Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo Giulietta: Na okruhu s 1,4T (88 kW), 1,4 MultiAir (125 kW) a 2,0 JTD (125 kW)

V den stého jubilea značky Alfa Romeo uspořádalo české zastoupení Fiat Group Automobiles unikátní akci na brněnském okruhu – Fiat Group Day. Hlavní hvězdou byla nová Giulietta.
Zpět na článek
9. 7. 2010 07:33
9. 7. 2010 07:34
neregistrovaný "Joseph"
9. 7. 2010 07:54
9. 7. 2010 14:16
neregistrovaný "talian"
9. 7. 2010 22:00
neregistrovaný "Hoonza"
9. 7. 2010 11:27
9. 7. 2010 11:33
9. 7. 2010 11:39
9. 7. 2010 20:31
9. 7. 2010 14:57
neregistrovaný "talian"
9. 7. 2010 20:34
9. 7. 2010 11:43
9. 7. 2010 12:22
9. 7. 2010 12:36
9. 7. 2010 12:54
9. 7. 2010 13:13
9. 7. 2010 13:33
9. 7. 2010 12:53
9. 7. 2010 12:59
9. 7. 2010 13:19
9. 7. 2010 13:01
9. 7. 2010 13:03
9. 7. 2010 15:52
neregistrovaný "_pavel_"
9. 7. 2010 12:42
9. 7. 2010 12:53
9. 7. 2010 12:58
9. 7. 2010 13:05
9. 7. 2010 13:08
9. 7. 2010 13:10
9. 7. 2010 13:21
9. 7. 2010 13:23
9. 7. 2010 13:32
9. 7. 2010 13:47
9. 7. 2010 14:46
9. 7. 2010 12:51
9. 7. 2010 13:29
9. 7. 2010 13:46
9. 7. 2010 14:06
9. 7. 2010 14:31
9. 7. 2010 14:49
9. 7. 2010 14:56
9. 7. 2010 14:58
9. 7. 2010 16:27
9. 7. 2010 19:55
9. 7. 2010 14:43
9. 7. 2010 14:50
9. 7. 2010 14:43
9. 7. 2010 14:49
9. 7. 2010 14:58
9. 7. 2010 15:02
9. 7. 2010 15:32
10. 7. 2010 01:33
9. 7. 2010 20:23
9. 7. 2010 20:58
10. 7. 2010 01:37
9. 7. 2010 15:14
9. 7. 2010 16:20
9. 7. 2010 19:56
19. 7. 2010 11:12
9. 7. 2010 07:33
Džula
júuulia si slnko svieti, šala lala... júlia si čarovná >:D

najviac ma bere aj tak stale 159 black :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Joseph"
9. 7. 2010 07:34
Byl...
Byl videl a projel,..... fakt supr. ;-)
Rozbalit vlákno
1
9. 7. 2010 07:54
Re: Byl...
Tenhle příspěvek se mi vážně líbí, je takový všeříkající :yes: ;-)
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
9. 7. 2010 08:13
159 1.75TBi? Příliš lehké...
159 1.75TBi = příliš lehké na předek >:-[] Slyšet tuhle větu od motoristického novináře se teda nepoštěstí každý den :-) :yes:
Rozbalit vlákno
9
9. 7. 2010 08:24
Re: 159 1.75TBi? Příliš lehké...
Stálo by to za vysvětlení ;-)
9. 7. 2010 08:32
Re: 159 1.75TBi? Příliš lehké...
tak ono by se toho našlo víc :-) Třeba konstrukce, že 2.0JTDm v AR159 "působí živějším dojmem" než 1.8T (čert vem jeho 20kW navíc), ale zároveň je ten samý motor v Giuliettě "letargický" (patrně proto, že Giulietta je o 170kg lehčí než 159 se stejným motorem ;-)

