mám tomu rozumět tak, že automobil řídí počítač naprogramovaný pro danou trať? tak to je drsné. podle prvních vět sem si myslel, že team bude dole pod kopcem za monitorem a někdo bude mít v ruce dálkové ovládání..
Jo,jo správně,i když to pořadí značek máš podle abecedy (ty poslední dvě jsi nějak prohodil),ne podle technologického významu. ;-)
Robotika je náročná,stroj který použijí pro konečný efekt,už je bezvýznamný.V tomto mají amíci před námi evropany bohužel navrh.Rovněž japonci mají s roboty větší zkušenosti.
[odkaz]
A přitom jen stačilo napsat, jak moc tě štve, že je to zrovna AUDI
a ne nějaký "Japonec". Nemáš z toho věčně východního pohledu už
trochu šikmé oči... :-O:*) >:D
Nikdo "tým Japoncom" snad nebránil (když mají tak "navrh" - je vůbec něco v čem podle tebe navrch nemají?) přijít s něčím podobným dřív, než amíci s Audi. To jakou značku má zrovna to auto které použili, zas tak bezvýznamné nebude, minimálně "finančně"... ;-):-)
Tak aby bylo jasno,je mi úplně jedno v jakém autě je robotická technika namontována.Tím spíše,proč by mě to mělo štvát.Píši sem jen a pouze fakta.To potvrzuje i odkaz,můžeš si zjistit o tom snadno i více.
Rozhodně řídící systémy,senzory,software nepochází z koncernu.To je holý fakt ať se to líbí nebo nelíbí komukoliv včetně mé osoby.
Koukám,že ty spíše nelibě neseš to že ta důležitá,složitá technologie je americká.
Smiř se s realitou. ;-)
Proč by měli mít japonci ve všem navrch?Řekl bych že velká dopravní letadla nemají své.to bylo jen namátkou.
Nejsem zaměřený pouze na jednu zemi,koncern,značku,narozdíl od tebe.To je ta svoboda.
>:-[]
A je to tu zas, díky za potvrzení... Slovo, které ti zjevně nedá spát a stále jej taháš do každé diskuse (na rozdíl nejen ode mě). Ta tvoje "svoboda" začíná a končí především ve tvé hlavě, né někde na dálném východě. Samozřejmě, že kdyby ti amíci spolupracovali např. s Toyotou, bude tvůj příspěvek vypadat "poněkud" jinak (stačí se jen diskusně hlouběji poohlídnout zpět), to že si to neumíš přiznat a raděj tu zase jen dokola (a bez souvislosti) "koncernově" plácáš o tvém "svododném" myšlení zrovna nesvědčí..., prostě klasika, chybí-li argumenty začne se pomyslně šermovat "koncernem" souvislost-nesouvislost... ;-)
P.S. To tvé "smiř se z realitou", si dobře zapamatuj, může ti to možná velmi pomoci s vyrovnáním se s tebou věčně vzpomínaným "koncernem"... :-)
Klid,Labele,klid.Mokrý hadry se fasujou víš kde.
Namáš argument tak by jsi rád cenzuroval,kdo a jak se k čemu může vyjádřit.A vymýšlení si kdyby byl článek o jiném spojení firem.To je opravdu ubohost.K tématu,by nic nebylo?
Můžeme diskutovat,kdo má převahu v těchto technologiích(velkou roli mají univerzity,i u nás studenti sestavili funkční roboty,například jeden dovede vyhledat,otevřít a nalít pivo,proč ne).Nebo které automobilky se věnují přímo vývoji robotů.Zkus se rozepsat k tématu.Zkus to bez marketingových hesel.
>:-[] Kde se fasujou nevím, ale ty tam jistě budeš jako doma, takže mi rád poradíš... >:D
Pokud (podle tebe) není vůbec podstatné, která automobilka splolupracuje v týmu, tak proč se diskusně nevěnuješ podstatnějším věcem, než tvým zasvěceným jednostranným "koncernově" orientovnaým příspěvkům typu: "S touto náročnou technologií nemá koncern nic společného."
Pokud by byla do projektu zapojena jap. automobilka, pak by byl (dle tebe) její přínos nezanedbatelný..., to snad zrovna ty nepopřeš...
Tvá představa a jednoduché přenositelnosti této technologie (hardware+software) do jakéhokoli jného auta je také poměrně výmluvná... o finanční stránce nemluvě...
Sebereflexi aplikuj nejprve u sebe, pak ji můžeš doporučit i ostatním... ;-)
Proč tady neustále podsouváš nějaké kdyby o jiných firmách,co bych psal a podobně.Máš nějakou fobii,či co?
přečti si odkazy.Kdo vyvíjí technologii autonomního řízení.A pozor je rozdíl mezi automatickým a robotickým systémem.
