Ekonomika
Auto dobré, ceny neakceptovatelné :no:
Proč neakceptovatelne ? Podivej se na cenik golfu.
Lenže Opel je v kapánek inej situácii a pozícii ako VW. Alebo "čo je dovolené bohovi, nie je dovolené volovi"...
Tak s tim souhlasim protože akceptovatelnost vždy zaleži na lidech. I tak ale myslim že cenik nove astry neni nějak nadsazen na to že je to novinka s větši porci plechu ktera byla přijata veřejnosti kladně.
No ja neviem. Nová Astra je väčšia ako Golf, má slušnú motorizáciu a je tradičným konkurentom Golfa. Tiež som čakal trošku nižšiu cenu vzhľadom na situáciu okolo Opla, ale tá sa podľa mňa časom upraví. Je jasné, že pri uvedení na trh nepôjdu cenou dole. Som zvedavý hlavne na jazdné vlastnosti.
papierove vykony motorov v astre su fajn, ale papierove hodnoty zrychlenia nic moc 8-s ...zrejme nam voz paradne pribral na vahe
Kdybys to sledoval, v několika článcích se už psalo o tom, že nabrala na váze o velmi vysokou hodnotu..Pasivní bezpečnot je nutný zvedat a buďme za to svým způsobem rádi.Je nutný dělat auta víc bezpečnější s ohledem na situace na silnicích.
a to zrychlení.. věřim, že velkou spoustu lidí to opravdu nezajímá 😉
a to zrychlení.. věřim, že velkou spoustu lidí to opravdu nezajímá 😉
A věř tomu že zajima. Takže nove modely od vw,mazda,seat..... jsou nebezpečne ?
To nikdo neřekl.. nebo já to tam snad někde píšu? hmhm.. nic nevidim 😉
Jen sem pozdvihl, že tady se ta pasivní bezpečnost zvýšila.. nebo proč myslíš, že nabrala přes 100kg? kvůli novému typu autorádia to jistě nebude, nemyslíš? 😉
Jen sem pozdvihl, že tady se ta pasivní bezpečnost zvýšila.. nebo proč myslíš, že nabrala přes 100kg? kvůli novému typu autorádia to jistě nebude, nemyslíš? 😉
Miromen chcel zrejme naznacit a ja s ním súhlasím, ze zvysovanie pasívnej bezpecnosti nemusí íst ruka v ruke s rastúcou hmotnostou. Len malý príkla😜 nové Polo má nizsiu hmotnost ako predchodca, ale na rozdiel od neho plný pocet hviezd v crashteste.
ano, to nemusí jít ruku v ruce.. každopádně si myslim, že v tomto případě to bylo..myslim, že automobilka nemá dostatek peněz na lepší a lehčí materiály. A zrovna Polo se dle mojeho názoru bude řešit podstatně jinak, konstrukce a deformační zony budou trochu jinde.. tim neřikam, že by bylo míň bezpečný.. 😉 jen řikam že pro takový auto bude podstatně jiná konstrukce...
Ale spotreba zaujíma mnohých - a vyššia váha neznamená automaticky vyššiu bezpečnosť, kilečká pridáva aj výbava a pri náraze do pevnej prekážky je vysoká hmotnosť negatívny aspekt. keby bolo ako vravíš, najbezpečnejšie by sme sa vozili asi v tankoch...
jo já vim a uznávam, že vyšší váha neznamená vyšší bezpečnost a někdy dokonce může být "na obtíž". Jen si zkrátka myslím, že takový nárůst hmotnosti nemá na svědomí jen výbava...
tohle co sem psal sem si odvodil z toho, že když sem si (na živo) "prolézal" Insignii, zjistil sem, že ty auta sou úplně někde jinde než dřív Opel byl.. až by člověk neřekl, že to Opel je..a tudíž mě napadlo, že podobný přístup byl i u Astry..
Pokud se mýlím, necham se poučit.. 😉
tohle co sem psal sem si odvodil z toho, že když sem si (na živo) "prolézal" Insignii, zjistil sem, že ty auta sou úplně někde jinde než dřív Opel byl.. až by člověk neřekl, že to Opel je..a tudíž mě napadlo, že podobný přístup byl i u Astry..
