Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat přesune výrobu nové generace Pandy do Itálie

Italská automobilka Fiat se rozhodla investovat 700 milionů eur (zhruba 17,7 miliardy Kč) do své továrny u Neapole a přesunout do ní výrobu nové generace modelu Panda z Polska. Oznámila to dnes firma.
Zpět na článek
12. 7. 2010 15:14
Industrializace zaostalých oblastí.....
Připadá mi, že to, co se píše v článku je zpožděné o 30 let a situováno jinam. Rušení výroby tam, kde je výroba kvalitní (Poláci jsou daleko průmyslovější národ než Neapolitáni...) a to navíc s jedíným produktem, který berou potencionální kupci vážně mně připomíná plánovité budování socializmu v rámci jak socialistického Československa tak RVHP, kdy se výroby zavedené z období mezi válkami ještě z doby kapitalizmu přesouvaly do oblastí bez tradice, odpovídající úrovně pracovní síly a absence infrastruktury. Jestli 6 tisíc Poláků vyrobí 600 tisíc aut (není-li v článku chyba!), jedná se o standardní produktivitu v Evropě, jestli 5000 Neapolitánů vyrobí 30 tisíc(!) aut - tj. 6 na hlavu ročně, má v tomto směru dneska pouze jednoho konkutrenta - VAZ. Tam 110 tisíc lidí vyrobí cca 650 tisíc aut - poměr je stejný. Přitom to není poprvé, co se snaha vyrábět auta na jihu Itálie objevila. Tuším, že to byl někdo z Japonska v 70.letech, kdo odtamtud dost rychle mazal pryč. No, konkurence může jásat, Ital prostě v létě bude tančit a v zimě odpočívat a Polákům popřejme, aby je snížení výroby v Polsku nepostihlo příliš citelně. Nakonec, je to jenom ukázka italského šovinismu, která se Fiatu rozhodně nemusí vyplatit a přitom ukazuje, proč je Fiat tam, kde je. Renault se přes veškerou rétoriku zachoval s Cliem a ostatními modely jinak, PSA rovněž.

Polské automobilky dosahují kvality svých produktů, jakou Italové nikdy nedosáhnou. Když Opel zavíral závody, na ten polský (tuším) v Tychách) nesáhl - naopak tam bude vyrábět Astru. Ten v Belgii zavřel bez zábran - produktivita práce tam byla nesrovnatelně nižší než v Polsku, s kvalitou to bylo taky horší. Přitrouble nabubřelý Ital si tohle ale nepřipustí, nebudu se divit, když za dva tři roky budeme zase poslouchat turínské kvílení, až kvalita Pand začne povážlivě klesat a bude plnit diskuzní fóra nejen motoristických fór.
Rozbalit vlákno
0