Novinky
Český trh v květnu 2010: Ve střední třídě se mění rozložení sil, Opel Insignia padá dolů
88 komentářů
Tak Superb je opět nejprodávanější, není se čemu divit. Češi dávají většinou přednost domácí automobilce, což až tak nechápu. Škoda obecně nepatří mezi nejlevnější a nejkvalitnější vozy na našem trhu. Na to že je Superb vlajková loď automobilky, není tak luxusní a pohodlný. Je to prostorný vůz, ale jen v podélném směru. Je docela úzký, má úzké sedačky tak akorát pro mě( 175 cm, 69 kg), mohutnější lidé budou mít asi problém. Po motorové stránce je to auto v pohodě.
A teď k Laguně. Současná Laguna doplatila na nespolehlivost předchozí generace, což je škoda. Hodně lidí to odradí, přesto že renault nabízí 4 roky záruky a spolehlivost je už někde jinde. Otec vlastnil v práci 10 let Lagunu rv 99, najel 250 tis. km bez větších poruch. Teď má Superb a říká, že laguna byla pohodlnější. Nový šéf dává přednost koncernu Vw...
A teď k Laguně. Současná Laguna doplatila na nespolehlivost předchozí generace, což je škoda. Hodně lidí to odradí, přesto že renault nabízí 4 roky záruky a spolehlivost je už někde jinde. Otec vlastnil v práci 10 let Lagunu rv 99, najel 250 tis. km bez větších poruch. Teď má Superb a říká, že laguna byla pohodlnější. Nový šéf dává přednost koncernu Vw...
Máš pravdu, laguna trpí kůli nespolehlivosti laguny 2. Ale taky kůli nespolehlivosti laguny 1 (asi vyjma tý vaší), r21 atd. A taky kůli designu. A malé prostornosti. A vlastně celkové koncepci auta - co nabízí líp či víc než konkurence? Snad jediné zajímave a poziztivní na celem aute je pristrojova deska. :no:
Příjde na to, s jakou konkurencí porovnáváš. A také jakou Lagunu. Mezi verzí GT s natáčecí zadní nápravou a obyčejnou Lagunou se zkrutnou příčkou je totiž co do jízních vlastností i komfortu rozdíl naprosto propastný. Obyčejná Laguna se řadí k podprůměru, Laguna GT stojí na samotné třídní špičce.
Co se srovnání s konkurencí týče, tak např. oproti v článku zmiňované Insignii je Laguna lepší prakticky ve všem, především má výrazně lepší dieselové motory a je podstatně lehčí, lépe odladěná, řidičsky nesrovnatelně příjemnější.
Co se spolehlivosti týče, krom prvních let výroby Laguny II a její problematické elektroniky se Laguny tradičně řadí k nadprůměru.
Co se srovnání s konkurencí týče, tak např. oproti v článku zmiňované Insignii je Laguna lepší prakticky ve všem, především má výrazně lepší dieselové motory a je podstatně lehčí, lépe odladěná, řidičsky nesrovnatelně příjemnější.
Co se spolehlivosti týče, krom prvních let výroby Laguny II a její problematické elektroniky se Laguny tradičně řadí k nadprůměru.
Já bych Insignii nepodceňoval. Koneckonců je o 2 roky mladší než Laguna, a to je znát.
Řekl bych, že Insignie bude jezdit líp co se týče zatáček, ale nebude tak pohodlná. Její plus je taky možnost stavitelného podvozku.
Co Laguně výrazně chybí jsou moderní turbobenziny. 2.0T má už nějaký ten rok, a pak už je jen základní 2.0 atmosféra (nevím, jestli se ještě nabízí základní 1.6, v ČR teda ne).
Takový 1.4TCE 130 jako základ by nebyl špatný, nebo 2.0TCE 180 z Megoše GT by taky bodl. K tomu dvouspojka a máš podvozkově sice průměrný (s výrazným akcentem na pohodlí), ale technicky celkem vyspělý vůz.
