Jeep Grand Cherokee se ve svém nejnovějším provedení představil již v dubnu 2009 v New Yorku, ale na domácí trh vstupuje až letos v červnu. Zahájení prodeje doprovází i první reklamní spot.
O tom nepochybuju, jen to Amíci někdy trochu přeženou, hlavně tedy ve filmech. Nebo je to naší národní povahou že se těm rozechvělým rtům a očím zamženým při pohledu na vlající Stars and Stripes uculujeme. :-)
Nevim, jestli je to tim, jak starnu, nebo ziju roky mimo republiku (skoro bych napsal vlast), nak pri pohledu na nasi vlajku nebo pri poslechu nasi hymny zazivam jiny pocity, nez driv. Ale rozumim ti, stejne jako rozumim chrysleru, proc hrat na vlasteneckou notu, ze by to chteli hrat na kvalitu nebo bezpecnost svych produktu, tak to by jim nikdo nebastil. Pokud nepocitas s tim, ze se noveho Cherokeeho zbavis po cca 80t milich, hodne bych vahal. Na druhou stranu, v jednom rozhlasovym poradu o autech jsem pred casem slysel zajimavou myslenku o tom, jak i nespolehlivost muze prinest sposty peknych zazitku. Kdosi tam popisoval, jak jel kdysi pres pul statu s holkou nejakym triumphem do Yosemitu a na aute se pokazilo uplne vsechno, ce se pokazit mohlo, vetsinou tim zpusobem, ze se auto stalo uprostred pustiny nepojizdne. Ale dodnes si ten clovek vsechno jasne pamatoval a rad na to vzpominal, kdyby totiz jel corollou, mozna by si vzpomel, ze v Yosemitech byly pekny vodopady, ale jinak nudna cesta.
Musím říct, že v tom spotu chyběla americká hymna a mávání vlajkou s pozadím Bílého domu :-)
Interiér nic moc, ale exteriér nemá chybu. Ten se jim opravdu povedl. Jen mě mrzí, že pravděpodobně nebude žádný solidní diesel Jestli přijdou s novinkou od VM Motori - RA 630 DOHC, tak potěš koště...To chce radši prachy a investovat do pořádného HEMI.
Na 3,0 V6 CRD od MB, pokud by zůstal, nevidím nic nesolidního. Když se dohodli na dieselech od MB pro Patriota, Calibera atd. namísto TDIček, tak ta možnost ponechat stávající diesel tady je.
Nevím jestli se už o tom někde na netu spekuluje, ale je více než pravděpodobné, že Jeep už diesel od MB nedostane. Míchá se do toho mnoho problémů a to mimo jiné i emise. MB vyvinul nový agregát přeplňovaný turbodmychadlem s kuličkovým ložiskem. Dokáže bezproblémů podávat výkony přes 200 kW a emise pro něj nejsou, nerozdíl od konkurence s dvěma turby, problémem. Jeep se o tyto motory možná nezajímá z důvodu určitě vyšší ceny, možná je nechce ani MB pustit. Nevím, nerozumím politice prodeje motorů jiným automobilkám. Každopádně s VM Motori byly často problémy co se kvality týče a kdoví co s tím novým dieslem předvedou. V nových modelech se už nynější třílitr neobjeví. Myslím, že E-čko je posledním v řadě kdo ho dostal a kdoví, jestli tu bude po faceliftu.
No tak uvidíme, pro nějakej významnější prodej v Evropě G.Cherokee určitě diesel potřebuje. VM Motori skutečně nemá moc valnou pověst. Ten třílitr v současným modelu byl jízdně hodně příjemnej motor.
Dnešní 320 CDI, v jakémkoli výkonovém provedení, je špičkový motor. Naprosto padne nátuře MB. Kdo nechce jezdit rychle a nepotřebuje výkony á la BMW, je to snad nejlepší volba. Klidný, se zásobou toč. momentu, i přes svůj věk tichý a vyrovaný. Jsem zvědavý na jeho nástupce. Doufám, že díky tomu exotickému provedení turbodmychadla, bude dostatečně pružný.
No diesel má být výhledově od Fiatu - donazimy (nebylo ovšem specifikovaný do jaký, bo Fiat ten motor už "vyvíjí" asi 100 let".
Mno podle mě tam bude to samé co je tam ted - MB novější motory neuvolní, ovšem nechápu proč by nedovával starší - kšeft je kšeft přeci.
Převodovka bude taky W5A580 - jinou zatím chrysler group nemá...A ta je taky od MB.