Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Peugeot 308 GTi: Čtyřválec 1,6 THP (147 kW) v roli špičkové motorizace

50 komentářů

Navtech
Bude to auto mít i nějakou převodovku?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tiez by ma zaujimalo, zrejme 6 stupnovy manual 😉 tak ako aj RCZ.

Inak Peugeot to ma pekne nasliapnute a prichod 508-micky bude udalost roku 2011, uz sa jej neviem dockat.

Peugeot :yes:
RS
Variátor
Avatar - Ondore
Ondore
Porovnávacia tabuľka, 3. riadok (hneď za slovíčkom "Převodovka") => 6M
😉
Avatar - iudex
iudex
Tak tak, nied nad schopnost vediet cítat. 😉
Avatar - Ondore
Ondore
Si z Navtecha nerob prd€l, toto bol posledný údaj, ktorý potreboval k tomu, aby bežal s igelitkou do obchodu a jedného Pežó si kúpil. A vlastne asi nie, lebo zistil, že to nemá DSG >😁 >😁 >😁
Navtech
Podle čeho usuzuješ, že to nemá DSG, nebo něco podobnýho? Proto se na to asi ptám.
Avatar - Ondore
Ondore
Žeby podľa 6M?
kuko
no hlavne to nemá 4x4, 6valcovú naftu s min. 200poníkmi a prevodovka je potom už skutočne len detail >😒]
Navtech
A co když se dá připlatit za automat? U Golfu je v tabulce taky 6M a dá se zvolit DSG, tak se z toho buď vymotej, nebo si najdi nějakýho wolffa.
Avatar - Ondore
Ondore
Ááá, pán je urazený. Vráť sa na začiatok, Tvoja otázka bola: "Bude to auto mít i nějakou převodovku?"
Na ynteligentnú otázku si dostal rovnako ynteligentnú odpoveď, nič viac, nič menej...
Navtech
Že tam bude 6kvalt by pochopil každej inteligent. Nic víc, nic míň.
Avatar - Ondore
Ondore
No veď jasné, a všetci chápeme, že pre Navtecha je "nějaká převodovka" iba "DSG, nebo něco podobnýho".

Už sa teším, keď nabudúce bude Tvoja otázka "a má tahle kára čtyři kola?", to ešte len rozvinieme túto debatu!
Navtech
Mluv za sebe. Mě zajímá převodovka a ne tyhle psychoanalytický bláboly.
Avatar - Ondore
Ondore
Na prevodovku som Ti už odpovedal, ale vidím, že máš svoj deň, tak pre istotu ešte raz, kde nájdeš odpoveď😒br /> Porovnávacia tabuľka, 3. riadok (hneď za slovíčkom "Převodovka")
Navtech
Já nemívám žádný dny. Že je tam manuál je mi jasný. Pokud si hraješ, že nevíš na co se ptám, tak zbytečeně nepřicmrndávej nesmysly.
Avatar - Ondore
Ondore
Začínam Ťa chápať, "Bude to auto mít i nějakou převodovku?" je vlastne normálna otázka, podobne ako keď cowboy rozkopne dvere lokálu a spýta sa, či majú niečo na pitie.

Poznám aj takých, čo si slušne vypýtajú nápojový lístok, pretože to, že sú v putike a pitie majú je predsa jasné. Analógia na webe? Čo tak použiť hlavu a skúsiť sa slušne opýtať Google, napríklad takto: [odkaz]
Avatar - bubucci
bubucci
Docela velký plnící tlak a vysoko položený krouťák, hmm pojede to jak čert, jenom aby tomu ten podvozek stačil...
tonny.p2
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
hikeen
Vypadá to sice celkem zajímavě. Ale dost pochybuju, že si to za ty peníze získá nějákou velkou oblibu...líp, jak Focus ST to nepojede a nižší povinný ručení a o něco nížší spotřeba by mě určitě nepřesvědčila.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a preco by to malo ist ako Focus ST? Nie je to sportiak ani zavodne auto a na 1,6 litorvy motor je to pecka. Je to vrcholny model 308micky ktory ma oznacenie Gti - nie je to trhac asfaltu ani kladivo na Focus alebo Golfa. Je to normalne auto pohodlne, rychle, zive, vykonne a pritom maximalne nenapadne ktoreho dominantou su ine priority ako nahananie desatiniek v zrychelni pripadne nahananie maximalky. Ked si nazivo videl interier 308micky a sedel v nej tak nejaka polsekunda v zrychleni Fosusu nehra ziadnu rolu - 308 ma ine priority a ovela zmysluplnejisie

Peugeot :yes:
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
Souhlas :yes: RCZ rulez! 😄
hikeen
Chybí mi smysluplná cena.