Pokud se mýlím, necham se poučit.. 😉
Těch 14,2 má být co. Přece to nemůže být jen v převodovce, určitě to nemá dlouhé kvalty jako třílitr turbo.
Myslim, ze to bude prave dlouhymi kvalty a pouze 5st prevodovkou, kde by byl odstup 4. a 5. prevodoveho stupne velky. Jde prece o nizke emise v ramci cele modelove rady, ne? 😉
Svou roli urcite hraje i metrak navic oproti G a FF.
Svou roli urcite hraje i metrak navic oproti G a FF.
Hlavní je určitě váha, astra 2,0 ctdi váží přes 1500kg, stejně jako passat a ne golf, je to otesánek, se kterým se bude trápit i 1,4 turbo, byť by to při vědomí papírového výkonu mělo být jinak. Pomalu to vypadá, že skutečný kompakt už tu dělá jen VW, ostatní jsou až o 20cm delší, a přitom, vč. astry, nepřinášejí ani víc prostoru ani větší kufr. Že pak astra pojede logicky dobře na dálnici tj. tiše a s dobrým komfortem díky váze auta stř. třídy je jasné, že se bude trápit v zatáčkách, že bude vzhledem k motorizaci pomalá a mít vyšší spotřebu, to bohužel taky. 😉
Mám to "šťastie" pracovať s H-čkovými Astrami. Nie je to len môj názor, ale názor stoviek zamestnancov, že motor 1,6 twinport nestíha na dané auto. Najprv mal okolo 105, neskôr 115 koní (to je ok). Mal by som sa trošku opraviť, motor je veľmi ťažko sprevodovaný. Zapnem manuálnu klimatizáciu a má problém sa rozbehnúť do kopca. Akonáhle sa dostanem nad 3000 otáčok už je to ok. Auto má slušnú max. rýchlosť, ale veľmi zúfalo zrýchľuje. Ľudia ju prirovnávajú k podstatne slabším autám s menšími atmosférami a v pružnosti zaostáva. Ja pred predbiehaním v stúpaní do kopca vypínam klimatizáciu a to bez srandy. Ako vidím tento neduh ostal, takže pre mňa je základná motorizácia 1,4 turbo. Základné atmosféry sú pre pohodových vodičov, ktorých nerozhádže neskorá odozva na plynový pedál. Treba však uznať, že sa s daným motorom dá dosiahnuť slušná spotreba pod 7 litrov. Když to nejede, tak aspoň nežere. Dúfam, že odstránili druhý nedostatok a to neskorú odozvu na plyn, na tento fakt sa sťažovala tiež pekná kopa vodičov.
Je "zajímavé", že Megane se srovnatelným motorem má stovku o více než 3s(!) rychleji. Čemuž samozřejmě koresponduje rozdíl hmotností.
V tomto kontextu je věta o tom, že kompakt už tu dělá jen VW... no comment 😄
V tomto kontextu je věta o tom, že kompakt už tu dělá jen VW... no comment 😄
Já ani tak nekomentuju zrychlení z nuly na sto, kde kromě váhy může hrát dost zásadní roli zpřevodování, jde o celkovou dynamiku, tam je to pro astru právě kvůli váze bída. A to že dělá kompakt už jen VW, co se ti na tom nezdá? v roce 98 měřil akt. megane prakticky stejně jako Golf IV, a zatímco Golf VI si drží stále prakticky stejnou délku, pak nárůst přes dvě generace meganu je 17cm!! Ano, megane nedorostl velikosti aktuálních rekordmanů astry a mazdy 3, ale vůbec bych se nedivil, kdyby se tak v příští generaci stalo, naopak si celkem vsadím na to, že u VW to zas zvládnou někde kolem 4,2m tj. pravý kompaktní HB. 😉
Osobně vidím největší problém ve váze auta. Převodovka může taky hrát roli, ale při zrychlení z 0-100 tam člověk naskládá max trojku a zrovna tyto kvalty nejsou dělaný jako dlouhý. Sto kilo navíc, tedy jeden a půl člověka se někde projevit musí.
