Technika
Takze Fiat nam opet prepisuje historii! Doufejme, ze vse bude fungovat jak ma a jeste chvili vydrzime se spalovacimy motory nez nas ekologicka loby donuti neustale dobijet baterky a nebo chodit pesky!
BRAVO FIAT! 😉
BRAVO FIAT! 😉
Ano, není to špatný motor, ale škoda, že Fiatí morory vždy rychleji odcházejí, tak jsem zvědav jak tomu bude u této nízkooběmové perly.
Pokud ti odejde, tak půjdeš za ním, ne ... >😁 ?
No ze by nejak rychle odchazely jsem si zatim za nekolik set tisic km nejak nevsiml! >😁
Jo ty menší obsahy s tím mají trochu problém... ale pokud máš V6, tak asi nebudeš ten případ 😉
Trochu se nám tady rozepiš. Zajímají mě tvoje konkrétní zkušenosti, které motory konkrétně a v jakých modelech a co konkrétně se tam sype... A v kolikati kilometrech to může majitel, tedy i já očekávat.
Co vím, tak stará Brava má najeto cca 170 000 km a s motorem nebyl a není problém. Ostatní auta mají zatím málo, tak bych rád věděl, kdy mě to potká...
Určitě nás to tady všechny zajímá...
Děkuji.
Co vím, tak stará Brava má najeto cca 170 000 km a s motorem nebyl a není problém. Ostatní auta mají zatím málo, tak bych rád věděl, kdy mě to potká...
Určitě nás to tady všechny zajímá...
Děkuji.
ako z vlastnej skusenosti tiez mozem potvrdit, ze sa nekazia, mame doma Punto 1 z roku 1999 s motorom 1,1 55k a ma najazdenych 155000 kilometrov a zatial pohoda ... menene na nom bolo zatial: rozvody, spojka, gufero na vackovom hriadeli a tesnenie pod vekom, no a samozrejme sviecky a olej >😁 .. cize spokojnost :-!
Chlapi buďte v klidu, já nejsem žádný odborník. Jen kámoš měl Fiat Tipo a brácha Fiat Tempra oba turbo diesel a ty motory měly nalítáno kolem 150 tisíc a zněly, jako když do nich kladivem bušíš, ale je fakt, že pořád jezdily.
Ale to jak tady popisuješ je právě ten přesný případ. Např. služební Felda 160 tisíc po Praze a bez jediné výměny mimo dotažení spojky. A že jsem jí chudince nakládal co se dalo. 😉
Ale to jak tady popisuješ je právě ten přesný případ. Např. služební Felda 160 tisíc po Praze a bez jediné výměny mimo dotažení spojky. A že jsem jí chudince nakládal co se dalo. 😉
Sakra chlape ani nepíš ďalej..dieselové tipo a tempra v nafte s 150 000km?? To kupovali nové alebo si naivný 😉
také autá mávajú nalietané minimálne cez 300tisíc a podľa toho tiež rachtajú
také autá mávajú nalietané minimálne cez 300tisíc a podľa toho tiež rachtajú
On to slyšel někde v hospodě, že motory fiatů "odcházejí". Já mám zkušenosti přesně opačné 😄
So spolahlivostou Fiatou som nemal problem a v rodine ich bolo dost. Tatinove punto malo za 150k km iba raz problem, ked utekala voda z chladenia von a motor sa zohrieval. Prebrusila sa hlava bolo to ok. Teta mala to iste punto 1.1 55S a tam problem nebol. Scudo 1.9JTD sluzilo ako firemne a na zasluzeny odpocinok islo az po cca 250k km bez vyraznejsich problemov.
Z novsich Fiatov teraz tatino jazdi na mojom byvalom Brave je to zakladna 1.4 16. Aktualne ma to auto sice iba 60 000 km a zatial bez problemov. Dalsich 60 000 ale ukaze 😄
Z novsich Fiatov teraz tatino jazdi na mojom byvalom Brave je to zakladna 1.4 16. Aktualne ma to auto sice iba 60 000 km a zatial bez problemov. Dalsich 60 000 ale ukaze 😄
Vždy jsem měl k Fiatu ze všech aut nejblíž a nedám na něj dopustit, ale k těm motorům musím říct toto😒br />
Měl jsem čtyřválcovou 0.9 u Pandy - ještě s karbecem a 35 kW - super motor, ten byl ještě opravdu nesmrtelnej. U Cinquecenta jsem měl tento motor už se vstřikováním a s výkonem už jen 29 kW. Daleko línější a žíznivější motor, než u tý Pandy a to jezdil hodně dobře. Koupil jsem ho se 110 000 km, ve 120 000 km jsem to předělával na plyn. Motor se dožil asi 180 000 km, pak odešel úplně, tak jsem jej vyměnil a po dalších 10 000 km, jsem raději šel do novýho auta. Je pravda, že na cesty 150 km/h po dálnici nebyl stavěnej a ani zpřevodovanej, tak jsem ho taky trochu uhnal. A kde byl problém? Hlavně odcházející hydraulické vymezování vůle ventilů (neskutečně drahá výměna) mimořádně časté odcházení těsnění pod hlavou válců... ( to však ale po cca 20 km jízdy bez vody, po drobné kolizi daleko v lesích). 😄
Nové 0.9 od Fiata stejnou nezničitelnost, jako měla původní čtyřválcová 0.9, nebo krásnou jednoduchost co měl dvouválec 0.6 (ten jsem měl v Maluchovi). Chtěl jsem kdysi Pandu s tímto novým motorem, ale tři roky jsem na to čekat nemohl, mám teď super tříválec 1.0 od Toyoty ve svém Citroenu 😄
Nové 0.9 od Fiata stejnou nezničitelnost, jako měla původní čtyřválcová 0.9, nebo krásnou jednoduchost co měl dvouválec 0.6 (ten jsem měl v Maluchovi). Chtěl jsem kdysi Pandu s tímto novým motorem, ale tři roky jsem na to čekat nemohl, mám teď super tříválec 1.0 od Toyoty ve svém Citroenu 😄
Tak páni, máloktorá téma dokáže rozdúchať diskusie ako tento mikromotor od fiatu ktorý podľa niektorých začína "novú éru motorizmu"
Nezačína, len posunulo downsizing zase o laťku vyššie..teda skôr nižšie objemom 😄
Každopádne by som ho vopred nezatracoval, nikto z vás ním ešte nešiel a tak dohady o priebehu výkonu, krútiaceho momentu a blababla si môžeme zatiaľ ušetriť..na papieri to vyzerá dobre ale ten znesie všeličo, uvidíme čo to bude robiť v praxi, o výkon by som sa nebál, turbo dokáže fúknuť a aj základ okolo 40kw sa vyskytuje dnes a bežne, skôr som zvedavý či dokážu dodržať sľuby ohľadom nízkej spotreby..ak nie tak downsizing narazí na slepú uličku
Nezačína, len posunulo downsizing zase o laťku vyššie..teda skôr nižšie objemom 😄
Každopádne by som ho vopred nezatracoval, nikto z vás ním ešte nešiel a tak dohady o priebehu výkonu, krútiaceho momentu a blababla si môžeme zatiaľ ušetriť..na papieri to vyzerá dobre ale ten znesie všeličo, uvidíme čo to bude robiť v praxi, o výkon by som sa nebál, turbo dokáže fúknuť a aj základ okolo 40kw sa vyskytuje dnes a bežne, skôr som zvedavý či dokážu dodržať sľuby ohľadom nízkej spotreby..ak nie tak downsizing narazí na slepú uličku
Spotřeba nebude nijako nízka. S přehledem se vyrovná klasickému čtyřválci. Jde pouze o další úlitbu ekologům, kdy motor na testovací stolici v nějakých otáčkách vykazuje malou spotřebu, leč v praxi to bude přesně naopak.
