Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jaguar XJ: První jízdní dojmy

Po čtyřech desetiletích padla jedna ze základních jistot automobilového průmyslu: že Jaguar XJ musí mít čtyři kulatá světla a karoserii s nízkým pontonem a rovnou střechou. Jízdní vlastnosti nového, zcela jiného XJ jsme vyzkoušeli v okolí Frankfurtu.
Zpět na článek
6. 5. 2010 07:55
6. 5. 2010 08:03
6. 5. 2010 08:21
6. 5. 2010 11:08
7. 5. 2010 09:36
neregistrovaný "I.G. Arthur Von Fofot"
6. 5. 2010 10:03
6. 5. 2010 11:07
6. 5. 2010 11:47
6. 5. 2010 11:52
neregistrovaný "Esperanto"
6. 5. 2010 11:58
6. 5. 2010 12:06
6. 5. 2010 10:31
6. 5. 2010 11:55
6. 5. 2010 12:21
6. 5. 2010 15:07
6. 5. 2010 15:22
6. 5. 2010 15:37
6. 5. 2010 19:09
6. 5. 2010 20:02
6. 5. 2010 20:17
6. 5. 2010 20:34
6. 5. 2010 20:57
6. 5. 2010 16:23
6. 5. 2010 17:46
6. 5. 2010 20:47
6. 5. 2010 21:04
6. 5. 2010 21:15
6. 5. 2010 21:28
6. 5. 2010 21:43
6. 5. 2010 21:49
6. 5. 2010 21:54
6. 5. 2010 21:49
6. 5. 2010 21:58
6. 5. 2010 22:14
6. 5. 2010 17:58
6. 5. 2010 20:50
6. 5. 2010 21:02
6. 5. 2010 21:08
6. 5. 2010 23:43
7. 5. 2010 10:36
6. 5. 2010 21:10
6. 5. 2010 21:44
6. 5. 2010 21:08
6. 5. 2010 21:17
6. 5. 2010 20:54
6. 5. 2010 22:47
6. 5. 2010 22:52
6. 5. 2010 23:26
6. 5. 2010 23:41
7. 5. 2010 00:00
7. 5. 2010 00:08
6. 5. 2010 15:30
6. 5. 2010 17:17
6. 5. 2010 19:21
6. 5. 2010 23:30
6. 5. 2010 19:23
7. 5. 2010 00:55
7. 5. 2010 00:59
7. 5. 2010 01:26
7. 5. 2010 07:03
7. 5. 2010 07:08
7. 5. 2010 10:44
7. 5. 2010 11:04
7. 5. 2010 12:27
7. 5. 2010 11:19
7. 5. 2010 12:33
8. 5. 2010 07:28
7. 5. 2010 08:15
8. 5. 2010 07:33
7. 5. 2010 08:44
7. 5. 2010 11:45
neregistrovaný "amin"
7. 5. 2010 14:19
7. 5. 2010 15:39
7. 5. 2010 16:31
7. 5. 2010 16:37
7. 5. 2010 16:34
24. 8. 2010 16:06
Avatar - 3_diamanty
6. 5. 2010 07:55
Sen
:yes: mame noveho krala v triede luxusnych aut
Rozbalit vlákno
0
6. 5. 2010 08:03
vzhled
Neřekl bych, že sem konzervativně smýšlející, ale ty předchozí XJ se mi líbili. Bylo to něco úplně jiného než jakákolik jiná limuzína. Měli ve svém designu tolik důstojnosti, že se Mercedes mohl jít zahrabat.

Tohle jde zas do opačného extrému, ale také se mi to klíbí. Ne tolik jako předchozí XJ, ale více než všechny ostatní limuzíny
Rozbalit vlákno
0
6. 5. 2010 08:21
XJ vs. XJ
Předchozí generace působila možná trochu luxusněji svým tvarem, ale jak se v jiném článku píše "luxusní limuzíny se museli sklonit před sportovní Panamerou", zvolil jaguar zřejmě správnou cestu. Dle mého názoru nejhezčí auto ve třídě...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
6. 5. 2010 08:35
Re: XJ vs. XJ
suhlas, bezkonkurencne najkrajsie a najsebaistejse posobiace auto, majestatne a charizmaticke :yes:
6. 5. 2010 08:44
Prodeje rozhodnou
Musim rict, ze XJ je opravdu krasne auto jen mam obavy v temi 5 l motory, jelikoz s jednim dieselem toho moc v nabidce neni nizsi kubature. A treba MB S class 350 se prodava jak housky na krame a to si myslim bude jedine minus prodavat Jaguar ve velkem poctu.