v této souvislosti (růst rozměrů) mě stále nejde do hlavy faktor který si naznačil víc - všichni rostou a přitom že by se jejich vnitřní prostor adekvátně zvětšoval jsem nepostřehl. Ono ty centimetry asi nahoní na různých náraznících a pseudospojlerech, jinak fakt nevím... ;-\
Más ciastocne pravdu. Dost na centimetroch pridajú zvacsené predné previsy a nárazníky, vsetko za úcelom predĺzenia deformacnej zóny a lepsej pasívnej bezpecnosti. Pozri si napr. 308cku zboku, ten dlhý predný previs je do ocí bijúci a Peugeot ho ledva schová optickými trikmi (dlhé predné svetlá do bokov a pod.).
Tím spíš zaslouží vyzdvihnout konstruktérské umění VW, zvládá to samé z hlediska bezpečnosti i vnitřního prostoru pořád na stejné ploše. 😉
souhlas. GURU mi nepřijde nějak ošizený co se týče bezpečnosti/prostornosti/kufru ani při absenci rozměrů na úrovni střední třídy. VW se musí jedno nechat - využití oběstavěného prostoru fakt umí :yes:
Či to nebude tým, že Golf VI nie je až tak novou generáciou, skôr ide o rozsiahly a dôkladný facelift, ktorého výsledkom je prakticky nové auto. Ale to hlavné z karosérie ostalo zhodné, preto ani nebolo možné čakať markantný nárast rozmerov.
Autá celkovo rastú priam dramaticky naprieč triedami, nie iba v nižšej strednej, je to až nezdravé... Zišlo by sa zaradiť spiatočku.
Autá celkovo rastú priam dramaticky naprieč triedami, nie iba v nižšej strednej, je to až nezdravé... Zišlo by sa zaradiť spiatočku.
ved golf dosiahne lepšie zrýchlenie so základnou 1,4 ktora ma o 20 koní menej tak to uz je naozaj na zvazenie a to sa tyka celej motorovej palety ved napr 1,6 TDI so 105 koňmi ma tiez lepsie zrýchlenie ako najsilnejsia 1,7 a ta ma koni uz 125 ;-\ urcite bude v tom aj vaha a mozno nevhodne sprevodovanie nizsich stupnov prevodovky
Bude to tými prevodmi. Opláci asi používajú univerzálnu prevodovku pre celú paletu motorov, alebo proste nechápem. Ja oželiem vysokú konečnú rýchlosť, ktorú tak či tak nevyužívam ak auto reaguje pružne na pridanie plynu. Preto keď Astru, tak od 1,4 turbo.
Dle mého o.k., navíc určitě se dočkáme jarní nebo jiné akce, kde půjde cena "akčně" o pár desítek tisíc dolů a už to tak zůstane napořád. Teď je třeba využít efektu nového modelu a urvat nějaké ty kupce za plnou cenu. A pokud jde o srovnání s konkurencí, před ceedy, bravy nebo megany si astra cenu obhájí, má slabší místa jako každý jiný, ale svou velikost alespoň přetavila do vydařeného vzhledu, oproti bublinovitému bravu s předkusem nebo bramboroidnímu meganu je to skutečně designově povedené auto. :yes:
Z uvedenych je urcite nejpodarenejsi, byt je to spise spravnym doladenim detailu, ne generelem. Bravo ma drobny problem s nevyvazenymi proporcemi lehkeho a dlouheho predku a zaoblene zade. Megan je...opravdu bramboroidni. Od noveho Focusu se neda cekat revoluce, spis dotazeni opticky povedene Astry a snad i udrzeni rozumne hmotnosti.
Astru jsem ještě naživo nestihl, ale z fotek a především zezadu vypadá skvěle. Megane zvenku vypadá jako o generaci starší vůz, no a Focus? Vzhledem k novému C-maxu, Kuze, Fiestě a vůbec všem jejich aktuálním designovým počinům si myslím, že to bude příšera, uvidíme.
A vidis, to je presne to co se mi libi. Dlouhy cumak mi prijde proste fajn a hezky, stejne tak jako zaoblená záď s mírně klesající střechou (na rozdíl od dnešní konfekce). ale 100 lidí 100 názorů.
Mě se naopak Astra bůh ví jak nelíbí a bravo považuju za rozhodně povedenější, stejně tak Megane.
Co se vzhledu týká, tak Bravo a Megane je podle mne to nejlepší co se dá teď koupit.
Mě se naopak Astra bůh ví jak nelíbí a bravo považuju za rozhodně povedenější, stejně tak Megane.
Co se vzhledu týká, tak Bravo a Megane je podle mne to nejlepší co se dá teď koupit.
Trošku off topic, nicméně ty to určitě pochopíš, páč to praktikuješ neustále. V živé paměti mám, jak si tady dojatě vykřikoval o "neřadící DSG převodovce" a nutnosti svolat 50 tis. vozů.
Máme tu už třetí (!) svolávačku na Grande Punto!
Chyba v řízení, která může způsobit jeho zablokování. Jak to tak vypadá, tak se potenciální problémy nevyhýbají ani tomu "vynikajícímu" GP. >😁
[odkaz]
Máme tu už třetí (!) svolávačku na Grande Punto!
Chyba v řízení, která může způsobit jeho zablokování. Jak to tak vypadá, tak se potenciální problémy nevyhýbají ani tomu "vynikajícímu" GP. >😁
[odkaz]
Neobhájí. Už v minulé generaci Astra za tradičními evropskými konkurenty (Golf, Focus, Megane) v EU prodejích zaostávala a dnes, když všichni nasadili agresivní cenovku, si Astra nemůže vykročit na trh se základní cenou "třistapade". Zvlášť v přímém srovnání s Meganem, který (přiznejme si to) designově (jistě, v rámci mainstreamu i kvalitativně) udává trend doby, zatímco Astra po vzoru Ceedu nabízí líbivý design tohoto trendu se držící, který sice neurazí, ale ani nenadchne.
Nadto je dosti "přešvihlá" co do hmotnosti a tím pádem zaostává dynamicky a v základní motorizaci to bude líná mrcha, což je velký handicap v době, kdy konkurence nabízí již v základu dynamiku odpovídající standardům nižší střední třidy.
Zajímavější jsou cenovky spíš u vrcholných výbav, kde se Astra drží hezky při zemi, ale Opel není Alfa Romeo, aby vrcholná specifikace tvořila nějakou významnější část prodejů. Čili moje prognóza zní - do roka a do dne je základ pod třema stovkama.
Nadto je dosti "přešvihlá" co do hmotnosti a tím pádem zaostává dynamicky a v základní motorizaci to bude líná mrcha, což je velký handicap v době, kdy konkurence nabízí již v základu dynamiku odpovídající standardům nižší střední třidy.
Zajímavější jsou cenovky spíš u vrcholných výbav, kde se Astra drží hezky při zemi, ale Opel není Alfa Romeo, aby vrcholná specifikace tvořila nějakou významnější část prodejů. Čili moje prognóza zní - do roka a do dne je základ pod třema stovkama.
Při schopnostech českého zastoupení ( 2x ročně hurá akce )bude pod 300k do roka tak maximálně ojetá předváděčka co šla přes střechu někam do pole ... >😁
"Zvlášť v přímém srovnání s Meganem, který (přiznejme si to) designově (jistě, v rámci mainstreamu i kvalitativně) udává trend doby" >😁 >😁 Tak, tato věta stačí pro ukončení naší diskuse, zvlášť v kontextu prodejních cen meganu ve srovnání s prakticky jakoukoliv konkurencí. Měli byste podoné prohlášení u Renaultu přidávat jako příbalový leták, třeba by pak lidé vraceli slevy. 😉
Máme tu pod tímhle článkem takové dvě zrcadlové diskuse. Na jedné ti ukazujeme, že ceny Meganu a konkurence jsou v EU srovnatelné a ty se ostře ohrazuješ proti tomu, že bys z ceny na českém trhu dovozoval postavení na trhu nebo kvalitu, a na druhé (tady) se bavíme o designu, technice a pozici na trhu u Meganu a tvým JEDINÝM argumentem je cena Meganu na českém trhu. Začínám se bavit. :yes:
Chytrému napověz... Neodvozuju nic o postavení meganu, směju se tvému "(přiznejme si to)", které dáváš jako "argument" pro své tvrzení o meganově designovém a technologickém udávání trendu. Tedy minimálně u nás si to trh jaksi nepřiznává, tj. bude tu vzhledem k cenovému podbízení jako prodejnímu stimulu kupců minimálně nějaká pochybnost o pravdivosti takového tvrzení. Nejde o mě osobně, máš tady odpověď trhu, že si ji ve své aroganci nepřipouštíš, to je tvůj boj.
celá vaše pře je v podstatě zbytečná. GURU a Megoš představují dva dizajnové světy, každý má své odpůrce i zastánce. A řekl bych, že pro vetšinu zákazníků obou značek, kteří si berou nižší střední třidu za cenu kolem 350tis je dizajn NE na prvním místě faktorů rozhodování.
zajímavé by samozřejmě bylo udělat laboratórní výzkum třeba nějakých studií přichystaných pro sériovou výrobu na reprezentativní vzorce, zmapovat čistě výběr na základě vzhledu.
zajímavé by samozřejmě bylo udělat laboratórní výzkum třeba nějakých studií přichystaných pro sériovou výrobu na reprezentativní vzorce, zmapovat čistě výběr na základě vzhledu.
No ty vyšší výbavy se u nás moc na prodejích podílet nebudou, ale v cizině to bude jinak. Co na motor-talk píší lidi, kteří mají Astru objednánu, tak to je naprostá většina pro verze 1,4T, 1,6T, 2,0CDTi případně 1,7ctdi 92kw ve výbavách Sport a Cosmo + ještě s kupou příplatků (navi, kůže atd).
To samé Insignia, se 450 majitelů Insignií tam výbavy Cosmo a Sport zaujímají 75%, 18%edition, základ 0,5%. A vždy když jsem tam jel, tak jsem viděl vyšší výbavy a motorizace (nejen u Oplu samozřejmě). Ale jestli si to myslel pouze u nás (a od nás na východ), tak to OK.
To samé Insignia, se 450 majitelů Insignií tam výbavy Cosmo a Sport zaujímají 75%, 18%edition, základ 0,5%. A vždy když jsem tam jel, tak jsem viděl vyšší výbavy a motorizace (nejen u Oplu samozřejmě). Ale jestli si to myslel pouze u nás (a od nás na východ), tak to OK.
to samozřejmě souvisí s vyšší kupní silou na západě. Tam je prostě kompakt standardním rodinným vozem (Guru, Astra, Megoš). U nás je to stále na úrovni Fabia/Fusion. No a dát si lepší motor + výbavu do Fabky si na ceně slušně vybaveného Sída nebo Megoše a kdo odolá? Nižší střední už svojí velikostí pro většinu běžné populace dostačuje, případně MPV to jistí. Množina individuálních zákazníků pro NOVÉ vozy střední třídy je stále relativně omezená (ČR). Druhá věc jsou dovozy, kdy za cenu nového kompaktu máš 2-3 roky starou střední :-!
LOL zakaznik ma na vyber dve pekna a kvalitni auta, ale tuctovky, trebas Megane a Astru, cena rozdilna o 50 tisic, otazka zni, vyhraje zdravy rozum?!? doufejme ze vyhraje a u Opelu velmi brzzy nasadi s velkou medialni masazi supr turbo slevu minimalne 40 litru pokud to nechtej rovnou zavrit... je krasny sledovat tyhle hratky tvarit se jako neco vic, tak drzim Astre palce, zakaznici uz davno nejsou hloupi
Ceny celkem vysoké, ale budiž... pro mě jednu 1.4T Enjoy.
