Nesmis verit, ze by nekdo s rendlikem nalital 450 tisic km. To je mimo realitu. Nebo budes muset konecne uverit tomu, ze s Golfem se daji bezne najezdit 2 miliony km [odkaz]
Ano, jiste. Ta doba, kdy nemecke motory F1 mely castejsi poruchy je ovsem take uz davno pryc. A ostatne - srovnavat zivotnost motoru v zavode F1 a v beznem osobnim voze asi take neni uplne koser. Je nicmene fakt, ze zivotnost motoru 4 hodiny zavodu a 400 tisic km je trochu jina kava. Zatimco te prvni hranice motory od rendliku asi dosahuji, te druhe se nedokazi ani zdaleka priblizit.
Ale divejme se na veci pozitivne. Jak znamo, nejbolavejsim mistem vsech rendliku je kvalita a s tim souvisejici nekvalitni elektronika. Ve formuli 1 se frantici konecne naucili, ze do auta francouzska elektronika nepatri, pokud s ni nemaji byt problemy, jak s ruskym pocitacem. To je vyznamne prozreni! Treba se dockame, ze i v beznych osobnich vozech postupne pochopi, ze elektronika by jiz nemela byt francouzska, ani italska. Potom poznaji, ze i ostatni komponenty jsou kvalitnejsi, jsou-li vyrabene v jinych zemich, nez ve Francii. Ostatne i ten design by byl hezci a ty vozy by se mnohem lepe prodavaly, pokud by jejich vzhled a drobne detaily vytvarel nekdo jiny, nez lide z toho vyvoleneho francouzskeho naroda (menili jste nekdy u rendlika megere treba zarovky?). A kvalita by take byla lepsi, pokud by v managementu byli lide, kteri nejsou Francouzi. A zejmena, pokud by vyroba nebyla ve Francii, ale nekde jinde, kde je pracovni sila motivovana, nestavkuje, dodrzuje pracovni postupy a ve srovnani s francouzsko-arabskymi zamestnanci materske firmy je vzdelana - at uz je to treba v Indii, Malajsii, Tchajwanu, ci na Kajmanskych ostrovech.
A potom bychom tady nemuseli komentovat ten obrovsky sesup v prodejech teto znacky - a to, pripominam, v situaci, kdy rendlik ve srovnani s konkurenci nasadil vyprodejni ceny.
casy ked si mal na kazdy zavod jeden motor su uz davno prec...mimochodom spomen si casy ked williams-renault a benetton renault drvil zozstatok startoveho pola a poruchy motor ich obchadzali (na rozdiel od inych znaciek, vratane tych nemeckych)
To se to rendlikum zavodi v F1, kdyz mohou pro kazdy zavod pouzit novy motor. ;-) A tak i v beznem vozidle teto znacky se bude v blizke budoucnosti muset menit motor drive, nez dosavadnich 100 tis, ale uz po kazdych par desitek tisic km, protoze bude, stejne jako u F1, u konce s dechem. Hlavne, ze to "dobre pojede a bude to levne, ze... Je videt, ze se ti kluci francouzsky na zavodech F1 opravdu neco hodnotneho naucili. ;-)
1. Renault konečně vypadne/skrachuje (dávám mu max. 2-3 roky >:-[] )
2. nasadí se pohon 4x4
3. přejdou na naftu, ideálně TDI-PD
4. zůstanou jen německé a japonské značky
Drahý Ado, těšil jsem se až se tě zeptám jestli jsi včera sledoval F1. Zase první tři místa motory Renault. Už je to nuda jak na Renault nikdo nemá, co? ;-)
Ale no tak...za názor by sme predsa nikoho nebili...že nie? Však potom by tu bolo smutno, keby sa Ada ani občas nezastavil a nerozvíril trochu pokojnú hladinu... ;-)
Tak on mluvil o TSI v mensich modelech a ty jestli mam dobre informace nabihaly v 19. tydnu. Proto jsem reagoval. Docela by me zajimalo, jak je to s pocty Touru/OII a u OII jake jsou pocty u Primy
Aha, tak pak jo. Nepomyslel jsem na Octu a Yetiho. Dobra :yes: Pak uz teda zbyva pouze otazka, nakolik se na tom opravdu podilel tento motor, ale ty urcite vytahnes naky tabulky, co :-)
Zas tak uplne cerstve to neni, cisla jsou za duben a to uz se 1.2TSI zhusta prodavalo v Oktavkach a Yetim a starovala vyroba Fabii a Roomsteru. Za kvartal to bude samozrejme o neco mensi podil. A ja netvrdim, ze jsou cisla jsou lepsi o vsechny prodeje s timhle motorem, ale rekneme jejich znacna cast. Mimochodem, ted se vyrabi pro cely koncern cca 25 tisic motoru 1.2TSI mesicne (pokud me pamet nesali...)
Jde o celkovej prumer na prodany auto. Takze prodej uplnych holatek za babku (byt maji spotrebu o fous vyssi nez moderni motor) umozni splnit nesmyslny narizeni EU tak, aby automobilka nemusela platit penale (mam dojem, ze rok 2012 znamena nutnost mit 65% produkce pod 130g CO2 na km). HTP 51kW ma 128g/km, coz odpovida prumeru 5.5 litru. Zdroj zde: [odkaz]
Z toho duvodu ocekavam bud konec 44kW nebo jeji upravu na snizeni spotreby pod stanovenou mez.
Je jasne ze velkou cast prodeju Porsche dela Panamera a Cayenne, ale nejsem si uplne jiste ze jsou to z portfolia znacky ti nejpovolanejsi adepti na palec nahoru ;-)
To asi nepujde. Tech motoru se dela porad hodne a papirove snizujou spotrebu u prodanych aut... Navic fungujou jako zaklad, takze turbova 1.2 je pak jako "extra"
Jj, Duster by mohl Dacii posunout výš, to je jasný. Na druhou stranu, bylo by ve zdejších podmínkách nepřirozené, aby na prvním místě bylo BMW, byť bych nebyl proti.
medzi Daciou, Toyotou a Oplom. BMW sice predava tiez pekne ale po prichode Dustera si myslim Dacia bude bojovat o 10 miesto prave s Toyotou a Oplom a az za nimi bude BMW.
Na Dustera sa uz tesim ako to rozhybe a co na to Skoda a jej pocty ;-)
Zaujimavy bude aj subor sesterskych znaciek Hyundai a Kia a myslim ze Kia tento rok uz Hyundai predbehne, Venga sa pekne rozbieha a Ceed je vo forme stale a k tomu mame nove sorento a sportage a inovovane rio a neskutocna 7 rocna zaruka. To sa prejavi :yes:
S prichodom novej ibizy a jej kombi verzie to snad bude lepsie aj so Seatom, ktory ako vidime sa celkom snazi a nie je to take zle, myslim ze do konca roka este moze prekvapit a mame uz aj novu Alhambru ktora je rozhodne krajsia ako Sharan. Snad sa Seat uz rozhybe ku krajsim cislam ;-)
A nakoniec uvidime co predvedie Porsche :-) ktore uz za sebou nechava aj Alfu Romeo , Panamera a Cayenne su hustee :yes: