Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Meriva: První jízdní dojmy

Největší malé MPV ve třídě chce oslovit unikátním řešením přístupu do interiéru, moderními pohonnými jednotkami a, jak jsme v okolí Hamburgu zjistili, i jízdními vlastnostmi.
Zpět na článek
10. 5. 2010 10:44
10. 5. 2010 12:45
10. 5. 2010 13:42
10. 5. 2010 14:29
10. 5. 2010 14:48
10. 5. 2010 12:51
10. 5. 2010 13:05
10. 5. 2010 13:15
10. 5. 2010 13:05
10. 5. 2010 13:15
10. 5. 2010 13:27
10. 5. 2010 13:47
10. 5. 2010 13:15
10. 5. 2010 13:17
10. 5. 2010 13:46
10. 5. 2010 15:09
10. 5. 2010 19:35
10. 5. 2010 22:40
10. 5. 2010 14:24
10. 5. 2010 13:02
10. 5. 2010 13:05
10. 5. 2010 13:40
10. 5. 2010 13:52
10. 5. 2010 13:53
10. 5. 2010 22:13
anonym
11. 5. 2010 13:19
neregistrovaný "Kajfik"
10. 5. 2010 10:44
Merrriva
Tých tlačidiel sa mi zdá byť na stredovom paneli naozaj trochu veľa - a niektoré dosť nízko pred šaltpákou...
Ten FlexRail môže byť tiež zaujímavý, neviem nakoľko v praxi aj užitočný, ale minimálne opticky určite prekáža, že končí až skoro pod zadným strednýms sedadlom.
Zaujímala by ma váha auta, podľa popísaných dojmov s 88-kilowattovým motorom (čo nie je zrovna málo) to nebude žiadne pierko.
Rozbalit vlákno
4
10. 5. 2010 12:45
Re: Merrriva
Já pořád nechápu.. když ti ten Opel leží tak v žaludku a ta Meriva se podle tebe tak moc nepovedla, vůbec se ti nelíbí a je hrozně nepraktická..Proč na ní pořád reaguješ ? >:D
10. 5. 2010 13:42
Re: Merrriva
Kde o nej píšem tak hrozné veci, že mi podľa teba leží v žalúdku? A kde som napísal, že sa tak hrozne nevydarila? :-O Nemáš halucinácie? Mňa by skôr zaujímalo, prečo reaguješ, keď vlastne nemáš čo povedať... ;-)
10. 5. 2010 14:29
Re: Merrriva
Soudím z toho, že tu o ní bylo pět článků a u všech si napsal jak se ti nepáči (určité věci) ;-)

A já už o ní psal v jiných diskuzích, tak proč bych se měl opakovat ;-)
10. 5. 2010 14:48
Re: Merrriva
A prečo nie? Časom môže človek trochu pozmeniť názor, nadobudnúť medzitým nejakú skúsenosť, alebo sa v diskusii dočká oponenta, ktorý mu jeho názor vyvráti...nikdy nevieš.
Diskusia predsa nie je o tom, aby si vypustil názor a skončil, ale aby si diskutoval, rozšíril si obzor a zabavil sa. Ja sem preto chodím a píšem, ty nie? ;-)
Avatar - gld
10. 5. 2010 12:51
Dvere
Zadný pár dverí mal podla mňa mať väčší uhol otvorenia..predsa len ak sa rozhodnú všetci pasažieri vystúpiť naraz tak v "medzidvernom" priestore nastane tlačenica >:D
Rozbalit vlákno
13
Avatar - positivemind
10. 5. 2010 13:05
Re: Dvere
Já se spíš bojím toho, že budeš chtít vystoupit někde, kde není místo na plné otevření dveří - teď to jde jednoduše, vystrčíš * skrz dveře a vylezeš, ale tady to bude trošku problém :-(
Avatar - gld
10. 5. 2010 13:15
Re: Dvere
vyliezť vylezieš ale kúsok akrobacie to bude chcieť
10. 5. 2010 13:05
Re: Dvere
S tím úhlem, to je nějaká legrace? ;-\
Avatar - gld
10. 5. 2010 13:15
Re: Dvere
Nie, žiadna legrace, úplne vážne myslený dotaz ;-)
10. 5. 2010 13:27
Re: Dvere
ale vždyť je tam skoro 90stupňů.. tušim, že sem někde četl 88..
Proto to nějak nechápu..
Avatar - gld
10. 5. 2010 13:47
Re: Dvere
Ale vzhľadom na špecifiká opačne otváraných dverí by sa tam nejakých 20-30 stupňov šiklo
10. 5. 2010 13:15
Re: Dvere
Vypadá to atraktivně ale asi to nebude moc "user friendly". Na otevření dveří se člověk bude muset předklonit šikmo vpřed a nataženou rukou tlačit dveře do boku, což je podstatně namáhavější. Přímo ideální na výrobu záseků do dveří jiných aut.
Avatar - gld
10. 5. 2010 13:17
Re: Dvere
z toho plynie dôležitý poznatok- pred hypermarketmi sa vyhýbajte parkovaniu vedľa novej merivy >:D
10. 5. 2010 13:46
Re: Dvere
Tiež sa mi to riešenie nepozdáva, každopádne je náročnejšie ako na výrobu, tak aj zaistenie bezpečnosti - fakticky som zvedavý, čo to spraví pri čelných crash-testoch.
Tlačenica pri aute ak budú chcieť vystúpiť prední aj zadní naraz ma tiež napadla, a tiež aj nastupovanie na hustejšom parkovisku, cez iba pootvorené klasické dvere vkĺzneš dnu, tuná si to netrúfam odhadnúť - bez B stĺpika by to bolo o inom. Prax ukáže. Podľa mňa by urobili lepšie, keby tam dali šikovné posuvné dvere, v tejto triede by tým zabodovali viac ako diskutabilnými "samovražednými" dverami.
Avatar - gld
10. 5. 2010 15:09
Re: Dvere
ja ako nie som proti tomuto originálnemu riešeniu, trocha sviežich nápadov ešte žiadnu nemeckú automobilku nezabilo..teda okrem NSU >:-[]