Tiez sa toho mierne obávam. Ale nechajme sa prekvapit. Aj pri TSI motoroch boli reci o tom, ze to bude zrat ako rovnako výkonné atmosféry a myslím, ze s nimi ludia jazdia za celkom prijatelné císla.
Problém je ten, že reálné testy MultiAiru vůbec v ničem nenaznačují, že ten motor je úsporný, spíše naopak.
U malého motoru, který když se nebude točit, tak nepojede, to bude platit dvojnásob. O tom jsem bytostně přesvědčen.
Spíše než jako nový motor pro zákazníky, ho vnímam jako nový motor pro ekology, který jim vylepší tabulky CO2. Přínos pro obyčejného konzumenta bude mít motor nulový. Osobně bych vzal stokrát raději atmosféru 1.4 16V, která přežije celý auto.
U malého motoru, který když se nebude točit, tak nepojede, to bude platit dvojnásob. O tom jsem bytostně přesvědčen.
Spíše než jako nový motor pro zákazníky, ho vnímam jako nový motor pro ekology, který jim vylepší tabulky CO2. Přínos pro obyčejného konzumenta bude mít motor nulový. Osobně bych vzal stokrát raději atmosféru 1.4 16V, která přežije celý auto.
Ne. Problém je v tom, že testéři na těch motorech rajtovali jak urvaní ze řetězů...
U motoru TSi naopak všichni chtějí dokázat jak úsporné to je (tak jak se mi chlubil jeden nejmenovaný ředitel autoslaonu, ajk jeli v 5 lidech z Brna do MB za 6,4 l/100). Kdo to nevidí, je slepý jak jelito. Vím, za kolik jezdím a vím za kolik jezdí TSI. Ty motory si nemají co vyčítat (v tomto), rozdíly zanedbatelné (multiair z principu musí být ještě o něco lepší). Každý je trochu jiný, ale to základní mají společné. Pokud se pohybuje klidně s nohou na plynovém pedálu umějí jezdit za málo s tím, že nabízejí dostatek výkonové rezervy v případě potřeby (bohužel tohle lidi co enmají zkušenosti neumí a nebo chtějí dokázat opak). Odlišné jsou ty motory v projevu, a ve zvuku... Ale to je očekávatelné... Pokud se někdo snaží přesvědčit, že TSI jsou úsporné a všechno ostatní jsou rozežrané ludry... pak to chápu.. Ale prostě to není pravda.
Já s tím T-jetem jezdím za úpplně stejnou spotřebou jako sem jezdil s 1,6 16 V.
U motoru TSi naopak všichni chtějí dokázat jak úsporné to je (tak jak se mi chlubil jeden nejmenovaný ředitel autoslaonu, ajk jeli v 5 lidech z Brna do MB za 6,4 l/100). Kdo to nevidí, je slepý jak jelito. Vím, za kolik jezdím a vím za kolik jezdí TSI. Ty motory si nemají co vyčítat (v tomto), rozdíly zanedbatelné (multiair z principu musí být ještě o něco lepší). Každý je trochu jiný, ale to základní mají společné. Pokud se pohybuje klidně s nohou na plynovém pedálu umějí jezdit za málo s tím, že nabízejí dostatek výkonové rezervy v případě potřeby (bohužel tohle lidi co enmají zkušenosti neumí a nebo chtějí dokázat opak). Odlišné jsou ty motory v projevu, a ve zvuku... Ale to je očekávatelné... Pokud se někdo snaží přesvědčit, že TSI jsou úsporné a všechno ostatní jsou rozežrané ludry... pak to chápu.. Ale prostě to není pravda.
Já s tím T-jetem jezdím za úpplně stejnou spotřebou jako sem jezdil s 1,6 16 V.
Píšu tu o tom pidimotoru, který se prostě bude muset honit, jinak to s autem nepohne. Buď budeš ve městě nejpomalejší, nebo tomu přidáš, ale to pak udělá vír v nádrži. Pořád to má pouhé dva válce, které se musejí postarat o čtyři doby motoru.
TSI má ze své podstaty pro úspornost lepší předpoklad. Palivo se vstřikuje tryskou rovnou do válců do předem stanovených míst, nemusí přes ventil, a proudění tedy nenarušuje jeho co možná nejlepší rozptýlení ve válci a jeho atomizaci. Tohle je pro účinnost motoru nepochybně důležitější parametr než proměnlivé otevírání ventilů, které do válce naženou nějakou nesourodou směs.
