Ja jsem ale nenapsal že jsou nahrazene. Jenže jak jistě viš tak automobilky knk.FIAT a tušim pravě VW pracuji na 2 valcovych turbomotorech tekže pochybuji že by měli zajem shanět se po kvalitnich atmosferach.
Ja myslím, ze doba, kedy budú základné verzie áut segmentu A a B pohánat 2valcové turbá, je este hodne daleko. A dovtedy sa zivé a úsporné VVT motory od Suzuki mozu hodit.
Presne tak. Pri výkonoch okolo 40-50 kW sa absolútne neopláca robit preplnovaný motor, myslím, ze predovsetkým z dovodu ceny maloobjemové atmosféry (tak do 1,3-1,4 l) zostanú este istú dobu v ponuke vsetkých automobiliek, i tých, ktoré inak vo vyssích objemoch prejdú plne na turbobenzíny.
atmosfericke motory se nahrazuji preplnovanymi hlavne u vetsich aut - za atmosferu s vyssim objemem se nasadi turbo s mensim objemem.
U malych vozidel je tento trend spise okrajovy, protoze k jejich pohonu bohate staci male atmosfericke motory. Tudiz na Iudexove pohledu na vec neco je. :-)
Zrovna VW ktery ma 1.2 TSI zatim ve variantě 77kw a přišti rok 63kw nějak atmosfery v menšich objemech nepotřebuje protože nahradi 1.4 a 1.6. A že by VW kupoval automobilku jen proto aby našel nahradu za 1.2 to asi ne.
Ked si pozries motorovú paletu napr. Pola, tak turbobenzín je tam (zatial) ako vrchol ponuky a pod ním sú tri atmo benzíny. Viem, ze sa plánuje 1,2 TSI so znízeným výkonom na 63 kW, i ked zmysel turbobenzínu, ktorý ná rovnaký výkon ako atmosféra (vid napr. spomínanú 1,2 16v - 63 kW od Suzuki) mi dost uniká. 8-s
Jenže to TSI bude neporovnatelně lepšim motorem a otazka spolehlivosti a ceny už je věc druha. Navic vw chybi pokryt turbomotory pravě male kubatury zbytek pokud se nemylim už pokryt ma a je to cesta kterou se vydal a zřejmě nebude sam.
Turbo bude mít menší spotřebu na papíře. Kdyby se přiblížila pravidla pro určování spotřeby realitě průměrného řidiče vše by dopadlo jinak. Realita Yeti 1,8 TSI 10,8 litru.
VW nejde vůbec o technologie ale o trhy, dealerské a opravárenské sítě atd. Suzuki v některých především rozvojových částech světa toto má a VW si to koupí, dodá své technologie a bude dál expandovat, to si určitě myslím strategové VW, jestli se jim to podaří ukáže až čas.
Nevím přesně jak je to u Suzuki, ale japonští výrobci obecně mají krom malých a výkonných atmosfér velké zkušenosti i s malými, turbem přeplňovanými motory (objem do 660 cm3), které montují do těch svých kei car krabiček, což se VW může taky hodit.
Jde jen o vykrytí trhových aktivit směrem na východ..., tak aby se automobilka stala stabilnější v době další případné krize.. o nic jiného nejde. Ty dvě automobilky si nemají moc čím pomoct (v rámci evropského trhu). Pro VW je to také cesta jak se dostat do Indie...
Podle mne je to ale na druhou stranu logický krok pro obě strany. Přínos Suzuki pro VW v oblasti evropské produkce je ale nulový. pokud si někdo myslí, že by snad fabie někdy mohly v budoucnu jezdit jako Swifty... tak ty mohu zklamat... Snižování nákladů, snižování nákladů.... to se spíš budoucí zákazníci škodovky brzy dočkají žebřiňáků...
Edit: Suzuki si taky do svých aktivit nenechá kecat... on i vliv GM byl minimální... Suzuki si an své nezávislosti celkem hodně zakládá. Nikdy se nestane * koncernu VW, tedy i počítání produkce Suzuki do celkových prodejů koncernu by nebylo správné (byť ty tendence tady jistě budou, ale ani v případě GM k tomu nedocházelo).
