Novinky
Volvo: Nové pětiválce D3 (120 kW) a D4 (130 kW), modernizace šestiválců 3,2 (179 kW) a T6 (224 kW)
68 komentářů
v clanku nie je ani zmienka o uplne novom motore 2,0 GTDI - preplnany benzin. Volvo pritom avizovalo ich nasadenie do novej S60 a minimalne tiez XC60.
[odkaz]
[odkaz]
Děkuji! 😄
[odkaz]
Děkuji! 😄
To druhé má být co?
Aha moment![odkaz]
Obecně, rady ohledně 1,8tdci bývají ve smyslu, je lepší se jim vyhnout. Zřejmě kvůli náchylnosti k poruchám, osobně s nimi z uživ. hlediska zkušenost nemám. Pokud jde o projev jsou ty verze v F1 nebo F2 prakticky jedno, je to hlučný a nijak extra úsporný motor, pokud neplánuješ nájezdy přes 30tis. ročně, pak si najdi focuse v benzínu, dýzl s nájezdem 130 nebo 170tis. bude vyžadovat investice tak jako tak a nakonec nic neušetříš. Jednoduchá benzinová 1,6 ti i s nájezdem 150tis. udělá lepší službu. Pokud jde o obecné srovnání generací focusu, pak celkem logicky je lepší dvojka, protože modernější, hlavně z hlediska vnitřní ergonomie, jízdní projev je podobný, dvojky mají lepší řazení a brzdy.
Jednička má zas (subjektivně)lepší plasty. Ale celkově je to asi jediná výhoda proti dvojce. Máš možnost koupit konstrukčně novější auto - lepší bezbečnost apod., nehledě na to že druhá generace si bude držet líp cenu a sousedi tomu začnou říkat "starej křáp" až o 3 roky později.
Ještě zvaž volbu motoru, záleží na tvém nájezdu. V tom bych k Dinarovi ještě doplnil, že je dost poznat i na jízdních vlastnostech, co máš nad přední nápravou. S benzíňákem je ta jízda znatelně lepší.
Ještě zvaž volbu motoru, záleží na tvém nájezdu. V tom bych k Dinarovi ještě doplnil, že je dost poznat i na jízdních vlastnostech, co máš nad přední nápravou. S benzíňákem je ta jízda znatelně lepší.
1,8 TDCi jsou uplne v pohode, naopak je doporucuji mozna i vice jak 1.6 TDCi. Dinar zkusenosti opravdu nema. 😉
1.6 benzin je ok, ale musi se tocit, aby jela, 1.8 benzin je horsi na spotrebu, ale jede, 2.0 benzin je velmi OK.
[odkaz]
1.6 benzin je ok, ale musi se tocit, aby jela, 1.8 benzin je horsi na spotrebu, ale jede, 2.0 benzin je velmi OK.
[odkaz]
Dobré zprávy. Tak nějak to do sebe dobře pasuje - severskej silniční tank je svůj i v motorizaci. Kdo zkusil novou depětku, dá mi jistě za pravdu, že technici u volva se vzepjali ke skutečně oslavnému výkonu.
Co je však potřebné, ještě před tím, než se tu začne adorovat šest a více hrnků na poličce v garáži, napsat je to, že na světě je to tak, že jak BMW, tak Mercedes (a s jistým přimhouřením i AUDI) dělají prémii jaksi... mimovolně, automaticky, jsou to prostě ti... prémiovci. Prémiovci ve všem a dokonale. Co je prémie tu snad nemusím psát. Jinou platformu má obsazenou Volvo, Saab, dnes i Jaguar či Alfa Romeo. Tyto automobilky aspirují na prémii. Každá nějakou svou charakteristickou esencí. Volvo například příkladným akcentem na bezpečnost. A právě v tomto kontextu, při současné znalosti majetkových poměrů, v předmětné věci tedy především těch minulých, se motorizace Volv jeví v zásadně pozitivním světle. Aspirací volva není mít exklusivní prémiové motory, aspirací je mít motory, které podtrhnou zaměření automobilky. A přesně to se děje. Volvo dokázalo ze svého nijak závratného motorového portfolia vykřesat respektuhodné produkty. A než o to jde. Détři a čtyři budou jistě ve své třídě tím, čím je nová dépětka. Komu je to málo, musí jít jinam. Kdo zná Volva ví, že jinam se zpravidla neodchází.
Konečně je nutno si napsat, že Volvo je tím pravým Volvem až někde od třídy 60 výše. To jsou ti praví severští tahouni, vyvedení k bezpečnosti a (až na kokpit nové pětky) k bezkonkurenční estetické rozkoši v kabině. Dohromady s novými motory je to tedy opravdu reálně tak, že dnešní velká volva jsou velmi intenzivní inspirací pro ty, kdo se ve světě aut orientují.
Co se týká zítřka, pak jasnou (nekompromisní) vrcholnou prémiovou volbou je BMW 5 či MB-E na šestiválcích. Na novou AUDI A6 nutno počkat tuším do příštího léta. Pak jsou Volva (V70, S80) a pak je Superb na velkém benzínu. A dál? Dál je to pro ty, co musí dělat kompromis za kompromisem...
P.S. A nová S60? Bude prémiovým bleskem ve střední třídě.
Co je však potřebné, ještě před tím, než se tu začne adorovat šest a více hrnků na poličce v garáži, napsat je to, že na světě je to tak, že jak BMW, tak Mercedes (a s jistým přimhouřením i AUDI) dělají prémii jaksi... mimovolně, automaticky, jsou to prostě ti... prémiovci. Prémiovci ve všem a dokonale. Co je prémie tu snad nemusím psát. Jinou platformu má obsazenou Volvo, Saab, dnes i Jaguar či Alfa Romeo. Tyto automobilky aspirují na prémii. Každá nějakou svou charakteristickou esencí. Volvo například příkladným akcentem na bezpečnost. A právě v tomto kontextu, při současné znalosti majetkových poměrů, v předmětné věci tedy především těch minulých, se motorizace Volv jeví v zásadně pozitivním světle. Aspirací volva není mít exklusivní prémiové motory, aspirací je mít motory, které podtrhnou zaměření automobilky. A přesně to se děje. Volvo dokázalo ze svého nijak závratného motorového portfolia vykřesat respektuhodné produkty. A než o to jde. Détři a čtyři budou jistě ve své třídě tím, čím je nová dépětka. Komu je to málo, musí jít jinam. Kdo zná Volva ví, že jinam se zpravidla neodchází.
Konečně je nutno si napsat, že Volvo je tím pravým Volvem až někde od třídy 60 výše. To jsou ti praví severští tahouni, vyvedení k bezpečnosti a (až na kokpit nové pětky) k bezkonkurenční estetické rozkoši v kabině. Dohromady s novými motory je to tedy opravdu reálně tak, že dnešní velká volva jsou velmi intenzivní inspirací pro ty, kdo se ve světě aut orientují.
Co se týká zítřka, pak jasnou (nekompromisní) vrcholnou prémiovou volbou je BMW 5 či MB-E na šestiválcích. Na novou AUDI A6 nutno počkat tuším do příštího léta. Pak jsou Volva (V70, S80) a pak je Superb na velkém benzínu. A dál? Dál je to pro ty, co musí dělat kompromis za kompromisem...
P.S. A nová S60? Bude prémiovým bleskem ve střední třídě.
mám sám ten pocit, že poslední dobou jsi k "subprémiovému", teda místu už "prémiovému" Volvo hodně milostivý? >😒] 😉
Jsou-li ti tvé vlastní pocity k smíchu, není potřeba se s touhle interní anomálií svěřovat na diskuzi.
Co se týká Volva, mám poměrně dlouho konzistentní názor - Festovní švédská automobilka, subprémiového charakteru, profilující se zejména na poli bezpečnosti, která v posledních třech čtyřech letech předvádí světu dokonalý tah na... garáž. Ostatní sis už přečetl nahoře.
Mimochodem, co říkáš na novou depětku?
Co se týká Volva, mám poměrně dlouho konzistentní názor - Festovní švédská automobilka, subprémiového charakteru, profilující se zejména na poli bezpečnosti, která v posledních třech čtyřech letech předvádí světu dokonalý tah na... garáž. Ostatní sis už přečetl nahoře.
Mimochodem, co říkáš na novou depětku?
Já jí tleskám, je to ekvivalent k éčkovému 250cdi či bavorskému 23d nebo 525d, byť to je šestiválec. Otázkou opravdu je, zda by silnější šestiválec v portfoliu třeba S80/V70 pomohl ukrojit z krajíce všech těch prodaných A6 3,0tdi, 530d nebo E 350cdi, nemluvě o 535d nebo osmiválcových variantách konkurence. Možná, že ten balanc na hranici subpremie je aktuálním volvím maximem (možná i cílenou chytrou marketingovou strategií) a šestiválcové dýzly v S80/V70 by byly jen aspirací na stejně z principu nedosažitelné, aneb je tu někdo, kdo dá za tohle Volvo 2 mega? Těžko říct, nakonec i XC60 se bez něho obejde, kde chybí stoprocentně je XC90. 😉
úsměvné jsou spíš tvoje anomálie, o konzistentním postoji můžeš mluvit možná u VW, ale u Volva rozhodně ne 😉
nová D5 vypadá fajn. Jak píše Dinar, podezírám taky trošku Volvo že se cíleně snaží udržet na pozici "alternativy" vůči neměcké prémiové trojce i na poli motorizací. V8 beru jako hlavně pro US trh zaměřený tah, samozřejmě s přidanou hodnotou v podobě nabídnout to v EU a zvýšit tím image.
Absence naftové V6 je ale asi cílený krok, i když je otázka, jestli tím víc získají nebo stratí. Proč si ještě pod Fordem nevzali 2.7HDI třeba? Když 1.6 a 2.0 ano. Skutečně je za tím jen prostorový problém?
V každém případě evoluce D5 je chválihodný počin, otázka je, kam až se touto cestou dá dostat.
nová D5 vypadá fajn. Jak píše Dinar, podezírám taky trošku Volvo že se cíleně snaží udržet na pozici "alternativy" vůči neměcké prémiové trojce i na poli motorizací. V8 beru jako hlavně pro US trh zaměřený tah, samozřejmě s přidanou hodnotou v podobě nabídnout to v EU a zvýšit tím image.
Absence naftové V6 je ale asi cílený krok, i když je otázka, jestli tím víc získají nebo stratí. Proč si ještě pod Fordem nevzali 2.7HDI třeba? Když 1.6 a 2.0 ano. Skutečně je za tím jen prostorový problém?
V každém případě evoluce D5 je chválihodný počin, otázka je, kam až se touto cestou dá dostat.
Včera se zde objevil článek o novinkách v motorizacích u MB a tak nelze nesrovnávat...
Rozdíl v atmosférických šestiválcích je markantní... Ve výkonech a především ve spotřebě...
Volvo 3.2 179kW a 320Nm (8,9 l/100km v S80)
M-B 3.5 225kW a 370Nm (7,6 l/100km v S-klasse)
Rozdíl v atmosférických šestiválcích je markantní... Ve výkonech a především ve spotřebě...
Volvo 3.2 179kW a 320Nm (8,9 l/100km v S80)
M-B 3.5 225kW a 370Nm (7,6 l/100km v S-klasse)
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Sice už to tady bylo ale i tak je to sranda...
Neví někdo jak to komentovali...??
švédsky neumím... A co jsem pochytil anglicky tak akorát řekl, že auto je vybaveno bezpečnostním systémem což kolize neukázala...
Tohle by si měl pouštět GTI na dobrou noc... Večerníček o zbožšťované S60...
Já bych do toho nesed... >😁 A kolem akcelerátoru Toyoty se dělá humbuk...
Neví někdo jak to komentovali...??
švédsky neumím... A co jsem pochytil anglicky tak akorát řekl, že auto je vybaveno bezpečnostním systémem což kolize neukázala...
Tohle by si měl pouštět GTI na dobrou noc... Večerníček o zbožšťované S60...
Já bych do toho nesed... >😁 A kolem akcelerátoru Toyoty se dělá humbuk...
O Volvu se povídá, že je bezpečné ale bože chraň aby to někdo zkoušel... >😁 >😁
mě to moc vtipné nepřijde. Já to před 14dny otestoval - ne svojí vinou. A musím konstatovat, že je bezpečné. Nejen že z "dálniční rychlosti" ubrzdilo, co mohlo (na 12m), ale i po dvou silných nárazech bylo pohybu schopné a já z auta vylezl nezraněn. Volvo for Life :yes:
Viník ujel ... škoda, že jsem ho taky netrefil.
Viník ujel ... škoda, že jsem ho taky netrefil.
viník ujel... to jsi už druhý za relativně krátkou dobu, co narazil na takového sviňáka. Sousedka nedávno zastavila na výjezdu na hlavní, zezadu do ní ťukl nějaký ňouma a než se odpásovala a vylezla, ten h**l dupnul na plyn a bylo po něm...
Ještě že PČR kontroluje pravidelně lékárničky, tím všechny piráty pochytá a na silnicích bude bezpečněji :-!
Ještě že PČR kontroluje pravidelně lékárničky, tím všechny piráty pochytá a na silnicích bude bezpečněji :-!
naštěstí mám havarijku. Takže teď řeším, jestli půjde o totálku, nebo se to bude opravovat. A nejsem si jist, co je lepší. Svoje auto znám, spolehlivost vynikající, výkon, výbava přesně podle mého gusta. Dostat prachy za totálku, tak dosáhnu na maximálně nějakou nevybavenou a nevýkonnou ludru ;-\ Na druhou stranu, rána to byla slušná a kdo ví, kde se co hlo.
Vážně to nechceš zkusit? Tobě se už určitě nic horšího nestane.
Od tebe to sedí... He he..... To auto šlo na novinářskou prezentaci takže mělo být 100pro funkční... De facto skoro jako by šlo do prodeje... A vida ono to nefunguje... Jestli si myslíš, že je to OK tak si to užij... Tobě zřejmě stačí, že za to zaplatíš a že si s tím můžeš tahat triko před sousedy... Co na tom že to nefunguje...
Nezlob se ale... :no: :no: :no: :no:
Nezlob se ale... :no: :no: :no: :no:
Ze všech sousedů mám nejhorší auta.
A trhá ti to žíly? Bez ohledu na technickou náročnost toho řešení si tahle situce o posměšky a ostudu opravdu říká... Takže se nediv že na nejapné poznámky reaguju podrážděně..
Ale kdyby měl někdo něco alespoň trochu konstruktivního či k věci tak sem s tím...
Ale kdyby měl někdo něco alespoň trochu konstruktivního či k věci tak sem s tím...
Vtipné to je len v kontexte tej medzinárodnej ostudy; stat sa to v reálnej premávke vodicovi, ktorý sa spolieha na tento systém (hoci myslím, ze v panike kazdý stupí na brzdu, systém-nesystém) a bude nazive, tazko bude potom vykecávat policajtom/poistovni/súdu, ze jeho auto malo samobrzdiaci systém, ktorý práve zlyhal.
I kdyby si uspěl tak auto už budeš mit navždycky bourané... Nehledě na to že to má fungovat i při vyších rychlostech, kde již pochopitelně není zaručeno úplné zastavení vozu (pouze maximální zpomalení). Takže tě to může stát i život.. Skvělá získaná hodnota za vynaložené peníze teda...
Za tohle jim ta ostuda tedy jednoznačně patří... Prohlašovat se za jedničku v bezpečnosti, i přes očividnou nespolehlivost (nefunkčnost) si o to vyloženě říká...
Za tohle jim ta ostuda tedy jednoznačně patří... Prohlašovat se za jedničku v bezpečnosti, i přes očividnou nespolehlivost (nefunkčnost) si o to vyloženě říká...
Vzhledem k tomu, že volvo díky absenci konfigurace podvozku pro podélně uložené motory musí používat max. pětiválce, nebo si nechat šestiválec specieně zkonstruovat od Yamahy, v tom nevidím žádné plus.
Auto má malý rejd, velký poloměr otáčení, výměna rozvodů je hotový hlavolam. Že by byl motor nějak více kultivovaný než Vé šestka se nedá mluvit.
A k tomu šestiválci od Yamahy, když nevíte, neplácejte nesmysly. S techniky od Yamahy dělalo Volvo osmiválec.
Přijde mi ubohé tankovat do osobáku naftu. Smrdí to, nejede to, furt se musí řadit(nízký rozsah otáček) a jsou s tím spojená různá emiseškrtícíkurvítka. Díky nechci.
Volvo, Jaguar, MB a jim podobné jsou auta s imagí kultivovaných elegantních aut. Proč do nich cpát smradlavý nekutivovaný diesel? Byť se motoráři snaží jejich nekultivovanost potlačit - ovšem za jakou cenu?
Spíš mě mrzí utnutí vývoje a výroby klasického turbobenzinového pětiválce - T5 😢
druhá věc - R5 je určitě bohatě postačující proti konkurenčním 4válcům, ale V6 nabírají na síle s každou novou generací a tady trošku Volvo strácí krok. Proč se Volvo u nafty drží této vývojové větvy, když u benzinu ji naopak opouští?
Naftovou Duratorq V6 (3.0 nastupce 2.7) uz minimalne druhe generace.
Jo ze ho nedostava prodane Volvo je vec jina, nepodstatna. 😉
Ford spoluvyrábí motor, který ovšem není schopen ve svých (dříve i Volvu) modelech použít, protože tahle auta mají motory zastavěny napříč a Ford ani Volvo k V6 dýzlu jaksi nemají pro tuto zástavbu převodovku. Jiné vysvětlení nemám, proč si v tom případě nedomluví převodovku od PSA těžko říct, důvodů může být x, že ale Volvo nemělo tím pádem kam sáhnout, je prostě fakt.
P.S. Sám mám S80 právě s 2,5T, abys mě nepodezíral z náklonnosti k naftě. 😉
V kultivovanosti bude asi válec navíc výhoda pro Volvo... Ale krouťák 500Nm u MB je prostě síla...
Zhrnme to asi tak, ze ziadny stvorvalcový dízel "sametákom" nebude, a to ani z ligy najlepsích bavorských.
Ford se zbavil dost cervaveho jablka, good luck Cinani. :yes:
Takže z mého pohledu Volvo ukončilo činnost v březnu 2010. Co produkuje dál - mě sice zajímá, ale nikdy si to nekoupím. Naštěstí Saab vstává z mrtvých, takže má automobilisticko-spotřebitelská cesta má stále svůj směr :yes:
Díky nemám zájem. Raději finančně podpořím Saab či BMW.