Jak jsem ti psal, já jsem jezdil s V6 za průměrných 8.4 dle PP. A nebyl sem nejpomalejší na cestě, spíš naopak. Ale to byly doby favoritů a felicií. Z mých zkušeností tedy plyne, že na to, abys slušně jel s velkým motorem, ho nemusíš honit a taky ti nesežere tolik, co poloviční motor, kterým chceš stačit.
TSI má ze své podstaty pro úspornost lepší předpoklad. Palivo se vstřikuje tryskou rovnou do válců do předem stanovených míst, nemusí přes ventil, a proudění tedy nenarušuje jeho co možná nejlepší rozptýlení ve válci a jeho atomizaci. Tohle je pro účinnost motoru nepochybně důležitější parametr než proměnlivé otevírání ventilů, které do válce naženou nějakou nesourodou směs.
Jak jsem ti psal, já jsem jezdil s V6 za průměrných 8.4 dle PP. A nebyl sem nejpomalejší na cestě, spíš naopak. Ale to byly doby favoritů a felicií. Z mých zkušeností tedy plyne, že na to, abys slušně jel s velkým motorem, ho nemusíš honit a taky ti nesežere tolik, co poloviční motor, kterým chceš stačit.
Z mých zkušeností tedy plyne, že na to, abys slušně jel s velkým motorem, ho nemusíš honit a taky ti nesežere tolik, co poloviční motor, kterým chceš stačit. SVATÁ PRAVDA
ja som viacej citatel ako prispievatel a zvycajne s tvojimi prispevkami nesuhlasim ale tu si povedal skutocne pravdu. Ten mensi motor bude treba drzat vo vyssich otazkach aby to islo, a to pojde na ukor spotreby.
Ja som dlho neveril tomu ze s velkym motorom sa da jazdit za taku istu spotrebu ako s normalnou 1.4 16V ale mam to odskusane. Nove Bravo atmosfericka 1.4 16V dlhodoba spotreba 8,5 l/100 Mazda 6 2,5i dlhodoba 8,9 l/100 a to Mazdicke slapem na krk viacej ako tomu Fiatu 😄
Ja som dlho neveril tomu ze s velkym motorom sa da jazdit za taku istu spotrebu ako s normalnou 1.4 16V ale mam to odskusane. Nove Bravo atmosfericka 1.4 16V dlhodoba spotreba 8,5 l/100 Mazda 6 2,5i dlhodoba 8,9 l/100 a to Mazdicke slapem na krk viacej ako tomu Fiatu 😄
Pidimotor je vždy relatívny pojem vzhľadom k autu ktorý poháňa 😉
0,9 litrové turbo vo fiate 500 nie je o nič horšie ak to porovnáme s motorom 1,4 TSI v superbe
Tiež, objem je malý ale výkon a krútiaci moment na malé auto do mesta viac než postačujúci, tak aké "honenie" motora? 8-s
0,9 litrové turbo vo fiate 500 nie je o nič horšie ak to porovnáme s motorom 1,4 TSI v superbe
Tiež, objem je malý ale výkon a krútiaci moment na malé auto do mesta viac než postačujúci, tak aké "honenie" motora? 8-s
Podívej, zkus si rozpočítat 4 doby na ty dva válce. Klidně to sem napiš.
Každému soudnému z toho vypadne, že ten jeden píst se neskutečně nadře za ten druhej. Zachrání to jen vyšší otáčky = vyšší spotřeba.
Každému soudnému z toho vypadne, že ten jeden píst se neskutečně nadře za ten druhej. Zachrání to jen vyšší otáčky = vyšší spotřeba.
A nebo se ty otáčky nahradí brutálně vysokým krouťákem a dle koncernových zákonů spotřeba nestoupne... :-!
ty sivazne myslis ze 4 vsechny s tech dob trvaj stejne? 😄 Zkus si tede rozpocitat 4 doby na V6 nebo jakto ze jezdej jednovalcove motorky 😄
No, řekl bych, že vývojáři od Fiatu ví, co dělají...a určitě by to nebyrobily, kdyby to hodně žralo...
Ano, proto mají poloviční výkon co přeplňované 1,8čky.... :no: :-!
Pořád je dobré si právě spočítat, že 140NM, při celkovému převodovém poměru třeba 3 (u 5tého stupně), dá 420NM na hnací hřídeli. Vezmi v potaz velikost kola, a dostaneš se k číslu, co by ti rozšrotovalo pracky jak nic....... Kde máš to "dření"....
To je asi tak, jako když řeknu, že 4 válec se sakramensky nadře oproti 8miválci, protože je tam 2x méně pístů, proto 4 válec fuj..... Plesk, prober se.....
Jak k tomu přijdou jednoválcové motorky???? Čopřík s čtvrtinovým výkonem co F500, vážící třetinu co F500, asi taky podle tebe trpí co???
Bože, tady jsou takoví cíťové >😁 To je neuvěřitelné... Kdyby se měl vývoj zaobírat "báj fíl", skončili by jsme u V10tek jako v emerice...
Pořád je dobré si právě spočítat, že 140NM, při celkovému převodovém poměru třeba 3 (u 5tého stupně), dá 420NM na hnací hřídeli. Vezmi v potaz velikost kola, a dostaneš se k číslu, co by ti rozšrotovalo pracky jak nic....... Kde máš to "dření"....
To je asi tak, jako když řeknu, že 4 válec se sakramensky nadře oproti 8miválci, protože je tam 2x méně pístů, proto 4 válec fuj..... Plesk, prober se.....
Jak k tomu přijdou jednoválcové motorky???? Čopřík s čtvrtinovým výkonem co F500, vážící třetinu co F500, asi taky podle tebe trpí co???
Bože, tady jsou takoví cíťové >😁 To je neuvěřitelné... Kdyby se měl vývoj zaobírat "báj fíl", skončili by jsme u V10tek jako v emerice...
Zajímavě jsi se rozepsal o výhodách přímého vstřikování,zapomněl jsi ale na negativa.
