BMW M GmbH zveřejnilo video s maskovaným prototypem nového nejmenšího modelu. Nebude se jmenovat M1, ale BMW 1 M Coupé. Jeho vzorem je BMW M3 řady E30.
Tak presne tohle tu myslim chybelo, dostupnejsi M3. Za lepsi penize a pravdepodobne funkcnejsi auto. Tim myslim nizsi vaha (karbonova strecha, kapota, dalsi dily?), lepsi vydrz brzd, nizsi teploty oleju, perfektni M podvozek a rozlozeni vahy, uzaviratelny diferencial atp. To auto by mohlo byt pouzitelne na beznych silnicich, zaroven ale i okruzich a driftech. Tesim se na zejmena parametry vahy a vykonu. Uz jsem si zaregistroval predvadeci jizdu:-)
No ak to bude az 280 kW, klobúk dole. Aj ked sa mi to zdá az nebezpecne blízko M3, co pri nizsej hmotnosti a vacsom krútiaku prispeje k lepsej dynamike, ako M3. A to nie je strategické.
Spíš to mohlo přijít dřív. Jedničková řada v pětidvéřovém a třídvéřovém provedení bude snad příští rok nahrazena novou generací. Coupe a cabrio jí budou asi brzo následovat. Minimálně tedy facelift. I když Mková řada je vždy trochu vyjímečná. :-)
Hoci sa o motore clánok nezmienuje, predpokladám, ze pohánat ho bude modifikovaný motor zo 135i. Nebolo by nelogické, keby to bol 3,0 turbo s výkonom zvýseným na 250 kW, ako má Z4 35iS (250 km/h lim., 0-100 km/h za 4,8 s).
P.S. Osobne si myslím, ze uz 225 kW verzia kludne mohla niest oznacenie M; okrem speciálnych limitovaných verzií (ako Focus RS500) niet výkonnejsích konkurentov.