Novinky
Tour je bohuzel dneska za tuto cenu jiz smesny pokus Skody, vzdyz za vyrazne nizsi penize se daji poridit nova auta stejne tridy ktera jsou vetzsi, vybavenejsi a s lepsimi motory, Ceed v kombiku s klimou a motorem 1,4 co pojede stejne jako jejich historicka 1,6 je za 280, Toura s klimou v kombiku a polovicni vybavou poridite za 300, tak stastnou ruku pri vyberu...
Ano Škodovka se směje, lidi to kupují a jen blb by to teda neprodával.
Asi tak, kolega je natvrdlý nebo ještě asi neví jak to v obchodě chodí. Přece nebudu zastavovat výrobu něčeho co jde na dračku. 😄
Asi nejde o kritiku automobilky ale skôr kupcov tourky 😉
Jenže když si koupíš Ceeda je to loterie. Je to nový auto a nikdo neví jako jehlou je to sešitý. Budeš s ním moc jezdit ještě za 10 a více let nebo se to rozsype a zrezaví? U Oktávky máš jistotu, že 10 let hravě vydrží jelikož je to bytelný auto a spousta takových i starších pořád jezdí a není na nich to stáří leckdy ani poznat. To si myslím, že je dost velkej trumf proč to lidi kupujou. Takže kupce tourky netřeba kritizovat.
no to je mozne ale kazda strana ma dve mince. N atoure sa setri kde sa da takze ktovie ako je to s kvalitou. A druha vec je ze nejde len o ceed ale o vsety auta, nove auta uz vyzeraju trosku inak ako tour ktory je z roku 1997... Ale pravda je na strane skodovky. Ked to tupci kupuju, naco zastavovat vyroby zejo?😊
No to s tím šetřením máš bohužel naprostou pravdu oktávky vyrobené cca kolem roku 2000 kvalitou rozhodně předčili ty co se prodávají dnes, ale i tak si myslím, že to Škodovka se svýma "cost savingama" a zefektivňováním výroby nestihla ještě úplně domrvit. To je ale obecný problém celé řady co Škodovka teď prodává. Fabie je zářný příklad.
Ano Fabie je zářný příklad jak píšeš, ale třeba Yeti se zatím projevuje kvalitou dost dobře, tak kde bude ten zakopaný pes
U Ceeda nemusis mit strach! 😉 Videl jsme Ceed najety 380tis.km za dva roky a absolutne nic! Cumel jsme opravdu jak blazen, na aute najezd nebyl absolutne poznat! Jediny problem ktery na aute byl tak bylo pouze utrzene madlo na dverich spolujezdce.
Jinak jednalo se o sluzebni vuz ze Slovenska, kde jsou silnice v jeste horsim stavu nez v cechach.
Jinak Octavka po 300 tis.km co jsem mel tu cest, tak valna vetsina je jiz viditelne ale hlavne slysitelne po smrti. Tod ma zkusenost! Jinak ma prvni Oct.1 byla po smrti od jiz cca 15.tis.km!
Jinak jednalo se o sluzebni vuz ze Slovenska, kde jsou silnice v jeste horsim stavu nez v cechach.
Jinak Octavka po 300 tis.km co jsem mel tu cest, tak valna vetsina je jiz viditelne ale hlavne slysitelne po smrti. Tod ma zkusenost! Jinak ma prvni Oct.1 byla po smrti od jiz cca 15.tis.km!
Asi nějakej problém na levým předním sedadle >😁
Aha, tedy každý, kdo si koupí Tour a né podřadný korejský vozík, je slušně řečeno nerozumný. Chápu to dobře?
Jo, chapes to dobre. Sedel si nekdy v ceedu? A v tom po faceliftu? Protoze zjevne ne, vez, ze je to jak kdybys presedl ze Š 120 do Favorita, pricemz Oktavka zde neni Favorit >😒] Oktavka je konstrukcne cca z poloviny 90. let minulyho stoleti a tomu odpovida vse, vypichnul bych napr. pasivni bezpecnost. To opravdu nechape jen nerozumny 😉
V ceedu jsem seděl, nic extra, odporný interiér, mizerný benzínový motor 1.4, nepřesné řazení, drcavý podvozek, mizerné utlumení hluku od kol a od podvozku, tedy žádný zázrak. Korejský vozík není o tolik lepší, je-li vůbec lepší, než zastaralá Octavia I. Minimálně ve zpracování interiéru, přesném řazení a podvozku je Octavia lepší o třídu.
Myslím, že spousta lidí taky vezme v úvahu, že ceed po hrbolech skáče jako koza, zatímco Tour je celkem s přehledem spolkne 😉
Mluvit v pripade Touru o polykani hrbolu je prinejmensim odvazne. Ja bych se dokonce nebal nazvat to nebetycnym blabolem. 😉
Obzvlaste v zatackach ta dlouha zad na kratkem rozvoru dela divy.
Obzvlaste v zatackach ta dlouha zad na kratkem rozvoru dela divy.
Můžeš mi ty divy popsat? 😄
Taky by mě zajímalo jaký divy myslíš. Osobně s ní někdy jezdím jako prase a zejména si vychutnávám zatáčky. To že by mi začal zadek něco vyvádět jak tu tvrdíš sem si fakt nevšimnul. Vezmi si klobouk, hoď si do auta za okno plato vajec a jeď zalejt kytky na hřbitov.
ak si s octavkou tour vychutnavas zatecky tak to si riadny masochista.. Si nejazdil v ziadnom focuse, BMW3 , golfe astre atd? s tymi sa da vychutnat nieco ale starsia octavka skakala jak zaba..
Jako jediný, čeho jsem si na oktávkách všimnul je, že se v těch zatáčkách nakloní. Ale neposkakujou, zadek je úplně v pohodě...
tak to máme asi podobnou zkušenost. Rozhodně bych to neviděl nijak dramaticky.
To tu vůbec neřeš, to je ohraná písinčka nějakého strejčka. Např Golfik je na tom lepe, ale Octava není nějaký poddruh v zatáčkách jak někteří píší. Jen se nakloní to ano, ale pokud nejsi magor, a nahle nepřetížíš cukavě vnější přední kolo tak umí říznout zatačku. však co si budeme povídat.
Tito lidé si prostě jen neumí zvyknout na její větší houpavost které se bojí a nejsou schopní s ní jezdit. Proto pak své karamboly svádí na podvozek atd. Ale řidič je kočí a musí vědět co smí a co ne, a nebo jen blbě blekotat jako ta koza
Tito lidé si prostě jen neumí zvyknout na její větší houpavost které se bojí a nejsou schopní s ní jezdit. Proto pak své karamboly svádí na podvozek atd. Ale řidič je kočí a musí vědět co smí a co ne, a nebo jen blbě blekotat jako ta koza
Plato vajec mas v hlave misto mozky ty internetovy teoretiku. Nejdriv se svez i v nejakem jinem aute nez v tve Octavce a potom zkus srovnavat.
se nemusíš hned tak rozčilovat. Co máš vlastně za auto? Možná že přeci jen jezdíš v něčem co jsem ještě neřídil 😄
>😁 :yes😒br />
To je syndrom "oktáfka!", lepsi auto na svete uz je jen Superb. TDI Superb >😁
To je syndrom "oktáfka!", lepsi auto na svete uz je jen Superb. TDI Superb >😁
No tak třeba 307 nic moc jako, Golfík no možná ty zatáčky proletí o 3km/h rychleji a Focus 1.generace? Jediná zadní náprava byla nadčasová. Octavia tedy nijak nevybočuje proti své dobové konkurenci.
Jenže kvůli teoretické rychlosti jakou mi auto dovolí projet zatáčku nikdo tyhle typy aut nekupuje. Nehledě na to, že když máš pořádný kola a gumy tak ti bude sedět jak formule1 i obyčejná Dačie. Tohle bych prostě u oktávky vůbec neřešil. Prostě ten podvozek na ježdění většině lidí stačí. Každý tu stejně jen omílá jak potřebuje vzadu víceprvek a pak s tím jezdí 50kou do práce a do kauflandu.
Tak tak tak, se nebojim rict. Ja jezdim v b5 passatu a taky viceprvek nepotrebuju, pac jezdim do prace a do kauflandu a sem tam na dalnici. Dulezite je, ze to zatoci doleva, kdyz otocim volantem taktez doleva, zrychli, kdyz pridam plyn a brzdi. + vnitrni prostor,ze.. Kdo si chce namlit hubu, namele si ji i s megaprvkem
Tak to ti doporučuju Škodu 1203. Do Kauflandu s ní zajedeš, zatočí doleva, když otočíš volantem doleva, doprava, když zatočíš volantem doprava, po dálnici to zvládá trochu pomaleji, ale taky zvládá a vnitřní prostornosti tam budeš mít daleko více než v Passatu.
Tyhle argumenty patří tak maximálně pro uchlácholení svého vlastního stavu a ne do diskuzi o autech, jinak by to dopadlo tak, jak jsem to předvedl v prvním odstavci. :no:
Tyhle argumenty patří tak maximálně pro uchlácholení svého vlastního stavu a ne do diskuzi o autech, jinak by to dopadlo tak, jak jsem to předvedl v prvním odstavci. :no:
toto od člověka co lítá favoritem a v popisu podvozku píše že není pomalý podvozek, ale řidič, jakoby tím naznačoval že Fávo ho rychlí má, ale řidiči to s ním neumí opravdu sedí. Není to něco podobného co se tu snaží napsat i kluci o Octavii? Že nemá pomalý podvozek, jen některým nesedí natolik že melou kraviny o tom že skáče jako koza, a z druhé strany zase říkají že se pohupuje, tak kde jsme? Rozmyslete se už 😉
Jacku, jsi trochu rozdvojený ve svých pohledech na svět. Srovnávej srovnatelné.
