Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Duster oficiálně: Levné SUV přijde na jaře

Dacia odhalila definitivní podobu SUV Duster. Vyrábět se bude s pohonem 4x2 i 4x4 a první trhy, včetně těch evropských, se novinky dočkají už na jaře.
Zpět na článek
8. 12. 2009 16:45
8. 12. 2009 17:02
11. 12. 2009 21:57
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
8. 12. 2009 16:53
neregistrovaný "menjilat pantatku"
8. 12. 2009 16:58
8. 12. 2009 17:03
8. 12. 2009 17:03
8. 12. 2009 17:05
8. 12. 2009 17:01
8. 12. 2009 17:05
8. 12. 2009 17:07
8. 12. 2009 17:13
8. 12. 2009 19:55
8. 12. 2009 20:22
9. 12. 2009 11:25
8. 12. 2009 17:26
8. 12. 2009 18:07
8. 12. 2009 18:12
8. 12. 2009 18:46
8. 12. 2009 19:21
8. 12. 2009 19:42
9. 12. 2009 03:09
9. 12. 2009 13:21
9. 12. 2009 18:39
8. 12. 2009 21:58
9. 12. 2009 18:41
8. 12. 2009 17:05
8. 12. 2009 17:51
8. 12. 2009 17:54
8. 12. 2009 18:09
8. 12. 2009 19:58
9. 12. 2009 13:14
9. 12. 2009 18:42
9. 12. 2009 22:40
8. 12. 2009 18:16
8. 12. 2009 18:45
8. 12. 2009 21:42
9. 12. 2009 13:17
9. 12. 2009 14:08
9. 12. 2009 15:26
9. 12. 2009 18:31
8. 12. 2009 18:36
8. 12. 2009 19:13
9. 12. 2009 07:47
8. 12. 2009 21:11
neregistrovaný "nrV"
9. 12. 2009 22:46
neregistrovaný "nrV"
8. 12. 2009 19:07
8. 12. 2009 19:11
8. 12. 2009 19:33
8. 12. 2009 20:03
8. 12. 2009 23:00
9. 12. 2009 07:50
9. 12. 2009 08:03
9. 12. 2009 08:08
9. 12. 2009 09:07
9. 12. 2009 09:18
9. 12. 2009 11:28
9. 12. 2009 15:28
9. 12. 2009 16:55
8. 12. 2009 19:46
8. 12. 2009 21:43
8. 12. 2009 20:26
8. 12. 2009 21:32
9. 12. 2009 07:59
9. 12. 2009 13:39
9. 12. 2009 11:02
8. 12. 2009 21:52
neregistrovaný "kubiii"
9. 12. 2009 08:01
9. 12. 2009 12:39
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 09:57
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 17:19
neregistrovaný "kubiii"
9. 12. 2009 09:52
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 10:32
9. 12. 2009 10:45
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 10:51
9. 12. 2009 11:00
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 12:48
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 12:58
9. 12. 2009 13:00
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 13:06
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 13:14
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 13:21
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 13:22
9. 12. 2009 13:27
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 13:29
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 15:37
10. 12. 2009 07:38
9. 12. 2009 13:07
9. 12. 2009 13:15
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 13:21
9. 12. 2009 13:26
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 13:28
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 13:34
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 14:21
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 14:51
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 14:56
9. 12. 2009 11:08
9. 12. 2009 12:42
9. 12. 2009 12:52
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 12:45
9. 12. 2009 12:55
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 13:26
9. 12. 2009 14:40
9. 12. 2009 18:42
9. 12. 2009 16:13
neregistrovaný "Donovan"
10. 12. 2009 15:12
11. 12. 2009 20:27
11. 12. 2009 21:43
7. 1. 2010 10:46
Avatar - Ivorry
8. 12. 2009 16:45
Pan tvrďák
Podle mě se to povedlo, je to syrové, tvrdé, vykukuje to z řady a říká všemu uhni, já jsem tvrďák, nehraji si na měkkouše do městského provozu. Je pro mě až zarážející, že je to SUV 8-s

Nemít to znak Dacia (mám předsudky), tak si tohle dokáži představit i v mé garáži (po straně vzhledu), teď se ještě uvidí co kvalita, technika a jízdní vlastnosti....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - miromen
8. 12. 2009 16:47
Re: Pan tvrďák
Jo ten vzhled se opravdu povedl. Kdo by to do dacie řekl.
8. 12. 2009 17:02
Re: Pan tvrďák
připomíná mi to starší modely od KIE ale jinak jsem taky příjemně překvapen. Levné SUV, které díky technice od Nissanu bude skutečně určeno spíš na silnice horších kvalit případně lehkého terénu a ne na producírování do měst :yes:

takže zbýva jediný zásadní problém - absence TDI >:-[]
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
11. 12. 2009 21:57
Re: Pan tvrďák
Hele Kuko a to DCi je co? Jeden z nejlepších turbodislových motorů.
8. 12. 2009 18:46
Re: Pan tvrďák
Design je fajn.
neregistrovaný "menjilat pantatku"
8. 12. 2009 16:53
dacia
Tak slovo "komfortní" a "robustní" v článku dokonce třikrát, bych asi nepoužil, ale jestli to bude stát čtvrt mega, tak bude kdejaký myslivec nadšen a nejen myslivec.
Rozbalit vlákno
0
8. 12. 2009 16:58
DOLLY DUSTER
Tak se potvrdila naše očekávání. Konečně auto. Konečně auto, které v té neskutečné změti importovaných her na ostrého off-hocha nastolí řád. Konečně auto, které si neodpovědně nehraje na trojkového bavora. Důstojný evropský vůz na příjemné vizualitě, schopném podvozku, dobrých motorech a jistě i dobré ceně.

BRAVO DACIA :yes:
Rozbalit vlákno
13
8. 12. 2009 17:03
Re: DOLLY DUSTER
neboj, ono sa este pokazit da - a vela :-) interier, protikorozna uprava, bezpecnost...
Ale ano, mas pravdu, suhlasim.
Avatar - ryman
8. 12. 2009 17:03
Re: DOLLY DUSTER
no já zírám... dneska máš jedničku s hvězdičkou :yes:
Avatar - woody-alien
8. 12. 2009 17:03
Re: DOLLY DUSTER
:yes:

Hezky vyjádřeno. Tohle se Dacii fakt povedlo...
8. 12. 2009 17:05
Re: DOLLY DUSTER
včera večer jsem cestou z práce šel kolem Sandera. Bilo v bíle na elektronech. Zdálky jsem nejdřív zíral že co je to za dělo! Jasně, v základu to asi bude nebe a dudy, ale Dacia má celkem našlápnuto :yes:
8. 12. 2009 18:01
Re: DOLLY DUSTER
Uz jsem myslel, ze Ti dosel darek ze zasilkoveho obchodu, kde se uzkostlive dba na diskretni obal. ;-)

Jak se muze stat, ze se planovaci Renaultu mohou sami skolit? vzdyt toto vypada o cely vesmir lepe nez slavny Koleos! Jakkoliv mam k Rumunsku rezervovany vztah, tak stale beru Dacii jako rumunuskou znacku a nadsene zvedam palce!

