Třetím nejlepším výsledkem českého trhu v roce 2009 byl právě ten listopadový. V minulém měsíci se prodalo více aut než loni. Srovnávací základna loňského listopadu ale už je "krizová".
A čo na ňom považuješ za nádherné? Ja si všimnem nepatričné balóny a krátky rázvor s mega dlhými prevismi, a je po kráse. O II je dizajnovo oveľa dotiahnutejšia, hoci FL jej uškodil.
Tak předně mějme radost z nárůstu prodejů, sice žádný extra čísla, ale stačí kapky. Druhak mi dělá radost BMW. Letos tedy stahuje v Čechách populární Audi velmi výrazným způsobem. A to má Audi k dispozici novou A4, A4 Allroad, liftovanou A6, A5, A5 Sportback, Q5, TT. U BMW se muselo čekat na novou 7 a Z4 (ruku na srdce, tyto nevytrhnou), 5 dojížděla, 3 v nejlepších letech, X6 jede pořád, X3 čeká na obměnu, nová X1 je krátce. BMW jede a to je dobře. A třeťak se mi líbí to neotřesitelné vedení Fordu ;-):yes:
Tak BMW to přeju, i když jeho hlavní "nápor" očekávám hlavně až s příchodem nové pětky...
Jen moc nerozumím tomu tvému "neotřesitelnému vedení Fordu", nevím totiž nic o tom, že by VW prodal Škodovku zrovna Fordu... ;-)
Já ji tady u nás potkal asi před měsícem, byla na vídeňských číslech. Krásná tmavomodrošedá metalíza, na 19´. Jedním slovem - FAMÓZNÍ. Ten styl, ta ladnost křivek, ten nápad, ta zarytost jít svou cestou = dokonalé. Po 1 a X1 na třetím místě ;-)
Jezdil jsem ji v nafte na 18" a v bezove metalize. Krome motoru nejhorsi mozna vizualni kombinace. Nicmene jizda moc prijemna, oproti M-B R to bylo jako vodit po okreskach hatch... Ale k tomu to auto neni. Byl jsem unesen z interieru a z pokroku ohledne uzasne vytribeneho R6 v nafte. To je vazne parada!
Nicmene sedan je opticky o tri galaxie lepsi, o ostatnich aspektech ani nemluve.
Pochopim vsak, ze 5GT muze mit pro nekoho osudovou pritazlivost.
Ten nový 3,0d je lepší než 3,5d, reálný výkonnostní rozdíl rozhodně není takový jako papírový, a zvukový projev je o třídu jinde. Tohle bude snad první dýzl, který vezmu na milost. ;-)
Jo o tom osmikvaltu bude ještě hodně napsáno, člověk, který jel 520d AT tvrdí, že s novou verzí motoru a tímto AT se mění vnímání základní motorizace ve vyšší střední, celkovým vyzněním, jak to jede, zvuk, dynamický komfort, je to prý min. na úrovni předchozí 525d.
U dvoulitru to bude mozna jeste citelnejsi nez u R6. Ten byl sice hlucnejsi, ale ne neprijemne, dvoulitrova nafta ma sice spickove parametry, ale zvukove uz patri k tem horsim. Nikdy bych neveril, ze klasicky automat nabidne takovou jemnost a zaroven bezprostrednost reakci na nutnost podrazeni, nebo prerazeni. Fakt vyborny!
Tak já určitě nejsem obhájcem dosavadních 3,0d a 3,5d co do zvuku, v E60 bych ani jeden z těch motorů nechtěl ani v X5/X6. Ale E60 520d jsem jel taky a vůbec mi zvukově (z hlediska hlučnosti resp. míry obtěžování) nepřišel horší než ony slavné šestiválce. V trojce nebo jedničce je více slyšet. Proto jsem docela zvědav a tomu prohlášení bmw testera jsem ochoten věřit, F10 bude mít zas o něco lepší odhlučnění, a pokud dovedli tolik udělat v pozitivním směru s novým 3,0d, mohlo se jim to povést i s 2,0d. Jde o to, že tu pořád mluvíme o základní motorizaci, když si vzpomenu jak nepříjemné, zvukově, je 250cdi, a to není základ, pak jsem na 520d fakt zvědav. Ono se to nezdá až tak důležité, jenže, bude-li 520d použitelná bez kompromisů, myslím nebude to traktor, pojede to bez problémů dvě stě po autobánu, komfortní automat a akustická pohoda, to vše s bonusem 7,5 litru na sto, pak s cenou kolem mega začne tohle auto zasahovat do teritoria našlápnutých variant otesánků ze střední (Insignie, mondea, superbu atd.) a věřím, že pak badžetisti kolem milionu budou houfněji a raději sedlat pětky v hadře než mondea v kůži. ;-)
ano ano, pro badžetisti je značka na kapotě rozhodující - jeden ze šéfů mojím ženuš si takhle vydupal místo slušného Mondea V70 v základu. Cena byla asi hodně podobné, ale holt mít Volvo a mít Forda je něco jiného :-!