Pravidlo, že neexistuje pomalý podvozek, ale pomalý řidič platí i při mém tvrzení. Je totiž nutné se na to nedívat přízemně, ale zapnout mozek. Nebo ti připadá, že vývoj automobilového průmyslu se zastavil? To, že dokáže i dnes v zatáčkovitém terénu Favorit stíhat právě některým řidičům Oktavií není dáno lepším či srovnatelným podvozkem, ale právě řidičem. Avšak právě pokrok, který má být symbolem 21. století. má dovolovat tomu řidiči nového auta zvládat těžší terén s noblesou a prstem v nose, zatímco já se musím potýkat ve Favoritu s větší námahou za volantem.
Druhým tvým problémem v diskuzích na news je naprostá neschopnost odpoutat se od své garáže, kde ti stojí stará olítaná Octavie s těžkým TDI motorem vpředu, o které tvrdíš, jak ti dokonale stačí k jízdě. Samozřejmě, komu by nestačilo k jízdě, ale to bychom klidně pak mohli říct, že na co ma BMW tak propracované podvozky, když stačí ten z Octavie 1.
Kruci, zamysli se, my tu nediskutujeme o starých bazarových šrotech, který mám já nebo ty v garáži (sorry, ale 11 let staré auto je už bararový šrot), ale o novém autě, které si koupíš v roce 2010 a proto prosím srovnávej s novými auty a ne, že tobě to stačí. :no:
Pravidlo, že neexistuje pomalý podvozek, ale pomalý řidič platí i při mém tvrzení. Je totiž nutné se na to nedívat přízemně, ale zapnout mozek. Nebo ti připadá, že vývoj automobilového průmyslu se zastavil? To, že dokáže i dnes v zatáčkovitém terénu Favorit stíhat právě některým řidičům Oktavií není dáno lepším či srovnatelným podvozkem, ale právě řidičem. Avšak právě pokrok, který má být symbolem 21. století. má dovolovat tomu řidiči nového auta zvládat těžší terén s noblesou a prstem v nose, zatímco já se musím potýkat ve Favoritu s větší námahou za volantem.
Druhým tvým problémem v diskuzích na news je naprostá neschopnost odpoutat se od své garáže, kde ti stojí stará olítaná Octavie s těžkým TDI motorem vpředu, o které tvrdíš, jak ti dokonale stačí k jízdě. Samozřejmě, komu by nestačilo k jízdě, ale to bychom klidně pak mohli říct, že na co ma BMW tak propracované podvozky, když stačí ten z Octavie 1.
Kruci, zamysli se, my tu nediskutujeme o starých bazarových šrotech, který mám já nebo ty v garáži (sorry, ale 11 let staré auto je už bararový šrot), ale o novém autě, které si koupíš v roce 2010 a proto prosím srovnávej s novými auty a ne, že tobě to stačí. :no:
1203 doporucuju spis Tobe, ja tu nechlacholim svuj stav, klidne si muzu koupit novyho passata, ale nemam proc.. Jak rikam, jezdi, zataci a brzdi. Jen jsem chtel rict, ze to s tema podvozkama berete moc vazne, kazdy auto ma prikladny chovani, kdyz se s nim jezdi,jak se ma. Ne jako prasata a zdimat z toho, co se da. Na to neni octavia delana. Diskuse o autech ma byt spis o tom, jak dokaze poslouzit a za kolik, jak vypada atd atd. Kazdej to ovsem hned stáčí na jizdu na limitu, coz je asi nejdulezitejsi ze vseho nejvic. No, s favoritem je clovek na limitu hned, to je pravda >😁 U jinych aut tomu uz vsak neni 😉
Prosím tě, nevěšej nám tady bulíky. Kdybych chtěl, tak si koupím... kruci, kdo by nechtěl místo Octavie NOVÉHO Passata? Franto, tak nebuď hlupák a jdi si toho Passata koupit, když můžeš.
A teď k věci. Máš doma starou Octavku, super, přeji ti to, ale tady jsi na diskuzním foru, tady je jedno, jestli máš v garáži Ferrari nebo Žigulíka, tady jde o to, co píšeš a co víš. Snažit se tady uchlácholit svou vlastní garáž, sem nepatří.
Vem si někdy tu svou Octavku a zkus si zajet do showroomu konkurence, nebo klidně se projet Octavii II. Zkus jejich podvozek-řízení, náklony, odhlučnění atd. a srovnej si, jestli Tour v roce 2010 je pořád srovnatelný se špičkou jako Focus, Golf VI, Megane či i s tím Ceedem, který výjde na stejné peníze jako tvá Octavka.
Nejsme v roce 1997 a neřešíme Novou Octavii 1, ale jsme v roce 2010 a řešíme auto, které po 13 letech produkce jsou někteří schopni srovnávat s novými modely.
PS: Já sem svého Favorita netahám, protože jsme v news, taky to nemá smysl... A aut s diametrálně lepším podvozkem než Octavia I mám projeto víc než dost. Jo a kup si Passata, ale ty nejlepší jízdní vlastnosti tím mít nebudeš, i když si to myslíš.
A teď k věci. Máš doma starou Octavku, super, přeji ti to, ale tady jsi na diskuzním foru, tady je jedno, jestli máš v garáži Ferrari nebo Žigulíka, tady jde o to, co píšeš a co víš. Snažit se tady uchlácholit svou vlastní garáž, sem nepatří.
Vem si někdy tu svou Octavku a zkus si zajet do showroomu konkurence, nebo klidně se projet Octavii II. Zkus jejich podvozek-řízení, náklony, odhlučnění atd. a srovnej si, jestli Tour v roce 2010 je pořád srovnatelný se špičkou jako Focus, Golf VI, Megane či i s tím Ceedem, který výjde na stejné peníze jako tvá Octavka.
Nejsme v roce 1997 a neřešíme Novou Octavii 1, ale jsme v roce 2010 a řešíme auto, které po 13 letech produkce jsou někteří schopni srovnávat s novými modely.
PS: Já sem svého Favorita netahám, protože jsme v news, taky to nemá smysl... A aut s diametrálně lepším podvozkem než Octavia I mám projeto víc než dost. Jo a kup si Passata, ale ty nejlepší jízdní vlastnosti tím mít nebudeš, i když si to myslíš.
Octavku nemam, mam passata b5 v tdi.Novyho planuju, ale este neni proc, soucasny mi ve vsem vyhovuje a jeste se nerozpad. Je jasny, ze octavia 1 je konstrukcne stara, ale klidne bych si ji koupil, kdyby mela misto vzadu. Je uplne jedno,jaky auto dnes mas, kdyz jezdis normalne. Ja si treba o jizdnich vlastnostech passatu nemyslim nic moc, na zadny litani to neni, na to je ta octavka i lepsi. na dalnici je to uz jina story, tam se tezsi predek a dlouhej rozvor hodi. No ale chtel jsem jenom a pouze rict, ze se tu lidi zajimaj jen o jizdu na limitu a prou se o kravinach. Jinac, rozdil jizdnich vlastnosti aut pred 10 rokama a dnesnima neni veliky,spis se zvetsily kola a pneu, motory jsou silnejsi.Porad je to ta sama pisnicka, mc pherson+ vlecena ramena nebo viceprvek a pak jde o naladeni podvozku.Esp atd atd atd.. to je dnesni vyhoda. Nejlepsi podvozek je ten nastavitelny
Já s tebou víceméně souhlasím, ale... Jak jsem řekl, třeba jen to svezení Octavii II je prostě lepší. A nemusí se jednat jen o jízdu na hraně, komfort je o něco lepší. Nechci tady říct, a nikde jsem neřekl, že bych dneska do Octavie I nesedl, protože se nedá řídit, je nepohodlná atd., to rozhodně ne, ale prostě s tím nejnovějším ve třídě už nedrží tolik krok, i když se často jedná jen o naladění atd.
Hmm tak mi teda řekni v čem je ten komfort tak výrazně větší. Než novou oktávku tak radši starýho superba. Rozhodně je v něm víc místa a pohodlnější cestování. Jak správně napsal Frantizsekk je to furt stejná písnička. Žádná revoluce na šasi se nekoná. Já když si mám v práci vybrat jestli pojedu na služebku O1 nebo novou O2 tak budeš asi překvapený ale jezdím radši O1. Za prvý pro 1 až 2 lidi je v ní víc místa a za druhý v ní nemusím mít vražený pravý koleno v tunelu a levý opřený o tvrdou plastovou konzolu s ovladačema na okýnka, taky ty sedačky "pouze pro hubený" v O2 mi moc nevyhovujou nesedím v ní totiž na *.i ale stehnama na těch anatomickej bokách. Prostě z mýho pohledu pokud vezmu pohodlí sezení tak O2 je pro mě krok zpátky a hrozně nerad v ní jezdím hlavně ne nikam daleko. Věřím, že když má někdo 70 kilo bude mít asi jinej názor ale pro tlustější lidi O2 fakt není.
Tak podvozek bych neřadil k přednostem Touru, ale nabídka je to stále vlemi dobrá. Technika je prověřená časem (co na tom, že není na úrovni roku 2010, aspoň to všechno funguje), design vypadá i po letech slušně a image tohoto modelu je velmi zajímavá. Koupí Touru člověk u nikoho ve svém okolí neprobudí závist, naopak spousta lidí si bude myslet, že jde o hodně zachovalou ojetinu. A to je za mnoha okolností velké plus
Já taky netvrdim, že se s tim dá závodit. Na ježdění mi to ale přijde daleko příjemnější než ceed.
Auta se sice nedělají proto, abychom v nich bourali, ale o srovnatelné bezpečnosti Octavie z roku 1996 s Ceedem nebo dokonce Meganem si můžeme nechat jenom zdát. Takže není vše jen o podvozku (mezi náma, u mě Octa1 dnes už v ničem nevyniká jakožto nový vůz, i když asi přímo neurazí)
Aspoň mi v Touru nejdou pásy na zadních sedadlech přes krk, jak je tomu např. u Méganu 😉
U mEganu si můžeš pásy výškově nastavit, jako v každém slušném autě 21. století 😉
Zadní?