Šli tady zvěsti, že prý od letoška by se měl nasedit i 3.0DCI V6, možná i 3.5V6 (motory z Laguny Coupe). Někdo mi i posílal odkaz na nějakou žabázkou stránku, kde už byl konfigurátor, ale nevím jestli to teda spustili.
Řekl bych, že Insignie bude jezdit líp co se týče zatáček, ale nebude tak pohodlná. Její plus je taky možnost stavitelného podvozku.
Co Laguně výrazně chybí jsou moderní turbobenziny. 2.0T má už nějaký ten rok, a pak už je jen základní 2.0 atmosféra (nevím, jestli se ještě nabízí základní 1.6, v ČR teda ne).
Takový 1.4TCE 130 jako základ by nebyl špatný, nebo 2.0TCE 180 z Megoše GT by taky bodl. K tomu dvouspojka a máš podvozkově sice průměrný (s výrazným akcentem na pohodlí), ale technicky celkem vyspělý vůz.
Šli tady zvěsti, že prý od letoška by se měl nasedit i 3.0DCI V6, možná i 3.5V6 (motory z Laguny Coupe). Někdo mi i posílal odkaz na nějakou žabázkou stránku, kde už byl konfigurátor, ale nevím jestli to teda spustili.
tak tak, a i Laguna 6 budu určitě nespolehlivá, to je jasný, vždyť i Áda tvrdí, že Rencek a syn určitě skrachuje 😉
Malá prostornost? Seděl si v ní? Mondeo to sice není, ale já (181cm, 87kg) jsem ani vzadu žádný problém neměl.
Co nabízí víc než konkurence? Když pominu verzi GT s aktivní zadní nápravou, tak třeba výborné 2.0dCI motory, které jsou pořád špičkové ve své třídě. Konkurence je velice vyrovnaná a těžko někdo exceluje ve všem. Laguna možná není na špici, ale těžko na ní hledat výraznější slabiny.
😉
Malá prostornost? Seděl si v ní? Mondeo to sice není, ale já (181cm, 87kg) jsem ani vzadu žádný problém neměl.
Co nabízí víc než konkurence? Když pominu verzi GT s aktivní zadní nápravou, tak třeba výborné 2.0dCI motory, které jsou pořád špičkové ve své třídě. Konkurence je velice vyrovnaná a těžko někdo exceluje ve všem. Laguna možná není na špici, ale těžko na ní hledat výraznější slabiny.
😉
Ty máš zkušenosti se spolehlivostí nové Laguny? Máš jí doma, že hodnotíš prostornost? Jezdil si s ní, abys mohl hodnotit jízdní vlastnosti?
Podle ADACu byla Laguna nejspolehlivější auto své třídy v loňském roce, tak nevím, kde jsou ty problémy s nespolehlivostí. První plně vybavené Laguny II měly problémy, základní modely a od roky 2003 a hlavně po faceliftu problematické nebyly. Samozřejmě ten obraz problematického auta udělalo několik stránek proti tomu autu sepsaných od kupců právě r.v.2001 2,0 IDE Privillege, tohle byla smutná kombinace. Taková 1,8 16V 2003 nebo později 2,0 103 kW byly pohodová auta. Však i TUV ukazuje, že to tak je a to TUV hodnotí dosti podivným způsobem.
já myslel že superb má sedačky stejné jako A6
to je paráda ;-\
Pro mne je docela překvapivé a zároveň potěšující postavení Legacy. I přes kontroverzní design, který ale přinesl i citelné zlepšení v interiéru dosahuje velmi solidních výsledků. Vlastně se jedná o nejprodávanějšího japonce. Vzhledem k určitému individualismu automobilky jako takové to je určitě úspěch. Smutné je to buhužel pro Hondu, Toyotu i Mazdu. Uvidíme časem, jestli se zákazníci vyčerpají a nasytí.