Ale jinak ten "příliš lehký předek" u předokolky považuju taky za největší highlight článku :-)
9. 7. 2010 13:23
Re: 159 1.75TBi? Příliš lehké...
aspon vidno aku uroven maju niektore tieto clanky na portaly sponzorovanom koncernom
neregistrovaný "talian"
9. 7. 2010 14:16
Re: 159 1.75TBi? Příliš lehké...
:yes: :yes: :yes: presne a kratko
9. 7. 2010 13:24
Re: 159 1.75TBi? Příliš lehké...
Když není těžká na předek, tak musí být alespoň příliš lehká. To by bylo, kdyby se něco na Alfě nenašlo. :no:
A o upřednostnění dýzlu (i když jistě dobrého) u Alfy ani nemluvě. :no: :no:
Z objektivního odborníka pana Vaverky se mi chce blejt.
9. 7. 2010 13:33
Re: 159 1.75TBi? Příliš lehké...
Ale prosímtě, víš aspoň s jakým podílem motorizací se prodává pravá Alfa 159? ;-)
9. 7. 2010 14:09
Re: 159 1.75TBi? Příliš lehké...
Stejně jako BMW, nadpolovičně ropa....doba je holt taková ;-)
9. 7. 2010 14:27
Re: 159 1.75TBi? Příliš lehké...
To, že se prodává víc motorů na mazut, nic nevypovídá o tom, s čím je jízda příjemnější. O ekonomice ani nemluvě. Většina lidí vidí jen že to teď jede za méně, ale pořizovací cenu zapomenou a servis radši zapřou.
9. 7. 2010 16:32
Re: 159 1.75TBi? Příliš lehké...
Mě to vykládat nemusíš, zkus to ale vysvětlit kupcům toho pravého cuoresportiva, páč to taky vypadá, že vůbec neví, jaký je ten správný motor. ;-)
9. 7. 2010 08:26
OT: magazín - 458 Italia
Nejrychlejší a nejvýkonější Ferrari všech dob ? Při této formulaci mne napadá Enzo a nebo aktuální 599GTO.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Hoonza"
9. 7. 2010 22:00
Re: OT: magazín - 458 Italia
Hned v první větě se píše mimo jiné .....osmiválcové.....
Avatar - strýček BOB
9. 7. 2010 08:29
Kucí italský...
Než tyto stupidní akce, tak raději zapracujte na ceníku a pořadně vycepujte prodejce. Zkuste si zajistit předváděčku na julču u některého z místních patlalů, nebo si to půjčte rovnou na víkend a potom napiště blog, jak ta rezervace dopadla. :no:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - bubucci
9. 7. 2010 08:48
Re: Kucí italský...
Právě jsi nám ty předvedl stupidní akci ve formě tupého příspěvku. :no:
Lidi můžou být rádi, že importér uspořádá takovouto akci, kde si můžeš novinky vyzkoušet přímo na okruhu. Nechápu, jaký vstřícnější přístup by tu ještě někdo chtěl...jinak Giulietta na živo :yes: :yes: :yes:
Avatar - miromen
9. 7. 2010 08:49
Re: Kucí italský...
Ano Giulietta je pěkna ale na okruhu ji bohužel neprodaji.
9. 7. 2010 09:06
Re: Kucí italský...
Má pravdu.Mám zkušenosti s jedním,ten má autosalony v Prostějově a Olomouci a tam bych si nenechal opravit ani koloběžku. :-! Znalosti žádné,jenom na narážky na konkurenční značky,které ani nevyzkoušeli.
9. 7. 2010 09:24
Re: Kucí italský...
Takto urcite myslis Auto Rolny. To je zajimave, ze ja mam s nimi naprosto opacne zkusenosti, naprosta korektnost a slusnost a ze by pomlouvali jinou znacku? To si musel jednat asi s vratnym! ;-)
9. 7. 2010 10:17
Re: Kucí italský...
Já znám,jak starýho,mladýho,tak prodejce.Ale větší tragédy jsem fakt neviděl. :-! Starej jenom umí říkat,jestli platit hotově nebo převodem.S vrátným jsem opravdu nemluvil,toho tam ani nemají. ;-) Jak se liší dvojspojka u Julie a u VW,o tom nemají ani ponětí.Technika jim nic neříká,je to pro ně španělská vesnice.Že má AR 159 multilink už od začátku,čeština v autech,to je prý moc drahý...atd.
9. 7. 2010 12:39
Re: Kucí italský...
Zato pomlouvat někoho anonymně na netu stylem "umí akorát říkat,jestli platit hotově nebo převodem", to je chování hodné opravdového džentlmena :no:
9. 7. 2010 12:49
Re: Kucí italský...
To není pomlouvání,ale varování potencionálním kupcům. :-!
Avatar - strýček BOB
9. 7. 2010 09:38
Re: Kucí italský...
Chlapče, vedro, co? "Lidé" jsou právě ti, co chodí do autosalonů a komunikují s kvalitně vyškolenými prodejci. Akce, která byla námětem článku, byla pro pár nagelovaných mátoh, ale nikoliv pro ty "lidi".
9. 7. 2010 10:04
Re: Kucí italský...
Ikdyž jsi to napsal poněkud neobaleně, tak máš pravdu. Dá se očekávat, že zdejší importér prodeje Giulietty úspěšně zabije, ať už bude auto sebelepší.
9. 7. 2010 10:09
Re: Kucí italský...
Bohuzel vicemene souhlas. :-(
9. 7. 2010 14:03
Re: Kucí italský...
neviem ako u vas ale v BA je Giulietta k dispozicii, zatial som nemal cas ju ist prevetrat ale urcite ju pojdem vyskusat :-) K dispozicii je motor 1.4 T-Jet 120k vo vyssej vybave.
Avatar - DRBNUTY
9. 7. 2010 17:37
Re: Kucí italský...
Mna vo Fiate Grif v BA volali povozit sa na 2.0 JTD a to uz pred dvoma tyzdnami,ale nemal som cas vtedy kedy oni.
9. 7. 2010 10:01
1,9 JTDM twin turbo
Může mi někdo z italoznalců vysvětlit, proč tento naftový motor, který Fiat vyrábí už 2 roky skoro nikam nemontuje? Nemá ho Giulietta, 159. Má ho jenom Delta. Není to nějaký divný? Dvojtě přeplňvaný naftový dvoulitr bych chápal jako vrchol nabídky v této objemové třídě, který by se měl logicky objevit ve sportovně pojatých alfách.
Rozbalit vlákno
42
Avatar - Dinar
9. 7. 2010 10:22
Re: 1,9 JTDM twin turbo
wolfféééé?
9. 7. 2010 10:57
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Ano ušáčku? ;-)
Avatar - Dinar
9. 7. 2010 12:22
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Už nic, to byl jen pokus, zda je možné dostat konkrétní odpověď na zajímavou otázku... a dopadlo to dle očekávání, někdo jiný věděl a odpověděl, od tebe jen obvyklé blábolení. ;-)
9. 7. 2010 11:13
Re: 1,9 JTDM twin turbo
dávají Golfu šanci, to je snad jasné, ne? ;-)
9. 7. 2010 11:34
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Golf je lepší. Dělali srovnávačku na autoexpress a Golf vyhrál před Alficí a Astrou. Alfice si vedla dobře, ale Golf je Golf...

