Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost? (kompletní ceník)

Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
47 Fotogalerie
Diskuze (158)
Skutečnost, že místo dieselového motoru má nová Fabia RS zážehový 1,4 TSI s převodovkou DSG, i její základní cenovka 499.900,- Kč jsou již dobře známy. Nyní je také k dispozici kompletní ceník včetně příplatkové výbavy.

Druhou polovinu životního cyklu první Fabie oživila rychlá verze RS a stejný postup využije domácí automobilka i v případě druhé generace. Zatímco minule zůstalo pouze u úsporného, ale ne příliš sportovně působícího turbodieselu, tentokrát má Fabia RS spalovat to správné palivo. Místo 1,9 TDI o výkonu 96 kW je srdcem nové RS zážehový 1,4 TSI o výkonu 132 kW, přeplňovaný mechanickým kompresorem a výfukovým turbodmychadlem.

Základní cena je 499.900,- Kč, novinkou je varianta Fabia Combi RS s cenovkou 514.900,- Kč. Za na první pohled vysokou cenou se ukrývá nejen nejrychlejší, ale také nejvybavenější provedení řady Fabia. Standardem je samozřejmě optický paket, chromové doplňky v interiéru a 17palcová kola Gigaro s pneumatikami 205/40 R17.

Zákazníci se ale mohou těšit také na čtyři airbagy, ESP Plus (vč. elektronické náhrady uzávěry diferenciálu XDS), diodová světla pro denní svícení, projektorové hlavní světlomety, centrální zamykání se sklopnými klíčky, klimatizaci Climatronic, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování předních i zadních oken, multifunkční sportovní volant potažený kůží, 2DINové rádio Swing a také tempomat.

Připlácet se ale i v této nejvyšší výbavě musí za okenní airbagy (+7.200,- Kč). Z příplatkové výbavy lze dále zvolit přední mlhovky s funkcí odbočovacích světel (+2.700,- Kč), natáčecí přední světlomety (+4.000,- Kč), zadní parkovací senzory (+9.200,- Kč), navigační systém Amundsen (+5.500,- Kč) nebo Bluetooth hands-free (+5.400,- Kč).

Komfortní výbavu je možné rozšířit o vyhřívání předních sedadel (+5.100,- Kč), v nabídce jsou i zatmavená okna SunSet (+4.100,- Kč), elektrické střešní okno (+11.700,- Kč), alarm (+5.100,- Kč) a pro Combi černé podélné střešní nosiče (+10.200,- Kč).

Pro hatchback se nabízí také dvoubarevné provedení karoserie s bílou, černou nebo stříbrnou střechou. Příplatek je 8 až 18 tisíc Kč dle barvy karoserie. Kola mohou mít za 11 tisíc Kč bílý, černý nebo antracitový lak. Nabízí se i zvýhodněné pakety White vision a Black vision, kombinující bílou, resp. černou střechu s koly ve stejné barvě.

Škoda Fabia RS - srovnání výbavy a cen s dalšími verzemi
ModelFabia RSFabia SportlineFabia Elegance
Motor1,4 TSI DSG1,2 TSI DSG1,2 TSI DSG
Základní cena499.900,-359.900,-394.200,-
Airbag4x4x4x
ESPSSS
XDSS--
Okenní airbagy7.200,-7.200,-7.200,-
Centrální zamykáníSSS
El. nastavení zrcátekSSS
El. stahování p/z okenS / SS / 5.100,-S / S
Klimatizace ClimatronicS12.200,-S
Kola 17palcová litáSS12.504,-
Přední mlhovky Corner2.700,-2.700,-2.700,-
Rádio Blues (CD/MP3, 1DIN)-S-
Rádio Swing (CD/MP3, 2DIN)S2.700,-S
Navigační systém Amundsen5.500,-8.200,-5.500,-
Příprava GSM II s Bluetooth5.400,-5.400,-5.400,-
Parkovací senzory vzadu9.200,-9.200,-S
Sportovní podvozekSS3.000,-
Tříramený multifunkční volantSS3.100,-
Tónovaná skla Sunset4.100,--4.100,-
TempomatS9.200,-S
Vyhřívaná zpětná zrcátkaSSS
Vyhřívání předních sedadel5.100,-5.100,-S
Metalický lak+bílá střecha18.000,-10.000,-16.000,-
Cena při shodné výbavě557.100,-436.900,-453.704,-

Reálný příplatek za Fabii RS je ve srovnání s motorizací 1,2 TSI DSG, která stojí v nabídce Škody o stupínek níže, zhruba 100 tisíc Kč. Dorovnání výbav Elegance a RS na srovnatelnou úroveň tento poměr nijak zásadně nemění, Fabia RS totiž v sérii postrádá například parkovací senzory a vyhřívaná sedadla. Pro výbavu Elegance naopak neexistuje možnost 17palcových kol, která jsou u RS i Sportline standardem, je nutné vybírat z katalogu originálního příslušenství, kde nejlevnější sada 17palcových kol vyjde na 12.504,- Kč.

Levnější alternativou k RS je výbava Sportline, která je sice méně rozsáhlá než RS nebo Elegance, avšak obsahuje již zmíněná 17palcová kola, sportovní podvozek a také stříbrnou nebo bíle lakovanou střechu. Nabízí se s motory 1,2 TSI a 1,6 TDI ve všech výkonových variantách.

Malé, ale silné srdce

Vozy Škoda jsou až na několik výjimek odběrateli koncernových motorů s nízkými nebo průměrnými výkony. Fabia RS však využije špičkovou verzi motoru 1,4 TSI (132 kW, 250 Nm), kterou se chlubí nejsilnější Ibiza Cupra i v Ženevě prezentované Polo GTI. Vysoký měrný výkon (95 kW/l) patří i mezi přeplňovanými motory k těm nejlepším.

Motor 1,4 TSI pracuje s přímým vstřikováním paliva a dvojím přeplňováním – jednak turbodmychadlem s obtokovým ventilem a jednak připojovaným mechanickým kompresorem. Množství vzduchu tlačeného do válců zvyšuje napřímo mezichladič stlačeného vzduchu. Palivové čerpadlo dopravuje benzin ke vstřikovačům pod tlakem až 150 bar. Obě vačkové hřídele jsou poháněny bezúdržbovým řetězem, přičemž vačková hřídel sacích ventilů umožňuje jejich variabilní časování. Blok válců motoru 1,4 TSI se vyrábí se šedé litiny, kliková hřídel je z oceli.

Škoda Fabia RS a Škoda Fabia Combi RS - Základní technická data
ModelFabia RSFabia Combi RS
Motor1,4 TSI1,4 TSI
Převodovka7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]13901390
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]132/6200132/6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]250/2000-4500250/2000-4500
Max. rychlost [km/h]224226
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,67,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,46,4
Cena [Kč]499.900,-514.900,-

Kombinace kompresoru a turbodmychadla umožňuje harmonický nárůst výkonu motoru s rostoucími otáčkami, neboť obě zařízení spolupracují ruku v ruce. V otáčkách do maximálně 2400 min-1 tlačí vzduch do válců především mechanicky poháněný kompresor. Ve vyšších otáčkách, nejpozději při 3500 min-1, se kompresor odpojí. Turbodmychadlo pak už dosahuje své plné účinnosti a zajišťuje přísun vzduchu do válců až do vysokých otáček. Nízké emise škodlivin po studeném startu zajišťuje dvojitý vstřik paliva. Díky němu dosáhne katalyzátor s lambda sondou už po ujetí krátké vzdálenosti své provozní teploty, a zajistí tak spolehlivou a účinnou úpravu výfukových plynů.

Vstoupit do diskuze (158)