Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prémiová paliva nabízejí řidičům vyšší výkon a nižší spotřebu

Dnešní automobilový park má zcela jiné nároky na kvalitu pohonných hmot, než tomu bylo třeba za časů našich otců či dokonce dědečků. Vývoj paliv probíhá v souladu s požadavky ze strany automobilového průmyslu a jsou na něj kladeny vysoké nároky.
Zpět na článek
17. 5. 2010 15:59
neregistrovaný "soukon"
17. 5. 2010 17:37
neregistrovaný "FR34K"
17. 5. 2010 20:57
17. 5. 2010 22:36
17. 5. 2010 22:17
18. 5. 2010 12:01
21. 5. 2010 09:08
23. 5. 2010 00:07
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
17. 5. 2010 10:48
kvalita vs. kvantita
mate nekdo srovnani kvality techto superpaliv? me verva prijde za ty penize lepsi nez shell-vpower na ktery jsem jezdil posledni 3 roky, ale to je jenom pocit. Kdysi jsem videl jeden clanek v autobildu, kde srovnavali najeti asi 30tkm s vpower a nejlevnejsimi benziny ve meste bez ohledu na znacku a byla to docela sila. Kdyz se to rozebralo tak po vpower vse ciste a na druhe strane slusny bordel a cernota, ale to uz je par let zpatky.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - positivemind
17. 5. 2010 12:58
Re: kvalita vs. kvantita
Já jsem zvyklý tankovat u Robin Oil... tuhle jsem natankoval Verva Diesel a auto jelo citelně hůře (poznal to i spolujezdec). No a teď babo raď. O Benzině se říká, že má nejlepší diesel u nás na trhu, mé zkušenosti mluví opačně. Rozdíl Robin Oil jsem nepoznal ani na Shellce.
Avatar - Ada je zase tady
18. 5. 2010 08:15
Re: kvalita vs. kvantita
Stejna zkusenost. Jeste horsi je Diesel tech od Agipu. :no:
Avatar - positivemind
18. 5. 2010 17:15
Re: kvalita vs. kvantita
Kupodivu tam se mi to nedělo... ale třeba jsem měl zrovna štěstí na cisternu
Avatar - saldy
19. 5. 2010 01:52
Re: kvalita vs. kvantita
byl to projev "čistícího efektu" v zanesené palivové soustavě se uvolňovaly nečistoty, četl jsem o tom nedávno v autodieselu, překvapilo mě, že to může způsobit i nějaké škody.
17. 5. 2010 13:40
Re: kvalita vs. kvantita
Já beru benzín na Shellce, mám to kousek a rozdíl mezi naturalem a V-power... no těžko říct jestli je to jen placebo efekt, ale řekl bych, že se autu víc chtělo z nízkejch otáček, ale ruku do ohně bych za to nedal. Cenu benzínu jsem nikdy neřešil, koruna sem koruna tam takže beru v-power pravidelně.
17. 5. 2010 22:25
Re: kvalita vs. kvantita
Před časem jsem bral naftu u Shellu a měli tam certifikát zimní nafty od Čepra. Myslím, že berou od Čepra i jiné produkty. Já osobně u Shellu tankuji jen vyjimečně v nouzi. Nevidim jediný rozumný důvod dávat cca o dvě koruny více než jinde za to stejné.
neregistrovaný "soukon"
17. 5. 2010 15:59
Re: kvalita vs. kvantita
[odkaz] tady je odkaz na test kvality nafty.
neregistrovaný "FR34K"
17. 5. 2010 17:37
Re: kvalita vs. kvantita
V dnešní době už by to nemělo být tak poznat - i obyč benzíny se už při výrobě aditivují - ale ne tak masivně jako ty "speciální".
Jinak třeba používání vysokooktanů nemá v běžné autě význam - test byl v nějakým časáku(AutoTip???) na motorové brzdě a jediný auto co to dokázalo využít byl model s motorem na tohle vysokooktanové palivo konstruovaným. Běžný motory v rámci statistické chyby stejný výkon jak na 95, tak na vysokooktany. Jediný co se tam změnilo, byl mírný pokles výkonu u toho konstruovanýho na vysokooktan při natankování běžné 95.
Avatar - igor77
17. 5. 2010 20:57
lobby
kdyz jsem kdysi jezdil dalnici a tankoval 98okt, mel jsem o 10kmh vyssi rychlost, resp. pri stejnych rychlostech o 0,5 l/100 nizssi spotrebu.
dneska je to jen o tom dostat natankovat za ferovou cenu. - co to ma znamenat, tankovat za 34 czk ?!? :'-(
Rozbalit vlákno
1
17. 5. 2010 22:36
Re: lobby
To s tym znizenim spotreby by som aj veril, pretoze, ked som natankoval pancovany benzin, tak som mal spotrebu o 2-3L vyssiu, takze logicky by to mohlo fungovat s lepsim benzinom opacne.

