Britské zastoupení BMW provedlo zajímavý experiment. Sedan 320d EfficientDynamics vyslalo z Velké Británie do Mnichova s cílem zjistit skutečný dojezd nejúspornějšího provedení řady 3.
jedině prius, tohle BMW sice má maximálku dvěstětřicet, stovku dá za osm a umí jezdit bez křečí v pravé noze za čtyry litry, jenže je prostě přízemní, vůbec nemá ty kůůl sofistikované pluginhybridologickoekologické supertechnologie, a navíc ani neumí na displeji ukazovat kytičky, prostě trapárna. :-!
Samozřejmě že je to trapárna, Bávo si přece kupujou jen pozéři a bývalý veksláci, kterým už nestačí Audi >:-[]
Zas ale musím se trošku Priuse zastat - když pomineme efektivitu/neefektivitu výroby pluginhybridu, stále se musíme dívat na jaký typ provozu byl navržen. A myslím že ve velkých městech US nebo Džapanu svoje přednosti prokáže. Detto když tam naftu tankují jen náklaďáky.
Uvidíme, jak na spotřebu 4.1l zareagují hard-core Oktávkáři TDI :-)
Ale jo, ta moje ironie se spíš týká hybridních proklamací o jejich univerzální spáse světa, jediné správné cestě vpřed apod., s nímž se nemůže klasická forma pohonu rovnat. No, a ono to tak není, navíc, jak správně říkáš, velmi záleží na způsobu využití, prius určitě dává více smyslu ve městě, kde by nejspíš tuhle naftu porazil, na druhou stranu pro ta města je určitě nejlepším řešením elektrika, z mého pohledu není hybrid ani mezistupeň, je to slepá ulička. ;-)
Ty kytičky ber jako připomínku, že v tom prius není sám, ono je těch "spasitelů" mimo něj ještě pár dalších.
Jinak, mě ta auta nevadí, jen v nich nevidím spásu světa. Jeden můj známý má priusy tři, jeden pro sebe, druhý pro ženu, oba doplněné o extra baterie, auta jezdí prakticky jen po městě a prakticky jen na elektriku. Třetí je ovšem na náhradní díly, údajně je celkem potřeba. Znám ho, vím že je to mnohem více projevem jeho hračičkovství, než nějakou zelenou pseudouvědomělostí, je to prostě ten typ, který si pochvaluje, jak jezdí po městě za nula nula nic na kilometr, aby ti další den řekl, že si koupil za pár set tisíc nějakou naprostou zbytečnost. Prostě každý jsme nějaký, stejně tak, jako neplatí "pravdy" o jediných možných cestách, pro něž je prius v tomto případě používán jako nástroj. ;-)
treti na nahradni dily? To zni zle, mozna bych mel radsi taky jeste jeden koupit :-)
Obecne jsou na tom Priusy se spolehlivosti dost dobre, ale jestli je ma kamarad silne upravovane, tak to mozna bude ten duvod.
Mimochodem, pokud nema auto predelane na plug-in, tak je v principu nesmysl, aby jezdil "prakticky jen na elektriku". To by ho mohli zavrit za porusovani fyzikalnich zakonu ;-)
presne tak , co toto psalo za blba novinare???!!! vsak prave, ze pri neutralu ma auto nejakou spotrebu, ale pri zarazene rychlosti je spotreba 0!! teda u dnesnich motoru s primymvstrikem..
co toto psalo za blbce novinare??? dnes a uz par let dozadu, auta co maji primyvstrik jezdi pri zarazenem rychlostnim stupni bez nohy na plynu za 0 litru na 100km a prave, ze s neutralem je nejaka spotreba!!!
Ty co si mal z fyziky ? Zo zaradenym stupňom bude vždy vecsia spotreba ako s neutralom to že ti palubny počitač ukazuje 0 nič neznamena lebo ten motor ťa brzdi večšou energiou ako je potrebné na beh motora na neutrale. Plati to len keby si isiel dole takym kopcom že by si musel brzdiť brzdami. Mam 320d a žere mimo mesta minimalne 5,7 neviem či oni neišli cely čas za kamionom.
tak mimo město se dá jezdit i pod tebou zmiňovaných 5.7, ale v průměru ne.... Když využíváš tempomat, předjíždíš jen když jede někdo výrazně pomaleji než ty a ještě k tomu plynule, žádné za 3 a plný tak se dá jet něco kolem 5 litrů. Ale to je tak kolem té 90-100Km/h...Dálnice si vezme víc a město taky.
Já ti nevím...tohle mi bylo řečeno také, ale pak je tu test SM, kde se stejnými fábiemi (či stejnou, teď nevím) zkoušeli jet stejnou trasu v +- podobných podmínkách.
V jednom případě dojížděli na světlech s neutrálem a s neutrálem sjížděli kopce.
Rozdíl byl tuším přes 1L/100Km ve prospěch neutrálu...to se mi zdá dost na náhodu a SM působí jako regulérní médium. Jiná věc je, že je šílenství normálně sjíždět kopce na neutrál, ale to je snad jasné...
Tohleto je krásný vozík a šmrncovní....a v kombíku - mňam.... Líbí se mi více než A4 nová.... Prostě fakt paráda a ta spotřeba je super...
Jedno jsem měl prům. spotřebu s Vel Satisem 3,8lt/100km.....při cestě z prahy na moravu.....motor 3.0dCi 6válec. .... k Humpolci to jelo super, od Humpolce ještě líp - na odtahovce. 8-s8-s8-s
BraWo.... tak se to píše? ;-)
Kluci a neni podstatne, kam chce clovek dojet? Podle me to ma jeste porad vetsi vahu, nez spotrba... >:D , k cemu je ti super spotrba, kdyz se od cile budes vzdalovat >:D ?
Podle předpisů s lehkou nohou - na nádrž /70lt/ dojezd 1475km.... při normální jízdě cca. kolem 1100km...je dvadvojka benzin.... to mi přijde celkem rozumné a směle označím jako P607 Efficient Dynamics.... ;-)