Čekal jsem, jestli někdo sáhne do šachovnice po menších asijských automobilkách, aby a) eliminoval, že to místo něj udělá někdo jiný, b) získal "kulturně identický" přístup na specifické asijské trhy. No, vypadá to, že VW je opravdu v laufu. Pro GM, potažmo Fiat to může znamenat odstřižení od téhle sice menší, ale zato velice šikovné značky (nezapomínat taky na motorky! o kterých ví VW jen to, že jim chybí 2 kola ;-) Když vezmeme v úvahu, jak se VW zároveň činí v Číně, vidíme před sebou obra v útoku. Ještě tak v rámci humanitární mise koupit ten SAAB...
Neboj, francouzské a italské diesely v produkci Suzuki brzy nahradí diesely VW, třeba Vitara už silnější diesel vyloženě potřebuje, TDI 125kW by jí prozatím dost pomohlo.
Jinak doufám, že VW taky pomůže Suzuki s ergonomií. Nevím jak je možné, že ještě dnes nemá Suzuki volanty nastavitelné v obou směrech!!!
Vitara jistě potřebuje silnější diesel, jen doufám že z ní neudělaj předokolku s haldexem a nevypnutelným ESP. :no:
I když plaším trochu předčasně, 25% není zase tolik. No a ergonomie je u Suzuki celkem v pořádku. Stačí vzpomenout základní motor Fabie a Swiftu a na volant nastavitelnej v obou směrech a dobře "lízatelný" plasty si leckdo evidentně ani nevzpomene. ;-)
To je trochu omyl. V režimu zařazený redukce se ESP vypne automaticky, jinak jen do určité rychlosti...Takže v momentě kdy se potřebuješ odněkud vyhrabat, ti do toho ESP nekecá přibržďováním protáčených kol a snížením výkonu motoru.
To ano, při redukci se vypne (to je kolikrát za rok?). Při jakémkoliv běžném způsobu jízdy po silnici i mimo silnici prostě vypnout nejde, ani při zastavení
Konkrétně u GV 2008 JLX-Comfort jde ESP deaktivovat držením tlačítka ESP-OFF (nevím na co by tam jinak bylo) do rychlosti cca 30 km/h i v režimech bez redukce. Ale o to zas tak nejde. Vitara určitě nepotřebuje vypínatelný ESP, abys mohl v zatáčkách jít dveřma napřed. :-)
Naopak v terénu a mezních situacích (bláto, sníh atd.) má možnost se z toho sama vyhrabat, narozdíl od různých jiných tzv. silničních SUV.
To nezpochybňuju, právě naopak :yes: Nicméně v praxi bych takové ESP za nevypínatelné označil (do 30 km/h jsem to teda neregistroval, ale to je rychlost co odpovídá zařazení dvojky...)
Presne. Byl jsem s jednim prodejcem od Suzuki na pivu a tezce si stezoval na diesel 1.9 od rendliku ve Vitare. Ne snad, zeby se jim nekdy v zarucni lhute vysypal, ale v porovnani s motory od VW je pry zcela spatne navrzen a proste netahne a netahne... Rikal - kdyby v tom byl 2.0 TDI od VW, tak tech aut prodame dvakrat tolik.
jak jsem cetl ve financial times VW si pres Suzuki zajistuji vztup z levnymi autami na trh Indie a jihovychodni azie. Pocita se stim, ze v budoucnu prevezme Suzuki kompletne
Toho se tedy vubec nebojim. VW uz brzo bude strilet jen naslepo. Ztrata identity se zacala projevovat uz davno, pokud nekdy VW nejakou vubec melo a s nakupem Porsche a Suzuki se jen vice prohloubi.
Tak tomu moc dobře nerozumím, nákup Porsche po hrátkách kdo koho vlastně kupuje, k tomu ztráty porsche po neúspěšném pokusu o převzetí VW, k tomu propad zisku a do toho další nákup části Suzuki... Jen aby nezaskočilo to sousto. Celková situace VW není sice nejhorší, ale vzhledem k výše uvedenému nevím, zda to nebude spíše na škodu. Trochu to zavání megalomanskými projekty dob pana Piecha, kde se také nakupovalo kde co a tak trochu se mi zdá, že páni z vedení VW jsou drobet opilí představou světové jedničky?! Jen pozor, stará pravda praví že pýcha předchází pád, nebo kdo chce víc, nemá nic...