Toto je vSUVka, ktera zpusobi boleni hlavy v nejedne renomovane automobilce! :-) :yes:
Avatar - da_b0mb
9. 12. 2009 13:21
Re: DOLLY DUSTER
:yes: čumim jako puk...to auto je vzhledově zajímavější než spousta jeho "konkurentů"
:yes:
8. 12. 2009 18:06
Re: DOLLY DUSTER
NA Dacii je to az prekvapujici vysledek, ovsem s tim schopnym podvozkem bych moc nepredbihal, pockejme si na realitu....slova na papire jsou jen slova na papire a me osobne podvozek Loganu schopny neprijde...
Avatar - Ronault.
8. 12. 2009 19:45
Re: DOLLY DUSTER
Pokud myslíš jízdu po Nurburgringu, tak to podvozek Logana opravdu schopný není. Myslíš-li jízdu po rumunkých "cestách", tak to schopný evidentně je
9. 12. 2009 18:36
Re: DOLLY DUSTER
Tim ale nechces rict, ze by 3kove BMW po tech cestach neumelo jezdit..... ze ne? Jde jen o to, ze toho levnounkeho Logana ti nebude lito....
Avatar - Ronault.
9. 12. 2009 18:45
Re: DOLLY DUSTER
3 kové BMW sice po těch cestách jezdit bude, ale rozhodně výmoly a nerovnosti budou pro pasažéry daleko větší drtička obratlových plotének než v Loganu. Stejně tak světlá výška Logana atd. jsou přizpůsobení pro rozvojové trhy rozhodně lepší.

Každopádně nechápu tvůj nelogický přechod k srovnání auta střední prémiové třídy s lowendem nižší střední.

A k schopnému podvozku, GTI myslel geny z Nissanu a ten schopné podvozky v terénu umí.
9. 12. 2009 19:40
Re: DOLLY DUSTER
OK dejme tomu, ze tam postavis Citroena, to neni premie. Srovnaval jsem to proto, ze plno lidi tvrdi, jak je podvozek Dacii vyborny na nekvalitnich cestach, ano jeho vlastnosti pripominajici kocarky prvni republiky jsou vyhodou na rumunskych cestach, jenze Citroen s tim svym ,,balonovym" odpruzenim, by to zvladnul taky, jen by ho tam nikdo nechtel tyrat. Proc to cele pisi? Protoze hlavni plus tehle vozitek je jejich cena, ktera z nich dela opradu jen nastroj na prepravu z bodu A do bodu B....

S tim koncem souhlasim. :yes:
Avatar - Ronault.
9. 12. 2009 19:43
Re: DOLLY DUSTER
Ano, za dané peníze je podvozek Dacie hlavně pohodlný, o požitek jízdy či snad sportovní režim tady nejde. Každopádně Logan už není to, co byla stará Dacia, to byl opravdu kočár.
9. 12. 2009 23:14
Re: DOLLY DUSTER
Na tehdejsi pomery to asi kocar byl,nastesti je nepamatuji, vlastne trosicku pamatuji, ale zaplat pan buh, ze ani v te dobe jsme nemuseli sedlat vozy komunisticke produkce a mohli se prohanet v zapadonemeckych kouscich >:D .
Avatar - hedvin
8. 12. 2009 17:01
a cena?
tak schvalně kdo si tipne co to bude stat >:D ja davam 250000
Rozbalit vlákno
17
8. 12. 2009 17:13
Re: a cena?
ak to bude tak, hned poznam troch ludi co by do toho sli.
Po prestarlej Nive je tu proste medzera na trhu - hit pre polovnikov, rybarov, chatarov, ludi byvajucich na odlahlych miestach.
Avatar - gld
8. 12. 2009 19:55
Re: a cena?
250 to vo verzii 4x4 nebude stáť ani omylom..trošku súdnosti, stačí sa pozrieť koľko stojí MCV-čko s nejakou výbavou v nafte
8. 12. 2009 20:22
Re: a cena?
250 KC to asi fakt nie a v nafte uz vobec nie, ale aj tak to bude hodne dobre. 300 v total zaklade - moj tip.
Avatar - gld
9. 12. 2009 11:25
Re: a cena?
tak nejak to bude, zo 12tis eur za 4X4 v základe
Avatar - pelikoš
8. 12. 2009 17:26
Re: a cena?
ve čtyřkolce spíše lehco pod 300k
8. 12. 2009 18:07
Re: a cena?
jestli to do 280 000 nebude ve 4x4 ,tak se jim na to lidi vyprdnou.
Avatar - Amerika
8. 12. 2009 18:12
Re: a cena?
Myslíš? Já myslím, pokud 4x4 bude stát 300k tak po tom většina lidí skočí. Kor když jsme národ chatařů a CHALUPÁŘŮ a většima chalupářů bydlí v okolí lesa. Navíc to bude velké. Myslím, že není co řešit. Niva má nástupce a Jimnny s Yetim problém! ;-)
8. 12. 2009 18:46
Re: a cena?
Nezapomen, ze je to Yeti, SX4 a plno jetejch aut s par km na tachometru, kterym se Dacie nevyrovna dalsich 5-10 let...
8. 12. 2009 19:21
Re: a cena?
Yeti, akokolvek je to dobre auto, je predsa len cielene na inu skupinu zakaznikov. Na takych, ktori ocenuju dizajn, stylovost, vezu sa na modnej "suv-vlne", a obcas zajdu aj niekam mimo cesty, ale hned sa radsej vratia rychlo na asfalt.