Dále nepíšeš,že dnes už přímím vstřikem benzínu disponuje snad každá automobilka (i Fiat),jen zvažují vhodnost nasazení této technologie,protože jako každá má svá negativa.Nepíšeš také proč vlastně přímí vstřik vznikl a také které jeho funkce TSI nevyužívá.
Čili zase pouhé PR.
Dále nepíšeš,že dnes už přímím vstřikem benzínu disponuje snad každá automobilka (i Fiat),jen zvažují vhodnost nasazení této technologie,protože jako každá má svá negativa.Nepíšeš také proč vlastně přímí vstřik vznikl a také které jeho funkce TSI nevyužívá.
Čili zase pouhé PR.
Na plácala tvého kalibru většinou nemá smysl reagovat. Ale: máš zde prostor, klidně se rozepiš. :-!
No máš možnost projevit,že dané problematice rozumíš,když už jsi tak hezky začal o výhodách jednoho systému vstřikování a nedůležitosti ovlivnění sání vzduchu. :-!
Čekal jsem, ze nic nenapíšeš. Plácale. :-!
Placal jsi ty. >😁 Přečti si ještě jednou co jsi napsal...to je důležitější než nasát nějakou nesourodou směs.Právě že přímé vstřikování mělo jako prvotní úkol a je to stále cílem spalovat chudou směs,vrstvenou,čili nehomogenní-nesourodou.Spalování chudé směsi,takzané kvalitativní spalování je cílem u benzínových motorů,tím se přiblíží dieslovým a zvýší svoji účinnost při nízkém zatížení.Zdar plácale.Dnes už nemám na tebe čas.
To jsou zase žvásty. Možná bys měl posuzovat to, co jsem tím myslel a ne si jen vybírat něco, na co bys zareagoval.
Specielně pro tebe tedy napíšu, že přímý vstřik pracuje ve dvou fázích, když to nebudeš honit, vytvoří se vrstvená směs, protože se vstřikuje při kompresi a je poměrně chudá. Je směřována přímo na elektrody svíčky, takže dojde poměrně jednoduše k zážehu. Malá spotřeba, nízké emise.
Když tomu přišlápneš, ve válci se vytvoří směs homogenní a bohatší, protože se vstřikuje v době sání a dojde k větší homogenizaci - logické.
V porovnání s tímto, obyčejné vstřikování při nazatíženém motoru nedokáže směřovat chudou směs přímo na elektrodu svíčky, protože se do válce vhání již namíchaná.
Každý tedy může posoudit, jestli při ekonomické jízdě je TSI úspornější než motor s klasickým vstřikováním. TSI jednoznačně lépe dovede připravit směs pro konkrétní situaci a dovede ji směřovat.
Doufám, že teď si s výkladem spokojen, možná tomu nikdo jiný ani nebude rozumět. Nerad píšu tyto slohovky. :-!
Specielně pro tebe tedy napíšu, že přímý vstřik pracuje ve dvou fázích, když to nebudeš honit, vytvoří se vrstvená směs, protože se vstřikuje při kompresi a je poměrně chudá. Je směřována přímo na elektrody svíčky, takže dojde poměrně jednoduše k zážehu. Malá spotřeba, nízké emise.
Když tomu přišlápneš, ve válci se vytvoří směs homogenní a bohatší, protože se vstřikuje v době sání a dojde k větší homogenizaci - logické.
V porovnání s tímto, obyčejné vstřikování při nazatíženém motoru nedokáže směřovat chudou směs přímo na elektrodu svíčky, protože se do válce vhání již namíchaná.
Každý tedy může posoudit, jestli při ekonomické jízdě je TSI úspornější než motor s klasickým vstřikováním. TSI jednoznačně lépe dovede připravit směs pro konkrétní situaci a dovede ji směřovat.
Doufám, že teď si s výkladem spokojen, možná tomu nikdo jiný ani nebude rozumět. Nerad píšu tyto slohovky. :-!
Jenže TSI neumí spalovat vrstvenou směs,pouze homogenní,narozdíl o jiných.A i motory se vstřikem do sání dokáží spalovat chudou směs.Důležité je ovlivňit víření vzduchu dle potřeby.A to ovlivňují tvarem spalovací komory a v hlavně ventily.
Tvé znalosti jsou minimální a neboj se Fiat ví co dělá.
Tvé znalosti jsou minimální a neboj se Fiat ví co dělá.
Jde vidět, že si ani nevěděl, co sem píšeš, opět si reagoval na nick, nikoli na obsah.
Kdybs chtěl něco fundovaně dodat, tak to uděláš a nebudeš tu plácat o věcech, o kterých se tu nikdo nebavil.
TSI sem popsal v prvním příspěvku (12😁5). Na tom si trvám a tečka. Ty si dál mysli, že tvaroavnou spalovací komoru (a hlavně ventily) má snad jen Fiat a nikdo jinej. :-!
Kdybs chtěl něco fundovaně dodat, tak to uděláš a nebudeš tu plácat o věcech, o kterých se tu nikdo nebavil.
TSI sem popsal v prvním příspěvku (12😁5). Na tom si trvám a tečka. Ty si dál mysli, že tvaroavnou spalovací komoru (a hlavně ventily) má snad jen Fiat a nikdo jinej. :-!
Reagoval jsem právě na tvou neznalost.Ten přímý vstřik je důležitěší než promněnlivé časování ventilů.Hraješ si tady jen na odborníka.
spalování není statický děj,ale dynamický,vše je v pohybu i ten nasátý vzduch a vždy.Ty ho potřebuješ nějak řídit,i s přímím vstřikem.
Každopádně jen přímý vstřik nezaručí nízkou spotřebu.
spalování není statický děj,ale dynamický,vše je v pohybu i ten nasátý vzduch a vždy.Ty ho potřebuješ nějak řídit,i s přímím vstřikem.
Každopádně jen přímý vstřik nezaručí nízkou spotřebu.
