Podle mě se to povedlo, je to syrové, tvrdé, vykukuje to z řady a říká všemu uhni, já jsem tvrďák, nehraji si na měkkouše do městského provozu. Je pro mě až zarážející, že je to SUV 8-s
Nemít to znak Dacia (mám předsudky), tak si tohle dokáži představit i v mé garáži (po straně vzhledu), teď se ještě uvidí co kvalita, technika a jízdní vlastnosti....
připomíná mi to starší modely od KIE ale jinak jsem taky příjemně překvapen. Levné SUV, které díky technice od Nissanu bude skutečně určeno spíš na silnice horších kvalit případně lehkého terénu a ne na producírování do měst :yes:
takže zbýva jediný zásadní problém - absence TDI >:-[]
Tak slovo "komfortní" a "robustní" v článku dokonce třikrát, bych asi nepoužil, ale jestli to bude stát čtvrt mega, tak bude kdejaký myslivec nadšen a nejen myslivec.
Tak se potvrdila naše očekávání. Konečně auto. Konečně auto, které v té neskutečné změti importovaných her na ostrého off-hocha nastolí řád. Konečně auto, které si neodpovědně nehraje na trojkového bavora. Důstojný evropský vůz na příjemné vizualitě, schopném podvozku, dobrých motorech a jistě i dobré ceně.
včera večer jsem cestou z práce šel kolem Sandera. Bilo v bíle na elektronech. Zdálky jsem nejdřív zíral že co je to za dělo! Jasně, v základu to asi bude nebe a dudy, ale Dacia má celkem našlápnuto :yes:
Uz jsem myslel, ze Ti dosel darek ze zasilkoveho obchodu, kde se uzkostlive dba na diskretni obal. ;-)
Jak se muze stat, ze se planovaci Renaultu mohou sami skolit? vzdyt toto vypada o cely vesmir lepe nez slavny Koleos! Jakkoliv mam k Rumunsku rezervovany vztah, tak stale beru Dacii jako rumunuskou znacku a nadsene zvedam palce!
Toto je vSUVka, ktera zpusobi boleni hlavy v nejedne renomovane automobilce! :-):yes:
NA Dacii je to az prekvapujici vysledek, ovsem s tim schopnym podvozkem bych moc nepredbihal, pockejme si na realitu....slova na papire jsou jen slova na papire a me osobne podvozek Loganu schopny neprijde...
3 kové BMW sice po těch cestách jezdit bude, ale rozhodně výmoly a nerovnosti budou pro pasažéry daleko větší drtička obratlových plotének než v Loganu. Stejně tak světlá výška Logana atd. jsou přizpůsobení pro rozvojové trhy rozhodně lepší.
Každopádně nechápu tvůj nelogický přechod k srovnání auta střední prémiové třídy s lowendem nižší střední.
A k schopnému podvozku, GTI myslel geny z Nissanu a ten schopné podvozky v terénu umí.
OK dejme tomu, ze tam postavis Citroena, to neni premie. Srovnaval jsem to proto, ze plno lidi tvrdi, jak je podvozek Dacii vyborny na nekvalitnich cestach, ano jeho vlastnosti pripominajici kocarky prvni republiky jsou vyhodou na rumunskych cestach, jenze Citroen s tim svym ,,balonovym" odpruzenim, by to zvladnul taky, jen by ho tam nikdo nechtel tyrat. Proc to cele pisi? Protoze hlavni plus tehle vozitek je jejich cena, ktera z nich dela opradu jen nastroj na prepravu z bodu A do bodu B....
Ano, za dané peníze je podvozek Dacie hlavně pohodlný, o požitek jízdy či snad sportovní režim tady nejde. Každopádně Logan už není to, co byla stará Dacia, to byl opravdu kočár.
Na tehdejsi pomery to asi kocar byl,nastesti je nepamatuji, vlastne trosicku pamatuji, ale zaplat pan buh, ze ani v te dobe jsme nemuseli sedlat vozy komunisticke produkce a mohli se prohanet v zapadonemeckych kouscich >:D .
ak to bude tak, hned poznam troch ludi co by do toho sli.
Po prestarlej Nive je tu proste medzera na trhu - hit pre polovnikov, rybarov, chatarov, ludi byvajucich na odlahlych miestach.