Duster smeruje niekde tam, kde pred casom bola Niva: vyzera to tak ze to bude lacny odolny pracant do skutocneho terenu. Napokon, trvaly pohon 4x4 od Nissanu je predsa len nieco ine, ako haldex...
8. 12. 2009 19:42
Re: a cena?
JJ, bude to hlavne hodne levne a na tom to cvele stoji a pada :).
Avatar - skejpa
9. 12. 2009 03:09
Re: a cena?
:yes: souhlas. yeti a SX4 podle me nemaji ani takove rozmery jako duster. mimoto cena bude taky jinde a precijen hodne lidi koupi radsi nove auto nez ojetinu. ja sem normalne radsi pro ojetinu ale tady bych asi vahal. uvidime jaka bude cena...
9. 12. 2009 13:21
Re: a cena?
Ja rozhodne nechci polemizovat s vyhodama 4x4. Jen se snazim rict ze 99% lidi nikdy nevyuzije potencial uz kvuli tomu ze to neumi. Clovek kterej zakope predokolku zakope i ctyrkolku. Vseobecne prijaty klise o chaluparich je absurdni.by me zajimalo kolik chat v cr je mimo dojezd auta s jednou pohanenou napravou. A tam kde to vyuzijes,stavby,elektrarny lesnici atd,ti tezko budou jezdit dacii.necham se rad prekvapit ale uprimne neverim ze tohle auto vydrzi pouzivani v extremnich podminkach,z ciste mechanickyho hlediska.tot vse.
9. 12. 2009 18:39
Re: a cena?
Jj chalupari potrebujici 4x4 je sci-fi pojem. Nezijeme v Rumunsku, asfatltky, nebo dostatecne zpevnene cesty vedou uplne vsude, kde je zivot. 4x4 potrebuji hlavne lidi z horskych oblasti, ovsem ti to potrebuji kvuli kluzkym silnicim atd, offroad zalezitosti nejsou v CR nijak zavratne zastoupene, snad jen lesnici a ty radsi budou jezdit v obstarlem, testosteronem nalozenem defenderu, nez v klumpu z Rumunska, to je muj nazor...Ale duster je fajn, urcite si klientelu najde, Niva je mu ale vzdalena, nezvladne toho tolik, co ten vrakojdni nezmar...Niva.
8. 12. 2009 21:58
Re: a cena?
jo a pomaly aby sa zacal bat aj wrangler :)) trochu pomenej s tym entuziazmom. jimnyho neohrozi nijak, mozno ani cenou.
9. 12. 2009 18:41
Re: a cena?
Jimny, to je delnik, to je nastupce Nivy, je neuveritelne co to dokaze a jeste s tim malinkatym moturkem. Jimny je lepsi volba pro praci, nez tohle rumunske pozlatko s hezkym blatnikem....
Avatar - Emel
8. 12. 2009 17:05
Hmotnost
Vypadá to mooc dobře, trošku zaráží nízká hmotnost.. na jednu stranu je to samozřejmě dobře, na druhou stranu se člověk ptá, na čem se ušetřilo... tipuju 4 hvězdy s odřenýma ušima.
Rozbalit vlákno
7
8. 12. 2009 17:51
Re: Hmotnost
+ izolace + různé elektronické hračicky v základu

na druhou stranu s tím hodně projedeš a opraví to kde kdo :yes:
8. 12. 2009 17:54
Re: Hmotnost
Chcelo by to ešte blokovanie diferenciálu, ale to už by bol asi off-road... ;-)
Na čom sa šetrilo, možno máš pravdu, že na hviezdach, ale podľa mňa nie až tak okato, skôr je tam menej zvukových izolácií a jednoduchšia výbava - tenšie plasty, subtílnejšia palubka, menej čalúnenia...
Nakoniec ani 1200 kg nie je až tak hrozne málo, povedal by som.
8. 12. 2009 18:09
Re: Hmotnost
Je to prcek, na fotkach vypada velkej, ale kdyz se kouknes na detaily u kterejch se da velikost snadno odhadnout a porovnas to s velikosti auta, vyjde ti, ze to bude opravdu male, to by vysvetlovalo tu nizkou hnotnost, o bezpecnosti neni pochyb, Lada vzdycky zaostavala, 4 hvezdy budou uspech a realita bude jeste horsi...
Avatar - gld
8. 12. 2009 19:58
Re: Hmotnost
nj, hotová katastrofa ;-)
9. 12. 2009 13:14
Re: Hmotnost
...prcek 4,3 m a 1200 kg... :-)
9. 12. 2009 18:42
Re: Hmotnost
Nezapomen, co je jeste auto a co uz je jen dobre vylisovanej plast smerem vpred a vzad. Jinak mas pravdu 4,3m je slusnej rozmer...a priznam se, ze jsem ho pri psani predesleho prispevku opomnel.
9. 12. 2009 22:40
Re: Hmotnost
Aj ten plast je stále auto... ;-)
Avatar - Amerika
8. 12. 2009 18:16
Pěkné
Výborný nápad. Tohle je nová Niva. A nedivil bych se, kdyby tohle(v rámci kooperace Avto VAZ-Renault) nevyjelo jako Niva 2 nebo 3(podle toho, jestli počítáte i Chevi Niva). Jinak to bude velmi zdatné v terému. Alespoň se mi tak zdá ze článku. A co je důležité mělo by to mít docela velký kufr. Já jsem příznivec tohohle auta. :yes: No a navíc se má prý přestat vyrábět Defender a tohle by ho u lesníků mohlo nahradit ;-)
Rozbalit vlákno
6
8. 12. 2009 18:45
Re: Pěkné
Tohle nemuze bejt nahrada Defenderu, Defender je neznicitelnej ultimatni nastroj do nejetremnejsich podmine, tohle bude proste jen malinkate SUV, za malinkatou cenu, ktere bude mit v propagacnich materialech to, ze umi jezdit po hodne spatnem povrchu, hlavni filozofii odolnosti Dacii neni to, ze by byly o tolok odolnejsi, nez normalni auta (pochybuju, ze by se opel, vw, bmw, nebo mercedes rozsypal pri jezdeni po povrsich, na ktere je ,,staven" Logan") jde o to, ze za tech par korun ti bude jedno, ze davas pokourit autu, prtoze jeho hodnota je minimalni, s milionovym autem bys proste premejslel, jestli to nevemes oklikou... u auta za par korun je ti to jedno....
8. 12. 2009 21:42
Re: Pěkné
To by niva pěkně klesla :no: Je to poslední žijící offroader a tímhle by ztratil na ceně u mnohých.
9. 12. 2009 13:17
Re: Pěkné
S niečím takým mala už dávno prísť Škoda, už dlhú dobu to bola hodená rukavica, Niva ani Aro nemali žiadneho pokračovateľa, pritom vedeli plniť svoju funkciu na jednotku. Z jej ponuky vypadol aj pick-up, ale Roomster nie je náhradou ani omylom. Až sa toho opäť chytila Dacia.
9. 12. 2009 14:08
Re: Pěkné
Z nabídky Ara vypadly všechny modely, oni totiž v roce 2006 zkrachovali :-) Duster se povedl, alespoň fotky to naznačují. V Ženevě uvidíme více.
9. 12. 2009 15:26
Re: Pěkné
:yes:
Mňa len mrzí, že Škoda nad podobnými vozmi neuvažovala dávnejšie, je to voľné miesto na trhu, neviem, možno ho považujú za podradné. Za socialzmu by boli radi vyrábali kde-čo, a nebolo im dovolené, dnes by možnosti boli a nič sa nedeje, koncern v ponuke tiež nemá všetko.
Ktorá lesná správa, rybári, chatári, a podobne by nevzali radšej jednoduchú Škodu 4x4 ako Daciu...?
Každopádne je fajn, že sa na to aspoň niekto dal. Poznám prípad, keď vyslúžilú Nivu nahradila Frontera, ale nič pozitívne to neprinieslo, skôr naopak.
9. 12. 2009 18:31
Re: Pěkné
Těch případů Frontzera vs. Niva bylo asi víc, znám ten z Městské policie ve Vimperku a nemám důvod mu nevěřit. Dokonce i MP ve Slaném má Nivu (prodloužený Speciál s plastovou nástavbou) a to je Slaný v nížině :o)) Vůbec mají Ladu oblíbenou, jezdí i ve 2104. Jojo, poctivá ruská kovářská práce :-) Až automobilka padne, bude průšvih, protože snad každý práceschopný obyvatel Togliatti pracuje v automobilce, aby ne, když město vzniklo kvůli ní. Tak nějak je mi tahle značka prostě sympatická (už jen proto, že jsme kdysi dávno měli 2102). Klasické žigulíky potkáš dneska spíš na veteránských srazech.
Avatar - Ada je zase tady
8. 12. 2009 18:36
OK!
TDI by tomu samozrejme sluselo lepe, ale potom by ten motor zbytecne prezil zbytek. Jinak opravdu :yes: , samozrejme jeste pockame na interier a rozbor toho, kde se usetrilo. To, ze to bude schopny nastupce Lada Niva je vicemene nabiledni a urcite to bude mit lepsi pomer ceny a uzitne hodnoty nez Jimmy a Mitsu Pinin. Dacii zkratka patri :yes: Firma rendlik a spol by se mela zamyslet, zdali nezmenit logo a neprodavat nadale sva auta radeji pod logem Dacia >:-[]
Rozbalit vlákno
5
8. 12. 2009 19:13
Re: OK!
Firme Rendlik a szn by mozna TDI pomohlo...i kdyz. Ale kdo pomuze tobe Ado? Mam o tebe starost :-)
neregistrovaný "nrV"
8. 12. 2009 21:11
Re: OK!
Je všeobecně známo, že motory dCi jsou na vyšší technické úrovni, než motory TDI, proto, pokud by něco někomu pomohlo, tak naopak VW by pomohly motory dCi. Tobě ale, obávám se, nepomůže ani svěcená voda :no: .
Avatar - Ada je zase tady
8. 12. 2009 21:55
Re: OK!
Na vyssi technicke urovni? Ale jdi ty brepto >:-[] >:-[] >:-[] vseobecne je znamo, ze motory od rendliku jsou francouzskym vyrobkem. A tim je receno vse! :no:
neregistrovaný "nrV"
9. 12. 2009 22:46
Re: OK!
Když pominu tvé imbecilní příspěvky, že kterých je patrná tvoje bezmezná zášť proti všemu francouzkému, jsem schopen a ochoten s tebou v klidu diskutovat o konstrukci a technických parametrech dieslových motorů, můžeme v klidu probrat základní rozdíly mezi motory TDI a dCi. Ono ani TDI CR 2,0 16V není to samé jako dCi 2,0 16V.
8. 12. 2009 19:07
cena
Pochybuju ze si reknou o min nez neco pres 380 000 zvlast ve 4x4..neverim na zazraky.. a v takovym pripade to je neprodejny..takze bych trochu brzdil nadseni
Rozbalit vlákno
12
8. 12. 2009 19:11
Re: cena
Proc? Ty znas jine 4x4 pod 400k, ktere je realne SUV???
8. 12. 2009 19:33
Re: cena
Ok tak je to mozna prodejny.. sorry, mame v rodine jednu dacii.. nejhorsi auto co jsem kdy zazil, a to jsem zazil sileny veci...btw..Favorit za 300O Kc projede to samy ne li vic nez tenhle duster...to jen jako arguent pro lidi co chteji 4x4 za kazdou cenu:-))
Avatar - gld
8. 12. 2009 20:03
Re: cena
výškou podvozku je na tom favorit možno podobne >:D