Jak je to s tím 8stupňovým automatem, konkrétně jeho spojkou? Je tam nějaká nová technologie nebo jak dokážou zajistit rychlost a plynulost řazení jak píšete lepší než u dvouspojek?
V zasade ano, nebot se puvodni GP prodavalo za hubicku. Na to, ze maji zastoupeni jen v nizsich tridach a jeste neuplne (chybi kombi, MPV atd..), tak je vysledek podivuhodny.
Hele, můj zelený zázrak najezdil jen za poslední půlrok 14 000 km naprosto spolehlivě, to tys nenajezdil za celý život ani jako spolujezdec a jako řidič ani desetinu ;-) Možná tak mastnou tyčí >:-[]
Naopak, netajit ! To sis mohl rovnou koupit stříbrnou octavii 1.9, abys nebyl nápadný ;-) PS: dnes jsem tu na adresu fordistů nezaregistroval nic hrozného :-)
no ale položme si otázku proč ti ho závidí? Když ho totiž v dlouhém táhlém školí penzisté v Oktávkách Tour TDI to by dal království i za Fokuse v benzinu! >:-[]
Clovece, tim jsem jel naposled v roce 1999, kdy jsem ji mel na tyden jako manazersky vuz predtim, nez jsem si prevzal Felicii ;-) Byla stejne stara jako ja :-)
....hm, zajimave ., ale porad mam dilema...bud jit do noveho p[pazouta 308/leona 1.4tsi nebo prip altey (vse cca za 370-380) nebo ojety a 3-4 roky stary, neco pres 100tis najeto, mazda 6, alfa 159 anebo accord....nejaka rada?;-)
jojo, je mi jasny,z e rozptyl je dost velky, ale jezdime tak ve dvou max obcas ve 4 na hory,. ale to je velmi zridka.pres tyden to autoz sase tolik nepotrebuju. ty 3 jety jsou super, ale preci jen si rikam, ta nizsi stredni trida neni zase tak mala (kor pro 2) a hlaven to je porad novy auto...i kdyz chapu, ze stredni trida uz je zpravidla kvalitnejsi, byt starsi. takze tudy se tak upira muj vyber...
Komponenty jsou temer shodne, ve stredni tride je vsak multilink povinnosti, ale pro jizdu ve 2 budes porad tahat nejaky ten metrak navic.
Za tyto penize bych radsi bral novou nizsi stredni s foukanym benzinem. Takze Bravo, P308, Megane, Leon. U P308 navic jako bonus motor z dilen BMW ;-)
no, zrovan p-308 multilink nema...ale ten motor je vybornej,m musim se na nej jit podivat...bravo je dost maly za ty prachy, byt mam fiaty rad a megane me uvnitr nejak moc neoslovil..no, jeste ta altea nevypada zle a stoji o fous min nez leon ve stejny vybave a motorizaci...
P308 je nizsi stredni, tam multilink u mnoha aut neni. A velikost posoudit neumim, ale Bravo mi prijde stejny jako Leon, ktery jsi zminoval. Ten ma narozdil od Altey i nadcasovy a mladistvy design, ktery vyrovna strasny interier.
