Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen hodlá prodej elektromobilů zahájit v roce 2013

VW hodlá v roce 2013 zahájit prodej vozidel s plně elektrickým pohonem. Očekává, že podíl elektromobilů na jejím celkovém prodeji do roku 2018 dosáhne tří procent. Uvedl to generální ředitel společnosti Martin Winterkorn během návštěvy v USA.
Zpět na článek
20. 7. 2010 13:37
neregistrovaný "ricardo.sergion"
20. 7. 2010 15:11
20. 7. 2010 15:51
20. 7. 2010 16:54
20. 7. 2010 17:43
20. 7. 2010 17:49
20. 7. 2010 18:24
20. 7. 2010 18:41
20. 7. 2010 18:50
20. 7. 2010 19:03
20. 7. 2010 19:06
20. 7. 2010 19:13
20. 7. 2010 19:16
20. 7. 2010 19:24
20. 7. 2010 19:56
20. 7. 2010 20:42
20. 7. 2010 20:50
20. 7. 2010 21:32
20. 7. 2010 21:39
21. 7. 2010 09:17
21. 7. 2010 18:02
21. 7. 2010 20:29
21. 7. 2010 20:44
22. 7. 2010 08:34
22. 7. 2010 17:21
22. 7. 2010 19:07
22. 7. 2010 19:41
22. 7. 2010 20:13
22. 7. 2010 20:37
23. 7. 2010 09:38
23. 7. 2010 16:16
20. 7. 2010 15:47
21. 7. 2010 14:07
20. 7. 2010 21:33
neregistrovaný "ricardo.sergion"
21. 7. 2010 13:50
neregistrovaný "ricardo.sergion"
21. 7. 2010 14:25
neregistrovaný "ricardo.sergion"
Avatar - Ada je zase tady
20. 7. 2010 13:26
Rozumne plany
Po zvyseni penetrace elektromobilu pro kratke "jizdy do prace a domu" zkolabuje elektricka sit. Neni tedy kam spechat. Budoucnosti elektromobilu bude spis vodik a palivove clanky.
Rozbalit vlákno
1
20. 7. 2010 22:32
Re: Rozumne plany
ty mas zase argumenty ... Vsichni povidaji jak jsou elektromobily neekologicke, kolik stoji vyroba a likvidace baterii. Jak jsou spalovaci motory nadherne ekologicke! Predstav si, ze by te ted nekdo zaplatil zajezd do mexickeho zalivu. Jel bys tam? Ekologie dostava z tezby ropy takovou cocku, ale to nikdo nevnima, s tim se normalne zije. Cernobyl? podle meho nazoru proti tomu co se stalo v mexickem zalivu zanedbatelne.
neregistrovaný "ricardo.sergion"
20. 7. 2010 13:37
JJ
presne tak elektromobily zkonci tam kde patri v propadlisti dejin..
Rozbalit vlákno
0
20. 7. 2010 14:17
Ada je zase tady & ricardo.sergione
Vrana k vrane sadá...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - T613
20. 7. 2010 14:31
Re: Ada je zase tady & ricardo.sergione
si povíme .. DPO teď bude nasazovat do pravidelného provozu elektrobus. Jsem zvědav na výsledky :-)
[odkaz]
20. 7. 2010 15:38
Re: Ada je zase tady & ricardo.sergione
Ten elektricky bus som uz videl behat po Porube
20. 7. 2010 21:20
Re: Ada je zase tady & ricardo.sergione
SOR sa proste nezdá. V BA začali nedávno jazdiť kĺbové autobusy a vraj ich bude viac...
Avatar - T613
20. 7. 2010 21:48
Re: Ada je zase tady & ricardo.sergione
elektrobus je vyvinutý společně s dílnami DPO, které předělávají SOR i na trolejbusy ;-)
21. 7. 2010 07:14
Re: Ada je zase tady & ricardo.sergione
Môže byť, je to celkom zaujímavý nápad, vždy sa nájde pár liniek, ktoré majú sotva pár km, zvyknú ich obsluhovať krátke SORy alebo malé busy Mercedes Sprinter.
Na tých nových "kĺbákoch" som sa pobavil nad zakomponovanými diódami denných svetiel v prednom nárazníku :-)