Preju Jaguaru velky uspech toto je rozhodne design 21 stoleti jen je mi lito, ze Jaguar neni vice agresivnejsi delat mensi modely, kazdy vi, ze trida BMW 3, C class, A4 a pote jejich mensi derivaty jsou nejvetsi financni tahouni firem a tady Jaguar musi rozhodne udelat hodne moc prace.
Rozbalit vlákno
65
Avatar - R32
6. 5. 2010 09:22
Re: Prodeje rozhodnou
Osobne sa mi v nižšej triede veľmi páčil už nevyrábaný X-type, ten ale doplatil na príliš neskoré nasadenie diesla a tiež ľuďom nebolo dva krát po chuti, že majú pod tou krásnou kapotou ten istý motor čo sused v Mondeu za "polovičnú" cenu.
Avatar - iudex
6. 5. 2010 09:59
Re: Prodeje rozhodnou
To zrejme nebol problém; takisto majiteľom Audi nevadí, ak majú pod kapotou ten istý motor, ako Škodovky za polovičnú cenu.
Avatar - white label
6. 5. 2010 10:06
Re: Prodeje rozhodnou
Mě spíš zarazilo, že se někomu X-type! "veľmi páčil", to "slyším" možná vůbec poprvé...
6. 5. 2010 11:35
Re: Prodeje rozhodnou
Tak podruhé, mě se také velmi zamlouval... :-)
Avatar - Pekelná Micinka
6. 5. 2010 15:10
Re: Prodeje rozhodnou
Za sebe musím říct, že Xko se mi líbí s odstupem času víc. To platí pro sedan, estate se mi líbí asi tak pořád stejně, nejsem z něj nadšený, ale je to velice elegantní kombi.
6. 5. 2010 16:12
Re: Prodeje rozhodnou
tak si mě započítej taky, mně se tuze líbí. A ačkoliv jsem kombiúchyl, u X-type mě víc bere sedan ;-)
neregistrovaný "I.G. Arthur Von Fofot"
7. 5. 2010 09:36
Re: Prodeje rozhodnou
Prihlasujem sa do klubu fanúšikov dizajnu X-type :-!
Avatar - white label
7. 5. 2010 10:03
Re: Prodeje rozhodnou
Možná se líbil především těm, co na něj "neměli", což je zřejmě obecnější "problém" (nejen) u Jagu...
Podle diskusí by měly na našich cestách převládat úplně jiná auta, a to ve všech cenových kategoriích...
Avatar - T613
7. 5. 2010 10:12
Re: Prodeje rozhodnou
líbit nerovná se koupit si ho .. u koupě rozhoduje více faktorů než jen vzhled. To snad není třeba říkat.
7. 5. 2010 10:26
Re: Prodeje rozhodnou
tak tak, líbí se mi i spousta aut, na které bych měl, a přesto si je nikdy nekoupím.

