Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Toyota Auris HSD: První jízdní dojmy

Plně hybridní hnací ústrojí se přestěhovalo do konvenčního hatchbacku nižší střední třídy. A tato levnější alternativa k Priusu má dokonce ještě nižší kombinovanou spotřebu. Jak se s takovým Aurisem jezdí, jsme vyzkoušeli ve Španělsku.
Zpět na článek
7. 6. 2010 06:35
7. 6. 2010 08:25
7. 6. 2010 08:37
7. 6. 2010 12:21
neregistrovaný "Hooonza"
8. 6. 2010 17:52
7. 6. 2010 10:09
7. 6. 2010 10:21
7. 6. 2010 11:09
7. 6. 2010 13:13
8. 6. 2010 12:38
neregistrovaný "Hooonza"
7. 6. 2010 13:57
7. 6. 2010 14:29
7. 6. 2010 21:38
7. 6. 2010 06:35
omyl???
nema mat bateria vykon 2,7kW namiesto vykonu 27kW?? Ak by mala 27kW, tak dojazd na bateriu by bol cca 100 km
Rozbalit vlákno
4
7. 6. 2010 08:25
Re: omyl???
Výkon 27kW je výkon elektromotoru - s baterií to nemá nic společného - baterie má kapacitu nikoli výkon.
7. 6. 2010 08:37
Re: omyl???
z clanku "Akumulátor má jmenovité napětí 201,6 V a výkon 27 kW".

Podla specifikacie ma el. motor 60kW
neregistrovaný "Hooonza"
7. 6. 2010 12:21
Re: omyl???
Baterie má i něco jako výkon. Zřejmě vzhledem k jejímu vnitřnímu odporu při svém napětí 201.6 V není schopna poskytnout proud větší než cca 134 A. To by ale znamenalo, že pro zrychlení dá elektromotor nejvíce 27 kW a těch jeho 60 kW se tedy využije jen pro účely brzdění...
Avatar - King
8. 6. 2010 17:52
Re: omyl???
Zajímavý poznatek, díky za info. :yes: Takže ten výkon el. motor je tak trošku podvod. ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
7. 6. 2010 09:23
Drobna oprava
Auris jsem nevidel, ale predpokladam, ze vnitrek bude velmi podobny Priusu. V tom pripade je v clanku jedna drobna chybka, radici "paka" v poloze "B" neznamena intenzivnejsi dobijeni baterie, ale brzdeni motorem (trochu obdobne tomu, co maji autobusy apod.)

Jinak diky za pekne napsany clanek!
Rozbalit vlákno
1
7. 6. 2010 10:16
Re: Drobna oprava
Režim B znamená obojí. Rekuperace běží naplno a ještě k tomu dobržďuje motorem.
7. 6. 2010 10:09
topení
Docela by mě zajímalo jak mají vyřešené topení. Tím, že je auto schopné jet teoreticky 2 km na elektřinu, tak v zimě první dva kilometry (nemusí) běžet motor tj. se nebude ohřívat voda v topenía posádka bude sedět v "zamrzlý jeskyni". To samý mě napadlo i u systému start-stop. Když pojedu skrz Prahu v zimě po ránu, tak budu vevnitř mrznout, jelikož mi to na každý červený zhasne motor. Nebo to mají nějak ošetřené? Máte s tím někdo osobní zkušenost?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - white label
7. 6. 2010 10:13
Re: topení
Systém start-stop bývá aktivní až po zahřátí motoru na provozní teplotu...
7. 6. 2010 10:21
Re: topení
Topení se řeší odpadním teplem a protože motor, díky Atkinsovonu cykly, má efektivnější spalování benzínu, tak pro to samé množství odpadního tepla musí spálit více paliva, což je drobná nevýhoda.
V reálu v zimě tedy stop-start začne fungovat až když motor začne produkovat dostatek odpadního tepla pro zahřátí interiéru a pokud stojíte dlouho v kolonách, tak po poklesu teploty motoru se sám nahodí, aby v interiéru neklesla teplota.
Řečeno čísly, v zimě Prius jede tak o 1 litr na sto navíc.
7. 6. 2010 11:09
Re: topení
jestli se tyhle vychytávky zapínají až po zahřátí motoru pak to teda na dojíždění pár kilometrů do práce moc vhodný nebude.
Avatar - JirkaVejrazka
7. 6. 2010 11:43
Re: topení
To ale neni zadne auto. Pokud chces topit, musi se motor zahrat. Zavisi to samozrejme na venkovni teplote a profilu jizdy, ale behem nejakych tri az peti minut je motor plne zahraty.

