PR
kdyz jsem kdysi jezdil dalnici a tankoval 98okt, mel jsem o 10kmh vyssi rychlost, resp. pri stejnych rychlostech o 0,5 l/100 nizssi spotrebu.
dneska je to jen o tom dostat natankovat za ferovou cenu. - co to ma znamenat, tankovat za 34 czk ?!? 😢
dneska je to jen o tom dostat natankovat za ferovou cenu. - co to ma znamenat, tankovat za 34 czk ?!? 😢
To s tym znizenim spotreby by som aj veril, pretoze, ked som natankoval pancovany benzin, tak som mal spotrebu o 2-3L vyssiu, takze logicky by to mohlo fungovat s lepsim benzinom opacne.
Neviem, kolko teraz stoji 98cka, ale dajme tomu, ze o 2kc na liter
Potom pri 0.5L/100 uspore a priemerke 7.5 na N95ku su pocty taketo😒br />
N95: 7.5L * 33.6Kc =252Kc
N98: 7L * 35.6Kc =249.2Kc
Vyzera to tak, ze to najblizsi vikend otestujem na dlhsej jazde
Neviem, kolko teraz stoji 98cka, ale dajme tomu, ze o 2kc na liter
Potom pri 0.5L/100 uspore a priemerke 7.5 na N95ku su pocty taketo😒br />
N95: 7.5L * 33.6Kc =252Kc
N98: 7L * 35.6Kc =249.2Kc
Vyzera to tak, ze to najblizsi vikend otestujem na dlhsej jazde
Super nafta od Shellu nebyla všude super nafta od Shellu. V Německu jsi ji nabral a stal se z tebe rychlonohej jezdec, v Česku holt to mělo stejnej název, ovšem zásadně jinej obsah. Dost to rozčeřil test v časopise Autodiesel tuším ze září 2008. Prasklo to a ukázalo se, že shell-král je v Česku nahý... Do toho přišla Benzina se super (verva) naftou. Cetanové číslo 60, opravdu super nafta. Vezmeme-li do kontrastu původní supershell a vervu, dala ti verva na nádrži k dobru mezi 150 - 200 km. Shell nyní prodává stejnou supernaftu jako v Německu. Exklusivní palivo. Za exklusivní peníz. Nikde nezjistíš cetanové číslo, ale jsem přesvědčenej, že je ještě o něco vyšší než verva. Auto přede jak kočka a jede jako ďas. Absolutní evropská klasa je super nafta od Aralu. Musíš pro ní ovšem do Německa. Stojí to za to.
exkluzivní palivo poznáš tak, že po spálení nesmrdí - to naftu zcela vylučuje :-! (teda pardon, u pumpy nekouříme) 😉
Bohužel to není pravda, některé stanice pod hlavičkou Shell v Česku provozují soukromé osoby a palivo zde prodávané nemá se značkou nic společného, ještě horší je, že nabízí premiová paliva ale to je prostě jen podvod a zlodějina.
Když už se u nás uráčili přidávat GTL do nafty, tak je ho tam prostě málo, takže zase podraz, šelu se u nás vyhejbám velkým obloukem a nekoupil bych si tam ani bagetu
:no:
Když už se u nás uráčili přidávat GTL do nafty, tak je ho tam prostě málo, takže zase podraz, šelu se u nás vyhejbám velkým obloukem a nekoupil bych si tam ani bagetu
:no:
Když to jede na topný olej, filtrovaný friťák a pod., byl by zázrak kdyby se nafta nepančovala kde čím 8-s.
chlapi poznáte, když jdete na pivo např. na Plzeň, jak chutná v hospodě kde jí vytočí hektolitry a jak chutná někde kde je trošku "skladovka"?
Tvrdím, že tahle "prémiová paliva" která díky ceně kupuje minimum lidí jsou ležáky a tankování jinde než u superfrekventovaných pump je loterie.
Má někdo podobný pocit?
Tvrdím, že tahle "prémiová paliva" která díky ceně kupuje minimum lidí jsou ležáky a tankování jinde než u superfrekventovaných pump je loterie.
Má někdo podobný pocit?
No nevim, ja tankuju Vervu protoze mi to lepe startuje a mam to vyzkousene na dvou autech, oproti nafte OMV. U mne ten rozdil poznam na startovani, jinak vykon jsme nijak nepocitoval ani nezkousel nejak merit, stejne jako spotrebu. Ten rozdil tam ale na mem aute poznam, takze verim, ze ta nafta proste je lepsi. Nebo je naopak nafta OMV (kdysi Aral) vyrazne horsi, jine pumpy jsem dlouhodobe neprovozoval.
Jsou to kecy, vezmu například srovnání Shell V-Power ( 95okt ) a Shell Natural 95. Jezdil jsem se svou Mazdou na V-Power více jak rok, nárůst výkonu byl nepatrně znát, ale snížení spotřeby se nekonalo ani po roce. Měření ukázalo, že při stejném stylu jízdy mám stejnou spotřebu s klasickým Naturalem 95 od Shellu. A to bych chtěl ještě poukázat na to, že jsem to měřil výpočtem nalitých litrú VS ujeté KM, žádný palubní počítač to auto nemá, takže jsem nemohl hlídat aktuální spotřebu. Daleko víc důležité mi příjde to, jak je benzín starý a kvalitní. Rozhodně se vyplatí kupovat benzín na frekventovaných místech, kde tankuje hodně aut, takže se tam ten benzín často doplňuje. Pokud mám své auto rád, určitě nebudu tankovat u nejlevnější NoName benzínky.
Je jasný, že kvalitnější palivo je lepší pro motor, ale u nás v EU je tady jeden Zelenej prvek a to je přimíchávání biopaliva. Teď je to 2% a chtějí to zvýšit na 3,5%, předloni to bylo 1 %. Sranda je v tom, že tohle procento nemusí obsahovat každý 1 litr paliva, ale v určitém časovém úseku ho musí každá benzinka prodat 2% na prodaný množství (zjednodušeně řečeno). Výsledkem je to, že někdy máte benzín bez biosra*ček a někdy i 5%. Pak se divíte, že auto kašle jak starej tuberák.Takže vivat EU a její margarín místo másla.
P.S. Určitě jste si všimli, že v zemích mimo EU vám motor jede líp, že?!
P.S. Určitě jste si všimli, že v zemích mimo EU vám motor jede líp, že?!
Jinak třeba používání vysokooktanů nemá v běžné autě význam - test byl v nějakým časáku(AutoTip???) na motorové brzdě a jediný auto co to dokázalo využít byl model s motorem na tohle vysokooktanové palivo konstruovaným. Běžný motory v rámci statistické chyby stejný výkon jak na 95, tak na vysokooktany. Jediný co se tam změnilo, byl mírný pokles výkonu u toho konstruovanýho na vysokooktan při natankování běžné 95.