Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Aston Martin Rapide: Rakušan s rodokmenem vyrazil za prvními majiteli

53 komentářů

chrudoš
v te cervene, vauuu!! Tohle je kral, pri vsi ucte, panamera tomuto nesaha ani po kotniky :-!
Avatar - white label
white label
Ta červená je na něm spíš auuu!!! >😒]
Naopak třeba tahle barva mu sedí: [odkaz] :yes: 😉
Designově se mně Rapide celkově líbí víc, než Panamera a to píšu jako fanda Porsche, ale tvrzení, že by mu celkově! nesahala ani po kotníky, je nejen poněkud přehnané, ale i předčasné..., navíc u nás lze očekávat cenu někde až kolem pěti milionům korun...
Avatar - T613
T613
u toho výběru barev se u tebe prostě nezapře, že jsi v mládí chtěl býti "havranem" >😁
Avatar - white label
white label
Havranem těžko (to bych přece nemohl mít tu svou "bílou vránu/Bertu"), na černou má slabost třeba Navtech, já černou beru jen do interiéru...a barva na tom odkazu má do černé hooodně daleko...
😉

Červenou může být třeba na 458 It. (i když tam byh dal klidně i žlutou), ale na Astona, nota bene tak velkého a 4/5 dveřového?
8-s 😄
Avatar - T613
T613
Každému autu sluší něco jiného a tak k tomu přistupuji. Byť preferuji černou a pařížskou modř..
Avatar - white label
white label
Ale tak k tomu přece přistupuju i já (viz to, na co teď reaguješ), proto mám třeba jedno auto bílé a jiné zase tmavé (ne černé!), takže nevím, kdes přišel zrovna u mě, na toho "havrana"? Leda bys sis to popletl s Navtechem... 😉
Navíc při tvých dvou oblíbených barvách, by ten "havran" seděl spíš k tobě... :😉 >😒]
Avatar - T613
T613
já jsem takový smrtihlav >😒]
Avatar - white label
white label
Pohřební ústav... "STÍN"... 😲 >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Já bych asi volil emeraldí metalízu.
Avatar - white label
white label
Nemyslíš "Esmeraldí"? 😲
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Ne, Mám na mysli tm. zelenou, metalízu. Má jí v nabídce Jag. Ta současná varianta se myslím jmenuje Botanical Green, ale jistej si nejsem. Ale Indigo (také Jaguar) by na Rapide seděla parádně.
musím zareagovat a souhlasit, i Vantage se mi v té zelené libí 😄
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tak Vantage, ten snad asi raději v černý, nebo bílý..
Avatar - Ricardo
Ricardo
Value for money, design, image, (zde v diskusích nenáviděná) exklusivita a téměř supersportovní technika - to mu na zadupání Panamery do země nestačí? 😄
Avatar - white label
white label
Na "zadupání do země" rozhodně ne, i když nejsem příznivec designu Panamery, tak na zadupání do země to opravdu nevidím, pokud by to bylo vše tak jak píšeš, pak by se to muselo projevit jednoznačně i v prodejích, takže bych s podobnými závěry raději "chvilku" počkal... 😉
