Brilliance zkoumá možnosti, jak se vrátit na evropské trhy
Zatímco byla ukončena spolupráce s HSO Motors Europe, dosavadním distributorem značky Brilliance v Evropě, samotná automobilka v Německu založila dceřinou společnost Shenhua Europe GmbH. Firma, která vznikla v dubnu, sídlí v Ginsheimu nedaleko Frankfurtu nad Mohanem a v jejím čele stojí Eberhard Niering, bývalý manažer Hyundai Europe.
Pro zatím je úkolem Shenhua Europe poskytovat zázemí asi tisícovce evropských majitelů vozů Brilliance. Nejprve proto bude vytvořena servisní síť, která bude zajišťovat záruční opravy a běžný servis. Niering v rozhovoru pro Automotive News Europe potvrdil, že automobilka připravuje také obnovení prodeje nových aut.
K tomu ale letos již nedojde. Opětovný vstup na evropské trhy povedou modely, které budou vyhovovat přísnějším bezpečnostním požadavkům a budou navržena podle emisní normy Euro 5.
Celkem se v celé Evropě za roky 2007 až 2009 prodalo 502 kusů Brilliance. Z toho 321 kusů představuje menší sedan BS4, o větší BS6 ztratili zákazníci pro crash testu ADAC zájem, takže jeho prodeje byly v posledních dvou letech v řádu desítek kusů. Původní záměr přitom byl prodat v průběhu prvních pěti let 158 tisíc aut.