Technika
Zajimava fotogalerie. U clanku o Chevroletu fotogalerie BMW 😄
Rad by som, aby mala manzelka plug-in auto coskoro v garazi, pokojne by som kupoval aj dnes, keby bolo co. Nevadi mi byt testovacim kralikom a tato kategoria ma zaujima. Ale musim povedat, ze po zivom stretnuti s Voltom som zazil sklamanie. Aj ked amici roztacaju kolesa a budeme o nich pocut (Ford Fusion Hybrid je uzasny), toto auto je podla mna horsie ako Prius ;-\ a zda sa, ze v Europe si na slusne auta este par rokov pockame 😒
Zdá se, že máš aspoň nějaké zkušenosti, na rozdíl od většiny z nás zde přítomných. Čím konkrétně je Volt horší, než Prius? V plug-inech jsem spatřoval výraznější krok kupředu oproti právě třeba Priusu nebo hybridům Hondy, proto mne to zajímá.
Moje dojmy sú iba statické, sedel som v ňom a pripadal si, ako keď som pred rokmi videl prvý MacBook - palubovka z bielych plastov s lesklou úpravou, chrómové lemovania mi pripadali ako z plastu a vôbec celá koncepcia mi prišla ako pokus o hypermodernu, ale "kapánek" sa pri tom šetrilo. Prirovnanie s MacBookom je výstižné, nevieš, či to naozaj bude fungovať alebo je to hračkárske.
V Priuse nemám pocit nejakej extra vzdušnosti, ale tu som sa cítil ešte stiesnenejší + to má iba 4 miesta na sedenie. O jazde ani o motore Ti nepoviem nič, dtto nepoznám hybrid Hondy, takže nemôžem porovnať, ale princíp by mal byť iný, takže sa to asi ani porovnať nedá.
V Priuse nemám pocit nejakej extra vzdušnosti, ale tu som sa cítil ešte stiesnenejší + to má iba 4 miesta na sedenie. O jazde ani o motore Ti nepoviem nič, dtto nepoznám hybrid Hondy, takže nemôžem porovnať, ale princíp by mal byť iný, takže sa to asi ani porovnať nedá.
Kdepak, na podzim tady máš 3008 s diesel hybridem, 147 kW a 500 Nm, potom hned 5008 a další "koncernová auta", rychle bude následovat Mercedes Benz s S třídou CDI 300 165 kW / 580 Nm, GLK, ML... To budou pořádná auta.
Potom bude zajímavé porovnávat, ale je jisté, že tyto vozy se obejdou bez státní podpory. A hybridní systémy mohou poté sestupovat z dražších aut do nižších tříd za rozumné ceny bez státních pobídek.
Potom bude zajímavé porovnávat, ale je jisté, že tyto vozy se obejdou bez státní podpory. A hybridní systémy mohou poté sestupovat z dražších aut do nižších tříd za rozumné ceny bez státních pobídek.
Som na to samozrejme zvedavý, ale ja by som rád plug-in... A to meškanie, myslel som napr. na to, že v US už teraz dostaneš kúpiť cca 15? hybridných modelov, niektoré (Camry) tuším od r. 2006.
To není žádné meškanie, v USA je hybrid určitou alternativou k benzínu, jako u nás diesel. Ovšem zatímco my máme dieselem pokryto prakticky 50% prodejů, oni mají v laternativních pohonech včetně dieselu nějakých 8-10%.
Rovnakým spôsobom uvažovania by som povedal, že v US sú TV s uhlopriečkami nad 50" už hodne dlho a teda boli iba alternatívou voči našim kvalitným CRT televízorom s nižšou spotrebou. Tvoj názor, že nemeškáme Ti samozrejme neberiem 😉
budme radi ze v USA neni diesel tak rozsirenej, to by byli panecku oblaka sazi, kam by se nato hrabala nejaka sopka na Islandu >😁
navic rychlost jakym sputpa podil hybridnich a elektrickych aut v US je mnohanasobne vetsi nez v EU, a zrovna Volt bude jeden z tech modelu ktery to jeste zrychli
navic rychlost jakym sputpa podil hybridnich a elektrickych aut v US je mnohanasobne vetsi nez v EU, a zrovna Volt bude jeden z tech modelu ktery to jeste zrychli
kdyby to nebly hybrid, ale např. klasická šestnácka nebo dvoulitr, tak bych ho musel mít... :yes:
Co vysoce oceňuji na Voltu že má vlastní zdroj pro dobíjení a pohon elmotoru. Nepotřebuje žádnou zásuvku. Ale jinak to je asi tak všechno.