"Normalni" auta taky netopi nijak driv.
7. 6. 2010 13:13
Re: topení
Já měl na mysli, že pokud s tím budu jezdit 8 km do práce a zpátky nemá cenu si kupovat start-stop systém, protože se mi ani nestihne aktivovat, když dorazím do práce se studeným motorem. Jinak pokud není léto tak se ti motor na provozní teplotu za 3-5 minut určitě neohřeje.
Avatar - JirkaVejrazka
7. 6. 2010 13:28
Re: topení
Jak jsem psal, zalezi na profilu jizdy. Pokud to ujedes za 5 minut, tak mas asi smulu, to nezvladne vytopit (asi) zadne auto. Pokud stravis 20 minut v kolonach nez tech 8 km dojedes, tak se ti start-stop hodit bude :-)

Ale nema smysl se v tom vic pitvat, myslim ze si rozumime :-)
Avatar - Pierro
7. 6. 2010 10:57
eko?? anebo věčný příběh neko...
Ach jo... kam ten svět dneska spěje... :'-( Prosím, kdo z vás kdy jel Priusem?? Já jen jednou a tedy prosím o nějaké ty řidičské poznatky. Mne tedy tohle auto (Prius) nijak moc nezaujalo. Rozhodně ničím nevyniká, ale není nikterak zlé. Ale stojí za prozkoumání, do jaké míry je skutečně ekologické. A tady začíná dostávat tahle ekoválka lehce na frak...
A hlavně jeden a dost podstatný dotaz - koupíš si hybridní pekáč za dejme tomu 650.000,- a za pár let ti kleknou baterky. Co potom dál?? Mluvil někdo podrobněji o tomhle problému?? Kolik bude stát sada nových baterek, na kolik přijde ekologická likvidace stávajících??
Rozbalit vlákno
45
7. 6. 2010 11:13
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Já bych se s ním docela svezl. Rozhodně se mi takhle navenek líbí. I když taky by mě zajímalo jako to má Toyota vykoumaný až zeslábnou baterky. O tom se v žádným marketingovým letáku nepíše. Jestli vydrží jak v mobilu 3-4 roky a pak kleknou, tak je docela podstatná otázka kolik stojí nový a co s těmi starými?
Avatar - Pierro
7. 6. 2010 11:21
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
No nechci tu šířit jakékoliv neopodstatněné fámy, ale za cenu nových baterek, které ti samozřejmě dojdou až po záruce vozidla a ty si je tedy budeš muset koupit pokud by ses auta nehodlal hned zbavit, (a před tím i nechat zlikvidovat ty vybité) se možná opotíš. Tohle mlžení ohledně recyklace a koupě náhradních baterií je (a vlastně záměrně není) součástí prodejní politiky Toyoty. Věř tomu, anebo ne. Mne od toho již dříve odrazoval jeden známý, který pracuje ve vedení rakouského importéra. Ten český by ti řekl totéž, jen samozřejmě ne oficiálně...
Jinak svezení je vážně docela zajímavé. Rozjezd jako autíčko na kolotoči či v golfovém vozítku, téměř bez hluku, naopak po připojení spalovacího motoru, hluk více než hlasitý... Navíc nesedí mi design. centrální přístroje, sedadla, atd. Netvrdím, že je Prius špatný, to rozhodně ne, ale je to jen slepá větev v dalším eko-vývoji automobilů. Něco jako pokusy o výrobu aut poháněných parním strojem (před nějakými 110 lety) s trochou nadsázky... :-!
Avatar - King
7. 6. 2010 12:32
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Nechceš, ale šíříš. Nemyslím si, že by Toyota záměrně mlžila, jen se o tom u nás zatím nemluví, protože to není aktuální, zatímco v Americe už první hybridy do stádia výměny dospěly. Je to vytrženo z jiné diskuze, ale nechce se mi to přepisovat, tak alespoň takhle:

Honda poskytuje záruku 8 let nebo 160 000 km a zkušenosti z USA s tehdy ještě NiCd články v Insightu skutečně ukazují, že to má Honda spočítané dobře, k výměně bylo třeba přistoupit kolem těch 100 000-110 000 mil. Tvrdí se, že by na tom mohly být NiMH články trošku lépe. Interni dokumentace Toyoty třeba uvádí, že by měly NiMH články Panasonic vydržet 160 000 mil a jsou v US Priusy, co na jedny baterky udělaly přes 200 000 mil.

