To ten startér vydržel? a výkon auta na trati byl asi směšný ne? Ale mi jde o to že když auto jede, starter už nepotřebuje, takže by autoři článku mohli upřesnit info, jen záleží na tom jestli i tým řekl podrobnosti...
Kdyz jsem se kdysi ucil ridit, myslim, ze jsem na starter s peugeotem nedopatrenim kousek popojel. Ale tipuju to tak na 63 cm, nez 63 kol v Le Mans. Ale zase to nebyl zadnej special:-) Kamarad v autoskole udajne ujel na starter asi deset metru. Ani nevedel, ze ridi hybrid.
Ten startér byl oficiální údaj, který přiznal monsieur Quesnel po odpadnutí. Nejdříve mluvil o elektrice. I páni komentátoři na Eurosportu spekulovali, že startér to asi nebyl :-) Proto jsem napsal důležité slůvko "údajně".
Jak vysypaly? Když pominu fakt, že byl v tomto minulý rok relativně vyjímečný, tak Audi bylo i tak na stupních vítězů, takže bych to s letošními skutečně "vysypanými" (ani jedna! 908ička ze čtyř, k vůli problémům s vlastní technikou, vůbec nedojela) Peugeoty úplně nesrovnával... ;-)
Jo, Honda zaválela, vítězství v P2 a páté místo celkově, to je obrovský úspěch, stejně jako nechat za sebou Astona. >:-[] Ale slušný výkon podala i Lola týmu RML s V8 od Hondy, druhá v P2 a osmá celkově. :yes:
Sice nejsem fanda turbodieselových závoďáků (nota bene proti atmosférickým benzínům), ale musím uznat, že vyhrál nejlepší. Obsadit první tři místa v takto náročném závodě, to prostě není náhoda. A můj obdiv si zasluhuje výkon, kdy padl rekord v počtu ujetých kol, a to přesto, že dneska je trať delší a na klíčové rovince jsou dva zpomalovací prvky (kéž by nebyly...)
Mimochodem vynikající byl i komentář Bély na Eurosportu :yes::yes: Profesionální práce (a to nejen ve srovnání s o chvíli později běžící F1 na nově)
A naopak tragédie je, že o tak významném závodu celoplošná média v ČR informují jen jaksi z povinnosti. Přitom Češi tady dosahují velkých úspěchů. Ale ne, radši se budeme dívat na fotbal, to je náš "národní sport", i když se nás to mistrovství nijak netýká, tak se tím zas.re vysílání na dva týdny...
Já sledoval jen kousek před začátkem a jedním okem. Ale i takto to stálo zato. :yes:
Musím říci, že jsem předpovídal drtivé vítězství Peugeotů, Audi mne mile překvapilo.
Na fotbal nenadávej, MS je jednou za 4 roky. A já se rád podívám na hru exotických týmů. ;-)
Béla En více než překvapuje. Mě potěšil i Klaudius Kryšpín... naopak přítomnost páně Richtra v sobotu večer mě (mírně řečeno) iritovala. Jen kdyby chlapci červenémi Porsche týmu BMS Scuderia Italia pořád neříkali Ferrri... :-) Taky mi přišli občas jako hlásná trouba pana Charouze, přitom jsem se dosud nedozvěděl, proč vlastně ukončili spolupráci s továrním týmem Aston Martin Racing a letos nejeli na Lolách. Nemáte někdo info?
Aa, tak jsem nebyl sám, kdo se koukal do pozdní noci... ;-) Richtera jsem neslyšel, ale v F1 se mu prvních 20 kol docela podařilo, ale jakmile se uklidnila situace, tak zase sklouznul na svou obvyklou kvalitu.
Micinko, já viděl prakticky celý závod, pouze druhou a třetí hodinu jsem prošvihl díky přesunu domů a mezi půlnocí a půl pátou ranní v neděli jsem prostě už nevydržel :-) Ale zbytek jsem viděl, nebo alespoň poslouchal sedíc u compu. Taky proto ty přesné časy v článku (měl jsem jich v poznámkách víc, ale nechci čtenáře unavovat čísly).
