Bezpečnost
Levicově stimulovatelné skupiny (to je eufemismus co?) si koupily na příštích deset let holátka bez bezpečnostní výbavy (a často i bez motoru) a jimi nás budou v příštích letech oblažovat v provozu. 😢
zatímco doteď jezdili shnilejma Escortama a všichni jsme byli spokojení, co? 😉 Šrotovnému nefandím, ale tahle tvoje teorie trošku kulhá....
no např. desetiletý Mondeo, Passat, Vectra, MB, 3er, P406, v porovnání s novou Fábkou HTP bez ESP je jsou stále výhra
desat rocne monde, passaty a spol. mali trt a tri oriesky a tieto systemy si trebalo doplatit, co spravilo iba malo zakaznikov, vid vozidla v bazaroch, takze za nejaku velku vyhru nad fabiou tu nevidim
aky sposobom nas budu tyto vodici "oblazovat v provozu" ????
víš kdy je v Praze největší zácpa? když prší - proč asi? nebo pověstná "Schneekalamite". Je to přímý důsledek levných pneumatik, a absence ABS, ASR a ESP.
Takže odpověď, oblažovat pomalou a nebezpečnou jízdou.
Takže odpověď, oblažovat pomalou a nebezpečnou jízdou.
v prahe neviem, bol som tam iba niekolko krat...v bratislave je to podobne, ale na typicke tukance v dazdi nepomoze esp ani asr. Abs nespochybnujem (tak ani ako ine el. prvky) je to na dlhsiu debatu, v PRVOM rade je problemom nedodrzanie bezpecnej vzdialenosti. Na snehu to iste, vacsina vodicov tradicne nedobrzdi.
PS: prinos bezpecnosti tychto prvkov nespochybnujem (najma na snehu je abs k nezaplateniu), avsak problem mnohych spociva v tom, ze tieto pomocky povazuju za liek na vsetko (kazdu volovinu vodica)....pre priklady nemusim ist daleko, ked sa znamy vysypal v zakrute a bol rozcarovany ako sa to stalo, lebo on ma esp aj abs. Skoncilo to iba pokrcenymi plechmi a od tej doby jazdi, tak akoby tieto vymozenosti nemal 😉
PS2: v zimnom obdobi som zazil problemy vyhrabat sa z parkoviska, pokial som asr aj esp nevypol....avsak to nie je argument proti tymto systemom 😉
PS: prinos bezpecnosti tychto prvkov nespochybnujem (najma na snehu je abs k nezaplateniu), avsak problem mnohych spociva v tom, ze tieto pomocky povazuju za liek na vsetko (kazdu volovinu vodica)....pre priklady nemusim ist daleko, ked sa znamy vysypal v zakrute a bol rozcarovany ako sa to stalo, lebo on ma esp aj abs. Skoncilo to iba pokrcenymi plechmi a od tej doby jazdi, tak akoby tieto vymozenosti nemal 😉
PS2: v zimnom obdobi som zazil problemy vyhrabat sa z parkoviska, pokial som asr aj esp nevypol....avsak to nie je argument proti tymto systemom 😉
Ono ty kolony se ve velkých městech také vytváří nejen kvůli ťukancům (to sice především), ale také pro smyk a zohýbaná svodidla. Nevím jak to ti řidiči dělají, ale zvládnou to.
No k tomu parkovišti, to máš naprostou pravdu. Jen to, že ESP s tím nemá co dočinění. Tam dělá problémy ASR, které by mělo jít v každém autě vypnout. Tzv. částečná deaktivace ESP. Tedy stabilizace je stále aktivní, jen ASR je deaktivováno, právě pro tyto případy.
No k tomu parkovišti, to máš naprostou pravdu. Jen to, že ESP s tím nemá co dočinění. Tam dělá problémy ASR, které by mělo jít v každém autě vypnout. Tzv. částečná deaktivace ESP. Tedy stabilizace je stále aktivní, jen ASR je deaktivováno, právě pro tyto případy.
tie zvodidla su dobry postreh, ale ruku na srdce, v tomto pripade nepomoze ziadna pomocka v podobe elektroniky, ale najskor navsteva doktora (psychiater a podobne...). Tiez sa nestiham divit ake kusky niektori jedinci vytvoria.
Z debaty tak nejako vyplyva, ze okrem roznych systemov je stale najzakladnejsim problemom samotny vodic a najhorsi stav su vodici, ktori maju pocit, ze ked to domrvi on, tak zasiahne vyssia moc a vsetko bude ok.