:yes: 😄
Bojím se, že nenasytí. Všeobecně stoupající zájem o 4x4 a laťka prosotornosti nastolená Superbem hrajou do karet skoro nejvíc právě Legacy :yes: 😄
Velmi solidní cenová politika a možná i ten nudný konzervativní (= německý) design lákají nové zákazníky, kteří doposud Suba nesedlali :yes😒br />
Výsledky ostatních Japonců jsou opravdu smutné - vezmeme-li v úvahu fakt, že Subaru je a vždy bylo nejmenší a nejexotičtější automobilkou ze země vycházejícího slunce ;-\
Bojím se, že nenasytí. Všeobecně stoupající zájem o 4x4 a laťka prosotornosti nastolená Superbem hrajou do karet skoro nejvíc právě Legacy :yes: 😄
Velmi solidní cenová politika a možná i ten nudný konzervativní (= německý) design lákají nové zákazníky, kteří doposud Suba nesedlali :yes😒br />
Výsledky ostatních Japonců jsou opravdu smutné - vezmeme-li v úvahu fakt, že Subaru je a vždy bylo nejmenší a nejexotičtější automobilkou ze země vycházejícího slunce ;-\
Legacy mě taky překvapuje už vzhledem kvůli její ceně, která je o dost vyšší než mainstreamová konkurence. Její ceny se spíš přibližují prémii. Po letošní zimě se asi zvýšila poptávka po čtyrkolkách, jinak si to nedokážu vysvětlit.
Zajímavé je také její srovnání s Lagunou, Legacy taky vyloženě neoslňuje krásou (ikdyž v ošklivost na Lagunu nikdo v této třídě nemá), kdy Legacy začíná na ceně skoro dvojnásobné než Laguna a přesto má vyšší prodeje.
Zajímavé je také její srovnání s Lagunou, Legacy taky vyloženě neoslňuje krásou (ikdyž v ošklivost na Lagunu nikdo v této třídě nemá), kdy Legacy začíná na ceně skoro dvojnásobné než Laguna a přesto má vyšší prodeje.
Ty ceny právě už nejsou co bývaly. Minulá generace začínala v cca o 100-150 tisív výš 😉 :yes😒br />
Prohlédneš-li totiž ceník a seznamy výbav, zjistíš, že základní výbava Legacy a Outbacku je tak bohatá, že by spoustě lidí stačila dokonce výbava chudší. Prakticky není třeba sahat pro vyšší výbavy, než je ta základní. A po dovybavení konkurence už se Subaru rozhodně nedá nazvat drahé. :-!
Prohlédneš-li totiž ceník a seznamy výbav, zjistíš, že základní výbava Legacy a Outbacku je tak bohatá, že by spoustě lidí stačila dokonce výbava chudší. Prakticky není třeba sahat pro vyšší výbavy, než je ta základní. A po dovybavení konkurence už se Subaru rozhodně nedá nazvat drahé. :-!
Holt co si budeme říkat, Subaru není levné auto, ale za ty prachy dostaneš hodně muziky. V USA i Topgearu hodnotili Legacy jako auto s nejvyšší přidanou hodnotou a za ty svoje koruny dostaneš, poctivou, léty ověřenou kvalitu, nadstadartní výbavu v základu a návykové jízdní vlastnosti.
Poslední dobou se tu objevilo dost recenzí na všechny legacy + forester a autoři neměli těm autům co vytknout. Outback stčil Superba do kapsy s prstem v nose 😉
Poslední dobou se tu objevilo dost recenzí na všechny legacy + forester a autoři neměli těm autům co vytknout. Outback stčil Superba do kapsy s prstem v nose 😉
A Legacy se počítalo vždy v součtu s Outbackem?
Auta se klasifikují podle různých měřítek, zpravidla pak je výsledkem klasifikace vřazení vozu do některé velikostní resp. kvalitativní třídy. Ovšem... jako zdejší příslovečnej konopnej provaz se mezi auty vine jednen z vůbec nejdůležitějších klasifikačních ortelů, a sice - auto pro chlapa a auto pro antouška. Co je chlap možná už tušíš, co je antoušek víš určitě. No, takže vždy před hodnocením aut dané třídy, si auta rozhoď na ty dvě hromady - chlapský náčíní (zde eurodrzci, bejci, ostří hoši, strniště, raybany, hadí kopyta a tak), a pak kočár pro antouška (zde plato vajec na zadní polici, klobouk, leskimo na volantu, skoroumělá kožešina na sedadlech, přídavný vnitřní zpětný zrcátko atp).