Pokud to budou chtít prodat za uvedenou cenu tak nevim nevim. Když se podívám na Opel Astra 1,6 / 132kw. Skěvělé a rychlé auto za nižší cenu.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Zajímavé je, že když se objeví článek o Octavii RS, tak tu půlka lidí slintá, jak si to vůbec dovolí pojmenovat RS, že to není žádný sporťák. Ale když Přijde Peugeot s označením GTI a podobnými parametry jako O RS, tak to najednou nevadí a je to jen rychlé pohodlné auto. To je zajímavé.
Avatar - iudex
iudex
Ani jedno nie je hot-hatch, tak aký problém?
Vykladat si to ludia mozu ako chcú, dolezitý je jednak samotný product placement stanovený automobilkou a jednak reálnym zhodnotením v kontexte konkurencie. Je snád jasné, ze jedna-sestka, i ked preplnovaná, nemoze stát po boku dvaapollitra vo Focuse ci 2,3ky u Mazdy MPS. Okrem výkonu chýba zrejme aj odladenie podvozku týmto smerom. Preto samotný Peugeot GTI nevydáva za sportiak, ale správne "iba" za najrýchlejsiu verziu modelového radu.
A tá Octavia bude zrejme - hned za Astrou 1,6T ci Meganom 2,0 TCe - prirodzený konkurent 308cky GTI.
Avatar - iudex
iudex
A inak to popudenie mozno ciastocne pripísat významu tých skratiek: RS je ak sa nemýlim skratka pre Racing Sport, zatial co GTI je od Grand Tourismo a medzi týmito pojmami je istý rozdiel, to cítis aj sám.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Myslíš třeba Kia Rio RS 1,3 60KW >😁

Myslím, že nemá cenu polemizovat, které označení je sportovnější. Jestli GTI nebo RS. Každá automobilka si to označí podle sebe.
Jen sem chtěl poukáuzat na to, jak octavii přirovnávají ke sportovnímu autu a vyčítají jí, že sportovní není a toto je najednou jen rtychlejší verze.
Jenže to je octavia taky. Nehledě na to, že je i ve vezrzi kombi, což samo o sobě naznačuje že to není sporťák, ale rychlá variace octavie.
Obě auta jsou jen rychlejší verzí. >😁
Tak to si vystihol dost ze presne 😄
Avatar - iudex
iudex
A písal som vyssie nieco iné? 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
nene, já jsem taky nepsal proti tobě, spíše jsem to jen podotknul. :yes:
jeje
No problém O2 RS je ten, že O2 RS TDI si "dá k snídani" na okresce i standardní Focus s 2,0 TDCi... Kdyby O2 RS nechali jen přepl. benzín 2,0 TFSI, tak by ještě o sportování mohla být řeč (i když Focus ST je bezesporu o třídu lepší sportovní náčiní), ale tímhle si sama Škodovka podřízla větev... Když někde zazní Focus RS, tak každýmu je jasný s čím má tu čest...
figurka
A v případě Octavie nemáš jasno ? Nejsportovněji zaměřená verze daného modelu. Nic víc, nic míň.
Přijde mi, že spousta lidí vidí v označení RS jakousi referenci, kde výkon musí být v nějaké hladině, nehledě na značku.
Podle téhle logiky si stejně tak podřízl větev FoFo RS díky existenci GT3 RS.
Opět nesmysli a ovlivněné vnímání díky nějaké značce.
jeje
to figurka : To není tak zdaleka pravda, protože Focus RS je nejlepší předokolka na světě a Porsche GT3 je ve své kategorii také nejlepší (nebo jedno z nejlepších)...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ono FoFo je v posledních letech hodně nafouknutá bublina. Když přišla první generace, tak to bylo auto, co mělo o třídu lepší podvozek, než dobová konkurence. Od té doby se to vyrovnalo a mýty o třídu lepším podvozku jsou jen přežitky majitelů. Tím nechci říct, že by pořád nebyl v jízdních vlastnostech skvělý, ale rozdíly se smazaly. Někteří majitelé jsou navíc stále v mystifikaci, že když Ford má své vrcholné modely ST a RS, tak jejich standardní FoFo jsou skoro to samé. Bohužel nejsou. Fordy ST a RS jsou ve své kategorii špička, to nelze popřít, klasický FoFo už je ale jen osobní auto. Nic víc, nic míň.
A ted k té Octavii. To že má svou verzi i O RS v TDI je naprosto přirozené. Jedná se o nejsilnější naftovou variantu, která má ještě pár jiných menších úprav díky kterým se liší od klasické octavie. Golf má také variantu GTD.
Avatar - iudex
iudex
Tu by som Ta len poopravil, ze medzi standardným FoFo a ST verziou je mensí rozdiel nez medzi trebárs Meganom a Meganom RS ci obyc Golfom a GTI. Práve obycajný Focus má uz v základe dostatocne istý podvozok, ze ST nevyzadovalo ziadne velké zásahy donho, ako tomu je napr. u Meganu RS.
Avatar - kari.laz
kari.laz
ono celkově Francouzská auta jsou laděná měkčeji a to platí i o tom Meganu. Takže pokud by u něj neudělali větší úpravu na podvozku, tak by nestíhal tomu motoru.
Ale spíše jsem chtěl celkově reagovat na až do božích výšin vyzdvyhovaný podvozek FoFo. To platilo u prní generace. Dnež už se ten náskok vyrovnal a hodnocení podvozků je spíše pocitové, než prokazatelné.
figurka
Ano. Už to není ten Everest mezi "ostatními" horami, ale "pouze" špička třídy.
Avatar - iudex
iudex
Je kazdopádne velký úspech patrit medzi spicku i na konci zivotnej dráhy. :yes:
figurka
Tak to každopádně. Také nikde netvrdím, že je FoFo špatný.
jeje
Ona to nafouknutá bublina nejen dle mého názoru není viz. urývek z testu😒br />
Pro srovnání jízdních vlastností asi stačí říct jen: „Focus“. Ano, modří již vědí, zástupce Fordu i přes svůj věk stále patří ke špičce své třídy na poli jízdních vlastností, ale není to jen o držení stopy v rychle projížděné zatáčce nebo sérii zákrut! Vždyť obě auta se chlubí špičkovým podvozkem se zadní víceprvkovou nápravou.

