupuje kdokoliv jiný.
Veď ho poznáš, keby v testoch autobildu autá so znakom VW nedopadli tak tragicky, tak by sa o nich opieral v každom druhom príspevku, ale takto sú podľa neho tie testy o ničom. >:D
Ani zbytek produkce koncernu neni na tom kdovijak slavne. A2, A4, Octavia, Fabia, Passat i Golf. Da se rict, ze koncern suverenne obsadil posledni tretinu tabulky, jenom sem/tam se mezi koncernove vozy "vecpal" nejaky konkurencni vuz.
To je sice pravda, ale ještě zajímavější je, jak je ten AutoBild tady najednou 100% důvěryhodný. Párkrát jsem tu odkazoval např. právě na testy AutoBildu, a vždy mi bylo z nejednoho nicku jasně "řečeno", jak vůbec můžu brát takový "plátek" vážně, že tady se informacím z tohoto "zaujatého a neprofesionálního" zdroje, nepřikládá žádný význam... Podle některých (stejných) nicků, jsou ale asi jasně zaujaté a neprofi pouze pozitivně-koncernové info. Kam se vytrácí zaujatost AutoBildu u dlouhodobých testů, tak vlastně zůstává, nejen pro mě, velkou "záhadou"... ;-)
Já tady vždy měl raději Autobild než TUV nebo ADAC. Sice má statisticky jen jedno auto, ale stejné podmínky. Popravdě VW ale nijak nekraluje ani v TUV. Mimochodem loňský ADAC ukázal jako nejspolehlivější ve střední třídě Lagunu III, asi jej začnu brát vážně >:-[] >:D
Smutná zpráva pro příznivce VW. Vůz této značky, který by dlouhodobém testu neobsazoval spolehlivě jedny z posledních příček, ještě nebyl vyroben. Podle důvěrných údajů firmy však jeden takový vůz bude v příští pětiletce vyroben. Budoucí kupující (který bude vybrán v celoevropské soutěži "EU hledá supermainstream") se však musí zavázat, že s autem nebude jezdit a věnuje ho firemnímu muzeu ve Schrottsburgu.
Z jednoho exempláře skutečně nelze nic dovozovat, ale pokud by (hypoteticky samozřejmě) z šesti největších keplů, co v tom testu kdy měli, byly alespoň tři (nebo nedej bože čtyři) od jedné značky, tak už to jistě na něco ukazovat bude. Moment, mrknu na tu tabulku... ooops :-)
Koukám na ty motory, možná náznak toho co brzy čeká i30 a částečně i Ceed...1,4cvvt snížení výkonu na 66kw, v dýzlech je to celý překopaný, nově přibyla novinka 1.4crdi, ta slabší s 55kw(!)a silnější s 6ti kvaltem, 1,6crdi 66 a 85kw zmizely úplně, 94kw podobně jako u i20 stojí na vrcholu.
Prostě downsizing, člověk aby se bál podívat do kalhot >:D Ovšem Kia je tím nachystaná na nasazení (mild) hybridů, na kterém pilně pracuje. Cokoli většího než 4 válce a 2 litry bude co nevidět politicky totálně nekorektní. -- A když jsem OT: Hyundai potvrdil, že nejpozději do roku 2011 uvede na (americký) trh kupátko Veloster...
No jo, já myslel a dřív sem to tu psal, že korejci jsou největším soupeřem pro italský a francouzský auta a ono je to úplně jinak. Zadupali je přímo do prachu cest. :-!
Zas tak žhavě bych to neviděl, ve střední a východní Evropě můžou Korejci Francouzům a Italům v prodejích směle konkurovat, ale když vezmeš celkový prodeje v Evropě, tak mají Korejci pořád co dohánět ;-)
Ceed tento rok potvrdí pozici dovozové jedničky. To je slušný výsledek. Nicméně dynamika prodeje zvolna klesá.
Když sečteme dosavadní prodeje i30 a Ceedu, dojdeme k velice slušnému číslu 7000 ks. Jen o málo více mají PSA, Renault, Fiat, Toyota a Honda dohromady.
U Ceedu také překvapí vysoký podíl dieselů - nyní přes třicet procent. Je tedy vidět, že prodeje netáhnou pouze holoverze.