Jinak... Opel předvádí cenové veletoče s výbavou jako Fiat nebo VW, příplatek 34t za ocelová kola místo litých je k smíchu.
Jinak... Opel předvádí cenové veletoče s výbavou jako Fiat nebo VW, příplatek 34t za ocelová kola místo litých je k smíchu.
Ja by som povedal: pre mna jednu 1,6 16v (ako standard segmentu C), ale pri pohlade na dynamiku Astry s týmto inak slusne výkonným motorom radsej nie. A 1,4T uz rúbe cenovo dost vysoko.
P.S. S tými kolesami si to zrejme myslel naopak, ze...
P.S. S tými kolesami si to zrejme myslel naopak, ze...
"Výbava Sport vychází z Enjoy a je o 34 tisíc Kč dražší." ..."Sport nemá kola z lehkých slitin, ale pouze ocelová kola s pneumatikami 215/50 R17".
Aha, tak potom to je skutocne dost ostuda, ako píses. 8-s
U FIATU maj velkej problém.....
[odkaz]
[odkaz]
Klasický PR článek ... jedna z forem propagace a ukázky, že značka ctí zákazníka, mě měsíc bude svolávačka i Sněžného muže 😉
Jedeš a najednou se ti zablokuje řízení..... >😁 Co je na tom za PR??
No jistě, u někoho je to známka ctnosti a u VW vždycky a bezvýhradně šmejdství značky. >😁
Komiku.
Komiku.
U nelichotivého testu spolehlivosti Audi A6 napsal jistý odborník ... "kašli na kvalitu, následuj instinkt" ...
Snad tě jako kovwboje nezajímá kvalita !?
Snad tě jako kovwboje nezajímá kvalita !?
Jak to souvisí se svolávací akcí na Grande Punto? Nemáš co bys napsal k tomuto konkrétnímu tématu a tudíž musíš koukat jinam? 😉
...pro mě se nic překvapivýho nestalo, že bude levnější než třebva ceed/I30 jsem čekal, stejně tak jsem čekal že bude pokračovat v několika-generačním souboji s Golfem/Focusem/Mazdou 3
Opel? Hyundai? Seat? ... nějak to začíná splývat ...
A druhá věc co mě zaráží je ta spára u čela kapoty. Není to první auto s tímhle řešením. A mě by zajímalo, proč není kapota přetažená až k masce?!
Jinak zdá se standard.
A druhá věc co mě zaráží je ta spára u čela kapoty. Není to první auto s tímhle řešením. A mě by zajímalo, proč není kapota přetažená až k masce?!
Jinak zdá se standard.
Ta kapota je možná z důvodů menších kolizí, kdy to odnese čelní maska, ale kapota zůstane OK.
Presne takto to zdôvodňoval dizajnér pri predstavení v lete. Brali v úvahu menšie kolízie, pretože tých je štatisticky najviac. Konečný efekt je úspora nákladov pre klientov na náhradných dieloch a rýchlejšia oprava. Má to ešte nejaký súvis s ochranou chodcov a nižšími výrobnými nákladmi. Nemám najlepšiu angličštinu, takže úplne všetkému som nerozumel. Každopádne sme ho podpichli, že rozumieme jeho argumentom, ale vizerá to teda dosť čudne. Ináč sme až na množstvo malých gombíkov na stredovej konzole auto chválili. Pozdávalo sa väčšine obecenstva. Vtedy nám ešte nevedeli povedať motorizáciu. Mne sa pozdáva 1,4 turbo.
Tak se nám Astra okotila. Zasvé vzala ostrost a originalita modelu předchozího a světlo autosvěta má dobý(í)t tento megano-alfo-astrálně univerzální tvar. Nesmutni, získáváš na rozměrech a hlavně na hmotnosti, tímhle možná ohromíš až tě bude místní šerif převažovat na váze pro tiráky, ale hlavu ti schladí první dlouhej táhlej. V tom tě (bohužel) zařízne kdejakej golfík...
