Podle posledních informací se opravdu chystá nejostřejší verze supersportu Alfa Romeo 8C GTA. Italská automobilka s ním oslaví výročí 100 let od svého založení.
Svého času vyšel ve Světě motorů dvoustránkový plakát Alfa Romeo Zagato, dá se říci předchůdce nahoře uvedené 8C.
Limitovaná výroba 1.036ks v letech 1989-1991, vše v červené barvě, jediná v černé pro Andrea Zagatu, hmotnost 1.256 kg, motor 3.000 ccm a výkon 150 kW !
Kola Pirelli P Zero vpředu 205/55 R16, vzadu 225/50 R16 udržela až 1,4G což byla adheze zcela mimořádná.
Tak já u toho šaškoval asi 10 minut...fotil to ze všech stran...Bohužel jako na potvoru odešla SD karta ve foťáku, ale pár kousků se zachránilo. Každopádně když jsem ji zaregistroval, tak jsem nevěřil svým očím...rarita
Hmm,
zklamal si, resp. nezklamal si. Už taky nepatříš mezi fajn diskutující...
Můj příspěvek nebyl o vyrábění, můj příspěvek byl o tom, že se bojím, že není na auto.cz (resp. u nás v republice) někdo, kdo by byl schopen to auto reálně projet a popsat ty správné pocity. Tak jak znám naše (čest vyjímkám) odborníky, rozepsali by se ve smyslu, tuhý podvozek, drnčející přístrojovka...
To není o komplexu to je realita...viz. např.[odkaz]
- doporučuji přečíst odstavec, jaks e rozepisují o tom, jak špatné punto je, že zajelo stejný čas na okruhu jako Golf 1,2 TSI (dál to enhodlám komentovat)
Takže než začneš lamentovat něco o komplexu, zamysli se co sem se ti snažil sdělit a pak se vyjadřuj. Ono to pak působí dosti podivně, když někdo, kdo má nějaké znalosti pak působí takhle hloupě.
Nemám totiž potřebu aby pod články o ikonách byly podobné příspěvky jako...ale zadek to má škaredej. myslím, že by každý měl vědět, co je vhodné psát a co ne. A SZ si takové výblitky (alá pan GTI) prostě nezaslouží...
Alfy SZ/RZ se dělaly v několika barvách, minimálně vim o černý, červený a žlutý! Osobně na tomhle autě oceňuji kromě designu i podvozek z Alfy 75 :yes: Výroba probíhala v letech 1989-1992, resp. 1993. Motor 2959ccm a výkon 210/207CV, hmotnost 1280/1380kg, V-max 245/230 km/h.
Já osobně taky mnohem radši 8C než Ferrari. Neupírám Ferrari všemožné kvality, jen je mi prostě tahle značka hodně nesympatická. Naopak Alfa Romeo je (společně s BMW, ale o tom tu teď řeč není..) tak trochu srdeční záležitost :-) Alfa Romeo 8C je neskutečně krásné auto :-)
existuje něco jako fandovství pro určitou značku.... Co je na tom těžké pochopit? 100 takových lidí se najde jak nic... (nehledě na sběratele, kteří to koupí prostě jen tak, aby to za pár let dráž prodali....)
Jinak třeba VW prodávalo Passaty s V8 - a taky se jich pár prodalo, ikdyž běžný rozum by asi radil koupit si s takovým motorem BMW....
ale tohle je prostě krása. Líbí se mi už od té doby co ji uvedli, že se bude vyrábět a asi už se na tom nic nezmění. A i zcela chápu, že si někdo raději koupí tohle, než nějaký to Ferrari. Je to prostě o něčem jiném. Ferrari je prostě Ferrari a pozná ho kdejaký dítě. Ferrari křičí: Můj majitel je bigboss, čumte co má. Tohle auto spíš když se někdo zeptá, tak odpoví: sem Alfa, ale na cenu se raději neptejte >:D >:D
Kecam kraviny, prostě krásný auto.... :yes:
Ty kufry jsou kouzelné. Auto samo však postrádá to, co prostě auta této kategorie mít musí, a sice charisma, styl. Tyhle vozy musí být jako břit, nikoliv jako bačkora. Srovnej designovou umanutost Lamborghini, ten dotáhl styl na hranu možného, a srovnej i styl AUDI R8, jako mistrovský, vrcholný styl pro jednadvacáté století.
Pokouším se 8C vnímat spíše v rovině reminiscence. Ano, designových vnějších odkazů na minulost tu je dost. Bohužel celek je pro mne až příliš karikaturní na to, aby ten vůz působil věrohodně. Na druhou stranu si umím představit, že kdyby tahle karoserie vyjela s logem - BRERA, někde na stopadesáti koních, byla by to ta správná, levná alfa pro mladé italské býčky. Na bestiální ikonu však ta vizualita nemá ani náhodou.
Co naplat, italský design začíná být vyčerpaný i v těchto drahých supersportech. Tématem doby je již zmíněná AUDI R8, Lamborghini a v klasických tvarech samozřejmě absolutní kráska již druhého století, devětsetjedenáctka.
P.S. Ještě snad krátká reakce nad steskem kolegy v prvním příspěvku, že není multimilionář. No, klid, klid, multimilionáři jezdí zásadně jiné vozy. Ale to tu snad ví už opravdu každý. Koneckonců, známý humorný slogan o (italských)hodinkách Panerai, a sice že to jsou hodinky italských instalatérů není slogan, který by měl nutně zůstat ve stínu diskuze...