Natíska sa otázka, kto si vlastne kupuje tieto "lacné" kórejské autá ? Nie vždy sú to ľudia, ktorí majú hlbšie do vrecka, ale ľudia, ktorí sa pozerajú na pomer cena/výkon. Môj známy keby chcel, tak má rolls royce, ale on viac ako 500 tisíc SK za auto nie je ochotný dať, takže milionár v renaulte.
Mať kórejske auto neznamená byť "socka", ale človek má aj né priority, napr.bývanie a pod. Nemusí sa každý voziť v audi, bmw hoci na to finančné možnosti má ...
Lenže tvoj známy nevie to čo vie GTI:
V předprázdninové době jsme jasně a ostře definovali vztah panující mezi autem a jeho majitelem. Ano, to jsou ty dnes již obecně známé a uznáváné definiční věty -
- Jsi než to, co tvůj vůz
- Jdi do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe.
- Vše, co jsi nucen si myslet o svém autě si můžeš myslet i o sobě.
>:D >:D >:D
>:D
Áno, čítam postrehy od GTI, niekedy s ním súhlasím a niekedy vôbec nie. Je zaslepený koncernom, hlavne VW (golf).
Prídem do garáže a na mňa pozerá hyundai. To znamená, že som menejcenný ? Nie, iba triezvo uvažujúci jedinec, ktorý v tejto krízovej dobe má aj iné priority ako bmw. Mám aj na prémiový segment, ale na čo zbytočne utrácať za auto ? Je to iba dopravný prostriedok, nedokonalý stroj so svojimi chybami. Čím viac elektroniky, tým horšia spoľahlivosť.
Inak, pekný výsledok hyundaiu v ČR, ale majitelia Nošovických i30 sa sťažujú na antikorózny nástrek, vrzanie interiéru a pod. (kríza v HMMC tomu nepridá), stačí si pozrieť fórum. Mám i30 vyrobené v Kórei a nemám s nim žiadne problémy.
NE, NE, NE... z výše uváděných vozů (Focus, Megane, Cruze) raději i30! Nové Focusy se kazí (navíc ta motorizace), nový Megane divné plasty (málo místa vzadu pro cestující), Chevrolet Cruze (ač moc dobrý a hezký) v mezinárodních i našich testech vždy o body pozadu za i30! Jedině i30; mám ji, nemohu vynachválit! Vynikající vůz! A lidi to začínají vidět, proto také onen nárůst! ;-)
vyber vozidla je vecou preferencii a poziadaviek kazdeho z nas..ja ocenujem ze konecne je v nizsie strednej vyborne vyzerajuci sedan za rozumne peniaze (aj cez to ze je pozadu o nejaky bod z i30) ;-)
Skoro zadarmo? i30? Spočítejte si, prosím, opravdu dobře s přihlédnutím k aktuálním akcím a výbavě, jaké jsou ceny... srovnáváme-li tedy vozy klasické nižší střední - a uvidíte, že ona i30 "skoro" zadarmo zdaleka není! ;-)
Tak je třeba si položit otázku: "co je to průměrné auto?" ... vzhledem k mnoha recenzím a testům uvedených na českém i mezinárodním webu, je právě i30 hodnocena daleko lépe než průměr!!! Tak např. uznávaný Fifth Gear zdaleka nehodnotí i30 jako průměrné auto v této třídě: [odkaz]
- podobně Wintonsworld: 4 hvězdičky z 5!:
[odkaz]
- také u nás zde na Auto.cz: 8,42 bodů z 10!!!:
[odkaz]
Takže, jak je uvedeno v úvodu testu: "Když zákazníkům opravdu dojde, co se ukrývá v modelu i30 a vykašlou se na image slavných značek, někdo tady bude mít skutečný problém."
já bych se jak už tu zaznělo nepouštěl do hledání nejlepšího auta, každé je trochu jiné, v něčem ztrácí a zase vyniká a lidé mají různé choutky a potřeby,i30 ještě není tak vyvážené jako jiné dlouho zavedené značky, ten evoluční skok byl pro ní velký, přesto se těší respektu a dokáže se pomalu prosazovat.