Nevím, jestli ve všech výbavách, třeba v osekaném Generationu to může chybět, nemám konfigurátor v hlavě.
každopádně Octavia I 25 bodů za bezpečnost
Megane: 36
A to jsme ještě u staré metodiky 😐
každopádně Octavia I 25 bodů za bezpečnost
Megane: 36
A to jsme ještě u staré metodiky 😐
V tom Grandtouru TCE Dynamique to nebylo a v ceníku to nebylo ani za příplatek... V konfigurátoru to taky neni (nebo jsem slepej). Přitom pás přes krk je dost kritický. To ani nemusí být takový náraz, aby vylítly airbagy, aby mi to zlomilo vaz. Úplně by stačilo posadit ty úchyty o 10 cm níž, jako to mají všichni ostatní výrobci. Nemusí být stavitelné vůbec.
Pokud by to byl takový problém, tak by se to muselo změnit, evidentně po tolika crach testech není. Navíc zlomit páteř řes krk? Máš trochu nepřesné informace o mechanice zlomenin a oběšení, Pokud si smyčku uvážeš zepředu, což by byl ten pás přes krk, tak se udusíš, aby se ti "zlomila" páteř (dost abstraktně popsáno), tak by ses musel věšet po anglicku... ale to bychom tu byli na dlouho
Jenže ty figuríny na crashtesty maji normované parametry (rozuměj jsou všechny stejné - máš normodospělého, normodítě a normomimino). Tam se můj problém nemůže projevit. Možná bych to i přežil, když myslíš, ale je to sakra nepříjemnej pocit mít ten pás přes krk. Taky by mě zajímalo, kerej kupující krom mě a mojeho otce si zkouší i zadní sedadla u obhlížených aut...
Smutný mi přijdou dvě věci😒br /> a) v autě žádné jiné značky jsem se s tímhle problémem nesetkal
b) přesně tentýž nedostatek má i předchozí generace Méganu.
Smutný mi přijdou dvě věci😒br /> a) v autě žádné jiné značky jsem se s tímhle problémem nesetkal
b) přesně tentýž nedostatek má i předchozí generace Méganu.
Nejde o to, jestli ej tvůj pocit, ono ty výškově stavitelné pásy se dávají proto, abys měl pohodlí, ne tolik bezpečnost, jak jsem ti popsal v té mechanice "oběšení". Ba naopak nejlepší by byl právě Schanzův límec.
Crash testy se dělají celkově a tam už Octavia nemá na ostatní auta nižší střední třídy šanci, dokone ani na auta B segmentu. Můžeš polemizovat nad EuroNCAPem, ale je to největší soubor nárazových testů dělaných ve srovnatelných podmínkách
Crash testy se dělají celkově a tam už Octavia nemá na ostatní auta nižší střední třídy šanci, dokone ani na auta B segmentu. Můžeš polemizovat nad EuroNCAPem, ale je to největší soubor nárazových testů dělaných ve srovnatelných podmínkách
Takze jsme se dozvedeli 2 veci. Asi si peknej prcek ze mas pas kolem krku, nic proti, kazdej jsme nejakej. Za druhy toho asi o lidech moc nevis, zadni sedadla zkousi snad kazdej, i ten co tam pak sedi jednou za rok.
Celkove se snazis obhajit neobhajitelny, celkova bezpecnost oktavky tour je v soucasnosti minimalne zaostala, tecka 😉
Celkove se snazis obhajit neobhajitelny, celkova bezpecnost oktavky tour je v soucasnosti minimalne zaostala, tecka 😉
172 cm, 70 kg. Za prcka se nepovažuju 😉 Figurína má 175 cm, 77 kg. Nejspíš budou následovat připomínky, že mám dlouhé nohy a krátký trup. Na to předem odpovídám, že když se tu nedavno řešilo, jak se krásně vejdu do Octavie Tour a všude mám dost místa, tak jsem byl diskutujícími ihned upozorněn, že mám krátké nohy a dlouhý trup, což není příliš běžné. Vyberte si 😉
Hoooonzo, jsi tady ještě?
Mám pro tebe hodně špatnou zprávu. Jsi buď lhář nebo trpaslík. Vyber si. Pro tvou smůlu jsem musel na půl hodiny odjet do města cestou zpátky jsem jel kolem Renault Jih Brno. Tak jsem tam hned zastavil a poprosil, jestli si můžu sednout v Meganu III 5. hatch dozadu.
Mám 182 cm, což je podle mě průměr mužské populace, a pás mi seděl naprosto přesně, ani trochu nešel přes krk, ale pohodlně se opřel o mé rameno přesně tak, jak má, dokonce bych řekl, že by mohl být i výše, takže menší osoba musí mít ještě solidní rezervu a ty nejmenší patří do autosedačky. Výškově nastavitelný bohužel není, ale ani by to nemělo smysl, protože je docela nízko a výš díky svažující se střeše ani moc nejde.
Takže bys měl vyjít s pravdou ven. Seděl jsi v tom Meganu vzadu? Máš alespoň 145 cm? Nebo sis to jen vymyslel?
Zatím máš u mne dnes bohužel :no:
Mám pro tebe hodně špatnou zprávu. Jsi buď lhář nebo trpaslík. Vyber si. Pro tvou smůlu jsem musel na půl hodiny odjet do města cestou zpátky jsem jel kolem Renault Jih Brno. Tak jsem tam hned zastavil a poprosil, jestli si můžu sednout v Meganu III 5. hatch dozadu.
Mám 182 cm, což je podle mě průměr mužské populace, a pás mi seděl naprosto přesně, ani trochu nešel přes krk, ale pohodlně se opřel o mé rameno přesně tak, jak má, dokonce bych řekl, že by mohl být i výše, takže menší osoba musí mít ještě solidní rezervu a ty nejmenší patří do autosedačky. Výškově nastavitelný bohužel není, ale ani by to nemělo smysl, protože je docela nízko a výš díky svažující se střeše ani moc nejde.
Takže bys měl vyjít s pravdou ven. Seděl jsi v tom Meganu vzadu? Máš alespoň 145 cm? Nebo sis to jen vymyslel?
Zatím máš u mne dnes bohužel :no:
No závodit se s Octou moc nedá, ale to s Ceedem už vůbec ne. Na lehce sportovní vyžití, mi ale oktávka stačí 😄
A jel si s tím Ceedem? Jen jestli si to nepleteš s Accentem. Místní srovnávaní test Ceedu a Octavie 2! nějakou přesilu Octávce nedává a to jde o novou Octavii a ne Tour
Ne nejel jsem ještě s Ceedem ale Octou 2 jezdím docela často a že by se s tím dalo závodit to taky ne. Navíc když už o tom mluvíš tak mi u O2 dost vadí vyšší hmotnost. I přes výbornou zadní nápravu působí v zatáčkách dost těžkopádně. Kdyby měla O2 jen 12 metráků tak by se vodila zatáčkama o mnoho líp.
Tak jak můžeš říct, že s Ceedem se už vůbec nedá závodit, když jsi s ním vůbec nejel?
Já jel Octou 1 i 2 a ten rozdíl je opravdu citelný. Přecejen už víceprvek vzadu je daleko jistější.
Já jel Octou 1 i 2 a ten rozdíl je opravdu citelný. Přecejen už víceprvek vzadu je daleko jistější.
Máš pravdu dá se s Ceedem závodit a s oktávkama ne. Nalep si na dveře číslo a jeď s tím do Brna na okruh, když to má takový skvělý jízdní vlastnosti. Osobně myslím, že nejlepší bude kombík. Nic proti ceedu nemám, ale nedělej z toho zase M-kovýho bavoráka.
Já nikde nenapsal, že se dá s Ceedem závodit, ale rozhodně jsem neprohlásil, že má Octavia 1 lepší podvozek než Ceed. 8-s Promiň, že ti nevelebím tvé auto, ale na foru se musíš od své garáže bohužel oprostit.
:yes: pustil si sa tu do vopred prehranej bitky. obaja jazdia na vydojených Octávkach a sú z toho celkom vedľa, keď im niekto napíše že to ani zďaleka nie je dobré auto. Ono to nebol žiaden zázrak techniky ani pred tými 13 timi rokmi a teraz... no na to asi každý rozumný pozná odpoveď. Tým ale nechcem povedať, že je to vyslovene zlé auto. Ako náhrada za starý favorit, alebo škodylak je to fajn... 😉
O dva příspěvky výš se mnou polemizuješ jak můžu vědět, že se s ceedem nedá závodit. Nejde o to, že bych si myslel, že je tour oproti ceedu podvozkově vyspělejší, ale rozhodně si myslím, že podvozek ceedu je JEN na normální ježdění a žádný divočení.
Cituji tvůj příspěvek:
"No závodit se s Octou moc nedá, ale to s Ceedem už vůbec ne."
Tím jsi jasně řekl, že Octavia I má lepší podvozek, s který se dá závodit, zatímco Ceed je na tom opravdu špatně. Nepopírej to, co jsi napsal, nebo příště si nech své silácké povzdechy pro sebe a piš věcně.
"No závodit se s Octou moc nedá, ale to s Ceedem už vůbec ne."
Tím jsi jasně řekl, že Octavia I má lepší podvozek, s který se dá závodit, zatímco Ceed je na tom opravdu špatně. Nepopírej to, co jsi napsal, nebo příště si nech své silácké povzdechy pro sebe a piš věcně.
ale tady skoro nikdo nepíše že se z Tourem dá nějak závodit. Jen se tu snaží vysvětlit že to není žádný traget podvozek jak někteří píší. Dokonce ani neumí popsat co jím vadí a tak píšou že skáče v zatáčkách jako koza? kde na to probuch přišli, problémek pro ně je jinde ale páni řidiči neví kde
Tohle tady psát nemusíš. Tihle e😜erti si stejně budou stát za svým. Na ježdění do krámu prostě potřebuješ víceprvkovou nápravu a oktavie podle nich vůbec nesplňuje požadavky na moderní ježdění. Zajímavý, že já s oktávkou už 8 let jezdím a že bych někoho někdy brzdil třeba na okresce, kvůli mizernýmu podvozku, který mi podle vás furt musí uskakovat a nedovoluje mi jet dostatečně rychle, to se mi v životě nestalo.