Ale těch na které nemám a líbí se mi, je musím uznat skutečně víc >:-[]
Avatar - white label
7. 5. 2010 11:12
Re: Prodeje rozhodnou
To samozřejmě vím, ale na cestách vidím většinou auta, které se většině zdejších diskutujícím nelíbí, případě jimi i "pohrdají"...
Avatar - T613
7. 5. 2010 11:18
Re: Prodeje rozhodnou
ono není nad to se vymezit na netu proti proudu a zaujmout jistou pózu.. leč reálný život je o něčem jiném ;-)
Avatar - white label
7. 5. 2010 11:31
Re: Prodeje rozhodnou
Je to přesně tak, něco jiného jsou tyhle virtuální nákupy v diskusi a něco jiného je vzít balík vlastních peněz a jít opravdu koupit auto...
To se pak člověk "zbaběle" ptá, proč si většina lidí kupuje za stejné prachy tyhle všední/tuctová auta, a ne třeba individualističtější "Lancie/Alfy, Jagy apod. Že by byli opravdu "všichni" tak hloupě nudní a stádovití?
Tak pro klid duše ještě omrknu i ty "osvědčené tuctovky"... >:-[]
Avatar - T613
7. 5. 2010 11:58
Re: Prodeje rozhodnou
a když jim to připomeneš, tak ti v metou do tváře, že oni kupují srdcem a ne peněženkou jako ty. >:D
Avatar - Pekelná Micinka
7. 5. 2010 12:26
Re: Prodeje rozhodnou
Tak on ten problém je možná v tom, že Jaguar nevyrábí auta od velikosti a ceny Fabie, nebo ještě lépe Loganu, že... ;-)
Avatar - Ricardo
6. 5. 2010 11:03
Re: Prodeje rozhodnou
Motory a pohon 4x4 patřily k těm málo věcem, co X-Type nepřevzal z Mondea...
Avatar - R32
7. 5. 2010 20:40
Re: Prodeje rozhodnou
Benzín 2,5 a nafta 2,0 bola aj v Mondeu... ;-)
Avatar - iudex
6. 5. 2010 09:23
Re: Prodeje rozhodnou
Možno myšlienky máš zaujímavé, ale ich transformácia do písanej podoby je dosť ťažko čitateľná a pochopiteľná. Preto neviem, či výčítaš Jagu absenciu silnejšieho, alebo naopak slabšieho dízla. Je však jasné, že 3,0D bude líder predajov XJ.
6. 5. 2010 19:18
Re: Prodeje rozhodnou
Ja se zkusim polepsit, ale rozhodne mas pravdu ve slohu jsem byl vzdy :no:
Avatar - King
6. 5. 2010 10:38
Re: Prodeje rozhodnou
Omyl! Prodeje rozhodně nerozhodnou. V žádném státě světa, a řekl bych, že ani v UK, nedosáhne četnost jakéhokoli Jaguaru úrovně německých prémiových značek. A tak je to v pořádku. Klientela Jaguaru se nebude rekrutovat z masy vyžilých europáprdů, k jeho vlastnictví je třeba i trochu té vnitřní elegance a stylu.
6. 5. 2010 11:09
Re: Prodeje rozhodnou
Hlavně, aby indům na ty elegance a styly nedošly peníze, když se nebude prodávat.
Avatar - Ricardo
6. 5. 2010 11:21
Re: Prodeje rozhodnou
Stále si myslíš, že hlavní touhou vedení Jaguaru je postavit za rok milion aut - tak jako u pár firem na jihu Německa?
6. 5. 2010 11:42
Re: Prodeje rozhodnou
Touhy a vedení Jagu jsou mě naprosto ukradený. Na světě to ale všeobecně funguje tak, že každý výrobek, náklady na jeho vývoj a další, by se měly přinejmenším vrátit a ještě něco vydělat. Neznám nikoho, kdo by něco vyráběl z milosti a nepodnikal s myšlenkou vydělat.