Jistě, nejde o to "nejlepší; pravda, je mnoho různých pohledů, údajů, specifikací, cena, motorizace atp. ... navíc, je to v mnohém opravdu subjektivní volba a láska... souhlasím... ;-)
Vyčítat Meganu zrovna plasty... tam je o generaci před i30 / Ceedem. To sis možná spletl s Focusem, ten se sice nějak zvlášť nekazí a jeho novému benzínovému turbu nebude žádný motor od Hyundai konkurovat, zato má ty divné plasty. Když mluvíme o testech... viděl jsi snad nějaký, kde by vyhrálo i30?
Plasty v novém Meganu jsem hodnotil, pravda, spíše subjektivně... když jsem tam seděl, naprosto chladně to na mne působilo... jinak testy určitě nahrávají i30 před Meganem! A to už jsem jich prošel! Některé uvádím zde (ne vždy odpovídá motorizace, ale hodnoťme vše ostatní):
V Auto.cz: Megane: [odkaz]
jen 7,92 z 10 bodů...
Hyundai i30 Auto.cz: [odkaz]
8,42 z 10!!!
Tak např. uznávaný Fifth Gear hodnotí i30 jako vynikající v této třídě: [odkaz]
4 z 5!
Megane nový pouze 3!!! Dobře si přečíst recenzi podrobnou: [odkaz]
- podobně Wintonsworld: 4 hvězdičky z 5!:
[odkaz]
Takže jen jeden z mnoha na FifthGearu, že vítězí i30 nad Meganem novým!!!
A " lidi to začínají vidět" asi tak, že sa ho v Európe predá okolo 60000 ks oproti tomu "kazivému" Focusu , ktorého si kúpi okolo 350000 blbcov a Meganu s divnými plastami s 200000 ks , nehovoriac o x ďalších s lepšími predajmi v triede ako Astra, 308, Bravo,Ceed, Auris, Civic,C4 atď.
Tak nezůstaňme jen u úspěchu prodeje i30 u nás, nárůst neskutečných 441,1 %! Za 1. šest měsíců 2009 ve světě: Hyundai-Kia čtvrtým největším výrobcem aut na světě!!! [odkaz]
Ale i jízdní vlastnosti a recenze a testy ukazují, že to není jen tak náhodou - např. zde uvedu srovnání uznávaného Fifth Gearu, srovnání nový Renault Megane a i30: [odkaz]
- Megane jen 3 z 5! Prosím číst pozorně výtky a klady...
i30 4 z 5! [odkaz]
- podobně Chevy Cruze, jen 3 z 5... : [odkaz]
Testy ve FifthGearu jsou dost pochybné. Podívej se, jaká auta jsou podle nich nejlepší ve třídě: Ford Focus, VW Golf a Citroen C4. Souhlasíš? No, já taky ne - první dva dejme tomu nejsou úplně mimo, ale C4 už je přece jen za zenitem. Ve většině se shodnu s testy, které tu publikoval perun na svém blogu (perun.blog.auto.cz).
no, vypadá to že jsi spokojený majitel nové I30. Gratuluji, těším se s tebou. :yes:
A už nemusíš prosím dávat další a další odkazy, už jsme všichni pochopili že I30 je prostě lepší než Megan ;-)
Ale přesto bych si asi koupil to horší auto >:-[];-)
I30 má podle mně slabýho (vizuálně i prakticky) kombíka. Tady bych bral klidně Sída SW, nebo nového Grandtoura.
EDIT: mrknul jsem na ten test Fifth Gearu na Megoše a jsem trošku, hmm řekněme zmatený. Nejdříve tam vychvalují kvalitně udělaný interiér a pak mu dají 3 body, stejně prostornost a pod.
Řekl bych to tak - ty vozy jsou hodně vyrovnané, ten ma lepší to, ten zas ono, zaleží na osobních preferencích. Chybu neuděláš ani s jedním ;-)
Jistě, další a další odkazy už nedám :-) ; jen snad onen new Megane: [odkaz]
3 hvězdy z 5... jinak design a objem zavazadlového prostoru mě velmi "žrali" při výběru vozu tehdy (Megane je určitě designově moc fešný)... Pak jsem sedal a jezdil v new Focusu, new Meganu - sedl do i30 a byl jsem přesvědčen pro i30. Souhlasím, zásadní chybu neuděláš ani s jedním z nich ;-)