ale chcem vidieť fávo ako si to hrabe po mokrej tráve alebo rozblatenej bočnej ceste na chalupu
8. 12. 2009 23:00
Re: cena
tak to nekdy zkus... favo mas v pi... kdyz odres podlahu... a co? kdyz utrnes napravu.. a co.. ver mi v 90% pripadu starou pleckou projedes i to co v novym landcruiseru ne, je to o psychice...:-))
9. 12. 2009 07:50
Re: cena
Na fyziku zapominas, ty favorite!
9. 12. 2009 08:08
Re: cena
Nechal bych kluka zavodit na mokry louce s Favoritem, predokolkou s uzaverkou diferaku a ctyrkolkou a pak s tim samym hura do lesa. Psychika... :-)
9. 12. 2009 09:07
Re: cena
cekal jsem argument typu "4x4 s rdukci se hodi kdyz potrebujes pretahnou 1,5 tunovej vozik pres kilometrovou rozbahnenou jilovitu polnacku", zavody na mokre louce me dostaly...na to nemam argumenty..:-DDD nic ve zlym..ja vim ze mate pravdu, vy ale vite ze ja mam pravdu taky.:-)
9. 12. 2009 09:18
Re: cena
Mam obavu, ze pohon 4x4 neslouzi jen prevazecum bouranych aut, kteri z nich delaji zajete nebourane kdesi ve stodole, k niz vede bahnita cesta.

Verim, ze na to argumenty nejsou...
Avatar - gld
9. 12. 2009 11:28
Re: cena
chlapče trochu rozumu..jasne že fávo prejde nejakú tú nerovnosť ale ide o trakciu..keď ti začnú predné kolesá šmýkať tak môžeš odtrhnúť aj motor a ďalej sa nepohneš

bože..
9. 12. 2009 15:28
Re: cena
Raz som šiel Feldou úzkym zablateným stúpákom (fest) skratko kdesi na okraji Bratislavy, vo 2/3 stop a len šmyk, takže pomaličky zase až dolu, otočiť sa, a spiatočkou som to pomaly vyšiel. nervy, ale vždy lepšie, ako stráviť ďalšiu hodinu v kolónach...
Avatar - gld
9. 12. 2009 16:55
Re: cena
Ja som mal zase to šťastie ísť na lyžovačku na favorite počas snehovej kalamity..posledných 5 kilometrov k vleku bola úzka lesná asfaltka, stupák ako sviňa, ujazdený sneh..boli tam zimáky obuté ale reťaze sme nemali..poviem ti niečo také by som nechcel znova zažiť..

