Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Milano Taxi: Elektrické retrotaxi z New Small Family (nové foto)

Volkswagen přivezl na veletrh do Hannoveru studii elektrického taxi ve stylu těch, které jezdily před pěti desítkami let v Miláně.
Zpět na článek
19. 4. 2010 20:36
19. 4. 2010 20:46
19. 4. 2010 21:19
19. 4. 2010 22:27
20. 4. 2010 08:11
20. 4. 2010 09:35
20. 4. 2010 13:03
20. 4. 2010 13:06
20. 4. 2010 17:10
20. 4. 2010 20:27
17. 6. 2010 20:07
17. 6. 2010 21:09
21. 4. 2010 17:21
21. 4. 2010 20:39
19. 4. 2010 20:55
20. 4. 2010 09:04
20. 4. 2010 17:25
20. 4. 2010 20:30
17. 6. 2010 10:44
17. 6. 2010 20:44
17. 6. 2010 22:12
18. 6. 2010 00:54
19. 4. 2010 20:36
Taxi (?)
Búdka pre dvoch a dva kufre - dobrá blbosť... Ak bude batožina ťažká, ten, čo ju bude nakladať, bude nadávať jak pohan. Pri daždi cestujúci podobne - budú moknúť, lebo zľava sa cez vodičove dvere nastúpiť nebude dať a sprava bude taxikár trepať dovnútra kufre. A ak budú pasažieri náhodou traja, počkajú si na iný taxík, hoci na tú Multiplu...
Vnútri bude mať vodič maximálnu pohodu, keď mu pasažieri tesne za jeho chrbtom budú ťukať do toho dotykového displeja...
Celkovo vzaté blbosť na kolesách, lacný trik so starou štúdiou a retro farebnou úpravou. Za to rameno,na ktorom držia pravé dvere, by sa nemusel hanbiť ani ruský kováč, hoci nevyzerá, že vydrží dlho, kým sa ohne (poprípade zlomí), tomu hornému tipujem životnosť jeden deň, stačí sa raz oprieť o dvere a bude včudu... To si fakt myslia, že ľudia sú tak blbí a zožerú im takú úbohú návnadu...? :-O

Okrem toho - 45 kWh, 1.5 tony vlastná váha a dojazd 300 km...? Reálne?

Pre Navtecha: NEPÁČI SA MI TO.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - theolli
19. 4. 2010 20:46
Re: Taxi (?)
Možná jo až jim vyspělejší automobilky dodají technologii , >:-[] určitě to jednou realné bude.
19. 4. 2010 21:19
Re: Taxi (?)
ta vlastna vaha je pomerne vysoka, ale kapacita baterii 45kw by mohla byt na uvedeny dojazd realna..
19. 4. 2010 22:27
Re: Taxi (?)
Čistě z fyzikálního hlediska pro pohnutí objektu o váze 1000 kg na vzdálenost 1 km je potřeba 100 wh. Pro Think City někde mezi 1,2 - 1,6 kWh/10 km. Ten má kapacitu baterie lehce pře 28 kWh a urazí někde mezi 160-180 (200) km. Tudíž údaji 300 km věřím a zdá se mi víc než dostatečný, pro běžný taxi provoz.

Jinak auto ce mi líbí. Líbí se mi místo pro uložení zavazadel. Málo kdy člověk v taxíku cestuje s krosnou. Maximálně tak taška s NB a nebo kufry na letiště. A to ve se prefektně vejde na místo spolujezdce.
Z praktických důvodů bych ale možná řidiče uzavřel do plastové kukaně.
Souhlas, že ta táhla dveří se zdají být podivná. Zajímalo by mě, jak ten nechanismus funguje.
Co se mi líbí nejvíc je ta prosklená střecha ála Samba bus!
20. 4. 2010 08:11
Re: Taxi (?)
Pripočítaj si k vlastnej váhe auta váhu vodiča, pasažierov a prípadnej batožiny - teoreticky povedzme 3x80 kg plus 30 kg batožina - to je nejakých 270 kg k jeden a pol tone, takže 1770 kg. Takže podľa Tvojho výpočtu cca 0,177 kWh/km. 45 : 0,177 = 254,24 km. S tým, že táto váha auta môže byť prekročená, a nepočítame častejšie rozjazdy v meste, ktoré sú na výkon pravdaže náročnejšie. Čiže reálny dojazd v praxi by som videl tak o tretinu nižší, ak aj nie o viac. Pri plynulej jazde z bodu A do bodu B by možno 300 km zvládol, ale vieme, že praktická premávka vyzerá trochu inak. ;-)