Nový pack stojí u Toyoty cca 3500 dolarů, ale v US už prý existuje i aftermarket, respektive trh s použitými aku, takže to nakonec zase není taková láce, jak se snaží antihybridní lobby lidem vsugerovat.
Avatar - Pierro
7. 6. 2010 12:48
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Nejsem členem žádné antihybridní lobby a nechci sem tahat ani zkušenosti (které ostatně ani nemám) z tak specifického a odlišného trhu jako je ten americký (potažmo kalifornský). Navíc argumentuješ tu konkurenční Hondou, ale tenhle článek je o Toyotě. To jen pro pořádek. Napiš tedy, kolik nabízí Toyota záruku u nás, potažmo v EU a nakonec kolik i v těch Státech. Co uvádí interní matroše panasonika je mi putna, stejně jako PR kecy Toyoty. Ale položme otázku jinak - pokud stojí (údajně) nové baterie pro Toyotu v US cca. 60-65.000,- Kč (v přepočtu) bez cla, dovozních poplatků, DPH atd., kolik myslíž že budou stát v Čechách?? Za kolik se prodává Prius v ČR a za kolik v USA?? Srovnáváš jahody s hruškami kámo. Tyhle dnes tolik popularizovaná auta budou za pár let problémovými nepojízdnými plečkami, do kterých majitelé tady v Čechách a potažmo i v Evropě rozhodně nebudou ochotni kupovat za nějakých 100.000 a více Kč nové baterie. Navíc prodejní cena těhle aut s vybitou baterkou je více než diskutabilní. Takže ne, tudy cesta doopravdy nevede. Budoucnost mají maximálně čisté a úsporné spalovací motory, následované, za nějakých 5-15 let čistě elektromobily....
7. 6. 2010 13:10
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Pierro myslím, že je hodně pravdy na tom co píšeš, ale ne všechno bude tak černý jak tu hlásáš. Cca 10 let tomu nazad co jsem četl kolik stojí náhradní díly na Oktávku. Když jsem viděl, že za výfuk si počítají 12 tisíc, tak jsem skoro nabyl dojmu, že se museli zbláznit a teď?..... Seženeš ho za 1/3. Podobný to bude s těma baterkama. Nicméně z druhý strany teď bych si PRIUS ani žádný podobný vozidlo s touhle technologií nekoupil. Radši si počkám až to bude vyzkoušená a rozšířená záležitost klidně i 20 let stará (míněno na trhu ne prototypy), aby se projevili všechny mouchy a problémy, které se v PR prezentačkách nedočteš. Osobně myslím, že pokud se hybridní auta na trhu rozšíří přibude i spousta výrobců alternativních baterií za přijetelnou cenu, kteří budou schopni starou baterii v rámci výměny zrecyklovat. Srovnávat ceny v USA a Evropě skutečně nelze už jen z toho důvodu, že tam jsou auta za poloviční ceny!
Avatar - Pierro
7. 6. 2010 20:50
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
tak tedy s tímhle souhlasím... mořná jem to napsal až moc zostra ale v zásadě, po přečtení tvé reakce krotím hormón a souhlasím... ;-)
Avatar - King
7. 6. 2010 13:30
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
V první řadě jsem uvedl, že je to vyjmuto z jiné diskuze, platí to ale obecně, neměl by být problém najet s nimi čtvrt milionu km, je jedno jestli u Hondy nebo Toyoty.

České záruky jsou u obou 8 let a 160 000 km.

A co se týče ceny aku - ty bys baterky vozil individuálně z USA? Proč je nekoupit u dealera u nás? Jejich cenu na našem trhu neznám, ale rozhodně to nebude dvojnásobek. Pokud tě to seriózně zajímá, je to myslím otázka 2 minut na mail na toyotu nebo nějakého dealera. Navíc současně s nárůstem tržního podílu se aftermarketový trh vytvoří i v Evropě.
Avatar - gld
7. 6. 2010 18:49
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Príde mi že podobný problém už automobilový svet riešil/rieši

Myslím tým turbodiesle s technológiou common rail. Tiež bolo veľké haló že vstrekovače odchádzajú pravidelne po 200 000km a štyri nové stoja 100 000 korún atď atď...a dnes vo výmennom systéme bosch stojí jeden vstrek na raila 6-8 tisíc