No, a máš to jasný. Začneme těma autama (ve zkratce) pro - eurodrzky: Tak příkladmo - Superb, Passat Mondeo, A4, A5, BMW3, MB-C, Exeo, 159 (jo, dáme jí), a.. Prius. Prius? ... >😁 ´si se uhodil do čela ne? Priuse jenom přes mojí mrtvolu, to mě radši polož temenem nahoru někde u nechráněnýho želežničního přejezdu.
Tak jsme si to vypsali a jdeme na dřeň - Mainstream - eso es, Apoštol Apoštolů, jasně, dodnes krásná kastle, dodnes jedna z nejlepších technik, dodnes v komplexu nejlepší střední mainstream. Varianta pro ty s nižším estetickým prahem vnímání je pak - Mondeo. I přes omezený vnitřní prostor akcentuji též EXEO, kdo ví, co jed kapotou, ví proč tenhle tip. A pokud se tu najde někdo, kdo se v létě opaluje a v zimě tančí, ví do čeho jít.
V prémii to tepe stále jak má, ani to nemusím psát. Ovšem pozor, pokud jsi ještě neobjednal, vydrž, vydrž, neb přijede eurodrzek roku - VOLVO S60, ano, auto pro ty nejchytřejší eurodrzky. Úchvatný design, klasická neposkvrněná image, všechno nadávkované tak, jak nadávkované být má, prostě... VOLVO.
Číslem měsíce je poprvé záporné (netabulkové) číslo - mínus dvacet jedna... ano, ano, ještě nedávno papírový úsvit nad pádem, tedy... nad Pádem, čisté panenství silnic, estetická pasta á la norma... no, jak to dopadlo vidí všichni. Tak (šeptem ať ji nevyplašíme) - bravo delta... :😉
Sakra, ještě auta pro ty antoušky. No, ty dáme příště... 😉
No, a máš to jasný. Začneme těma autama (ve zkratce) pro - eurodrzky: Tak příkladmo - Superb, Passat Mondeo, A4, A5, BMW3, MB-C, Exeo, 159 (jo, dáme jí), a.. Prius. Prius? ... >😁 ´si se uhodil do čela ne? Priuse jenom přes mojí mrtvolu, to mě radši polož temenem nahoru někde u nechráněnýho želežničního přejezdu.
Tak jsme si to vypsali a jdeme na dřeň - Mainstream - eso es, Apoštol Apoštolů, jasně, dodnes krásná kastle, dodnes jedna z nejlepších technik, dodnes v komplexu nejlepší střední mainstream. Varianta pro ty s nižším estetickým prahem vnímání je pak - Mondeo. I přes omezený vnitřní prostor akcentuji též EXEO, kdo ví, co jed kapotou, ví proč tenhle tip. A pokud se tu najde někdo, kdo se v létě opaluje a v zimě tančí, ví do čeho jít.
V prémii to tepe stále jak má, ani to nemusím psát. Ovšem pozor, pokud jsi ještě neobjednal, vydrž, vydrž, neb přijede eurodrzek roku - VOLVO S60, ano, auto pro ty nejchytřejší eurodrzky. Úchvatný design, klasická neposkvrněná image, všechno nadávkované tak, jak nadávkované být má, prostě... VOLVO.
Číslem měsíce je poprvé záporné (netabulkové) číslo - mínus dvacet jedna... ano, ano, ještě nedávno papírový úsvit nad pádem, tedy... nad Pádem, čisté panenství silnic, estetická pasta á la norma... no, jak to dopadlo vidí všichni. Tak (šeptem ať ji nevyplašíme) - bravo delta... :😉
Sakra, ještě auta pro ty antoušky. No, ty dáme příště... 😉
Raději budu ten autoušek než ti tvoji eurobuzci. 😒
Exeo bych vykopl. Nepatří tam. :-!
Já ho ctím v tom mainstreamu pro jeho technické kvality. S vnitřním prostorem je to holt trochu zdrženlivější.
