Novinky
Je hezke vypada solidne snad prodeje posvisti pekne nahoru 😲 nemaji se ve svedsku zac stydet. At uz je tady test >😁 >😁
Pred lety jsem po Volvu XC70 touzil, nyni, kdyz patri Cinanum a zacal sva krasna a stylove hranata auta prasit, mne uz tahle automobilka neoslovuje. Vzdyt uz to zacina vypadat, jakoby to designoval nekdo od rendliku... :no:
to jo zatim delaji dobra auta a Cinani negativne to urcite prozatim neovlivnuji..
Volvo to nepochybně trefilo. Potřeba velkých, hranatých "všehoschopných" kombi se časem vytrácí. Spatřit dnes zaplněný kufr kombíku po střechu je takřka nadlidský úkol. Plazmu ti zdarma přivezou až do pokoje, na dovolenou ti stačí jen plavky a kreditka, a kombi se tak postupně stává (tak trochu paradoxně) spíše stylovým vyjádřením estetických nároků majitele, než důkazem toho, že máš na vedlejšák pojízdnou králíkárnu.
Co cenit na novém Volvu? No především to, že klame tělem, neb nadstandardně rozevřené úhly mezi sklonem střechy a zadního bočního okénka zachovávají ještě i v oblasti střechy dostatek možného nákladového prostoru, boční okno však neomylně směřuje do předznačených končin než stylu, než postojů, než manýr.
Je to pohledově rychlé, dravé auto. Sekundují mu také rychlé dravé motory a vskutku exklusivní jízdní schopnosti.
Šedesátka/sedmdesátka, dva velcí třídní prémiový hráči. Na rozhodnutí, zda je krásnější kombík od Volva či od Mercedesu potřebujeme živou konfrontaci. Avšak už jen toto naznačené dilema svědčí o designové potenci současných Volv. No... babo raď.
P.S. U mně má ta baba také jasno, já tím chtěl především poukázat na designový růst volv.
Aspoň určitý odkaz na tradiční "Volvohranu" by měl (podle mě) zůstat... Pokud z tradičního designu a zároveň charakteru Volva zbyde časem jen to logo, nebude to pro Volvo dobře...
Taková S80 rozhodně krabice od bot není, a přesto Volvo opticky nezapře ani bez loga...
Většina tradičních automobilek (tím spíš prémiových) se snaží ze své tradice vytěžit maximum (a to nejen retro modely), ne ji zbytečně potlačit, tradice automobilky je něco, co si asijské/čínské automobilky nemůžou koupit, proto se tam kupují značky jako je Volvo...
Co se týká jednotlivých modelů, jsou nová volva jak estetikou, technikou tak materiály jednoznačně prémiovým produktem. Jsou dokonce jedinci, jimž kabiny a naturel Volv vůbec učarovaly natolik, že by je nikdo ani za nic nedostal do konkurenčního auta. Popravdě napišme, že velká volva (nepočítám do toho S40/V50) jsou uvnitř natolik povedená, že se tomu ani nelze divit.
Co se týká vnitřního prostoru, pak solidní eurobejk lehce znejistí po přesednutí z volva S80 do nové BMW5. Obdobný vzdušný prostor jako ve volvu S80 se u BMW dostavuje až u 5GT. Ovšem to není kritika BMW, tak to prostě je - BMW tvoří kabiny pro ostřejší sportovnější jezdce, Volvo je pro větší pohodáře. Vedle toho, BMW si může dovolit větší natěsnanost modelů, než volvo, takže pokud je někomu v pětce těsno, volí 5GT. Obdobné je to u MB-E a MB-R. Eurobejk nad sto kilo, co si to obsedne, najde dokonalou polohu až v tom eRku. Co se týká estetiky, pak přesednutí z MB.E do MB-CLS je jako vstup (sice) z prémiového světa (avšak) do ráje.
Kolega Marko tu kdysi napsal, že Mercedes vnímá CLS jako svůj solitérní klenot. A je to opravdu poznat i v kabině. Má rada - chceš koupit MB-E? Nesedej si před tím do CLS, neb jinak už tě od CLS nikdo nikdy neodtrhne. osobně jako racionální špičku volby s ohledem na vzdušné pocity za volantem vnímám model R.
Tohle všechno je samozřejmě podmíněno i věkem a počtem (rodinných) pasažérů. Hošík kolem 75 kilo se totiž dokonale vtěsná i do BMW 3.
S60 (minulá) nijakým velkým vnitřním prostorem (zejména vzadu) nevynikala. Tato generace to zlepší a navíc přidává hodně na akcentu dravosti. Určitě dobrá cesta.