Myslíš? Já myslím, pokud 4x4 bude stát 300k tak po tom většina lidí skočí. Kor když jsme národ chatařů a CHALUPÁŘŮ a většima chalupářů bydlí v okolí lesa. Navíc to bude velké. Myslím, že není co řešit. Niva má nástupce a Jimnny s Yetim problém! ;-)
Yeti, akokolvek je to dobre auto, je predsa len cielene na inu skupinu zakaznikov. Na takych, ktori ocenuju dizajn, stylovost, vezu sa na modnej "suv-vlne", a obcas zajdu aj niekam mimo cesty, ale hned sa radsej vratia rychlo na asfalt.
Duster smeruje niekde tam, kde pred casom bola Niva: vyzera to tak ze to bude lacny odolny pracant do skutocneho terenu. Napokon, trvaly pohon 4x4 od Nissanu je predsa len nieco ine, ako haldex...
:yes: souhlas. yeti a SX4 podle me nemaji ani takove rozmery jako duster. mimoto cena bude taky jinde a precijen hodne lidi koupi radsi nove auto nez ojetinu. ja sem normalne radsi pro ojetinu ale tady bych asi vahal. uvidime jaka bude cena...
Ja rozhodne nechci polemizovat s vyhodama 4x4. Jen se snazim rict ze 99% lidi nikdy nevyuzije potencial uz kvuli tomu ze to neumi. Clovek kterej zakope predokolku zakope i ctyrkolku. Vseobecne prijaty klise o chaluparich je absurdni.by me zajimalo kolik chat v cr je mimo dojezd auta s jednou pohanenou napravou. A tam kde to vyuzijes,stavby,elektrarny lesnici atd,ti tezko budou jezdit dacii.necham se rad prekvapit ale uprimne neverim ze tohle auto vydrzi pouzivani v extremnich podminkach,z ciste mechanickyho hlediska.tot vse.
Jj chalupari potrebujici 4x4 je sci-fi pojem. Nezijeme v Rumunsku, asfatltky, nebo dostatecne zpevnene cesty vedou uplne vsude, kde je zivot. 4x4 potrebuji hlavne lidi z horskych oblasti, ovsem ti to potrebuji kvuli kluzkym silnicim atd, offroad zalezitosti nejsou v CR nijak zavratne zastoupene, snad jen lesnici a ty radsi budou jezdit v obstarlem, testosteronem nalozenem defenderu, nez v klumpu z Rumunska, to je muj nazor...Ale duster je fajn, urcite si klientelu najde, Niva je mu ale vzdalena, nezvladne toho tolik, co ten vrakojdni nezmar...Niva.
Jimny, to je delnik, to je nastupce Nivy, je neuveritelne co to dokaze a jeste s tim malinkatym moturkem. Jimny je lepsi volba pro praci, nez tohle rumunske pozlatko s hezkym blatnikem....
Vypadá to mooc dobře, trošku zaráží nízká hmotnost.. na jednu stranu je to samozřejmě dobře, na druhou stranu se člověk ptá, na čem se ušetřilo... tipuju 4 hvězdy s odřenýma ušima.
Chcelo by to ešte blokovanie diferenciálu, ale to už by bol asi off-road... ;-)
Na čom sa šetrilo, možno máš pravdu, že na hviezdach, ale podľa mňa nie až tak okato, skôr je tam menej zvukových izolácií a jednoduchšia výbava - tenšie plasty, subtílnejšia palubka, menej čalúnenia...
Nakoniec ani 1200 kg nie je až tak hrozne málo, povedal by som.
Je to prcek, na fotkach vypada velkej, ale kdyz se kouknes na detaily u kterejch se da velikost snadno odhadnout a porovnas to s velikosti auta, vyjde ti, ze to bude opravdu male, to by vysvetlovalo tu nizkou hnotnost, o bezpecnosti neni pochyb, Lada vzdycky zaostavala, 4 hvezdy budou uspech a realita bude jeste horsi...
Nezapomen, co je jeste auto a co uz je jen dobre vylisovanej plast smerem vpred a vzad. Jinak mas pravdu 4,3m je slusnej rozmer...a priznam se, ze jsem ho pri psani predesleho prispevku opomnel.
