Takže 1188 z 1265 lidí jsou blázni? To je téměř 94% kupujících v dané kategorii. No asi to nebude tak žhavé. Více bych věřil, že bláznů je kolem 6% než kolem 94%. ;-)
Kvaškaj? To je ten šikmooký rendlík? Navrch huj, vespod fuj! Cokoli je lepší, než rendlík v jakémkoli kabátě! Apropo, jakpak se zákazníkům líbí rendlík Koleos? >:-[]
Páči alebo nepáči, hlavne je to dobré auto a v rámci triedy nadmieru priestorné. Kto rozoznal jeho hodnoty, tak kúpu neľutuje. Mal by si sa konečne povoziť na nejakom novom Renaulte, aby si tu stále nepísal tie svoje ničím nepodložené bludy... ;-)
No tuhle zkušenost už bohužel mám... :no: Byl jsem kdysi vlastníkem vozu této "světoznámé" značky. A právě tato zkušenost zformovala muj vztah k vozům s kosočtvercem nadosmrti.
Veď o tom píšem, moták, presne o tom tvojom "kdysi". Aj kórejské a japonské autá stáli "kdysi" za howno a kde sú dnes... A to ani nehovorím o škodovke. Tak za spamätaj konečne, minulosť už dnes neplatí. ;-)
"Podíly turbodieselů byly v dubnu v této třídě poměrně jednoduché: Audi Q7, Volkswagen Touareg a BMW X5 měly stoprocentní zastoupení přeplňovaných vznětových pohonných jednotek. Pouze Toyota Land Cruiser měla skóre 1:23 ve prospěch naftových agregátů (95,8 %), Mercedes ML s benzinovým motorem si koupili dva Češi (90,9 %)."
Máš pravdu, TDI CR už bohužel není nic moc, jen slušný průměr. Cesta TDI dolů z trůnu těch nejlepších dieselů na světě (pro osobní vozy) nastala v době, kdy se začal snižovat kompresní poměr (20 u 1,9TDI PD na 16 u 2.0 TDI PD). Přitom jak vyplývá z fyzikálních principů, právě vysoký kompresní poměr stojí za mimořádnou úsporností (čti podstatně vyšší energetickou účinností) a krouticím momentem dieselů. Takže jízda s nějakým nepodařeným dieselem s malým kompresním poměrem (např. DCI od rendlíků, nebo fiaťácké diesely) je stejná bída jako jízda s benzínovým agregátem = netáhne a chlastá. Jenomže vyrobit diesel, který by měl vysoký kompresní poměr a zároveň spolehlivost, každá automobilka zkrátka neumí...
Ako vysvetlis potom napr. u VW nahradu motora 1.9 TDI motorom 1.6 CR TDI, znizil sa objem, aj spotreba, a tusim sa o kapinek zvysil sa vykon aj krutak... (myslim tie cca 100 k varianty) - najpredavanejsie.
Elektronika umi divy. Neni problem motor s DPF naladit na vyssi vykon i kroutak. Problem je ve spotrebe a prubehu kroutaku. Ale to z praxe zna kazdy, kdo nejprve jezdil s 1,9TDI a potom si koupil nejaky CR s DPF. Jako bys to neznal. S TDI PD se dalo v praxi jezdit se spotrebou, kterou udaval reklamni letak. U motoru CR se ti to nepovede ani nahodou. A cim se lisi ty motory predevsim? No kompresnim pomerem...
ado, ano tdi pd boli na spotrebu vyborne. TDI CR od vw je na tom rovnako ako konkurencia (mam na mysli spotrebou).
Aky je rozdiel medzitebou uvedenymi motormi? Okrem vseobecnych bla bla najma v emisnej norme, ktoru plnia
Ak este stale vypravas o tdi cr od vw ako o uspornom (alebo uspornejsiom) voci konkurencii, tak si mimo. Su na tom porovnatelne a ziaden zazrak sa nekona
Ale v tom nejsme ve pri. Vsak take rikam celou dobu, ze TDI ve verzi CR je krok zpet. PD se dalo dale vyvijet a zlepsovat jeho parametry.
A proc CR a proc ne PD? To neni otazka emisi, ale predevsim hlucnosti a nakladu na vyrobu. Bylo to rozhodnuti ekonomu, ne techniku. Vyssi spotrebu CR zatim lide akceptuji. Je otazka, jak dlouho jim to vydrzi.
Nicmene nemeni to nic na faktu, ze TDI od VW bylo vzdy o neco spolehlivejsi a trvanlivejsi, nez diesely podobne kubatury od konkurence.