P.S. odkaz
[odkaz]
9. 7. 2010 10:35
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Stejně je to divný, proč ho teda vůbec vyvíjeli?
Avatar - del42sa
9. 7. 2010 10:46
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Vyvíjeli ho už v roce 2006, další uprávou motor bude plnit i Euro 5, ale zatím to asi ještě není doladěný.

"The planned Alfa Romeo version of the twin turbo 1.9 JTDm, rated at 189bhp, has been ditched in favour of the new 2.0 JTDm rated at 170bhp. However there will be a twin turbo version of this at 220bhp"

U Peugeotu 308 GTi původní 1,6 THP (128kW-132kW) taky plnila jen Euro 4 a ted budou mít od Léta ještě výkonější novou verzi 1,6 THP Gti s Euro 5 (149kW)
9. 7. 2010 11:41
Re: 1,9 JTDM twin turbo
To jsou celí taljáni. Uřvaní na celý kolo, ale skutek utek. Vždyď si musejí spočítat, že jim to v nabídce chybí a ještě se to ani nezaplatilo. Vždyď už i ten VW má v nabídce BiTDi.
9. 7. 2010 11:55
Re: 1,9 JTDM twin turbo
V Transporteru :-)
9. 7. 2010 11:58
Re: 1,9 JTDM twin turbo
to je jedno...
Ale je fakt, že VW dohnal Fiat tam, kde měl Fiat an ně navrch. A Fiat Volkswagen v tom, v čem ztracel stále ještě nedohnal (aspoň ta dvojspojková převodovka by už mohla být v nabídce a aktivní odpružení pro julinku)

Kdyby tohle měla, tak už nemá Golf a ani žádné jiné auto v ničem navrch...

Ale nehodlám tady naříkat, jen mě to začná mrzet... trvá to strašně dlouho..
9. 7. 2010 17:53
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Kam to napsat, co? >:-[]
9. 7. 2010 12:16
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Od listopadu v Passatu.2.0 BiTDI 162 KW DSG 4Motion.
9. 7. 2010 13:06
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Jasan, beru zatím, a´T jsme spravedliví ;-)
9. 7. 2010 11:56
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Až na ten začátek s tebou souhlasím.

Vím, že Fiat toho má fakt hodně (co by mohl nabídnout), ale jaksi to není v nabídce... Těžko se pak prodává... Aspoň by to v té nabídce být mohlo (nevím co by to stálo to v té nabídce mít a umět to vyrobit a osadit)... Prodeje jim jdou teď strmě dolů (v Evropě), ale je fakt, že když se člověk obecně podívá na portfolio značky, tak se jedná v současné době v podstatě jen o dvě až tři auta:
500/Panda, Bravo/Delta/Giulietta, Punto/Mito.

A to je prostě málo na to, kolik by rádi prodávali... Nejsou to špatná auta, ale chce to kombi, konečně i střední třídu a vyšší střední a nějaké konečně slibované crossovery (na bázi Brava aspoň). Tak jak sem byl trpělivý a chápal sem, že nejde všechno hned, začíná mi to už připadat strašně dlouho... když si uvědomím, že mám v podstatě top model toho co teď nabízejí, tak mi to přijde smutné. Ona i ta Croma nebo 159 by se mohla při trochu šikovnější podpoře prodeje (není to jen o ceně, i když ta je o Cromy přeci jen v kontextu doby mimo mísu, když už i Superb je levnější) prodávat líp... Alfa 159 má co nabídnout, ale když se nedaří, tak se nedaří...

Ale to je jedno.... :'-(
9. 7. 2010 12:04
Re: 1,9 JTDM twin turbo
No tobě je všechno jedno. Tohle je od tebe takový automatický "podpis". >:D

Já si pamatuju, jak Italové vyhrožovali, že brzy představí šestiválcové naftové motory pro AR 166/9, 159 atd. S výbornými parametry, na které by konkurence absolutně nestačila. A to bylo tuším někdy v roce 2003. Sedm let fuč a motory nikde. Dále vyřvávali o dvouspojkách, to bylo tuším v roce 2006, skutek utek. Jestli je někdo silnej v prohlášeních a pak v jejich nedodržování, jsou to bezesporu Italové. Těm nevěřím ani nos mezi očima.
Ve zbytku máš pravdu.
9. 7. 2010 12:08
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Tak ony se něteré plány prostě změnily s fúzí s Chryslerem... to dokážu pochopit..
Ale už by měly být vidět hmatatelné výsledky.

Některé projekty byly stoplé kvůli krizi... Škoda.. možná tam měl Fiat příležitost (pokud by byla pravda to co říkali) se dostat víc dopředu. Co víme všichni byl stoplý třeba projekt Mita GTA, 159 GTA... Je to škoda. Ty auta byly hotový...
9. 7. 2010 12:21
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Klony GTA jsou v podstatě k ničemu, udělá se jich neznatelný počet a prodeje nijako nevylepší.
Měli by se zaměřit na globální řešení, které by mohli prodat co nejvíce lidem. Kombi verze, dvojspojky, atd atp.
9. 7. 2010 12:28
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Ono obecně jsou vrcholné modely "k ničemu" (ve vztahu k prodejům), ale díky nim se o celé značce o dost více mluví a celá značka je více vidět. Výborné jsou jako podpora marketingu.
9. 7. 2010 12:34
Re: 1,9 JTDM twin turbo
To má ale význam v okamžiku, kdy má výrobce ucecelené portfolio, teď Fiat potřebuje důležitější věci.
Avatar - Dinar
9. 7. 2010 12:29
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Ty šestiválce si pamatuju, humbuk tak kolem 2004, pak ticho, nakonec celkem logické, ono je ani nějak není do čeho dávat. S tím biturbem to bylo podobné, špička, první na světě a pak nic, neplnění euro 5 nechápu, copak saab nebo opel ten stejný motor umí nasadit s tím, že euro 5 plní a fiat ne? Dvojspojka, čtyřkolka to ani nemá cenu rozebírat. Jak říkáš, gta verze jsou sice hezké, ale z hlediska úspěšnosti modelu nehrají roli, absence schopného automatu určitě ano o kombících nemluvě.
9. 7. 2010 12:39
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Nechceš tady snad tvrdit, že by DSG bylo "schopný automat"

