Možnost mít auto také pouze s pohonem předních kol dostanou od modelového roku 2011 i zájemci o Volvo XC90. Nová verze ponese označení D3 a dostane slabší verzi vznětového pětiválce s objemem 2,4 litru.
140 000,- dolů pro méně náročné, to je fajn..jen tu spotřebu mohli trochu srazit ruku v ruce s výkonem. Jinak pro mě doposud nejlepší SUV, rok uvedení se možná trochu podepisuje na vzezření palubky, ale to je tak vše.. Neskutečně nadčasový automobil, mezi SUV stále mé NO.1.
Hm. Mám Volvo jako značku docela rád (výsledek dávné zkušenosti s S80 T6), ale XC90 pro mě bylo jedno z největších automobilových zklamání. Měli jsme ho na víkend od dealera, ale dojem, který udělalo na celou rodinu, byl takový... no, vlažný. Motor D5 působil jak tři dny po smrti - to auto jsem musel vyloženě přemlouvat, aby se rozjelo. Teď jsem si našel, že to mělo 136 kW a zrychlení o vzrušující hodnotě 10,9 s - takže fakt lenoch. No, lenoch, nechci přehánět, bylo to zrychlení asi na úrovni focusu s levnou benzínovou 1.6 - ale od mnohem dražšího auta čekáte víc, i když je obtloustlejší. Prostor na délku nic moc, je to vlastně běžná střední třída. A kupodivu ani pohodlí jsme si kvůli tankeroidním jízdním vlastnostem moc neužili. Žena tehdy musela sedět vzadu s miminem a po cestě říkala, že se to s ní v zatáčkách tak naklánělo a že proti našemu tehdejšímu autu jí tak lítal žaludek, že jí bylo regulérně blbě. (Je na tohle dost citlivá, takže podle jejích skřeků při sezení vzadu se opravdu dají třídit auta.) Její závěr bylo jasné ne. Bylo to pro nás překvapení.
XC90 se dá kvalitami přirovnat k předchozí generaci ML, tedy všechno tak napůl. Zaujmout umělo klasickými volvo atributy, designem a pocitem robustnosti, jízdní vlastnosti a motory byly bohužel poplatné jeho U.S. zaměření. Je faktem, že vedle stejně starého (modelově) touarega I působí jako generačně starší auto o novějších modelech X5 nebo ML ani nemluvě. Tomu autu nepomůže žádný facelift, potřebuje novou generaci. ;-)
Ano, to auto už delší dobu ptřebuje novou generaci jak sůl a dost mě udivuje kolik lidí si jej za posledních pár let (za ty prachy) ještě koupilo. Nevěřím, že ti všichni, před jeho koupí, důkladně vyzkoušeli i jeho konkurenci...
To neni jen o zkoušení. Většina těch majitelů jsou zameštnanci s platama 200 kolíků ve firmách, kde prostě přijet s BMW, nebo MB se nesluší. Kdyby to bylo o vyzkoušení, tak neprodaj ani prd už dávno.