Novinky
Původně jsem nechtěl psát, ale po přečtení některých příspěvků musím. Není totiž pravda, že motor je lepší zahřívat jízdou než na volnoběh, motoru samozřejmě víc prospívá, když se zahřívá v co nejmenším zatížení, tedy na volnoběh. Jízdou bylo potřeba zahřívat jen některé špatně konstruované tdi motory, které na volnoběh nedostatečně promazávaly, ale to je výrobní vada motoru, která se projevovala (sice méně) i když byl motor zahřátý.
Samozřejmě když motor v mrazu nechám chvíli běžet na vonoběh tak musím počítat s tím, že převodový olej bude ještě úplně studený a podle toho se chovat.
Samozřejmě když motor v mrazu nechám chvíli běžet na vonoběh tak musím počítat s tím, že převodový olej bude ještě úplně studený a podle toho se chovat.
myslim ze je uplne putna jestli se motor necha zahrat na volnoveh nebo se zahreje klidnou jizdou, v lete zadny zahrivani neprovozuju a normalne hned frcim beznym tempem, a v zime to same a jen pokud je potreba treba oskrabat skla tak motor necham bezet po tu chvilku nez to oskrabnu, a zatim to motoru nijak neublizilo ak tem cca 300k co ma ted jeste nejakou tu desitku nebo stovku pridam a dalsi majitel jiste taky 😄
Pamatuji se, když to pár firem v r.90 montovalo do aut i u nás. U aut s automatem to nebyl problém a je znám i případ, když se MB 124 v manuálu rozjel na Jižním městě bez vědomí majitele a zbořil pár aut u místního bordelu.
ale to že je lepší zahřívat auto jízdou by potřebovala slyšet moje přítelkyně od někoho jiného než jen odemě. slyšela od svého otce, že má nechat svoje 2,0 TDi rozehřát a nemá vyjíždět dřív než se posune ručička teploměru aspoň na první červenej obdélníček... tak sedává v autě takhle v zimě i 5 minut než se tak stane..
Jinak na volnobeh se modernim autum nemuze nic stat spis se jim stane pokud studenej motor moc drzite v tahu a nebo ve vysokých otackach....