Výborný nápad. Tohle je nová Niva. A nedivil bych se, kdyby tohle(v rámci kooperace Avto VAZ-Renault) nevyjelo jako Niva 2 nebo 3(podle toho, jestli počítáte i Chevi Niva). Jinak to bude velmi zdatné v terému. Alespoň se mi tak zdá ze článku. A co je důležité mělo by to mít docela velký kufr. Já jsem příznivec tohohle auta. :yes: No a navíc se má prý přestat vyrábět Defender a tohle by ho u lesníků mohlo nahradit ;-)
Tohle nemuze bejt nahrada Defenderu, Defender je neznicitelnej ultimatni nastroj do nejetremnejsich podmine, tohle bude proste jen malinkate SUV, za malinkatou cenu, ktere bude mit v propagacnich materialech to, ze umi jezdit po hodne spatnem povrchu, hlavni filozofii odolnosti Dacii neni to, ze by byly o tolok odolnejsi, nez normalni auta (pochybuju, ze by se opel, vw, bmw, nebo mercedes rozsypal pri jezdeni po povrsich, na ktere je ,,staven" Logan") jde o to, ze za tech par korun ti bude jedno, ze davas pokourit autu, prtoze jeho hodnota je minimalni, s milionovym autem bys proste premejslel, jestli to nevemes oklikou... u auta za par korun je ti to jedno....
S niečím takým mala už dávno prísť Škoda, už dlhú dobu to bola hodená rukavica, Niva ani Aro nemali žiadneho pokračovateľa, pritom vedeli plniť svoju funkciu na jednotku. Z jej ponuky vypadol aj pick-up, ale Roomster nie je náhradou ani omylom. Až sa toho opäť chytila Dacia.
:yes:
Mňa len mrzí, že Škoda nad podobnými vozmi neuvažovala dávnejšie, je to voľné miesto na trhu, neviem, možno ho považujú za podradné. Za socialzmu by boli radi vyrábali kde-čo, a nebolo im dovolené, dnes by možnosti boli a nič sa nedeje, koncern v ponuke tiež nemá všetko.
Ktorá lesná správa, rybári, chatári, a podobne by nevzali radšej jednoduchú Škodu 4x4 ako Daciu...?
Každopádne je fajn, že sa na to aspoň niekto dal. Poznám prípad, keď vyslúžilú Nivu nahradila Frontera, ale nič pozitívne to neprinieslo, skôr naopak.
Těch případů Frontzera vs. Niva bylo asi víc, znám ten z Městské policie ve Vimperku a nemám důvod mu nevěřit. Dokonce i MP ve Slaném má Nivu (prodloužený Speciál s plastovou nástavbou) a to je Slaný v nížině :o)) Vůbec mají Ladu oblíbenou, jezdí i ve 2104. Jojo, poctivá ruská kovářská práce :-) Až automobilka padne, bude průšvih, protože snad každý práceschopný obyvatel Togliatti pracuje v automobilce, aby ne, když město vzniklo kvůli ní. Tak nějak je mi tahle značka prostě sympatická (už jen proto, že jsme kdysi dávno měli 2102). Klasické žigulíky potkáš dneska spíš na veteránských srazech.
TDI by tomu samozrejme sluselo lepe, ale potom by ten motor zbytecne prezil zbytek. Jinak opravdu :yes: , samozrejme jeste pockame na interier a rozbor toho, kde se usetrilo. To, ze to bude schopny nastupce Lada Niva je vicemene nabiledni a urcite to bude mit lepsi pomer ceny a uzitne hodnoty nez Jimmy a Mitsu Pinin. Dacii zkratka patri :yes: Firma rendlik a spol by se mela zamyslet, zdali nezmenit logo a neprodavat nadale sva auta radeji pod logem Dacia >:-[]
Je všeobecně známo, že motory dCi jsou na vyšší technické úrovni, než motory TDI, proto, pokud by něco někomu pomohlo, tak naopak VW by pomohly motory dCi. Tobě ale, obávám se, nepomůže ani svěcená voda :no: .
Na vyssi technicke urovni? Ale jdi ty brepto >:-[] >:-[] >:-[] vseobecne je znamo, ze motory od rendliku jsou francouzskym vyrobkem. A tim je receno vse! :no:
Když pominu tvé imbecilní příspěvky, že kterých je patrná tvoje bezmezná zášť proti všemu francouzkému, jsem schopen a ochoten s tebou v klidu diskutovat o konstrukci a technických parametrech dieslových motorů, můžeme v klidu probrat základní rozdíly mezi motory TDI a dCi. Ono ani TDI CR 2,0 16V není to samé jako dCi 2,0 16V.