Diktování čemu se věnuji a nevěnuji je moje věc.Jsou jistě důležitější věci než zdejší diskuze,ale tady se člověk nádherně pobaví.Někdy lituji,že se nemohu z časových důvodů více zapojit.
ano jisté obtíže při přenosu z jednoho auta do druhého jsou.Ale jsou mnohem jednodušší,než vyladit samotný řídící systém,senzory...
Navíc je dosti velký předpoklad,že tyto systému budou využity v první řadě ve vojenských vozidlech.Jaká vozidla slouží nejvíce v armádě.
Obtížná přenositelnost je vidět i na robotech sestavených studenty.
Na druhou stranu vím o problémech u běžných průmyslových robotů,vše se také nepovede,ale to je spíše problém doplňkového zařízení (zajímavé jedna svářečka pracuje správně,druhou zahodit,i když je stejný výrobce)než samotného robota.
Řidič vidí,cítí,slyší,řídící systém ne,spousta senzorů a nastavení podmínek,to je to rozhodující
To mě těší, že se taky bavíš, i když to občas tak nevypadá... ;-)
Nic ti nepodsouvám, jen konstatuju na základě dlouhodbějších diskusních zkušeností s tvým nickem...
Jinak konečně racionální příspěvek k věci, věřil jsem, že to nakonec dáš..., ale přímo v týmu si nebyl, nebo? :-)
Tak od začátku píši k věci,na rozdíl od Tebe.Také ze všeho vyplývá,že Audi má na celém projektu minimální vývojový podíl.Vše důležité se dá snadno přenést,je jedno zda je to Audi,či stavebnice z merkuru.
Jsi směšný, jak do každé diskuze dokážeš vnést tu tvoji válku koncern versus zbytek světa... Nám je ten tvůj koncern ukradený tak alespon v jedné diskuzi nám s ním dej pokoj... Nemusíš otravovat úplně všude...
Klid Kajfiku... ;-)
Jak je ti ukradený vím, i bez tohoto tvého dalšího důkazu nadhledu v tomto směru... :-)
Proč tady (na rozdíl ode mě) zase píšeš něco o "koncernu" a pak se tu nepříčetně divíš své alergii na něj...? :*) 8-s
P.S. ...mimochodem článek se tak trochu týká i Audi... ;-)
tak Amíci mají v tomto navrh, protože do takových projektů rve obrovské prostředky státní agentura DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency. Což bohužel v EU s jejím pseudohumanismem nehrozí.
gratuluji, žes objevil Gof GTI 53+1, ale program UGV s prvky umělé inteligence (tedy nikoliv nauč se trať nebo kdy jede počítač dle pomocných navigačních bodů na trase) byl spuštěn již v roce 2001 pod názvem projekt Demo I.
edit: první závod se jel v roce 2004 (nikdo nedojel, druhý v roce 2005 (vítězem byla Stanfordská univerzita s Touaregem), pak 2007 kdy vyhrála univerzita Carnegie Mellon s Chevy Tahoe)
Tos nepochopil, nešlo mi vůbec o faktický význam použití slova (navrch) v textu, ale jen o jeho neexistující "tvar". Co podle tebe znamená mít v něčem: "navrh"? ;-):-)
koncerňáci v amerike majú už dlhoročné skúsenosti s projektom "nepilotovaných" vozidiel..zo špeciálne upraveným touaregom pred pár rokmi vyhrali súťaž terénnych vozidiel cez púšť..a to teda bola náročnejšia skúška ako teraz jedna audinka na prázdnej asfaltke...autá tam boli kompletne samostatné, na trati sa dokonca predbiehali a to všetko v pomerne náročnom teréne na dlhej trati..druhý došiel hummer niektorej americkej univerzity
Ano i v tom Tuaregu byl veškerý hardware potřebný k robotickému ovládání i software bohužel veskrze americký.S touto náročnou technologií nemá koncern nic společného.Dá se přenést do kteréhokoliv auta.
Než jsem to dopsal jednu reakci, další důkaz tvého "nadhledu". Umíš napsat i něco jiného, než se jen dokola universálně vymezovat vůči "koncernu"? >:-[]
Ty si snad byl osobně členem toho týmu, že víš tak naprosto přesně co má s celým projektem kdo a kolik společného?
Že by další jasnovidec na auto.cz:*)8-s;-)
Opatrně s čímkoli kladným, co má něco společného s koncernem,
s tím tady nepochodíš (viz. následná reakce Johnna na tebe)...
Ale každopádně palec nahoru za (relativně) velmi odvážnou (a hlavně faktickou) poznámku k věci...
P.S. Tobě fakt, že máš nějaký koncern skutečně "na háku", nemám důvod nevěřit... ;-):yes:
tak tak, videl jsem porad. Auta mely prujezdni body celkem kousek od sebe, ale musely se taky spolehat na svuj software. tuaregy vyhraly diky spise opatrnejsi, ale jiste jizde.