Novinky
Docela velký plnící tlak a vysoko položený krouťák, hmm pojede to jak čert, jenom aby tomu ten podvozek stačil...
tonny.p2
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vypadá to sice celkem zajímavě. Ale dost pochybuju, že si to za ty peníze získá nějákou velkou oblibu...líp, jak Focus ST to nepojede a nižší povinný ručení a o něco nížší spotřeba by mě určitě nepřesvědčila.
a preco by to malo ist ako Focus ST? Nie je to sportiak ani zavodne auto a na 1,6 litorvy motor je to pecka. Je to vrcholny model 308micky ktory ma oznacenie Gti - nie je to trhac asfaltu ani kladivo na Focus alebo Golfa. Je to normalne auto pohodlne, rychle, zive, vykonne a pritom maximalne nenapadne ktoreho dominantou su ine priority ako nahananie desatiniek v zrychelni pripadne nahananie maximalky. Ked si nazivo videl interier 308micky a sedel v nej tak nejaka polsekunda v zrychleni Fosusu nehra ziadnu rolu - 308 ma ine priority a ovela zmysluplnejisie
Peugeot :yes:
Peugeot :yes:
Souhlas :yes: RCZ rulez! 😄
Zajímavé je, že když se objeví článek o Octavii RS, tak tu půlka lidí slintá, jak si to vůbec dovolí pojmenovat RS, že to není žádný sporťák. Ale když Přijde Peugeot s označením GTI a podobnými parametry jako O RS, tak to najednou nevadí a je to jen rychlé pohodlné auto. To je zajímavé.
Ani jedno nie je hot-hatch, tak aký problém?
Vykladat si to ludia mozu ako chcú, dolezitý je jednak samotný product placement stanovený automobilkou a jednak reálnym zhodnotením v kontexte konkurencie. Je snád jasné, ze jedna-sestka, i ked preplnovaná, nemoze stát po boku dvaapollitra vo Focuse ci 2,3ky u Mazdy MPS. Okrem výkonu chýba zrejme aj odladenie podvozku týmto smerom. Preto samotný Peugeot GTI nevydáva za sportiak, ale správne "iba" za najrýchlejsiu verziu modelového radu.
A tá Octavia bude zrejme - hned za Astrou 1,6T ci Meganom 2,0 TCe - prirodzený konkurent 308cky GTI.
Vykladat si to ludia mozu ako chcú, dolezitý je jednak samotný product placement stanovený automobilkou a jednak reálnym zhodnotením v kontexte konkurencie. Je snád jasné, ze jedna-sestka, i ked preplnovaná, nemoze stát po boku dvaapollitra vo Focuse ci 2,3ky u Mazdy MPS. Okrem výkonu chýba zrejme aj odladenie podvozku týmto smerom. Preto samotný Peugeot GTI nevydáva za sportiak, ale správne "iba" za najrýchlejsiu verziu modelového radu.
A tá Octavia bude zrejme - hned za Astrou 1,6T ci Meganom 2,0 TCe - prirodzený konkurent 308cky GTI.
A inak to popudenie mozno ciastocne pripísat významu tých skratiek: RS je ak sa nemýlim skratka pre Racing Sport, zatial co GTI je od Grand Tourismo a medzi týmito pojmami je istý rozdiel, to cítis aj sám.
Myslíš třeba Kia Rio RS 1,3 60KW >😁
Myslím, že nemá cenu polemizovat, které označení je sportovnější. Jestli GTI nebo RS. Každá automobilka si to označí podle sebe.
Jen sem chtěl poukáuzat na to, jak octavii přirovnávají ke sportovnímu autu a vyčítají jí, že sportovní není a toto je najednou jen rtychlejší verze.
Jenže to je octavia taky. Nehledě na to, že je i ve vezrzi kombi, což samo o sobě naznačuje že to není sporťák, ale rychlá variace octavie.
Obě auta jsou jen rychlejší verzí. >😁
Myslím, že nemá cenu polemizovat, které označení je sportovnější. Jestli GTI nebo RS. Každá automobilka si to označí podle sebe.
Jen sem chtěl poukáuzat na to, jak octavii přirovnávají ke sportovnímu autu a vyčítají jí, že sportovní není a toto je najednou jen rtychlejší verze.
Jenže to je octavia taky. Nehledě na to, že je i ve vezrzi kombi, což samo o sobě naznačuje že to není sporťák, ale rychlá variace octavie.
Obě auta jsou jen rychlejší verzí. >😁
No problém O2 RS je ten, že O2 RS TDI si "dá k snídani" na okresce i standardní Focus s 2,0 TDCi... Kdyby O2 RS nechali jen přepl. benzín 2,0 TFSI, tak by ještě o sportování mohla být řeč (i když Focus ST je bezesporu o třídu lepší sportovní náčiní), ale tímhle si sama Škodovka podřízla větev... Když někde zazní Focus RS, tak každýmu je jasný s čím má tu čest...
A v případě Octavie nemáš jasno ? Nejsportovněji zaměřená verze daného modelu. Nic víc, nic míň.
Přijde mi, že spousta lidí vidí v označení RS jakousi referenci, kde výkon musí být v nějaké hladině, nehledě na značku.
Podle téhle logiky si stejně tak podřízl větev FoFo RS díky existenci GT3 RS.
Opět nesmysli a ovlivněné vnímání díky nějaké značce.
Přijde mi, že spousta lidí vidí v označení RS jakousi referenci, kde výkon musí být v nějaké hladině, nehledě na značku.
Podle téhle logiky si stejně tak podřízl větev FoFo RS díky existenci GT3 RS.
Opět nesmysli a ovlivněné vnímání díky nějaké značce.
Ono FoFo je v posledních letech hodně nafouknutá bublina. Když přišla první generace, tak to bylo auto, co mělo o třídu lepší podvozek, než dobová konkurence. Od té doby se to vyrovnalo a mýty o třídu lepším podvozku jsou jen přežitky majitelů. Tím nechci říct, že by pořád nebyl v jízdních vlastnostech skvělý, ale rozdíly se smazaly. Někteří majitelé jsou navíc stále v mystifikaci, že když Ford má své vrcholné modely ST a RS, tak jejich standardní FoFo jsou skoro to samé. Bohužel nejsou. Fordy ST a RS jsou ve své kategorii špička, to nelze popřít, klasický FoFo už je ale jen osobní auto. Nic víc, nic míň.
A ted k té Octavii. To že má svou verzi i O RS v TDI je naprosto přirozené. Jedná se o nejsilnější naftovou variantu, která má ještě pár jiných menších úprav díky kterým se liší od klasické octavie. Golf má také variantu GTD.
A ted k té Octavii. To že má svou verzi i O RS v TDI je naprosto přirozené. Jedná se o nejsilnější naftovou variantu, která má ještě pár jiných menších úprav díky kterým se liší od klasické octavie. Golf má také variantu GTD.
Tu by som Ta len poopravil, ze medzi standardným FoFo a ST verziou je mensí rozdiel nez medzi trebárs Meganom a Meganom RS ci obyc Golfom a GTI. Práve obycajný Focus má uz v základe dostatocne istý podvozok, ze ST nevyzadovalo ziadne velké zásahy donho, ako tomu je napr. u Meganu RS.
ono celkově Francouzská auta jsou laděná měkčeji a to platí i o tom Meganu. Takže pokud by u něj neudělali větší úpravu na podvozku, tak by nestíhal tomu motoru.
Ale spíše jsem chtěl celkově reagovat na až do božích výšin vyzdvyhovaný podvozek FoFo. To platilo u prní generace. Dnež už se ten náskok vyrovnal a hodnocení podvozků je spíše pocitové, než prokazatelné.
Ale spíše jsem chtěl celkově reagovat na až do božích výšin vyzdvyhovaný podvozek FoFo. To platilo u prní generace. Dnež už se ten náskok vyrovnal a hodnocení podvozků je spíše pocitové, než prokazatelné.
Ona to nafouknutá bublina nejen dle mého názoru není viz. urývek z testu😒br />
Pro srovnání jízdních vlastností asi stačí říct jen: „Focus“. Ano, modří již vědí, zástupce Fordu i přes svůj věk stále patří ke špičce své třídy na poli jízdních vlastností, ale není to jen o držení stopy v rychle projížděné zatáčce nebo sérii zákrut! Vždyť obě auta se chlubí špičkovým podvozkem se zadní víceprvkovou nápravou.
Rozdíl je překvapivě v komfortu s jakým vás a vaše blízké tyto vozy přepraví. Při jízdě působí Focus ve srovnání s Octavií výrazně pohodlnějším dojmem. Jeho odpružení je o trochu měkčí, což přispívá k pohodlí cestujících na předních i zadních sedadlech. Přitom jsou ale tlumiče i pružiny dobře sladěny, takže jeho chování je i v extrémních situacích jisté, odezvy předvídatelné a chybypromíjející. K dobrým jízdním vlastnostem přispívá i přesné řízení s dnes už nezvyklým hydraulickým posilovačem a dobře dávkovatelné brzdy se sebevědomým účinkem.