Italský design se určitě nevyčerpal (VW by nekupovalo vyčerpané designery), design 8C ale už ano. Alfa by se měla posunout dál. Kudy by to šlo naznačilo Zagato.
Myšlenka posunout 8C dolů je zajímavá...proti Nissanu GTR, základní 911, BMW M3. Tam by svou exkluzivitou a feminním designem byla za hvězdu.
Tak snad držme palce Alfě, aby zvládla posunout svou tvář tak, jako to dokázala znovuzrozená 156, ikonická 147 a sebevědomá 159.
Přívlastky jsou velmi trefné, osobně bych vizualitu 8C pustil právě ještě nížeji, až někam k Breře, tam by to mohlo působit, na kategorii Nissan atd dnes nemá Alfa sílu.
Problém "italského" designu nejsou designová studia nýbrž objednávky italských automobilek.
Naštěstí je to jenom tvůj názor a pokud myslíš, že 8C nemá charisma, tak nevím kdo by ho už potom měl mít? Tvary jsou naprosto dotažené s retro nádechem, ale na druhou stranu 8C určitě brzo ,,nevyčichne´´
U aut nižší střední jde o trendy a o to se zrovna líbí, v lize, kterou jezdí 8C se auta musí líbit napořád. A s rovnání R8 je dost mimo mísu, to je výkladní skříň techniky audi zabalená do velice moderního designu a celkově nepůsobí tak emotivně jako 8C.
Kdyby to bylo, jak píšeš, pak by například devětsetjedenáctka už byla dávno jen v museu... Svět designu, svět krás a svět aut se prolíná, na to nezapomínej.
Jsou karoserie, Luďo, které nenudí ani po čtyřiceti letech, a jsou karoserie, které nudí po dvou minutách.
Ano, to máš pravdu a s tím nemam problém souhlasit.
Jen právě proto nechápu, proč vyzdvihuješ některá auta tak vysoko, když na to prostě nemají. Pro spoustu lidí je to neoriginální, nudný design, který jim nic neříká. A vsadím boty, že ty vozidla, která suneš nahoru.. za 40let opravdu krasavice nebudou. Fajn, mají sice více nestárnoucí design než jiní.. ale je neoriginální.
A devětetjedenáctku do toho nepočítám, opravdu ne.
To je jen dobře:D si vážně mimo mísu člověče:D člověk, který fandí vw řekne o italech, že nemají charakterní design:D Takovou debilní řeč bych nečekal ani od malýho děcka...
hej, hej. Mas pravdu. Audi R8 - to je to pravé orechové. Kam sa na neho hrabe táto Alfa s výrazom starej ,,bačkory". Tí v Alfe sa urcite zblaznili, keď niečo takéto chcú vypustiť do sveta, pretože toto nenájde 100 majiteľov ani náhodou.
Esteže to zachraňuje koncern fau-Vee, V ako victory, s jeho superstrojmi. ;-)
Jedním slovem výjimečnost daná jedinečností, originalitou, nikoliv rozmělňováním tvarů směrem k levné produkci a u té nejdražší pak, dohánením image karbonem...
Uznávám, že nyní poměrně elegantně hledáš cestu, jak odůvodnit svůj horní blábol, ale věř, že mým cílem není tě tu roznášet na radiálkách. Normálně to přejdi, přečti mou horní odpověď a jedeme dál.
Ano, i já se občas spletu. Naposledy to bylo někdy v červenci 2005, když jsem tu neodhadl klasu Touaregu, za což jsem se už kál ;-)
8C je perfektní kombinace retra a moderny. jako solitér a vzpomínka na původní model funguje skvěle. Všechno na ní perfektně sedí. Vizuálně je to dokonalá Alfa. V tomhle s tebou nesouhlasím.
Problém 8C je v tom, že se její nepřenositelný a svým způsobem jednoúčelový styl snaží naroubovat níže(Mito, Giulieta), kde to evidentně skřípe.
Radši jsem to ani nechtěl psát, protože je mi jasné, že to zase skoro nikdo (zde) nepochopí, ale R8 mě napadla také.
K tebou zmiňovaných klasickým tvarům 911 a Lamborghini bych ještě přidal Aston Martin, který bravurně dokazuje, jak lze v dnešní technicistní době decentně posouvat tvary a designové prvky s odkazem na minulost značky, ale tak, aby působili moderně a ne nudně.
Jako současné krále mezi sportovci co do moderního vzhledu pro 21. století vnímám R8 a nový McLaren, který se mi zpočátku příliš nelíbil, ale jeho stíhlost a "jednoduchost" mě ve finále oslovuje daleko více než "komplikovanost" podobně technicky založené 458 Italia. A samozřejmě Lamborgini, kterému jako kdyby bylo uplně jedno jaká je doba a trendy. Vztyčený prostředníček na kohokoliv, kdo se špatně podívá, arogance sama v tom nejlepším slova smyslu.
Samostatně nevnímám 8C nijak špatně. Bohužel ve společnosti velmi dospěle působících hráčů typu Gallardo, 911 Turbo/GT2, R8, AM V8 mi už přijde jako blištivé pouťové cingrlátko. Postrádám dojem, že to Alfa "myslí vážně". Zde mám raději Maserati Gran Turismo, které mi přijde pořád velmi italské, ale propracovanější.
Tady se jedná o nepochopení toho, co má 8C představovat. To je vůz, který nemůžeš používat v jedné větě s Audi R8 nebo Maserati GranTurismo. Posledně jmenované vozy jsou sériovou produkcí, zatímco Alfa 8C je sběratelským kouskem, uměleckým dílem na kolech. Vždyť už jen samotný fakt, že za cenu jedné Alfy 8C by sis mohl koupit ty Audiny dvě a ještě by ti zbylo na několik mistrů elegance, ti přece musí naznačovat, že jsi při srovnávání těchto vozů "tak trochu" mimo.
Beru rodinu sportovních aut podobných výkonů, kde si R8 s V10 naprosto zasluhuje být. I cena je zde ne tak nepodobná, vzhledem k "pouze" Audi. Vyjímečnost malokusové série vidím v počinech typu Zonda, CCX, Apolo, Tramontana adt.. a ne u 100ks Alfy, byť za 6M. Maserati Gran Turismo uvádím jako příklad italského GT, byť výkonově a cenově jinde než 8C, které rozvijí italký design předchozího modelu, ale působí u toho dospělím dojmem.
Snad jen k té výjimečnosti; Oproti jmenovaným malokusovým supersportům je Alfa 8C jistě specifický případ, protože její značku nosí na kapotě i MiTo. Ovšem trvám na tom, že 8C je vůz jiného ražení, než R8, Gallardo a další "spotřebáky". Zatímco R8 je sporťák, který koupíš a s opotřebením jeho cena klesá, až ho za deset let budeš prodávat třeba za milion, C8 koupíš a jeho cena okamžitě stoupá, za deset let to bude sběratelský kousek značné hodnoty. Poměrně trefně to uchopil Jeremy Clarkson, když řekl, že pořídit Alfu 8C kvůli tomu, jak jezdí, je jako pořídit si porno kvůli zápletce.
S tím, že je R8 "spotřebák" bezvýhradně souhlasím. Ne už tolik s Lamborghini, které má přeci jen také dosti specifické postavení. 8C je opravdu jiného ražení a vlastně už jen proto, že "běžná" automobilka postavila v rámci své produkce něco "mimo". Zde chápu i onu vyjímečnost. Bohužel se nějak nemohu popasovat s tím, jak na mne 8C působí. Pro mne osobně ty ostatní "spotřebáky" vypadají vyjímečněji, i když fakticky nejsou. To je u 8C trochu škoda.
R8 je pouze ztělesněním kýče, který má s image 8C společného jen to, že má 4 kola a jen stěží je možné jej považovat za něco mistrovského.
Naopak 8C je nejúchvatnější designové ztvárnění automobilového snu, tohle bych vyslovil, i kdyby tam místo znaku Alfy bylo třeba vw.
Tady už totiž nejde o nějakou oblíbenost té či oné značky, nýbrž o mistroství v jiné disciplíně.., v umění a schopnosti něco takového navrhnout a stvořit.
Mluvit o kýči ve spojení s Audi R8, zavání absolutní neznalostí.
Audi R8 je zářným příkladem moderního technicistního designu, který je vytvořen zcela od základu bez jakékoli snahy roubovat na něj tvary, které by tu už někdy byly.
Právě onen pojem kýč, by mnohem lépe pasoval pro mnohé na retro 8C.
Udělat variaci na tvary, které tu byly v 60/70 letech může být ošidné a velmi často to může sklouznout právě k tomu kýči, než začít s čítým archem. Tak to vnímám já.
Ani u Audi ani u Alfy nezačali s čistým archem. U Alfy museli použít retrostyl, u Audi audistyl. Kýč mohli spáchat u obou a oba dva se mu vyhnuli. A srovnávat R8 a 8C může jen chorý mozek.
pokud by sis vzpomněl jak jsem reagoval v na začátku tohoto podvlákna, tak by sis uvědomil, že jsem reagoval správně. Bavil jsem se o kýči. Poslední věta s chorým mozkem nepatří tobě, ale zakladateli vlákna a na něj reagujícímu italofilovi.
takový jako je zde více. Jeden fandí Fiatu a jeden Fordu. Je mi jedno co píše onen pán, já ho nečtu a nepotřebuji na něj ani hatelist, kterým zde tolik máváš. To že bych zde uvítal takový retrotest různých skvostů bude dáno tím, že tady chodím, a práci zdejších redaktorů si zde vážím. A i když se s dvěma redaktory osobně občas nepohodnu vím, že jsou to automobiloví srdcaři a takového článku se mohou ujmout levou zadní, a vím že počtení by to bylo šumné. Jestli ty máš z někoho komplex a svou doslova ubohost zde musíš předvádět každý den je jen tvá vizitka.
Já se testu nebráním, osobně si myslím, že je tady jeden člověk co by to byl schopen napsat tak aby to bylo zajímavé (nevím jestli zrovna šumné)..., nicméně.. tady je to o autech..., což někteří zapomínají... Na druhou stranu tohle jsou auta co jsou mimo trh, tak by tady mohl být objektivní článek. A zblitky alá článek nahoře od jednoho exota se dají skutečně přežít...
Zrovna to tvoje "bla bla bla", by stačilo napsat místo kteréhokoli tvého příspěvku..., v poměru "důležitost/blbost" jsi doslova nepřekonatelný... 8-s;-)
Nahoře diskuzní prosťáčkové staví na jeden pomník italská designová studia s italskými automobilkami a jejich produkcí. Abychom si to při neděli trochu vysvětlili, pak problém italského autoprůmyslu nejsou neinvenční designéři, nýbrž neinvenční automobilky.
