Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost? (kompletní ceník)

158 komentářů

Klaudius
Pol melóna. Veľa, alebo málo? Super výbava, silný motor, istý podvozok. Ako z článku o športovom kupé, pri ktorom by uvedenú cenu iste každý akceptoval. V tomto prípade je karoséria s priestorom pre menšiu či väčšiu rodinu plusom. Dve muchy jednou ranou. Dobrá voľba.

V tej zelenej s čiernou strechou vyzerá až k údivu dobre. Takmer by jej človek odpustil jaj podivné proporcie, tmavá strecha opticky ešte viac ťahá čelné sklo do výšky a znižuje kapotu motora.

Chcelo by to viac ozvláštniť interiér. Lakované segmenty vo farbe karosérie by určite prospeli, rovnako ako farebnejšie poťahy sedadiel, tento interiér sa tvári až príliš vážne.

A naposledy, bral by som o palec menšie kolesá - s priemerom diskov to podľa mňa prehnali, profil pneu je na takýto voz už nezdravo nízky, veď by som mal strach, že pri preťažení vonkajšieho kolesa v zákrute budem robiť na asfalte ryhu hranou disku...

Cena sa zdá byť silná. Ale každý špás niečo stojí.
Celkovo za mňa tentoraz :yes: .
kyklop
Pokial mas tie kolesa spravne natlakovane, tak by si nemal mat problem. Skor je na mieste otazka, ci ti nevytrasie zuby na nasich cestach vdaka tym diskom s velkym priemerom.
Klaudius
Netvrdím, že nie, ale vzbudzuje to vo mne ten pocit. V druhej vete si celkom trafil - komfort ako na balónoch s vysokým profilovým číslom naozaj očakávať nemožno. Ale to hádam od športovo ladeného modelu nikto ani nečaká.
Fatcartman
Co se možného poškození týče, tak to nevím, ale míra komfortu na hnusný silnici (dokonce při sezení vzadu) mě šokovala. Fakt to netluče.
kyklop
Celkom prekvapujuce. Na mnohych autach je takto velky disk neprijemny (hovorim za seba) co sa tyka komfortu jazdy
Avatar - iudex
iudex
Poznámka k diskom je namieste. Niekedy sa mi zdá, ze to niektoré automobilky s velkostou diskov uz prehánajú. Nie je to tak dávno, co prvá generácia Audi S4 (2,7 Biturbo), teda sportový derivát prémiového auta strednej triedy mala rozmer pneu 225/45 R 17. Dnes má 17´´ aj malá Fabia a uz jej základné trojvalce so 44 kW majú 195/55 R15 (195 R15 bolo základné obutie minulej generácie A6).
Iste s velkými diskami vyzerá kazdé auto lepsie, no pri Fabii mám pocit, ze je to nie bonus, ale nutnost daná vysokou karosériou, aby auto vyzeralo ako-tak k svetu. Avsak z hladiska zachovania aspon základnej úrovne komfortu sa mi 17´´ na subkompakte zdá vela.
Mr.Murphy_
taky na ty pneu čumím 😲 Neviděl bych snad ani problém v 17" ráfcích, ale zejména v rozměru 205/40... Představa, že budu muset náhodou zajet do pravého pruhu na D1 na takovýchto gumách by mě teda ani trošku nelákala :😉
Tak se musíš držet v levým,ale ani tam to kolikrát není medová záležitost. 😄
Avatar - white label
white label
Tenhle rozměr bude určitě vhodnější spíš pro kvalitu německých cest, než českých, ale je taky třeba vidět, jaký obvod kol používaly subkompakty "nedávno" a jaký dnes. Taky schopnost podvozku tlumit i s nízkoprofilovými pneu, je s každou novou generací znatelně dál...
Např. na trojkovém Golfu jsem s 15" (195/50) určitě neměl větší komfort, než na současném s 18" (225/40)...
jossalito
Už jsme se tedy spolem o tom dohadovali.
Já osobně myslím, že ty sedmnáct na čtyřicet jsou už fakt moc. I kdyby autu moc komfortu neubraly, jako že stejně uberou, tak kola budou trpět na našich cestách.
Vsadím se, že po sezóně z nich budou šišky.
Avatar - white label
white label
Pokud to nebude řídit nějaký "magor", tak z nich "šišky" nebudou ani po několika letních sezónách, na zimu je logicky vhodnější menší disk a vyšší profil pneu...
Jezdím tady na 225/40 R18 už čtvrtou sezonu a zatím jsem neměl jediný problém s deformací, nebo poškozením disku/pneu...
jossalito
Já ty zkušenosti mám. Někdy si říkám, že buď vyšší profil a nebo rovnou kované disky. A to jezdím poměrně slušně.
Avatar - white label
white label
Tak kvalita je základ u všeho, disky nevyjímaje, naopak...levné "repliky" můžeš rychle odrovnat i s podstatně vyšším profilem pneu...
jossalito
Jezdím pouze originály.
Avatar - white label
white label
Tak s jakým rozměrem jsi měl větší problémy a na jakém autě?
Můžeš i do SZ..
Avatar - Ricardo
Ricardo
40 nebo 45 je dneska normální profil...
Avatar - white label
white label
To jo, ale při šířce jen 205mm už je 40% (82mm)docela "na hraně"...
Výška/profil této pneu je tak zcela srovnatelná třeba se sériovým rozměrem Focusu RS - 235/35 R19 (82,25mm)
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Kdyz jeste vezmu v potaz ze suma penez, ktery v nasledujicich letech pujde do oprav silnic, bude spis klesat, vychazi mi 17ky na nizkym profilu jako sebevrazedna kombinace. Ja mam na jednom aute 195/60-15 a na druhym 215/60-16 a i tak se bojim, ze pri vymeteni diry (a ze jich je!) rafek prostipne gumu 8-s . A na sportovnosti v beznych rychlostech (do 100km/h) to neubira skoro nic - tak dva centimetry v naklonu....
RS
Lakované segmenty vo farbe karosérie - to je vtip ne? To když někde vidim, tak bych brečel. (obzvlášť v homemade provedení) 😲 8-s