Octavia je stavěná na naložení pěti lidí a pěti pytlů cementu (užitečná hmotnost 660 kg), a to se odráží na tuhosti odpružení při jízdě s obvykle nezatíženým autem. Na svého konkurenta Škoda ztrácí nejen při srovnání komfortu, ale také menší ochotou ke změně směru jízdy (snad efekt větších převisů karoserie). Nezatížený automobil na nerovnostech občas působí toporným dojmem, nejvíce stížností bude přicházet od cestujících na zadních sedadlech. Tuhý podvozek na druhou stranu umožňuje snadno pocítit všechny reakce auta, což znamená jistotu i ve vysokých rychlostech na dálnici i s plně naloženým vozem. [odkaz]
Pro srovnání jízdních vlastností asi stačí říct jen: „Focus“. Ano, modří již vědí, zástupce Fordu i přes svůj věk stále patří ke špičce své třídy na poli jízdních vlastností, ale není to jen o držení stopy v rychle projížděné zatáčce nebo sérii zákrut! Vždyť obě auta se chlubí špičkovým podvozkem se zadní víceprvkovou nápravou.
Rozdíl je překvapivě v komfortu s jakým vás a vaše blízké tyto vozy přepraví. Při jízdě působí Focus ve srovnání s Octavií výrazně pohodlnějším dojmem. Jeho odpružení je o trochu měkčí, což přispívá k pohodlí cestujících na předních i zadních sedadlech. Přitom jsou ale tlumiče i pružiny dobře sladěny, takže jeho chování je i v extrémních situacích jisté, odezvy předvídatelné a chybypromíjející. K dobrým jízdním vlastnostem přispívá i přesné řízení s dnes už nezvyklým hydraulickým posilovačem a dobře dávkovatelné brzdy se sebevědomým účinkem.
Octavia je stavěná na naložení pěti lidí a pěti pytlů cementu (užitečná hmotnost 660 kg), a to se odráží na tuhosti odpružení při jízdě s obvykle nezatíženým autem. Na svého konkurenta Škoda ztrácí nejen při srovnání komfortu, ale také menší ochotou ke změně směru jízdy (snad efekt větších převisů karoserie). Nezatížený automobil na nerovnostech občas působí toporným dojmem, nejvíce stížností bude přicházet od cestujících na zadních sedadlech. Tuhý podvozek na druhou stranu umožňuje snadno pocítit všechny reakce auta, což znamená jistotu i ve vysokých rychlostech na dálnici i s plně naloženým vozem. [odkaz]
Tedy znovu, to že má Focus podvozek patřící ke špičce třídy tady nikdo nerozporuje, stejně tak, jako tady nikdo netvrdí, že Octavia je na tom lépe, nebo stejně.
Kari.laz tady celkem vtipně poznamel, že podobný přístup v podání Škody je vždy označen za minimálně směšný protože není dostatečně sportovní. A jak na zavolanou přispěcháš s tvrzením, že naftová Oct.RS se "nechytá" na běžný FoFo s naftou. Možné to třeba i je. A co ? Každá ta automobilka má jiný přístup k tomu, co se v jejich podání pod označením RS skrývá.
Kari.laz tady celkem vtipně poznamel, že podobný přístup v podání Škody je vždy označen za minimálně směšný protože není dostatečně sportovní. A jak na zavolanou přispěcháš s tvrzením, že naftová Oct.RS se "nechytá" na běžný FoFo s naftou. Možné to třeba i je. A co ? Každá ta automobilka má jiný přístup k tomu, co se v jejich podání pod označením RS skrývá.
downsizing.......... vsade dowsizing, maly motorcek a vyhoneny na pokraj moznosti len aby to fungovalo. Po problemoch s mojim malym motorom a velkym vykonom, kupujem druhe auto s velkym motorom a este vecsim vykonom >😁
Bože, bože... Jak mnoho by se měli designéři u Peugeotu učit u VW. Takový fujtajbl! A proč v tom není diesel? Návrat k benzínovému motoru je cestou do historie strojírenství. :no:
Inak Peugeot to ma pekne nasliapnute a prichod 508-micky bude udalost roku 2011, uz sa jej neviem dockat.
Peugeot :yes:
😉
Na ynteligentnú otázku si dostal rovnako ynteligentnú odpoveď, nič viac, nič menej...
Už sa teším, keď nabudúce bude Tvoja otázka "a má tahle kára čtyři kola?", to ešte len rozvinieme túto debatu!
Poznám aj takých, čo si slušne vypýtajú nápojový lístok, pretože to, že sú v putike a pitie majú je predsa jasné. Analógia na webe? Čo tak použiť hlavu a skúsiť sa slušne opýtať Google, napríklad takto: [odkaz]