proste technológie sa musia poriadne "zažiť" na trhu lebo ak sa v dnešnom svete za niečo pripláca tak za technologický pokrok a "eko-feeling"..o 10-15 rokov bude určite druhovýroba aj na baterky..či už pre hybridy alebo čisto elektrické autá
8. 6. 2010 08:02
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Hergot jeden vstřik na raila 6-8 tisíc??? To sem docela rád, že mám benzíňáka ;-)
Avatar - gld
8. 6. 2010 15:03
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Nie je to veľa..v princípe sa treba snažiť kúpiť jazdenku čo to nebude potrebovať ale môže sa stať a potom čo, zhodíš auto zo skaly alebo kúpiš fábiu mpi 50kw? ;-)
Avatar - King
8. 6. 2010 17:52
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
To rozhodně buď. :-) :yes: >:-[]
Avatar - Pierro
7. 6. 2010 21:01
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
o dovozu baterek z USA jsme se tu nebavili, pokud mne paměť neklame. Zatím je nemá nikdo důvod dovážet... Kolik budou stát ukáže až čas. Na Toyotu nemusím ani mejlovat ani volat. Jak už jsem psal výše - můj názor znáš. Co jsem vyslechl od známého z Rakous. Podobnou informaci má i jeden z mých klientů, mimochodem dlouholetý zákazník Toyoty, tady od českého importéra, Takže cosi na tom asi bude... Na ofiko informace a mejlovou reklamu v tomto případě nesázím. Takže nejspíše se pravda stejně ukáže až ve chvíli, kdy akumulátorům začne docházet dech. Tedy jak píše kolega ryccardo, nejlépe ještě nějaký ten rok počkat a pak teprve lámat hůl či vychvalovat hybridy. :-|
Avatar - King
8. 6. 2010 17:48
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Já ti nevím, jestli si uvědomuješ, co píšeš. Cituji: "pokud stojí (údajně) nové baterie pro Toyotu v US cca. 60-65.000,- Kč (v přepočtu) bez cla, dovozních poplatků, DPH atd., kolik myslíž že budou stát v Čechách?" To mi zní, jako bys uvažoval, že jediná možnost, jak vyměnit aku, je dovoz z Ameriky.

Co ti jedna paní povídala je naprosto nerelevantní. Nemá náhodou výrobce sám povinnost nechat aku zrecyklovat jako nedílnou součást auta? A pokud s tím má problém, je jeho, ne můj. Jediné, co je třeba, je zjistit cenu té nové, což je ovšem nyní, kdy ještě asi nikomu nevyšla ze záruky, ještě ne zcela vypovídající pozdější realitě.
Avatar - Pierro
8. 6. 2010 22:44
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Ty jsi mi ale hádavý chlapec kingu. Já si uvědomuji velice dobře co píšu. Jak ti mé příspěvky zní ale skutečně nedokážu ovlivnit. Jediné co mi z toho plyne, je že se ti zrovna nelíbí a koukám že docela za ty hybridy kopeš. Tedy dobrá. Já ti tvou pravdu brát nebudu.
A teď konkrétněji - kdepak jsi přišel, že já uvažuji o koupi náhradních baterií v US jako o jediné možnosti?? Copak mi to tady zas podsouváš ty jeden šibale?? Sakra Kingu, vždycky jsem si tě cenil pro tvoje fandovství a znalosti ohledně značky Honda ale v téhle diskuzi si říkám, jestli seš to ty a nebo se za tvým nickem skrývá jeden nejmenovaný poněkud nezralý jedinec ze Slovenska.
Tak tedy dále - o jaké paní, co mi tu měla cosi povídat mluvíš?? Naposled mi před cca. půlhodinou povídala sousedka, že bude zítra vytírat chodbu. O Hondě však ani slovo. Stejně jako o jetých baterkách. Tedy pokud zvažuješ koupi hybridního vozu, hodně štěstí ti přeji. Průběžně dej vědět jak jezdí. Jestli ne, přestaň se cukat a zkus psát méně konfrontačně. Třeba najdem společnou řeč k prospěchu i ostatních. Na tohle naše rádobyhašteření tu zjevně moc lidí zvědavých není... ;-)
Avatar - King
9. 6. 2010 09:23
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Zaráží mě, že místo přímé odpovědi raději vyprodukuješ 1100 znaků o ničem.

To, cos napsal o tvorbě cen na baterky (nebo jakéhokoli jiného dílu na auto) vychází z jasné matematiky individuálního dovozu, proto se tě ptám, proč bys chtěl aku individuálně dovážet. Pokud je to ovšem tvoje představa o cenotvorbě automobilek, pak je naprosto mylná. Není mi nic známo o tom, že cena japonského dílu na auto v Evropě = cena v USA + clo + dovozní poplatky + dph + atd.

Nesnažím se s tebou hašteřit auž vůbec ne psát konfrontačně, ale dostat z tebe i něco jiného, než "šíření jakýchkoli neopodstatněných fám". Na jednu stranu údajně bažíš po informacích, z nichž část jsem ti dal, přitom ale už máš předem tu svojí pravdu danou, přijde mi.