Pochybuju ze si reknou o min nez neco pres 380 000 zvlast ve 4x4..neverim na zazraky.. a v takovym pripade to je neprodejny..takze bych trochu brzdil nadseni
Ok tak je to mozna prodejny.. sorry, mame v rodine jednu dacii.. nejhorsi auto co jsem kdy zazil, a to jsem zazil sileny veci...btw..Favorit za 300O Kc projede to samy ne li vic nez tenhle duster...to jen jako arguent pro lidi co chteji 4x4 za kazdou cenu:-))
tak to nekdy zkus... favo mas v pi... kdyz odres podlahu... a co? kdyz utrnes napravu.. a co.. ver mi v 90% pripadu starou pleckou projedes i to co v novym landcruiseru ne, je to o psychice...:-))
cekal jsem argument typu "4x4 s rdukci se hodi kdyz potrebujes pretahnou 1,5 tunovej vozik pres kilometrovou rozbahnenou jilovitu polnacku", zavody na mokre louce me dostaly...na to nemam argumenty..:-DDD nic ve zlym..ja vim ze mate pravdu, vy ale vite ze ja mam pravdu taky.:-)
chlapče trochu rozumu..jasne že fávo prejde nejakú tú nerovnosť ale ide o trakciu..keď ti začnú predné kolesá šmýkať tak môžeš odtrhnúť aj motor a ďalej sa nepohneš
Raz som šiel Feldou úzkym zablateným stúpákom (fest) skratko kdesi na okraji Bratislavy, vo 2/3 stop a len šmyk, takže pomaličky zase až dolu, otočiť sa, a spiatočkou som to pomaly vyšiel. nervy, ale vždy lepšie, ako stráviť ďalšiu hodinu v kolónach...
Ja som mal zase to šťastie ísť na lyžovačku na favorite počas snehovej kalamity..posledných 5 kilometrov k vleku bola úzka lesná asfaltka, stupák ako sviňa, ujazdený sneh..boli tam zimáky obuté ale reťaze sme nemali..poviem ti niečo také by som nechcel znova zažiť..
Vyšiel som ale ako.. s hocijakým 4x4 by som prešiel s prstom v zadku zatiaľ čo takto som sa bál že to zvrtnem niekde do priekopy
Můj odhad:
1.6 Ambiance 4x2 275.000,-Kč vč. DPH.
1.6 Ambiance 4x4 315.000,-Kč vč, DPH.
Náklady na výrobu tohoto "SUV" budou jen o málo vyšší než u Loganu MCV, ale stejně to vidím o takových 30t dražší i ve verzi 4x2. Pohon 4x4 je pak dalších nejmíň 30t, ne-li víc. Myslím že 2/3 prodejů bude ve verzi 4x2, většina lidí do 4x4 nepůjde, nezaplatí ten systém.
Každopádně bravo dacia, super počin!
Někteří si za 4x4 připlátí a rádi, mimoto nabídka motorů je strašná.Nedávno jsem kritizoval podobné motory u fluence, kde to ani tak nevadí, ale u teréního vozu bych motory bral přece jenom silnější zvlášt u 4x4.
Nepleť si pojmy a dojmy, vysoký maximálny výkon nie je prvou prioritou auta do terénu. Dôležitejšia je schopnosť prenosu momentu na kolesá a vhodné sprevodovanie. Naznačené výkony budú stačiť bohato. Nejde predsa o luxusný voz ale o pracanta na každý deň.
Nejak máte, mládež, pokrivené predstavy, HTP na vás! >:-[]
V této cenové kategorii, skupina klientů která se zajímá o vůz takto drahý (spíš levný) prostě většinou 4x4 nepřiplatí a stačí jim vyšší světlá výška a suv-design. Pokud u Kaškaje kupují dvě třetiny lidí pohon 4x2, tak u Loganu je to hodně střízlivé minimum. Motory stačí, jde o jejich cenu, lidi co by měli na dražší motorizaci si Dacii nekoupí. Duster není žádná užitková Lada Niva a v tomto segmentu klienty brát moc nebude, nebo jen marginálně.
Pokud u Yetiho nebo SX4 stojí 4x4 50tisíc, u Dusteru bych čekal 30-40 tisíc příplatek.