Mne sa batožinový priestor až tak nepáči, resp. prístup doň. To by takéto taxíky nesmeli slúžiť na letiskách, staniciach ani hoteloch...

Ten mechanizmus dverí, zdá sa, funguje ako klasický pantograf, viď dvere na autobusoch Karosa alebo SOR napríklad. Tie tiahla vyzerajú podivne a sú podivné, lebo je to narýchlo zbúchané, podobné hovadiny sme robili aj v TAZ-ke, keď sa blížil nejaký autosalón, vždy sa narýchlo zbúchal nejaká "výstavný kus". Na autosalóne sa ľudia potom vypytovali, kedy sa to začne vyrábať, netušiac, že vznikol len ten jediný vystavený exemplár, o ktorom sa ešte pár mesiacov dozadu nevedelo, že vznikne. Tipujem podobnú anabázu aj v tomto prípade.
20. 4. 2010 09:35
Re: Taxi (?)
Jistě, reálný dojezd bude někde jinde než ten udávaný. Ale to je stejné s "průměrnou spotřebou" u normálních aut. Už ale fakt, že max. udávaný dojezd se blíží k 300 km je potěšující. Pokud to bude v reálném provozu 200 km, tak je to, myslím, poměrně pozitivní zpráva.
20. 4. 2010 13:03
Re: Taxi (?)
Ešte by to auto muselo byť aj reálne - toto je na kolene zbúchaná vzorka s využitím existujúcej štúdie, nič viac.
Avatar - Slavek-TDM
20. 4. 2010 12:37
Re: Taxi (?)
Nevim jak casto jezdis taxikem, ale ja jsem toho najezdil docela dost a casto - hlavne v UK (v BlackTaxi), ale i jinde. Co jsem mohl videt, vic nez 2 pasazeri v taxi byla naprosta vyjimka a vetsina lidi cestovala jen s prirucnim zavazadlem (aby pri priletu nemusela cekat na bagaz) - i muj pripad. Pro tyto ucely je tato koncepce perfektni...
20. 4. 2010 13:06
Re: Taxi (?)
Koncepcia, ktorá kryje jednú možnosť z viacerých možných, stojí za ho... ;-) Taxík, ktorý nie je univerzál, sa len tak nezaplatí, lebo si musí zákazníkov vyberať. Kto by takým Quasimodom jazdil s vedomím, že kolega s klasickým autom napriek vyššej spotrebe za ten istý čas zarobí viac?
Avatar - Slavek-TDM
20. 4. 2010 13:53
Re: Taxi (?)
V tom pripade je idealni vozidlo pro taxi Karosa >:D
20. 4. 2010 17:10
Re: Taxi (?)
Dá se na to dívat i obráceně: platí se za jízdu, ne za počet pasažérů. Když se do taxi vejdou jen dva, musí jet 4členná rodina 2ma, to máme 2 jízdy - a taxikář 1 i 2 mají úsměv od ucha k uchu. Zejména pokud EU a její satelitní vlády zavedou do měst povinně pouze elektrické taxíky se zelenou vlajkou na střeše. Pak se do pozice kvazimódů rázem dostanou velké dýmající škopky ;-)
20. 4. 2010 20:27
Re: Taxi (?)
Taxikári áno - pokiaľ tam nebude žiadny iný taxík ako tento prdinec. ;-) Zákazníci v tom prípade nadšení nebudú. Ak nastane utópia prezentovaná povinne elektrickými taxíkmi, ťažko budú dvojmiestne... ;-)
17. 6. 2010 20:07
Re: Taxi (?)
pokud jezdi taxikar sam zasebe tak ano, ale pokud je to taxisluzba tak maji vyber z nekolika aut prave podle potreby a posilaji vuz podle potreb zakaznika, pravda i zakladni model jim pojme az 4 pasazery (proste bezne sedany), ale 90% jizd stejne bude s 1-2 pasazery a temer zadnou bagazi