A proč do toho taháš Hondu a moje fandovství, to vážně netuším, diskuze jde o Toyotě, ne? Já jen uvedl, kolik vydržely ty NiCd články v Insightech, které dostaly nejvíce na frak. Jinak co se tvého přání, abych byl spokojen s hybridním autem týče, děkuji, ale ačkoli mi jsou hybridy sympatické, k pořízení auta jsem se musel bohužel postavit z úplně jiné strany. ;-)
Avatar - Pierro
9. 6. 2010 09:38
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
a opět jsme u těch nešťastných baterek. tedy znova a polopaticky. já nic individuálně dovážet nechci a baterky už vůbec ne. ve svém příspěvku jsem jen poukázal na to, že cena u nás bude poněkud odlišná od té v US. cenotvorba automobilek je mi celkem ukradená, pro mne je nejdůležitější částka, kterou zaplatím jako zákazník. informace jsi mi dal jaké dal. přeberu si je s dovolením sám. hondu jsem do téhle debaty určitě nezatáhl já, první si se zmínil o Insightu ty...
hochu dám ti přátelskou radu - ty se dej na politiku. Znám tu pouze jednoho kolegu, co umí překrucovat otázky a odpovědi. na rozdíl od tebe to však doopravdy dokáže. ty se o to zatím jen snažíš a moc ti to nejde... ;-)
Avatar - King
9. 6. 2010 11:47
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Shazovat vlastní verbální nejednoznačnost na překrucování jiného není úplně nejlepší způsob dialogu, nicméně díky za radu, již tak činím [odkaz] . King na Hrad! ;-)
Avatar - Pierro
9. 6. 2010 12:05
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
No konečně něco pozitivního kámo... nakonec ta naše debata mi nedala a na pátek odpoledne mám dohodnutou zápůjčku Insighta. Jsem na něj zvědavý a nebudu lhát fakt se těším (skoro jak ta prvnička na stoh) rozhodně pak dám vědět jak se jezdilo a pro tebe, ty jeden šťourale se důkladně pozeptám na baterky a jejich možnou výměnu. Zatím se měj já jdu na kus žvance. ;-)
Avatar - King
9. 6. 2010 15:05
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Budu tě očekávat, synu. :-)
Avatar - Pierro
9. 6. 2010 15:17
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
hele, kámo, jak se jmenuje ta potvora co lítá snad v ElEj v Kalifornii?? Ten vodíkáč?? O tomhle mi něco pověz. To auto vůbec nevypadalo zle i když sedět na bombě se stlačeným vodíkem bych se asi bál... jde to koupit anebo je to jen na operák leasing???
Avatar - King
9. 6. 2010 16:47
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
K FCX Clarity ti mohu říci jen tohle: [odkaz] ;-)

Je to zatím výhradně na operák.
Avatar - Pierro
9. 6. 2010 23:12
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Ty seš ale kus srkrblíka... čejkal jsem něco osobnějšího než jen odkaz... ;-)
Avatar - 125S
7. 6. 2010 12:13
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Baterie by měly vydržet minimálne 10let, protože se využívá něco kolem 60% kapacity baterie ;-)
Ale neřeší to problém, co stím autem potom. Za 10 let bude hodnota auta stejná jako cena baterek... ;-\
7. 6. 2010 12:34
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Akumulátory by měly vydržet minimálně těch 10 let, protože na ně dávájí 10 let záruku a psali to už skoro v každém prospektu na Prius II. generace, takže Toyota rozhodně nemlží... ;-)
7. 6. 2010 12:34
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Baterie vydrzi pro bezneho jezdce celou zivotnost auta. Zname jsou taxiky, ktere menily baterii po 300tis km. Ve svete se na baterky dava zaruka okolo 8mi let nebo pres 100tis km. To je prosim zaruka, nikoliv zivotnost. Ta musi byt jeste o par let a nejaky ten desetitisic km vetsi. Jakou maji zakaznici zaruku na spalovaci motor, ze se jim stale zdaji baterky jako neduveryhodny dil?

Akumulatory jsou provozovany v jinem rezimu nez u telefonu. Vicemene je tam temer 1/2 kapacity navic, ktera se nevyuziva - nedobiji se na 100% instalovane kapacity a nevybiji se "na doraz". Diky tomu je zivotnost delsi. Take postupne, jak baterie starne, se tato zalozni kapacita muze vyuzivat, takze z vnejsiho pohledu ma baterie dlouho stalou kapacitu.

Takze za nejakych 15 let nebo 200tis km najezdu je pro bezneho ridice z auta vrak, tak jako tak a nikdo do nej nove baterky davat nebude. Ono to toiz bude jezdit i se starymi baterkami, jen uz nebude dojezd na elektriku 2 km, ale mene. Jinymi slovy, jezdit to bude furt, jen to bude mene usporne - ojetina bude stat podobne jako ostatni nehybridni auta. Ubytek ceny by mely bohate kompemzovat nizsi provozni naklady za celou dobu zivota.
Avatar - Pierro
7. 6. 2010 12:54
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Drápalíku, podlož svá tvrzení odkazy či fakty, odku jsi čerpal. Jinak jseš u mne - no za drápalíka... ;-) >:-[]
P.S. kdyby tomu bylo tak jak píšeš, frčí z nás většina na baterkách už nějaký ten rok a celkově by hybridní technologie a s tím i spojená výroba akumulátorů zaznamenávala jiný boom než je tomu doposud. Přemýšlej o tom. A řeči o naftové lobby na mne ani nezkoušej... ;-)
Avatar - King
7. 6. 2010 13:40
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Co přesně zpochybňuješ?