No taaak. Tie motory sú v pohode. Napr. som sa vozil na Samurajovi s 1,0 benzínom a to auto vylezie aj na Everest. Toho času mal známy služobnú Nivu 1300, to auto nemalo problém prejsť cez akokoľvek rozmočený terén. Dacia nie je ťažká, bude mať s danými motormi slušnú dynamiku a do ľahkého terénu plne stačia. Kto chce silné SUV tak prosím X5M, X6M, Q7 12 V TDI, a pod. Kto chce lacné SUV na rybačku a voľný čas, prípadne vyššie posadené vozenie do mesta, tak pre toho je táto Dacia ako stvorená. Bude lacnejšia ako Yeti, alebo Nissan Qashkai alebo ako sa píše. Je to auto pre menej náročného zákazníka, ktorý pozerá na cenu/úžitkovú hodnotu a nekupuje auto preto, aby ho po dvoch - troch rokoch znovu vymenil (nízka cena jazdeniek). Nie každý totiž pozerá na auto z hľadiska statusu značky v spoločnosti. Ja osobne by som však uprednostnil pre voľný čas pick up s uzamykateľnou korbou. Som zvedavý, či časom prinesie Dacia aj takúto modifikáciu. V takom prípade majú potencionálneho kupca. Známy má SUV (Honda CRV), kúpil si ho akože na voľný čas, ale keď sa ide s horským bicyklom vybúriť do zablateného terénu, tak berie prívesný vozík :-). Však nedá zablatený bicykel do SUV :-). SUV je na voľný čas len v letákoch. Pick up je praktickejší.
Vizuelně povedené, jak vyplývá z příspěvků výše, vše bude záležet na ceně, vzhledem k technice Nissanu bych byl v optimistických odhadech taky raději opatrný. Bude tam něco podobného jako má X-trail a Qashqai a to nebude zrovna výrobně levné.
Absence zinkování u Dacií je problém z hlediska dlouhodobé životnosti, ale pokud je vyvážena cenou tak je to něco za něco...
Každopádně na "ničení" do terénu je rozhodující především nízká cena (teda alespoň pro mě), no uvidíme.
Iná je cena práce, a asi aj materiálov, energií a ostatných vstupov v Japonsku, a iná v Rumunsku...
Technika od Nissanu nemusí znamenať kompletnú techniku od Nissanu...
Absencia zinku nie je až taká tragédia, prednedávnom ho ešte nemal skoro nikto. Navyše som vyslovene hrdzavý Logan ešte nevidel, antikorózna ochrana tam je, aj keď nie zinok. Auto tým je tiež o to lacnejšie. ;-)
Moje stávající auto už mám 4,5 roku, je přes 6 let staré a ještě bude mít ~4 roky platnou záruku na neprorezivění karoserie. Ještě ho nějakou dobu mít budu, protože zatím nejsou v dohlednu prostředky na nové.
Když pominu dveře od kufru (technologické pochybení výrobce; teď mi je na záruku mění), tak na karoserii díky pozinku není po rzi ani stopa.
Ono i kdybych měl prostředky na nové, tak bych ho asi nepořídil, protože k tomu prostě není důvod. To stávající běhá spolehlivě, stačí tam lít naftu a jednou za rok obnovit spotřební materiál jako filtry a olej.
Nechci si koupit auto s vědomím, že si za 6 let budu muset pořídit nové, protože to stávající mi uhnije pod zadkem. O pozinku se na stránkách Dacie nějak nemůžu dočíst (jestli to tam maji, tak mi to prosim vokažte). Další věc je, že nemám garáž, takže auto stojí furt venku.
Chlape, poviem ti kde je pes zakopaný. Videl som rovnako starých Renaultov Megane - rok výroby 1999. Jeden je rozkvitnutý ako muškát a druhý bez korózie. Oba kusy stály pred činžákom a neboli vôbec garážované. O rozkvitnutý Megane sa majiteľ nestaral. Umyl ho možno raz za rok a teraz ho nevie predať ani na súčiastky. O druhý sa majiteľ ako tak staral, aspoň ho pravidelne umýval. Pred zimou navoskoval lak a počas zimy v intervaloch podľa solenia ciest umýval aspoň od soli. On sa ešte auto predávať nechystá. Ak si kúpiš Daciu nemusíš mať obavy. Stačí základná starostlivosť a od hrdze sa báť nemusíš. Garancia ti je na dve veci, výrobcovia neradi uznávajú reklamácie. Sú s tým len nervy.
A co ty dutiny, do nichž se při mytí nedostaneš? Tam to může rezavět ani o tom nevíš. Neřikám, že se to nemůže stát i u pozinku, ale tam je ta pravděpodobnost přecijenom menší.
S garancemi nemám nejmenší problém ;-) Uznali okamžitě a bez řečí - podival se, a řekl "To nebude problém." Pak už to šlo ráz na ráz, a jsou z toho úplně nové zadní dveře. Zcela bezplatně.