Ano, italští designéři umí, ovšem musí dostat smysluplné zadání. Jako příklad vezměme Volkswagen GOLF. Bylo to tak, že nepřišel Giorgie Giugiaro za VW a nepředhodil jim tam na pult jedničkového Golfa, bylo to právě obráceně - zadání vzešlo od Volkswagenu a GG pak (dokonale) tomuto zadání dostál.
Jaká zadání dostávají italštní designéři od italských automobilek dnes vidíš sám na silnicích. Pomineme-li, že VW koupil ID neb doma nemá do čeho píchnout a vykrývá své kapacity směrem k Číně, pak mezi ty "skvosty" poslední doby patří například Croma. Jistě, tušíš správně, designéři umí, avšak musí plnit zadání vtělená do objednávek...
Jak se to má dělat, když chceš stavět krásná auta, na to dnes nedává odpověď Itálie, nýbrž (nečekaně) sever Evropy, podívej se na poslední produkci Volva a Saabu, ano to je síla designu. A máme-li porovnat nikoliv autosalonové studie, nýbrž to, co jezdí (v mainstreamu) po silnicích, pak italskou produkci drtí vizuálně i produkce francouzská. Levou zadní. Koneckonců, italská produkce to je především - punto :'-( bravo :-( sedici :-) a croma >:D Objektivně uznávám, že to jakž takž zachraňuje Giulietta. Zachraňuje... kapiš?
Vím, že se to nenosí, klišé "italský a autodesign = nejlepší", je příliš vžité, ale já bych rozporoval i tu qiuliettu. Má těch pár individualizačních prvků, maska, světla, kliky, které ji řadí k alfě, ale žádnou linii se 147kou tam nevidím, žádné podržení stylu rozvinutého 156kou, který pořád považuju za trefu, jíž se měla alfa držet. Julča jede čistě na aktuálně univerzálním designu nižší střední, líbivý, ale čistě generační, tohle auto nakreslili u mazdy už před lety, teď je tu stejná astra, na kterou italové jen implantovali 8C předek. Nic proti, všechno jsou to pohledná auta, ale mluvíme-li o designu, ve smyslu italského designu, coby nosného pro autodesign obecně, pak už není o čem, fiat jen kouká kolem sebe, kdo co udělá, lancia vaří z vody a alfa se snaží designově vytěžit jedno auto. Žádný zásadní přínos nevidím, faktem je zmíněné, němci si jedou svou účelnost, jako vždy, progresivní design se tvoří na severu a designovou avantgardu dnes drží jen Francouzi, specielně Citroen. ;-)
Definice v jedné větě.....fiat jen kouká kolem sebe, kdo co udělá, lancia vaří z vody a alfa se snaží designově vytěžit jedno auto.... Krutě napsané, krutě pravdivé. A myslím, že nejsem sám, koho to i mrzí.
Pořád doufám, že u Giulie to utnou a udělají dospělé auto, protáhnou styl 156 a 159ky, ono stačí málo a byla by tu další trefa, ale jestli to zas jen variace oblinek se světly z 8C, pak :-(
to co se dá vydolovat z 156/159 ukázal Bertone se svou studií Pandion nebo Pininfarina s 2uettottanta. Ale místo toho se bezradně vyrábí další variace na téma 8C. I když se mi Julie líbí, tak se opravdu modlím, aby stejný kukuč nedostal nástupce 159
Tohle napsal dokonalej designovej amatér.
Pár primitivů mu to odsouhlasí a spokojenost je na světě. ;-)
Pane bože, to nemá cenu komentovat.
Ale přeci:
("Fiat kouká kolem sebe, kdo co udělá"-je tomu přesně naopak samozřejmě, každej kdo se vyzná ti to potvrdí. Většina čerpá hlavně z invence Fiatu a jeho modelů viz. GP a následná snaha o kopii (moc se nepovedla)v podobě nové Fiesty atd.)
Focus, prosím tě, ten nemá s Fiestou ohledně designu společnýho vůbec nic.
Kdo nevidí Na Fiestě prvky (primární linie) z GP prostě nerozumí designu, už jsem to tu psal několikrát. To, že tam jsou jiný světla, támhle jinej tvar okna neznamená rozdíl, to je právě ta snaha u Fordu učinit hůře čitelným stav tj., že inspirací bylo GP a to bez pochyby, nevím kdo z vás studoval, případně se výrazně zajímá o design, kreslí atd.(Asi nikdo)
Tohle je zcela zřejmá realita, vezmi si základní linií těchto dvou aut, dej pryč světla okna atd. a uvidíš, kdo čím byl inspirován, Focus to určitě nebyl, má zcela jiné primární prvky, linie.
Bohužel to neuvidí a nepochopí každej, na to musí bejt trošku talent, vztah, schopnosti.
Zrovna o mne se v tomto tedy vůbec neboj.
Já tady tvrdím, že Focus přinesl k Fordu novou designovou vlnu, na které jede Ford prakticky dodneška. Všechny jeho následující modely jsou evolucí starého New Edge. Od té doby nepřišli prakticky s ničím novým.