Techniku beru, ale jsou tu věci, který prostě nepřekousnu. Dle mého měli španěláci pořádně zabrat a udělat na tu techniku i slušivý kabátek. Vždyď to De Silva umí, tak nevím, proč "sahá" do šuplíku pro omalovánky. :-! :no:
Je to jistě i o tom jak jsi tu trefně již někde napsal - Španělsko... Já když to exeo vidím jet, popravdě píšu, že to vizuálně není tak zase špatný. Uvidíme za rok, jak se vžije.
Za Priuse >😁 :yes: :yes:
Za Exeo 😉 :yes:
Za 159 :yes:
A za auta pro antousky....na ty kasli!
Za Exeo 😉 :yes:
Za 159 :yes:
A za auta pro antousky....na ty kasli!
chudak eurodrzek v superbu, nesmi vystrcit paty z ceskeho hnojiste, pac bude v civilizaci za antouska...
Superb je spolu s Passatem a Mondem to nejlepší, co lze ve středním mainstreamu pořídit. A to v celé Evropě. Možná by ses měl seznámit blížeji s autem které může mít i bezmála tři sta koní, uvnitř je na svou třídu doslova exklusivní a jízdní vlastnosti má na vrcholu, jakého tato třída dosahuje. Tomu také koresponduje náležitá image. A nejen v Česku.
Ach jak jsi objektivní gti...
Ve svém seznamu jsi ale zapomněl na na pár skvělých aut, lepších než propaguješ. Ale já vím proč.
Je těžké hledět pravdě do očí. Bojíš se kvalitní konkurence. Ale mlčením a přecházením však víc upozorníš, protože tvoříš umělé tabu.
Tak příště nezapomeň. Svět není černobílej, ani ve světě čtyřkolek.
😄 :yes:
Ve svém seznamu jsi ale zapomněl na na pár skvělých aut, lepších než propaguješ. Ale já vím proč.
Je těžké hledět pravdě do očí. Bojíš se kvalitní konkurence. Ale mlčením a přecházením však víc upozorníš, protože tvoříš umělé tabu.
Tak příště nezapomeň. Svět není černobílej, ani ve světě čtyřkolek.
😄 :yes:
Jak je možné, že 407 čka se prodává lépe než C5 ka a Insignie? To autíčko je fajn, ale sám ho jako vlastník cítím jako ,,morálně" moc a moc zastaralé. Kupuju-li funglovku kchár střední třídy nad 400 klacků a spíš za 500, tak přece nebudu šetřit na 50-100 tisících. To už snad mám na to abych vybíral nejenom podle ceny? I ta zatracovaná Laguna má méně okoukané tvary a novější techniku. Jediné vysvětlení, které mě napadá je, že se 407 prostě ,,líbí". No, a jako správný bazarový kovboj jdu koupit leštěnku a chromové pásky na nárazník, aby si všichni mysleli, že mám funglovku >😁
Je pravda, že 407 je už dost zastaralá, jako bazarovka, super volba, možná jedna z nejlepších, ale funglovku bych si ji už taky hodně rozmýšlel. Chápu prodeje u výběhového Passatu, tam to kupují firmy ale 407?? To že v prodejích přeskočí relativně novou a velmi povedenou C5 je taky neuvěřitelný. Musím se mrknout do ceníku, schválně jaký je tam cenový rozdíl. Ještě tak dva roky zpátky stála nová, slušně vybavená 407 SW k milionu, za kolik se to prodává teď....
Tak jsem se podíval na konfigurátor a zjistil, že nejlevnější Laguna se prodává v akci za 420 tis. s motorem 2,0 16V 103 kW/140 k ve výbavě E😜ression na palivo Ethanol E85. To se dá u nás běžně natankovat ethanol a kolik stojí 1 litr?
Spotřebu renault uvádí: Emise CO2 172 g/km, Městský provoz 14,4 l/100 km, Mimoměstský provoz 8,6 l/100 km, Průměrná 10,8 l/100 km.
Spotřebu renault uvádí: Emise CO2 172 g/km, Městský provoz 14,4 l/100 km, Mimoměstský provoz 8,6 l/100 km, Průměrná 10,8 l/100 km.