Já zásadně postrádám možnost xenonových světel, a hlavové airgbagy by také mohly být v základu.
Klaudius
Vec názoru, podľa mňa to v interiéri auta podtrhuje jeho športový akcent. Nič netreba preháňať, to je samozrejmé, ale že interiéru by sa zišlo viac života, hádam nepoprieš. Je príliš tmavý, decentný, neutrálny, až usadlý. Chýba v ňom správna dávka farieb na podporu adrenalínu a ohriatie krvi...

Xenóny - skôr prvok luxusu, ale ako opcia by rozhodne neuškodili. S výbavou začínajú opatrne asi kvôli cene, aj v tejto úrovni sú peniaze zaujímavé, kto chce, za viac airbagov si priplatí.
RS
Černou se nedá nikdy nic zkazit. Navíc jsem si nevšiml, že by ostatní hot-hatche měli v interiéru lunapark 😉
Klaudius
Nič netreba preháňať, už som to napísal. Lunapark nie je dobrý práve tak ako opačný prípad. 😉
geroc I.
Myslím si, že za tu cenu a s tou nabízenou výbavou je to předražené až moc. Konec konců je to jenom jedna z verzí Fabie II.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
ja myslim ze ani ne, musis to porovnavat s konkurenci 😉
Mr.Murphy_
.... jenom 4 airbagy v základu top-verze? To mi přijde jako zbytečné šetření.... :😉 Jinak ceny toho auta jsou bezesporu velice pěkné...
Avatar - Anonym
Anonym
To bezesporu, za půl míče pseudosporták který je pořád ten nedomrdlý Hurvíánek a jako RS vypadá dokonce ještě hůře 😄

Stačí přidat 150-200 klacků a člověk dostane poněkud jiný sporták, který si na něj jen nehraje..
Avatar - kari.laz
kari.laz
A stačí přidat milion, nebo tři a mám Porsche.
To je zase názor jak nudle z nosu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes:
Pánové, ta bílá střecha stála 18 tisíc, kdo z vás na to má ... 😉 ?
RS
Třeba Dodge Caliber v nejvyšší výbavě co? >😒] 😉
Avatar - Anonym
Anonym
ne třeba nový Ford Mustang [odkaz]
Avatar - kari.laz
kari.laz
Myslíš za 749 000 s DPH?
Avatar - Anonym
Anonym
Je to cena od jedné firmy, dá se to dovéz i levněji a to je ted blbej kurz dolaru..
Můžeš počítat [odkaz]

BTW když si to dovezeš individuálně bez firmy, tak to vyjde ještě levněji
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
813000? to uz je trosku rozdil 😉 ...zrovna jsem se na nej dnes dival...kdyz pomyslim ze je levnejsi nez fabka RS... 😄
jossalito
Ten je podvozkově naprosto impotentní. Což ví každý, kdo ho aspoň jednou řídil. :-!
RS
Prostě sporťák jak řemen 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Já myslím že neový Mustang tu řídilo fakt hodně lidí a mohou o tom fundovaně promluvit.

Zejména by němli zapomenout na výkon motoru V6 srovantelný s Porsche Panamerou a spotřebu, která je dokonce i lepší 😄
jossalito
Nevím jak tento nový Mustang, ale každý Američan ví, že to nikdy nebylo sportovní auto. Na to má moc měkký a houpavý podvozek. O výkonu staré V6 se ani nebavím, tomu by snad nakopala zadek ve městě i Fabia s HTP.

