Novinky
Nissan LEAF bude stát méně než 30 tisíc Euro, díky dotacím. Český zákazník se možná dočká po roce 2012
89 komentářů
"Nissan splnil svůj slib, že elektromobil LEAF bude stát stejně jako srovnatelný automobil s konvenčním pohonem." - to maji u Nissanu trochu divne pocty, ze by bezny hatch teto velikosti a motorizace stal 35 000EUR?
30 tis. euro se mi zda jako hodne nadsazena cena, ktera se uplne miji s beznou evropskou cenou za kompaktni hatch, a to i kdyz vezmu pro srovnani v potaz vetsi japonske modely jako Mazda 3 nebo Mitsubishi Lancer Sportback. V zasade lze rict, ze se jedna cca o dvojnasobek. Je mi jasny, cim je tahle cena zpusobena a ze naklady na vyvoj a vyrobu pouzityho pohonnyho ustroji budou uplne jinde, nez je tomu u obycejnyho 4-valcovyho spalovaciho motoru, ale to zakazniky nepresvedci. Zkratka podle me bude Leaf znamenat predevsim dulezity technologicky meznik a auto pro nadsence ci marketingovy kampane, masovyho rozsireni se nicmene urcite nedocka.
Jednim z hlavnich duvodu mimo ceny podle me bude jeho komparativni nevyhoda ve srovnani s dalsimi eko-modely na trhu pouzivajicimi hybridni koncepci. Ve stejnou dobu jako Leaf prijde na evropsky trh Ampera, ktera za stejne penize nabidne vetsi porci auta (prinejmensim opticky) a hlavne moznost normalniho provozu diky dobijecimu agregatu. Akumulatory zkratka jeste nejsou na takovy urovni, aby nabidly dostatecne komfortni dojezd, za coz 160km (v idealnim pripade) povazovat urcite nelze. Prijatelny by to bylo pouze tehdy, kdyby existovala solidni a husta dobijeci infrastruktura, coz je ovsem prozatim sci-fi a vetsina lidi bude tak dobijet pres noc u sveho domu (ktery mimochodem vetsina lidi ve mestech nema). Vim, ze drtiva vetsina dennich cest ma dohromady podstatne min nez tech 160km, ale vetsina lidi, zvlast maji-li jedine auto, predpoklada rozhodne vetsi moznosti vyuzitelnosti nez jenom pro cesty do prace a z prace. A to nemluvim o tom, ze krome Ampery tady bude i Prius. A naopak v cistych elektromobilech se podle me objevi konkurence v podobe podstatne mensich modelu, urcenych jako druhe ci treti auto do rodiny pro vyslovene mestsky provoz, jejich existence bude davat vetsi smysl nez Leafu.
Kazdopadne ale zaslouzi Nissan zdvizeny palec za snahu a viditelny pokrok, kdyby k vyvoji alternativnich pohonu takto pristupovali vsichni, mohli jsme mozna uz dnes mit ve mestech cistci vzduch a mene hluku. :yes:
Jednim z hlavnich duvodu mimo ceny podle me bude jeho komparativni nevyhoda ve srovnani s dalsimi eko-modely na trhu pouzivajicimi hybridni koncepci. Ve stejnou dobu jako Leaf prijde na evropsky trh Ampera, ktera za stejne penize nabidne vetsi porci auta (prinejmensim opticky) a hlavne moznost normalniho provozu diky dobijecimu agregatu. Akumulatory zkratka jeste nejsou na takovy urovni, aby nabidly dostatecne komfortni dojezd, za coz 160km (v idealnim pripade) povazovat urcite nelze. Prijatelny by to bylo pouze tehdy, kdyby existovala solidni a husta dobijeci infrastruktura, coz je ovsem prozatim sci-fi a vetsina lidi bude tak dobijet pres noc u sveho domu (ktery mimochodem vetsina lidi ve mestech nema). Vim, ze drtiva vetsina dennich cest ma dohromady podstatne min nez tech 160km, ale vetsina lidi, zvlast maji-li jedine auto, predpoklada rozhodne vetsi moznosti vyuzitelnosti nez jenom pro cesty do prace a z prace. A to nemluvim o tom, ze krome Ampery tady bude i Prius. A naopak v cistych elektromobilech se podle me objevi konkurence v podobe podstatne mensich modelu, urcenych jako druhe ci treti auto do rodiny pro vyslovene mestsky provoz, jejich existence bude davat vetsi smysl nez Leafu.