Vyšiel som ale ako.. s hocijakým 4x4 by som prešiel s prstom v zadku zatiaľ čo takto som sa bál že to zvrtnem niekde do priekopy
8. 12. 2009 19:46
Játy
Mladoboleslavská koncernová smíchanice by se měla začít bát...
Rozbalit vlákno
1
8. 12. 2009 21:43
Re: Játy
Vůbec bych se nedivil, kdyby někteří zaplakali nad koupí yetiho 4x2 za 359 tis >:D .
8. 12. 2009 20:26
Ceník
Můj odhad:
1.6 Ambiance 4x2 275.000,-Kč vč. DPH.
1.6 Ambiance 4x4 315.000,-Kč vč, DPH.
Náklady na výrobu tohoto "SUV" budou jen o málo vyšší než u Loganu MCV, ale stejně to vidím o takových 30t dražší i ve verzi 4x2. Pohon 4x4 je pak dalších nejmíň 30t, ne-li víc. Myslím že 2/3 prodejů bude ve verzi 4x2, většina lidí do 4x4 nepůjde, nezaplatí ten systém.
Každopádně bravo dacia, super počin!
Rozbalit vlákno
7
8. 12. 2009 21:32
Re: Ceník
Někteří si za 4x4 připlátí a rádi, mimoto nabídka motorů je strašná.Nedávno jsem kritizoval podobné motory u fluence, kde to ani tak nevadí, ale u teréního vozu bych motory bral přece jenom silnější zvlášt u 4x4.
9. 12. 2009 07:59
Re: Ceník
Nepleť si pojmy a dojmy, vysoký maximálny výkon nie je prvou prioritou auta do terénu. Dôležitejšia je schopnosť prenosu momentu na kolesá a vhodné sprevodovanie. Naznačené výkony budú stačiť bohato. Nejde predsa o luxusný voz ale o pracanta na každý deň.

Nejak máte, mládež, pokrivené predstavy, HTP na vás! >:-[]
9. 12. 2009 13:39
Re: Ceník
Jj presne... podivejte na takovy Zetor ma prd vykonu jaky je to dric ;-) a tahoun, kdo by Forterre 95 hadal jen 100koni ;-)
9. 12. 2009 11:02
Re: Ceník
V této cenové kategorii, skupina klientů která se zajímá o vůz takto drahý (spíš levný) prostě většinou 4x4 nepřiplatí a stačí jim vyšší světlá výška a suv-design. Pokud u Kaškaje kupují dvě třetiny lidí pohon 4x2, tak u Loganu je to hodně střízlivé minimum. Motory stačí, jde o jejich cenu, lidi co by měli na dražší motorizaci si Dacii nekoupí. Duster není žádná užitková Lada Niva a v tomto segmentu klienty brát moc nebude, nebo jen marginálně.
Pokud u Yetiho nebo SX4 stojí 4x4 50tisíc, u Dusteru bych čekal 30-40 tisíc příplatek.
neregistrovaný "kubiii"
8. 12. 2009 21:52
Re: Ceník
4x4 bude podle mě dražší, 4x2 by ta nějak mohla být, jinak by mě zajímala váha vozu, protožr ty motory se mi taky zdají slabý...
9. 12. 2009 08:01
Re: Ceník
Keby si niekto ten článok aspoň prečítal, že...
Je tam uvedená váha auta 1180 kg v základe, + 100kg pri 4x4. Čiže je relatívne ľahký. ;-)
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 12:39
Re: Ceník
No taaak. Tie motory sú v pohode. Napr. som sa vozil na Samurajovi s 1,0 benzínom a to auto vylezie aj na Everest. Toho času mal známy služobnú Nivu 1300, to auto nemalo problém prejsť cez akokoľvek rozmočený terén. Dacia nie je ťažká, bude mať s danými motormi slušnú dynamiku a do ľahkého terénu plne stačia. Kto chce silné SUV tak prosím X5M, X6M, Q7 12 V TDI, a pod. Kto chce lacné SUV na rybačku a voľný čas, prípadne vyššie posadené vozenie do mesta, tak pre toho je táto Dacia ako stvorená. Bude lacnejšia ako Yeti, alebo Nissan Qashkai alebo ako sa píše. Je to auto pre menej náročného zákazníka, ktorý pozerá na cenu/úžitkovú hodnotu a nekupuje auto preto, aby ho po dvoch - troch rokoch znovu vymenil (nízka cena jazdeniek). Nie každý totiž pozerá na auto z hľadiska statusu značky v spoločnosti. Ja osobne by som však uprednostnil pre voľný čas pick up s uzamykateľnou korbou. Som zvedavý, či časom prinesie Dacia aj takúto modifikáciu. V takom prípade majú potencionálneho kupca. Známy má SUV (Honda CRV), kúpil si ho akože na voľný čas, ale keď sa ide s horským bicyklom vybúriť do zablateného terénu, tak berie prívesný vozík :-). Však nedá zablatený bicykel do SUV :-). SUV je na voľný čas len v letákoch. Pick up je praktickejší.
8. 12. 2009 22:20
<b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Vizuelně povedené, jak vyplývá z příspěvků výše, vše bude záležet na ceně, vzhledem k technice Nissanu bych byl v optimistických odhadech taky raději opatrný. Bude tam něco podobného jako má X-trail a Qashqai a to nebude zrovna výrobně levné.
Absence zinkování u Dacií je problém z hlediska dlouhodobé životnosti, ale pokud je vyvážena cenou tak je to něco za něco...
Každopádně na "ničení" do terénu je rozhodující především nízká cena (teda alespoň pro mě), no uvidíme.
Rozbalit vlákno
5
9. 12. 2009 08:06
Re: <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Iná je cena práce, a asi aj materiálov, energií a ostatných vstupov v Japonsku, a iná v Rumunsku...
Technika od Nissanu nemusí znamenať kompletnú techniku od Nissanu...
Absencia zinku nie je až taká tragédia, prednedávnom ho ešte nemal skoro nikto. Navyše som vyslovene hrdzavý Logan ešte nevidel, antikorózna ochrana tam je, aj keď nie zinok. Auto tým je tiež o to lacnejšie. ;-)
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 09:57
Re: <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Co je to "prednedávnom"? 4 roky, 6 let, 10 let, ...?
9. 12. 2009 12:57
Re: <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Trochu pridaj. ;-)
neregistrovaný "kubiii"
9. 12. 2009 17:19
Re: <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Já si pamatuju reklamu na zbrusu nový Fiat Tipo, kde se pozinkem holedbali, že to nemá jen tak někdo, to je cca 20 let...
9. 12. 2009 18:21
Re: <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Tipo také pozinkovanou karoserii mělo. Dal bych krk za to, že jako první na světě.
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 09:52
Karoserie
Jak je to s protikorozní ochranou? Pouhých 6 let záruka na neprorezivění (u ostatních Dacií) je pro mě dost silný argument proti koupi.
Rozbalit vlákno
26
9. 12. 2009 10:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 10:45
Re: Karoserie
Moje stávající auto už mám 4,5 roku, je přes 6 let staré a ještě bude mít ~4 roky platnou záruku na neprorezivění karoserie. Ještě ho nějakou dobu mít budu, protože zatím nejsou v dohlednu prostředky na nové.
Když pominu dveře od kufru (technologické pochybení výrobce; teď mi je na záruku mění), tak na karoserii díky pozinku není po rzi ani stopa.
Ono i kdybych měl prostředky na nové, tak bych ho asi nepořídil, protože k tomu prostě není důvod. To stávající běhá spolehlivě, stačí tam lít naftu a jednou za rok obnovit spotřební materiál jako filtry a olej.