Takze dalsi internetovy teoretik, ktery si dovoli hodnotit jizdni vlastnosti aut, v kterych nikdy nesedel a bude je srovnavat se svym vozem, protoze svou volbu si musi sam pred sebou nejak zduvodnit.
Udelal jsi tu ze sebe hlupaka - srovnavat jizdni vlastnosti OI s cimkoli modernim chce hodne velkou zaslepenost.
Udelal jsi tu ze sebe hlupaka - srovnavat jizdni vlastnosti OI s cimkoli modernim chce hodne velkou zaslepenost.
Hele ty odborníku. Přečti si ještě jednou pozorně můj příspěvek na který reaguješ😒br />
"No závodit se s Octou moc nedá, ale to s Ceedem už vůbec ne. Na lehce sportovní vyžití, mi ale oktávka stačí 😄"
Z toho i dítě pochopí, že obě auta asi na žádný divočení a závodění moc nebudou. Tj. rozhodně si tu nezdůvodňuju svoji volbu. Rozhodně si nemyslím, že je tour nějaký výkřik techniky. Jen jsem konstatoval, že mě vzhledem k tomu, že ji nehoním, po okruhu jako vy své ceedy, mi její výkony stačí.
"No závodit se s Octou moc nedá, ale to s Ceedem už vůbec ne. Na lehce sportovní vyžití, mi ale oktávka stačí 😄"
Z toho i dítě pochopí, že obě auta asi na žádný divočení a závodění moc nebudou. Tj. rozhodně si tu nezdůvodňuju svoji volbu. Rozhodně si nemyslím, že je tour nějaký výkřik techniky. Jen jsem konstatoval, že mě vzhledem k tomu, že ji nehoním, po okruhu jako vy své ceedy, mi její výkony stačí.
Prosimte netapetuj to tu tema blabolama. Motas se v tom paty pres devaty, v ceedu si nejel, ale na tuty vis ze je horsi nez v oktafce (zvlast v TDI dělo že!).
:no:
:no:
pro tebe a další ***y to napíšu ještě jednou naposledy. Oktávka není žádnej výkřik techniky a Ceed má lepší podvozek, protože je to doprde... samozřejmě celkově modernější auto.
Kdyz si zacal s tema ***ama, precti si svuj citat..
"No závodit se s Octou moc nedá, ale to s Ceedem už vůbec ne."
..a pokus se hlavne sam sobe vysvetlit, jestli si malinko neprotirecis. Jestli nemas v hlave jen ten klobouk, uzas, ze *** nejsem ja, ani Katikakus, ani Ronault, ale ty, kdyz si se nechal presprilis unest laskou ke sve oktafce 😉
"No závodit se s Octou moc nedá, ale to s Ceedem už vůbec ne."
..a pokus se hlavne sam sobe vysvetlit, jestli si malinko neprotirecis. Jestli nemas v hlave jen ten klobouk, uzas, ze *** nejsem ja, ani Katikakus, ani Ronault, ale ty, kdyz si se nechal presprilis unest laskou ke sve oktafce 😉
Hnedka zejtra si skočím koupit Ceeda. Jsem rád, že jste mi otevřeli oči, ani nechápu jak jsem to mohl těch 8 let v oktávce vůbec odjezdit.
Vidis to, zase svuj problem prevadis do uplne jiny roviny. Srovnavame oktavku tour vs. ceed. Ceed je jasny vitez, coz ale ty jakozto milujici majitel stare oktavky nemuze prenest pres srdce, tak tu blabolis nesmysly. Ale delej jak chces, skodis hlavne sam sobe 😉
No oktávku s Ceedem srovnáváte vy. Mě by nenapadlo porovnávat ceeda s autem, který bylo vydaný před 14 lety. Jestli někde v mejch příspěvcích tady vidíš, že tvrdím, že je oktávka lepší a než ceed tak asi neumíš číst. A proč bych jako měl škodit sám sobě? Nejseš nějak psychicky narušenej?
Tvrdis, ze v oktavce je "sportovni" svezeni lepsi nez v ceedu. To teda podle tebe znamena ze je oktavka alespon v tomto lepsi nez ceed. Nebo se pletu?
Takze pro priste, dvakrat mer, jednou rez (mysli, pis) a kdyz uz blbe riznes, uznej chybu 😉
Tim se dostavame ke "skozeni sama sobe", takhle se chovaj jen deti, za ktery se snad nepovazujes.
Jinak sem psychicky zcela zdrav, rekl bych primo ve skvele kondici.
Nazdar 😉
Takze pro priste, dvakrat mer, jednou rez (mysli, pis) a kdyz uz blbe riznes, uznej chybu 😉
Tim se dostavame ke "skozeni sama sobe", takhle se chovaj jen deti, za ktery se snad nepovazujes.
Jinak sem psychicky zcela zdrav, rekl bych primo ve skvele kondici.
Nazdar 😉
Přesně tak.Jen blb může kritizovat něco,co se pořád prodává a je navíc dobré.Měl jsem octávky 3 a max spokojenost,servis skoro zadara a spotřeba tdi taky.. teď mají ty auta najeto přes 500 000 km a jediné co na dvou odešlo byly vodní pumpy...KIA ceed co má kámoš-najeto 76 000 a je to vrak... Takže souhlas s Tebou..
Hochu s takovejma názorama sem nelez. Tady jsou na oktávky všichni vysazený.
>😁
Né to sem nenapsal přesně. Tady jsou vysazený na všechny kdo o oktávce neřeknou, že je to křáp.
Nikto tu nenapísal, že oktávka je črep. Len má už svoje najlepšie roky za sebou a nestíha na súčasnú produkciu.
To že ty tu vypisuješ bludy o tom, že na oktávke 1,6 MPI jazdíš bežne 215km/h(!!!) a režeš športovým spôsobom zákruty na úzkych okreskách, tak to už je na inú debatu. 8-s
To že ty tu vypisuješ bludy o tom, že na oktávke 1,6 MPI jazdíš bežne 215km/h(!!!) a režeš športovým spôsobom zákruty na úzkych okreskách, tak to už je na inú debatu. 8-s
Zase neumíš číst, nepsal sem, že běžně jede 215, to je hovadina, ale že jede AŽ 215. A to že "športovo ražu zákruty" sem taky netvrdil jen, že mě to na sportovní vyžití stačí čili lepší podvozek pro moje ježdění u auta nepotřebuju.!! Ty to tady sumarizuješ jak kdybych jezdil závody do vrchu. Musíš líp číst pak to bude dobrý.
Hele teď mě tak napadá co ty vlastně děláš? Hádáme se tu spolu už od oběda to seš v práci nebo doma či co?
A co ti po tom?
A psal sem to snad tobě? I když ty už tu si taky dost dlouho 😄
A co ti po tom? Ptám se tě, protože pokud diskutujeme, tak používáme věcné argumenty, které o tobě samy řeknou, jestli máš hlavu k něčemu nebo jen proto, aby ti nepršelo do krku.
Tak znova. Tebe sem se na nic neptal. Ptal jsem se jazvy Proč se teda čílíš ty a ještě navíc 2x za sebou. Není to o argumentech ale o tom, že mě zajímalo co dělá, že má tolik času a chce se mu tu se mnou dohadovat na netu. Nemyslel jsem to jako útok prostě se jenom slušně ptám. Tak se tady nečepýři a vyčichni.
Tak davat za vzor vybavenosti auto ktere nema za tech slavnych 280tis. radio, vyskove nastavitelnou sedacku, dalkove ovladani odemykani, klimatizaci, elektricka zrcatka je docela odvazne... Navic s temi 66kW to je fakt raketa.
No těch kilovat to má sice 75 a umí to s nima jezdit i 215 km/h, což v Čechách ani moc nevyužiješ, ale já ti rozumím.
Z jakeho zdroje pochazi tva optimisticka informace o 75kW?
Kdyz uz jsme u toho, tvrzeni, ze auto se 66 (nebo udajnymi 75kw) jede 215kmh je naprosty nesmysl.
Kdyz uz jsme u toho, tvrzeni, ze auto se 66 (nebo udajnymi 75kw) jede 215kmh je naprosty nesmysl.
Počkej mám dojem, že se každej bavíme o jiným autě těch 75 kw patřilo k oktávce. To se omlouvám měl sem dojem, že to píšeš o touru.
Neeee, pisu o Kia Ceedu, u nej v tom prispevku u uvadi cenu 280, u Touru pise 300tis.
Ale bez ohledu na to kdo to auto vyrabi, motor se 75kW auto na 215kmh proste nerozjede, ani Oktavka 😉
Ale bez ohledu na to kdo to auto vyrabi, motor se 75kW auto na 215kmh proste nerozjede, ani Oktavka 😉
Tak mi asi ukazuje blbě tachometr. 😲
No rekl bych ze jo 😉
Moje bejvalá 1,6 55 kW dala s plynem pod podlahou 200 tak nevím co je divnýho na tom, když 75 kW tourka dá 215.
Tak a ted tu o Pernikove chaloupce. Pujci si od nekoho GPS navigaci a v okamziku prozris. Naivko
>😁 215 som mal problém s Passatom 2,5 TDI a nie s Octaviou!!!! A to nehovorím o tom že tá rýchlosť už robila problém aj podvozku toho Passata... :no:
No to musel bejt nějakej vychrmlanej motor. V Superbu se stejným motorem sem jel 230
Ešte raz a pomaly. NESMIEŠ (pre istotu ešte raz) N E S M I E Š veriť údajom z tachometru!!!!!!!!!!! už ti to tu niekto písal - skús použiť GPS to ťa vráti do reality...
A len pre tvoju info a kľud na duši, ten motor bol OK, 120t km je na taký motor úplne v pohode.
A len pre tvoju info a kľud na duši, ten motor bol OK, 120t km je na taký motor úplne v pohode.