DSG je dobrá přeodovka, ale že by byla v tomto kontextu to nejlepší, to asi nemyslíš vážně..., že? (opravdu tě považuju za toho inteligentnějšího z celé skupiny, tak si to nepokaž)

Naopak to dnes už zase vypadá, že klasické automaty ZF získávají zase zpět své pozice (i P.R)...

A robotizovaná převodovka dualogic (byť není tak masírovaná) se zdá býti celkem dobrou alternativou do běžných vozů (Punto, 500, bravo...) (od prvních verzí je už taky poměrně vychytaná a spolehlivá, což se o DSG zatím říct nedá)...

Ad 4kolka... Pokud myslíš SUV či crossover, tak ano, ale třeba co se týká sedanu střední třídy, tak !nikdo! z prémie nenabízí tak dobrou čtyřkolku jako je 159 4x4... Aby se ji něco vyrovnalo, musel by si šahat pro auto do japonska... Bohužel i tohle se málo ví...

Na druhou stranu třeba Delta v 4x4 yb nemusela být úplně špatnou alternativou, stejně tak Julinka.. Jo.. uvidíme, jestli se něco do roka pohne. Pokud ne, tak začnu být taky pesimista. ;-\

P.S. GTA je důležité pro marketing. mimoto vrcholné verze modelů (a nemusí to být vždy jen sporotvně zaměřené) se hodí pro vrcholný managering... takže ano i tyhle auta jsou důležitý a chybí...
Avatar - Dinar
9. 7. 2010 12:52
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Asi jsi v životě už pár fiatů projel, o ostatní automobilové produkci nemáš potuchy, v klidu žij dál se svým dualogicem. ;-)
9. 7. 2010 12:57
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Jistěže DSG není dobrá...je tak špatná, že je podle mě nejmasověji nasazovaným pseudoautomatem v Evropě. Navíc jeho cena padá tak, že se dá v budoucnosti očekávat převzetí nadpolovičního podílu oproti manuálům v rámci VW Gr.
Italská auta mám rád, ale syst´ém řízení mi uniká. Být velením Fiatu už dávno jednám o nákupu licence...
9. 7. 2010 13:33
Re: 1,9 JTDM twin turbo
to ze je nieco najpredavanejsie neznamena ze je najlepsie.. Aj iphone je najpredavanejsi mobil sucasnosti a ani zdaleka nie je najlepsi. Ono to je vzdy o marketingu a masirovani mozgov.
9. 7. 2010 13:39
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Ale prdlajs. iPhonů se určitě neprodá tolik, co nějakých obyčejných Nokií za tři tisíce. ;-)
9. 7. 2010 20:07
Re: 1,9 JTDM twin turbo
myslel som to obrazne, mozes vidiet plne fora apple-fans ktori su nim posadnuti a povazuju ho za najlepsi mobil na svete. A ver ze nieje ich malo. Je to proste spravne nastaveny marketing. Marketing spravi velmi vela.
11. 7. 2010 19:26
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Takových fans, má každá značka hromady. Platí pořád přímá úměra, čím více vyrobených modelů určité značky, tím větší fanouškovská základna. A Apple oproti Nokii prodává v podstatě velký nic. S jedním drahým modelem těch zákazníků moc nenažene. ;-)
9. 7. 2010 12:32
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Přesně tak. Třeba absence kombíků je těžko pochopitelná. Fiat nemá žádné kombi do 500t. Přitom Puntu i Bravu by výrazně vylepšili prodeje.
9. 7. 2010 13:02
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Třeba jsme všichni slepí a Fiat vyčkává na doznění krize, aby přišel s modelovou ofenzivou.
Nyní má 3 modely, které je potřeba vnímat...500, Panda a Punto. Bravo podmínečně díky jedné variantě karoserie taky. SUV, MPV, kombi, malý a levný sporťák, tak typický pro Italy...nic
9. 7. 2010 13:19
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Je to škoda, všechny modely jsou líbivé, nemám problém ani s produkcí AR a Deltou. Ale špička se pohybuje někde jinde.
Obecně se jí snažili dohnat s ruksakem plným dlužních úpisů a když jich pár ubylo, tak si vzali ještě loďák s novými od Chrysleru. To se potom blbě utíká.
9. 7. 2010 13:28
Re: 1,9 JTDM twin turbo
No pěkně si to napsal, moc pěkně. :-) :yes:
9. 7. 2010 13:40
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Před měsícem taliáni odvolali jeden poměrně velký projekt z oblasti automotive, který směřoval do okruhu Ova, Žil, Topolčany. Pravý důvod odvolání jsem se dozvěděl na soukromé večeři s jedním z TopM a nemůžu si myslet jinak, než že Řecko je jen špičkou ledovce.
9. 7. 2010 13:43
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Ano ano, přesně o tom sem tu nedávno psal, a hádej kdo mne tady zprdnul. (Tys to nebyl) ;-)
9. 7. 2010 13:48