Ty to vidíš skrze fiatí brejle, ale pravdu v tomto nemáš. ;-)
tá vlčí mlha platí aj opačnom garde s tým rozdielom, že vaše dizajnérske názory napríklad na Alfy nezdiela prakticky nikto, kto v dizajne vo svete niečo znamená...možno tak 5-6 diskutujúcich tu na čele so svojim veľmajstrom
ani sa nečudujem, že máte s mojimi a nielen mojimi názormy "problémy"...ale pozorne si prečítaj môj príspevok nič som tam nepísal, že by Dinar písal niečo kritické k 8C...písal som o alfách všeobecne...vadí mi len tá vaša bohorovnosť a myslím, že nie len mne...toť vsjo... tu ste nadmieru kritický a stačí si prečítať vaše servilné ódy napríklad pod koncernovými autami či pod článkami o BMW...a to nepíšem, že tie autá sú zlé či dizajnovo nepodarené, len forma tej diskusie resp. skôr monológu a pritakávania si je trápna...ale akonáhle sa tu zjaví napríkla článok o Alfách kritika niektorých nemá hraníc a nezriedka to tu sklzava do osobných invektív.a to nemyslím teraz teba ty si slušný diskutér..možno zase odveci reakcia ;-)
To je právě ten "problém", na sdělení obecnějšího charakteru je lepší použít nový příspěvek, jinak si totiž jeho obsah (logicky) vztahuje na sebe především pisatel příspěvku na který reaguješ... ;-)
On felčar většinou reaguje na úplně něco jiného, já ho už na to upozorňoval dřívě, že není schopen udržet myšlenku a reagovat na ni adekvátně.
On si musí v každém příspěvku stěžovat, jak všichni Alfě ubližují a jak je Alfa výborná. Leč se "vůbec" neprodává a zas tolik lidí o ni/pro ni nestojí (frontu). ;-)
teraz aké fakty, aký aktuálny stav...? nechcel som to tu rozoberat nikoho to nezaujíma, ale fakt je, že mám talianske auto a som s ním nadmieru spokojný, nebolo ani z bazáru ani lacné aby som tu nebol zaškatulkovaný za švorcáka.. a na dalšie talianske auto, ktoré je vo výrobe a tiež nie je lacné a za jeho cenu by som mohol mat napríklad Golf GTI či nejakú A4 práve čakám tak o akých faktoch ma tu chceš presviedčať...mna vôbec nezaujíma kolko sa čoho predáva a čo si o tom prečítam tu na tomto serveri, alebo čo si o tom myslí nejaký klub...tak konečne pochop, že sú na tvoje velké počudovanie ludia, ktorí sú z alfami spokojní jednoduch alfu chcú a vôbec to nesúvisí s tým, že na iné nemajú, alebo, že iné nikdy nemali...kapišto?
ja sa toho držím..nikdy som tu nekydal na autá s ktorými nemám osobnú skúsenosť resp. som v nich nikdy ani nesedel a neškatulkoval tu nikoho podla toho v čom sa vozí...a tobôž čo robí...FELČAR
Jasně, novináři a top gear, jen si pusť nějaký díl z roku 2003, kde představovali bangleho pětku, co na to klárkson, přečti z té doby pár článků motonovinářů. Pak zkus něco o tom samém autě tak z roku 2008 a pak mi přijď povědět jak to ti tví odborníci s tou odborností vlastně mají. Nebo zkus bravo, novinářské design ódy při představení a mnohem střízlivější aktuální pohled.
Nestavím se tu do pozice arbitra, jsem diskutér jako ty, mám svůj názor, svoje zkušenosti, a troufám si říct, mnohem méňe emocemi ovlivněný pohled. Totiž, škatulkování do příznivců toho nebo onoho je typické pro dětstké uvažování, teď diskutujem o alfě, a z mého pohledu jdou na to italové aktuálně špatně, nejen, že na tom designu není nic stylotvorného (nic, co přejde do obecného povědomí a přetaví se samovolně částečně do linek použitých u dalších generací jiných výrobců), ale skončí to tím, že v další generaci bude muset alfa sáhnout k další designové "revoluci", tyhle 8C prvky se nemají kam rozvinout, na rozdíl od těch 156kových, kterým bohužel nezbývá než popřát lehké spočinutí na designovém nebi.
proste nemci sú nemci a idú si nejakou diuzajnovou evolúciou, neexperimentujú, jedine ak BMW pod Banglom, ale po jeho odchode prakticky nové modely sú tiež len evoluciou tých jeho, ale predáva sa to tak asi to tak má byt...podobne VW, kde už človek naozaj nevie čo je nová generácia a čo nie...ale je to uspešné tak budiž...taliani idú inou cestou, možno je to také rozbité, nekoherentné a možno máš pravdu, že alfa bude hladat v dalších generáciach zase novú tvár...ale o tom to je a v rozmanitosti je krása, niekomu vyhovuje to inému ono...a na druhej strane napríklad to "vykulené" Mito zatial tiahne predaje alfy a drží ju nad vodou...uvidíme čo Julča, naživo je naozaj krásna, má kvalitný interiér a zatial som mal čest zo 170 konovou 1.4 jazda vynikajúca a dokonca ten malý 1.4 turbomotor ma neskutočne naladený zvuk:-) ja čakám na QV
Podívej, mluvíme tu o stylotvornosti, ukazování cesty jiným, ve spojení s italským designem. Nehodnotím prodeje jednotlivých modelů, řeším to první. Tedy, jestli jsem mluvil o těch bavorácích, tak bangleho designové postupy už najdeš i u jiných značek, u bmw v další generaci ten styl posunují, rozvíjejí, cizelují, jakkoliv to nazvem, logicky, směr-styl byl určen. Podobně např. volvo se svými utilitárními vnitřky, podobně citroen se zdobným stylem aktuálně od obyč. modelů až po DS. To je stylotvorba, různé designové školy, ale stejné směrování ukazování cesty, a do kontrastu s tím dávám aktuální styl alfy, který je líbivý (uznávám a xkrát jsem to napsal), ale základní linky nejsou nic než opakováním oblosti, které je umocněno retroprvky z 8C, které už se nemají kam posunout. Alfě logicky nezbude než v další generaci hledání nového ksichtu, výrazu, směru tj. není tím kdo dnes určuje nějaké designové směry či trendy. O lancii smysl ani mluvit nemá a fiat se v tom také tříská odezdi ke zdi, hranaté stilo bublinové bravo (mmch. rozvíjet design třídveřového stila mohla být cesta), nebýt povedeného retra v podobě pětistovky, nemáš u fiatu o čem mluvit. Jo, panda, panda má styl, bohužel jiné modely značky s ní už nijak neladí a ona sama je pomalu výběh. Prostě tvrdit, že italové dnes něco diktují v autodesignu je jen přáním, o co je astra míň líbivá než julča? Je to opravdu kvalitní design, kvalitní ve smyslu tvorby stylu, originality a svébytnosti s přesahem k obecnému použití?
Možná by to chtělo "bez urážky" méně zakomplexovanosti a více objektivity - ze tvých příspěvků je až příliš cítit náklonnost ke koncernu na hony daleko. V tomto případě je to ale asi opravdu mimo mísu a lehkým vyzdvihnutím designu severských značek už to nezakamufluješ. Hezký den. ;-)
Osobně vidím 8C nejméně stejně povedenou jako racka od Mercedesu. Díky lépe zvládnuté zádi však ještě působivější. 8C určitě nepovažuji za přešlap, nebo čerpání jímky. Měla by však zůstat mementem a nebýt rozvíjena v běžných modelech.
Každému doporučuji tento model vidět naživo. Je působivý, čistý a uhrančivý.
Souhlas, 8C naživo působí xkrát lépe než fotky, a musím uznat, že je to jedna ze skutečně povedených variací na retro. Ale to, co unese retrostíhačka, neunese míťa ani julča, to je střelba mimo terč, líbit se to bude, ale o stylotvornosti italského designu v subkompaktech nebo kompaktech nemůže být kvůli tomu ani řeči.
Jo, a z tohoto pohledu tu možná prostřednictvím julče dochází k zásadnímu zlomu, po letech první alfa, která místo designem potáhne technikou a schopnostmi na silnici. ;-)
zaujímavé..to ako napríklad taká 147ka nemala techniku či schopnosti na "silnici"?? >:D ktoré auto malo v danej triede roku 2000, ked došla na trh 147ka napríklad tak sofistikovaný podvozok ešte aj v súčastnosti patrí stále jazdnými vlastnosťami na špičku triedy, aj ked mi určite nedáš za pravdu..dokonca by som povedal, že filozofiou podvozku je julča mierne krokom späť...prevez sa niekedy v 147ke a potom napríklad v Golfe či Focuse či v Oktávii, neviem ako by dopadlo také porovcnanie napríklad s rovnako starým Golfom IV....chod na limit a potom môžeš hodnotiť schopnosti Alfy na "silnici"...
Alfy sa nikdy nehrali na rodiné, praktické autá, ale od mini má predsa len rozmerovo daleko...teraz Julča ano a osobne neviem či je to dobre...a čo také BMW1 prípadne generačne rovnako starý Golf IV?? sú to tiež rozmerovo rodinné hatche? porovnaj rozmery...
BMW 1 zůstává koncepčně jedinečné. Pokud by malá AR byla zadokolka, pak se může srovnávat. Takhle pokud bude vážně dobrá bude moci zatápět výkonnějším Golfům, C30, kompaktnímu Saabu apod.
ale predsa to či je zadokolka či predokolka nevylučuje či je alebo nie je rodinným autom...a 147 sa naozaj na plnohodnotné rodinné auto nikdy nehrala.....tvrdý podvozok, tuhé riadenie, tušia spojka to nie sú atribúty pohodlného rodinného auta...a čo sa týka tej Julči, napriek všetkým kvalitám tie predsudky sú tak velké, že Golfu ani iným zabehnutým modelom nižšej strednej určite nezatopí...stále to budú auté pre individualistov, ktorí ocenia pekný dizajn, neokukanosť, vynikajúce jazdné vlastnosti či výkonné motory..
K té 147ce, v prvé řadě, žádné sebelepší auto neunese deset let, jestli 147 měla použitou technikou co říct v roce 2000 pak v roce 2006 už stála opodál. Omezovat se pouze na podvozek je málo, ale pokud jde o techniku podvozku, principielně byla určitě progresivní, ve výsledku je 147 hravé a agilní auto. Jenže agilita je jen část, jak tu někdo psal, to auto se projevem chová jako něco o třídu níž, malé lehké zatáčivé, ale hlučné a drncavé (stále mluvím o podvozku). Strmé řízení kontrastuje s gumovým řazením, motory, omezená škála, průměr. A GTA, dobrá masírka s nádherným zvukem motoru, jenže na hrbolaté silnici se kvůli tvrdému odpružení neustále vznáší v odskoku a při každém přídání v zatáčce se řidič přetahuje s volantem, nemluvě o nedostatku gripu. Jak je 147 z hlediska agility povedená tak je v tomto GTA ve své kategorii HH neschopná. Celkově, 147 je taková mazda 6 své třídy, zábavná, a to je vše, ostatních x vlastností nutných k naplnění kvalit špičkového kompaktu chybí, motory a převodovky max. v průměru a cokoliv z techniky druhé poloviny první dekády, automaty, navigace, nastavitelné podvozky, jízdní asisteny jí prostě chybí.