Rozdíl je překvapivě v komfortu s jakým vás a vaše blízké tyto vozy přepraví. Při jízdě působí Focus ve srovnání s Octavií výrazně pohodlnějším dojmem. Jeho odpružení je o trochu měkčí, což přispívá k pohodlí cestujících na předních i zadních sedadlech. Přitom jsou ale tlumiče i pružiny dobře sladěny, takže jeho chování je i v extrémních situacích jisté, odezvy předvídatelné a chybypromíjející. K dobrým jízdním vlastnostem přispívá i přesné řízení s dnes už nezvyklým hydraulickým posilovačem a dobře dávkovatelné brzdy se sebevědomým účinkem.

Octavia je stavěná na naložení pěti lidí a pěti pytlů cementu (užitečná hmotnost 660 kg), a to se odráží na tuhosti odpružení při jízdě s obvykle nezatíženým autem. Na svého konkurenta Škoda ztrácí nejen při srovnání komfortu, ale také menší ochotou ke změně směru jízdy (snad efekt větších převisů karoserie). Nezatížený automobil na nerovnostech občas působí toporným dojmem, nejvíce stížností bude přicházet od cestujících na zadních sedadlech. Tuhý podvozek na druhou stranu umožňuje snadno pocítit všechny reakce auta, což znamená jistotu i ve vysokých rychlostech na dálnici i s plně naloženým vozem. [odkaz]
figurka
Tedy znovu, to že má Focus podvozek patřící ke špičce třídy tady nikdo nerozporuje, stejně tak, jako tady nikdo netvrdí, že Octavia je na tom lépe, nebo stejně.
Kari.laz tady celkem vtipně poznamel, že podobný přístup v podání Škody je vždy označen za minimálně směšný protože není dostatečně sportovní. A jak na zavolanou přispěcháš s tvrzením, že naftová Oct.RS se "nechytá" na běžný FoFo s naftou. Možné to třeba i je. A co ? Každá ta automobilka má jiný přístup k tomu, co se v jejich podání pod označením RS skrývá.
aldenson
Jo, to je jiste... Libi se mi treba pristup Chevroletu k oznaceni RS: 5,7 atmosfera V8, zadni nahon... Tak to ma byt😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
:yes: :yes:
tomikadze
downsizing.......... vsade dowsizing, maly motorcek a vyhoneny na pokraj moznosti len aby to fungovalo. Po problemoch s mojim malym motorom a velkym vykonom, kupujem druhe auto s velkym motorom a este vecsim vykonom >😁
Navtech
Honda měla z 1.6 160k už někdy před 10 lety bez turba? Je to tak?
figurka
200HP z 1.6 s turbem mi nepřijde nijak závratné. 125HP na litr objemu je za použití turba v klidu.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Bože, bože... Jak mnoho by se měli designéři u Peugeotu učit u VW. Takový fujtajbl! A proč v tom není diesel? Návrat k benzínovému motoru je cestou do historie strojírenství. :no:
Avatar - Perun
Perun
[odkaz] ?
kyklop
:yes: >😒]
krysa23
Ada je schopný recesista! >😒]