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Je mi to jasné, v rámci chybějící oponentury jsi se sprdnul sám >:-[]
9. 7. 2010 13:40
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Takhle to začínám pomalu vnímat taky.. ;-\
Dávám tomu rok. Bu´d se to změní a nebo to pude do kytek..
9. 7. 2010 13:42
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Nemyslím, že by Fiat jako takový šel do kytek, ale je schopen obětovat nejeden dodavatelský řetězec a plácet se v tom leta. Tak jak to předvádí v posledních dekádách.
Avatar - kari.laz
9. 7. 2010 13:24
Re: 1,9 JTDM twin turbo
Musím uznat, že toto je smysluplný příspěvěk a dá se s ním víceméně souhlasit. Dobře zhodnoceno. :yes:
Avatar - del42sa
9. 7. 2010 11:27
alfa
Do Alfy by měla časem dostat 1,9 JTD Twin Turbo s cca 160kW a 450Nm, a možná se za čas objeví i nějaký ten V6 JTD o objemu 3.0l ;-) Do nové velké Alfy ho bude potřeba...Otázkou je jestli si ho Italové vyvinou sami, nebo šáhnou po už hotovém 3.0HDi ve verzi 202kW/600Nm, jakou používá Jaguár. Bylo by to asi finančně výhodnější. Motor by se pak jen přejmenoval na JTD.
Rozbalit vlákno
5
9. 7. 2010 11:33
Re: alfa
Oni ten motor (blok) mají.
Podobné motory jsou běžně osazovaný v Ivecu... Myslím, že problém tady není. Problém byl, kam ho dát..., ne ho vyvinout a vyrobit...
9. 7. 2010 11:39
Re: alfa
Problém je, jak ho prodat. Základní pravidlo. Italové ho v této a vyšší třídě neumí dodržet. ;-)
Avatar - del42sa
9. 7. 2010 20:31
Re: alfa
obávám se že to není totéž, motor v Ivecu je uplně jiné konstrukce, než se používá u osobních vozidel.... Tady jde jen o to, že vývoj je velice drahý,emisní podmínky čím dál přísnější a velké tlaky od ekologických organizací na snižování spotřeby neustále sílí. Tohle všecho dohromady a velkoobjemové motory V6,to se navzájem vylučuje. Proto by pro fiat bylo výhodnější šáhnout po už hotovém motoru. Leda že by mermomocí chtěli vytvořit vlastní verzi s použitím Multiair, o které se mluvilo i v souvislosti s použitím pro dieselové motory v budoucnu. To by ale v případě Italského přístupu znamenalo minimálně 3roky vývoje (spíše 5 reálně)Navíc nejdříve se multiair u dieselu určitě objeví u malých objemů od 1,4 -2.0l
Takže pokud Fiat/Alfa/nová velká Lancie budou chtí použít rychle velký dieselový šestiválec, asi jim nic jiného nezbyde než šáhnout po hotovém výrobku (Jaguar/PSA)
neregistrovaný "talian"
9. 7. 2010 14:57
Re: alfa
ten motor existuje ale taliani vyvíjajú nový sistém nielen ohľadom ovládania ale rozvodov ale novú technológiu , je to v tajnosti ale to bude veľké bum ako CR alebo Multiair a motor bude mať emisiu lepšiu ako euro 6, tak preto stop motorom , pomalší vývoj aj kôli vstúpenia na trh v USA a obnova Chrysleru. Tam dávajú veľké motory teraz, a ten HDI motor je spoločne vyvinutý s talianmi, tak preto 2.0JTD toje ten istý motor aj v Peugeote a GM- opel , chevrolet....,Suzuki,a teraz už aj ford, - keď ho majú tak asi nebude asi zlí???
Avatar - pelikoš
9. 7. 2010 11:43
klidně
takovou akci bych uvítal i u jiných značek...
Rozbalit vlákno
0
9. 7. 2010 12:22
Taliáni
Stejně je to zajímavý kontrast. Taliáni, národ který je v současnosti synonymem pro zmatek a nepořádek, vytvořili v minulosti impérium, které lze naopak považovat za vzor organizovanosti a pořádku.
Rozbalit vlákno
41
Avatar - Dinar
9. 7. 2010 12:36
Re: Taliáni
Je to spíš v tom, že žádná Itálie v podstatě není, je to umělý útvar, který se zuby nehty drží nějakých stopadesát let a na konec se stejně rozpadne. Pokud budem brát coby reprezentaci Itálie území po Řím, pak se synonymem zmatku a nepořádku nesouhlasím, je to z hlediska úrovně zmatku a nepořádku standardní západoevropská země, to co je pod Římem nemá smysl rozebírat.
A co se imperií týká, co říkáš na Řeky?
Stejně se mi nejvíc líbí, když mi nějaký současný Egypťan (čti umaštěná líná arabská lemra) vykládá o slavné minulosti "svého národa" velkého Egypta.
>:D ;-)
9. 7. 2010 12:44
Re: Taliáni
Jo, to je pravda. Severní Itálie je přece jen jiná káva. No s tím Egyptem je to tak, že potomci původních egypťanů (koptové) jsou v současnosti celkem tvrdě perzekuovaná menšina. Většina současných egypťanů jsou přivandrovalí arabové, kteří Egypt dobyli během islámské expanze. Řekům asi taky moc neprospělo několikasetleté turecké kulturní obohacení. Do té doby byla řecká Byzanc přece jen jinde.