...priblizi se dieselovym... to je totalni blabol! Zazehovy motor se nikdy nemuze priblizit dieselu, protoze ma maly kompresni pomer. A energeticka ucinnost motoru je predevsim zavisla na kompresnim pomeru. Cim vyssi kompresni pomer, tim nizsi merna spotreba. Otazka vhodne konstrukce vstrikovani paliva a tvaru spalovaciho prostoru tak, aby spalovani probihalo kontrolovanym zpusobem pri co nejnizsi bohatosti smesi palivo + vzduch je spolecnym konstrukterskym ukolem jak pro zazehove, tak pro vznetove motory. Napsat, ze spalovani vrstvene smezi muze priblizit zazehove motory ucinnosti vznetovym je naproste nepochopeni fyzikalnich principu.
A proto: do kazdeho auta patri diesel. Pokud mozno tak TDI a nejlepe PD.
A proto: do kazdeho auta patri diesel. Pokud mozno tak TDI a nejlepe PD.
Jak mám chápat tuto větu?
"Ne. Problém je v tom, že testéři na těch motorech rajtovali jak urvaní ze řetězů...
U motoru TSi naopak všichni chtějí dokázat jak úsporné to je"
Tak jako že ve všech testech Multiairy honili a ve všech testech TSI schválně šetřili?
Docela mě to pobavilo.
PS: Tím nechci říci, že by si tyto motory měli ve spotřebě co vyčítat, ale to spojení co wolff uvedl stojí minimálně za zamyšlení
"Ne. Problém je v tom, že testéři na těch motorech rajtovali jak urvaní ze řetězů...
U motoru TSi naopak všichni chtějí dokázat jak úsporné to je"
Tak jako že ve všech testech Multiairy honili a ve všech testech TSI schválně šetřili?
Docela mě to pobavilo.
PS: Tím nechci říci, že by si tyto motory měli ve spotřebě co vyčítat, ale to spojení co wolff uvedl stojí minimálně za zamyšlení
Nad tím se zamýšlet nikdo nemusí. Každej ví, že tu wolff píše vždy v tom duchu, že Fiatu všichni ubližují. Nejinak dnes. 😉
No čekal jsem jestli mi to dokáže Wolff nějak smysluplně vysvětlit, ale myslím, že na to vysvětlení asi není.
Mě právě na Wolffovi štve to, že dokáže napsat absolutní bludy jenom proto, aby vyzdvihl svou oblíbenou značku. Chápu jeho zapálení pro značku. Snad každý má svého favorita, ale on je schopný napsat sebevětší blbost, jenom aby Fiat vyzdvihl do oblak. Jako například tento příspěvěk, že TSI všichni šetří a Na Fiata šlapou jak na zelí v kýblu.
Mě právě na Wolffovi štve to, že dokáže napsat absolutní bludy jenom proto, aby vyzdvihl svou oblíbenou značku. Chápu jeho zapálení pro značku. Snad každý má svého favorita, ale on je schopný napsat sebevětší blbost, jenom aby Fiat vyzdvihl do oblak. Jako například tento příspěvěk, že TSI všichni šetří a Na Fiata šlapou jak na zelí v kýblu.
z mojho pohladu je wolff to iste co GTI, len kazdy si obhajuje svoju znacku :-!
No u nás v rodině vždycky byl (a je) nějaký fiat, takže zkušenosti mám a až na poslední dobu, kdy zdražili nekřesťansky služby a díly v autorizovaných servisech fiat, většinou pozitivní. Asi nej fiat co jsem měl byla brava 1.8 16v, to na svou dobu jelo perfektně, problémů minimum a spotřeba ca 7,5 l/100. Přesto po svezení jsem zvolil nyní 1.4TSI v leonu než 1.4T-Jet v novém bravu i když průběh práce obou motorů je hodně podobný. Prostě v seatu se mi líp jelo a né jen kvůli motoru. Spotřebu a náklady bych zatím neřešil - je to v průměru 6,5 l/100 ale je fakt, že nezávodím (resp. dcera) a leon je celkem lehké auto. Co vydrží turbo taky zatím nikdo neví ani u VW ani u fiatu. Ale u dieselů je na tom fiat s výdrží turba asi lépe než VW pumpe -dusse - taktéž vlastní - firemní zkušenost.
Myslím, že v turboverzi nebude potřeba nijak honit, 145Nm je k dispozici při 1900ot., tzn. že běžný řidič může na těch 1900 odjezdit celý život. 1,2 TSI má svůj krouťák k dispozici při 1500 (1550 u 77kW) až 3500 (4100) s plochým průběhem, takže o něco úspornější by TSI mohla být, ale zase jsou ve větších autech...
S tímto papírovým podáním zas takový problém nemám. Jen tu upozorňuju, že tato 0.9 je jen o dvou válcích. Je to čtyřtakt, pořád mi tam vychází moc práce jen na jeden válec. Jsem zvědav, jak se bude motor chovat pod zátěží - naložené auto, náklad, kopce atd. Při nějakém šimrání plynu po rovince to pojede klidně za tři a půl.
Osobně odtušuji, že si nenechá z paliva nic odříci. Ony ty koně pořád něco žrát musí. Pro mne je to zatím takový kulturista na steroidech, který má sice svaly, ale má houby sílu.
Osobně odtušuji, že si nenechá z paliva nic odříci. Ony ty koně pořád něco žrát musí. Pro mne je to zatím takový kulturista na steroidech, který má sice svaly, ale má houby sílu.
Zase platí základní logika..míň válců, méně paliva 😉
V autach sa mozno vyznas, ale v kulturistike asi moc nie.Preco by kulturista na steroidoch nemal mat silu?
[odkaz]
[odkaz]
Tohle jsou jednoúčelově zaměření sportovci. Já měl spíš na mysli Ronnieho Colemana a jemu podobné.
Podla mna vsetci kulturisti maju ohromnu silu.Velke svaly=velka sila.
Ten chalan v mojom odkaze myslim nie je jednoucelovo zamerany sportovec.Je totiz majster sveta v kulturistike a aj majster sveta v tlaku na lavicke.
[odkaz]
Ten chalan v mojom odkaze myslim nie je jednoucelovo zamerany sportovec.Je totiz majster sveta v kulturistike a aj majster sveta v tlaku na lavicke.