Proč zrovna ty, Pierro, nefrčíš na baterkách, to vážně nevím. Proč na baterkách nefrčí ostatní je možná proto, že donedávna stál nejlevnější hybrid na trhu tři čtvrtě mega a teď se díky Insightu posunula na nějakých 510+. Pak je tu omezená škála modelů a jisté přetrvávající nevýhody, respektive omezení - hlučnost, CVT, apod.

Nechceš slyšet nic o naftové lobby? Tak v tom případě se musíš smířit s tím, že má v těchto technologiích Evropa, Amerika a Korea 15leté zpoždění, které teď křečovitě dohání. Proč by to asi dělala, kdyby to nedávalo smysl? Kvůli konkurenci pár tisíc prodaných Priusů ročně v Evropě? ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
7. 6. 2010 14:08
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Hlucnost? To by me zajimalo, mohl bys to rozebrat? Za normalniho provozu je Prius tiche auto, slyset je jenom kdyz se hodne slapne na plyn.

A proc je CVT nevyhodou, to vazne nevim. Jasne, clovek si nezahybe radici pakou, ale to je spis otazka zvyku a osobnich preferenci. Urcite se CVT (nebo spis ta jeji simulace, co ma Prius a Auris) neda pausalne za nevyhodu oznacit.
Avatar - Ricardo
7. 6. 2010 14:27
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
CVT a hlučnost souvisí, přeci jen člověk je zvyklý při normální jízdě jet třeba 2000 otáček, při akceleraci víc a při dynamické jízdě to vytočit třeba až k omezovači. Hybrid s CVT v zásadě jede buď 0 nebo 1000 nebo 4000 otáček, což zní dost nezvykle a nepůsobí to tak komfortně/kultivovaně.
Avatar - JirkaVejrazka
7. 6. 2010 14:44
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Coze??? Tak to mam asi nejake porouchane auto ;-)
Avatar - Ricardo
7. 6. 2010 15:03
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Nebo jezdíš pořád na "sekvenční" mód, který popírá význam CVT...
Avatar - JirkaVejrazka
7. 6. 2010 15:54
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Ricardo, ja jezdim s Priusem a ten zadny "sekvencni" mod nema, proste otacky motoru si ridi automatika podle toho, jak je potreba. Ale ty se meni plynule, zadne 0 - 1000 - 4000.

Jedina "zvlastni" vec je to, ze otacky nejsou primo umerne rychlosti auta (elektronika je hodi nekdy vys, nekdy niz nez by clovek cekal)
Avatar - Ricardo
7. 6. 2010 18:00
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Ano, když přidáš plyn, otáčky vyskočí na nějakou hodnotu a auto pak začne zrychlovat - přesně na to jsem narážel. Řídící systém při akceleraci nastavuje otáčky do oblasti maxima točivého momentu, což je právě řádově nějakých těch 4000 otáček. Nádherný lineární zátah od nízkých otáček až k výkonové špičce těsně pod omezovačem prostě s CVT nezažiješ. Ale to právě je to, co dělá z řízení příjemný zážitek.
7. 6. 2010 19:46
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Je to spíše otázka zvyku. Na CVT jsem si zvykal dva dny a už mi to nepřijde divný. Stejně tak mi už nechybí driftování a ESP mám zapnuté pořád.
Avatar - Ricardo
7. 6. 2010 20:32
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Takže nový životní postoj... :-) ono těžko driftovat s CVT, když se do žádné zadokolky nedává >:D
8. 6. 2010 14:56
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Měl jsem na mysli, že kdysi jsem měl zadokolku. Dnes už ji pár let nemám a nevadí mi to.
Avatar - King
8. 6. 2010 10:06
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Jak výše píše Ricardo - problematická je akcelerace, monotónní zvuk vytočeného motoru je dost nelibý, a to i mně, příznivci tohoto typu aut.

Další nevýhoda hybridů, potažmo CVT spočívá v tom, že neexistuje alternativa. osobně si taky myslím, že automat je pro zaměření hybridu ideální, ale velké množství lidí preferuje manuál, i proto, že je cenově dostupnější.
8. 6. 2010 15:30
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Velké množství lidí preferuje manuál, protože za a) automat nikdy nezkusili a za b) se za něj dost připlácí, protože je ho zlomek na trhu.
Stejně jako dneska se nemůžete koupit auto bez ABS, tak časem bude standardem i automat a drtivá většina lidí si bez problémů zvykne. A i cena za něj výrazně spadne, když se jich bude prodávat tolik. Nadšenců, co bez šaltrpáky nemohou ani popojet, těch je menšina.
Avatar - Pierro
7. 6. 2010 21:18
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Hochu, pokud si budem hrát na ekologii, vím o několika modelech bez baterek, které produkují méně zplodin, než Honda Insight. Nicméně je fakt, že pokud bych hledal inovační hračku pro denní použití, bude právě Insight mým favoritem oproti Priusu. Honda mi prostě přijde sympatičtější než Toyota. O finanční úspoře nemluvě.
Ale Kingu, proč mi pořád podsouváš Hondu, když původní debata je imho o Toyotě...
O naftové lobby mi pohádky vyprávět nemusíš, cosi takového tu je a bude. Koneckonců uměle brzděný vývoj elektromobilů (a z toho i plynoucí slepé uličky alá hybridy) jsou toho jen a jen důkazem... Jestli Evropa a Korea cokoliv zmeškaly nevím. A s jistotou to nemůžeš tvrdit ani ty. Rozdíl je snad jen v tom, že japonci vzhledem k útlumu svých evropskýh prodejů museli nabídnout cosi nového. A vsadili na celkem zajímavou i když ne uplně jistou kartu.V Americe pak japončíkům nahrály přísné emisní předpisy a také současná ta trochu módní vlna ekošílenství... ;-)
Avatar - King
8. 6. 2010 10:02
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Chlapče, já také, třeba Fiat Panda. Ale kolik jich znáš v jeho kategorii B/C segment s podobným výkonem, dynamikou a benzinovým motorem? Já si nevšiml, že bych ti něco podsouval, tvůj dotaz zněl, proč v hybridech všichni nejezdí, když je to tak skvělé. Já argumentoval cenou nejlevnějších hybridů na trhu.

Tvoje informace o útlumu evropských prodejů není přesná. Faktem naopak je, že tržní podíl JPN značek v Evropě naopak rok od roku stoupá. Pravdou je naopak to, že hybridy byly vyvinuty hlavně pro JPN a USA, kde odmítají jezdit na naftu (proč asi?). A ta doba drakonických emisních předpisů se kvapem blíží i u nás.
neregistrovaný "Hooonza"
8. 6. 2010 12:38
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Nebo si to vezměme takhle:
Co zákazník za svoje peníze dostane? Auto se solidním vnitřním prostorem (v Insightu a Priusu na zadních sedadlech při výšce 172 cm musím mít stále skloňenou hlavu kvůli stropu) se slušnou výbavou - elektrické ovládání oken, klimatizaci, palubní počítač, motor okolo 100 koní a automatickou převodovku... Za 23.000 Euro to vůbec není špatné - např. srovnatelný Golf 1.2 TSI DSG stojí 22.000, TDI DSG dokonce přes 24.000. Co Auris nabízí navíc oproti dieselu? Schopnost efektivně jezdit na krátké trasy.
Avatar - King
8. 6. 2010 17:38
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Já se se 182 do Priusu vejdu. :-O V současnosti je prostě hybrid spíš exotika a když si ho někdo koupí, chce, aby všichni poznali, že má hybrid, a to i za cenu určitých nevýhod. Až bude hybridní verze běžnou součástí nabídky jako diesel a technika zlevní, budou prodejní čísla taky jiná.
Avatar - Pierro
8. 6. 2010 23:25
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Tak ještě poslední odpověď - proč nefrčím na baterkách?? Jednoduše a proto, že nejsem zrovna příznivcem téhle ekohabaďůry. Škodlivost spalovacích motorů je známa již více jak 70 let (možná i déle) a automobilky se jí více či méně zabývají již také nějaký ten pátek. Ještě před deseti lety si většina lidí s ekologií u automobilismu zas takovou hlavu nedělala. V poslední době se právě toto stalo populárním tématem a neméně populárním a především lukrativním byznysem. Nemyslím, že by Evropa, Amerika či Korea měly 15-ti leté zpoždění za Japonskem. To je jen tvůj těžko podložitelný názor. Zatím také nemám pocit, že by tu kdokoliv cokoliv křečovitě doháněl. Každá automobilka má k ekologii svou vlastní cestu. Někdo volí čisté diesely, jiný hybridní technologie a už dnes se najdou i auta nabízející čistě elektrický pohon. Takže nechme soudy o tom která cesta je ta správná zákazníkům... :-|
Avatar - King
9. 6. 2010 09:36
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
Že nejsi příznivcem, to už jsem kupodivu vyrozuměl. >:D Zatím mi ale stále chybí ty racionální pohnutky namísto odporných termitů jako např. ekohabaďůra.

Snad se shodneme na tom, že mít jako populární téma ekologii není vůbec špatná filozofie, ať už je řeč o vodíku, hybridech nebo elektromobilech, jen by se to nemělo brát do extrémů, které mi, jakožto petroheadovi dost vadí.