Elektrina vyrobená benzínovým motorom vyjde drahšie, ako dodaná z rozvodnej siete.
Přesně - místo převodu: palivo > výkon tady bude převod palivo > elektrická energie > výkon s nějakou tou rekuperací..... je to fakt otázka....
porad je ale efektivnost vetsi nez kdyby se o pohon staral spalovaci motor, tady totiz pojede ten motor na idelanim pomeru spotreba/vykon a to konstantne, u bezneho auta mas nejvetsi straty diky vykyvum hlavne pri rozjezdech kde ten motor musi zabrat
Až ten Volt uvidím v praxi, potom..... Ale jsou s tím pořád hodně zticha a výroba se pořád odsouvá, navíc se plánují směšně malé výrobní série, oni sami tomu jejich produktu zjevně nevěří...
a tohle vis odkud? od novinaru? od tech novinaru co jsou schopny dosveta posutet informace ktere si vymyslej a nebo upravej? kvalita novinaru se da zjistit i v CR treba tim ze se od 7 do 8 podivas jeden den v tydnu na zpravy na CT, Prime a Nove, tutez informaci jsou schopni na kazde z televizi podat jinak a to i tak ze uvadeji rozdilne cifry a kdyz si to pak clovek zkoukne treba na BBC tak zjisti ze ti to podaji zase uplne jinak a s jinejma cislama/ciframa >😒]
CT "museli jsme pesky z 8 patra"
Prima "museli jsme pesky z 12 patra"
Nova "museli jsme pesky z 22 patra"
original v aglictine primo z ust te zpovidane osoby v reportazi "16 patro" >😁
v USA kde je Volt doma je zrejme hodne propagovanej, neb Volt a Leaf me v soucasnosti tvorej dost velkou cast mejch zisku a podle statistik co me server kde prodavam poskytuje je 95% tech prodeju v US (Volta zatim jen nazakazkua a tam mam 100% pro US zakazniky)
CT "museli jsme pesky z 8 patra"
Prima "museli jsme pesky z 12 patra"
Nova "museli jsme pesky z 22 patra"
original v aglictine primo z ust te zpovidane osoby v reportazi "16 patro" >😁
v USA kde je Volt doma je zrejme hodne propagovanej, neb Volt a Leaf me v soucasnosti tvorej dost velkou cast mejch zisku a podle statistik co me server kde prodavam poskytuje je 95% tech prodeju v US (Volta zatim jen nazakazkua a tam mam 100% pro US zakazniky)
Ale zase nejsou ztráty (tepelné nebo časové) při dobíjení
misto benzinove nadrze by meli dat lpg nadrz.
Nevim, jak by to bylo z hlediska prostoru, ale co se tyce financi a EMISI, o ktere tu jde, by to byla nejlepsi volba. V cechach urcite, plyn maji vsude
Nevim, jak by to bylo z hlediska prostoru, ale co se tyce financi a EMISI, o ktere tu jde, by to byla nejlepsi volba. V cechach urcite, plyn maji vsude
podle me je to vse zajimava vec ale cele trochu blbost kdyby se to fakt rozsirilo tak se z toho energetici zblazdni a rozvodna sit tez a kdyby prece to vse casem fungovalo jak ma vymysli spesl zasuvku na to ti daji separe elektomer a tam bude tez spesl cena a ve finale kdyz to spocitas tak budes jezdit o padicko kc min nez na lpg....zatim jako reklamni auta dobry ale kdyby to mel mit kazdy druhy (vetsina)tak stat neco vymysli na 100 procent.Oni (stat a veskery byznys okolo ropy)tak jednoduse nebudou chtit prijit o dan-zisky ktera se vaze na benzin a naftu to si nenechaji vzit..bohuzel pro vsechny sporive lidi...
Naprosto souhlasím. Vidíme příklady jinde že by to tak muselo dopadnout. Třeba cena vodného a stočného - lidi začali šetřit vodou, zisky se snížily a ceny prudce vzrostly, někde nad úroveň cen třeba v Německu. Pokud by klesly výnosy z prodeje fosilních paliv, okamžitě se zvedne cena elektřiny nebo se na auta uvalí nějaká nová paušální daň. Státu nejde o to, aby lidi uspořili nebo aby se chovali ekologicky, jde mu jen o co nejvyšší výnosy z daní aby bylo co "přerozdělovat".
rozvodna sit se vyviji a energeticke firmy doni samozdrejme investuji tak jako do novivh elektraren, ne kazdej ma garaz se zasuvkou, nero jinde zasuvku ze ktere by to mohl dobijet, ve mestech to vpodstate pada a dobijet tam lidi budou moct vpodstate jen na omezenem mnozstvi mist ktere pravdepodobne bude budovat prave energeticka spolecnost presne tak jak se to deje dosud, takze v dobe kdy by teoreticky mohla nastat doba kdy rekneme takovato auta budou tvorit alespon 50%, tak nato samozdrejme bude pripravena i rozvodna sit 😄 zedne naden se tady proste nevyroji miliony elektrickych aut, to je beh na nekolik mozna i desitel let 😄
Jojo, rozvodná síť se vyvíjí asi tak 10x pomaleji než zdroje, budou to hezké black-outy. Naštěstí všechna ta elektrovozítka máme jak dopravit domů a do servisů - použijeme odtahová vozidla s dieslovým motorem..... Jo jo, odtahovky budou mít zlaté časy, budou mít denní "sběr" elektromobilů bez šťávy, těch, které nedojely domů nebo k dobíjecí stanici.
aha e😜ert na ceskou energetickou sit >😁
Stačí nebýt hluchý a slepý, elektrický hochu. Ale možná máš zrovna vybité baterie. Tak se běž dobít.
kolik black-outu CR hrozilo z duvodu nedostatku energie? a pak doplnkova otazka, kolik black-outu CR hrozilo z prebytku energie? :-! a bude stacit obdoby rekneme 5-10 let >😒]
budoucnost totiz pocita i s jinejma variantama nez je verejna el.sit
budoucnost totiz pocita i s jinejma variantama nez je verejna el.sit
Hlavne u elektromobilu bych skoro pochyboval ze se bude o cem bavit jako o nasich stavajicich vozech:motor? ..4 v kazdem kole na elektrinu...zvuk?zadny z nich nepoleze..prevodovka?zadna neni..tak asi zbudou ty baterie.ja mam slabsi ty silnejsi.auto jak ho zname skonci bude to jen kastle kde bude par elektrinou pohanenych veci a nejdulezitejsi budou baterky pak uz jen zbyva aby ti do toho dali chip co ti bude udrzovat predepsanou rychlost...o takovou budoucnost nestojim..Radsi benzin za 45 kc mila EU
a co 100 nebo 150 kacek za litr >😁 porad budes stastnej?
autá na drevoplyn by zažili slušný comeback >😁
a to jsem jeste zapomel dodat ze i 45kacek za litr znamena nejen ze bude drazsi benzi/nafta, ale ta cena drazsiho paliva se promitne i do cen dalsiho zbozi, kde si samozdrejme zvednou ceny dopravci a nasledne i prodejci 😄
A to nemluvim ani o spotrebe paliva pri beznem dalnicnim provozu. Jaka bude spotreba paliva na 1000km? Se zapnutou klimatizaci a topenim? Proc v tom aute proboha neni diesel?
A i pokud by v tom byl diesel, bude snad jeste mit nejaky smysl s sebou tahat tu tezkou a drahou baterii, ktera svou kapacitou pritom nepokryje ani prvni hodinu jizdy? Kolik bude stat ekologicka likvidace ytakove baterie?
:no: :no: :no:
Jen hlupak by na takovou podvodnou nabidku naletel!