P.S. Jeden známý si Rapide objednal (místo současné S8, střídá auta jak ponožky, přitom žádné ojetiny, info typu karbonový kardan ho "pochopitelně" vůbec nezajímají...), takže v něm budu možná sedět docela brzo...
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Nemuselo. Panamera, vzhledem k širší nabídce motorizací a tudíž i nižší ceny slabších modelů je myslím už nyní prodejně úspěšnější. Naproti tomu, s Astonem nebudeš vypadat, jako když sis šel pro 911ku a pak sis uvědomil, že chceš jet s rodinou na hory. Rapide se neprodá málo, ale rozhodně to nebude číslo srovnatelné s Panamerou. Na druhou stranu, úspěch to je, když prodeje naplní očekávání automobilky, a Aston počítá určitě s nižšími čísly, než Porsche.
Avatar - Ricardo
Ricardo
A jsme zase u toho... toto auto nebude o počtech prodaných kusů, protože Aston nechce ani nemůže dělat 50 tisíc Rapide ročně - to by pak ani už Rapide ani nebyl pořádně Aston. Prodejní rekordy láme Porsche, BMW, Audi... Aston je z těch značek, které dělají auta především tak, aby byla dobrá. Neustálé rozšířování cílové skupiny zákazníků není jejich prioritou, zajímá je jen do té míry, aby byla výroba rentabilní.
Avatar - white label
white label
Tomu samozřejmě rozumím, tím spíš ovšem nerozumím tomu, proč jsi dal u Rapide na první! místo "value for money" a psal o nějakém "zadupání Panamery do země", což je docela mimo tím spíš, že teď tvrdíš, že jejich prodeje přece nikdo soudný nemůže srovnávat...
A jsme zase u toho, "fans" prostě rádi ("objektivně") srovnávají skoro vše, tedy dokonce i: "Value for money, design, image,(zde v diskusích velmi různě a subjektivně vnímaná) "exklusivita" a téměř supersportovní technika...", ale jakmile někdo vzpomene prodeje, tak se takovému srovnání zásadně brání. Proč asi? Kdo ví kolik kusů se musí prodat, aby to bylo opravdu rentabilní? A přizná případně veřejně (třeba Aston, nebo Jag), když bude návratnost "díky" prodejům konkrétního modelu "slabá"..., nebo zase čase budou tyto exkluzivní automobilky na prodej?
Taky nevidím nijak zásadní problém v tom, srovnat prodeje
(v případě velmi podobné cenovky) třeba i Rapidu s Panamerou apod.
U aut s podobným zaměřením/"charakterem" a cenou, přece není zásadní problém ani při srovnání jejich prodejů... 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
No já nějak nevím, jak srovnávat Rapide s Panamerou. Při vší úctě, Panamera je tuctovka. A u Astonu se již můžeme o exkluzivitě bavit. U Astonu bych srovnání hledal u Ferrari, které ale nemá srovnatelný model.
Avatar - white label
white label
Ale já s tímto vůbec nemám problém, nesrovnávejme je potom ale vůbec...
Jinak je to totiž zjednodušeně opravdu 1:1, jak si to sám trefně napsal..., pokud začnem za každou cenu srovnávat "nesrovnatelné", pak "musíme" ve všem, tedy i v těch prodejích...
😉