Neviem, kolko teraz stoji 98cka, ale dajme tomu, ze o 2kc na liter
Potom pri 0.5L/100 uspore a priemerke 7.5 na N95ku su pocty taketo:

N95: 7.5L * 33.6Kc =252Kc
N98: 7L * 35.6Kc =249.2Kc

Vyzera to tak, ze to najblizsi vikend otestujem na dlhsej jazde
17. 5. 2010 22:17
NAFTOVEJ KOVBOJ
Super nafta od Shellu nebyla všude super nafta od Shellu. V Německu jsi ji nabral a stal se z tebe rychlonohej jezdec, v Česku holt to mělo stejnej název, ovšem zásadně jinej obsah. Dost to rozčeřil test v časopise Autodiesel tuším ze září 2008. Prasklo to a ukázalo se, že shell-král je v Česku nahý... Do toho přišla Benzina se super (verva) naftou. Cetanové číslo 60, opravdu super nafta. Vezmeme-li do kontrastu původní supershell a vervu, dala ti verva na nádrži k dobru mezi 150 - 200 km. Shell nyní prodává stejnou supernaftu jako v Německu. Exklusivní palivo. Za exklusivní peníz. Nikde nezjistíš cetanové číslo, ale jsem přesvědčenej, že je ještě o něco vyšší než verva. Auto přede jak kočka a jede jako ďas. Absolutní evropská klasa je super nafta od Aralu. Musíš pro ní ovšem do Německa. Stojí to za to.
Rozbalit vlákno
7
18. 5. 2010 11:53
Re: NAFTOVEJ KOVBOJ
exkluzivní palivo poznáš tak, že po spálení nesmrdí - to naftu zcela vylučuje :-! (teda pardon, u pumpy nekouříme) ;-)
18. 5. 2010 23:05
Re: NAFTOVEJ KOVBOJ
Aha... no, zkus mokrej hadr. Nebo raději dva.
19. 5. 2010 11:07
Re: NAFTOVEJ KOVBOJ
...no ten mi nejde moc zapálit, ale budu ti věřit, že rychna je to podobně prémiová :-!
Avatar - saldy
19. 5. 2010 02:06
Re: NAFTOVEJ KOVBOJ
Bohužel to není pravda, některé stanice pod hlavičkou Shell v Česku provozují soukromé osoby a palivo zde prodávané nemá se značkou nic společného, ještě horší je, že nabízí premiová paliva ale to je prostě jen podvod a zlodějina.
Když už se u nás uráčili přidávat GTL do nafty, tak je ho tam prostě málo, takže zase podraz, šelu se u nás vyhejbám velkým obloukem a nekoupil bych si tam ani bagetu

:no:
19. 5. 2010 11:14
Re: NAFTOVEJ KOVBOJ
Když to jede na topný olej, filtrovaný friťák a pod., byl by zázrak kdyby se nafta nepančovala kde čím 8-s.
21. 5. 2010 12:21
Re: NAFTOVEJ KOVBOJ
Bohužel(?) to pravda je. Já nepíši o nějakém pančovaném patoku u pompmy "šel", nýbrž o tom, jaká byla supernafta od Shellu dříve a jaká nyní. Jednička je Aral, a o dvojku se dělí Shell s Vervou.
23. 5. 2010 13:25
Re: NAFTOVEJ KOVBOJ
Problém je, že Aral to u nás už před 5 lety zabalil a OMV prostě ne-e.
18. 5. 2010 12:01
K diskuzi
chlapi poznáte, když jdete na pivo např. na Plzeň, jak chutná v hospodě kde jí vytočí hektolitry a jak chutná někde kde je trošku "skladovka"?
Tvrdím, že tahle "prémiová paliva" která díky ceně kupuje minimum lidí jsou ležáky a tankování jinde než u superfrekventovaných pump je loterie.
Má někdo podobný pocit?
Rozbalit vlákno
0
21. 5. 2010 09:08
RE
No nevim, ja tankuju Vervu protoze mi to lepe startuje a mam to vyzkousene na dvou autech, oproti nafte OMV. U mne ten rozdil poznam na startovani, jinak vykon jsme nijak nepocitoval ani nezkousel nejak merit, stejne jako spotrebu. Ten rozdil tam ale na mem aute poznam, takze verim, ze ta nafta proste je lepsi. Nebo je naopak nafta OMV (kdysi Aral) vyrazne horsi, jine pumpy jsem dlouhodobe neprovozoval.
Rozbalit vlákno
0
21. 5. 2010 18:34
Kecy, praxe ukazuje něco jiného.
Jsou to kecy, vezmu například srovnání Shell V-Power ( 95okt ) a Shell Natural 95. Jezdil jsem se svou Mazdou na V-Power více jak rok, nárůst výkonu byl nepatrně znát, ale snížení spotřeby se nekonalo ani po roce. Měření ukázalo, že při stejném stylu jízdy mám stejnou spotřebu s klasickým Naturalem 95 od Shellu. A to bych chtěl ještě poukázat na to, že jsem to měřil výpočtem nalitých litrú VS ujeté KM, žádný palubní počítač to auto nemá, takže jsem nemohl hlídat aktuální spotřebu. Daleko víc důležité mi příjde to, jak je benzín starý a kvalitní. Rozhodně se vyplatí kupovat benzín na frekventovaných místech, kde tankuje hodně aut, takže se tam ten benzín často doplňuje. Pokud mám své auto rád, určitě nebudu tankovat u nejlevnější NoName benzínky.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
23. 5. 2010 00:07
Ale prd velebnosti
Je jasný, že kvalitnější palivo je lepší pro motor, ale u nás v EU je tady jeden Zelenej prvek a to je přimíchávání biopaliva. Teď je to 2% a chtějí to zvýšit na 3,5%, předloni to bylo 1 %. Sranda je v tom, že tohle procento nemusí obsahovat každý 1 litr paliva, ale v určitém časovém úseku ho musí každá benzinka prodat 2% na prodaný množství (zjednodušeně řečeno). Výsledkem je to, že někdy máte benzín bez biosra*ček a někdy i 5%. Pak se divíte, že auto kašle jak starej tuberák.Takže vivat EU a její margarín místo másla.
P.S. Určitě jste si všimli, že v zemích mimo EU vám motor jede líp, že?!
Rozbalit vlákno
1
23. 5. 2010 09:21
Re: Súhlas ...
V mene "ekológie" máme horší benzín a drahšie potraviny ...

Kam sa podel zdravý rozum ?!!