Tak a teď mi budeš samozřejmě tvrdit, že těch 215 o kterých si psal ti naměřila policie akreditovaným radarem.
nie všetci majú potrebu sa tu strápňovať takto verejne ako ty... >😁 >😒]
To si mi ale neodpověděl podle čeho si těch 215 co si s tím pasatem jel měřil?? Tak to zkus znova. Tahle tvoje přiblblá odpověď je off topic.
Kamo ty si vůůůůůl >😁 Doufej ze se tu neobjevi asocialnejsi clenove diskuterske obce, ty by se z tebe posra*i smichy.
Aha a vůl sem proto, že se ptám jazvy jestli jel 215 podle tachometru? Teda tvoje příspěvky inteligenčně atakují mentálně retardovanýho šimpanze. Piš něco k věci nebo se jdi bodnout.
tak v kontexte mojich predchádzajúcich príspevkov, ti mohlo napadnúť, že hovorím o rýchlosti meranej cez GPS...
V tom případě souhlasím 215 podle GPS to by mohlo bejt těch 230 tachometrovejch. Si první člověk koho znám, kterej nejezdí podle tachometru ale kontroluje si rychlost na GPS.
Já si kontroluju rychlost taky podle GPS a ne podle takometru. Navíc mám GPSku na skle, takže rychlost z ní odečtu rychleji než z tahometru. Nevím, co se tak divíš 8-s
ročne najazdím cca 50t km. takže navi je skoro stále na skle a verím skôr satelitu ako tacho. na dialnici to najlepšie uvidíš, kto ide podľa tacho a kto podľa navi. 😉
To já sice jen asi 20tkm, ale chlapi mě je celkem jedno jestli vím nebo nevím kolik přesně jedu. Stejně furt nečumím na tachometr. Věřím, že je to dobrý ověřit si kolik mi to při který rychlosti ukazuje, ale abych si pořád odečítal rychlost z navigace to by mě teda mohlo políbit šos.
booože! to ti treba hneď všetko napísať? Je predsa jasné, že stále nečumím na tacho, alebo navi. Pozriem si na navi keď idem 130 +/- a potom to porovnám s tacho a stačí mi to aby som si to zapamätal. To isté pri 90km/h... Potom to už sledujem iba priebežne, ako každý iný...
Ne, volem sem te nazval protoze se divis takovy banalite jako ze tachometr ukazuje vic nez je skutecnost, kterou si navic kazdej kdo opravdu jezdi vic nez v nedeli na nakup zkontroluje na GPS. Proste se tu znalostne ukazujes jako studentik stredni skoly mezi vysokoskolskymi profesory, kterej to ale nevi a zaryte busi pestickama. Proto ten vul, vole 😉
P.S. 215 km/h na tachecu bude realne max(!) 190, spis ale min, tak kolem 185.
P.S. 215 km/h na tachecu bude realne max(!) 190, spis ale min, tak kolem 185.
Budeš se divit, ale to že každej tachometr je kalibrovanej tak že ukazuje víc je mi známo. Ale když se s kýmkoliv kdykoliv bavím o tom kolik sem jel myslím podle tachometru. Né podle pohybu hvězd ani podle odporu vzduchu, nýbž podle tachometru. Dokonce to tady nahoře na tom kilometrovým vlákně někde píšu pro natvrdlý jako ty že TACHOMETROVEJCH. A jestli ti tacho ukazuje v autě o 30 míň než jedeš tak to by mě zajímalo co to máš za auto. Běžně je to tak 10 km ale 30??!! A to že mě tady furt nadáváš s tebe teda vysokoškolskýho profesora věru nedělá. Spíš to poukazuje na tvůj neutěšený psychický stav.
inak teba radšej nechcem stretnúť na ceste. Najprv závodíš na kľukatých okreskách s Octaviou, potom ju ženieš 215 bohvie kade. 8-s :no: :no: :no:
Cim dal tim vic me utvrzuje v dojmu, ze jeste ani nema ridicak a auto ridil maximalne na plejstejsnu. To by vysvetlovalo i to uzivani si zatacek v OI a 215 km/h.
>😁 :yes:
Je to takový ten syndrom upoceného řidiče s plynem na podlaze >😁
Je to takový ten syndrom upoceného řidiče s plynem na podlaze >😁
Hoši na tyhle vaše 3 ubohý příspěvky nemá ani cenu reagovat, ale jen tak abyste neřekli, že sem se na to vysra*.
v čom sú úbohé? najprv napíšeš úplnú kravinu a potom sa tu ofukuješ. 8-s
Kravinu myslíš, že mi dá oktávka 215? Připadá mi, že jste v ní ani jeden nikdy nejeli, když z toho máte takovou *.
už to tu niekto napísal. Octávka 1,9 TDI dá 215.
MUSÍ BYŤ ALE ZHODENÁ Z ÚTESU!!!!
>😁
MUSÍ BYŤ ALE ZHODENÁ Z ÚTESU!!!!
>😁
Já se ale celou dobu bavím o 1,6 MPI 75 kW. O turbodieselu tu nepadlo ani slovo. To tu diskuzi nějak špatně sleduješ. TDI dá tak 190 a má toho plný brejle.
ale veď to je jedno, či je to TDI, alebo MPI. Ani jedna nemá na takéto rýchlosti výkon. už to pochop....
No tak jestli v tomhle případě nevidíš rozdíl mezi TDI a MPI tak to nemá cenu dál rozvádět. To je vidět, že si ani v jednom z toho nejel. Jinak bys nenapsal, že je to jedno.
a v čom je výkonový rozdiel medzi 1,6 MPI 75kW a 1,9 TDI 77kW? tie dva kW??? to snáď ani nemyslíš vážne... 8-s
Hmm to fakt nemá cenu. Ty si asi neviděl průběh výkonu a točivýho momentu obou motorů, že? A to, že diesel nevyženeš do tak vysokých otáček jako benzín ti asi taky uniklo takže nic.
lenže pri tých tvojich 200 - 215 km/h sú ti už Nm na nič a hodia sa skôr koníky. Preto som sa ťa vyššie pýtal aký je VÝKONOVÝ rozdiel pri týchto dvoch motorizáciách...
Táák a všiml sis průběhu výkonový křivky u obou motorů? Zejména na kterých otáčkách je vrchol?
a čo s tým má maximálka spoločné?
Nic, jen že diesel má maximální výkon při nižších otáčkách než benzín, tudíž ve vyšších otáčkách dochází dech. Navíc má kratši kvalty, což maximálce taky nepřidá, ale to je zbytečný povídání. Končím měte se tu :-!
No radši už bys měl opravdu končit, jelikož jsi tu ze sebe udělal úplnýho ***a. A těmi krátkými kvalty u TDI jsi to dorazil >😁 Bože, tyhle puberťáci s běďarama na ksichtu, chytrý jak rádio, to je mor odborných diskuzí. Hold daň za dostupnost internetu :-! Kontrolní otázka: kolik myslíš, ža má 1,9 TDI otáček při max. rychlosti, a kolik 1,6 75kw?
Hele ty dědo! Sice mě s.e.r.e.š tím svým vyjadřováním, ale odpovím ti. Já náhodou asi narozdíl od tebe v obou motorizacích jezdil a že by dal TDI například na trojku 140 jako MPI tak to jsem si teda nevšim. Kolik to má otáček na maximální rychlost si bohužel nepamatuju, ale myslím, že to není důležitý obojí je to na začátku červenýho pole. Kdybys neměl IQ tykve tak se takhle neptáš, protože je jasný, že 2000 otáček to mít nebude. Akorát TDI začíná červený pole někde nad 4500 a MPI od 6500.
Soudě podle tvojí "inteligentní" reakce jsem to s tou tvojí pubertou asi trefil, že? Neboj, až najezdíš dopředu tolik, co já nacouval tak možná pochopíš i to jakej je rozdíl mezi naftovým a benzínovým motorem. Výše tvýho IQ, odpovídá ovšem tak 13 letům, takže pochybuju, že máš vůbec řidičák. Posledním svým příspěvkem si ze sebe udělal ***a na druhou, který nerozumí ani psanému textu. Prostě klasický "produkt" našeho porevolučního školství :-!
Jinak oktávku mam služební, s motorem 1,6 a předtím jsem měl 1,9 TDI, takže ze mě nedělej hlupáka, který neví jak vypadá auto, toto označení sedí spíš na tebe.
Jinak oktávku mam služební, s motorem 1,6 a předtím jsem měl 1,9 TDI, takže ze mě nedělej hlupáka, který neví jak vypadá auto, toto označení sedí spíš na tebe.
Seš už trapnej s těma ***ama staříku. Já ti taky nenadávám tak se laskavě taky uklidni. Takže jestliže nesouhlasíš s tím co jsem napsal tak tvrdíš následující😒br />
- TDI oktávie dá na trojku 140
- na maximální rychlost otáčkoměr neleze do červenýho pole
- červený pole nezačíná u TDI na 4500 a MPI na 6500 ot/min.
To když si měl obě dvě tyhle motorizace, tak asi jedině i s řidičem, který tě vozil, protože vepředu si asi neseděl.
- na maximální rychlost otáčkoměr neleze do červenýho pole
- červený pole nezačíná u TDI na 4500 a MPI na 6500 ot/min.
To když si měl obě dvě tyhle motorizace, tak asi jedině i s řidičem, který tě vozil, protože vepředu si asi neseděl.