ved ja som písal, že v dobe svojho vzniku...ak ked nie všetko je o aktívnom podvozku, automatoch či jazdných asistentoch...preto som písal, že prevez sa v generačťne rovnakom Golfe IV napríklad 1.6 a 147 1.6 (porovnaj výber motorov a ich výkony pri danej kubature), a potom píš, kto má aké jazdbé vlastnosti a o tom ako sa má alfa doťahovat technikou a jazdou na silnici na tkz. premiatov...a to ostatné čo píšeš..ty vlastníš 147ku??? gumové riadenie, drnčanie na ceste, motory priemer, tie samozrejme teraz ano, ale porovnaj s generačne rovnako starými autami..nehnevaj sa samé frázy ....a k tej GTA, to ako napríklad taký Golf R32 má mälkké odpruženuie, ktoré krásne kopíruje nerovnosti..??? a že GTA ako HH je neschopná?? nehovorím, že je najlepšia ale v Top Gear naložila tak GolfuIV R32 ako Focusu RS....trošku objektivity by nezaškodilo a nie všetko cez brejle made in germany ist das beste...
Mě je šumák, kdo kde komu naložil, píšu-li o jízdních vlastnostech nikdy necituju topgýry nebo cokoliv jiného, mám-li osobní zkušenost, napíšu svůj názor, nemám-li šoupu nohama. GTA jsem jel, na silnici, jsem ochoten věřit, že bude fungovat na okruhu, na silnici to ale byla bída, na hrbolaté okresce s ní udrží krok cokoliv s trochu silnějším motorem, a to bude řidič řídit jednou rukou, zatímco v GTA se "nadřeš". A není to ta zábavná forma nadření se, je to otravné "lovení" poskakujícího auta s přebytkem výkonu, který není schopno podvozkem využít.
čo k tomu dodať...GTA nie je žiadne auto na hrbolatú okresku...ale budiš argument si najdeš naozaj na všetko.. ;-) a na druhej strane posudzovaˇˇt charakter auta na základe nejakej "predvádzacej" jazdy je dosť odvážne...ja jazdím s alfou 4 roky a to je trošku rozdiel...
Pouze na sofistikovanost podvozku bych nesázel, což se ostatně ukazuje v současných HH, kde klacek vzadu nemusí být vždy překážkou ke špičkovým jízdním vlastnostem. Standartní 147 bych označil za klasiku, tam, kde by se přednosti měli ukázat nejvíce a to u špičkové verze naopak žádná sláva (GTA), byť to bylo ovlivněno "šíleným" motorem.
nepíšem iba o koncepcii podvozku, ale o reálnych jazdných vlastnostiach bežnej 147ky...a tie sú stále špičkové...s tým podvozkom u GTA nesúhlasím...mrkni testy na Top Gear...
Nemrkej "pouze" na Top Gear, ale sleduj více pramenů. 147GTA má úžasný charakter a zvuk díky motoru, výborně vypadá, ale právě díky motoru a vyvážení jsou dosti ovlivněny právě ty jízdní vlastnosti (na danou třídu). Tou klasikou u běžné 147 myslím "vyýadované" a předpokládané velmi dobré Alfa chování, které je v rámci třídy téměř vždy na velmi dobré úrovni.
nemrkám len Top Gear..čítal som aj vyjadrenia majitelov 147 GTA...s tým autom treba vedieť kazdiť o tom to je..a možno aj v tej "nevycválanosti" je jej čaro.. ;-) myslíš, že iná predokolka s tak ťažkým motorom bude na tom podla tvojich kritérii ovela lepšie...??paradoxom je, že v teste Julči QV sa jej táto "nevycválanosť" práve vyčíta a je popisovaná ako dokonalo suchá bez emocii, ktoré sprostredkovala stará 147 GTA...tak si potom vyber ;-)
Jiná předokolka s tak těžkým předkem bude mít stejný problém, viz. třeba G R32, které také dosti trpěli na těžký předek. Ty vlastnosti beru jako špatné v rámci třídy, zde konkrétně třídu HH, kde "klasická" trojka v podání GTI, Type-R a ST má jízdní vlastnosti proti 147GTA vyváženější a je problémem jen a jen Alfy, že zvolili tuto pohonou jednotku, která se na tom podepisuje. Na druhou stranu to propůjčuje autu osobitý charakter u kterého chápu, že může hodně řidičů oslovit, to auto milují a já s tím nemám nejmenší problém. Spíše naopak. Tleskám každému, kdo je ochoten utratit peníze i pro zábavu a emoce. Bez tohoto by jsme se tu bavili jen o velikosti kufru. ;-)
videl som tu julču naživo, sedel som v nej a vyzerá omnoho lepšie ako na fotkách, dokonca aj ten tu stále kritizovaný predok...naozaj je na zamyslenie ked je pre niekoho ikona dizajnu napríklad taká Fabia II a na druhej strane degraduje dizajn 8C, to tiež o niečom svedčí, ale o dobrom vkuse určite nie...J. Clarkson z Top Gear si teste 8C položil otrázku či je možné aby bolo auto umením a sám si odpovedal...8C bola označená za najkrajšie auto historie...a nielen tam, sgtačí si prečítať aj nemecké testy rovnako testy Giulietty na nemeckých serveroch tam s jej dizajnom problém nemajú na rozdiel od niektorých "odborníkov" na dizajn z radov jednej tolerantnej partičky tu...