btw čelný crashtest máš na obrázkoch v galérii a vyzerá to dobre
10. 5. 2010 19:35
Re: Dvere
Samozrejme, že to na tých obrázkoch vyzerá dobre, myslíš, že by ich inak automobilka pustila do sveta? Toto predsa nie je oficiálny test EuroNCAP.... Ten bude vyzerať asi podobne, ale ktovie...?
Avatar - gld
10. 5. 2010 22:40
Re: Dvere
bude, ver tomu ;-)
10. 5. 2010 14:24
Re: Dvere
Čoveče, ač to nevypadá, nastupuje se a vystupuje z toho docela dobře, když použiješ to držadlo "MHD" na b-sloupku. Ale nechtěl bych vedle toho parkovat, až někdo rozrazí ty dveře. :-)
10. 5. 2010 13:02
Výhled
Jako u celé řady jiných aut je tu zase rozdvojený A sloupek. To zhoršuje výhled šikmo vpřed a tím i bezpečnost provozu. Konstruktéři(poslední dobou spíš módní návrháři) však upřednostňují design.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
10. 5. 2010 13:05
Re: Výhled
mne sa ta meriva vobec nepaci, ani ten rozdvojeny A stlpik presne ako pises a ani tie zadne dvere otvarajuce sa opacne :no:

Rozhodne stara Meriva mi bola sympatickejsia :-!
Avatar - Gasoline
10. 5. 2010 13:40
Re: Výhled
Starou Merivu jsem měl a je fakt, že výhled přes A sloupek byl mizerný. V ostré levotočivé zatáčce dokázal zakrýt v protisměru náklaďák. Teď píšou, že snad je to mnohem lepší.
To je ale jen malé mínus proti mnoha plus tohoto auta. Kdo nevyzkoušel flex systém sedadel, tak neví, co je to prostor v autě, vleze se tam neskutečný náklad a není třeba vyhazovat sedadla, navíc při variantě jen dvou míst vzadu je spousta místa i kolem sedadel, já měl mezi sedadly ještě příplatkový box/opěrku. Nová Meriva se mi moc líbí a předpokládám, že bude ještě propracovanější než stará.
Co se týče dveří, tam bych soudil, až si to osahám. Předpokládám, že konstruktéři věděli, co dělají.
Jediné co mě na staré Merivě vadilo kromě A sloupku byla přístrojová deska. Kombinace tvrdých a ještě tvrdších plastů byla už po týdnu samá rýha. I tady je vidět značný pokrok. Takže u Mě má nová Meriva jasné :yes:
10. 5. 2010 13:52
Re: Výhled
Má to na svedomí dopredu posunuté čelné sklo - ťažko spravíš dvere od jeho dolného rohu, keď je až kdesi nad predným kolesom...
Čo sa týka blbého predného stĺpika, mne prekáža napríklad aj na Fabii I, výhľad šikmo do strán je tam skutočne úbohý aj bez rozdvojeného stĺpika.
Avatar - positivemind
10. 5. 2010 13:03
OT: Nová A8
Tak jsem měl tu "čest" potkat tu novou A8. A ne, opravdu to jako limuzína nevypadá. Spíš takový nízký sedan, jezevčík. Rozhodně je tak ošklivá jako na fotkách...
Rozbalit vlákno
0
10. 5. 2010 13:53
atmosfery
tak nam pomalinku vymiraji atmosfery..... ach jo.... :-(
Rozbalit vlákno
0
10. 5. 2010 19:30
Pekna ale megalomanska
Nova Meriva sa mi paci a nepochybujem ze je to vyborne auto, ale zarazilo ma niekolko skutocnosti.
V prvom rade je to samotna koncepcia. Meriva I. mala unikatny recept na genialnu vyvazenost a zacielenie auta na skupinu zakaznikov. Jej velkost bola urcena genialne. Bola zvnutra priestranna a zvonku pekne kompaktna, vynikajuca do mesta. Mala dlhy razvor ktory zarucoval priestor a dobre jazdne vlastnosti. Mala este stale rozumnu hmotnost.Bola relativne cenovo dostupna, hlavne po modernizacii.Nic v tom aute nebolo navyse.
Meriva II. je krasna, velka, velmi kvalitne zpracovana, tazka a draha.
To ze je velka, je negativum v meste. Kto chce vacsie auto, kupi si Zafiru.
Makkcene plasty na tej urovni kvality si mohli nechat pre Astru a Insigniu. Nestacili by lacnejsie tvrde a na pohlad pekne?
Velkost=vyssia hmotnost, cena, potazmo nutny silnejsi a drahsi motor.
Flex Rail je mozno super ale stredny cestujuci nema miesto na nohy a podlaha vzadu nie je rovna.
Cena je prilis vysoko. Za tie prachy uz pomaly moze byt aj Grand Scenic.Je to sice zabozrut ale ono to zase taka strasna nevyhoda nie je..
Nemozem si pomoct ale momentalne sa mi v miniMPV zda jednickou Kia Venga.
Rozbalit vlákno
7
10. 5. 2010 19:37
Re: Pekna ale megalomanska
Cena je príliš vysoko?
10. 5. 2010 19:42
Re: Pekna ale megalomanska
Podla mna ano. Zaklad v Nemecku je za 15900 €. Otazka ako bude atmosfera 1.4 pouzitelna. Je pravda, ze je vacsia a kvalitnejsie vypracovana ako konkurencia, otazkou ale je ci to oceni cielova skupina zakaznikov Merivy I.
10. 5. 2010 21:15
Re: Pekna ale megalomanska
Neber nemecké ceny, porovnaj si u iných áut, sú obvykle dosť odlišné. Alebo, keď už, porovnávaj nemecé ceny u všetkých. Ale ja si myslím, že bude lepšie počkať na tie naše a až potom ich komentovať.
10. 5. 2010 21:51
Re: Pekna ale megalomanska
mas pravdu. Da sa ocakavat, ze ta cena bude o cca 17% nizsie ak vychadzam z porovnania cien Astry. To by menilo situaciu.Tak sa nechame prekvapit.

Cena je v tejto triede velmi dolezita..diamantovy kovboji si taketo auto nekupuju :-)
anonym
10. 5. 2010 22:13
Re: Pekna ale megalomanska
Neoficiálně se v ČR bude cena pohybovat pár tisíc nad 300 tisícovou hranicí, na slovensku se hovoří o částce 12.500,-
11. 5. 2010 06:23
Re: Pekna ale megalomanska
Čiže +/- ako C3 Picasso lebo Venga. ;-)
10. 5. 2010 21:27
Re: Pekna ale megalomanska
Je to švorcák. Nemá nadhled diamantového kovboje.
11. 5. 2010 08:03
prepadak roka !!!!
No tak to je teda pekny hnus....., este nech niekto skusi napisat ze korea alebo japonci su bezpohlavni, pretoze neviem co by som mal napisat na tuto zrudu......ale jasne je to "europske" tak sa to bude predavat.
No a tie zadne dvere, to je vtip roka !!!!!!! 8-s
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Kajfik"
11. 5. 2010 13:19
Re: prepadak roka !!!!
:no:
11. 5. 2010 14:38
Re: prepadak roka !!!!
Ja by som povedal, že ako prepadak a zaroven vtip roka si sa teraz prejavil ty...