Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Volt: Záruka 8 let/160 tisíc km na baterie

Chevrolet Volt
Chevrolet Volt
Chevrolet Volt
Chevrolet Volt
25 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (53)
Baterie hybridního Chevroletu Volt budou mít záruku 8 let, nebo 160.000 km. Vyžádaly si to kalifornské zákony.

General Motors sice svůj Volt (v Evropě se bude prodávat jako Opel Ampera) považuje za elektromobil. Přítomnost spalovacího motoru, který se uvádí v činnost po vybití akumulátorů, ale z právního hlediska definuje vůz jako hybrid. Kalifornské předpisy a také Environmental Protection Agency (EPA) stanovují, že baterie jsou součástí systému pro regulaci emisí, podobně jako katalyzátory výfukových plynů. A na ně se vztahuje osmiletá záruční doba.

Americký koncern také zveřejnil další podrobnosti o Voltu. 95 % komponentů baterií, které mají celkem 161 částí, bylo navrženo přímo inženýry a techniky GM. Zdroj elektrické energie váží 181 kg, je chlazený vodou a čítá devět modulů s 288 lithium-polymerovými články o kapacitě 16 kWh, které dodává jihokorejská LG Chem Ltd. Ty vydrží teploty od -25 do +50 stupňů Celsia a napájí elektromotor o výkonu 110 kW. Díky němu je schopen Volt ujet pouze na elektřinu 60 km, s pomocí spalovacího motoru, který slouží jako generátor, se akční rádius prodlouží na více než 500 km.

Akumulátory se také dají předehřívat při nabíjení, což přijde vhod zejména v zimním provozu. V létě se naopak ochlazují. Elektronický řídicí systém čítá na padesátku diagnostických funkcí, které se spouští desetkrát během jedné vteřiny. Většina z nich je zaměřená na bezpečnost, jen 15 procent se stará o výkon a životnost. Baterie nelze také zcela nabít a vybít, neboť to snižuje jejich životnost. I to je práce elektroniky.

Testování probíhalo po tři roky, zkoušela se odolnost proti korozi, prachu, vodě, mechanickému poškození, či výdrž na jedno nabití. Prototypy najely 1,6 milionu kilometrů, články samotné strávily v laboratořích 4 miliony hodin. Jejich výroba se rozběhne v Brownstownu ve státě Michigan v srpnu. Produkce Voltu má totiž začít ještě letos na podzim.

Cílem General Motors bylo ale vyvinout akumulátory, které by sloužily po celou dobu životnosti vozidla. Další práce tedy budou pokračovat. Elektřinu v automobilech podporuje rovněž federální vláda, která poskytuje zainteresovaným společnostem dotace v řádech desítek milionů dolarů.

Vstoupit do diskuze (53)