Dutiny letmou údržbou nevyriešiš. Tých by som sa ani nebál. Keď dáva výrobca aspoň 6 rokov záruku, tak má vyriešené ošetrenie dutín proti korózii. Lady a škodovky z minulého režimu hrdzaveli oveľa skôr. Tie nemali vyriešené protikoróznu ochranu. Kopa starších áut nie je z pozinkovaných plechov a nekvitnú. Môj osobný názor je, že auto má dostať základnú údržbu a ak napriek tomu začne hniť, tak má výrobnú vadu a chytil som proste zlý kus.
6 let mi v době, kdy všichni ostatní nabízí min. 10, spíše však 12 let přijde trošku málo a vypovídá to o tom, kde se šetřilo.
Já bych viděl problém i v tom, že na současná auta už se kvůli ochraně prostředí musí používat vodou ředitelné laky. To sice neznamená, že se lak při prvním dešti rozpustí, ale tak odolný jako laky na akrylátové bázi není...
Jak dlouho vydrží Logany ukáže až čas. Než se tohle prokáže, tak tomu věřit jednoduše nebudu.
10 alebo 12 je tam preto, lebo ten zinok proste je trvácny a je to dobrý reklamný ťah. Celé auto nevydrží toľko čo karoséria, plno vecí odíde prv a pôjde do šrotu, hoci celá kisňa bude zdravá. ja by som v tom zásadný problém nevidel.
Väčší problém by bol priplácať za Daciu, za to, že má pozinkovanú karosériu.
Co by tak mohlo jít do šrotu dřív než karosérie? Napadají mě akorát tak gufera na nápravách, ale to stojí 500 kč za kus. Potom samozřejmě vejfuk, ale ten se řadí mezi spotřební zboží podobně jako brzdy.
O motor, převodovku a elektroniku strach nemám. Tam už čas ukázal, že jde o neúnavné dříče.
Blbosť...ja mám nové lemy na Formane už 2x, kým pôjde do šrotu, možno ešte budú nové predné blatníky a zavarím diery pod spojlerom na piatych dverách. A možno nie. Životnosť končí spojke, chce to už nové kotúče aj bubny, menil som chladič, krúžky, vodnú pumpu, motorček zadného stierača, nádržku ostrekovača. V keli sú komplet závesy predných kolies, všetky silentbloky, končia samozrejme už viackrát menené tlmiče. Mať to auto zdravú kasňu, tak ho rozkopem, že jak dobre vyzerá a tak neskutočne sa kazí. Takto ho držím v chode, kým nebude na nové, ale už to má pekne nahnuté... ;-)
Vyvařovat kastli, lemy, prahy, podlahu apod, to jsou doby starých žigulů a škodovek, kdy se ani jinak opravovat nedalo. V dnešní době se to nevyplatí.
Tím mám na mysli, že jakýkoli bežný kompletní motor seženeš na vrakovišti za pár tisícovek, schopný mechanik ti ho vymění za půl dne a je klid. Nemluvím samo jen o motoru ale i o ostatních skupinách (nápravy, převodovka,...). Ty jsou na tom stejně. Ale vyvařovat kastli, pak tmelit, brousit a lakovat, to už s sebou nese hooodně času, hooodně peněz a stejně to nezaručí fakt, že to nezačne reznout znova.
Príde mi zbytočné, ak má karoséria 2x dlhšiu životnosť ako technika auta...predsa sa kisňa po skončení 10 alebo 12-ročnej záruky nerozsype. Keď pozriem na cesty, áut, starších ako nejakých 15 rokov už toľko nejazdí... ;-)
To je problém určité série (pochybení výrobce, kvete to zpod těsnění zadního okna). Zdaleka se to netýká všech.
Podobně tomu bylo u věčně selhávajících elektrických okének u předfaceliftových oktávek první generace, ale to se týkalo všech koncernových vozů té doby. Pak začli montovat lepčí zdvihátka a problém zmizel.
Vzhledem k tomu, že mi to okamžitě a bez reptání uznali, a dají mi hned celé nové dveře, tak mě to vcelku netrápí.
Já si na přístup koncernu nemůžu stěžovat. Stejně tak jsem měl přední ložiska kol z vadné šarže, obě odešla naráz při ~ 40.000 km. Auto bylo v té době už mimo záruku, ale oni mi ty díly úplně normálně proplatili.
O tomhle v našich končinách skoro nikdo neví, protože většina lidí má určitou averzi k autorizovaným servisům. Koncern VW poskytuje tuto nadstandardní službu dobrovolně, zákazník na ní nemá právní nárok a neexistuje dovolání. Když VW řekne NE, tak prachy prostě nebudou ani kdybych se rozkrájel a stavěl na hlavu. Většinou ale v podobných případech vychází zákazníkovi vstříc. Jelikož na to není právní nárok, může si poskytovatel podmínky diktovat sám, a těmi jsou, že veškerý servis musí být prokazatelně prováděn v autorizované dílně. Stačí, aby chybělo jedno jediné razítko z prohlídky, a už odmítnou platit, přestože to s danou závadou nemusí mít vůbec nic společného. Nejsem si jist, jestli mimo mě toto ještě někdo v naší zemi splňuje ;-) Dalším faktorem je ochota zaměstnanců servisu podstoupit kvůli zákazníkovi určité nadstandardní administrativní úkony, která (bohužel) nebývá (co tak slýchám) úplně samozřejmá...
"Každý den zmizí z naší planety jeden ohrožený druh..."
No...tak teď to právě padlo na Yettiho :-)
Tohle se designově velmi povedlo (v rámci vkusu a požadavků kupců této kategorie)...kdo by nechtěl shlížet na souseda ve fábii přes mohutnou příď své rumunské "čtyřkolky" >:-[]
O cenu strach nemám, i kdyby to mělo vpředu kosočtverec, bylo by to za pár šupů...s logem Dacia za jeden šup ;-) No a nad sušeným Yettim krouží supi...
řekl bych, že yeti je úplně v klidu.. duster mu ani zdaleka nemůže konkurovat co se techniky, kvality, bezpečnosti a užit. hodnoty týče. možná odláká pár yetichtivých co budou prahnout po základní motorizaci, ale jinak se opravdu nebojím..
S tým súhlasím. Toto auto oslovuje iný typ zákazníka, je to auto pre menej náročných, alebo ľudí, ktorí s autom pôjdu aj do terénu a potrebujú vozidlo, kde ich nebude mrzieť oškretie laku.
v nasupené pozdvihnutí obočí........Jó páni - Ti, co pohrdavě hláskovali o nějakém šmejdu z Rumunska. O trosce a paskvilu, který nestojí ani za pohled - tak Ti - teď musí trošku zbystřit. Opakuje se klasická pohádková story o tom, jak opovrhovaný a neuznávaný zmetek zpoza pece ke štěstí přišel. Pomaličku a polehoučku, za neustálého opovrhování, které ho hnalo a žene vpřed, pracoval sám na sobě. A výsledek - vypadá - že bude stát za to. Ano nebude to extra klasa pro pány, co mají kanceláře v nejvyšších patrech - ale bude to pro masu, která těm pánům na lesní cestě pomůže z pangejtu. Tohle auto - pokud ho neskolí drobnosti - vypadá, že bude mít úspěch. A pokud bude cena za 4x4 okolo 320k s dph - náš národ zaplesá. Nejdřív to bude ve stylu - hele vole, vůl si koupil dáčku - pak se to změní na - hele vole ta dáčka mu jezdí dobře - a nakonec to bude - hele mamčo, co takhle místo --xyz--- koupit čtyřkolku z Rumunska - Pepovi od vedle to maká jako blázen a Ruda odnaproti v tom taky jezdí a v pohodě.......
Takže všem posměváčkům - smích Vás přeeeeeeeeejdeeeeee - aneb - važte si svých soupeřů, když stoupáte vzhůru - potkají Vás až pojedete z kopce ;-)
neboli Ibuprofen, Ibalgin, Nurofen a další budou asi potřebavat někteří product manažééééři. On to webpája napsal pěkně - prostě je to lepší než dárce orgánů. Jen si to vem - technika stejná, design povedenější, cena o dost nižší. Jsem zvědav, kam až spadne cena Koleosu ;-)
koleos je jinde.. viděl bych to spíš jen na velmi lehkou cenovou korekci. nezapomínej, že je větší, má lepší výbavu, bezpečnost a celkově kvalitativně je jinde.. tím neříkám, že duster bude nějaká plečka, ale podle mě se tady srovnávají dvě odlišná auta..
