Nové elektronické systémy, zmírňující následky kolizí s překážkou, se dosud při crash-testech vypínaly. ADAC demonstroval, jak by dopadl čelní náraz dle metodiky Euro NCAP se zapnutým přednárazovým systémem.
No to je užitečná funkcička někomu kdo usne za volantem to může zachránit život. Pokud auto samo dokázalo před nárazem spomalit o 24 kmh/h, tak je to supr. Nabourat v 64 km/h nebo 40 km/h je propastný rozdíl.
Ale tady přeci obecně nejde o to, že by někdo tvrdil, že umí jezdit líp než elektronika. Tady jde o to, že ve chvíli kdy budu mít každé auto vybavené nevypínatelným ESP a dalšími systémy, tak řidiči nikdy nepochopí jak fungují fyzikální zákony. A z principu, když se nikdo nebude bát smyku, protože jednoduše díky ESP nebude vědět co to vůbec je, tak pojede mnohem rychleji. Když pojedeš se zadokolkou (koneckonců i předokolkou) na kluzkém povrchu bez jakýchkoliv pomocníků, tak pojedeš mnohem opatrněji (pomaleji) než když budeš vědět, že to za tebe elektronika kdyžtak pochytá. A brzdná dráha je pořád stejně dlouhá...
Hlavně informovanost o adhezních možnostech pneumatiky je důležitá. ESP nedokáže vozidlo stabilizovat pokud je překročena adhezní síla pneumatiky. Prostě není prostor pro korekci jeho směru pokud například v zatáčce pojede vůz příliš rychle. Bohužel marketing výrobců uvádí trochu lživé informace. Systém vám zabrání smyku. A lidi tomu prostě věřej. ;-\
Par let jsem jezdil superCart serii a muzu ti potvrdit, ze elektronicke systemy v mem BMW jsou daleko lepsi ridic, nez ja a to nejsem sebekritickej clovek...To co bych bez elektroniky projel o 20km/h pomaleji a ve smyku, to projedu s el.sys. prakticky v idealni stope.... a to nemluvim o situaci pri zhorsenych adheznich podminkach a extrem - snih...
Chlapci Streetak má pravdu. Řidič je lepší než elektronika pokud se bez ní obejde, nebo se mu ve voze neaktivuje. Nebavíme se o tom zda s ní projedu zatáčku rychleji, nebo bezpečněji, protože umí rychle přibrzdit každe kolo zvlášť, hold nemáme 4 brzdové pedály jako třeba na varhanech v kostele >:D No ale zpět, blbouni nejsou ani tak ti co si myslí že umí zkrotit vůz líp bez pomocníku, ale ti co si myslí že když mám ESP tak se nevybourám. Tito pomocníci jen posunují hranici smyku, nebo zmírní nehodu, ale nikdy neošálí fyzikální zákony.
Skoda, ze to uplne nezastavi, ked uz to mam zapnute, mohlo by to zachranit aj plechy.
Inak ale zahravas sa s ohnom, takto menit registrovane nicknejmy >:-[]
To by pak ale nebyl, žádný nárazový test, kdyby to auto nenarazilo. Navíc co by pak udělali po faceliftu, kdyby to teď měli dokonalý :-) Já myslím, ale že pokud to dovede samo už jen přibrzdit a zmírnit náraz tak je to supr.
Na jednu stranu je hezký, že testujou i ty systémy. Ale přesto bych přivítal, kdyby zůstal i původní test s plnou rychlostí 64 km/h. Pak zůstanou ty testy srovnatelný. Tím se testuje pevnost karoserie, který je jedno, jestli narazí skoro sedmdesátkou nebržděná nebo skoro sedmdesátkou po krizovém brzdění z (třeba) stovky...