Zpoždění si lehce spočteš pohledem do kalendáře. Dobře, není patnáctileté, Mercedes má hybrid už tuším 2 roky, takže je 12leté, i tak se ovšem četnost evropských hybridů pohybuje podezřele blízko nuly. Křečovité dohánění uvidíš, když si projdeš pár autosalonů zpětně. První evropské hybridy byly ohlášeny před ca 5 nebo více lety (Peugeot), tedy 5 let po příchodu prvních japonských hybridů do Evropy a zatím se povedlo dostat na trh 2. Nebo 3? Ale ve fázi konceptu je už dneska má dobře třetina evropských značek, přičemž řada z nich s využitím technologie Toyota HSD, kterou vyvíjely pouze finanční transakce z účtu na účet. :-)
Avatar - Pierro
9. 6. 2010 09:54
Re: eko?? anebo věčný příběh neko...
jsem rád, že alespoň v první části tvé odpovědi se shodneme. ;-)
Avatar - positivemind
7. 6. 2010 12:42
Princip hybridů
Hybridy (tzn. spalovačka + baterky) mají budoucnost a o to víc u vysokoobjemů - V8 nám nezmizí. A pokud zmizí, objeví se znovu. V kombinaci s baterkama. Baterie totiž sníží podstatně provoz po městě (viz LS600h vs BMW750i - rozdíl asi 8 litrů) a díky tomu i emise. A o to tu jde!

Hybridním technologiím fandím, rád se budu dívat, jak se kolem mě plíží S class s 5.0 V8 na baterky... a majitel bude rád taky :yes:
Označovat to ale za ekologické je sporné
Rozbalit vlákno
2
9. 6. 2010 10:04
Re: Princip hybridů
Pravy opak je pravdou. Zatimco auto se spal. motorem musi mit motor o maximalnim vykonu, ktery bude potreba pri akceleraci, staci hybridu jen stredni vykon (za dobu ktera odpovida kapacite baterek), a ktery je cca desetkrat mensi. Tedy do hybridu zasadne 1 nebo 2 valec naladeny na jedinou hodnotu otacek a zatizeni. V8 hybrid je technicky absolutni nesmysl.
7. 6. 2010 13:57
Nechapu
jak muze byt neco "Plně hybridní" nebo "napul hybridni"...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - JirkaVejrazka
7. 6. 2010 14:11
Re: Nechapu
Tak si tady na auto.cz nejdriv dej vyhledat clanky obsahujici "mild hybrid", potom "full hybrid". Treba BMW ActiveHybrid 7 je/bude "mild hybrid" (tj. napul hybridni), BMW ActiveHybrid 6 je/bude "full hybrid" (plne hybridni).

Hlavni rozdil je v tom, jestli dokaze jet ciste na elektriku, bez zapnuteho benzinoveho motoru. Mysleno opravdu jet (ve smyslu udrzovat rychlost, pridavat a tak), ne jenom samospadem z kopce.
Avatar - Ricardo
7. 6. 2010 14:29
Re: Nechapu
Plně hybridní - auto může jet s libovolnou kombinací těch dvou pohonů. "Napůl" hybrdiní - hlavní slovo má spalovací motor, elektromotor jen pomáhá a sám se na nic "nezmůže", nemůže sloužit jako jediný způsob pohonu.
Avatar - Pierro
7. 6. 2010 21:38
Re: Nechapu
Vzals mi slova z klávesnice. Jednoznačně souhlas... ;-)
7. 6. 2010 22:07
zivotnost baterii u HSD
pridam svoju skusenost s zivotnostou baterii, urobil som neco cez 140tis km (2008, Prius II) a baterky nevykazuju ziadnu unavu, cely system dosahuje cim dalej lepsiu spotrebu a ciste subjektivne ma auto lepsiu akceleraciu a odozvu na plyn. Nebyt 4-6 mesiacov dodaci termin tak si Prius v max vybave klidne pořídim jako dalsie auto.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pierro
9. 6. 2010 15:29
výzva hybridářům
Takže na závěr mám jednu velkou prosbu na vás, všechny majitele hybridů - kovbojové, drzci, hošani, páni ředitelé, manažeři a asistenti, prostě chlapi (a samozřejmě dámy) co v tomhle jezdíte, napište a podělte se o své reálné zkušenosti. Je to celkem neproprané téma a rozhodně vy, co s těmihle vozy máte osobní zkušenost nám k tomu řeknete více. Pár kolegů už se ozvalo, tak se nenechte pobízet. Díky nevcěřící (Tomáš) Pierro. ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JirkaVejrazka
9. 6. 2010 18:31
Re: výzva hybridářům
Ja jsem se podelil, viz MACZ. Az se vratim ze sluzebni cesty do Cech (nekdy pristi tyden), tak te klidne svezu. Jsem v Praze.