Nechci si koupit auto s vědomím, že si za 6 let budu muset pořídit nové, protože to stávající mi uhnije pod zadkem. O pozinku se na stránkách Dacie nějak nemůžu dočíst (jestli to tam maji, tak mi to prosim vokažte). Další věc je, že nemám garáž, takže auto stojí furt venku.
9. 12. 2009 10:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 11:00
Re: Karoserie
To spíš to ty lidi neustále vopravujou nebo maji garáž. Já prostě vyžaduji delší záruky ze strany výrobce.
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 12:48
Re: Karoserie
Chlape, poviem ti kde je pes zakopaný. Videl som rovnako starých Renaultov Megane - rok výroby 1999. Jeden je rozkvitnutý ako muškát a druhý bez korózie. Oba kusy stály pred činžákom a neboli vôbec garážované. O rozkvitnutý Megane sa majiteľ nestaral. Umyl ho možno raz za rok a teraz ho nevie predať ani na súčiastky. O druhý sa majiteľ ako tak staral, aspoň ho pravidelne umýval. Pred zimou navoskoval lak a počas zimy v intervaloch podľa solenia ciest umýval aspoň od soli. On sa ešte auto predávať nechystá. Ak si kúpiš Daciu nemusíš mať obavy. Stačí základná starostlivosť a od hrdze sa báť nemusíš. Garancia ti je na dve veci, výrobcovia neradi uznávajú reklamácie. Sú s tým len nervy.
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 13:00
Re: Karoserie
A co ty dutiny, do nichž se při mytí nedostaneš? Tam to může rezavět ani o tom nevíš. Neřikám, že se to nemůže stát i u pozinku, ale tam je ta pravděpodobnost přecijenom menší.

S garancemi nemám nejmenší problém ;-) Uznali okamžitě a bez řečí - podival se, a řekl "To nebude problém." Pak už to šlo ráz na ráz, a jsou z toho úplně nové zadní dveře. Zcela bezplatně.
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 13:06
Re: Karoserie
Dutiny letmou údržbou nevyriešiš. Tých by som sa ani nebál. Keď dáva výrobca aspoň 6 rokov záruku, tak má vyriešené ošetrenie dutín proti korózii. Lady a škodovky z minulého režimu hrdzaveli oveľa skôr. Tie nemali vyriešené protikoróznu ochranu. Kopa starších áut nie je z pozinkovaných plechov a nekvitnú. Môj osobný názor je, že auto má dostať základnú údržbu a ak napriek tomu začne hniť, tak má výrobnú vadu a chytil som proste zlý kus.
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 13:14
Re: Karoserie
6 let mi v době, kdy všichni ostatní nabízí min. 10, spíše však 12 let přijde trošku málo a vypovídá to o tom, kde se šetřilo.

Já bych viděl problém i v tom, že na současná auta už se kvůli ochraně prostředí musí používat vodou ředitelné laky. To sice neznamená, že se lak při prvním dešti rozpustí, ale tak odolný jako laky na akrylátové bázi není...

Jak dlouho vydrží Logany ukáže až čas. Než se tohle prokáže, tak tomu věřit jednoduše nebudu.
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 13:21
Re: Karoserie
Ok. Tvoj názor, ja to beriem športovejšie.
9. 12. 2009 13:22
Re: Karoserie
10 alebo 12 je tam preto, lebo ten zinok proste je trvácny a je to dobrý reklamný ťah. Celé auto nevydrží toľko čo karoséria, plno vecí odíde prv a pôjde do šrotu, hoci celá kisňa bude zdravá. ja by som v tom zásadný problém nevidel.
Väčší problém by bol priplácať za Daciu, za to, že má pozinkovanú karosériu.
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 13:27
Re: Karoserie
:yes:
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 13:29
Re: Karoserie
Co by tak mohlo jít do šrotu dřív než karosérie? Napadají mě akorát tak gufera na nápravách, ale to stojí 500 kč za kus. Potom samozřejmě vejfuk, ale ten se řadí mezi spotřební zboží podobně jako brzdy.

O motor, převodovku a elektroniku strach nemám. Tam už čas ukázal, že jde o neúnavné dříče.
9. 12. 2009 15:08
Re: Karoserie
Špatnej pohled.
Jakmile ti začne rezavět kastle, je průser a nic s tím neuděláš. Auto je prakticky odepsaný do šrotu.

Pokud máš zdravou kastli, výměna čehokoli včetně motoru je otázkou "páru" hodin.

Prokvetlé auto bych nikdy nikomu nedoporučil jako ojetinu kupovat. Toho auta se už nikdy nezbaví a odevzdá ho rovnou na šroťák. Ztáta ceny maximální.
9. 12. 2009 15:37
Re: Karoserie
Blbosť...ja mám nové lemy na Formane už 2x, kým pôjde do šrotu, možno ešte budú nové predné blatníky a zavarím diery pod spojlerom na piatych dverách. A možno nie. Životnosť končí spojke, chce to už nové kotúče aj bubny, menil som chladič, krúžky, vodnú pumpu, motorček zadného stierača, nádržku ostrekovača. V keli sú komplet závesy predných kolies, všetky silentbloky, končia samozrejme už viackrát menené tlmiče. Mať to auto zdravú kasňu, tak ho rozkopem, že jak dobre vyzerá a tak neskutočne sa kazí. Takto ho držím v chode, kým nebude na nové, ale už to má pekne nahnuté... ;-)
9. 12. 2009 17:01
Re: Karoserie
Vyvařovat kastli, lemy, prahy, podlahu apod, to jsou doby starých žigulů a škodovek, kdy se ani jinak opravovat nedalo. V dnešní době se to nevyplatí.
Tím mám na mysli, že jakýkoli bežný kompletní motor seženeš na vrakovišti za pár tisícovek, schopný mechanik ti ho vymění za půl dne a je klid. Nemluvím samo jen o motoru ale i o ostatních skupinách (nápravy, převodovka,...). Ty jsou na tom stejně. Ale vyvařovat kastli, pak tmelit, brousit a lakovat, to už s sebou nese hooodně času, hooodně peněz a stejně to nezaručí fakt, že to nezačne reznout znova.
10. 12. 2009 07:38
Re: Karoserie
Príde mi zbytočné, ak má karoséria 2x dlhšiu životnosť ako technika auta...predsa sa kisňa po skončení 10 alebo 12-ročnej záruky nerozsype. Keď pozriem na cesty, áut, starších ako nejakých 15 rokov už toľko nejazdí... ;-)
9. 12. 2009 13:07
Re: Karoserie
nemáš pathfindera? tam to byl problém u zadních dveří......
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 13:15
Re: Karoserie
Rozklikni můj profil a uvidíš ;-)
9. 12. 2009 13:21
Re: Karoserie
já byl línej ;-) Teď vážně - to byla náhoda nebo sériový problém - u škodovky mne to upřímně zaráží.....
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 13:26
Re: Karoserie
To je problém určité série (pochybení výrobce, kvete to zpod těsnění zadního okna). Zdaleka se to netýká všech.
Podobně tomu bylo u věčně selhávajících elektrických okének u předfaceliftových oktávek první generace, ale to se týkalo všech koncernových vozů té doby. Pak začli montovat lepčí zdvihátka a problém zmizel.

Vzhledem k tomu, že mi to okamžitě a bez reptání uznali, a dají mi hned celé nové dveře, tak mě to vcelku netrápí.
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 13:28
Re: Karoserie
Máš šťastie, nie vždy to ide takto ľahko. Väčšinou si výrobca, alebo skôr importér nechce pripustiť vinu.
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 13:34
Re: Karoserie
Já si na přístup koncernu nemůžu stěžovat. Stejně tak jsem měl přední ložiska kol z vadné šarže, obě odešla naráz při ~ 40.000 km. Auto bylo v té době už mimo záruku, ale oni mi ty díly úplně normálně proplatili.
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 14:21
Re: Karoserie
Tak potom dobré správy. Sú ešte firmy, ktoré si poctivo plnia svoje záväzky, ako vidím dokonca aj nad rámec :yes:
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2009 14:51
Re: Karoserie
O tomhle v našich končinách skoro nikdo neví, protože většina lidí má určitou averzi k autorizovaným servisům. Koncern VW poskytuje tuto nadstandardní službu dobrovolně, zákazník na ní nemá právní nárok a neexistuje dovolání. Když VW řekne NE, tak prachy prostě nebudou ani kdybych se rozkrájel a stavěl na hlavu. Většinou ale v podobných případech vychází zákazníkovi vstříc. Jelikož na to není právní nárok, může si poskytovatel podmínky diktovat sám, a těmi jsou, že veškerý servis musí být prokazatelně prováděn v autorizované dílně. Stačí, aby chybělo jedno jediné razítko z prohlídky, a už odmítnou platit, přestože to s danou závadou nemusí mít vůbec nic společného. Nejsem si jist, jestli mimo mě toto ještě někdo v naší zemi splňuje ;-) Dalším faktorem je ochota zaměstnanců servisu podstoupit kvůli zákazníkovi určité nadstandardní administrativní úkony, která (bohužel) nebývá (co tak slýchám) úplně samozřejmá...
Avatar - Ricardo
9. 12. 2009 14:56
Re: Karoserie
Seriózní přístup vždy potěší :yes: škoda, že je u nás spíš výjimkou nebo závisí na kontaktech
9. 12. 2009 11:08
Šupy a supi
"Každý den zmizí z naší planety jeden ohrožený druh..."
No...tak teď to právě padlo na Yettiho :-)
Tohle se designově velmi povedlo (v rámci vkusu a požadavků kupců této kategorie)...kdo by nechtěl shlížet na souseda ve fábii přes mohutnou příď své rumunské "čtyřkolky" >:-[]
O cenu strach nemám, i kdyby to mělo vpředu kosočtverec, bylo by to za pár šupů...s logem Dacia za jeden šup ;-) No a nad sušeným Yettim krouží supi...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - ryman
9. 12. 2009 12:42
Re: Šupy a supi
řekl bych, že yeti je úplně v klidu.. duster mu ani zdaleka nemůže konkurovat co se techniky, kvality, bezpečnosti a užit. hodnoty týče. možná odláká pár yetichtivých co budou prahnout po základní motorizaci, ale jinak se opravdu nebojím..
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 12:52
Re: Šupy a supi
S tým súhlasím. Toto auto oslovuje iný typ zákazníka, je to auto pre menej náročných, alebo ľudí, ktorí s autom pôjdu aj do terénu a potrebujú vozidlo, kde ich nebude mrzieť oškretie laku.
9. 12. 2009 11:14
Bohorovná přezíravost Dacie se pomalinku mění
v nasupené pozdvihnutí obočí........Jó páni - Ti, co pohrdavě hláskovali o nějakém šmejdu z Rumunska. O trosce a paskvilu, který nestojí ani za pohled - tak Ti - teď musí trošku zbystřit. Opakuje se klasická pohádková story o tom, jak opovrhovaný a neuznávaný zmetek zpoza pece ke štěstí přišel. Pomaličku a polehoučku, za neustálého opovrhování, které ho hnalo a žene vpřed, pracoval sám na sobě. A výsledek - vypadá - že bude stát za to. Ano nebude to extra klasa pro pány, co mají kanceláře v nejvyšších patrech - ale bude to pro masu, která těm pánům na lesní cestě pomůže z pangejtu. Tohle auto - pokud ho neskolí drobnosti - vypadá, že bude mít úspěch. A pokud bude cena za 4x4 okolo 320k s dph - náš národ zaplesá. Nejdřív to bude ve stylu - hele vole, vůl si koupil dáčku - pak se to změní na - hele vole ta dáčka mu jezdí dobře - a nakonec to bude - hele mamčo, co takhle místo --xyz--- koupit čtyřkolku z Rumunska - Pepovi od vedle to maká jako blázen a Ruda odnaproti v tom taky jezdí a v pohodě.......
Takže všem posměváčkům - smích Vás přeeeeeeeeejdeeeeee - aneb - važte si svých soupeřů, když stoupáte vzhůru - potkají Vás až pojedete z kopce ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - manitou
9. 12. 2009 12:01
RŮŽOVÉ DROGY
neboli Ibuprofen, Ibalgin, Nurofen a další budou asi potřebavat někteří product manažééééři. On to webpája napsal pěkně - prostě je to lepší než dárce orgánů. Jen si to vem - technika stejná, design povedenější, cena o dost nižší. Jsem zvědav, kam až spadne cena Koleosu ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - ryman
9. 12. 2009 12:49
Re: RŮŽOVÉ DROGY
koleos je jinde.. viděl bych to spíš jen na velmi lehkou cenovou korekci. nezapomínej, že je větší, má lepší výbavu, bezpečnost a celkově kvalitativně je jinde.. tím neříkám, že duster bude nějaká plečka, ale podle mě se tady srovnávají dvě odlišná auta..
Avatar - shamal
9. 12. 2009 12:45
Konečně
Já si od toho slibuju hodně! Niva už je za horizontem, ARO po smrti a SX4, Yetti, Qashqai a spol. někde úplně jinde. Jimny je malé, Panda 4x4 taky, KIA Sportage ani Hyundai Tucson už nejsou levná auta, a o Tiguanech, Kugách atd. vůbec nemá cenu se bavit, protože za jejich cenu pořídíš tohle 2x. A to co mohl být Jeep Patriot, kdyby se v Evropě prodával za ceny za které je k mání v USA, teď bude Dáčka. Pro lidi co 4x4 potřebují (teď nemyslím ty co ho mají zapotřebí), skvělé auto. Mmch. je to už druhý Duster. V 80. letech prodávala Dacia v Anglii ARO 10 také jako Dacii Duster. Tohle ale asi bude lepší.. ;-)
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Tento"
9. 12. 2009 12:55
Re: Konečně
:yes:
Avatar - T613
9. 12. 2009 13:26
Re: Konečně
Tož těžko porovnávat Nivu a Dustera. Niva je především lehký užitkáč, de facto si vzpomenu jen na jediného evropského konkurenta,a tím je Auverland A3. Ten se svého času vyráběl licenčně v Avii.
Jediným konkurentem Nivy je u nás de facto Jimny, ale ten je o 140tis dražší, ale tento rozdíl je také vidět.
9. 12. 2009 14:40
Re: Konečně
V Avii postavili pár kusů (Avia 11 Trend), ale klasické Auverlandy se vyrábějí tuším pořád i v pětidveřové verzi. Všechna ostatní konkurence už skončila, od Ara po portugalský UMM Alter (alias francouzský Cournil).
Avatar - T613
9. 12. 2009 18:42
Re: Konečně
Pětidvéřovou verzi jsem od Auverlandu nikdy neviděl. Škoda, že importér Lady sem netahá pětidvéřovou verzi Nivy, nebo i verzi pick-up. No, ale kdo chce kam..

