Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Volt: Záruka 8 let/160 tisíc km na baterie

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 16. 7. 2010 • 06:40
25
53
Zobrazit náhledy (25)
Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt
Baterie hybridního Chevroletu Volt budou mít záruku 8 let, nebo 160.000 km. Vyžádaly si to kalifornské zákony.

General Motors sice svůj Volt (v Evropě se bude prodávat jako Opel Ampera) považuje za elektromobil. Přítomnost spalovacího motoru, který se uvádí v činnost po vybití akumulátorů, ale z právního hlediska definuje vůz jako hybrid. Kalifornské předpisy a také Environmental Protection Agency (EPA) stanovují, že baterie jsou součástí systému pro regulaci emisí, podobně jako katalyzátory výfukových plynů. A na ně se vztahuje osmiletá záruční doba.

Americký koncern také zveřejnil další podrobnosti o Voltu. 95 % komponentů baterií, které mají celkem 161 částí, bylo navrženo přímo inženýry a techniky GM. Zdroj elektrické energie váží 181 kg, je chlazený vodou a čítá devět modulů s 288 lithium-polymerovými články o kapacitě 16 kWh, které dodává jihokorejská LG Chem Ltd. Ty vydrží teploty od -25 do +50 stupňů Celsia a napájí elektromotor o výkonu 110 kW. Díky němu je schopen Volt ujet pouze na elektřinu 60 km, s pomocí spalovacího motoru, který slouží jako generátor, se akční rádius prodlouží na více než 500 km.

Akumulátory se také dají předehřívat při nabíjení, což přijde vhod zejména v zimním provozu. V létě se naopak ochlazují. Elektronický řídicí systém čítá na padesátku diagnostických funkcí, které se spouští desetkrát během jedné vteřiny. Většina z nich je zaměřená na bezpečnost, jen 15 procent se stará o výkon a životnost. Baterie nelze také zcela nabít a vybít, neboť to snižuje jejich životnost. I to je práce elektroniky.

Testování probíhalo po tři roky, zkoušela se odolnost proti korozi, prachu, vodě, mechanickému poškození, či výdrž na jedno nabití. Prototypy najely 1,6 milionu kilometrů, články samotné strávily v laboratořích 4 miliony hodin. Jejich výroba se rozběhne v Brownstownu ve státě Michigan v srpnu. Produkce Voltu má totiž začít ještě letos na podzim.

Cílem General Motors bylo ale vyvinout akumulátory, které by sloužily po celou dobu životnosti vozidla. Další práce tedy budou pokračovat. Elektřinu v automobilech podporuje rovněž federální vláda, která poskytuje zainteresovaným společnostem dotace v řádech desítek milionů dolarů.

Témata
18. 7. 2010 20:37
Re: nene elektrino
tebe zase dochadza nafta...kolko spotrebicov mas v byte, resp. dome pokial nepouzivas elektricku energiu na kurenie, tak odber bytu, resp. domu je velmi mala hodnota. Dobijanie tohoto vozidla zozerie podobne mnozstvo el.energie ako trochu vykonnejsia mobilna klimatizacia zapnuta 8 hodin
18. 7. 2010 20:27
Re: nene elektrino
black outy nebudu...teda ak neocakavas, ze vacsina motoristov vymeni svoje vozidla za elektromobily. V pripade volta by sa nemalo stat, ze nedojde k dobijaciej stanice, alebo domov ;-)
18. 7. 2010 20:25
Re: 8 rokov
je to jednoduche...nebudes davat rady na miestnom ford fore ako menit turba, vstrekovace, filtre pevnych castic a dvojhmotove zotrvacniky pri brutalnych 100-120kkm , ale budete riesit ako vymenit baterie ;-). A pri troche stastia bude vo velkomestach na krizovatkach menej smradu a rozbiehajuce vozidla nas nebudu obstastnovat dymovymi clonami
Avatar - gld
18. 7. 2010 17:21
Re: Jj
Nj..každopádne ropy je dosť, to len ľudia, ktorí ju majú pod palcom..
18. 7. 2010 13:00
Re: Volt
a tohle vis odkud? od novinaru? od tech novinaru co jsou schopny dosveta posutet informace ktere si vymyslej a nebo upravej? kvalita novinaru se da zjistit i v CR treba tim ze se od 7 do 8 podivas jeden den v tydnu na zpravy na CT, Prime a Nove, tutez informaci jsou schopni na kazde z televizi podat jinak a to i tak ze uvadeji rozdilne cifry a kdyz si to pak clovek zkoukne treba na BBC tak zjisti ze ti to podaji zase uplne jinak a s jinejma cislama/ciframa >:-[]

CT "museli jsme pesky z 8 patra"
Prima "museli jsme pesky z 12 patra"
Nova "museli jsme pesky z 22 patra"
original v aglictine primo z ust te zpovidane osoby v reportazi "16 patro" >:D

v USA kde je Volt doma je zrejme hodne propagovanej, neb Volt a Leaf me v soucasnosti tvorej dost velkou cast mejch zisku a podle statistik co me server kde prodavam poskytuje je 95% tech prodeju v US (Volta zatim jen nazakazkua a tam mam 100% pro US zakazniky)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud