Skutečnost, že místo dieselového motoru má nová Fabia RS zážehový 1,4 TSI s převodovkou DSG, i její základní cenovka 499.900,- Kč jsou již dobře známy. Nyní je také k dispozici kompletní ceník včetně příplatkové výbavy.
A ne každý frajírek v týhle Fabii si uvědomí že není.
A že kdyby o to někdo stál, tak u to nandá i v takovýhle káře...
Na mě taky blikal jednou v levým pruhu na D8 jeden frajírek v tunningový Fabce, a jak se chlapec divil..
za chvilku sem měl v zrcátkách jen tečku a to měl Sebring je 203 Hp a pro někoho předpotopní 4st automat...
Ale na tyhle "king of the road" to bohatě stačilo..
pozri, ked sa do niecoho posadim a tlaci ma tam prave koleno, "musim" v tom sediet v kokpitovom posede, lebo roztiahnut sa aj tak nemozem a mam pocit ze ked narazim do kosa na odpadky, tak umrem, tak to ako celok beriem za auto za danu cenovu hladinu pre danu siroku cielovu skupinu. Vsetko je OK.
Ospravedlnujem sa, ale bez ohladu na to ci to je Mazda 2, Fabia ci Corsa, a bez ohladu na ich motory (o ten tu ide), tak ja osobne by som volil inak, aspon nizsiu strednu triedu.
Proste sorry, ale tak aspon posad sa do Fabie a hned na to aspon do Octavie. Nekukaj pod kapotu, ale sa posad. Proste ak je mi to male, tak 160 ci 200 koni, to mi bude jedno.
Ale inak peace a vsetci mate pravdu, Fabia RS je to naj na trhu pre cielovu skupinu, Vivat VW-SKODA :yes:;-)
Toto som myslel : [odkaz] Na SK to púšťajú vkuse a uz mi to trhá žily. Na a to červené je práve corvette 3.gen, ak sa nemýlim. No keď podám tú iróniu inak, už to nebude sranda. ;-)
takze 6valcovou fabii by podle tebe meli prodavat za 400t (300?), protoze je to zkratka fabia? stejne jako ibiza, polo, clio, nebo i FoFo RS? zajimavy... :-)
Ještě je se potřeba podívat na to, kdo si tenhle typ aut kupuje. Dělník z koblenky, děda ze vsi anebo jako druhý auto do rodiny se RS fakt nekupuje.
A neznam moc podnikatelů a lidí co maj víc jak 30 měsíčně čistýho, co kupujou káry za cash - to už pak bejvaj rentiéři ovšem ti si zas nekupují hurvínky :-)
A ty si práve vyhral c.o.c.o.t.a roku 2010. Príspevok bol myslený v úvodzovkách narážajúc na reklamu na novú Fabiu TSI. Kua, nebolo by odveci sem púšťať len osoby staršie ako 18 rokov ...
Kde na ne chodím? Ja si beriem za vzor realitu. Už vidím, ako človek, ktorý zvažuje Fabiu RS, vytiahne ďalších 200 litrov z vrecka, a kúpi si "radšej niečo poriadne". Nie si chorý?
Svez se někdy s něčím co má 300-400 HP a pak nám přijd referovat jak je tohle super.
Skvělý hothatch na nákupy do Lidlu to jako jo.
Ještě na okreskách to možná pár autům nandá nebo s němi bude držet krok.
Na dálnici a v kopci to tomu nandá ale i 8 let stará dvoutunová limuzka s půl mega km na hrbu, která dneska stojí sotva půlku toho co tenhle "hypermoderní" výplod...
Takže doporučuji s tímhle moc nemachrovat :-)
Fabia TSI dá na pr*del Vette - GRATULUJI - právě si vyhrál vtip roku 2010.
Aneb 77 kw vs 321 KW - panečku tomu říkám síla.
To je asi jako kdybych začal srovnávat Logan 1,6 s tím co mam já - to si dam na první křižovatce k snídani a to na půl plynu :o)))))))))
neboj, vyměněno toho bylo víc, nejen motor.
A o starým se tu nikdo nebaví, to víme že tam ten svýkon stál za kulajz.
Ale časy se mění no. Tedka je ten výkon plně srovnatelnej s konkurencí, to samý nové Camaro od Chevy.
Tady jeden máš, novej dostaneš pod 540 000 [odkaz] ;-)
Uznávám, říkat přihodím 100, 150 tis. Kč je úlet, ale 40 000 za auto o třídu výš je dobrá nabídka. A když se budeš modlit každý ráno k Alláhu za lepší kurz koruny, tak ten rozdíl bude ještě menší >:D
Takto. Cena oproti konkurencii (napr. VW polo GTI?) je dobra, ano to ano moze byt.
Ale opat sa vratim ku kontextu FA-BI-A. Ano? 500k CZK za Fabiu (co by bolo 600K SK?), bez ohladu na to ci ma 17´ kola, bielu strechu a najma benzinovy turbo motor s automatom. Aj keby mala 6 valec, kozu, diody ala AUDI A8, tak to je MOC. Za auto malej triedy.
Je to auto pre fajnsmekrov, pre mladych co nevedia co by chceli alebo pre ludi co uz maju ine auto a toto je ich milacik na Brnensky okruh alebo Slovakiaring.
Inak si moc ludi auto malej triedy nekupi za cenu strednej triedy.
Ale načo vôbec niečo kupovať. Treba celý život žgrbliť ako skrečok, tlačiť do seba suché rožky a v 80 rokoch si kúpiť ferrari a naprať to v 300 do najbližšieho stromu. a To mu sa hovorí, že si nezomrel nadarmo. >:D >:D >:D
anebo nasetris 500t a koupis....focus RS, nasetris mega a kopis...treba Caymana, nebo nasetris 2 mega a mas...911 carrera, atd. atd. atd......takze proc kupovat fabii kdyz muzu mit 911 ze? :-)
''...i kdyby stála milion a já ho měl,šel bych do ní..'' - to si snáď bol opitý..
''Renaulťáka,nebo Dáciáka asi nepřesvědčí'' - áno, renaulťáka to nepresvedčí lebo pozná Clio RS ktoré je niekde úúúúúúplne inde než fabka.... takže asi tak :-!
...i kdyby stála milion a já ho měl,šel bych do ní... Po projetí s ní jsem vážně uvažoval se na dlouho dobu zadlužit! ( a nebýt toho,že nutně potřebuji prachy utopit jinde, by to tak i dopadlo :-) ) Prostě bomba!!! Ať si říká kdo chce co chce... Renaulťáka,nebo Dáciáka asi nepřesvědčí,ale toho s čistou hlavou a kdo se s ní projede určitě!!! :-!:yes:
S príchodom Fabie RS a Pola GTI sa nám rodina malých koncernových hothatchov skompletizovala (neberiem do úvahy prípadné budúce Audi S1).
Po odkrytí nadôležitejšieho tajomstva (ceny) Fabie RS zostáva (pre niekoho možno so zatajeným dychom) čakať na finálnu cenu Pola GTI, ktorá by sa mala objaviť v najbližších dňoch. Otázkou je, či Fabiu RS za takéto peniaze áno, alebo nie. Nepochybne veľkou devízou (a trúfam si tvrdiť historickým unikátom v rámci triedy malých automobilov) je verzia RS Combi, ktorú nikto iný vo svojom modelovom portfóliu nemá. Sám som zvedavý na pomer predaja hatch/combi.
Nemôžem sa ale ubrániť pocitu, že k naozajstnému hothatchu Fabii RS predsa len niečo chýba. Je to zvláštna aura, ktorou ma okúzlila Fabia RS 1. generácie, nedávajúc svoj výkon až tak okato najavo a ktorú bohužiaľ u tej súčasnej nachádzam len veľmi ťažko. Na design som si pomaly zvykol, ale týka sa štandartných verzií, nie RS. Samozrejme, triumfuje "Mini" individualizáciou farebného prevedenia exteriéru, čo je nepochybne plus. Stále to ale nie je ono. Priznávam, tvrdiť, že Fabia 2 ako RS nemala vzniknúť, by bolo odvážne, svoj segment trhu si určite nájde. Pri pohľade na Polo GTI je však, bohužiaľ napriek môjmu kladnému vzťahu k okrídlenému šípu, víťaz v kategórii design a celkový ťah na bránu jasný. Je viac než pravdepodobné, že cena Pola GTI nebude štartovať na pol milióna CZK, ale niekde v intenciách Ibizy Cupra, ktorá je k dispozícii za 555 900,-, plus príplatok za 5. dverovú karosériu v prípade absencie nejakého akčného paketu bude atakovať ešte vyššiu cenu, čo by sa už ale až nepekne rýchlo priblížilo cene veľmi slušne vybaveného Golfa Highline s motorom 1,4 TSI 118 Kw, ktorý je po úprave cenníku v rámci prebiehajúcej kampane importéra k dispozícii za veľmi príjemných 540 000 Kč (pričom príplatok za 5. dvere je len 5000 Kč)...
Rovnako by ma zaujímali aj relevantné dáta a užívateľské skúsenosti týkajúce sa dlhodobej spoľahlivosti tohto motora (turbodúchadlo a kompresor), bohužiaľ ani na nemeckých serveroch som sa nedostal k uspokojivej odpovedi...
Já je (ty ledky) u elegance a sportline neviděl, asi jsem špatně koukal.
Nehledě na to, že stačí dát pás ledek nad mlhovku.
Tady jde o to, že za takový prachy si musíš stále něco dokupovat.
To je pekná blbosť. Kto chce dať za auto pol melóna, dá zaň pol melóna. Ak bude niečo navyše, možno si priplatí, ale nie 150 litrov navrch, kde chodíš na také nápady?
Napadá mne Clio Sport jako ještě sportovnější alternativa,MiTo, nově Peugeot 308GTI. V asijské konkurenci mě napadá Colt Ralliart, který ja ale blíže spíš Twingu RS, než k větší kategorii, kam spadá i Fabia, což se projevuje i výkonostně. Stejně tak i Swift Sport. Zejména ta asijská konkurence se hledá těžko, nemluvě o té z USA.
Ty hodnoty výkonu, zrychlení a maximálky jsem neodhadoval, ale vyčetl tady na auto.cz. Ale to samé můžu říct o úplně jiném autě. Můžu to říct o Octavii, golfu, FoFo... Prostě je spousta auta o třídu víše, co se za ty peníze dá pořídit. Jenže jsou to prostě normální auta, bez sportovních prvků. Tahle Fabia má super motor, upravený podvozek, sportovní sedačky a podobně. Není to žádný sporťák, ale má to jeho geny.
Smutné, ba až trapné je to, že za mlhovky a 6 airbagů musíš doplácet i u nejdražších verzí.
Dobrá přidaná hodnota, fakt. (jedno auto za cenu dvou) :yes:
Ale přesto, nebo právě proto, nevidím důvod proč by měl být (delší a prosklenější) kombík lehčí, než kratší hatchback...
Např. třídveřový Golf, váží (se stejnou motorizací a převodvkou) o 144 kg méně, než Golf Variant..., jak jsem už psal, velmi pravděpodobně jen nějaká "chyba tisku"...
Asi takhle v Civicu jsem jezdil a chová se fakt vzorně. Úplně si to auto říká o sportovní jízdu. Fabii RS jsem neřídil těžkou soudit, ale přeci jen ten motor tam bude určitě živější.
Tak ta část karoserie jako taková skoro nic neváží, protože ten materiál, co prodlužuje převis nemá žádnou funkci. Největší rozdíl by mohl být v zadních bočních oknech, která na hatchbacku chybí, jinak nemá kombi nic co by na pětidveřáku nebylo
Nevím jak tento nový Mustang, ale každý Američan ví, že to nikdy nebylo sportovní auto. Na to má moc měkký a houpavý podvozek. O výkonu staré V6 se ani nebavím, tomu by snad nakopala zadek ve městě i Fabia s HTP.
Pokud v novém Mustangu vymenili CELÝ podvozek, tak to snad za řeč už bude stát, pokud ne, je to stejnej šunt, jako to byl. Prostě šoukár.
Nee, tady jde o porovnani stejnych vybav - kratka vs. dlouha. Kratka ma 1323–1373kg a dlouha 1318–1368. Uzitecna hmotnost je stejna a i celkova je u kratky Fabie vetsi... Proste nechapu.
No to asi bubucci trochu přestřelil, ale to že Fabka vypadá kór zezadu poměrem výšky a šířky jak tramvaj je bohužel fakt. Kdyby to auto bylo o 10 cm širší, tak je to úplně jiný kafe.
není to bohužel můj civic jen sem v něm párkrát měl tu čest jet, ale ten má naštěstí 6 kvalt manuál. Video nemělo nic vypovídat o jízdních vlastnostech ale o maximálce, kterou si odhadoval na 197-205. RS Fabie bude asi sportovnější, ale stojí taky o 20% víc než CIVIC. Což je poměrně dost.
Samozřejmě, že jsou k něčemu, ale rozhodně bych kvůli tomu neposuzoval auto. Náhodou si myslím, že to Škodovka udělala rozumně. Však když je tam někdo bude nutně potřebovat tak si je doplatí. Já mám v autě 1, takže auto se 4 bagama je pro mě naprosto v pohodě. >:D
Pokud už má někdo půl míče na takovýto vůz, obvykle mívá v záloze i další moeny.
Tohle si asi těžko půjde koupit puboš který ma na účte přestně 499 999,- kč a jinak už nic navíc nebo důchodce za svý celoživotní úspory...
To není sorta lidí pro tuhle káru..
Myslíš, že ten rozdiel tri desatiny sekundy fyzicky na tom aute zistíš...? ;-) myslím, že aj tak mnihým prípadným záujemcom namiesto takéhoto čísla postačí uistenie, že to "jede jako ďábel"... ;-) >:D
Ja som ani nenarážal tak na tie autá, kľudne vymeeň za 6 rokov aj desať, nikomu to nezávidím, skôr som sa pozastavil nad tým "stačí přidat 150-200 klacků"...pri cene pol mega je to 30-40% navrch, čo mi nepríde zrovna málo...
To jo, ale při šířce jen 205mm už je 40% (82mm)docela "na hraně"...
Výška/profil této pneu je tak zcela srovnatelná třeba se sériovým rozměrem Focusu RS - 235/35 R19 (82,25mm)
Taky mě to zaujalo už dřív, zřejmě "chyba tisku"...
Tady na webu se taky stále uvádí hodnota 0-100 7,6 s a podle tohoto "dokumentu" Škodovky je to 7,3 s, což je hodnota podstatně pravděpodobnější...
Ty auta jsou za 6 let víš...
To bych se jako překupník moc neuživil.
Myslím že o hodně víc lidí než já mělo za 6 let 3 auta.
Mohli jste si je taky koupit - za cenu Stratuse byla v roce 2004 lepší Felicie, za cenu Sebringu v roce 2007 slušná jedničková Oktávka...
Každýho boj co si vybere.
Já si vybral tohle a rozhodně nelituju.
V jedničkový Fabii a jedničkový oktávce sem jezdil - jedno 1,9 SDI a druhý 1,9 TDi 4x4.
No komentovat to radši nebudu. Jediným pozitivem je nízká spotřeba. To je asi tak vše co bych na to mohl říct kladného.
Kdyz jeste vezmu v potaz ze suma penez, ktery v nasledujicich letech pujde do oprav silnic, bude spis klesat, vychazi mi 17ky na nizkym profilu jako sebevrazedna kombinace. Ja mam na jednom aute 195/60-15 a na druhym 215/60-16 a i tak se bojim, ze pri vymeteni diry (a ze jich je!) rafek prostipne gumu 8-s . A na sportovnosti v beznych rychlostech (do 100km/h) to neubira skoro nic - tak dva centimetry v naklonu....
Pokud to nebude řídit nějaký "magor", tak z nich "šišky" nebudou ani po několika letních sezónách, na zimu je logicky vhodnější menší disk a vyšší profil pneu...
Jezdím tady na 225/40 R18 už čtvrtou sezonu a zatím jsem neměl jediný problém s deformací, nebo poškozením disku/pneu...
Fabia s po.ch.caným DSG, zato ten tvůj civic nabízí 5A.
Video fakt vypovídající o jízdních vlastnostech.
Neříkám, že to je špatný auto, ale troufnu si říct, že ta fabia je kromě vělikosti lepší ve všech směrech.
Tieto autá sa už kupujú tak trochu srdcom. Kto pozerá v prvom rade na cenu, je asi praktický človek, ktorého značka a koníky naviac so športovým paketom až tak neoslovia - v tom prípade má za lepšiu cenu auto o triedu väčšie šancu - hoci od iného výrobcu.
Ale v tomto prípade to funguje inak. Ak sa Ti páči Honda, vezmeš Hondu, škodovák si vezme Fabiu RS, zaplatí ju ako treba, a ani Ti tú Hondu nebude závidieť. ;-)
4 bagy mi na zabití bohatě stačí :-) Jestli myslíš, že se 6ti bagama v tom budeš bezpečnější tak si velice naivní. Jinak mě se to auto líbí a stará RS stála ty samý peníze, takže cena mi přijde adekvátní. Jen ty kola bych si na to dal jiný. Nicméně stejně na něj nemám tak to nemusím řešit >:D
Si v tom asi ještě nejel co? To je náhodou velice povedený auto. Prostorný, mrštný, krásně ovladatelný a to kolik jede většině lidí stačí a věř tomu, že umí i víc než 205. Na to, že jsem škodovkář bych si ho klidně koupil. Navíc je o 100 k levnější než Fabka RS s po.ch.caným DSG.
Ty nosíš tých 150-200 len tak vo vrecku, že si hocikedy dovolíš priplatiť si?
V MACZ máš áut jak poriadny priekupník, ale píšeš, akoby si ešte ani korunu vlastnou prácou nezarobil...
Alebo som sa trafil, kšeftuješ s autami a 150-200 "klacků" u teba nič neznamená...?
Vec názoru, podľa mňa to v interiéri auta podtrhuje jeho športový akcent. Nič netreba preháňať, to je samozrejmé, ale že interiéru by sa zišlo viac života, hádam nepoprieš. Je príliš tmavý, decentný, neutrálny, až usadlý. Chýba v ňom správna dávka farieb na podporu adrenalínu a ohriatie krvi...
Xenóny - skôr prvok luxusu, ale ako opcia by rozhodne neuškodili. S výbavou začínajú opatrne asi kvôli cene, aj v tejto úrovni sú peniaze zaujímavé, kto chce, za viac airbagov si priplatí.
naší podkomínové fabriky. Nevypadá špatně a pokud na to někdo má a jeho srdce tak výrazně bije pro škodovku, že vyhodí přes půl mega za ostrou nákupní tašku v podobě kombi - proč ne. Motoricky na výši. S designem můžeme nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se dá dělat a mnohým se to i líbí, takže proč ne? Každopádně mne opět mírně dojal údaj o spotřebě - věřím, že ten, kdo v životě neroztočí turbínu to dokáže, ale ten, kdo pustí uzdu koním pod kapotou - a to bude asi případ toho, kdo do toho auta investuje - protože nevidím důvod, proč by si člověk zvyklý na HTP měl najednou kupovat turbínu - tak bude jezdit kolem 10litrů.
No a příplatková výbava - oceňuji snahu manažerů škody po zisku - tajně očekávám dobu, kdy se v ceníku příplatků objeví i volant a pedály - ale připlácet za okenní bágly - byť směšnou sumu - mi přijde u "vrcholového" modelu řady - mírně řečeno, jako trapas.....
Na každý pád - až Vás na dálnici přefrčí fabia kombi a budete mít problém se jí na okreskách držet - ten pocit jejího řidiče - ten za tu cenu asi bude stát.....
Netvrdím, že nie, ale vzbudzuje to vo mne ten pocit. V druhej vete si celkom trafil - komfort ako na balónoch s vysokým profilovým číslom naozaj očakávať nemožno. Ale to hádam od športovo ladeného modelu nikto ani nečaká.
Už jsme se tedy spolem o tom dohadovali.
Já osobně myslím, že ty sedmnáct na čtyřicet jsou už fakt moc. I kdyby autu moc komfortu neubraly, jako že stejně uberou, tak kola budou trpět na našich cestách.
Vsadím se, že po sezóně z nich budou šišky.
Tenhle rozměr bude určitě vhodnější spíš pro kvalitu německých cest, než českých, ale je taky třeba vidět, jaký obvod kol používaly subkompakty "nedávno" a jaký dnes. Taky schopnost podvozku tlumit i s nízkoprofilovými pneu, je s každou novou generací znatelně dál...
Např. na trojkovém Golfu jsem s 15" (195/50) určitě neměl větší komfort, než na současném s 18" (225/40)...
taky na ty pneu čumím :-O Neviděl bych snad ani problém v 17" ráfcích, ale zejména v rozměru 205/40... Představa, že budu muset náhodou zajet do pravého pruhu na D1 na takovýchto gumách by mě teda ani trošku nelákala :*)
Poznámka k diskom je namieste. Niekedy sa mi zdá, ze to niektoré automobilky s velkostou diskov uz prehánajú. Nie je to tak dávno, co prvá generácia Audi S4 (2,7 Biturbo), teda sportový derivát prémiového auta strednej triedy mala rozmer pneu 225/45 R 17. Dnes má 17´´ aj malá Fabia a uz jej základné trojvalce so 44 kW majú 195/55 R15 (195 R15 bolo základné obutie minulej generácie A6).
Iste s velkými diskami vyzerá kazdé auto lepsie, no pri Fabii mám pocit, ze je to nie bonus, ale nutnost daná vysokou karosériou, aby auto vyzeralo ako-tak k svetu. Avsak z hladiska zachovania aspon základnej úrovne komfortu sa mi 17´´ na subkompakte zdá vela.
Pokial mas tie kolesa spravne natlakovane, tak by si nemal mat problem. Skor je na mieste otazka, ci ti nevytrasie zuby na nasich cestach vdaka tym diskom s velkym priemerom.
Pol melóna. Veľa, alebo málo? Super výbava, silný motor, istý podvozok. Ako z článku o športovom kupé, pri ktorom by uvedenú cenu iste každý akceptoval. V tomto prípade je karoséria s priestorom pre menšiu či väčšiu rodinu plusom. Dve muchy jednou ranou. Dobrá voľba.
V tej zelenej s čiernou strechou vyzerá až k údivu dobre. Takmer by jej človek odpustil jaj podivné proporcie, tmavá strecha opticky ešte viac ťahá čelné sklo do výšky a znižuje kapotu motora.
Chcelo by to viac ozvláštniť interiér. Lakované segmenty vo farbe karosérie by určite prospeli, rovnako ako farebnejšie poťahy sedadiel, tento interiér sa tvári až príliš vážne.
A naposledy, bral by som o palec menšie kolesá - s priemerom diskov to podľa mňa prehnali, profil pneu je na takýto voz už nezdravo nízky, veď by som mal strach, že pri preťažení vonkajšieho kolesa v zákrute budem robiť na asfalte ryhu hranou disku...
Cena sa zdá byť silná. Ale každý špás niečo stojí.
Celkovo za mňa tentoraz :yes: .