Z debaty tak nejako vyplyva, ze okrem roznych systemov je stale najzakladnejsim problemom samotny vodic a najhorsi stav su vodici, ktori maju pocit, ze ked to domrvi on, tak zasiahne vyssia moc a vsetko bude ok.
Nejenom z debaty, ale i ze skutečnosti vyplývá, že řidič je to hlavní. Když udělá blbost řidič, auto už mu těžko pomůže. Pokud bude řidič jezdit s autem s ESP tak, jako by ho tam neměl, pak mu ESP vždy pomůže. Pokud bude jezdit tak, že ho tam má, pak mu brzy nepomůže
To je rozumný názor. Lenže žiaľ, veľmi veľa vodičov jazdí práve opačne. To je negatívny dopad elektronických systémov v aute. Trúfam si tvrdiť, že veľa prípadov, keď zasahovalo ABS a ESP sa stalo práve z dôvodu, že vodič si proste zvykol jazdiť rýchlejšie a nebezpečnejšie ako je zdravé, spoliehajúc sa práve na dokonalosť svojho auta. Práve to je dôvodom, prečo elektronické bezpečnostné systémy v aute nepreferujem.
Tak to teda riadne koniny píšeš. Najväčšie zápchy spôsobujú "športovci", ktorí nedokážu plynule jazdiť v kolóne, raz majú pred sebou 100-metrovú medzeru, potom dupnú na plyn (a to isté vznikne za nimi), aby vzápätí zase zostra brzdili... Je to v ľuďoch. Markantnejšie je to za dažďa preto, lebo sa nájdu aj slušní a rozumní šoféri, ktorí v takých podmienkach jazdia pomalšie.
Posledná veta, čo si napísal, je somarina na kvadrát. Pomalá jazda môže byť nebezpečná na diaľnici, nie v meste. Kyklop to píše dobre.
Posledná veta, čo si napísal, je somarina na kvadrát. Pomalá jazda môže byť nebezpečná na diaľnici, nie v meste. Kyklop to píše dobre.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Je to špatná věc pro ty, kteří nemohli porovnat auto s ESP a bez ESP. Zkus někdy zajet na polygon a uvidíš, jak to budeš zvládat lépe, než ESP.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pleteš si pojmy s dojmy. Polygon neznamená okruh. Ale trénuješ si tam krizové situace, jako brzdění na suchu, mokru, náledí, náledí jen na jedné straně, přetáčivý smyk, nedotáčivý smyk, vyhýbací manévr apod. Nebyla tam jediná věc, která by se nemohla vyskytnout v běžném provozu.
A také se tam trénuje rozhodnutí. Jestli se vyhněš překážce (pokud je kam), nebo do ní nabouráš a jak. Samozřejmě za jízdy bez možnosti vědět kde a jak ta překážka bude.
A také se tam trénuje rozhodnutí. Jestli se vyhněš překážce (pokud je kam), nebo do ní nabouráš a jak. Samozřejmě za jízdy bez možnosti vědět kde a jak ta překážka bude.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pokud jsi myslel, že ti, co si ničí jen tak pneu, mají seno v hlavě, souhlasím. Pokud máš namysly ty, co jezdí na polygon (do školy bezpečné jízdy), pak to seno v hlavě máš nejspíš ty.
Skôr je na zamyslenie, že sa na ten polygón nejazdí hneď v autoškole. Aj keď, ruku na srdce, najčastejším nebezpečenstvom na cestách sú práve ľudia.
No já bych to taky dal součástí autoškoly. Bohužel to tak není. 😢
protože každej vidlák slyší "polygon" a vidí radovánky bohatých se senem v hlavě na okruhu spojené s pálením gum :-! Jako fakt nevím, jak by to mohla být součást autoškoly, když je asi akorát v Mostě.
A o tom to je. Ver, že povinné skúšky po absolvovaní jázd na polygóne by v mnohých prípadoch vyrovnali neprítomnosť ESP alebo ABS v aute.
Ono je to tězko, když tě tady určitá individua masírují tím, že když koupíš golf nebo oktávku, más nejlepší jízdní vlastnosti na světě a pak se člověk diví, když frajírka vidí, v lepším případě, 50m zaletěného v poli.
Já mám s ABS ale bez ESP, ale vidím větší krok k aktivní bezpečnosti ve formě AWD a ten litřík spotřeby nahoru mě při mém najezdu nevytrhne.
Já mám s ABS ale bez ESP, ale vidím větší krok k aktivní bezpečnosti ve formě AWD a ten litřík spotřeby nahoru mě při mém najezdu nevytrhne.