9. 7. 2010 13:06
Re: Taliáni
V tomhle máme máslo na hlavě trochu i my češi. Taky se rádi chlubíme naší historií, ale už nějak zapomínáme dodat, že až do WW2 byl "zemský národ" výrazně jiný, česko-německý. Nikdo už moc nechce připomínat, že tuhle zemi zcivilizovali německojazyční přistěhovalci.
Avatar - Dinar
9. 7. 2010 13:13
Re: Taliáni
A francouzský král. Ale přece jen je to s námi trochu jiná story, než když ti umaštěná arabská huba, jejíž předci tu egyptskou civilizaci zničili vykládá, jací oni jsou architekti, podivej na piramydy, podivej na sfynga, podivej na kanali. :-) ;-)
9. 7. 2010 13:21
Re: Taliáni
JJ. To je problém celé tzv. islámské civilizace. První muslimové dobyli vyspělé středomoří a Persii, posléze tato vyspělá území přivedli k úpadku a teď si přisvojují jejich tehdejší vyspělost. Přitom centrum tzv. islámské civilizace, Arabský poloostrov, byla vždycky zaostalá díra. To už si tady ale zase přihřívám svoji protiislámskou polívčičku.
9. 7. 2010 13:27
Re: Taliáni
Ještě, že arabáši nedělají auta, to b bylo tóčo. >:D
9. 7. 2010 13:33
Re: Taliáni
Jossalito psal auta! Ne SKOTy :-)
9. 7. 2010 13:35
Re: Taliáni
A na Aston Martin nadávat nebudeš? >:D >:-[]
9. 7. 2010 12:53
Re: Taliáni
Imperia vznikala agresívním chováním jejich vůdců, proto je osobně beru pouze jako zlo. Nicnevypovídající o skutečné kultuře, hmotném i nehmotném majetku.
9. 7. 2010 12:58
Re: Taliáni
To lze říct o těch krátkodobých, jako bylo čingischánovo Mongolsko, apod. Starovéké Řecko, ale i ten Řím vznikli spíš "zespodu", z opravdového civilizačního rozvoje. Řecko se vlastně ani nikdy jednolitým impériem nestalo (až na krátké období Makedonie) a Řím se stal panovnickým impériem taky až po dlouhé době.
9. 7. 2010 12:59
Re: Taliáni
Po dlouhé, ale v zásadě stejné...okupačním rozmachem ;-)
9. 7. 2010 13:08
Re: Taliáni
Pšššt, teď nám bude vysvětleno, že nešlo o okupaci, ale šíření kultůry. ;-)
9. 7. 2010 13:14
Re: Taliáni
V případě rozmachu starověkého Říma by se to šířením kultury většinou nazvat i dalo. Pravda je, že se ta kultůra šířila tak nějak po starověkovsku.
9. 7. 2010 13:17
Re: Taliáni
>:D Ano, ohněm a mečem.
Avatar - Dinar
9. 7. 2010 13:19
Re: Taliáni
Kultura je poplatná právě civilizaci, tedy šířím-li svou civilizaci (její zásady, řád, zvyklosti, způsob života) pak šířím z pohledu jejího příslušníka i kulturu. Nám to jako šíření kultury připadá, protože naše civilizace to hlavní z oněch zásad, řádu a způsobu života z té římské převzala. Co se metod týká, byly logicky poplatné době, dnes stačí mít prostředky na mediální masáž. ;-)
Avatar - Dinar
9. 7. 2010 13:01
Re: Taliáni
Neber slovo imperium jako to podstatné, zlysoused měl na mysli spíše rozvinutost a organizovanost římské civilizace, imperiální způsob prosazování vlastní civilizace byl v té době jediný možný.
9. 7. 2010 13:03
Re: Taliáni
JJ, pochopil jsem později :-)
neregistrovaný "_pavel_"
9. 7. 2010 15:52
Re: Taliáni
mam kolegu taliana a upozornil ma na jedno video, ktore presne vystihuje rozdiel medzi talianskom a zvyskom eu = uzite si to ;-) [odkaz]
9. 7. 2010 12:42
Re: Taliáni
Tady bych odkázal pouze na neznalost místa zvaného Itálie. A je jedno jestli se bavíme o severní (nejrozvinutější a nejprůmyslovější část Evropy srovnatelná pouze s Hanzovní oblastí), či jižní..nádherné, zemědělsky-turisticko-kulturní oblastí s mnoha krásnými plážemi, poklidnými městečky a přístavy až po velkoměsto jakým je krásná Neapol a pod...
9. 7. 2010 12:48
Re: Taliáni
Neapol je špinavá. Možná to maj uklizený kolem památek, ale zbytek města je hrůza a děs, i v Praze je podstatně čistěji. Hromady odpadů kolem popelnic, popelnice mimochodem prázdné, to už o něčem vypovídá. Ne nadarmos e říká, že civilizovaný svět končí Římem a dolů už je to Afrika.
9. 7. 2010 12:53
Re: Taliáni
Neznáš okolnosti.
Měla tam být postavená nová spalovna odpadů, která však postavená nebyla, protože byla zrušená podezřelá zakázka (byl to nějaký známý jakéhosi politika). Zůstala jediná skládka odpadů (pro celou oblast), která nestíhala pobírat veškery odpad. Proto tolik odpadků.
Ti lidi jsou 10x čistotnější než průměrný čech, bohužel neměli kam dávat odpady. Nevím jestli je to už pořešené, pokud ano, tak nepředpokládám, že by byla Neapol ještě špinavá. Obecně je to velmi velmi čisté město....