...tak ten leon po faceliftu ten interier uz nema tak hrozny..;-) ale na brtavu to nema...nicmene, v obou autech jsme sedel, a brava je skutence vzadu dost tesna....skoda, jinak bych ji bral....ale nejvesti pecka z ojetin je velsatis:-)) asi vypada hroznem, ale je to skutence drzak za super penize:-)
nooo, to uz bychc byl jinde...ted jsme odmitl posledni type legacy (pred nejnovbnejsim) uz v dieseleu za 500..uplna funglovka.moc me to mrzi, ale nechci mit zbytecne moc uveru, byt by se to splacet dalo, ale jeden nidky nevi. ale boli..:-)
chlape tys to ještě pořád nekoupil! Musíš mít asi hodně bezesných nocí za sebou co? >:-[]
Jak si nadhotil ty 3 jetý bouráky ze střední třídy, můj názor je zde:
jak píšeš jezdíte vetšinou 2 + občas někdo navíc. Podobně to mám já. Mám nižší střední a 95% jízd sebou vozím akorát pár kubíků vzduchu. Bral jsem ho jako nové, nechtěl jsem nějakou vraždu z bazaru, záruka je záruka, znáš to auto, a raději jsem obětoval motor s 200koňma a elektrickou výbavu na všechno.
Takže na tvém místě beru za tvůj budget něco z nižší střední - buď nové, případně nějakou předváděčku, skladovku a pod.
Až bude aktuální potomek a s tím spojená potřeba vozit spoustu hárampádí konvertuju na střední třídu/MPV, bohužel jako ježděnku, kde budu holt brát s nadhledem historky o limuzíně v naftě která za rok najezdila sotva 12tis. KM a pod. >:-[]
EDIT: koukám, že tam píšeš o Alfách 159. "Náhodou" jsem se na ně díval minulý týden, a za ten tvůj budget 370-380tis bys měl už velice slušnou, klidně i 2 roky starou pod 100tisKM. Z těch cen jsem byl skoro až šokován. Samozřejmě je to ježděnka, takže raději část budgetu nechat v rezervě pro nějakou "skrytou" závadu
mas recht, bezesny noce mam, a hlavne taky vsichni okolo..:-))cos teda nakonec koupil?
je to tak, molzna radis neco novyho, se zarukou..ted jsme objevil novou imprezu v 2.0, najeto 49tis , za nejakcyh 370tis a jeste dva roky zaruka, primo od prodejce. ok, mensi kufr, ale spotreba neni zase tak spatna....kurnbik, fakt sila. a je pravda, ze ta 159 je fakt luxusni, ojety bych kupoval v nemecku..na druhou starnu si ale porad rikam...najeto 100 tis je 100 tis...
Zachovej chladnou hlavu. Rozhodně bych za ty prachy nekupoval nic doslova vojetýho.
Nedejbože ještě itala (Alfu) s nakroucenýma téměř 100 tis. U Alfy platí pořád, najet 100 tis a prodat.
Pro většinu aut platí, že právě na tomto rozmezí se dělá větší servis, rozvody, brzdy (pokud už nejsou podruhé měněny, spojka atd. A to jsou pak jen starosti, co bys s novou károu řešit nemusel. Může tě to dost otrávit. ;-)
..jasne, proto tak nejak spis tihnu k tomu novymu, pripadne lehce ojetymu....jako ta impreza ted, rok stara a jeste dalsi dva roky v zaruce.leona i lateu jsme jezdil s tsi a moc hezky...megane nic moc , jeste 308 a jako tresnicka ta impreza:-) jinak me nic moc nenapada....
problém je, že máš strašně široký výběr - od rodinných pohoďáků (308) až po vysloveně specialistu (Impreza).
Jossalito má určitě pravdu se servisem u ojetiny - kolem 100tis (jestli to teda skutečně bude 100tis.)už bude potřeba něco investovat. I když bude šlapat všechno OK, ale prostě rozvody, destičky, tlumiče a bůhvico dalšího má prostě svou životnost a já bych to neriskoval neměnit. Záruka je záruka, jestli na té předváděčce bude něco pošramocenýho, za ty dva roky by se to mělo objevit.
Hmm, co z toho vybrat? Leon se mi nelíbí uvnitř, Pažout nic moc zvenku. Impreza musí mít dobrou barvu a kola jinak je to bubák. Nejel jsem ani jedním z nich, ale já preferuji pohodlí před sportovnem, takže bych si tipnul, že nejvíc by mi vyhovoval Pažout.
tak se panove nehadejte..:-)) faktem je, ze i tak asi dam prednost tomu novymu/lehce jetymu..v podstate to je ted suzeno na leon/altea 1.4tsi...388/377tis, pazout 308 1.6htp i s pojistenim na rok zdarma..353tis a impreza 2.0R 360tis, nejto 49tis (mozna i legacy by bylo podobne)....