Souhlas. Béla se Strakou to odkomentovali výborně. Sice jsem neviděl celých 24h, ale kolem půl třetí ráno dokonce přijel Klaudius Kryšpín.
Tak je to bohužel tak, fotbal zajímá mnohem větší část veřejnosti. A nemůžu říct, že se rád nepodívám. Myslím, že co se týká přenosu, tak Eurosport to zvládá d ocela dobře, byť ty reklamy á 12 minut, to je fakt na bednu. Jestli ti jde o to, že to nevysílá ČT, tak to je otázka no. Ale to mi nějak nevadí, MS ve fotbale prostě zajímá tolik lidí, že těch co zajímá Le Mans je prostě málo. Takže nějakej sestřih do AMR, ale to je tak všechno.
Je to opravdu uctyhodné, ze mají podobnou prům. rychlost jako v roce 1970, kde jezdili klidne 360 km/h po sestikilometrove rovince, bez technickych pasazi na zacatku a na konci... :yes:
To je dobře že letos ty Audiny vyhrály, protože to by po loňském double pro Peugeot vozy značky Audi pořád na semaforech s frantíky prohrávaly :*) >:D;-)
Ty si dobrej... a že si v životě těch francouzu určitě měl co... absolutně to samy bych mohl řict já o modle "fauwé"... jenom proto, protože sem od pár lidi slyšel, že se jim to sere atd... prosim tě než něco takovyho přiště plácneš, zkus francouze chvilku vlastnit...
Máš pravdu. Nikdy som francúza nevlastnil a potom, čo stále počúvam od známych, ani nikdy vlasniť nebudem. Všetko sa vkuse serie, hlavne elektrika. Možno francúzke autá v niečom vynikajú, ale spoľahlivosť to rozhodne není. To je dané už sprincípu južanskou mentalitou, teda platí to nielen pre franúzov ale aj talianov, španielov(seat), rumunov(dacia) atď....
No a spolehlivost se vztahuje právě k té technice. :-! Vytrvalostní závody jsou totiž především o té spolehlivosti a v této oblasti frantíci fatálně selhali. Trapnost jejich snažení pak korunuje fakt, že všichni doplatili na závadu, které se dá lehce zabránit simulací na dynamu. :no:
Ja tenhle nazor nesdilim. Kdyz mam auto, ktere dokaze je 350Km/h a souper ma auto co dokaze jet pouze 340Km/h, tak mam techniku vyspelejsi. To, ze me v prubehu zavodu zradi kvuli stupidnim porucham, nepovazuju za dukaz toho, ze souper s pomalejsim autem mel techniku dokonalejsi ale pouze spolehlivejsi.
Audi ty střechy a stěrače měly taky v prvním ročníku, který absolvovaly (1999). Z R8C pak vznikly Bentleye Speed 8. Spidery se původně jmenovaly R8R, od roku 2000 jen R8.
Závod LeMans nemá s reálným " životem " co dělat. Pochybuju že jsou na autech použité nějaké součástky shodné s těma v klasických autech. Maximálně tak nášlapy pedálů.... Mám kolem sebe plno známých kteří se k značce AUDI už vracet nebudou, jelikož jezdí častěji náhradním vozem ze servisu, než vlastním. Je to pro značku velmi dobrá reklama, ale rozumného člověka to přece musí trknout, že díly použité v závodech budou odlišné a tím pádem mít jinou životnost, kvalitu atd...
No tak on peugeot se taky nemuze chlubit nejakou extra spolehlivosti :-) A audi se timhle nechce vnutit, audi se tim chce dostat do podvedomi jako vitezove, stejne jako peugeot a dalsi... Rozumny clovek - řidič - veme BMW >:D
to sem rekl jen imaginarne. myslel jsem tim, ze to ma dobre jizdni vlastnosti a dela to ridice stastnym a tak si s prkotinama hlavu nelame. je jasny ze vrzajici autu bych si treba vubec nekoupil :-) a taky neverim tomu, ze vrze kazdej novej bawor.