Ale třeba pomůže to propagační video s převrácenou mikrododávkou, které se i tady objevilo před pár týdny....
Ak bude ESP povinné, zaplatíme ho všetci - kvôli pakom, ktorí si myslia, že fyzika pre nich neplatí, a (pre úplnosť), kvôli pár jednotlivcom, čo sa do nebezpečnej situácie, keď im môže pomôcť ESP, nedostanú vlastnou vinou (čo vlastne spadá do prvého menovaného dôvodu)
Zrejme v tom majú prsty nejaké lobistické skupiny.
Nekritizujembezpečnostné prvky, ale stále väčšie a väčšie množstvo elektroniky v aute, ktorej opodstanenosť nie je zas až tak jednoznačná - navyše, ak ju môžeš ako ESP vypnúť a nepoužívať. Nie je to o bezpečnosti, ale len a len o peniazoch.
...ja poznám človeka, ktorému zachránilo život (alebo minimálne zdravie) to, že nebol pripútaný. Napriek tomu sa pripútávam.
Pravdepodobne v Scenicu ESP nemáš, ja áno v dvestokoňovom nedotáčavom predohrabe 😄 s automatom. Nejazdím ako hovädo ale ESP oceňujem, aj možnosť jeho vypnutia.
Ako sa môže vďaka ABS stať nehoda? Bolo to ešte v minulom tisícročí?
Prešiel som školou šmyku, a tam je ABS tiež niekedy na prekážku, lebo nie vždy dokážeš odhadnúť, ako zareaguje na danú situáciu.
S ABS nemám problém zastavit ještě na kopci před přižovatkou, narozdíl od auta, které jelo přede mnou, které skončilo půlí auta v křižovatce. Tady jde taky o kvalitu pneumatik.
To, že je na přítěž při úmyslným smyku, to nepopírám, ale na silnici se úmyslné smyky dělat nemají.
[odkaz]
Pro ty, co neumí English. Na obrázku je postupně brzdění těsně před zablokování kol (s i bez ABS stejně). Je to teoreticky nejlepší způsob, prakticky nelze dosáhnout. Nikdy člověk nezvládně během zlomku vteřiny brzdit ne naplno, ale tak aby kola se stále otáčela, ale byla těsně před zablokování. Zároveň pokud už se kola zablokují, již se nedá do tohoto stavu dostat.
Dvojka je plné brzdění s ABS, trojka plné brzdění bez ABS, čtyřka přerušované brzdění.
Braking in low friction conditions
In certain difficult braking conditions, studies have shown it can sometimes be beneficial for wheels to lock in order to aid the slowing of your car. An American study by the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) found that ABS increased stopping distances on loose gravel by an average of 22 percent. A locked wheel allows a wedge of gravel to build up in front of the tyre, thus aiding braking. A similar issue can occur when driving in snow or in sandy condition, so remember to leave additional room if driving on these surfaces in a car fitted with ABS.
Dá se bavit o tom, jestli jsou nutná elektrická zrcátka a sedačky a nestačily by třeba švihadla, potřebuju zavírat dveře u kombíku tlačítkem atp.?
Ale ty zpochybňuješ ABS a ESP? Zkus řidičský tréning na polygonu, a uvidíš na co máš ty a na co mají ty systémy :yes:
jo a malem jsem zapomel ze v prihradce si vozi projistotu Dyku casu, takze kdyz jde nahodou do tuheho tak pony rychle sahne a vrati cas o par desitek sekund nazpatek :-!
Zatiaľ som sa do situácie, kde by mi elektronika pomohla ani nedostal, a ak som bol niekedy blízko, tak nie vlastným pričinením. Jazdi slušne, radšej uber plyn namiesto tlačenia na pílu, a budeš vpohode. 😉
[odkaz]
Čo si myslím o sebe, je moja vec, ale určite to nie je, čo si napísal. Nepripisuj mi to, čo som nenapísal.
Komu upadne na ceste len tak z ničoho-nič výfuk, tak na tú cestu nepatrí. O tom píšem. Nebezpečenstvo je v ľuďoch, inde len zriedkavo.
Mimochodom, Scénic je už minulosť. 😉
ESP je tu kvůli krizovým situacím, ne kvůli rychlejšímu průjezdu zatáčkou. Za výfuk si dosaď cokoliv. Od srnky, přes ožratého cyklistu po špatně upoutaný náklad. Pak budeš za něco takového jako ESP vděčný.
Čím ďalej väčšie somariny píšeš... :-!
Máš možno patent na rozum a vodičské schopnosti, ale musíš počítať s tým, že nás - nedokonalých je viac.