Kazdopadne ale zaslouzi Nissan zdvizeny palec za snahu a viditelny pokrok, kdyby k vyvoji alternativnich pohonu takto pristupovali vsichni, mohli jsme mozna uz dnes mit ve mestech cistci vzduch a mene hluku. :yes:
Leaf určitě nebude pro rodiny, které mají jen jedno auto, stejně jako nebude rozhodně autem, které by stálo jen tak venku před domem. Spíš bych je viděl jako typické auto do satelitních městeček a bohatších čtvrtí, kde má každý svou garáž a na cestu 10 km do města a stejnou zpět jim takové auto stačí.
Nissan ostatně ani nikde neprohlašoval, že Leaf bude autem, které do roka nahradí spalovací motory. A tak, dokud nebudou daně z elektřiny, vyplatí se každý třetí den připíchnout auto na síť a dobíjet baterie...
Nissan ostatně ani nikde neprohlašoval, že Leaf bude autem, které do roka nahradí spalovací motory. A tak, dokud nebudou daně z elektřiny, vyplatí se každý třetí den připíchnout auto na síť a dobíjet baterie...
Ja by som doplnil, že celkovo nikde nikto nestavia elektromobily do pozície, že by mali vozidlá s klasickým spaľovacím motorom úplne, alebo dokonca v krátkej dobe nahradiť - touto pokrivenou predstavou trpia len niektorí tu prítomní jedinci. Najbližšia budúcnosť elektromobilov je len a jedine taká, že budú alternatívou ku klasikám, pre špecifické účely a podmienky.
Viď projekt z iného súdka - snahy českej Avie. Ja som všetkými desiatimi za.
Viď projekt z iného súdka - snahy českej Avie. Ja som všetkými desiatimi za.
tak v tom případě, proč mi odporuješ, když napíši, že než se elektromobily dostanou do pozice, kdy budou moci nahradit spalovací motory mohou být přeskočeny jinými typy pohonů? trochu schíza, ne? >😁
pretože ony tú ambíciu nahradiť spaľovacie motory ani nemajú (inak nevšimol som si, že by si spomínal úplné nahradenie spaľovacích motorov elektromotormi)...a tiež aby bola sranda >😁
na rozdíl od tebe se bavím o potenciálu elektromobilů, který je a zřejmě dlouho bude na úrovni přískokového dopravního prostředku. Ty si zde v mnohém odporuješ - požaduješ samostatnou konstrukci elektromobilu, který by nevycházel z klasicky poháněného vozu a nyní začneš křičet, že elektromobily nemají ambici je nahradit. Jednou větou jsi vyslovil dvě blbé myšlenky - první je, že někdo bude vyvíjet dva typy automobilů stejné velikosti - jeden pro spalovací a druhý pro elektrický pohon. A druhou, že firmy mají vrážet milióny do vývoje něčeho, co nahradí něco co je již osvědčené a kupci jsou na to zvyklí.
Už se konečně rozhodni co chceš, a té myšlenky se drž a nekličkuj zde jak GTI
Už se konečně rozhodni co chceš, a té myšlenky se drž a nekličkuj zde jak GTI
Kde kľučkujem? Odo mňa stále počuješ jeden a ten istý názor - elektromobil nemôže nahradiť a nenahradíspaľovacie motory, aspoň nie najbližie desaťročia. Je len a jedine alternatívou k iným pohonom, alternatívou na špecifické účely. Postupom času sa jeho použitie vzhľadom na jeho zdokonaľovanie sa môže podstatne rozšíriť ale nenahradí autá so spaľovacím motorom.
Že elektromobil, aby sa dokonale dalo využiť jeho možnosti (aj tie súčasné) vyžaduje vlastnú konštrukciu, si neodporuje s tým, že nenahradí autá so spaľovacími motormi. Vidíš to príliš čiernobielo. Elektrina je, a dlho ostane (ak nie navždy) alternatívou. Dnes sú jej možnosti ešte obmedzené, po nejakých rokoch môžu byť podstatne širšie. Nikdy si ale od mňa nečítal, že elektrina je jediným životaschopným pohonom pre budúcnosť. Že jedna značka bude musieť vyrábať rôzne typy pohonu aby uspela, je pravdepodobné, ale pri väčšom rozšírení elektropohonov sa dá čakať aj zavedenie platforiem zvlášť pre elektrinu - v konečnom dôsledku to môže byť výhodnejšie jak konštrukčne a technicky, tak aj ekonomicky. Kompromisy, aby jedna "stavebnica"zvládala aj to aj to, nakoniec nie sú zrovna lacné - práve preto, že sú kompromismi.
Ja mám v mojich názoroch jasno - len ty rýpeš raz sprava, raz zľava, niet divu, že chytáš závrať a máš pocit, že kľučkujem... 😉
Že elektromobil, aby sa dokonale dalo využiť jeho možnosti (aj tie súčasné) vyžaduje vlastnú konštrukciu, si neodporuje s tým, že nenahradí autá so spaľovacími motormi. Vidíš to príliš čiernobielo. Elektrina je, a dlho ostane (ak nie navždy) alternatívou. Dnes sú jej možnosti ešte obmedzené, po nejakých rokoch môžu byť podstatne širšie. Nikdy si ale od mňa nečítal, že elektrina je jediným životaschopným pohonom pre budúcnosť. Že jedna značka bude musieť vyrábať rôzne typy pohonu aby uspela, je pravdepodobné, ale pri väčšom rozšírení elektropohonov sa dá čakať aj zavedenie platforiem zvlášť pre elektrinu - v konečnom dôsledku to môže byť výhodnejšie jak konštrukčne a technicky, tak aj ekonomicky. Kompromisy, aby jedna "stavebnica"zvládala aj to aj to, nakoniec nie sú zrovna lacné - práve preto, že sú kompromismi.
Ja mám v mojich názoroch jasno - len ty rýpeš raz sprava, raz zľava, niet divu, že chytáš závrať a máš pocit, že kľučkujem... 😉
Nemám z ničeho závrať. Není taky proč mít. Elektromobil byl, je a dlouho bude jen módní vlnou. Proto bude dlouhou dobu finančně neatraktivní vyvíjet vozidla čistě pro elektrický pohon a raději se zvolí úprava klasické konstrukce. Na tom, že samostatná konstrukce bude vždy lepší se shodneme, to bude rozporovat jen osel.
V každém případě je u elektromobilů příliš mnoho kdyby .. kdyby byly baterie... kdyby bylo nabíjení ... Proto jsem napsal, že bych se nedivil, kdyby elektromobil po nadšení z poslední doby zase po pár letech usnul, aby jej oživilo opět pár nadšenců.
V každém případě je u elektromobilů příliš mnoho kdyby .. kdyby byly baterie... kdyby bylo nabíjení ... Proto jsem napsal, že bych se nedivil, kdyby elektromobil po nadšení z poslední doby zase po pár letech usnul, aby jej oživilo opět pár nadšenců.
Módna vlna? Tak to si nemyslím, elektromobil nie je v dnešnej dobe iba výstrelkom nadšencov.
Isteže ešte bude nejakú dobu nerentabilný a stratový, a tých "ale" mu stojí v ceste niekoľko, ale čas nestojí proti nemu, práve naopak.
Isteže ešte bude nejakú dobu nerentabilný a stratový, a tých "ale" mu stojí v ceste niekoľko, ale čas nestojí proti nemu, práve naopak.
Mluvis mi z duse, Ano pri dnesni cene baterii je skutecne ekonomickym nesmyslem, snazit se vytvorit elektromobil s co nejvetsim dojezdem, jednoduse proto, ze tu drahou baterii velke kapacity, za akterou zaplatis tezke penize, vlastne pouzijes parkrat do roka. Vyplati se pouzit baterii jenom takove kapacity, dostacujici pro nejcastejsi denni dojezd. Pridat dobijeci motor pro jizdy nad denni dojezd je ekonomicky smysluplnejsi - je pro delsi dojezd levnejsi. Uvidime jestli Ampera bude stat stejne jako Leaf. Mam obavu ze bude trochu drazsi.