PS: s tou touhou, tak o tý bych rozhodně nespekuloval.
Avatar - Ricardo
6. 5. 2010 12:02
Re: Prodeje rozhodnou
To není o milosti, píšeš tady, jak kdyby se mělo prodat jen pár set aut za rok...
Rozhodně není nutné, aby se XJ vyrábělo víc jak nějakých 20 tisíc ks. Navíc speciální technologie výroby karoserie mají kapacitní omezení, takže to ani při nejlepší vůli nepůjde bouchat v množství jako modularizovaná 7er nebo konvenční S-Klasse
6. 5. 2010 12:14
Re: Prodeje rozhodnou
Nepíšu tady "jak kdyby", ale jednoznačně o tom, že ty auta nedělaj z milosti, nebo k lásce ke svým kupcům, jak si tady kde kdo vysvětluje exklusivitu, ale aby se jich prodalo dostatek a Tata nemusel zavírat fabriku.
Avatar - Ricardo
6. 5. 2010 12:30
Re: Prodeje rozhodnou
Jistě, ale ten "dostatek" nespočívá v tom dělat x set tisíc aut. Naopak by to dost možná výrobu prodaražilo nutností budovat zatím neexistující kapacity.
6. 5. 2010 16:18
Re: Prodeje rozhodnou
otázkou zůstává skutečně ta hranice vyrobených kusů ročně, která bude dostatečná na udržení nákladů + tvoření aspoň malého zisku. Zranitelný bude Jaguar možná i díky omezenému množství modelových řad, no ale kdo ví, možná nějaké SUV se nakonec taky vyklube. Kdo by řekl 20 let dozadu, že bude naftový Jag v kombíku že >:-[]
Avatar - jazva
6. 5. 2010 16:20
Re: Prodeje rozhodnou
tak keď mohlo byť v kombíku toto - [odkaz] >:D
Avatar - Pekelná Micinka
6. 5. 2010 16:32
Re: Prodeje rozhodnou
Ale je také pěkný.
Avatar - white label
6. 5. 2010 16:40
Re: Prodeje rozhodnou
Takže Jag může na případném menším zájmu vlastně ještě ušetřit/"vydělat"?
To mi vzdáleně připomíná Wolffa, který vidí největší výhodu Fiatu v tom, že má obrovský prostor na to, aby v případě potřeby intenzivně "rostl"...! >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
6. 5. 2010 16:44
Re: Prodeje rozhodnou
>:D Ale prakticky to možné je. Než neprodat potencionálních 3000 ks kvůli čekací době, je lepší prodat všech 20k, se kterými počítám v plánu (tudíž i ze ziskem) a neinvestovat do další linky, která by se z těch 3000 navíc nezaplatila.
Avatar - white label
6. 5. 2010 17:10
Re: Prodeje rozhodnou
Že by měl zrovna Jag s novým XJ právě tohle dilema? Ne že bych mu to nepřál, ale nevsadil bych si na to... ;-)
Navíc podle toho co zde čtu, by si jistě uvědoměle aristokratičtí zákaznici rádi na něco tak vyjímečného počkali i o něco déle...
:-)
Avatar - Pekelná Micinka
6. 5. 2010 20:16
Re: Prodeje rozhodnou
Já netvrdím, že takové dilema mít bude. Reaguji, že se tak "ušetřit" dá. Nejlepší by bylo napsat nepromrhat. Nebo taky investovat efektivně.
Avatar - Ricardo
7. 5. 2010 00:44
Re: Prodeje rozhodnou
Tak si ho teď běž koupit. Zjistíš, že se jen tak nedočkáš...
Avatar - white label
7. 5. 2010 00:52
Re: Prodeje rozhodnou
To je klidně možné, ale delší čekání je při "začátcích" výroby běžné i u mnohem vyšších výrobních kapacit...
Takže teď platí druhá část mé reakce... ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
7. 5. 2010 12:29
Re: Prodeje rozhodnou
Teď ano, ale v celkovém úhrnu nemá smysl investovat do další kapacity, pokud se jedná jen o překlenutí počátečního boomu, což by se zřejmě nezaplatilo.
6. 5. 2010 11:47
Re: Prodeje rozhodnou
Presne tak!

Tuctove znacky hladaj v Mnichove, Ingolstadte a uz pomaly aj v Stuttgarte.

Jaguar neni o mnozstve predanych aut, ako pisal King, nato musis mat nieco v sebe... Vo svojej triede patri spolu s napr. Lexusom k soliterom, ktorych bude vzdy jazdit malo, budu jedinecni a pritom proti konkurenci nicim menejcenni. :-)
Avatar - T613
6. 5. 2010 11:53
Re: Prodeje rozhodnou
Hlavní touhou vedení firmy je vydělat peníze, a ty se vydělávají tak jak psal Navtech. Jaguar není exkluzivní firma jako Ferrari, aby si mohla říci: "a přes tuhle mez nikdy nepůjdeme .."
Jaguar je prostě slovutná značka, ale až ta čtvrtá v Evropě.
Avatar - Ricardo
6. 5. 2010 12:04
Re: Prodeje rozhodnou
Jaguar byl vždycky nejmenší velkou automobilkou (dokud mu toto postavení nevyfoukl Saab >:D ). V tom je jeho podstata, že to není kusová záležitost, ale ani masová záležitost.
A nahlížet něco optikou českého trhu, kde jsou slouhodobé preference v pořadí A8 TDI quattro, S CDI 4matic, 730d - to není směrodatné.
Avatar - T613
6. 5. 2010 12:16
Re: Prodeje rozhodnou
Nenahlížím na to optikou českého trhu, ale normálním selským rozumem. To že se tebou nadhozená strategie neosvědčila jsme se mohli přesvědčit myslím, že minimálně 2x
6. 5. 2010 12:23
Re: Prodeje rozhodnou
Nemaj zbytocny strach o ekonomiku Jaguaru... Myslim, ze tu bol nedavno clanok o ziskoch a obratoch ake Tata nadobudla vdaka Jaguaru a Land Roveru a myslim, ze sa tam pisalo nieco v tom zmysle, ze su celkom spokojny... A to teda ci Jagov alebo LandRoverov nejazdi ziadne extremne mnozstvo.. :-)
Avatar - Ricardo
6. 5. 2010 12:34
Re: Prodeje rozhodnou
Osvědčila se vždy. Selhala s modelem X-Type, kterému vedení pod dohledem Fordu dalo přednost před lehkým sportovním F-Typem.
Image značky šla dolů a auto si stejně koupilo v nejúspěšnějším roce jen 50 % původně očekávaného množství zákazníků. Trh prostě nechtěl Jaguar, který bude masovým konkurentem 3er. Přitom vztah X-Typu k Mondeu se ve své podstatě nijak zásadně neliší od vztahu mezi tehdejším Passatem a A4.
Avatar - white label
6. 5. 2010 12:42
Re: Prodeje rozhodnou
V tomto ohledu souhlasím spíše s Tatrou, to že je dnes Jaguar vlastněn "Indiány" není taky zcela náhoda, tak jako to, že německému trojlístku něco podobného zatím přímo/zcela nehrozí...
Taky se, svým způsobem, mohlo stát to, že by Jag dopadl podobně jako např. americký Oldsmobile...
Avatar - Ricardo
6. 5. 2010 12:52
Re: Prodeje rozhodnou
Jo, víš komu patří víc než čtvrtina Mercedesu? :-)
Avatar - white label
6. 5. 2010 12:55
Re: Prodeje rozhodnou
Vím, proto jsem napsal to "přímo/zcela"... ;-)
I ta čtvrtina je stále jen 25%...
6. 5. 2010 13:04
Re: Prodeje rozhodnou
Ford predal Jaguar, ked zacala financna kriza a stali pred nelahkym rozhodnutim, ci riskovat uchytenie XFka, alebo zlu financnu situaciu celej firmy. Myslim, ze ten tah uz niekolkokrat olutovali...