Hoši, už jste úplně vpravo, vy to po sobě přečtete??? >😁 >😁 >😁
Zase nechápeš....já tvdím toto: 1,9 TDI NEDÁ na trojku 140, ale ne proto, že by měla kratší kvalty než 1,6 jak tvrdíš ty (jsou naopak DELŠÍ, díky daleko většímu kroutícím momentu nafťáku)) ale proto, že má oproti 1,6 menší rozsah použitelných otáček tj. že prostě nejde nad 4500, zato 1,6 může točit až 6500 (tady máš vyjímečně pravdu). Max. rychlost je však u obou STEJNÁ, právě díky delším kvaltům u 1,9 TDI -viz. www stránky Škoda-auto.cz, to TDI je dokonce o 2km/h rychlejší (192km/h, jednašestka 190km/h) takže tvoje tvrzení, že 1,6 jede 215 a TDI 190 je nesmysl. Nesmysl je samozřejmě i to se hádat kvůli takovýmto blbostem jako je max. rychlost oktávky. Těmi otáčkami při Vmax jsem ti chtěl jenom napovědět, byla to reakce na ten nesmysl co jsi napsal o pár řádků vejš. Doufám, že už si teď rozumíme 😉
Mě příjde ubohé argumentovat kvalitu auta tím, že jsem s tím jel 215 km/h kopcem dolů, větrem v zádech a modlíce se, abych to uřídil, když mi tam vběhne třeba srna. Prostě maximální tahometrová rychlost u auta nižší střední třídy je podobně důležitý parametr, jako velikost zavazadelníku supersportu
Hele, to vypada ze tam muselo byt neco spatne, gumy, tachometr. Na realnych 200kmh potrebujes vykon odhadem tak 80-90kW.
Mluvil jsem o tachometrovejch 200 reálně to bude určitě míň, ale to ten nešťastník s tím vychrmlaným pasatem taky myslel určitě 215 podle tachometru. Tachometrově přes 200 např. umí i fabie 1,4 16V 74 kW.
Ahá, takže pánkovi zrejme pomaly(ale predsa!) došlo, že tu trepe hrozné bludy a hneď sú všetci nešťastníci. Ty si dobrý tragéd, to ti teda poviem! Tu si na servere o autách a nie na tliachaní u vás v hospode na vsi, aby si nás tu ohuroval, že tá tvoja Octávka skoro lieta nad zemou a všetci ti to tu spapajú aj s navijákom. Je to totiž základný poznatok všetkých čo sa aspoň okrajovo venujú autám, že údaje na tacho sú iba orientačné. Každý výrobca má nejaké odchýlky a tie sú so zväčšujúcou sa rýchlosťou čoraz väčšie. Ale nič si z toho nerob, ber to tak že si zase o niečo múdrejší... >😒]
U fabky bych tech 200 tacho veril, ma maximalku oficialne kolem 185, neco malo navic muze dat (vykon motoru je zpravidla o neco malo vyssi nez ofic. udavany) a chybu ma tacho cca 10kmh pri te rychlosti. Ale s 55kW fakt ne.
tak čo mám ja skúsenosti, tak už pri tacho 140 idem v skutočnosti iba 132. Myslím že pri dvestovke to bude viac ako tých tvojich 10km/h. Ale isto to neviem. Vo Fabii mi pripadá strašidelná aj tá 130-tka...
A jel si v tý fabii vůbec někdy? Co ti na tom připadá strašidelnýho?
Fabia, je auto do mesta a nie a dialnicu. Viem, že pre to auto by tá rýchlosť nemala byť problém, ale ja som sa už pri tých 130-140 v tom necítil dobre. Ešte tých 110 je v pohode, ale viac už asi nie. Ale ak ti nevadí, prípadne si zvyknutý, že to lieta po cete skôr ako vietor fúka a nie ako ty točíš volantom, tak je to v pohode. 😉
No aspoň, že si to uznal. Jinak jízdní vlastnosti to má ve vyšších rychlostech přesně ty co si tu napsal 😄 Vyřešilo by to asi použití jiného než standartního obutí 185/60/14, ale to by pak to auto asi sotva jelo 😄
boli na tom nejaké 16-tky z RS-ky. Ale 130 som na tom šiel iba raz a hneď som radšej spomalil.
No tak to já to párkrát absolvoval na obutí, který jsem napsal. To ty 16ky musel sedět jak přibitý 😄
Ne na kazdem aute to musi byt stejne. Me ted taky keca tachometr asi o 6kmh pri 140, predtim jsem mel auto ktere nekecalo temer vubec, resp. nejake 2kmh pri 200kmh.
Procentuální odchylka není při všech rychlostech stejná, většinou se se zvyšující se rychlostí procento výrazně snižuje. Jinak řečeno: při 60 je odchylka třeba 10% (6kmh), při dvoustovce třeba 5% (10kmh). Například...
Tady někdo objevil Ameriku. Seat bude hezčí..
Soused, ktery pracuje v jedné dodavatelske firme pro Skodu mi tvrdi, ze ta nova Skodovka bude z uspornych duvodu pouzivat svetla z nove Fabie...snad nebude mit pravdu.
neb nedokázal sám za dobu své existence vyvinout a udržet smysluplnou výrobní řadu. Zatím předvádí jen vykrádání koncernu.
Koho vykrade příště? Přijde supersport Seat aneb vykradené Lamborghini s nasazeným logem Seat, aby auto emocione bylo smysluplné alespoň u jednoho vozu z výroby?
Poslední smysluplný Seat bylo první Toledo. Jenže roli praktického vozu v koncernu přebrala Octavia a sebrala Seatu první a poslední trumf. Od té doby nula od nuly pojde. Snad ještě 1. generace Leonu byl ten správný Seat...
Koho vykrade příště? Přijde supersport Seat aneb vykradené Lamborghini s nasazeným logem Seat, aby auto emocione bylo smysluplné alespoň u jednoho vozu z výroby?
Poslední smysluplný Seat bylo první Toledo. Jenže roli praktického vozu v koncernu přebrala Octavia a sebrala Seatu první a poslední trumf. Od té doby nula od nuly pojde. Snad ještě 1. generace Leonu byl ten správný Seat...
Zaprvé, o tom seatu jsem tu už nedávno psal a někteří mi zas nevěřili a za druhé - to není SK151, ale SK25x... 😉
Tak nějak to tady vypadá, když obahujeme dnes již kus české motoristické historie jménem Octavia. Auto, které změnilo vnímání Škodovek celosvětově a samotnou novou tvář reprezentovanou novou maskou ji dalo.
Ale, jsme v roce 2010, to je nějakých 14 let od prvopočátku, kdy se na našich silnicích začal zjevovat novodobý symbol životní úrovně Čecha. Ale taky je to 19 let od uvedení 3. generace Golfu 3, který byl základem pro její podvozek.
Mějme proto trochu soudnosti a nesrovnávejme legendu našich silnic s auty o 14 let novějšími, přecejen jsme ve 21. století a pokrok jde pořád dál.
Takže si to shrněme a dejme několik základních důvodu proč si i v roce 2010 koupit Octavii Tour.
1. Jsem Čech a chci české auto a ne Fabii.
2. Sousedova Octavia se mi už před 10 lety líbila a konečně jsem na ní našetřil.
3. Servis na každém rohu a po tolika letech výroby ji umí opravit i místní garážový servisák Franta Levý. (To beru jako nejdůležitější prvek pro koupi spolu s bodem 4)
4. Po těch letech jsou už díly z druhovýroby tak promakané a levné, že se dají koupit pomalu už i v mléčném baru.
5. Pořád, i když je to třeba pro některé iracionální, představuje jakýsi společenský status.
6. Má velký kufr. (a málo místa vzadu)
7. Má měkčené plasty (jako stejně všechna ostatní stejně drahá auta.
8. Má TDI (pro milovníky barevných televizí neoddiskutovatelný prvek)
A to je asi tak vše. Nedivme se proto těm, kteří si ji koupí, ale zároveň se v žádném případě nedivme těm, kteří si ji nekoupí.
Ale, jsme v roce 2010, to je nějakých 14 let od prvopočátku, kdy se na našich silnicích začal zjevovat novodobý symbol životní úrovně Čecha. Ale taky je to 19 let od uvedení 3. generace Golfu 3, který byl základem pro její podvozek.
Mějme proto trochu soudnosti a nesrovnávejme legendu našich silnic s auty o 14 let novějšími, přecejen jsme ve 21. století a pokrok jde pořád dál.
Takže si to shrněme a dejme několik základních důvodu proč si i v roce 2010 koupit Octavii Tour.
1. Jsem Čech a chci české auto a ne Fabii.
2. Sousedova Octavia se mi už před 10 lety líbila a konečně jsem na ní našetřil.
3. Servis na každém rohu a po tolika letech výroby ji umí opravit i místní garážový servisák Franta Levý. (To beru jako nejdůležitější prvek pro koupi spolu s bodem 4)
4. Po těch letech jsou už díly z druhovýroby tak promakané a levné, že se dají koupit pomalu už i v mléčném baru.
5. Pořád, i když je to třeba pro některé iracionální, představuje jakýsi společenský status.
6. Má velký kufr. (a málo místa vzadu)
7. Má měkčené plasty (jako stejně všechna ostatní stejně drahá auta.
8. Má TDI (pro milovníky barevných televizí neoddiskutovatelný prvek)
A to je asi tak vše. Nedivme se proto těm, kteří si ji koupí, ale zároveň se v žádném případě nedivme těm, kteří si ji nekoupí.
Bych tě opravil - Tour používá podvozek z Golfu IV. :-!
A z čeho vychází Golf 4? Nenapsal jsem to jen tak náhodou 😉
Tak doporučuju si sehnat podklady. To že mají oba vpředu McPherson a vzadu vlečku ještě neznamená že jsou stejné...
Jak příjde white label, tak ti to dovysvětlí >😁 Každopádně, stejné jsem nenapsal, ale že konstrukční základ je podobný. Samozřejmě, změnilo se toho dost, už jen brzdy, jiná rozteč a počet děr kol atd. McPherson a vzadu vlečka je ten základ, který byl překonán až Golfem 5, který znamenal větší skok.
Takže vlastně Golv IV má podvozek shodný se Škodou 130L, protože ta má vpředu taky McPherson a vzadu vlečku? >😁
Stara Octavia je proste spotrebni pomerne levne auto s jednoduchym podvozkem a vybavou a jizdni vlastnosti tomu odpovidaji, at uz nekdo rika neco jinyho. Takze kdo ji chce, at si ji koupi, ale pospisil bych si. Uz se dela jen asi 100 aut denne...