Já si od toho slibuju hodně! Niva už je za horizontem, ARO po smrti a SX4, Yetti, Qashqai a spol. někde úplně jinde. Jimny je malé, Panda 4x4 taky, KIA Sportage ani Hyundai Tucson už nejsou levná auta, a o Tiguanech, Kugách atd. vůbec nemá cenu se bavit, protože za jejich cenu pořídíš tohle 2x. A to co mohl být Jeep Patriot, kdyby se v Evropě prodával za ceny za které je k mání v USA, teď bude Dáčka. Pro lidi co 4x4 potřebují (teď nemyslím ty co ho mají zapotřebí), skvělé auto. Mmch. je to už druhý Duster. V 80. letech prodávala Dacia v Anglii ARO 10 také jako Dacii Duster. Tohle ale asi bude lepší.. ;-)
Tož těžko porovnávat Nivu a Dustera. Niva je především lehký užitkáč, de facto si vzpomenu jen na jediného evropského konkurenta,a tím je Auverland A3. Ten se svého času vyráběl licenčně v Avii.
Jediným konkurentem Nivy je u nás de facto Jimny, ale ten je o 140tis dražší, ale tento rozdíl je také vidět.
V Avii postavili pár kusů (Avia 11 Trend), ale klasické Auverlandy se vyrábějí tuším pořád i v pětidveřové verzi. Všechna ostatní konkurence už skončila, od Ara po portugalský UMM Alter (alias francouzský Cournil).
Pětidvéřovou verzi jsem od Auverlandu nikdy neviděl. Škoda, že importér Lady sem netahá pětidvéřovou verzi Nivy, nebo i verzi pick-up. No, ale kdo chce kam..
Dustera jsem ukázal známému, co je Nifkař a živí se rubáním stromů. Nějak extra Dusterem nadšený nebyl, prý by to bylo do lesa škoda.
Mainstream, premie, lux... známe to, že? Ovšem občas tak trochu zapomínáme na jeden segment, který k autosvětu nědílně patří, totiž na lowend. Nezaměňovat se submainstreamovými značkami, jako je Seat, Kia nebo Hyundai - zatímco lowend je stav cílený, submainstream je stavem nechtěným, pramenícím z neúspěšné snahy dosáhnout na mainstreamové standardy.
Měli-li bychom si definovat mainstream, jistě se shodneme na několika znacích - plnohodnotný zástupce ve střední třídě je jasnou podmínkou plnohodnotné mainstreamové značky, ovšem těžiště portfolia spočívá v třídě kompaktních vozů. K tradičním mainstreamovým značkám neodmyslitelně patří k dokonalosti dotažená kreativita a inovace v rámci spotřebního designu a špičkové aktuální technologie.
No a pak tu máme lowend. Značky zaměřené na jedno jediné - value for money. Známe to - Lada, snad Suzuki, donedávna Daewoo a korejci. Mezi těmito značkami jedna začíná pomalu, ale jistě vyčnívat svými mainstreamovými přesahy - Dacia. Značka patřící do skupiny Renault-Nissan má velmi slušně našlápnuto stát se hvězdou lowendu, neboť to, co má dělat lowend, dělá zkrátka nejlépe, a přidáva k tomu ještě něco navíc. Jistě se s Odbornou veřejností shodneme, že se nám tu rýsuje klasický SUPERLOWEND. :yes:
p.s.: Duster je fajnovka, protože design nekopíruje, ale skutečně tvoří (a to velmi zdařile), což se nedá říci ani o některých tradičních mainstreamových značkách.
Jdeš na to Donovane od lesa. :yes:
Co to je Dacia? Aha Rumun, jo a ve skupině Renault jo? Takže šit.
Omyl a opak je pravdou. Krok za krokem díky Renaultu se začíná značka Dacia skloňovat stále častrěji. Myslím že zaslouženě. Navíc. Teprve začínají. Ještě nám ukáže, to mi věřte. :yes:
VIděl jsem už několikrát Sandero Stepway a musím uznat že vypadá snad líp než SX4. A to stačilo přidat pár plastů na klasické Sandero. To už jsem taky viděl jedno povedené, žádný tuning, pouze mělo větší placatější kola s pěkným designem. I když má vysoký podvozek, nepůsobí jako užovka protože má i solidní šířku. A Duster tento styl dovede ještě dál. Jak říkají ostatní, bude záležet na ceně, je totíž předpoklad že díky značce a předpokladu rezivění bude vyšší pokles ceny při pozdějším prodeji.
Kde si na to přišel? Koncem února se rozjíždí předsérie a v březnu to chtějí ofígo představit. Náhodu je ze strany Dáčie tlak to co nejdřív rozjet. Pochybuju, že se sériovou výrobou budou meškat až do června. A že by o to byl takový zájem, že by nestíhali pokrývat poptávku neočekávám :-)