P.S. Chtěl bych vidět Brno nebo Prahu, kdyby půl roku neodváželi odpady (protože neměli kam)... ;-)
9. 7. 2010 12:58
Re: Taliáni
"Ti lidi jsou 10x čistotnější než průměrný čech" hele, nesuď nás všechny podle sebe >:-[]
9. 7. 2010 13:00
Re: Taliáni
Tady nejde o spalovnu, tady jde o to, jak se chovají ti lidi, pro ně není vůbec nic nenormálního jít s pytlem odpadků ven a mrsknout ho k popelnici, že se při tom roztrhne, to už je nezajímá, a že je popelnice prázdná, to by museli udělat pět kroků navíc a dokonce i ten kontejner otevřít. Oni mají tuto mentalitu, rozhazovat kolem sebe bordel je pro ně přirozené, jdou, něco jedí nebo pijou, nasytí se a s obalem co? Hodí ho na zem. Tohle je Neapol.
Připadá mi, že tu chceš neustále obhajovat něco, co se ti nemůže povést. A historky o spalovně mají asi stejnou váhu, jako to, že v Chánově město nevyváží odpady. :-!

A že je dle tebe Neapol "Obecně je to velmi velmi čisté město...." ??? Nikdy si tam nebyl. Čísté město je třeba Moskva, Antverpy a prakticky každé město Skandinávie...
Avatar - Dinar
9. 7. 2010 13:05
Re: Taliáni
>:-[] >:-[] To je ono, konečně ty správné wolffácké článečky, to je to co všichni chceme a na co čekáme, ta správná zábava. Jen piš, barde! ;-)
9. 7. 2010 13:08
Re: Taliáni
:-) Ani nejdu na oběd jak se mi tu dnes líbí
9. 7. 2010 13:09
Re: Taliáni
Já už byl, ty se tedy odbýváš. :-)
9. 7. 2010 13:10
Re: Taliáni
Dlábnu nějakej ten 10x čistší odpadek z Neapole :-)
Avatar - Dinar
9. 7. 2010 13:21
Re: Taliáni
Nezapomeň si umýt ruce, pamatuj, že správný neapolitán to před obědem udělá desetkrát. ;-)
9. 7. 2010 13:23
Re: Taliáni
Radši se neptám v čem >:-[]
9. 7. 2010 13:26
Re: Taliáni
Číšník beží k hostu restaurace a už z dálky s úsměvem volá, měl jste pravdu! Nebyla to polévka, byla to voda na nádobí. :-)
9. 7. 2010 13:32
Re: Taliáni
:-)
Zajímavý je, že i s jejich přístupem, který leckdy nedokáže pokrýt ani slovo laxní dokáží mít tak výbornou kuchyni.
9. 7. 2010 13:36
Re: Taliáni
Pravda, italskou kuchyni miluju, ta je pro mne nejlepší na světě. :-)
Avatar - iudex
9. 7. 2010 14:46
Re: Taliáni
:yes: Nápodobne. Práve som dojedol fusilli s cuketovo-citrónovou omáckou, uz to len moct zapit nejakým Chianti DOCG... :-)
9. 7. 2010 12:51
Re: Taliáni
Hele kolikrát jsi v Neapoli byl? Já jen jednou a říkám NEVER EVER!
Neapol je pro mě jedno z nejšpinavějších měst Evropy, nezachrání ho ani památky. Pokud chceš krásný jih s menší dávkou dobrodružství a špíny, přejeď přes úžinu. Tam je navíc i nefalšovaná vstřícnost a ne balkánská snaha každého okamžitě okrást.
9. 7. 2010 13:10
Re: Taliáni
:yes: Moje slova...

Mimochodem, 80% mužské populace v Neapoli pracuje pro camorry (mafii). To už o něčem taky vypovídá.
9. 7. 2010 13:29
Re: Taliáni
Problém je, že ona na mafiánské podstatě řízení stojí a padá celá apeninská profitabilita. Vymýcení je v zásadě mýtem ;-)
9. 7. 2010 13:37
Re: Taliáni
Ano, vím to a nemám s tím problém. Je to jejich problém. ;-)
9. 7. 2010 13:46
Re: Taliáni
Problém je, když nenažranost velí vzít dva konce a spojit je do kruhu...Pak výdělková sféra nedokáže pokrýt tu utrácející (odbory). :-)
9. 7. 2010 14:06
Kudy kam?
Fiat: Využít ekologické katastrofy BP a současně se zvyšujícího tlaku Spojených států na ekologizaci všeho a ve všem a vypálit pod značkou Chrysler modely F500 a Punto s možnou státní úlevou za nízkoexhalační vozy tyto na severoamerický trh.
Nabídnout Tatovi motory nejen pro evropskou verzi Nano, ale i spolupráci na low-cost supermini.
Využít platformu Giulietty a posadit na ní Fiat Coupé s cenou pod 20kEUR, současně ji natáhnout a připravit sedanoliftback a la předposlední Croma.
Zvětšit objem T-Jetu na 1,6l a pokrýt běžný výkon do 200HP.
Chybí střední SUV a malé a střední MPV.

AR: Do každého autosalonu Dodge nacpat Giuliettu a Mito jako dražší alternativu k Puntu. Dotáhnout vývoj Giulie a vzít osvědčenou platformu M-B E z modelu 300C, případně vzít od Taty XJ a udělat velkou AR s pohonem zadních kol. Chybí SUV
Lancia: Delta v US už prakticky je, nutně sedan střední třídy a luxusnější alternativa velké AR. MPV a SUV.

Obecně nabídnout do všech motorizací dvouspojku, případně klasický automat. I za cenu nákupu od jiného výrobce. Udat co nejvíc motorů Opelu, Saabu a zkusit dál dodávat Suzuki. Dvouválce do PSA.