To je nějak pozdě, na to, že potkávám zamaskovaný prototypy pravidelně, když jdu do školy. Spíš bych to podle toho tipnul na konec letošního, spíš začátek příštího roku, protože Tur se má přestat vyrábět tenhle rok.
Octavia si už odkroutila svoje, že je v nabídce Tour, není nic hrozného. Prodávají se podstatně horší nové vozy, než je Octavia 1.
Za sebe musím napsat, koukněte se kolem sebe, kolik strých vraků lítá po našich cestách (ano, včetně hromady Favoritů atp), kdyby každý z nich nahradil Tour, hned by bylo lépe. A typickému zákazníkovi, který pro něj přijde, je úplně jedno, že nemá podvozek jako BMW, výkony Ferrari a design Alfy. Na to jeho ježdění to stačí, a nejsem si vědom toho, že by Octavie byly nějakým nebezpečným autem na cestách.
Berme Octavii 1 jaká je, ve své době se povedla a ostudu neudělá ani teď. Její život se blíží ke konci a odejde se vztyčenou hlavou.
PS: Každý si může koupit auto jaké chce, ale v diskuzním fóru plném plakátových kovbojů...
:-!
Za sebe musím napsat, koukněte se kolem sebe, kolik strých vraků lítá po našich cestách (ano, včetně hromady Favoritů atp), kdyby každý z nich nahradil Tour, hned by bylo lépe. A typickému zákazníkovi, který pro něj přijde, je úplně jedno, že nemá podvozek jako BMW, výkony Ferrari a design Alfy. Na to jeho ježdění to stačí, a nejsem si vědom toho, že by Octavie byly nějakým nebezpečným autem na cestách.
Berme Octavii 1 jaká je, ve své době se povedla a ostudu neudělá ani teď. Její život se blíží ke konci a odejde se vztyčenou hlavou.
PS: Každý si může koupit auto jaké chce, ale v diskuzním fóru plném plakátových kovbojů...
:-!
Problém je někde mezi tvým "nebezpečným autem" na našich cestách, to ostatně nemá být ani jedno po absolvování STK a dodržování předpisů 😉 , a mezi chlácholením se, jak je Octavia I dnes ještě tak na výši, že to natírá o 10 let novějším autům. Pravda je někde uprostřed, ostatně jako vždy.
Jen tak mimochodem, Octavka TDI dokáže udělat za sebou daleko větší a neprodyšnější oblak dýmu jak leckterý starší benzínový motor ze začátku 90. let. 😉 To jen abychom zase nekritizovali staré vraky pro nedělní řidiče zapomínajíce na kouřové clony dieselů 😉
Jen tak mimochodem, Octavka TDI dokáže udělat za sebou daleko větší a neprodyšnější oblak dýmu jak leckterý starší benzínový motor ze začátku 90. let. 😉 To jen abychom zase nekritizovali staré vraky pro nedělní řidiče zapomínajíce na kouřové clony dieselů 😉
si nebol asi na vojne. Ten akt sa volá zadymovanie! to je dobré na zmätenie nepriateľa... >😒] >😁
Bože, asi si nepředpokládal, že když napíšeš něco o kouřícím TDI, tak ti tu nevmetu do obličeje, že kouřící auto přes Emise neprojde?
To je furt dokola, jako u blbečků na dvorečku. Dvacet let starý auta, které se používají na denní ježdění jsou všecko střepy. A jsou jich pořád plné silnice.
Nehledě na to, že toho toura si klidně můžeš koupit s osvědčeným jednoduchým benzínem, který plní aspoň Euro IV.
To je furt dokola, jako u blbečků na dvorečku. Dvacet let starý auta, které se používají na denní ježdění jsou všecko střepy. A jsou jich pořád plné silnice.
Nehledě na to, že toho toura si klidně můžeš koupit s osvědčeným jednoduchým benzínem, který plní aspoň Euro IV.
Vím, že máš ke mně úctu, ale Bohem se zatím ještě necítím, ovšem díky 😉
Pokud neprojde kouřící auto přes emise, tak to těch dieselů, co při plném kotli kouří, bez emisí jezdí opravdu hodně. Doufám, že víš, jak se dělají emise a při jakých otáčkách.
Tak vem a těm, co mají ty 20 let stará auta, kup nová, když ti to tak vadí, ale o tom tohle není, že budeme argumentovat 20 let starými auty, když se bavíme o tom, co dnes můžeme koupit jako nové. To by pak opravdu stačilo říct, že Octavia je super, protože je lepší než třeba Olcit.
Pokud neprojde kouřící auto přes emise, tak to těch dieselů, co při plném kotli kouří, bez emisí jezdí opravdu hodně. Doufám, že víš, jak se dělají emise a při jakých otáčkách.
Tak vem a těm, co mají ty 20 let stará auta, kup nová, když ti to tak vadí, ale o tom tohle není, že budeme argumentovat 20 let starými auty, když se bavíme o tom, co dnes můžeme koupit jako nové. To by pak opravdu stačilo říct, že Octavia je super, protože je lepší než třeba Olcit.
Ano, vím při jakých otáčkách se dělají emise jak u dieselu, tak i u benzínu. Doufám, že to víš i ty (protože nejsou stejné a do podstatně!), když už o tom chceš diskutovat.
Ale taky tě upozorňuju, že nemíním rozpitvávat donekonečna, že něco přes STK/E projde jen s úplatkem a že to jsou jen TDI.
Já tu jen psal o tom, že chápu kupce O1 a když ji vymění za starý střep, udělají určitě lépe, než drtivá většina místních diskutérů, kteří sedlají pravě ty staré střepy, ale mají plnou hubu trapných argumentů.
Ale taky tě upozorňuju, že nemíním rozpitvávat donekonečna, že něco přes STK/E projde jen s úplatkem a že to jsou jen TDI.
Já tu jen psal o tom, že chápu kupce O1 a když ji vymění za starý střep, udělají určitě lépe, než drtivá většina místních diskutérů, kteří sedlají pravě ty staré střepy, ale mají plnou hubu trapných argumentů.
Ale já vůbec neměl na mysli úplatky na STK, tos vůbec nepochopil. Tedy pokud jsi někdy viděl protokol z emisí, tak víš o čem mluvím.
A taky nemá smysl se bavit o tom, že je lepší si koupit místo starého auta nové, to ti nikdo nebere, ale je otázkou, jestli za stejné peníze, co stojí dneska O1 se 14 let starou technikou není lepší auto na výběr splňující třeba i ty vyšší emisní normy, nemluvě o bezpečnosti. Trapný argument je tvůj, že jedině Octavia tour je lepší než starý střep. (Klidně to popři, že jsi to neřekl, ale zároveň tady nikdo, opravdu nikdo, neřekl, že starý střep je lepší než nové auto, jen tady nebudu pranýřovat lidi, kteří jezdí ve starých autech, protože jim to třeba na svých 2000 km ročně stačí).
PS: CO ty víš co tady drtivá většina diskutérů sedlá, když ty sám to nechceš prezentovat 😉
A taky nemá smysl se bavit o tom, že je lepší si koupit místo starého auta nové, to ti nikdo nebere, ale je otázkou, jestli za stejné peníze, co stojí dneska O1 se 14 let starou technikou není lepší auto na výběr splňující třeba i ty vyšší emisní normy, nemluvě o bezpečnosti. Trapný argument je tvůj, že jedině Octavia tour je lepší než starý střep. (Klidně to popři, že jsi to neřekl, ale zároveň tady nikdo, opravdu nikdo, neřekl, že starý střep je lepší než nové auto, jen tady nebudu pranýřovat lidi, kteří jezdí ve starých autech, protože jim to třeba na svých 2000 km ročně stačí).
PS: CO ty víš co tady drtivá většina diskutérů sedlá, když ty sám to nechceš prezentovat 😉
Dost mě to tady už otrávilo, najít tu nějaký smysluplný příspěvek, který psal někdo se zkušenostmi, je jak hledat jehlu v kupce sena.
Takže myslím, že nechám prostor již tak rozbujelému balastu a trapným příspěvkům, které se mají tvářit nějak zkušeně.
PS: Nechci se opakovat, ale mě je úplně jedno, kdo si co myslí, v čem že to jezdím. Názory zdejších vometáků jsou mi u zadku a já opravdu nemám chuť ani potřebu někoho přesvědčovat o mých autech.
Takže myslím, že nechám prostor již tak rozbujelému balastu a trapným příspěvkům, které se mají tvářit nějak zkušeně.
PS: Nechci se opakovat, ale mě je úplně jedno, kdo si co myslí, v čem že to jezdím. Názory zdejších vometáků jsou mi u zadku a já opravdu nemám chuť ani potřebu někoho přesvědčovat o mých autech.
Vím, že jsme pro tebe všichni ometáci a všichni hlupáci, to ale tvrdíš od samého začátku, co jsi sem přišel. Jen nechápu proč chodíš do diskuzí, když tě nezajímají názory ostatních. Aby sis sám svůj mohl prezentovat nebo ujistit se, jak jsi dobrej týpek? 8-s 😉
Psal sem, že čtu rád ty, co mají co říct, tedy ti co MAJÍ, ne ti co chcou. A bohužel to tady v poslední době vypadá dosti tristně, množí se nicneříkající kecy a ... ale to je jedno.
No jen se vyplač, jak je tu pro tebe utiskující být mezi námi hlupáky 😢
Popravdě tato diskuze byla dosti věcná, vyjma pár provolávek na to, jak je Octavia super a naopak jaká je Octavia děs. Ale tak to je vždy. Pokud máš problém se smířit byť často nepochopitelnými názory ostatních, tak nechoď do diskuzí, ale třeba tam, kde tvůj intelekt ocení daleko více.
Některé vytočí kritika třeba Octavie (třeba tebe), ale kritika jiného auta, i když je nesmyslná, protože má jiný znáček na kapotě, už ho nevytočí. Ale to už je ta přirozenost lidská.
Popravdě tato diskuze byla dosti věcná, vyjma pár provolávek na to, jak je Octavia super a naopak jaká je Octavia děs. Ale tak to je vždy. Pokud máš problém se smířit byť často nepochopitelnými názory ostatních, tak nechoď do diskuzí, ale třeba tam, kde tvůj intelekt ocení daleko více.
Některé vytočí kritika třeba Octavie (třeba tebe), ale kritika jiného auta, i když je nesmyslná, protože má jiný znáček na kapotě, už ho nevytočí. Ale to už je ta přirozenost lidská.
Pokud se chcete bavit o emisich, jiste oba znate tyto tabulky😒br />
[odkaz]
Da se lehce zjistit, ze normy (s vyjimkou CO) jsou k naftakum znacne mirnejsi nez k benzinakum...
Da se lehce zjistit, ze normy (s vyjimkou CO) jsou k naftakum znacne mirnejsi nez k benzinakum...
No mohl bys ty tvé hádanky o emisích rozvést? Pravidelně jezdím na emise z ruznými motorizacemi a ani jednou nebyl ani u dieselu někoho prosit o razítko
Když dáš u motoru ustálené otáčky, tak ti kouřit nebude, to, kdy tě diesel zahalí do dýmu, to tu každý zažil, ne však na STK
Cože? >😁 Ty asi opravdu nejsi ten co jezdí častějí na stk. Diesel splňuje emise při zkoušce kouřivosti opakovanou akcelerací, 5x za sebou do hodnot většinou 4800-5000
Řekni mi kdo jezdí tak že vytáčí motor do těchto hodnot. Neříkám že nečadí, ale je blbost v tom že všechny projdou díky podplacení. Takových vykuků už je dneska méně než kdysi.
Řekni mi kdo jezdí tak že vytáčí motor do těchto hodnot. Neříkám že nečadí, ale je blbost v tom že všechny projdou díky podplacení. Takových vykuků už je dneska méně než kdysi.
Tak mi řekni, proč tyhle všechny "trochu čoudící" diesely tak neskutečně kouří při zrychlování? Jo, krásně, přes STK a všemožné emise i s tím kouřem přejdou, protože naše limity jsou nastaveny teď spíše na CO2, ale na pevné částice se "kašle" a hlavně kašlalo.
A víš o tom že když se snížuje CO2 vzniká ještě nebezpečnějí sloučenina, která zatím asi není v takovém množství aby se jí zabívaly. To i ty pevné částice jsou prd
A jaka sloucenina to je, mlho?
Jinak s merenim emisi mas zrejme pravdu a ja jsem se zmylil. Asi to bude proto, ze jsem to se svym jedinym dieselem v zivote na emisich udelal jako kazdej druhej. Zaplatil jsem par set bokem, aby mi ten motor neumrtvili. No a uz to vickrat neudelam. Snad budou namontovany kamery vsude, aby se tolik podvadet nemohlo...
A mimochodem, minimalne tretina kolegu co ma sluzebni chrochty jednicku i dvojku toci dokavad se zvysujou otacky. A protoze bydlim u krizovatky, vidim tento pristup pilotu dnes a denne, takze mi tady nevykladej nejaky pohadky.
Jinak s merenim emisi mas zrejme pravdu a ja jsem se zmylil. Asi to bude proto, ze jsem to se svym jedinym dieselem v zivote na emisich udelal jako kazdej druhej. Zaplatil jsem par set bokem, aby mi ten motor neumrtvili. No a uz to vickrat neudelam. Snad budou namontovany kamery vsude, aby se tolik podvadet nemohlo...
A mimochodem, minimalne tretina kolegu co ma sluzebni chrochty jednicku i dvojku toci dokavad se zvysujou otacky. A protoze bydlim u krizovatky, vidim tento pristup pilotu dnes a denne, takze mi tady nevykladej nejaky pohadky.
někdo se dotkl tvého Favoritu co? Já mám TDI a opravdu si zakouří, to beru. Ale že někdo srovnává benzín z naftou co se týče kouřivosti, nechápu, to nejde ani dnes. Leda že jsi to chtěl napsat k porovnání 2-vou taktu a starého dieslu
Za prvé se něco S něčím srovnává, ale v tom se hrabat nebudu.
Proč bys porovnávat nemohl? Přece se tady nebudu schovávat za to, že je to jiná konstrukce, tak si zaslouží jiné ohledy. To bychom pak mohli říci, že parní stroj byl ekologický, protože přece nejde srovná parní stroj se zážehovým motorem.
PS: Někdo se tady v celé diskuzi dotýká tvé staré Octavky, co? 😉
Proč bys porovnávat nemohl? Přece se tady nebudu schovávat za to, že je to jiná konstrukce, tak si zaslouží jiné ohledy. To bychom pak mohli říci, že parní stroj byl ekologický, protože přece nejde srovná parní stroj se zážehovým motorem.
PS: Někdo se tady v celé diskuzi dotýká tvé staré Octavky, co? 😉
Líbí se mi, jak na idnesu píšou "žebrák." V roce 2012 to bude mít v základu minimálně 6x pytel i ESP. Vím o čem mluvím. Stejně tak motory budou výhradně přeplňované přímovstřiky atd, atd,...
Je otazka, jestli je to dobre nebo spatne. ESP bude povinny, tam neni o cem. A vzhledem k blizicimu se Euro6 (2014) ani jinak nepujde plnit nez s primovstrikama nebo baterii katalizatoru. Co NOx u nafty? Budou mit vsechny diesely AdBlue nebo VW pujde jinou technologii?
Podle počtu příspěvků i jejich obsahu je vidět, že téma Octavia I nechává málokoho lhostejným a je pořád dost těch, kteří jsou ochotni za ni utratit svoje těžce vydělané peníze. Nakonec stačí se podívat venku kolem sebe kolik nových Tourů jezdí po silnicích...
no hej, ale ako rozoznáš či je to tour alebo stará okta po lifte >😒]
Momentálně třeba podle zrcátek?
:yes: nevzdělanci
Vzdělávat se v detailech auta, které se 13 let vyrábí a je běžný na našich silniích mi nepřipadá nějak užitečné
no právě jezdí tolik let a nepoznají ani nové zrcátka
Ta zrcátka, ta nová zrcátka.
A proč by se měl někdo o takové detaily, které mají význam jen v tom, že škoda další unifikací ušetří, zajímat?
A proč by se měl někdo o takové detaily, které mají význam jen v tom, že škoda další unifikací ušetří, zajímat?
víš, pokud děláš v oboru, nebo se kolem aut hýbeš, a nejsi jen uspěšný diskutér, na mnoha vozech co už i delší dobu jezdí rozeznáš i takový ne moc zanedbatelný rozdíl jako jsou špigly
musel sem založit nový vlákno, nahoru už se to fakt nevejde.
Ještě k těm převodům: Díky tomu, že 1,9 TDI je má dost dlouhé, točí při max. rychlosti zhruba otáčky max. výkonu(4-4 a půl tisíce). 1,6 je má velmi krátké (až moc, ten motor by snesl i šestikvalt nebo alespoň delší pětku, na dálnici při 130 točí 4200=značný hluk a vysoká spotřeba)točí při max. rychlosti asi 6000, což je něco málo nad otáčkami nejvyššího výkonu. Takže to, že diesel nejde vyhnat do tak vysokých otáček jako benzin se na max. rychlosti vůbec neprojeví, pokud ty motory mají stejný výkon. Proto jsem ti dával tu kontrolní otázku s otáčkami, myslel jsem, že se chytneš 😉
Navíc 1,9 TDI PD mají většinou větší výkon než udává Škodovka (kolem 85-88Kw), kdežto u 1,6 MPI je to přesně naopak, málokterá má těch 75kw, spíš tak 68-70, zkušenosti z měření na brzdě. 1,6 MPI 74 a 75KW se vůbec moc nepovedly, stará jednašestka AEE ve starších Oktávkách (55Kw) se mi zdá mnohem příjemnější na běžnou jízdu - lépe táhne z nízkých otáček, je tišší, míň žere a není tak poruchová. Ve vyšších otáčkách (nad 4000) samozřejmě jede líp 74Kw, ale kdo má nervy na to furt to točit(kravál jako v tanku, spotřeba tryskáče). Jednu 55KW mám doma, takže vím o čem mluvím.
Jinak za ty invektivy se ti omlouvám,nemyslel jsem to tak 😉
Ještě k těm převodům: Díky tomu, že 1,9 TDI je má dost dlouhé, točí při max. rychlosti zhruba otáčky max. výkonu(4-4 a půl tisíce). 1,6 je má velmi krátké (až moc, ten motor by snesl i šestikvalt nebo alespoň delší pětku, na dálnici při 130 točí 4200=značný hluk a vysoká spotřeba)točí při max. rychlosti asi 6000, což je něco málo nad otáčkami nejvyššího výkonu. Takže to, že diesel nejde vyhnat do tak vysokých otáček jako benzin se na max. rychlosti vůbec neprojeví, pokud ty motory mají stejný výkon. Proto jsem ti dával tu kontrolní otázku s otáčkami, myslel jsem, že se chytneš 😉
Navíc 1,9 TDI PD mají většinou větší výkon než udává Škodovka (kolem 85-88Kw), kdežto u 1,6 MPI je to přesně naopak, málokterá má těch 75kw, spíš tak 68-70, zkušenosti z měření na brzdě. 1,6 MPI 74 a 75KW se vůbec moc nepovedly, stará jednašestka AEE ve starších Oktávkách (55Kw) se mi zdá mnohem příjemnější na běžnou jízdu - lépe táhne z nízkých otáček, je tišší, míň žere a není tak poruchová. Ve vyšších otáčkách (nad 4000) samozřejmě jede líp 74Kw, ale kdo má nervy na to furt to točit(kravál jako v tanku, spotřeba tryskáče). Jednu 55KW mám doma, takže vím o čem mluvím.
Jinak za ty invektivy se ti omlouvám,nemyslel jsem to tak 😉
Nakoľko pravdepodobne pôjde o kompaktný sedan alebo liftback, možno oživia meno Malaga 😄
Španielske mesto ako každé iné 😉