tenhle typ auta jiste nebude stezejni pro samostatne taxikare kteri sahnou proste po univerzalni plechovce, ale prave pro firmy ktere takove auto vyslou prave k tem zakaznikum co si objednaji prepravu 1-2 lidi
17. 6. 2010 21:09
Re: Taxi (?)
Stále je to pokrytie slabšie ako u klasiky, tým pádom sa aj využitie tohto voza, resp. jeho opodstatnenosť znižuje. Nič viac a nič menej som tým nechcel povedať.
21. 4. 2010 17:21
Re: Taxi (?)
Hej ty genie,
ty jsi studovaná švadlena, ne? Můžeš nám to ještě nějak lépe vysvětlit s těmi dveřmi? Ještě bych se chtěl jednou zasmát.
21. 4. 2010 20:39
Re: Taxi (?)
Škoda námahy, blbom rozum nenalievam, kúp si. ;-)
19. 4. 2010 20:55
Cha
Nic revolučního, je to jen trochu přebouchanej Golf.

Koneckonců i kancléřka se tváří jak kdyby si z ní ten Helmut dělal p.del :-)
Rozbalit vlákno
0
20. 4. 2010 09:04
Proč ne
Z mého pohledu to vypadá na dobrý projekt. Nemám čas se rozepsat, tak sem jen pro srovnání a zábavu přihazuju pohledy na londýnský taxík: [odkaz] (britská klasika), [odkaz] (britsko-čínská spolupráce :-)
Rozbalit vlákno
0
20. 4. 2010 17:25
Proč ne
(Pro Slávka-DTM, skočilo mi to sem...) Podívej se dolů (teda vlastně nahoru) na moje odkazy a zavzpomínej :-) Však on VW si BlackTaxi dobře prohlédl, než navrhnul využití vnitřního prostoru v Milanu. Pří délce Fabie se samozřejmě zavazadla nevejdou cestujícím před nohy, natož aby tam byla ještě sklápěcí kontrasedátka "pro služebnictvo". Takže místo na bagáž je logicky vedle řidiče - jen mi není jasný důvod, proč nedali ještě jedny pravé dveře na jejich nakládání. Určitě jsou tam taky někde promítnuté prvky ochrany taxikáře před přepadením nebo zdrháním neplatičů.
Rozbalit vlákno
1
20. 4. 2010 20:30
Re: Proč ne
Zrovna vo dverách pre batožinu asi ochrana taxikára riešená nebude... Skrátka je to šité horúcou ihlou, proste chceli niečím rýchle ohúriť. Nedomyslené a nedotiahnuté - aj technicky.
21. 4. 2010 13:56
Nevím jak v Praze,
ale v Brně jezdí plno taxikářů s auty typu MPV, dokonce tu existuje i něco jako transport taxi s Sharanem. Co se týká spotřeby, to taxikář vzhledem k ceně za kilometr tolik neřeší, spíš potřebuje něco kam se třeba vejde občas i 6 pasažérů a ne s těží 2. Taky ta hmotnost je extrém, tolik váží třeba ten Sharan.
A tak se dostáváme k hlavnímu problému elektromobilu - chceme zvýšit dojezd = potřebujeme víc baterek. Ty jsou ale těžké a zvýšená hmotnost auta zase dojezd sníží.
Jiná situace nastane, pokud se nějaké lobby podaří prosadit zvýhodnění těchto rádoby ekologických vynálezů které ale jen emise přenáší do nejbližší elektrárny...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Slavek-TDM
21. 4. 2010 16:53
Re: Nevím jak v Praze,
Tys to nepochopil. Taxikari je uplne jedno, jestli veze jednoho pasazera nebo 4. Respektive radeji veze jednoho, protoze za stejny penize mu 4x nepoblijou auto >:D
21. 4. 2010 16:59
Re: Nevím jak v Praze,