Pokud v novém Mustangu vymenili CELÝ podvozek, tak to snad za řeč už bude stát, pokud ne, je to stejnej šunt, jako to byl. Prostě šoukár.
Avatar - Anonym
Anonym
Proti Fobii RS je to doslova závodní speciál...

neboj, vyměněno toho bylo víc, nejen motor.
A o starým se tu nikdo nebaví, to víme že tam ten svýkon stál za kulajz.
Ale časy se mění no. Tedka je ten výkon plně srovnatelnej s konkurencí, to samý nové Camaro od Chevy.
jossalito
Stejně si myslím, že by tomu Mustangu Fabia RS v Ecce Homo bezproblému ujela.
jancula9
Ten zrovna nie. Takýmto autám spolu s korvetami dáva na frak aj obyčajná Fábia TSI. Viď. trápna reklama škodovky ...
Avatar - Anonym
Anonym
Fabia TSI dá na pr*del Vette - GRATULUJI - právě si vyhrál vtip roku 2010.

Aneb 77 kw vs 321 KW - panečku tomu říkám síla.
To je asi jako kdybych začal srovnávat Logan 1,6 s tím co mam já - to si dam na první křižovatce k snídani a to na půl plynu 😄))))))))

Bože bože....
jancula9
A ty si práve vyhral c.o.c.o.t.a roku 2010. Príspevok bol myslený v úvodzovkách narážajúc na reklamu na novú Fabiu TSI. Kua, nebolo by odveci sem púšťať len osoby staršie ako 18 rokov ...
Avatar - Anonym
Anonym
HAHA - úvozky tam nemáš a v trapný reklamě sem aspon já nikde žádnou Vette neviděl...
Takže nevidím souvilost...

Příště tu ironii podej trošku jinak víš..
jancula9
Toto som myslel : [odkaz] Na SK to púšťajú vkuse a uz mi to trhá žily. Na a to červené je práve corvette 3.gen, ak sa nemýlim. No keď podám tú iróniu inak, už to nebude sranda. 😉
Klaudius
Ty nosíš tých 150-200 len tak vo vrecku, že si hocikedy dovolíš priplatiť si?
V MACZ máš áut jak poriadny priekupník, ale píšeš, akoby si ešte ani korunu vlastnou prácou nezarobil...
Alebo som sa trafil, kšeftuješ s autami a 150-200 "klacků" u teba nič neznamená...?
Avatar - Anonym
Anonym
Ty auta jsou za 6 let víš...
To bych se jako překupník moc neuživil.
Myslím že o hodně víc lidí než já mělo za 6 let 3 auta.
Mohli jste si je taky koupit - za cenu Stratuse byla v roce 2004 lepší Felicie, za cenu Sebringu v roce 2007 slušná jedničková Oktávka...
Každýho boj co si vybere.
Já si vybral tohle a rozhodně nelituju.
V jedničkový Fabii a jedničkový oktávce sem jezdil - jedno 1,9 SDI a druhý 1,9 TDi 4x4.
No komentovat to radši nebudu. Jediným pozitivem je nízká spotřeba. To je asi tak vše co bych na to mohl říct kladného.
Klaudius
Ja som ani nenarážal tak na tie autá, kľudne vymeeň za 6 rokov aj desať, nikomu to nezávidím, skôr som sa pozastavil nad tým "stačí přidat 150-200 klacků"...pri cene pol mega je to 30-40% navrch, čo mi nepríde zrovna málo...
Avatar - Anonym
Anonym
Pokud už má někdo půl míče na takovýto vůz, obvykle mívá v záloze i další moeny.
Tohle si asi těžko půjde koupit puboš který ma na účte přestně 499 999,- kč a jinak už nic navíc nebo důchodce za svý celoživotní úspory...
To není sorta lidí pro tuhle káru..
Klaudius
To je pekná blbosť. Kto chce dať za auto pol melóna, dá zaň pol melóna. Ak bude niečo navyše, možno si priplatí, ale nie 150 litrov navrch, kde chodíš na také nápady?
Avatar - Anonym
Anonym
A kde chodíš na tyhle nápady ty??
On má někdo cash přesně půl mega vid a víc ani kačku, hehehe

95% to stejně vezme na leasing a jestli už to bude platit o rok dýl nebo ne je buřt...
Klaudius
Kde na ne chodím? Ja si beriem za vzor realitu. Už vidím, ako človek, ktorý zvažuje Fabiu RS, vytiahne ďalších 200 litrov z vrecka, a kúpi si "radšej niečo poriadne". Nie si chorý?
kyklop
na leasing berie auta 95% akurat firiem...u sukromnych osob to percento istotne tak vysoke nie je
Avatar - Anonym
Anonym
Ještě je se potřeba podívat na to, kdo si tenhle typ aut kupuje. Dělník z koblenky, děda ze vsi anebo jako druhý auto do rodiny se RS fakt nekupuje.

