Donedávna ne zcela využitá kapacita mladoboleslavské motorárny se nyní hodí. Škoda je momentálně významným vnitrokoncernovým dodavatelem maloobjemových motorů.
Akorat ze autor clanku mel na mysli trochu jinou 1.2 nez ty. ;-) samozrejmne ja osobne 1.2HTP/51kw v kratke Fabii povazuji za naprosto nejrozumnejsi volbu, v kombi je to jiz na povazenou a v Roomstru cire zoufalstvi. Dulezite je, ze Skoda konecne vyvinula od dob Felicie svuj prvni motor, za ktery se obrazne nemusi vubec stydet a za to ji patri :yes: .
Taky ja Skodu vubec nepovazuji za plnohodnotnou automobilku ale jen a pouze za montovnu!
Kolik Skoda vyvinula motoru jako napr. neschopny Renault, slendriansky Fiat,Citroen a Peugeot? ;-)
Rekl bych, ze moc toho nebude!
Tot bohuzel realita dnesnich dnu!
To stojí tak dva litry, tak to se dá přežít...když tak budou dělat na kulanci. ;-) Sice jsem tenhle problém neslyšel, ale možné je vše.Jinak ten motor jezdí fakt hodně dobře.
Jinak jeden pribuzny pracujici v servisu u Skody mne pri zajmu mych rodicu o Yetiho 1.2TSI varoval, ze Yetiho v tehle motorizaci do rodiny nikdy nedoporuci, nejdrive az tak za rok za dva dokud nevychytaji mouchy s motorem, ze momentalne to opravdu zadna slava neni, ze jeste jsou vazne konstrukcni nedostatky. Ale jinak jede ten motor opravdu pekne.
Ada je zase tady - a snim smrad z TDI... ale az po tom co se diva na brzdova svetla u TSI auta, to holt nastve :-)
Ale opravdu nechapu co lidi vidi na TDI, protoze TDI znamena jen utlumeni vyvoje benzinaku jen aby lidi zacali kupovat naftu, ktere byl nadbytek. Dnes je jiz nafty pomalu nedostatek a tak si rekli, ze daji do benzinaku zase technologie, ktere tam bily uz za druhe svetove valky, protoze ten benzin taky nemohou neustale schovavat - tak asi tak. No a TDI je v pr...cicich. A verte, ze benzinaky maji jeste hooodne rezerv, takzte se mame na co tesit. Neni problem vyrobit benzinak 1.2 s vykonem 120kW a kroutakem 250Nm se spotrebou 4-5 litru na 100, jen se musi chtit.
Ale ten motor si zaslouží ohlas. Za malý příplatek dostaneš motor, který skutečně jede v otáčkách, které se běžně používají namísto trapného, slabého a hlučného tříválce HTP. Koncern skočil z chvostu rovnou na špici.
V příští generaci modelu Octavia (tj.cca 2013-2014) se má objevit nový agregát, jedná se o tříválec 0,9 TSI. Vznikne odříznutím jednoho válce z čtyřválcové jednotky 1,2 TSI. V nástupci dnešní Fabie se dokonce objeví, po vzoru Fiatu, dvouválec TSI s objemem 0,6 l. Příští generace modelů Škoda už budou nabízeny pouze s přeplňovanými agregáty a to bez vyjímky.
Zdroj nový AMS.