Ty jazdíš s taxíkom? Potom mi vysvetli, prečo teda jazdí toľko taxíkov MPV a vozov strednej triedy? Však také Picanto alevo Aygo by boli ideálne...
Avatar - Slavek-TDM
21. 4. 2010 17:48
Re: Nevím jak v Praze,
Protoze ho pouzivaji i jako rodinne auto. A tolik MPV taxi rozhodne nejezdi - spis sedany nebo maximalne kombi. V MPV jsem jel vsehovsudy jednou, ale pravda, vetsinou jsem si bral Acka (tedy AAA). Ovsem v UK jsou to temer vyhradne cerne taxi nebo mensi vozy. Luxusnejsi taxi jsou vyhradne sedany. A za prumernym poctem pasazeru si stojim. Ja jsem jezdil sam skoro furt, jen obcas s kolegou nebo s nekym ze zakazniku.
21. 4. 2010 20:37
Re: Nevím jak v Praze,
To čo spomínaš Ty, je len jeden účel. Taxíky sa okrem cesty z podniku domov alebo za biznisom často využívajú na cesty na stanicu, k autobusu alebo na letisko, dosť často mávajú ľudia tak objemnú batožinu, že sa dokonca aj voľné miesto v aute ešte hodí. Taxík, ktorý príde hoci len o pár kšeftíkov za týždeň, pretože je malý, je tým pádom menejcenný. A ruku na srdce, chcel by si v takomto hovienku, aké si predstavuje niekto vo VW, tráviť celé dni v službe ako vodič? Ako taxíky vídam docela často vozy ako Fiat Multipla, VW Sharan/Seat Alhambra a podobne, najviac určite ale Octavií. Malé autá spočítaš na prstoch jednej ruky, ak aj to nie je veľa.
17. 6. 2010 20:11
Re: Nevím jak v Praze,
rozlisuj taxikar jedinec co maximalne vyuziva nejaky dispecink za nejakou uplatu a tak komplexni taxisluzby co maji vlastni flotilu aut, a prave v tech firmach je vetsi budoucnost a ty se snazi o unifikaci a vyuziji vsechny typy vozidel, tedy i treba tuto koncepci pro 2 pasazery a "mensi" bagaz (podle fotek je tam pro bagaz vic mista nez v beznem sedanu stredni a vyssi stredni tridy)
17. 6. 2010 10:44
UP!
Už se těším jak tahle rodinka volkwagenů(škodovek a seatů taky) poprvé vyjede. Jaké budou nové motory, konečný design zvenku i uvnitř a taky kde nakonec zakotví základní ceny, jelikož větší bratříčci Polo,Ibiza a Fabia stojí už relativně málo...
Rozbalit vlákno
2
17. 6. 2010 20:44
Re: UP!
jj, vidím to tak, že tahle prapodivnost se ještě párkrát zrecykluje na různých autosalonech. Jde o to navnadit veřejnost na příchod toho nového mikroVW - ten sice bude mít naprosto sériovou techniku, žádný motor vzadu pod podlahou jak se s tím počítalo, ale o to přece nejde :-)
Mimochodem, na dělce 3,73m je zde velmi špatně využitý vnitřní prostor - měří prakticky tolik co třeba Felicia a je to jen pro 2 zákazníky. Jen tak mimochodem, stará Multipla 600 byla pro 6 lidí a měřila 3,5 metru. Ať žije pokrok :-)
17. 6. 2010 22:12
Re: UP!
před časem byla studie IROC .. z ní pak scIROCco ... teď UP .. bude z tohodle nový lUPo ???
Avatar - Pekelná Micinka
18. 6. 2010 00:55
London - Paris -Tokyo, hlavně když se nezblijo..
Mě je to buřt, čím mě drožkař veze. Důležitý je, abych se poblil až potom co vystoupim, ne dřív... >:-[]
Rozbalit vlákno
0