20. 7. 2010 14:19
Blá Blá blá
...a v roku 2020 si prečítame, že po dôkladných prípravách VW ak posledný vstupuje na trh elektromobilov a stáva sa jeho lídrom... >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - davy
20. 7. 2010 15:11
ok
Me se to libi a urcite si jedno (zatim nevim kterou znacku) na nakupy a behani po uradech poridim. Idelane s fotovoltaikou a ostrovnim systemem, pro nabijeni zdarma v noci. Vtipnejsi mi prijde jeste s malym motorem jako generatorem, aby auto nezustalo stat nekde v kolone. Vyzkousel jsem Teslu a je sice predrazena a relativne tezka, ale pro nadsence uzasny zazitek.
Rozbalit vlákno
29
20. 7. 2010 15:51
Re: ok
Co je na spojení fotovoltaiky a elektromobilu ideálního?
20. 7. 2010 17:43
Re: ok
Když bych věděl tak se neptám.
Možná to může být při dnešní zvrácené podpoře fotovoltaik mírně ekonomicky výhodné, ale to nebude platit při ostrovním systému.
20. 7. 2010 17:49
Re: ok
pokud se bude jednat o system napojeny na rozvodnou sit, tak kazda spotrebovana/dodana kW znamena vlastne cca 14 korun do kapsy vlastnika toho systemu, na kazdem ujetem km se tak da vlastne vydelavat nadvakrat (treba elektro Taxik), a pokud by se jednalo o ostrovni system, tak je to vpodstate na 25-30 let zdroj energie "zdarma"
20. 7. 2010 18:24
Re: ok
Kolik dá v našem pásmu rozumný počet panelů ročně energie? To bude tak na jízdu na nákup za hezkého počasí.
Životnost ostrovního systému nebude 30 ani 25 let.
Celé je to o zvrácených dotacích, jinak by si něco takového nikdo nepořídil.
Avatar - davy
20. 7. 2010 18:41
Re: ok
Z panelu na strese rodinneho domku se bez problemu dobit elektromobil da. Zajimavy clanek je zde: [odkaz] Cena panelu jde stale prudce dolu, stejne tak akumulatoru, jsem presvedcen, ze ostrovni system velmi brzy bude rentabilni i ze strednedobeho hlediska. Ted je to predevsim pro nadsence, kteri bez ohledu na porizovaci naklady proste "budou jezdit zadarmo". Slunce pres den dobije externi akumulatory, prijedu z nakupu a touto energii ho pres noc dobiji a rano vyrazim do prace. Podpora fotovoltaik (v CR docasne pozastavena) se muze jevit a muze i byt zvracena, ale neorumim tomu, proc se kvuli tomu vzdat atraktivni investice, to snad jedine ten, kdo by smyslel dogmaticky zelene, ale pak mu zbyde opravdu jen to latereni na zvracenou fotovoltaiku a ostatnim mene radikalnim zbyde vice volneho casu, pri kterem budou jeste pasivne vydelavat:-) Je to volba kazdeho.
20. 7. 2010 18:50
Re: ok
Článek je příkladem kroucení argumentů, ať už jde o účinnost spalovacího motoru a nebo opomíjení protiargumentů. Navíc v něm není nic praktického k fotovolt.
Sám píšeš že celé je to o kšeftu s dotacema a k tomu nepotřebuješ elektromobil.
20. 7. 2010 19:03
Re: ok
mame solarni set nastrese a zaruka na panely je 20 let, po tuto dobu by nemela jejich vyteznost klesnout pod 80%, dnesni panely maji za nizsi cenu lepsi hodnoty kWh na stejnou plochu, takze se teoreticky zaplati jeste rychleji a i bez dotaci by se meli zaplatit drive nez konci jejich "zivotnost" vyteznosti