[odkaz]
proboha máš tady graf průběhu kroutícího momentu!!! Co víc chceš o chování motoru vědět >😁 145NM při správném spřevodování a malém průměru kola utáhne i slona!!! Pokud budou převody dobře navržené dokonce i bude schopno zrychlit!!!(S nadsázkou prosím)
Práce je omg součástí výkonu..... Výkon je úměrně odvozen od průběhu síly motoru....... PRACE, tě tedy vůbec nezajímá..... Práce by tě měla zajímat jen ta, která ti vydělává peníze 😉
Práce je omg součástí výkonu..... Výkon je úměrně odvozen od průběhu síly motoru....... PRACE, tě tedy vůbec nezajímá..... Práce by tě měla zajímat jen ta, která ti vydělává peníze 😉
Spotřeba se neměří při "nějakých" otáčkách,jak si myslíš,ale je to simulace skutečného provozu včetně ohřívání motoru.
Na zkušebně se to dělá proto,že na silnici nejde zajisti přesné podmínky pro každou zkoušku.
Na zkušebně se to dělá proto,že na silnici nejde zajisti přesné podmínky pro každou zkoušku.
Tos nenapsal nic novýho, jde o problém, že ty laboratorní podmínky jsou sice jednoduše replikovatelné, ale jsou taky velmi vzdálené reálnému použití onoho motoru. A o to tady jde.
Trvalo desítky let,než se výrobci a státy dohodly na této metodice,nikdo nic lepšího zatím nevymyslel,tak proč u každého testu musí někdo brečet,že je to jinak
Možná jde o to, že u turbobenzínů je tato metodika více optimistická, než u atmosfér, ale to hádám...
no to je pěkněj blud. Když simulace řekne 6 a ty jezdíš za 7, je to špatná simulace. Navíc třeba američani mají jinou a lepší (bere v potaz klimatizaci, svícení aj.)
Je to úplně jednoduché, ať výrobce garantuje spotřebu (s rezervou 10😖 a uvidíš jak se začnou objevovat přesná čísla :-!
Myslím že například s ledničkou která místo 1kW žere 1,2 když nechladí by se taky nikdo nepáral.
Je to úplně jednoduché, ať výrobce garantuje spotřebu (s rezervou 10😖 a uvidíš jak se začnou objevovat přesná čísla :-!
Myslím že například s ledničkou která místo 1kW žere 1,2 když nechladí by se taky nikdo nepáral.
lenže chladničku zapojíš a buď vykazuje určitý parameter alebo nie..
s autom je to o článku medzi sedačkou a volantom..s tým istým autom pri rovnakých podmienkach dokážu dvaja ľudia zajazdiť o 2-3 litre odlišnú spotrebu a to proste "pôjdu ako sú zvyknutí"..takže neviem si predstaviť ako by výrobca spotrebu "garantoval" :-!
s autom je to o článku medzi sedačkou a volantom..s tým istým autom pri rovnakých podmienkach dokážu dvaja ľudia zajazdiť o 2-3 litre odlišnú spotrebu a to proste "pôjdu ako sú zvyknutí"..takže neviem si predstaviť ako by výrobca spotrebu "garantoval" :-!
zvláštní, já vždy jezdím s vozy méně než udává výrobce.....
PS: Jak chceš spotřebu garantovat? Když jsem i já se svým dízlem JTD 85kw průměr 5.2l dle výrobce schopen zajet spotřebu na nádrž i 10l ????
někdo by Vás už měl naučit, že motory se nevytáčí, řadí se včas, jelikož mají už dost potřebné síly od spoda a vyšší točky jsou jen rezervní, pro rychlé rozjezdy k připojení na dálnici..........
pokud máte potřebu závodit, jděte na závodní okruh. Pokud chcete jezdit tak se to naučte.... Ješitnost stranou prosím.
PS: Jak chceš spotřebu garantovat? Když jsem i já se svým dízlem JTD 85kw průměr 5.2l dle výrobce schopen zajet spotřebu na nádrž i 10l ????
někdo by Vás už měl naučit, že motory se nevytáčí, řadí se včas, jelikož mají už dost potřebné síly od spoda a vyšší točky jsou jen rezervní, pro rychlé rozjezdy k připojení na dálnici..........
pokud máte potřebu závodit, jděte na závodní okruh. Pokud chcete jezdit tak se to naučte.... Ješitnost stranou prosím.
Tak jsme se opět dozvěděli několik zajímavých, ale zaručeně pravdivých skutečností.
"U malého motoru, který když se nebude točit, tak nepojede, to bude platit dvojnásob. O tom jsem bytostně přesvědčen."
Co k tomu dodat, snad každý kdo jezdí autem ví, že hodnota toč. momentu kolem 150Nm. v cca 2000ot. je víc než slušná a pohodlně stačí k tomu, že motor nemusíme vytáčet nikam k maximu výkonu, a navíc pokud je maximum v 5500ot., těžko můžeme hovořit o nějakém vysokoobrátkovém motoru.
Domnívám se, že bude naopak uživatelsky velmi příjemný, navíc ještě ve spojení s autem typu F500, neztratil by se ani v GP.
"Ano, není to špatný motor, ale škoda, že Fiatí morory vždy rychleji odcházejí." (perla roku)
Větší amatérštinu ohledně znalostí poměrů u motorů tu dotyčný už nemohl předvést. :yes:
"U malého motoru, který když se nebude točit, tak nepojede, to bude platit dvojnásob. O tom jsem bytostně přesvědčen."
Co k tomu dodat, snad každý kdo jezdí autem ví, že hodnota toč. momentu kolem 150Nm. v cca 2000ot. je víc než slušná a pohodlně stačí k tomu, že motor nemusíme vytáčet nikam k maximu výkonu, a navíc pokud je maximum v 5500ot., těžko můžeme hovořit o nějakém vysokoobrátkovém motoru.
Domnívám se, že bude naopak uživatelsky velmi příjemný, navíc ještě ve spojení s autem typu F500, neztratil by se ani v GP.
"Ano, není to špatný motor, ale škoda, že Fiatí morory vždy rychleji odcházejí." (perla roku)
Větší amatérštinu ohledně znalostí poměrů u motorů tu dotyčný už nemohl předvést. :yes:
Zkus se taky projevit. Pak své předpovědi klidně zkonfrontujeme s realitou. Já se nebojím jí se svou kůží na trh. 😉
ty se raději schováš za ostatní, stejně jako si to udělal teď. :-!
ty se raději schováš za ostatní, stejně jako si to udělal teď. :-!