Tak to shrňme - "knedlík design" se ukazuje jako neživotná designová slepá ulička konkurence, aktuální astrální "asmegalf" design je o sto procent lepší, ovšem dojede na přílišnou vizuální lacinost. Navíc z designově příbuzného triumvirátu vytěží nejvíce Giulietta, protože nejpovedenější.
Takže nezbývá než justament. Znáš to, ne, kdejakej kámoš zatíná tipec v dlouhým táhlým svému jedinečnému geteičku, ty přece musíš být originální. Tak bacha, ať ti při té originalitě neprasknou stoličky.
P.S. Cena správná, domnívám se odvozená z délky, co cenťák to tác a něco...
Tak to shrňme - "knedlík design" se ukazuje jako neživotná designová slepá ulička konkurence, aktuální astrální "asmegalf" design je o sto procent lepší, ovšem dojede na přílišnou vizuální lacinost. Navíc z designově příbuzného triumvirátu vytěží nejvíce Giulietta, protože nejpovedenější.
Takže nezbývá než justament. Znáš to, ne, kdejakej kámoš zatíná tipec v dlouhým táhlým svému jedinečnému geteičku, ty přece musíš být originální. Tak bacha, ať ti při té originalitě neprasknou stoličky.
P.S. Cena správná, domnívám se odvozená z délky, co cenťák to tác a něco...
Přiznám se, že tvůj příspěvek jsem četl proto, abych se dozvěděl, co nebo kdo je "asmegalf". Bohužel to pořád nevím ;-\
Vždyť to tam píši - vizuálně takřka totožné modely - AS jako astra, MEG jako mégane a ALF jako... (alfa) Giulietta.
Tak to teda nevím... asis zaměřil VWoči na sklo v pátých dveřích >😁
Na mě Astra působí jako baby Insignia s zadním sloupkem z Cee'du (studio Kia sídlí v Rüsselsheimu...)
Na mě Astra působí jako baby Insignia s zadním sloupkem z Cee'du (studio Kia sídlí v Rüsselsheimu...)
Mne to pripomína českú klasiku "Jak si pejsek s kočičkou dělali k svátku dort". Len neviem, či k tomu receptu poctivo zakúpili v Čechách licenciu... 😉
Vezmu-li v úvahu, že v článku zmíněné ceny jsou ceny zaváděcí, pak je Astra na naše poměry vcelku drahá. Nicméně za ceníkovou cenu se stejně nikde neprodává, takže autosalon Opelu bych při výběru kompaktu neopomenul navštívit. Nějaký ten Defendlock nebo metla zdarma by se určitě daly ukecat.
Co je ale podle mého soudu alarmující, jsou výkony auta. Dám ruku za to, že základní benzinové i dieselové motorizace uvidí kopec a bude obrazně řečeno stát. A že pojedou za 5,5, resp. 4,2 l v kombinaci? to pochybuji, snad kdyby člověk jezdil výlučně sám a krokem.
Horší ale je, že tuhle situaci moc nevylepší ani benzinová jednašestka nebo druhý diesel v nabídce, 1,7 CDTi 81kW.
Takže pokud člověk bude chtít trochu odpich a zároveň nevypláznout 460 tisíc, bude muset sáhnout po oturbené benzinové jednačtyřce a ta je za nějakých 405 tisíc. To je už docela dost.
Astra jde podle mě špatnou cestou, kterou zde už kdekdo zmínil. Moc velká, moc těžká. Sice hezká zvenku i zevnitř, ale těžkopádná.
Co je ale podle mého soudu alarmující, jsou výkony auta. Dám ruku za to, že základní benzinové i dieselové motorizace uvidí kopec a bude obrazně řečeno stát. A že pojedou za 5,5, resp. 4,2 l v kombinaci? to pochybuji, snad kdyby člověk jezdil výlučně sám a krokem.
Horší ale je, že tuhle situaci moc nevylepší ani benzinová jednašestka nebo druhý diesel v nabídce, 1,7 CDTi 81kW.
Takže pokud člověk bude chtít trochu odpich a zároveň nevypláznout 460 tisíc, bude muset sáhnout po oturbené benzinové jednačtyřce a ta je za nějakých 405 tisíc. To je už docela dost.