u vetsich setu/elektraren kde jsou tisice panelu neni vyjimkou ze se prubezne obmenuji za novejsi/lepsi modely kazdej rok, a starsi se preprodavaj dal so mensich setu

CR je z pohledu dnu kdy je solar pouzitelny docela dobre
20. 7. 2010 19:06
Re: ok
A kolik energie dává vaše střecha?
Životnost ostrovního systému není jenom o panelu.
20. 7. 2010 19:13
Re: ok
hodne, tolik ze ani bezny rodinny barak tolik nespotrebuje
20. 7. 2010 19:16
Re: ok
Hodně je dost všeobecné:)
20. 7. 2010 19:24
Re: ok
baterye pro tyto systemy se delaji s zivotnosti 7-12 let a cena nijak strasna neni, ostrovni systemy s bateriema budou taky dost mensinova zalezitost s ohledem na elektromobily, asi malokdo bydli nekde kde ma elektrinu jen z vlastnich zdroju jako je solar nebo vitr a pouzival by to jen na dobyjeni elektromobilu
20. 7. 2010 19:56
Re: ok
Co je teda ideálního na spojení eletromobilu a fotovolt.?
20. 7. 2010 20:42
Re: ok
no normalni fotovoltaickej set, panely s dostatecnym vykonem + menic/stridac pro dany vykon + elektromobil, popripade baterie schopne po dobu nabijeni dodat potrebnou energii pokud se nabyji vnoci a nechces nabijet ze zasuvky rozvodne site
20. 7. 2010 20:50
Re: ok
Ale tu energii z foto. u nás využíváš primárně v domácnosti, za to ČEZ platí. Že si ještě nabíjíš auto je jen další spotřeba a nic výhodnýho.
Z tohohle hlediska je spíše ideální kombinace elektromobil a HDO.
20. 7. 2010 21:32
Re: ok
je uplne jedno jak ji vyuzijes ;-)

pokud vyuziju tu energii z panelu na dobiti auta tak nam zato CEZ opati stejne jako bych to spotreboval treba doma svetlama, porad je to ten samej "zelenej bonus" ;-)
20. 7. 2010 21:39
Re: ok
Ale ty tu enerii musíš vyrobit ze slunce a to bude dost nákladné na investice pokavaď chceš zásobovat dům i auto. Proto jsem se ptal kolik vyrobíš energie ze střechy. Elektromobil potřebuje pro nabití spousty energie.
21. 7. 2010 09:17
Re: ok
elektromobil potrebuje presne tolik energie, kolik maj kapacitu jeho baterie, respektive kolik si bere jeho nabijecka za hodinu ;-) a na chod bezneho rodinneho domu staci set okolo 2-4kW, kazda kWh v solaru prijde na cca 80-100 tisic korun, cim vetsi, tim je to postupne levnejsi na kWh, pro rodinnej dum a nejaky ciste elektromobil typu Leaf by melo bezproblemu stacit neco okolo 6-7kWh
21. 7. 2010 18:02
Re: ok
Nechápu proč u domu píšeš 2 až 4kW a pak kWh. Elektromobil s kapacitou baterií 7kWh? Kam s tím člověk dojede?
21. 7. 2010 20:29
Re: ok
? ty si jako myslis ze se bude dobijet ten elektromobil 1 hodinu?