P.S Srovnání Astonu a Ferrari mi ovšem přijde "mimo" ještě o malinko víc, než případné srovnání Astonu a Porsche...
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Proč? Aston vnímám stejně prestižně jako Ferrari.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Proč? Aston vnímám stejně prestižně jako Ferrari. Faktem je, že Aston trochu "zlevnil", když udělal Vantage. A svým zaměřením je z britských značek nejblíž. Ono, buď tedy srovnávejme, nebo nechme úplně být. Protože to pak stále můžeme určitou značku vyčlenit z nějakého výběru. Nebo chceš naznačit, že Ferrari je mezi sportovními auty jako Rolls mezi limuzínami? Tedy, že je Ferrari a pak vše ostatní a Rolls a pak vše ostatní. A kam by patřily Bugatti a nebo McLaren, postavené na jednom modelu?
Avatar - white label
white label
Ne ne, nechci tím říct, že je např. Ferrari a pak vše ostatní a podobně... Ani se to nesnažím škatulkovat podle obtížně měřitelné "prestiže", nebo dokonce "image"...
Prostě celkově mi "charakter" Ferrari a Astonu připadá relativně dost odlišný...
Není o tom, kdo je "víc", ale o určité evidentní "jinakosti"...
K Ferrari bych dal třeba mnohem spíš Lambo, než Aston..., ten by mě hned rozhodně nenapadl...
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tak záleží jak se to vezme, z hlediska prodejních výsledků je to jasné. Z hlediska auta jako takového taky. Je to 1:1.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
To je dost nevypovídající fotka. To je tm. hnědá?
Avatar - white label
white label
Tmavě hnědá lehce převládá, ale "najdeš tam i "carbonově" šedou, nebo "náznak stříbrné"...
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
To toho vidím... >😁 Ty fotky jsou strašně tmavý, ale umím si to představit. Mě by se líbila tm. hnědá na Bentley GT. Ale na Rapide by byla moc "pomalá". Kdyby z toho bylo líp vidět jaká ta barva je, tak bych řekl líbí, nelíbí. Takhle se budu domnívat, že není špatná.
Avatar - white label
white label
Jmenuje se Quantum Silver a je mezi třemi barvami označenými jako DBS Special, v konfigurátoru úplně poslední...
Ta červená je Fire Red, zelená Emerald se nabízí taky a nejvíc tmavě modrá na Rapide je Mariana Blue...
Jestli nemáš, stáhni si tam nejdřív "playersoft" k tomu konfigurátoru...
[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Už jsem to kdysi instaloval, hrůza děs, 90 jiných nepotřebuje player ke konfigurátoru, jen Aston jo. Ani Bugatti nebuzeruje..
Avatar - white label
white label
Ale byla opravdu jen chvilka... 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
No to je humus, nevyhlazený hrany... Barvy taky moc nesedej... Emerald Green je táhne do modra, víc než je zdrávo.
Avatar - R32
R32
No neviem ako vy, no všimli ste si tých nie veľmi vydarených detailov napr. na páčke radenia pod volantom, kľučka na otváranie dverí je nejak nakrivo a plasty sa mi tiež nezdajú na úrovni cenovky... ;-\ ALE INAK :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Jestli to není tím, že to jsou kovy. >😁
Avatar - R32
R32
Plasty, kovy... to je fuk, za takú cenu by to malo lícovať a byť dotiahnuté do posledného detailu. Ešte aj to šitie a nápis RAPID na operadle je jak z čínskeho trička. Sorry, ale napr. v Porsche, Ferrari, Lamborghini som mal pocit dokonalosti, tu to vyzerá ako auto z nejakej nultej série.... Nechcem tým Aston zhadzovať, DB7-9 považujem za najkrajšie autá s obrovským sexappealom, skrátka auto osobnosť ale toto ma trošku zarazilo, hádam je realita lepšia. 😄
Klaudius
Tak neviem, v akom Ferrari si sedel, zrovna u neho by som lícovanie dielov za dokonalé nepovažoval. Je to daň malosériovej výroby, keď sa veľa vecí robí ručne a hodne záleží na zričnosti a "oku" dotyčného montéra. Raz som mal možnosť obzrieť si fungl nový Rolls-Royce, a musím povedať, že vo VW by z takých pasungov na výstupe z linky rovno ošediveli. 😉
Avatar - R32
R32
Sedel som v Californii a všetko tam krásne sedelo, lícovalo až som bol (milo) prekvapený lebo počul som, že Taliani si na takéto drobnosti nepotrpia a California je predsa len najlacnejšie Ferrari >😁 ... Nechcel som to schválne menovať no skutočne kvalita detailov vo VW alebo Audi (pracoval som vo VW - Audi) je niekde inde a to nielen pri top modeloch. Tvoja skúsenosť s RR ma teda dosť zaráža, ja neviem, dnes to všetko stojí a padá iba na image-i? 😲
Klaudius
Ručná a malosériová výroba nikdy nebude tak presná a dokonalá ako strojová - ale to nie je známka nižšej kvality, iba špecifikum. 😉
Avatar - R32
R32
Tak mi z tejto rovnice vychádza, že tým čím sa chvália (ručná výroba) je vlastne hendikep oproti veľkosériovej výrobe... >😁 Osobne mi je jedno či mi auto poskladal robot od Hitachi alebo XY robotník ktorý mal po nedeli poriadnu opicu a posledné čo sa mu chcelo bolo montovať blbé auto. >😒] Rozhoduje výsledok. 😄
GTI
Ještě, než tu plejstejšnová krev započne zatracovat Rapida proto, že je jako když vypad´ menším bratříčkům z kufru si napišme, že tohle je realita, která může u takovýchto skvostů vadit jen velmi intelektuálně skromným jedincům.

Naštěstí tedy je to stále Aston. V kontrastu k panameře je ovšem pro mne příliš studený, příliš neproporční (malá výška) a příliš kompromisní. Zadní sedadla, ty vějíře, no... těžko to hodnotit kladně. Ona vůbec kabina, jakkoli ctí své tradice nevzbuzuje u mně takovou míru nadšení, jak bych čekal. Vytanuje mi kokpit Panamery... ta jistota, ten styl.

No... copak na to asi Bond, James Bond...
chrudoš
Tak krasu Panamery nepopiram, ale tohle je Aston, Aston Martin, o tomhle aute se nepochybuje, vsechno jak ma byt. No, co si budeme nalhavat, kdepak se asi Panamera inspirovala, co?
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tak to těžko říct, protože Rapide není oteklý.
Avatar - white label
white label
Zde poměrně časté téma: "Konspirace/inspirace"..., v tomto případě v tom ale vůbec nevidím racionální podklad..., Panamera se inspirovala především v 911ce a nedopadlo to designově! úplně nejlíp.
Podle mě designově celkově lépe než Cayenne I (hlavně před face), ale hůř než Cayenne II...
Klaudius
Skús pohľad z druhej strany - Porsche vzalo 911 a chcelo z neho veľkú limuzínu - kde sa inšpirovalo?
(inak sa s chrudošom v tomto pohľade nezhodnem, len filozofujem)
chrudoš
Ty chces snad o Astonovi pochybovat? To budes asi prvni >😒]
Klaudius
O AM nie, len o tej inšpirácii... 😉
chrudoš
No, ja historii nezkoumal, ale selskym rozumem -

3 roky zpatky: Aston: "Co kdybychom udelali ze sporatku 4 dverovy sportak? Okej, dejte to do novin..."

2 roky zpatky: Porsche: "Ten novej Aston vypada dobre, coz takhle udelat to same z 911? Okej, sice si budem muset maknout, at to mame drive, ale pujde to,dejte to do novin...a jeste brnknete do Ingolstadtu, A7 by taky usla..."

...nebo se vsechny tyhle auta vyvijely nezavisle na sobe?
Avatar - white label
white label
Jo, ty myslíš inspiraci v nápadu udělat takové auto, já to bral, že nárážíš na inspiraci konkrétním designem Astonu...
😄
Ale v tom případě ti v té historii novodobých "čtyřdveřových kupé" chybí dost podstatný/zásadní MB CLS... 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Nevidím na tom nic, co by každého při troše přemýšlení nenapadlo. Zkrátka jen uzrála doba, konečně různé nápady, jako shooting-brake, tu byly už dávno před tím. Ono to v tom Porsche mohli mít na prknech už dávno a teď jen přišel příkaz shora. A je i možné, že to v Porsche zvládli rychleji, protože mají v rámci koncernu větší zázemí.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Pri pohledu na Panameru me napadaji dve slova "Tlusta Berta" 😒
Ve srovnani s ni je design Astonu mnohem sportovnejsi a pritazlivejsi.
Jinak ale interier Panamery je vynikajici, bohuzel nevyvazi odpudivy exterier.
Avatar - mrvolvo
mrvolvo
Onehdá tady proběhlo hlasování o designech superluxusních limuzín nebo jak jim chcete říkat.A Aston Rapid prostě vedl. Já věřím, že bez jakýchkoliv změn udělá Aston s tímto modelem díru do světa. A pokud ne, stále to bude nejhezší supersportovní limuzína jakou znám. A to chodím kolem Panamery každý den do práce. Je bílá a tlustá😊 Co na plat. Aston prostě vítězí.Aspoň u mě ano😊
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
No já na to koukal z opačné strany. Aston a k tomu co... Ferrari má dokonce širší modelovou základnu, než Aston. 😄
Avatar - white label
white label
Šíři modelové základny/palety taky nepovažuju za primární hledisko při přímém srovnání tak specifických značek jako je Ferrari a AM...
😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
No srovnávat to nejde, steně tak jako s Porsche, no. Ale co se týká exkluzivity, je to jasné.