Problém je ten, že ony dobré jízdní vlastnosti má prakticky každá kára za ty prachy. Takže to co v prvé řadě uvidíš/uslyšíš, tak je právě třeba vrzající interiér. :-!
kdyz si ti tvoji znami koupili audi nekde z bazaru tak se nedivim, a4 a a6 maji vetsinou maji stahnute az 300tisic km. Jinac ja jsem mel kdysi audi a bez problemu podobne jak drtiva znamich v nemecku. Muj tchan jezdi z lagunou, tchyne ma megane a i kdyz se o obou autech rika ze jsou poruchove nikdy nemeli problem.
Jinac Mazda Rr8 pekne rezavi, zere az 20litru a wankel motory vybuchuji :-)
U těch Audin se jednalo vždy o nová auta zadaný do výroby. Bohužel je fakt že na Německý trh putují kvalitnější díly než na náš Český. Ať si kdo chce říká co chce, auta dovezená z německa hold vydrží déle. Proč se obouváš do Mazdy? Ta v článku nebyla uvedena. Ano, všechny Mazdy reznou pokud se o ně nestará, to je všeobecně známo o všech japoncích že mají slabou ochranu. Jenže..... japonci jezdí, zatím co plno evropských značek čeká před servisem než příjdou na řadu. Všechny moderní auta z doby kdy automobilky hledí na snížení nákladů na výrobu jsou šmejdy. Auta z dob porevolučních jsou držáky a o japoncích to platí 2x, takže si Japonce neber do pusy ano? Auto žere vždy jen tolik jak se mu šlape po plynu. Wankel je neuvěřitelně malý motor s neuvěřitelnou sílou, bohužel příliš složitý na to, aby vydržel se zachováním těsností, tam se není čemu divit že žere. Ono ale když máš silný motor tak s ním podel toho chceš jezdit ne? Každý motor vybuchuje, to je fyzikální základ podstaty jeho funkce :-)
Ahoj, opravil jsem křestní jméno u Treluyera (Bernard, správně je Benoit) a revidoval počty ujetých kol dle oficiálních výsledků ACO. Psal jsem je těsně po závodě dle live timingu a jak jsem dnes zjistil, ještě je lehce upravili, byť konečný čas vydání zůstal stejný - 15.23.
Únava, zmar, beznaděj, radost, nadšení, slzy radosti, slzy smutku, to vše v přímém přenosu. Mám za sebou patnáct hodin sledovačky fantastického závodu. Audi si dojelo pro nečekaný, ale zasloužený, triumf, nezbývá než pogratulovat.
Gratulaci si zaslouží i česká verze Eurosportu, tomu se říká dobrá práce komentátorů, zvláštní poděkování si zaslouží Klaudius Kryšpín :yes:
Potom co dobytek Davidson s Pažoutem č. 1 (ještě že vypadli) vyhnal z trati [odkaz] leadera kategorie GT2 Corvette č. 64, dokázali mechanici [odkaz] auto za cca 30 minut přestavět, a to ještě následně zajelo nejrychlejší čas kategorie! :yes: A to se jedná o nově postavené auto pro jinou třídu - tomu říkám výkon.
Škoda, že AMR Young Driver měl v závěru znovu ten problém s poloosou, ale i tak je to výborný výkon. Neméně pak druhé místo OAK Racingu s mladým Charouzem.
Velká smůla, že ani jedna Lola AM nedojela. Potěšil mě tedy Saleen na prvním místě. A nejvíc mě rozmrzelo, jak skončil Jaguar. Neviděl jsem start závodu, takže ani tu chvilku, co jezdil. Snad to příští rok klukům vyjde!