sakra precti si otom neco ;-)
21. 7. 2010 20:44
Re: ok
No spíš by si to chtělo ujasnit jednotky.
K nabití třeba toho nissanu bude potřeba víc jak 30kWh a to dostat z fotovoltaiky je už pořádná plocha a investice.
22. 7. 2010 08:34
Re: ok
ten Nissan ma mit kapacitu na cca 24kWh, zadalsi 7kWh set poda za hodinu az tech 7kW, pri idealnim dobijeni ma dobijeni trvat 8 hodin, pocitat snad umis ne ;-)
22. 7. 2010 17:21
Re: ok
Tak chtěl si napájet i dům to jsi na nějakých 35kWh za den. Na jejich vyrobení potřebuješ v našich podmínkách set cca 15kWp panelů což je i podle tvého nadhození skoro 1,5 milionu.
Takže i v našich pokřivených podmínkách je to na hraně vrácení investice. A to se nebavíme o ostrovním systému.
22. 7. 2010 19:07
Re: ok
7kWh solarni set doda za hodinu az 7kW, chapes to? to je pri dnech jako jsou ted okolo 60-65kW za den ;-) nase soucasna strecha 8kW dnes jiz dodala 67kW
22. 7. 2010 19:41
Re: ok
Právě že až. Sám to uvádíš u vaší střechy. V jednom nejslunečnějším dni v roce je za 14 hodin slunečního svitu průměrný výkon 8kW střechy 4,8kW. A to se zřejmě jedná o poměrně nové panely.
22. 7. 2010 20:13
Re: ok
vzhledem k tomu ze se jiz zaplatili tak to faaakt nove panely nejsou, navic dnes nam tu celej den slunce rozhodne nesvitilo, minuler rok dodali vprumeru 51kW za den
22. 7. 2010 20:37
Re: ok
Tak tomu se až neche věřit, při průměrném ročním slunečním svitu 1500hodin by ty panely musely jet na 100% aby to bylo alespoň 32kWh denně.
Nehledě k tomu že při takovém výkonu jsou daleko výhoděnjší investice jako třeba el. vytápění.
23. 7. 2010 09:38
Re: ok
precti si utom neco, nebo si porid nejaky solarni set pro vlastni zkusenost a pak sem pis svoje moudra :-)
23. 7. 2010 16:16
Re: ok
Já nevím, ty si v každem příspěvku pleteš jednotky a najednou vypálíš takovou neodpovídající cifru. Energetický výnos z foto. je v našich podmínkách cca 1000kWh za rok na panel 1kWp. Ty udáváš čísla o 100% jinde tak by mě zajímalo jak to máš že si to dokázal.
Stejně tak stále nechápu tu výhodu spojení s elektromobilem když třebas to topení by bylo daleko rentabilnější z důvodu malé pořizovací ceny.
20. 7. 2010 15:47
zajímavé
Těžko říct, auto na baterky co se přes noc dává do zásuvky mi přijde pořád poněkud podivné. Ale různé hybridy co používají elektromotory a "nějaký agregát" na nabíjení baterií těchto elektromotorů mi přijde poněkud zajímavější.

Nedávno jsem četl o pokusech s vodíkem pohaněným Wankelovým motorem, taky tu máme plynové turbiny co dokáže rozpohybovat 70tunový Abrams musí zvládnout i jiné věci.

Tak jako tak třikrát sláva budoucnosti
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
20. 7. 2010 18:18
Re: zajímavé
Vodík bude dobrý, až někdo přijde na způsob, jak jej skladovat, aby se z nádrže sám neodpařoval (jeho molekuly jsou menší, než póry jakéhokoli jiného materiálu).
Plynová turbína z Abramsu? Víš, co tím proteče paliva, aby to aspoň jelo? Abrams je jeden z nejhladovějších tanků vůbec.
Re: zajímavé
no nevim myslim ze by na vnitri stranu nadrze stacilo dat nejake plato/plata z nano vlaken bylo by to drahe ale urcite by to slo a casem by na tom firma ktera vlastni nadrze vydelala. problem by spis byl sbirani vodiku, musel by se sbirat z vesmiru takze jeho zbirani by stalo zhruba stejna jako vrtne plosiny na ropu vyhodou vodiku z vesmiru je to ze ma neomezene mnozstvi
21. 7. 2010 14:07
Re: zajímavé
naco z vesmiru? i na zemi je ho tolik ze by vystacil na nekolik tisicileti provozu vsech aut co na zemi jezdej >:D