Astra jde podle mě špatnou cestou, kterou zde už kdekdo zmínil. Moc velká, moc těžká. Sice hezká zvenku i zevnitř, ale těžkopádná.
Je úsměvné, jak někteří jedinci dovozují pozici na trhu (a potažmo kvalitu) některých modelů z cenové politiky jejich českého zastoupení.
Ty někde čteš něco o dovozování pozice na trhu nebo kvality z cenové politiky českého zastoupení??? Prosím, zkopíruj mi tu pasáž, to tvé blábolení je úsměvné, to je pravda, ale už nudné.
takže vlastně porovnáváš Megoše základ a druhou motorizaci GURU
ale to je fuk. Německý trh je pro GURU domácí a tam si nikdo nemůže dovolit dát cenu ani jen podobnou jestli chce něco prodat :-!
já to jenom zdůraznil, aby bylo jasné, že porovnáváš ZÁKLADNÍ verze.
To že Rencek už nenabízí 1.4 jako základ přece není jeho problém že >😒]
1.6 u Megoše nahradil původní 1.4, která měla stejný výkon (nevím jak krouťák)
Teď budu spekulovat, ať mně klidně opraví kdo ví jak to je, ale mně příjde, že je to vlastně klasická 1.6 bez variabilního časování, díky čemuž výkon spadl z těch cca 115 na 100poníků.
Nemám přesné statistiky, ale tipnul bych že většina Megošů 2 jezdí právě s 1.6 benzin. Cenově totiž právě 1.6 byla cca zhruba stejně jako Guru s 1.4.
Ale musíš uznat, že Renckův 1.4 byl přece jen lepší než ten u GURU 😉
Osobně se mi ty bagatelizace taky nelíbí. Když někdo nabízí něco víc než konkurence je to vždy pozitivní krok. Druhá věc je, že se to pak musí odrazit v ceně. Ale to je už volba každého z nás 😉
"Tak, tato věta stačí pro ukončení naší diskuse, zvlášť v kontextu prodejních cen meganu ve srovnání s prakticky jakoukoliv konkurencí."
😉
Golf - základní cena 5.dv. - 16 580,- Eur / turbobenzín - 18 475,-/
Megane - základní cena 5.dv. - 16 900,- Eur / turbobenzín - 19 950,- /.
Francie😒br /> Golf - 16 580,- / 19 640,-
Megane - 0 / 20 950,-
V. Británie
Golf - 1.4 TSI - 16 305,- GPD /
Megane - 1.4 TCe - 17 585,- GPD
O tom bych naopak mluvil při pohledu na tvá "data" z Francie a Anglie, kde srovnáváš 1,4 turbo motory. No, proč ne, jenže v Británii se tyto motorizace dají velmi těžko porovnat, protože v golfu lze tento motor dostat v základní výbavě S, megane s motorem 1,4 tce 130 je k mání až od výbavy Dynamique. Dle mého tedy těžko srovnávat, musel bys jít u golfu min. k výbavě SE nebo GT. Mimo jiné jsem se díval i na stránky dealerů na nejlepší ceny 1,6tek a cena od 14tis. liber není u megane problém [odkaz] ono to bude s těmi slevami podobně jako u nás.
Zajímavá je Francie, tady se 1,4 Tce nabízí už od druhé výbavy E😜ression což odpovídá golfu comfortline ne trendline, jehož cenu uvádíš ty, tedy pak:
Golf 1,4 tsi - 21.680,-
Megane Tce 130 - 20.950,-
😉
krom toho, jedna věc jsou ceníky a druhá věc realita.
V každém případě bych to uzavřel tím, že cenový rozdím Megan/Golf je na západ on našeho nejdůležitejšího trhu přece jen podstatně menší. :-!
přemýšlel jsem co porovnat s tím Guru 1.6 a Megoš má vlastně taky tu druhou 1.6 s 115poníky. Výbavy moc nesleduji, ono to taky může být hodně specifické trh od trhu, ale základ bude předpokládám hodně podobný.