Vždycky se nejdřív podívej, na čí příspěvek reaguješ, viz. fabia, 8C a podobně, máš-li nějaké sdělení k tomu o čem píšu, tj. problematické roubování stylistický prvků 8C na autíčka typu Mito nebo i Giulietty ve smyslu diskuse o obecné stylotvornosti italského designu, pak mi něco napiš, jinak si piš cokoliv, jen je zbytečné dávat to jako odpovědi na můj příspěvek, když to odpověď či reakce na to, co jsem napsal není. ;-)
inak som čakal takúto reakciu písal som to všeobecne...ale dakujem za poučenie tým je tá vaša parta typická, že radi poučujte ... ;-) ale máš pravdu mal som to napísat ako samostatný príspevok..
Myslím, ze sa tu prílis casto do jednej vety dáva 8C a Giulietta. Iste, vyuzívanie úspesného dizajnu supersportu u bezného hatchu je na povázenie, v kontexte ale akosi zaniká výnimocnost tohto supersportu extratriedy. Pretoze cokolvek, co dá stovku pod 4 sekundy, je extratrieda. A ak este vyzerá ako 8C, niet co dodat. Len na pripomenutie výnimocnosti 8C (podotýkam beznej, nie tejto karbónovej): [odkaz]
Supersportovni Alfa je prebouchane Maserati. Stejna kategorie, jako ruska volha kabrio na zaklade BMW6. Zadny zazrak z Italie, jen pokus o studii jak by to snad mohlo vypadat. A vzhledem k doladenemu zakladu se dalo i par kousku pro zakazniky vyrobit. Nic vic, nic min. Co je nestesti - jak uz tu nekdo napsal - to je pokus o roubovani nekterych znaku z 8C na uzke a vysoke MiTo a dale ted na Julcu. To si mohla Alfa odpustit.Snad se nekdy najde...
Taxi to tady pomalu procitam a nestacim se divit. Chces si vybrat tu nejlepsi karu? Skoukni TG, on ti klaxon vysvetli, ktere auto je kuuuul a ktere je zkratka plecka pro nudne panaky. Zaroven ti da jednoznacnou odpoved na otazku, ktera kara je zatracene nejrychlejsi, takze pokud s timhle drakem prijedes na dedine pred diskosku a reknes, ze prave tohle bylo pred par lety nejrychlejsi HH v TG, padnou mistni traktoristi na *.
Nejde Mi To do hlavy, jaxe proboha muze normalni clovek orientovat podle saskovske estrady, kde prerostly moderator hodnoti auta slovy "pitome, saskovske, trapne" a podobne.
TG je nic nez estrada, ve ktere sasek zesmesnuje ne politiky, nebo divaky, ale auta. S temi navic stravi jen par hodin behem nataceni a vi tedy kulove, co to je to ktere auto vlastnit.
Ale jo, berte si Jeho hotove pravdy za sve autonazory a kupujte kary podle TG (hlavne v bazaru za pujcku od providentu), misto abyste uvazovali a dokazali si vytvorit vlastni nazor. Je to mnohem jednodussi.
TG - jednoducha autorevue pro jednoduche lidi ;-)
J. Clarkson z Top Gear si teste 8C položil otrázku či je možné aby bolo auto umením a sám si odpovedal...8C bola označená za najkrajšie auto historie...a nielen tam, sgtačí si prečítať aj nemecké testy
Klaxon to rek, tak to je vlastne tak a basta alfa bum!
>:D
[odkaz]
Smutny to zivot - Autocar, nebo CarAuto, Speed, mozna i Maximek, TopGear, coby studnice vedeni misto zivota a ziti a uceni... Tohle ti fakt nezavidim.
ale ja som to myslel ironicky...a mariachi povedal, že "8C je jenom prebouchané maserati"..nehnevaj sa, ale názor najznámejšieho automobilového redaktora je relevantnejší ako môj alebo tvoj, aby som ta parafrázoval tak asi studnica vedomostí je tu na auto.cz, ale naštastie nie je, to by ten automobilový svet vyzeral velmi smutne, čierno-bielo ...a ak si myslíš, že je možné vyrobiť superšportové auto len prebúchaním nejakého iného auta, napriek tomu, že zdielajú spoločné komponety je dost zjednodušené a potvrdzuje to čo som napísal a tvoju technickú nevedomosť...pozri nepáči sa ti nezmením to ani ja ani Clarkson ani nikto iný ...
To je prave to,co se snazim sdelit: klaxon neni redaktor, je to komediant. Neni to ani nic hanliveho, ale to co predvadi v TV nejsou testy,je to show a ta ma bavit, ne poucovat. Alfa 8C se mi sice libi, ale ne dost na to, ze je to TA Alfa. A vzhledem k tomu, ze nejsem zadny automobilovy kostrukter ani redaktor ani odbornik, tak vedomi, ze ma podlahovou plosinu, motor,prevodovku, rizeni a napravy z Maserati pro mne znamena, ze je to prebouchane Maserati. Neni v tom od Alfy nic, nez ten vzhled. Samozrejme je ale fajn, ze je tady nejen ona, ale i MiTo a C6 a Daewoo Tico a spousta jinych aut, ktera se mi nelibi, nebot jinak by auto svet byl opravdu jen cerno-bily...