solarni nebo vetrne energie je taky nekonecne mnoho a pokud se zlepsi vyteznost na plochu, tak nebude zadnej problem delat primo solarni karoserie ktere budou omnoho levnejsi variantou nez vodik
21. 7. 2010 07:15
Re: zajímavé
Prečo ti to pripadá podivné, cez deň jazdíš, v noci pomaly dobíjaš - logika, nie podivnosť.
neregistrovaný "ricardo.sergion"
20. 7. 2010 21:33
slepa cesta
elektomobil je cenove absolutne nekonkurence schopny oproti normalnim vozum to je jeho 1 problem,druhy je ze nikdo ani nahodu ze statnich a obchodnich kruhu nechce aby sis natankoval do svych baterii energii jen tak ze zasuvky nikdo v teto dobe nechce ani nahodou prijit o zisky z dani z 1 litru benzinu a marze obchodniku viz dalsi vypadek na danich z prijmu..a treti ze prakticka pouzitelnost elektromobilu je velmi ne omezena ale uzka.Jezdim casto do ameriky a tam se tomu rika image beverly hills..kdyz se zeptas na elektromobily kazdy se usmiva a nemenil by..ten ford se ma vyrabet pro ameriku a nejprodavanejsi vozy do kvetna 2010?1-ford f-150.2-TOYOTA CAMRY 3-CHEVROLET SILVERADO.ANI JEDEN ELEKTRO VUZ.....To jsou hola fakta ztezi nekoho presvedci aby vymenil svuj pick up truck za uspornejsi elektromobil
Rozbalit vlákno
1
21. 7. 2010 07:26
Re: slepa cesta
Prečo asi je cenovo neschopný konkurovať bežným autám? Zamyslel si sa nad tým? Druhý problém je iba problémom tých, ktorých zisky závisia na ropných palivách - štátu môže byť v konečnom dôsledku ukradnuté, či mu potečú peniaze z PHM alebo elektriny. Tretí problém nie je problém - je to v súčasnosti proste jeden z rysov elektromobilu - dojazd ho predurčuje na použitie na kratšie trasy v meste a podobne. Ak máš iné potreby, kúp si iné auto, nikto ti elektromobil nenúti. Nechápem jednu vec - tí, čo sú proti elektromobilom, vkuse poukazujú na to, že nedokáže nahradiť konvenčné vozy. Zatiaľ nikto nikde netvrdil, že elektromobily majú klasické autá nahradiť - kde na tú blbosť chodíte?
neregistrovaný "ricardo.sergion"
21. 7. 2010 13:50
ne elektrinov autech
snad u vas na slovensku. Zjisti si kolik ma stat korun z 1 litru benzinu a nafty a kdyby se ten samy prijem prelil do elektriny tak myslim ze by sis ani nezapnul televizi doma jak by ten proud byl drahy...nene elektrina je zatim slepa ulicka..a ropy je dost a kdyby ne je tu LPG COZ NENI SPATNA VARIANTA
Rozbalit vlákno
2
21. 7. 2010 14:15
Re: ne elektrinov autech
a odkud myslis ze se to LPG bere? jen pro tvou informaci kdyby se nebyla ropa a nedelal se z ni benzin tak nebude ani LPG, protoze se zklada prave z plynu ktere vznikaji pri zpracovani ropy na benzin :-) jednoduse receno

LPG je daserict odpad pri vyrobe benzinu
21. 7. 2010 22:12
Re: ne elektrinov autech
Bože daj mu dobré okuliare miesto tých konských klapiek, čo má na očiach, debatiť s krátkozrakými je utrpenie.
neregistrovaný "ricardo.sergion"
21. 7. 2010 14:25
FAKT?
Surový zemní plyn obsahuje 90% metanu (CH4), 5% propanu a zbývajících 5% je tvořeno butanem a etanem. LPG se odlučuje před tím, než je zemní plyn zaveden do dálkového plynovodu (LPG je těžší než zemní plyn a působil by při dálkové přepravě potíže). Takto vzniká asi 60% světové produkce LPG. Určité množství LPG - asi 40 % ze světové produkce - vzniká při těžbě ropy. I zde je jasne ze lpg neni jen zavisle na tezbe ropy,TEZI SE Z TAKZVANEHO MOKREHO ZEMNIHO PLYNU ABY BYLO JASNO
Rozbalit vlákno
0