Kam jsem se schoval? V čem?
Já ti jasně napsal, co si o tvém prohlášení myslím.
Já ti jasně napsal, co si o tvém prohlášení myslím.
Možná bys měl napsat, co si myslíš o motoru a ne o tom, co si myslím já. Já totiž na svůj názor, ať je jakýkoli, právo mám.
Zkus tedy taky něco na téma 0.9T a ne psychologického rozboru mých pohnutek. 😉
Zkus tedy taky něco na téma 0.9T a ne psychologického rozboru mých pohnutek. 😉
Čoveče, myslím, že to bude dobrý, papírový hodnoty vypadají dobře, to je jasný, že jsem nejvíc zvědavej na tu spotřebu.
Tipuju 4,5-5l, při normální jízdě.
Tak zdar a hezkej víkend při přemejšlení nad dvouválcem 😉 >😁
Tipuju 4,5-5l, při normální jízdě.
Tak zdar a hezkej víkend při přemejšlení nad dvouválcem 😉 >😁
Nejsem ten, co by toužil po půlmotoru. 😉
stačí se podívat jak se Jossalito kladně rozepisuje o tříválci HTP 47 KW ve Fábii třeba zde: [odkaz] ... tam zaměření motoru jasně pochopil, Jossalito, zkus to také u 0,9 od Fiatu. 😉
Já tady pořád dokolečka dokola píšu, že zde drtivá většina lidí nedovede určit, kam, na co a jaký motor má posadit. Naposledy to bylo zde: [odkaz]
Kde kdo tu nadává, že s HTP se na dálnici nedá jezdit, protože je líné a podobný kecy. Několikrát jsem tu taky psal, že tato fiaťácká 0.9 bude dobrá do lehkých aut typu Panda a pětistovka. To si klidně můžeš dohledat.
Zkus to tedy adresovat těm, co nejsou schopni pochopit tyto základní principy. 😉
Mé názory jsou, jak vidíš, časem naprosto konzistentní.
Kde kdo tu nadává, že s HTP se na dálnici nedá jezdit, protože je líné a podobný kecy. Několikrát jsem tu taky psal, že tato fiaťácká 0.9 bude dobrá do lehkých aut typu Panda a pětistovka. To si klidně můžeš dohledat.
Zkus to tedy adresovat těm, co nejsou schopni pochopit tyto základní principy. 😉
Mé názory jsou, jak vidíš, časem naprosto konzistentní.
keď si tak nekonfliktný, prečo v tejto diskusii pochádza polovica príspevkov od teba..?
O své nekonfliktnosti nikde nepíšu a nikdy sem o ní nepsal. Naopak, vymezit se dokážu a taky to velmi často dělám. 😉
problém je že tvá vysněná HTP, je 2x slabší než 0,9, která je umístěná v lehčím vozidle..... Nemluvě o drtivě progresivním průběhu krouťáku oproti nepružné HTP (jinak u mne solidním ale choulostivém motoru)......
čéče, dokážeš vůbec spočítat zrychlení vozu pomocí průběhu krouťáku??? Klidně můžeš zanedbat odpor vzduchu, až tak moc bych po tobě nechtěl, o jiných setrvačných hmotách nemluvě....
myslím, že nqa to abys mohl vozy hodnotit, ti mnoho znalostí chybí, bez urážky.
čéče, dokážeš vůbec spočítat zrychlení vozu pomocí průběhu krouťáku??? Klidně můžeš zanedbat odpor vzduchu, až tak moc bych po tobě nechtěl, o jiných setrvačných hmotách nemluvě....
myslím, že nqa to abys mohl vozy hodnotit, ti mnoho znalostí chybí, bez urážky.
Jako maluch..dva válce pálí najednou,akorát že maluch se na volnoběh ukrutně kejve 😄
Může to bejt zajímací motor...ale ty nový maloobjemový turba..to není nic pro mě...turbo není věčný = zdroj problémů.Docela by mě zajímala cena turba do toho motoru.
Stejně ta ekohonba je k smíchu..když v litrovým autě se spotřebou 5,5litru jedou 4 lidi a v Pražský zácpě se šnečí pětilitrový SUV s klimou naplno a jedním člověkem na palubě.
Může to bejt zajímací motor...ale ty nový maloobjemový turba..to není nic pro mě...turbo není věčný = zdroj problémů.Docela by mě zajímala cena turba do toho motoru.
Stejně ta ekohonba je k smíchu..když v litrovým autě se spotřebou 5,5litru jedou 4 lidi a v Pražský zácpě se šnečí pětilitrový SUV s klimou naplno a jedním člověkem na palubě.
Dva valce Malucha nechodi soucasne, jako u dvouvalcoveho Endura, treba jako se to predelavalo u Jawy 350 kvuli momentu. Pouze svicka pali v obou valcich soucasne, i do vyfuku, ale nic nezapali.
chlapci musim vas opravit ... malucha mam a take nieco, aby palili oba valce naraz nehrozi ... vsak to ma normalny tocivy rozdelovac s palcom a dva kontakty na hlave rozdelovaca ... palec je raz na 1 a raz na 2 kontakte .. ono piesty behaju rovnako, ale zapalovanie nejde naraz ... ked treba tak vam aj vyfotim rozdelovac 😉
dvojvalec je blbost v dnesnej dobe, to vravim uplne vazne. jednoduchy prepocet 2 piesty sa namahaju 2x viac ako 4. Nieje to samozrejme celkom presne, ale ide tu hlavne o unavu materialu. Nech to ma vykon aj 150 koni.
Usetri tym hlavne vyrobca, menej materialu, teoreticky nizsia cena vozidla, len teoria je jedno a prax 2
Usetri tym hlavne vyrobca, menej materialu, teoreticky nizsia cena vozidla, len teoria je jedno a prax 2
Koukáš na to z pohledu 70. let XX. století. Mechanické namáhání dnes nepředstavuje problém, materiály a ostatní technologie to umožňují. Prostě se to navrhne tak, aby to běhalo.