A neznam moc podnikatelů a lidí co maj víc jak 30 měsíčně čistýho, co kupujou káry za cash - to už pak bejvaj rentiéři ovšem ti si zas nekupují hurvínky 😄
figurka
A pak stačí zase přidat 150-200 a máš zase poněkud jiný sporťák atd.... >😁 8-s
Avatar - white label
white label
"Nejlepší" poměr cena výkon má každé auto, které si někde sám "šlohneš"... 😲 >😒]
figurka
>😁
kyklop
staci byt rychly a nenapadny >😁
kyklop
ono 150-200 klackov je celkom slusne mnozstvo penazi a cenu navysuje o 30% a viac
ryccardo
4 bagy mi na zabití bohatě stačí 😄 Jestli myslíš, že se 6ti bagama v tom budeš bezpečnější tak si velice naivní. Jinak mě se to auto líbí a stará RS stála ty samý peníze, takže cena mi přijde adekvátní. Jen ty kola bych si na to dal jiný. Nicméně stejně na něj nemám tak to nemusím řešit >😁
Mr.Murphy_
jasně, ty hlavové airbagy totiž k ničemu nejsou.... Taky názor, no...
ryccardo
Samozřejmě, že jsou k něčemu, ale rozhodně bych kvůli tomu neposuzoval auto. Náhodou si myslím, že to Škodovka udělala rozumně. Však když je tam někdo bude nutně potřebovat tak si je doplatí. Já mám v autě 1, takže auto se 4 bagama je pro mě naprosto v pohodě. >😁
Avatar - jenik1
jenik1
To už lepší Honda Civic 1.8 GT, stojí míň a líp vypadá. >😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Myslíš to UFO auto se 103 KW a 176 Nm krouťáku, co má zrychlení 9-11 sekund (podle toho jestli je to A nebo M) a maximálkou 197-205 Km/h. :no:
ryccardo
Si v tom asi ještě nejel co? To je náhodou velice povedený auto. Prostorný, mrštný, krásně ovladatelný a to kolik jede většině lidí stačí a věř tomu, že umí i víc než 205. Na to, že jsem škodovkář bych si ho klidně koupil. Navíc je o 100 k levnější než Fabka RS s po.ch.caným DSG.

[odkaz]
Avatar - kari.laz
kari.laz
Fabia s po.ch.caným DSG, zato ten tvůj civic nabízí 5A.
Video fakt vypovídající o jízdních vlastnostech.
Neříkám, že to je špatný auto, ale troufnu si říct, že ta fabia je kromě vělikosti lepší ve všech směrech.
Avatar - bubucci
bubucci
To je možné, pokud nemyslíš vzhled. Ty proporce Fabie jsou naprosto katastrofální, od kdy je ,,jakože´´ sportovní auto vyšší než širší ?
RS
... od kdy je jakákoliv Fabie vyšší než širší?
ryccardo
No to asi bubucci trochu přestřelil, ale to že Fabka vypadá kór zezadu poměrem výšky a šířky jak tramvaj je bohužel fakt. Kdyby to auto bylo o 10 cm širší, tak je to úplně jiný kafe.
Avatar - bubucci
bubucci
Trocha ironie...ale např ze zmiňovaného Civica ta sportovnost jde alespoň trošku cítit, ikdyž k tomu nemá takové technické předpoklady jako Fabia.
ryccardo
Asi takhle v Civicu jsem jezdil a chová se fakt vzorně. Úplně si to auto říká o sportovní jízdu. Fabii RS jsem neřídil těžkou soudit, ale přeci jen ten motor tam bude určitě živější.
ryccardo
není to bohužel můj civic jen sem v něm párkrát měl tu čest jet, ale ten má naštěstí 6 kvalt manuál. Video nemělo nic vypovídat o jízdních vlastnostech ale o maximálce, kterou si odhadoval na 197-205. RS Fabie bude asi sportovnější, ale stojí taky o 20% víc než CIVIC. Což je poměrně dost.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ty hodnoty výkonu, zrychlení a maximálky jsem neodhadoval, ale vyčetl tady na auto.cz. Ale to samé můžu říct o úplně jiném autě. Můžu to říct o Octavii, golfu, FoFo... Prostě je spousta auta o třídu víše, co se za ty peníze dá pořídit. Jenže jsou to prostě normální auta, bez sportovních prvků. Tahle Fabia má super motor, upravený podvozek, sportovní sedačky a podobně. Není to žádný sporťák, ale má to jeho geny.
jossalito
Každému co jeho jest. 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Někdo hoky, někdo vdolky
Klaudius
Tieto autá sa už kupujú tak trochu srdcom. Kto pozerá v prvom rade na cenu, je asi praktický človek, ktorého značka a koníky naviac so športovým paketom až tak neoslovia - v tom prípade má za lepšiu cenu auto o triedu väčšie šancu - hoci od iného výrobcu.

Ale v tomto prípade to funguje inak. Ak sa Ti páči Honda, vezmeš Hondu, škodovák si vezme Fabiu RS, zaplatí ju ako treba, a ani Ti tú Hondu nebude závidieť. 😉
figurka
.. a hůř jede ....
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
prosímtě napiš nějakou konkurenci fabie RS pod pul mega. diky
Avatar - www.skodaoctavia.cz
www.skodaoctavia.cz
Myslíš UFO porno 😄
ozawasan
naší podkomínové fabriky. Nevypadá špatně a pokud na to někdo má a jeho srdce tak výrazně bije pro škodovku, že vyhodí přes půl mega za ostrou nákupní tašku v podobě kombi - proč ne. Motoricky na výši. S designem můžeme nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se dá dělat a mnohým se to i líbí, takže proč ne? Každopádně mne opět mírně dojal údaj o spotřebě - věřím, že ten, kdo v životě neroztočí turbínu to dokáže, ale ten, kdo pustí uzdu koním pod kapotou - a to bude asi případ toho, kdo do toho auta investuje - protože nevidím důvod, proč by si člověk zvyklý na HTP měl najednou kupovat turbínu - tak bude jezdit kolem 10litrů.
No a příplatková výbava - oceňuji snahu manažerů škody po zisku - tajně očekávám dobu, kdy se v ceníku příplatků objeví i volant a pedály - ale připlácet za okenní bágly - byť směšnou sumu - mi přijde u "vrcholového" modelu řady - mírně řečeno, jako trapas.....
Na každý pád - až Vás na dálnici přefrčí fabia kombi a budete mít problém se jí na okreskách držet - ten pocit jejího řidiče - ten za tu cenu asi bude stát.....
Avatar - Anonym
Anonym
Ale jo, at předfrčí. Když jim to udělá radost...
Proč ne. Já jí zas předfrčím v prvním kopci a na prvních semaforech když budu chtít.

Ale o tom to vůbec není. Jde o to co tady dostanete za své peníze. že to není BEST BUY ví snad krom šáde fanatics každý.

Stačí se podívat na zejména asijskou konkurenci...
Ale daj se najít zajímavé kousky i u evropských a us značek.
figurka
Napadá mne Clio Sport jako ještě sportovnější alternativa,MiTo, nově Peugeot 308GTI. V asijské konkurenci mě napadá Colt Ralliart, který ja ale blíže spíš Twingu RS, než k větší kategorii, kam spadá i Fabia, což se projevuje i výkonostně. Stejně tak i Swift Sport. Zejména ta asijská konkurence se hledá těžko, nemluvě o té z USA.
Avatar - Anonym
Anonym
anebo třeba Lancer že...Nebo si nechat dovéz z USA Eclipse...
tonny.p2
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
"Armani" je v sekáči taky levnější, než nový "OP Prostějov"... 8-s
RS
Být tebou, bral bych spíš tohle... když to vyklepeš, vyjde tě na polovic.

[odkaz]
Avatar - kari.laz
kari.laz
>😁 :yes:
>😁 :yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
>😁 :yes: :yes:
kyklop
:yes: :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes: >😁
jancula9
Boa, by si musel klepať asi do konca života. :yes:
Klaudius
načo, stačí jeden slon, a máš nové auto
Avatar - kari.laz
kari.laz
A ted nám tam dej link na nějaké nové auto.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes:
Provocateur
Tady jeden máš, novej dostaneš pod 540 000 [odkaz] 😉

Uznávám, říkat přihodím 100, 150 tis. Kč je úlet, ale 40 000 za auto o třídu výš je dobrá nabídka. A když se budeš modlit každý ráno k Alláhu za lepší kurz koruny, tak ten rozdíl bude ještě menší >😁
Avatar - positivemind
positivemind
Ty jo, na sportovnivozy.cz jsem už brutálně alergickej 😄
figurka
V ojetejch za 500 se držíš ještě hodně při zemi. Jinak jako blbej fór dobrý.
Avatar - www.skodaoctavia.cz
www.skodaoctavia.cz
Srovnávat nové a staré auto je zhovadilost. :no:
Podla mna bude celkom zaujimave ake rozne farebne kombinacie tejto RSky budu jazdit. Da sa tam toho dost pokombinovat.
Avatar - Frasier
Frasier
náSKOK vďaka technike >😒]

[odkaz]
Avatar - kari.laz
kari.laz
myslíš, že kdyby jsi tam najel s jiným autem, tak se nepřevrátí?
jossalito
Nemyslí, už z jeho nicku to vyplývá. 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
>😁 :yes:
Avatar - Frasier
Frasier
tak ale asi tam potom nedám také volačo na čom sa mi prevráti predvádzacie vozidlo :-!
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Chtel bych vedet, proc je podle udaju od vyrobce kratka Fabie o 5kg tezsi nez dlouha. Vi to nekdo?
[odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
Vyndali rezervu + další vychtávky na snížení spotřeby? 😄 😄
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Nee, tady jde o porovnani stejnych vybav - kratka vs. dlouha. Kratka ma 1323–1373kg a dlouha 1318–1368. Uzitecna hmotnost je stejna a i celkova je u kratky Fabie vetsi... Proste nechapu.
Avatar - white label
white label
Taky mě to zaujalo už dřív, zřejmě "chyba tisku"...
Tady na webu se taky stále uvádí hodnota 0-100 7,6 s a podle tohoto "dokumentu" Škodovky je to 7,3 s, což je hodnota podstatně pravděpodobnější...
Klaudius
Myslíš, že ten rozdiel tri desatiny sekundy fyzicky na tom aute zistíš...? 😉 myslím, že aj tak mnihým prípadným záujemcom namiesto takéhoto čísla postačí uistenie, že to "jede jako ďábel"... 😉 >😁
Avatar - white label
white label
Nejde o to jestli to zjistíš, jde spíš třeba o papírové srovnání s koncernovými sourozenci (Ibiza Cupra, Polo GTI)...
Klaudius
papier znesie všeto. A net ešte viac. 😉
Avatar - Ricardo
Ricardo
Třeba má hatchback vzadu navíc nějaké výztuhy
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
No ale ze by vyztuhy vazily vic nez 25cm karoserie? Tomu se mi nechce verit... Fakt by me to zajimalo.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Tak ta část karoserie jako taková skoro nic neváží, protože ten materiál, co prodlužuje převis nemá žádnou funkci. Největší rozdíl by mohl být v zadních bočních oknech, která na hatchbacku chybí, jinak nemá kombi nic co by na pětidveřáku nebylo
Avatar - white label
white label
Ale přesto, nebo právě proto, nevidím důvod proč by měl být (delší a prosklenější) kombík lehčí, než kratší hatchback...
Např. třídveřový Golf, váží (se stejnou motorizací a převodvkou) o 144 kg méně, než Golf Variant..., jak jsem už psal, velmi pravděpodobně jen nějaká "chyba tisku"...
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Ano, to je i muj nazor.
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Ze by kratky RSo melo za zadnima sedackama neco jako O1 RS?
Cassady
Podle aktuálního čísla Světa motorů má krátká Fabia vzadu závaží pro zlepšení stability. Nejsou to údajně žádné výztuhy apod., ale prostě "závaží".
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Tak to se na ni budu muset jit podivat... Tomu se mi ani nechce verit. 😲
Avatar - iudex
iudex
Nápodobne. 8-s
Pani, tomu kludne verim, lebo je to "technicke" riesenie hodne skodovky.. ved viete ako zdvihli svetlu vysku u prveho scouta?
Avatar - Ondore
Ondore
Odpoveď je jednoduchá - videl si, akí vysmiati vystupujú pri autosalóne vodiči po skúšobnej jazde? To preto, lebo ich plnia héliom 😄 😉 >😁
A2
Smutné, ba až trapné je to, že za mlhovky a 6 airbagů musíš doplácet i u nejdražších verzí.
Dobrá přidaná hodnota, fakt. (jedno auto za cenu dvou) :yes:
Fatcartman
Za mlhovky si příplácíš, protože v základu máš ledky...
A2
Já je (ty ledky) u elegance a sportline neviděl, asi jsem špatně koukal.
Nehledě na to, že stačí dát pás ledek nad mlhovku.
Tady jde o to, že za takový prachy si musíš stále něco dokupovat.
jossalito
Neřekl bych, že musíš, RS je i tak velmi slušně vybavená. To důležité má v základu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
za mlhovky samozrejme nepriplacis, ty jsou standart tusim uz od ambiente, doplacis jen za Corner funkci (odbocovaci svetla)
Relax
S príchodom Fabie RS a Pola GTI sa nám rodina malých koncernových hothatchov skompletizovala (neberiem do úvahy prípadné budúce Audi S1).

Po odkrytí nadôležitejšieho tajomstva (ceny) Fabie RS zostáva (pre niekoho možno so zatajeným dychom) čakať na finálnu cenu Pola GTI, ktorá by sa mala objaviť v najbližších dňoch. Otázkou je, či Fabiu RS za takéto peniaze áno, alebo nie. Nepochybne veľkou devízou (a trúfam si tvrdiť historickým unikátom v rámci triedy malých automobilov) je verzia RS Combi, ktorú nikto iný vo svojom modelovom portfóliu nemá. Sám som zvedavý na pomer predaja hatch/combi.

Nemôžem sa ale ubrániť pocitu, že k naozajstnému hothatchu Fabii RS predsa len niečo chýba. Je to zvláštna aura, ktorou ma okúzlila Fabia RS 1. generácie, nedávajúc svoj výkon až tak okato najavo a ktorú bohužiaľ u tej súčasnej nachádzam len veľmi ťažko. Na design som si pomaly zvykol, ale týka sa štandartných verzií, nie RS. Samozrejme, triumfuje "Mini" individualizáciou farebného prevedenia exteriéru, čo je nepochybne plus. Stále to ale nie je ono. Priznávam, tvrdiť, že Fabia 2 ako RS nemala vzniknúť, by bolo odvážne, svoj segment trhu si určite nájde. Pri pohľade na Polo GTI je však, bohužiaľ napriek môjmu kladnému vzťahu k okrídlenému šípu, víťaz v kategórii design a celkový ťah na bránu jasný. Je viac než pravdepodobné, že cena Pola GTI nebude štartovať na pol milióna CZK, ale niekde v intenciách Ibizy Cupra, ktorá je k dispozícii za 555 900,-, plus príplatok za 5. dverovú karosériu v prípade absencie nejakého akčného paketu bude atakovať ešte vyššiu cenu, čo by sa už ale až nepekne rýchlo priblížilo cene veľmi slušne vybaveného Golfa Highline s motorom 1,4 TSI 118 Kw, ktorý je po úprave cenníku v rámci prebiehajúcej kampane importéra k dispozícii za veľmi príjemných 540 000 Kč (pričom príplatok za 5. dvere je len 5000 Kč)...

Rovnako by ma zaujímali aj relevantné dáta a užívateľské skúsenosti týkajúce sa dlhodobej spoľahlivosti tohto motora (turbodúchadlo a kompresor), bohužiaľ ani na nemeckých serveroch som sa nedostal k uspokojivej odpovedi...

Zostáva mi preto len povedať.

Život je otázkou priorít...
Skutečnost, že místo dieselového motoru má nová Fabia RS zážehový 1,4 TSI s motorem DSG ... to bude nějaká koncernová novinka
Xawier
...i kdyby stála milion a já ho měl,šel bych do ní... Po projetí s ní jsem vážně uvažoval se na dlouho dobu zadlužit! ( a nebýt toho,že nutně potřebuji prachy utopit jinde, by to tak i dopadlo 😄 ) Prostě bomba!!! Ať si říká kdo chce co chce... Renaulťáka,nebo Dáciáka asi nepřesvědčí,ale toho s čistou hlavou a kdo se s ní projede určitě!!! :-! :yes:
a uz jsi jel nekdy v aute?
Avatar - HitmanPB
HitmanPB
>😁 >😁 >😁 >😁 :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Frasier
Frasier
''...i kdyby stála milion a já ho měl,šel bych do ní..'' - to si snáď bol opitý..
''Renaulťáka,nebo Dáciáka asi nepřesvědčí'' - áno, renaulťáka to nepresvedčí lebo pozná Clio RS ktoré je niekde úúúúúúplne inde než fabka.... takže asi tak :-!
Avatar - Katikakus
Katikakus
Oprav si v profilu vek - podle prispevku sis tam cca 15-20 let pridal. >😒]
jancula9
Jasné a keby si mal 5 melónov, tiež by si ju kúpil namiesto ferrari. :no:
Provocateur
Ty tady házíš miliony jako kdybys hrál Sázky a dostihy...ale tříkolka je taky dobrá
>😁
Avatar - Anonym
Anonym
Svez se někdy s něčím co má 300-400 HP a pak nám přijd referovat jak je tohle super.
Skvělý hothatch na nákupy do Lidlu to jako jo.

Ještě na okreskách to možná pár autům nandá nebo s němi bude držet krok.
Na dálnici a v kopci to tomu nandá ale i 8 let stará dvoutunová limuzka s půl mega km na hrbu, která dneska stojí sotva půlku toho co tenhle "hypermoderní" výplod...
Takže doporučuji s tímhle moc nemachrovat 😄
kyklop
skus porovnavat porovnatelene a netahaj 300 - 400 koni proti fabii. Nie kazdy stoji o 8 rocnu limuzinu, aby potom ukazoval fabiam, ze je kral ciest
Avatar - Anonym
Anonym
A ne každý frajírek v týhle Fabii si uvědomí že není.
A že kdyby o to někdo stál, tak u to nandá i v takovýhle káře...

Na mě taky blikal jednou v levým pruhu na 😱 jeden frajírek v tunningový Fabce, a jak se chlapec divil..
za chvilku sem měl v zrcátkách jen tečku a to měl Sebring je 203 Hp a pro někoho předpotopní 4st automat...

Ale na tyhle "king of the road" to bohatě stačilo..
jossalito
Zkus to auto a budeš mluvit jinak.

Cos tu vyplodil je ... dost hloupé.
_david
Musím se zasmát....
Avatar - Rysguf.
Rysguf.
FA-BI-A

Za 500k a viac

Este raz ...FA-BI-A za 500k a viac

Haloooo 😁 Budicek
killerhammer
presne tak, kebyze mam 500t CZK na hothatch, tak pockam, nasetrim si este 110t a kupim si novy focus ST 2.5 turbo 166kW za 610t :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
anebo nasetris 500t a koupis....focus RS, nasetris mega a kopis...treba Caymana, nebo nasetris 2 mega a mas...911 carrera, atd. atd. atd......takze proc kupovat fabii kdyz muzu mit 911 ze? 😄
jancula9
Ale načo vôbec niečo kupovať. Treba celý život žgrbliť ako skrečok, tlačiť do seba suché rožky a v 80 rokoch si kúpiť ferrari a naprať to v 300 do najbližšieho stromu. a To mu sa hovorí, že si nezomrel nadarmo. >😁 >😁 >😁
Avatar - Frasier
Frasier
>😁 :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
oproti konkurenci je cena velmi dobra, takze kritizovani fabie je trochu nefer, nemyslis?
Subaru.in
Nic si z toho nedelej; 96% lidi vzivote neuvidi 500k pohromade, natoz aby jim takove volne disponovane prostredky lezely na ucte.

Tyto auta jsou pro kultovni milovniky znacek a segmentu. A to uz je uplne jedno zda si nekdo koupi Francouze, Cecha, Nemce ci Japoncika, nebo Englana.
jossalito
>😁 Jé, patřím mezi ty 4%. >😁
Tedy ty, co viděli půl mega pohromadě. >😒]
Subaru.in
Gratulace; vyhral si duhovou stuzku za odvahu! 😉

Jelikoz jini se boji asi ze je nekdo pochopi spatne, a nebo ty prachy proste nemaji 😉)
Avatar - Rysguf.
Rysguf.
Takto. Cena oproti konkurencii (napr. VW polo GTI?) je dobra, ano to ano moze byt.

Ale opat sa vratim ku kontextu FA-BI-A. Ano? 500k CZK za Fabiu (co by bolo 600K SK?), bez ohladu na to ci ma 17´ kola, bielu strechu a najma benzinovy turbo motor s automatom. Aj keby mala 6 valec, kozu, diody ala AUDI A8, tak to je MOC. Za auto malej triedy.

Je to auto pre fajnsmekrov, pre mladych co nevedia co by chceli alebo pre ludi co uz maju ine auto a toto je ich milacik na Brnensky okruh alebo Slovakiaring.

Inak si moc ludi auto malej triedy nekupi za cenu strednej triedy.
Avatar - Anonym
Anonym
Lidi co milují brněnský okruh si koupí Porsche, Lambo, Vette, Ferrárko či Masserati a to třeba i 5-10 let starý.

ne Fabii víš...
Tu si koupí na brněnský okruh akorát tak šílenec....
jossalito
Taky to škodovka neprovává jako náčiní na okruh, ale jako nerychlejší variantu malého vozu v duchu Simply Clever. 😉
kyklop
stracas cas, aj tak to nepochopi
Avatar - Anonym
Anonym
já reagoval na Rysgufa víš....
Ten psal něco o okruhu...

Simply hever jo? 😄 >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
takze 6valcovou fabii by podle tebe meli prodavat za 400t (300?), protoze je to zkratka fabia? stejne jako ibiza, polo, clio, nebo i FoFo RS? zajimavy... 😄
Avatar - Rysguf.
Rysguf.
pozri, ked sa do niecoho posadim a tlaci ma tam prave koleno, "musim" v tom sediet v kokpitovom posede, lebo roztiahnut sa aj tak nemozem a mam pocit ze ked narazim do kosa na odpadky, tak umrem, tak to ako celok beriem za auto za danu cenovu hladinu pre danu siroku cielovu skupinu. Vsetko je OK.

Ospravedlnujem sa, ale bez ohladu na to ci to je Mazda 2, Fabia ci Corsa, a bez ohladu na ich motory (o ten tu ide), tak ja osobne by som volil inak, aspon nizsiu strednu triedu.

Proste sorry, ale tak aspon posad sa do Fabie a hned na to aspon do Octavie. Nekukaj pod kapotu, ale sa posad. Proste ak je mi to male, tak 160 ci 200 koni, to mi bude jedno.

Ale inak peace a vsetci mate pravdu, Fabia RS je to naj na trhu pre cielovu skupinu, Vivat VW-SKODA :yes: 😉