Dustera jsem ukázal známému, co je Nifkař a živí se rubáním stromů. Nějak extra Dusterem nadšený nebyl, prý by to bylo do lesa škoda.
neregistrovaný "Donovan"
9. 12. 2009 16:13
SUPERLOWEND
Mainstream, premie, lux... známe to, že? Ovšem občas tak trochu zapomínáme na jeden segment, který k autosvětu nědílně patří, totiž na lowend. Nezaměňovat se submainstreamovými značkami, jako je Seat, Kia nebo Hyundai - zatímco lowend je stav cílený, submainstream je stavem nechtěným, pramenícím z neúspěšné snahy dosáhnout na mainstreamové standardy.

Měli-li bychom si definovat mainstream, jistě se shodneme na několika znacích - plnohodnotný zástupce ve střední třídě je jasnou podmínkou plnohodnotné mainstreamové značky, ovšem těžiště portfolia spočívá v třídě kompaktních vozů. K tradičním mainstreamovým značkám neodmyslitelně patří k dokonalosti dotažená kreativita a inovace v rámci spotřebního designu a špičkové aktuální technologie.

No a pak tu máme lowend. Značky zaměřené na jedno jediné - value for money. Známe to - Lada, snad Suzuki, donedávna Daewoo a korejci. Mezi těmito značkami jedna začíná pomalu, ale jistě vyčnívat svými mainstreamovými přesahy - Dacia. Značka patřící do skupiny Renault-Nissan má velmi slušně našlápnuto stát se hvězdou lowendu, neboť to, co má dělat lowend, dělá zkrátka nejlépe, a přidáva k tomu ještě něco navíc. Jistě se s Odbornou veřejností shodneme, že se nám tu rýsuje klasický SUPERLOWEND. :yes:

p.s.: Duster je fajnovka, protože design nekopíruje, ale skutečně tvoří (a to velmi zdařile), což se nedá říci ani o některých tradičních mainstreamových značkách.
Rozbalit vlákno
2
9. 12. 2009 17:36
Re: SUPERLOWEND
no ked sa tak pozriem do cennika lady tak mi to pripada ako vsetko len nie "value for money" ...
Re: SUPERLOWEND
Jdeš na to Donovane od lesa. :yes:
Co to je Dacia? Aha Rumun, jo a ve skupině Renault jo? Takže šit.
Omyl a opak je pravdou. Krok za krokem díky Renaultu se začíná značka Dacia skloňovat stále častrěji. Myslím že zaslouženě. Navíc. Teprve začínají. Ještě nám ukáže, to mi věřte. :yes:
9. 12. 2009 16:16
Solidní prachovka
VIděl jsem už několikrát Sandero Stepway a musím uznat že vypadá snad líp než SX4. A to stačilo přidat pár plastů na klasické Sandero. To už jsem taky viděl jedno povedené, žádný tuning, pouze mělo větší placatější kola s pěkným designem. I když má vysoký podvozek, nepůsobí jako užovka protože má i solidní šířku. A Duster tento styl dovede ještě dál. Jak říkají ostatní, bude záležet na ceně, je totíž předpoklad že díky značce a předpokladu rezivění bude vyšší pokles ceny při pozdějším prodeji.
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2009 22:55
po šesti letech....
No spíš bych se obával, že bude problém se ho pak řekněme po šesti, sedmi letech zbavit. A na tohle by se taky mělo myslet už při koupi nového auta.
Rozbalit vlákno
0
10. 12. 2009 15:12
v červnu
dorazí až v červnu
Rozbalit vlákno
0
Avatar - chetoos
11. 12. 2009 20:27
super
Paradní auto.dacia bude nejvíce konkurovat nissanu x-trail mitsubishi pajeru atd članek zde [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
7. 1. 2010 10:46
v červnu?
Kde si na to přišel? Koncem února se rozjíždí předsérie a v březnu to chtějí ofígo představit. Náhodu je ze strany Dáčie tlak to co nejdřív rozjet. Pochybuju, že se sériovou výrobou budou meškat až do června. A že by o to byl takový zájem, že by nestíhali pokrývat poptávku neočekávám :-)
Rozbalit vlákno
0