Nicmene Leaf bude zlevnovat. Prvni Miev stal okolo 900tis Kc. Po roce vyroby to spadlo nekam k 600tis Kc.
Nicmene Leaf bude zlevnovat. Prvni Miev stal okolo 900tis Kc. Po roce vyroby to spadlo nekam k 600tis Kc.
Kucíí, oni vám tu ponúkajú budúcnosť už dnes a vy sa handrkujete o cene ako pri gatiach z tržnice? Hanba vám..
>😁
>😁
Ale celkovo na adresu Nissanu, prípadne celej japonsko-francúzskej aliancie jedine pochvala a :yes:
Takto sa robí elektromobil.
Taky chválím Nissan za odvahu a průlom v nabídkách, jen už zase vidím výsledky za deset let. R-N začne, vychytá všechny chybičky a pak to budou ostatní jen kopírovat a vychloubat se, jak oni jsou lepší...
S tou cenou som narážal na predchádzajúce avíza o sume 20 tisíc, 30 je predsa len o 50% vyššia suma.
Isteže elektromobil, ktorý vznikne iba úpravou klasickej koncepcie, je len dočasným riešením. A isté je, že nech má dnes hocijakú konštrukciu, je stále v plienkach, a jeho cena logicky bude vyššia ako cena bežných áut, vyrábaných v obrovských počtoch. odlišná konštrukcia nerovná sa zásadne vyššia cena. Ani klasické autá by predsa nestáli toľko čo stoja bez modulárnej platformy pre X modelov, spoločných dielov s inými typmi áut a hromadnej výroby.
Elektromobil ako ho dnes poznáme je stále len na začiatku. Keď dospeje do štádia úplne vlastnej konštrukcie, môže byť i s ňou lacnejší (a najmä dokonalejší a lepší), ako jeho súčasník, ktorého navrhnú ako modifikáciu sériového klasického auta.
Ještě nikdo nevyřešil nabíjení! To je to co tomu brání v rozletu a ještě hooodně dlouho bránit bude. Pokud se to bude dát vyřešit.
S tímhle tempem tady bude dřív lítat auto na metan nebo vodík.
To venovanie sa elektromobilom bolo prakticky nulové, aký čakáš od toho prínos?
Benzín bol lacný a veľmi silne preferovaný z notoricky známych dôvodov.
O baterkách mi tu prosím nebreč, na jejich vývoj tlačily všechny armády světa.
Elektromobil si do teď nezasloužil právo na život, a zatím jsem i nadále skeptik, že si jej zaslouží, byť je mi sympatický.
Bolo a je to o tom.
bezny motor sam osobe az tak tezky neni, navic jeho soucasti jsou hromady bordelu okolo, to ze o zvednuti haupny vypada diky tem plastum jako obr i nejakej 1 litrovej moturek je pekne, ale konstrukce je samo prospusobena tak aby pri deformacich sel motor smerem dolu pod kabynu
Je docela pozoruhodné, jak velký vliv má i jen malá změna polohy těžiště auta mimo ideální bod na jízdní vlastnosti. Takže u nevhodně navržené adaptace současné běžné platformy by se mohlo stát, že z dobrého auta bude neovladatelná vražedná zbraň.
Baterky nad nápravou? Jo, to může vypadat zajímavě, třeba z hlediska kroucení karoserie, protože se bude jednat v podstatě o bodovou zátěž oproti plošně rozložené zátěži v zavazadlovém prostoru.
A tak by se dalo pokračovat dále a dále...
Prostě na to nemáš...
Je jedno jestli tomu budeš říkat automobil využívající modulárně oba pohony nebo předělání automobilu se spalovacím pohonem na elektro pohonem - obé znamená to samé.