Maserati a Fiat mají naštěstí vlastní politiku a tak by to mělo i zůstat.

...to by mohlo zafungovat :-)
Rozbalit vlákno
20
Avatar - T613
9. 7. 2010 14:31
Re: Kudy kam?
:yes: že se ti chce v tom horku >:D
9. 7. 2010 14:49
Re: Kudy kam?
Klima v kanceláři je základ nejen angíny, ale také chladného uvažování ;-)
Avatar - T613
9. 7. 2010 14:56
Re: Kudy kam?
a já nepotřebuji ani klímu, abych měl v kanclu chládek... není nad to být ve věčném stínu >:D
Avatar - T613
9. 7. 2010 16:27
Re: Kudy kam?
však jak jinak se chceš stát vládcem světa? >:D
9. 7. 2010 17:58
Re: Kudy kam?
No u nás donedávna platilo, že pokud si chtěl být pezident, musels být i nějakou dobu zavřenej v chládku. >:-[]
Avatar - iudex
9. 7. 2010 19:55
Re: Kudy kam?
Ak si cítal Rivers of Babylon, ides na to správne, aj Rácz zacínal v kotolni. ;-)
9. 7. 2010 14:43
Re: Kudy kam?
Plus minus si napsal jak to bude.

jen doplním s ohledem na SUV.. na bázi Jeep budou dva muodely SUV pod značkou AR.

Problém je v tom, že by to mělo být už teď ne za tři roky.. uvidíme... :yes:
9. 7. 2010 14:50
Re: Kudy kam?
Nevím jak to bude, ale takhle bych to řešil schematicky já :-)
Avatar - iudex
9. 7. 2010 14:43
Re: Kudy kam?
No aké jednoduché to je... >:D
Ale vázne, ja by som skor v rámci Fiatu spravil Bravo kombi, minimálne náklady a znacný predajný potenciál. A najma MultiAir (Turbo) do vsetkých modelov od 500 po Cromu, ako aj rozsírit v rámci koncernu (Lancia). Urýchlene spravit 1,9 JDT biturbo s Euro V a dat ho do 159, Cromy, Delty a Giulietty. Vsetko podstatne nizsie náklady ako rozsirovanie portfólia, ale s okamzitým efektom.
... to by mohlo zafungovat. ;-)
9. 7. 2010 14:49
Re: Kudy kam?
Cromu bych udělal už jen v černé, speciální edice se záclonkami a kříži a poslal ji tam kam patří... K poslednímu pomazání :-)
Avatar - iudex
9. 7. 2010 14:58
Re: Kudy kam?
>:D :yes:
Ale az také zlé to nie je; ono to objektívne nie je tak zlé auto: [odkaz] len má k Fiatu akosi necakane vysokú cenu. Jednoducho nie je vhodná doba na to, aby si Fiat mohol dovolit cenovo konkurovat najlepsej mainstreamovej strednej triede.
9. 7. 2010 15:02
Re: Kudy kam?
Vím, že se mnou obecná část souhlasit nebude...Ale mě se to auto prostě líbí :yes: :yes: [odkaz]

Asi pokud budu potřebovat větší auto, tak pujdu do nového crossoveru na bázi journey,a le Croma by furt byla ve výběru... je velmi praktickáí a v některých verzích velmi pěkná... :yes:
Avatar - iudex
9. 7. 2010 15:32
Re: Kudy kam?
Más pravdu, nesúhlasí; zrovna dizajn nie je to, cím by Croma mohla presvedcit: [odkaz]
Teda v najsilnejsej talianskej disciplíne, t.j. dizajne a prvom dojme z exteriéru zlyháva. A k objektívnemu posúdeniu vlastností sa potenciálny záujemca ani nedostal.
9. 7. 2010 16:34
Re: Kudy kam?
Přesně tak, docela mne udivuje, že člověk neustále se tak kasajícím designem italských aut, označí Cromu za poedenou, Je to beztvará nicneříkající krabice, kterou designově s přehledem utře i ten obyčejný Passat.
10. 7. 2010 01:33
Re: Kudy kam?
Povedená vlastně je... Takový naboptnalý subaru z 90 let...
Avatar - del42sa
9. 7. 2010 20:23
Re: Kudy kam?
Ten biturbo motor bude co nevidět , akorát že pro alfu bude mít nadprůměrné paramatry, Euro 5, 160kW, 450Nm a sním možná už konečně i ta DSG ;-)

každopádně tento motor ale nebude tvořit pilíř prodejů, je to spíše jen o image a top nabídce i v dieselové verzi (než přijde JTD V6)

Hlavní prodeje budou (bohužel) dělat základní verze benzínových a naftových motorů.

Je Pravda, že Alfe by slušel i nějaký ten benzínový TurboJet s objemem 1,6l a výkonem alespoň 155kW....
9. 7. 2010 20:28
Re: Kudy kam?
Fiat mně hodně připomíná Trojana z filmu Václav, taky furt opakoval "všechno bude" a nakonec nebylo nic >:D
Avatar - del42sa
9. 7. 2010 20:58
Re: Kudy kam?
ale ten byl mentálně zaostalý ;-) >:-[]
10. 7. 2010 01:37
Re: Kudy kam?
Tak to souhlasí s fiatem... Mluvčí fiatu wolff tady už psal, že je dsg od fiatu to nejlepší na světě.
9. 7. 2010 15:14
no....
je hezké, že už se tady probraly dějiny Itálie a Egypta, ale já furt nevím, čo také volaké si mám predstaviť pod pojmom "lehká na předek" v souvislosti s AR159 :*)
Rozbalit vlákno
3