Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volvo: Nové pětiválce D3 (120 kW) a D4 (130 kW), modernizace šestiválců 3,2 (179 kW) a T6 (224 kW)

68 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Dvojlitrový patvalec je konfigurácia, ktorú si snád od cias Fiatu Brav👋Marea v ponuke akejkolvek automobilky nepamatám. Ak teraz vsetci znizujú objemy a pocet valcov, Volvo ide proti prúdu a ponúka uz v najoblúbenejsej kategórii dvojlitrových dízlov patvalec. O kultivovanejsom chode tejto konfigurácie ja snád zbytocné sa bavit a je nadmieru sympatické, ze Volvo túto konfiguráciu drzí a rozsiruje i napriek trendom (nizsie trecie straty, menej súciastok, lacnejsia výroba atd. pristvorvalcoch). :yes:
jossalito
I takto se dá omluvit absolutní impotence v nabídce šestiválcové nafty. :-!
Avatar - Dinar
Dinar
Dvoulitrový dýzlový šestiválec někdo má?
jossalito
Nepíšu o dvoulitrovém šestiválci.
Avatar - Dinar
Dinar
Ale Iudex píše o dvoulitru.
jossalito
Mířil jsem úplně někam jinam.
Avatar - Dinar
Dinar
😄 jasně, trefils špatné vlákno.
Avatar - iudex
iudex
>😁 :yes:
v návaznosti na Dinarův koment - pro Volvo je oproti konkurenci jednoznačné plus, že v kategorii dvoulitrů bude nabízet naftové agregáty ve víceválcové konfiguraci ! O tom, že R5 je technicky lepší nežli V6 nemá smysl se rozepisovat.
jossalito
A já bych řekl, že to tedy smysl má se rozepisovat. V čem je R5 lepší, než V6 v naftě?

Vzhledem k tomu, že volvo díky absenci konfigurace podvozku pro podélně uložené motory musí používat max. pětiválce, nebo si nechat šestiválec specieně zkonstruovat od Yamahy, v tom nevidím žádné plus.
Auto má malý rejd, velký poloměr otáčení, výměna rozvodů je hotový hlavolam. Že by byl motor nějak více kultivovaný než Vé šestka se nedá mluvit.
Avatar - Dinar
Dinar
S tímhle souhlas, absence V6 dýzlů u Volva je kvůli problematické zástavbě pochopitelná, ale použití R5 žádnou výhodu oproti V6kám nedává, je to jednoznačný hendikep.
Avatar - eLzyx
eLzyx
zkusil jste se někdy zamyslet nad tím, proč Volvo nemá podélně uložené motory? Zkusím vás nasměrovat tím správným směrem ... bezpečnost. A když si na tom značka zakládá, tak ostatní negativa jdou stranou.

A k tomu šestiválci od Yamahy, když nevíte, neplácejte nesmysly. S techniky od Yamahy dělalo Volvo osmiválec.
Avatar - Dinar
Dinar
S tou Yamahou máš pravdu, ale nic to nemění na faktu, že ač je dvouturbový D5 pokrok, nedá se srovnat s žádným šestiválcem kolem tří litrů od konkurence. Tady prostě Volvo nemá co nabídnout, a je to znát.
Avatar - eLzyx
eLzyx
tak nad tímhle naštěstí brečet nemusím.
Přijde mi ubohé tankovat do osobáku naftu. Smrdí to, nejede to, furt se musí řadit(nízký rozsah otáček) a jsou s tím spojená různá emiseškrtícíkurvítka. Díky nechci.
Volvo, Jaguar, MB a jim podobné jsou auta s imagí kultivovaných elegantních aut. Proč do nich cpát smradlavý nekutivovaný diesel? Byť se motoráři snaží jejich nekultivovanost potlačit - ovšem za jakou cenu?

Spíš mě mrzí utnutí vývoje a výroby klasického turbobenzinového pětiválce - T5 😢
kuko
čistě ze zvědavosti a hypoteticky - když S80 pojme V8 (nebo je to R8?) tak by se tam asi vlezla i V6 nebo ne?

druhá věc - R5 je určitě bohatě postačující proti konkurenčním 4válcům, ale V6 nabírají na síle s každou novou generací a tady trošku Volvo strácí krok. Proč se Volvo u nafty drží této vývojové větvy, když u benzinu ji naopak opouští?
Avatar - eLzyx
eLzyx
tak ona ta V8 je tak kompaktní, že benzinová 3.2 R6 je o chlup delší. Takže by se tam teoreticky vešel i R6 diesel (V6 tedy na 100😖. Otázkou je, jestli je pro Volvo prioritou. Prioritním trhem je USA, severské země, Čína, dlouho dlouho nic a pak zbytek Evropy. Nevím jak v Číně, ale v USA a ve Švédsku/Finsku je poptávka hlavně po benzinových verzích.
Avatar - Dinar
Dinar
Jistěže by se V6 vešel, napříč, ale Volvo ho jaksi nemělo kde vzít, u Fordu nebyl, proč ho samo nevyvíjelo, o tom můžem leda spekulovat, dnes už by mělo min. čtyři modelové řady, kam by se mu hodil. Ale není, rozbor prioritních trhů s tím, že Evropa nehraje roli, nesedí, tohle připomíná subaru písně apod. Jinými slovy, absence dýzlového šestiválce (coby nejrozšířenější motorizace premiové vyšší střední a SUVéček) znamená pro Volvo problém, protože ten počet aut, který v Evropě kvůli jeho absenci neprodá citelně chybí, nejen pro nerealizovaný zisk, ale hlavně pro ředění nákladů díky větším seriím. Volvo je pořád malá automobilka, což znamená stálé potenciální ohrožení.
Deadlift
Ze u Fordu nebyl a neni V6 v nafte? Asi zijes na jine planete a co vyrabi porad Ford ve sve tovarne pro PSA, Jaguar a LD atd..? >😁

Naftovou Duratorq V6 (3.0 nastupce 2.7) uz minimalne druhe generace.

Jo ze ho nedostava prodane Volvo je vec jina, nepodstatna. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Stejně nepodstatná, jako že ho nedostává ani žádný Ford. >😁 Zajímavý výrobce, který vyrábí motor pro všechny, jen ne pro sebe. Ono je to trochu jinak, jako obvykle, že se ti z toho sukují výtahová lana, je tvůj problém.

Ford spoluvyrábí motor, který ovšem není schopen ve svých (dříve i Volvu) modelech použít, protože tahle auta mají motory zastavěny napříč a Ford ani Volvo k V6 dýzlu jaksi nemají pro tuto zástavbu převodovku. Jiné vysvětlení nemám, proč si v tom případě nedomluví převodovku od PSA těžko říct, důvodů může být x, že ale Volvo nemělo tím pádem kam sáhnout, je prostě fakt.
Jak jsem psal výše, papírově nestačí ani těm 4-válcům... Ani když bychom handicap těch 150ccm oproti MB OM651 přepočetli na litrový výkon a točivý moment..
Avatar - Dinar
Dinar
To není otázka osobních preferencí, prostě vyšší střední jede na šestiválcové naftě, že existují i jiné možnosti, je fajn, že Volvu šestiválcový dýzl chybí, je zase fakt.
P.S. Sám mám S80 právě s 2,5T, abys mě nepodezíral z náklonnosti k naftě. 😉
Papírově ho drtí i německé čtyřválce - MB 250 CDI (OM651).

V kultivovanosti bude asi válec navíc výhoda pro Volvo... Ale krouťák 500Nm u MB je prostě síla...
... dovolím si tedy oponovat. Pokud vezmu v úvahu kultivovanost chodu s ohledem na geometrii klikové hřídele a pořadí zapalování je pořadí následující : R4-V6-R5-V8-R6. Souvisí to i s uložením klikové hřídele, vemu-li v potaz kvadratický poměr vrtání/zdvih a konvenční uspořádání - tj. V6 90° resp. 60° (tam je výraznější baryton ve vyšších otáčkách)a V8 90°. Ne nadarmo se říká, že nic neběží tak tiše jako řadové šestiválce, alespoň co se vibrací týče. Máte pravdu v jedné věci - asice, že R5 je poměrně hlučný na volnoběh, obzvláště u Volva, které má u svých zážehových pětiválců vyšší zdvih přičemž potřebuje více obrátek startéru při spouštění, ovšem pětiválec ve vyšších otáčkách oproti V6 téměr "ztichne" a zvoní jako by měl o 3 válce navíc. Nechci se s vámi přít, jezdil jsem s obojím, chce to vyzkoušet. O tom, že R5 je na klice 6krát uložený nemluvě.
Avatar - Dinar
Dinar
Technicky oddůvodněno to zní hezky, faktem je, že šestiválec ať řadový či V6 (v benzinu či naftě) zní jak na volnoběh tak vytočený určitě lépe (méně hrubě a celkově produkuje méně hluku) než řadový pětiválec Volvo v kterémkoliv vzájemně porovnatelném modelu. Neříkám, že rodzíl je nějak dramatický, jako např. R4 vs. R6/V6, ale je.
Avatar - Dinar
Dinar
Tak ona je to celkem logická cesta, máš hotový motor, zmenšíš objem, nákladově určitě levnější na vývoj, než zcela nový čtyřválec. 😉
Avatar - iudex
iudex
O tom niet sporu. Ale Volvo má k dispozícii 2,0 R4 (100 kW), ktorý pouzíva a mohlo ho dalej poladit, cize vývoj by tam bol este menej nárocný ako zmensovanie objemu D5.
webpaja
Dědictví Fordu, asi vědí kam chtějí směřovat a že R5 jim poskytne podstatně větší kulturu chodu vhodnou pro vyšší řady...
Avatar - Dinar
Dinar
Přesně tak, navíc (zejména dle anglických testů) v každém Volvu se ten fordí motor chová nekultivovaně, v mondeu a focusu je to hladký sameťák, jak ho ale strčí do Volva hned je to hrubián s turboefektem. >😁 😉
Avatar - iudex
iudex
Uz som chcel reagovat, ze ani vo Forde zrovna zamatovo nebezí, ked mi dosla tá irónia :yes: (ale lepsie neskoro ako nikdy).
Zhrnme to asi tak, ze ziadny stvorvalcový dízel "sametákom" nebude, a to ani z ligy najlepsích bavorských.
Avatar - Dinar
Dinar
Mě o tom přesvědčovat nemusíš, pro mě je dýzl v autě krajní řešení. 😄 😉
kubiki
a boxer-diesel od Subaru???
Avatar - eLzyx
eLzyx
ten PSA šmejd sem netahejte. Moc dobře vědí, proč se ho zbavit a jít vlastní cestou.
Deadlift
Verze co ma PSA opravdu nedosahuje kvalit, ktere ma verze Fordu ve Volvu. >😁 Vlastni cestou myslis cinskou cestou? Z te ocekavane kvality uz ted jdu do kolen. >😁

Ford se zbavil dost cervaveho jablka, good luck Cinani. :yes:
Avatar - eLzyx
eLzyx
jj, červivá jablka odpadla od poraženého stromu - Fordu. Bohužel ta jablka sebrali Číňani ;-\
Takže z mého pohledu Volvo ukončilo činnost v březnu 2010. Co produkuje dál - mě sice zajímá, ale nikdy si to nekoupím. Naštěstí Saab vstává z mrtvých, takže má automobilisticko-spotřebitelská cesta má stále svůj směr :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Půlku MB dneska vlastní arabové, jaguar Indiáni, a co? Z mého pohledu je to trochu zbytečná hysterie kolem těch Číňanů. Podstatné z hlediska budoucnosti, míněno kvalit budoucích modelů, je, kolik si majitel bude moci dovolit pustit prostředků do vývoje. Tady bych si na zmíněného Číňana docela vsadil ve srovnání s Koenigseggem.
Avatar - eLzyx
eLzyx
Arabové a Indové jsou naprosto jiná sorta lidí, s naprosto jiným smýšlením. Už jen to, že Li Šu-Fu řekl, že bez přesunu části výroby dílů do Číny automobilka Volvo nemá šanci zlevnit=konkurovat, znamená pro mě jediné ... šizení kde se dá. Oni Číňani umí vyrábět kvalitní věci - pokud na to mají prostředky.
Díky nemám zájem. Raději finančně podpořím Saab či BMW.
v clanku nie je ani zmienka o uplne novom motore 2,0 GTDI - preplnany benzin. Volvo pritom avizovalo ich nasadenie do novej S60 a minimalne tiez XC60.
Deadlift
Asi myslis Ford EcoBoost. >😁 Volvo je prodane... >😁 [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Děkuji! 😄
Avatar - Dinar
Dinar
To druhé má být co?
Aha moment!
Aha moment![odkaz]
Avatar - Dinar
Dinar
Obecně, rady ohledně 1,8tdci bývají ve smyslu, je lepší se jim vyhnout. Zřejmě kvůli náchylnosti k poruchám, osobně s nimi z uživ. hlediska zkušenost nemám. Pokud jde o projev jsou ty verze v F1 nebo F2 prakticky jedno, je to hlučný a nijak extra úsporný motor, pokud neplánuješ nájezdy přes 30tis. ročně, pak si najdi focuse v benzínu, dýzl s nájezdem 130 nebo 170tis. bude vyžadovat investice tak jako tak a nakonec nic neušetříš. Jednoduchá benzinová 1,6 ti i s nájezdem 150tis. udělá lepší službu. Pokud jde o obecné srovnání generací focusu, pak celkem logicky je lepší dvojka, protože modernější, hlavně z hlediska vnitřní ergonomie, jízdní projev je podobný, dvojky mají lepší řazení a brzdy.
Jednička má zas (subjektivně)lepší plasty. Ale celkově je to asi jediná výhoda proti dvojce. Máš možnost koupit konstrukčně novější auto - lepší bezbečnost apod., nehledě na to že druhá generace si bude držet líp cenu a sousedi tomu začnou říkat "starej křáp" až o 3 roky později.
Ještě zvaž volbu motoru, záleží na tvém nájezdu. V tom bych k Dinarovi ještě doplnil, že je dost poznat i na jízdních vlastnostech, co máš nad přední nápravou. S benzíňákem je ta jízda znatelně lepší.
kuko
souhlas - olítaná nafta, pokaď člověk skutečně nenalítá hodně km ročně je docela blbá volba. Může být ok, ale může se taky hodně prodražit. Dinarova varianta - 1.6 benzín - zní rozhodně rozumněji, výběr bude určitě taky hodně široký a na normální ježdění to bude v pohodě. 😉
Deadlift
1,8 TDCi jsou uplne v pohode, naopak je doporucuji mozna i vice jak 1.6 TDCi. Dinar zkusenosti opravdu nema. 😉

1.6 benzin je ok, ale musi se tocit, aby jela, 1.8 benzin je horsi na spotrebu, ale jede, 2.0 benzin je velmi OK.
[odkaz]
Avatar - Dinar
Dinar
Ta tvoje kuří oka, to je vždycky drama. 1,8tdci je motor zvukově naprosto tragický, byť CR, horší než mnohá PD, která dokáže překonat maximálně spotřebou; vyšší. 😉
O jejich bezproblémovosti se dá docela jistě hezky počíst na různých ford fórech, např. tady [odkaz]
GTI
Dobré zprávy. Tak nějak to do sebe dobře pasuje - severskej silniční tank je svůj i v motorizaci. Kdo zkusil novou depětku, dá mi jistě za pravdu, že technici u volva se vzepjali ke skutečně oslavnému výkonu.

Co je však potřebné, ještě před tím, než se tu začne adorovat šest a více hrnků na poličce v garáži, napsat je to, že na světě je to tak, že jak BMW, tak Mercedes (a s jistým přimhouřením i AUDI) dělají prémii jaksi... mimovolně, automaticky, jsou to prostě ti... prémiovci. Prémiovci ve všem a dokonale. Co je prémie tu snad nemusím psát. Jinou platformu má obsazenou Volvo, Saab, dnes i Jaguar či Alfa Romeo. Tyto automobilky aspirují na prémii. Každá nějakou svou charakteristickou esencí. Volvo například příkladným akcentem na bezpečnost. A právě v tomto kontextu, při současné znalosti majetkových poměrů, v předmětné věci tedy především těch minulých, se motorizace Volv jeví v zásadně pozitivním světle. Aspirací volva není mít exklusivní prémiové motory, aspirací je mít motory, které podtrhnou zaměření automobilky. A přesně to se děje. Volvo dokázalo ze svého nijak závratného motorového portfolia vykřesat respektuhodné produkty. A než o to jde. Détři a čtyři budou jistě ve své třídě tím, čím je nová dépětka. Komu je to málo, musí jít jinam. Kdo zná Volva ví, že jinam se zpravidla neodchází.

Konečně je nutno si napsat, že Volvo je tím pravým Volvem až někde od třídy 60 výše. To jsou ti praví severští tahouni, vyvedení k bezpečnosti a (až na kokpit nové pětky) k bezkonkurenční estetické rozkoši v kabině. Dohromady s novými motory je to tedy opravdu reálně tak, že dnešní velká volva jsou velmi intenzivní inspirací pro ty, kdo se ve světě aut orientují.

Co se týká zítřka, pak jasnou (nekompromisní) vrcholnou prémiovou volbou je BMW 5 či MB-E na šestiválcích. Na novou AUDI A6 nutno počkat tuším do příštího léta. Pak jsou Volva (V70, S80) a pak je Superb na velkém benzínu. A dál? Dál je to pro ty, co musí dělat kompromis za kompromisem...

P.S. A nová S60? Bude prémiovým bleskem ve střední třídě.
kuko
mám sám ten pocit, že poslední dobou jsi k "subprémiovému", teda místu už "prémiovému" Volvo hodně milostivý? >😒] 😉
GTI
Jsou-li ti tvé vlastní pocity k smíchu, není potřeba se s touhle interní anomálií svěřovat na diskuzi.

Co se týká Volva, mám poměrně dlouho konzistentní názor - Festovní švédská automobilka, subprémiového charakteru, profilující se zejména na poli bezpečnosti, která v posledních třech čtyřech letech předvádí světu dokonalý tah na... garáž. Ostatní sis už přečetl nahoře.

Mimochodem, co říkáš na novou depětku?
Avatar - Dinar
Dinar
Já jí tleskám, je to ekvivalent k éčkovému 250cdi či bavorskému 23d nebo 525d, byť to je šestiválec. Otázkou opravdu je, zda by silnější šestiválec v portfoliu třeba S80/V70 pomohl ukrojit z krajíce všech těch prodaných A6 3,0tdi, 530d nebo E 350cdi, nemluvě o 535d nebo osmiválcových variantách konkurence. Možná, že ten balanc na hranici subpremie je aktuálním volvím maximem (možná i cílenou chytrou marketingovou strategií) a šestiválcové dýzly v S80/V70 by byly jen aspirací na stejně z principu nedosažitelné, aneb je tu někdo, kdo dá za tohle Volvo 2 mega? Těžko říct, nakonec i XC60 se bez něho obejde, kde chybí stoprocentně je XC90. 😉
kuko
úsměvné jsou spíš tvoje anomálie, o konzistentním postoji můžeš mluvit možná u VW, ale u Volva rozhodně ne 😉

nová D5 vypadá fajn. Jak píše Dinar, podezírám taky trošku Volvo že se cíleně snaží udržet na pozici "alternativy" vůči neměcké prémiové trojce i na poli motorizací. V8 beru jako hlavně pro US trh zaměřený tah, samozřejmě s přidanou hodnotou v podobě nabídnout to v EU a zvýšit tím image.
Absence naftové V6 je ale asi cílený krok, i když je otázka, jestli tím víc získají nebo stratí. Proč si ještě pod Fordem nevzali 2.7HDI třeba? Když 1.6 a 2.0 ano. Skutečně je za tím jen prostorový problém?
V každém případě evoluce D5 je chválihodný počin, otázka je, kam až se touto cestou dá dostat.
Avatar - positivemind
positivemind
Jaguar je stále prémiová značka - sice v posledních letech trošku ztratila, ale stále je.

Alfa prémie nikdy nebude, stejně jako VW či další - a kdyby se prémií staly, stávající prémie budou "nadprémie".
Včera se zde objevil článek o novinkách v motorizacích u MB a tak nelze nesrovnávat...

Rozdíl v atmosférických šestiválcích je markantní... Ve výkonech a především ve spotřebě...

Volvo 3.2 179kW a 320Nm (8,9 l/100km v S80)
M-B 3.5 225kW a 370Nm (7,6 l/100km v S-klasse)
Navtech
[odkaz]

[odkaz]
Sice už to tady bylo ale i tak je to sranda...

Neví někdo jak to komentovali...??

švédsky neumím... A co jsem pochytil anglicky tak akorát řekl, že auto je vybaveno bezpečnostním systémem což kolize neukázala...

Tohle by si měl pouštět GTI na dobrou noc... Večerníček o zbožšťované S60...

Já bych do toho nesed... >😁 A kolem akcelerátoru Toyoty se dělá humbuk...
O Volvu se povídá, že je bezpečné ale bože chraň aby to někdo zkoušel... >😁 >😁
Avatar - eLzyx
eLzyx
mě to moc vtipné nepřijde. Já to před 14dny otestoval - ne svojí vinou. A musím konstatovat, že je bezpečné. Nejen že z "dálniční rychlosti" ubrzdilo, co mohlo (na 12m), ale i po dvou silných nárazech bylo pohybu schopné a já z auta vylezl nezraněn. Volvo for Life :yes:
Viník ujel ... škoda, že jsem ho taky netrefil.
kuko
viník ujel... to jsi už druhý za relativně krátkou dobu, co narazil na takového sviňáka. Sousedka nedávno zastavila na výjezdu na hlavní, zezadu do ní ťukl nějaký ňouma a než se odpásovala a vylezla, ten h**l dupnul na plyn a bylo po něm...
Ještě že PČR kontroluje pravidelně lékárničky, tím všechny piráty pochytá a na silnicích bude bezpečněji :-!
Avatar - eLzyx
eLzyx
naštěstí mám havarijku. Takže teď řeším, jestli půjde o totálku, nebo se to bude opravovat. A nejsem si jist, co je lepší. Svoje auto znám, spolehlivost vynikající, výkon, výbava přesně podle mého gusta. Dostat prachy za totálku, tak dosáhnu na maximálně nějakou nevybavenou a nevýkonnou ludru ;-\ Na druhou stranu, rána to byla slušná a kdo ví, kde se co hlo.
Navtech
Vážně to nechceš zkusit? Tobě se už určitě nic horšího nestane.
Od tebe to sedí... He he..... To auto šlo na novinářskou prezentaci takže mělo být 100pro funkční... De facto skoro jako by šlo do prodeje... A vida ono to nefunguje... Jestli si myslíš, že je to OK tak si to užij... Tobě zřejmě stačí, že za to zaplatíš a že si s tím můžeš tahat triko před sousedy... Co na tom že to nefunguje...

Nezlob se ale... :no: :no: :no: :no:
Navtech
Ze všech sousedů mám nejhorší auta.
A trhá ti to žíly? Bez ohledu na technickou náročnost toho řešení si tahle situce o posměšky a ostudu opravdu říká... Takže se nediv že na nejapné poznámky reaguju podrážděně..

Ale kdyby měl někdo něco alespoň trochu konstruktivního či k věci tak sem s tím...
kuko
přestěhuj se k nám, tam budeš stále za hvězdu 😉

samozřejmě jen dokaď si nekoupím toho výlágrovanýho Saaba >😒]
Avatar - iudex
iudex
Vtipné to je len v kontexte tej medzinárodnej ostudy; stat sa to v reálnej premávke vodicovi, ktorý sa spolieha na tento systém (hoci myslím, ze v panike kazdý stupí na brzdu, systém-nesystém) a bude nazive, tazko bude potom vykecávat policajtom/poistovni/súdu, ze jeho auto malo samobrzdiaci systém, ktorý práve zlyhal.
Navtech
Přeskočilo ti vlákno.
I kdyby si uspěl tak auto už budeš mit navždycky bourané... Nehledě na to že to má fungovat i při vyších rychlostech, kde již pochopitelně není zaručeno úplné zastavení vozu (pouze maximální zpomalení). Takže tě to může stát i život.. Skvělá získaná hodnota za vynaložené peníze teda...

Za tohle jim ta ostuda tedy jednoznačně patří... Prohlašovat se za jedničku v bezpečnosti, i přes očividnou nespolehlivost (nefunkčnost) si o to vyloženě říká...