Pokud by byla pravdiva jen polovina z tech "odbornych prispevku" uvedenych vyse, vsichni taxikari v Praze by jezdili autem s benzinovymi motory Fiat. (Prece ten uzasny kroutici moment, nizka spotreba, vysoka spolehlivost...) Ovsem vzhledem k tomu, ze 99% z nich jezdi s motory TDI od VW, asi ty motory Fiat zas tak hvezdne vlastnosti mit nebudou...
Nalijme si cisteho vina. Motory Fiat jsou idealni pohonnou jednotkou pro svorcaky. Jsou levne pri porizeni a relativne vykonne. Bohuzel se za nizkou cenu a vyssi kilogramovy vykon plati vyssi spotrebou a nizsi zivotnosti.
Nalijme si cisteho vina. Motory Fiat jsou idealni pohonnou jednotkou pro svorcaky. Jsou levne pri porizeni a relativne vykonne. Bohuzel se za nizkou cenu a vyssi kilogramovy vykon plati vyssi spotrebou a nizsi zivotnosti.
Adolfe, primo vstrikovane benzinove motory jsou porad jeste novinkou, benzin dotahuje naftu a jeste to bude nejakou dobu trvat, ale potom jiste budou mit taxiky spis tento motor (jako range extender) nez TDI, uz kvuli tomu, ze TDI do mesta za nekolik malo let nepusti. Myslenka vrstvene smesi jeste zdaleka neni poradne vyuzita, spis jen napul a homogeneous charge compression ignition (diesotto) je taky na zacatku.
Co pise nahore Jossalito, ze malej motor se musi tocit a pak zere, je totalni nesmysl. Pri plnicim tlaku 200 kPa ma ta 0.9 OBJEMOVE sice 0.9 litru, ale HMOTNOSTE nasava vzduch jako atmosfericka 1.8l. A pojede a bude mit na klice stejny moment, protoze chemicka reakce probehne stejne a zucastni se ji stejny pocet atomu.
Co pise nahore Jossalito, ze malej motor se musi tocit a pak zere, je totalni nesmysl. Pri plnicim tlaku 200 kPa ma ta 0.9 OBJEMOVE sice 0.9 litru, ale HMOTNOSTE nasava vzduch jako atmosfericka 1.8l. A pojede a bude mit na klice stejny moment, protoze chemicka reakce probehne stejne a zucastni se ji stejny pocet atomu.
Ale ale, další zaritý fanoušek vw, který mele stupidní bludy, viď? 😉 Ono je to smutný pro fanouška tvého typu, když je fiat neustále krok před vw, co se vývoje týče. Tak kroť příště emoce a nemel bludy. :-!
Fiat je nejen krok pred VW, ale hned dva, ci tri - ve skutecne spotrebe svych dieselovych motoru...
A to ani nehovorim o srovnani skutecne zivotnosti motoru Fiat a VW...
Nemusim byt ani profesor, ani ZARYTY fanousek nejake znacky, abych byl schopen vnimat REALITU! :-!
A to ani nehovorim o srovnani skutecne zivotnosti motoru Fiat a VW...
Nemusim byt ani profesor, ani ZARYTY fanousek nejake znacky, abych byl schopen vnimat REALITU! :-!
Je to každopádně papírově supr motor, nicméně než bych si ho pořídil počkal bych si až si ho koupí někdo známý a pak mi poreferuje jestli se na tom náhodou něco nesype. On takový Oplácký motor 2,2 DTI taky vypadá papírově dobře a on je to přitom odfláknutý prototyp se kterým vás z většiny servisů vyhodí. Přál bych si, aby na tom tady ten Fiatí výtvor byl co do spolehlivosti a bezporuchovosti co nejlíp, aby se nestal noční můrou majitelů a mechaniků 😄
😄 Pokud by měla být pravdivá alespoň desetina obsahu Tvých příspěvků v diskuzích na autoCZ, tak už se ve městech brodíme po kolena v sazích, které produkují ty "úžasné" rachtající strojky s technologií PD...
A ano, předpotopní naftový agregát s technologií vstřiku PD (tolik glorifikovaný v české kotlině) je samozřejmě výhradně určen pro movitou a movitější část společnosti 😄 Zbytek lidí jezdí ve vozech vybavených "sociálními" zážehovými motory....
Nalijme si čistého vína. Motory TDI-PD od VW již naštěstí ukončily svůj produktivní cyklus a doufám, že v nejbližších letech skončí i ta doba jejich reálné existence pod kapotou osobních automobilů. 😉
A ano, předpotopní naftový agregát s technologií vstřiku PD (tolik glorifikovaný v české kotlině) je samozřejmě výhradně určen pro movitou a movitější část společnosti 😄 Zbytek lidí jezdí ve vozech vybavených "sociálními" zážehovými motory....
Nalijme si čistého vína. Motory TDI-PD od VW již naštěstí ukončily svůj produktivní cyklus a doufám, že v nejbližších letech skončí i ta doba jejich reálné existence pod kapotou osobních automobilů. 😉
Ado, jsi oveckou marketingu... Aneb zajatcem koncernu, co se celozivotne od Fiatu ve vyvoji motoru jen "učí" .....
Absence fiatu na českém trhu je dána pošpiněným jménem z dob 90tých.... Chybí zde dostatek servisů pro vozy podléhající záruce... Prostě tu není underground, který si tu evropa nechala rozšířit.... "Němci se prostě jen učí, a těží na hloupé evropě"
motory - inspirace itálie
design - inspirace itálie
převodovky - inspirace USA (automaty)
řekni mi, co je na VW originální???? téměř nic!
Absence fiatu na českém trhu je dána pošpiněným jménem z dob 90tých.... Chybí zde dostatek servisů pro vozy podléhající záruce... Prostě tu není underground, který si tu evropa nechala rozšířit.... "Němci se prostě jen učí, a těží na hloupé evropě"
motory - inspirace itálie
design - inspirace itálie
převodovky - inspirace USA (automaty)
řekni mi, co je na VW originální???? téměř nic!
Takže obrázky jsou pořád v JPG.
:no: :no: :no: