Ačkoliv čínská automobilka Brilliance před dvěma týdny zveřejnila záměr stáhnout se z Evropy, nyní je již zřejmé, že se Číňané pokusí na evropské trhy zase vrátit.
jak tak koukám na tu fotodokumentaci, tak z toho mám jediný pocit. Mně to prostě přijde, jakoby konečně Toyota začala vyrábět tu pověstnou kvalitu a konečně trochu pohledný auta. Braaavo Toyota, braavo.
Iné odvetvia sú ale zďaleka nie tak citlivé na kvalitu ako autá. Ľudia si bez problémov kúpia čínsky 50cm3 skúter za 800€, lebo sa jedná v podstate o pár "korún" o ktoré keď za dva tri roky prídú, nebudu stratu veľmi pociťovať. Okrem toho 800€ je zhruba 1/3 ceny skútra zavedenej japonskej, alebo talianskej značky.ˇ
ale aj 4000€ (teda 1/3 ceny zabehnutej konkurencie) za nové čínske auto nižšej strednej je už pre ľudí peniaz, pri strate ktorého to bude "bolieť".
To nepopieram. A ani sa nedivím, že v crash-testoch dopadajú čínske autá tak ako dopadajú. Ale keď si vezmeš, kam sa za relatívne krátke obdobie dostali prakticky z nuly, je to na zváženie. pribrzdili sa podľa mňa tým, že podcenili nároky európskeho zákazníka. Ale blbí nie sú. Učia sa stále a rýchle. Nevyšlo im to teraz, vrátia sa o pár rokov a zas budú o niečo lepší. Čínska invázia raz príde, o tom ťažko možno pochybovať. Vo viacerých odvetviach už fungujú, aj keď sa ich produkty často nepredávajú ako čínske. Ale to je fuk, pokiaľ konkurencii vytrú zrak a zhrabnú peniaze, nie?
Viděl jsem tyhle auta na autosalonu. A fakt šílenost. Z venku to jde. Ale jak otevřeš dveře. Připadá ti, že si to někdo stavěl v garáži. :no:
Logan je proti tomu prémiovka.
Ale no tak. Sranda ne? ;-) Me jenom zarazilo, ze udela autor takovou chybu. Nereknu kdyz nejakou carku zapomene, dejme tomu s/z poplete, ale obycejna skladba slov...
Už by mohli kápnout na fakt, že ak chcú v európe robiť aspoň "nič celá dačo" predajné čísla tak im treba vyprodukovať kvalitné auto za rozumnú cenu...nie * o 10% lacnejší ako zabehnutá konkurencia :-!
Designery a konstruktery z vyspelych automobilovych zemi, par let k tomu a pujde to. Nejlepsi cesta, jak ziskat pozornost a mozna i uspech v konzervativni evrope je technika a pak design u nove prichozich. U zabydlenych znacek jde hlavne o design, technika je na dobre urovni skoro vsude.
No nevím jestli mají šanci se prosadit. Lidé sice dají na ceny, jenže u tohoto auta je to prostě vidět na první pohled že je to šunt. To si raději koupím starší ale kvalitní auto.
si budou muset svoji cestičku v Evropě pěkně vyšlapat, pokud tady budou chtít uspět. Představa, že tady budou prodávat SUV za 700k, nebo kompakt za 300k, je velmi naivní. Budou muset být výrazně levnější než Dacia a i tak to půjde ztuha.