Ocakavam ze Laguna pojde do konca roka v celkovom predaji pred Legacy a Insigniu a Peugeot by mohol ponahanat Mazdu 6 a Toyotu Avensis.
Zatial je to parada :yes:
A mas i svyho favorita (ne Favorita)?
Zajimave...
Tak zkus tohle: Superbu a Passatu se prodalo vice nez vsech ostatnich aut dohromady (at uz je v te hromade poradi jakekoliv).
Husty, co? 😲
Ten propad Opelu se dal cekat, jeho auta nemaji - bohuzel - nic, ale vubec nic, cim by mohl pritahnout potencialni kupce. Takto ostatne dopadla vetsina firem pod kridly GM.
Takze GM --> :no:
Akorát mně se Insignia nelíbila nikdy, to auto si od začátku hrálo na něco, co není. A Laguna... nou cement, jak říkáme my angličtináři. Přál bych lepší prodeje Mazdě, je to na silnici vždy osvěžující zpestření.
Ja nejsem adeptem na auto z vyssi stredni, ale jen pohled mi staci k tomu, abych Insignii zavrhnul. To auto je tvarovane podle receptu malych hatchbacku - zprohybane zvenku i zevnitr tak, at nevypada jako cokoliv jineho. A kachni zadek tomu dava korunu.
K tomu mizerna situace firmy a nic moc povest a je vymalovano.
Zvlast ve tride, kde se az tolik na penezich nelpi je kazda drobna chyba tvrde potrestana.
Fabii sem neplet, tady je to o trochu jine tride...
jak krásně všichni fanatiční odpůrci Laguny zdůvodňují její měsíční čísla😒br />
a) když jsou nízká, tak je to důkaz, že je to křáp a ani cena nepomůže
b) když jsou vysoká, je to jen díky té ceně
Přitom ta cena je stejná už víc než půl roku 😉
Za 400 klacků (myslím, že základ je teď na 379tis, viděl jsem nějaký bilbord, ale možná je to jen "akce" konkrétního prodejce) dostaneš ve formě Laguny průměrně velký, slušně vybavený vůz střední třídy. Základní motor 2.0 benzin je osvědčený držák který neurazí. Podvozek je jeden z nejpohodlnějších ve třídě (závodníkům asi sedět nebude, to je mi jasný 😄 )
:yes:
Co takového musíš překousávat u Laguny? Kromě "kontroverzního" dizajnu mě nic nenapadá (vynechám 4x4, to ti nabízí v této třídě pár konkurentů, většina ho nemá, nebo 300k bestie).
4x4 nabízí Apoštol, Superb, Legacy a teď Insignia. Jinak tuším nikdo (z mainstremau). Takže většina ho prostě nemá. Ale jasně, když je to podmínka, pak musíš jinam.
Rencek v ČR ale myslím dávno pochopil, že do flotil se výrazněji neprosadí, proto se zaměřuje hodně na privátní klientelu. 4x4, 200k, automat, plná palba - kolik lidí si tohle koupí za vlastní? Ale třeba slušný vůz střední třídy za 450tis, to je už zajímavá nabídka :yes:
někteří prostě odmítají vidět specifika jednotlivých trhů. Jejich problém.
Je zbytečné se opírat do Apoštala, Mondea nebo Insignie. Laguna má svoje přednosti i slabiny. Tak jako každý jiný model.
Těch 379tis jsem viděl minulý týden billboard, a ještě cca před měsícem to měli v nabídce i např. v Ďáblicích, s 2.0 benzinem.
Mrkl jsem na jejich stránky, ještě to platí, samozřejmě na lízink.
Takže běžná cena je jak píšeš od 419tis :yes:
Cca 2 týdny dozadu ještě byla základní 2.0 benzin jako základ.
Ono teď docela poskočili prodeje 1.5dCI, jak jsem četl na jejich fóru.
Black Edition/GT předek plný souhlas. Auto se s tím kompletně změní. Mohli to klidně dát jako rychlý F/L klidně po prvém roce
Skoda ji...