Nicmene to co jsem rikal, ze totiz za tuto cenu je to po provozne-financni strance prozatim rozporuplny produkt, se potvrzuje. Jednoduse jdou proti sobe vlastnosti - jedina cinnost, kde se muze financne vyplatit je caste jezdeni v zamytovanych centrech mest, ale konstrukcne je to celkem velke auto, ktere se do techto center moc nehodi. Snad jako taxi mozna. Pro mimomestske jezdeni je to financne nerentabilni navic s praktickymi obtizemi diky nizkemu dojezdu. Takto sa elektromobil nerobi. Tak snad si to budou kupovat alespon nadsenci.
O tej cene sme sa bavili kde? Ak si niečo pamätám, tak cenu sme preberali len z pohľadu, že okolo 600-700 tisíc je na také auto priveľa. Nie, že naznačená cena nie je reálna. Jedine že by som niečo prehliadol.
Dojezd, nebo alespon nizky dojezd, je pro bezneho uzivatele duvod, proc si elektromobil jeste leta nekoupi. viz
[odkaz]
Bylo to pod clankem, ze Leaf bude stat 20kE, kdy jsi byl cely vzruseny z uzasne ceny a ja jsem si dovolil tvrdit, ze te cene neverim, ze neni realna.
Stále si nepochopil jednu vec - vhodnosť či nevhodnosť kúpy takéhoto auta určuje prakticky jediná vec - či splní alebo nesplní účel. Ak potrebuješ auto s dlhším dojazdom, alebo potrebuješ do rodiny iba jedno auto na široké použitie, kúpiť elektromobil v dnešnom štádiu vývoja je nezmysel. Ale čo je "bežný" užívateľ u nás, nemusí byť bežný užívateľ vo svete. Chce to uvažovať trochu v širších súvislostiach, nie braž v úvahu iba titerný český trh dnes.
Není to tak dávno, co jsi tu oslavoval elektromobily a dnes píšeš o rozporuplných projektech, které se takhle nedělají? Nechtěl bysis to v hlavě trošku srovnat?
Elektromobily sa presadia, az ked ich budu kupovat firmy.
Predstav si ten Golf s dojezdem 100km a ze docerpani nadrze trva 4h. Co ti z nej zbyde? - mestske auto. Vice nezvladne. Opravdu pak bude mit smysl utratit za nej penize, kdyz opravdovy mestsky vuz, treba teze znacky, bude znacne levnejsi a splni vse co ten Golf?
Mam to v hlave srovnany, jen to tu musim porad vysvetlovat. Elektromobil ano. Ale tak aby byl postaven respektujice jak vyhody tak nevyhody elektrotechnologii. Elektromobil do mesta, sportak, dodavka. To jsou silne stranky elektromobilu. Rodinny vuz, MPV, stredni trida - to jsou pozice, kde elektrotechnologie zatim nejsou konkurenceschopne. Tam muze fungovat plugin hybrid, nebo usporny spalovaci motor.
Pokud někdo pracuje v centru, kde se platí poplatek za vjezd, třeba si spočítá, že jej cestování elektrovozem vyjde levněji a s méně starostmi. A může z toho centra i ven, do marketu na druhém konci města (oni i ti bohatší tam nakupují). Naloží do něj celý nákup se vším všudy a nemusí řešit, že tahle taška se mu už do kufru či na sedačky nevejde. Proto se i ve městech používají auta vyšších tříd, než jen městské vozy. Tam totiž nedáš opravdu NIC (viz Smart). Mimochodem, pojem "mšstské auto" v evropském pojetí neexistuje. Není tu nic jako japonská třída vozidel kei, která jsou dělaná opravdu do města a mají striktně stanovené parametry. V Evropě jě městským autem vše, čím se jede do města.
Netuším, co máš v hlavě srovnané, ale auta to nejsou. Zapomínáš totiž, že každý nechce jen elektrický sporťák nebo mikroauto. A Nissan, jakkoli se mi některé jeho kroky nelíbí, není společnost blbců a neriskuje v dnešní době zbytečně. Stejně jako například Renault s elektrickým Fluence. Kdyby lidé ta auta nechtěli, nikdo je dělat nebude.
A tím končím.
Jedine nadsenec, ktery je ochoten ozelet premiovou cenu s nejakym tim neduhem...
Tyto auto nejsou pro duchodce co maji jen tak tak 250k na auto rozpocet.