Investovali nemale peniaze do vyvoju XFka a urcite nieco aj do XJcka a nemali istotu ci sa to oplatilo. Jedina istota bola predat znacku.

Neviem preco stale niekto vidi problem v tom, ze automobilku vlastni Tata.. Ide o to, ako tie auta vyzeraju a co ponukaju, nie kto stoji na ich pozadi.. Aj take Ferrari vlastni Fiat a pochybovat o ich kvalitach ci exkluzivite je asi trosku zcestne..
Avatar - white label
6. 5. 2010 13:21
Re: Prodeje rozhodnou
Přímo o problému tu nikdo nepsal..., ale tento fakt je prostě daný.
Srovnávat "vztah" např. Fiat/Ferrari s Tata/Jaguar je ale dost "mimo"... ;-)
6. 5. 2010 14:06
Re: Prodeje rozhodnou
Mimo je odsudzovat auto a jeho kvality kvoli tomu, kto vlastni jeho obchodny podiel.

Neviem co je mimo na porovnani Fiat/Ferrari a Tata/Jaguar... Ten isty princip.
Fiat - bezne, uplne obycajne, cenovo dostupne auta.
Ferrari - exkluzivne auta, drahe, vykonne, luxusne, vynimocne...

Tata - lacne dostupne auta
Jaguar - luxusne, drahe, vykonne, zastupene vo vyssich triedach.

Ja v tom rozdiel nevidim. Je jedno ci Talian, Nemec alebo Ind, ide o to co robi a ako to robi.
Avatar - white label
6. 5. 2010 14:14
Re: Prodeje rozhodnou
"Odsuzuju" tu snad nějaké auto a jeho kvality? Není to především tvá paranoa?
Jestli nevidíš nesrovnatelně bližší a "tradičnější" vztah Fiat/Ferrari ve srovnání s Tata/Jaguar, pak nebude problém na mé straně... ;-)
6. 5. 2010 14:21
Re: Prodeje rozhodnou
Ked bude Jaguar s Tata tolko rokov co Ferrari s Fiatom, tiez bude ich vztah podobny... Myslim vsak, ze v dobe ked Fiat kupil Ferrari, tiez nikto nejasal radostou.

Nehovorim, ze ty konkretne odsudzujes kvality auta, myslel som vseobecne.
Avatar - Pekelná Micinka
6. 5. 2010 12:58
Re: Prodeje rozhodnou
Že by se Marko nepochlubil? >:D
6. 5. 2010 13:48
Re: Prodeje rozhodnou
Nepatří 100% Mercedesu Daimleru?
Avatar - T613
6. 5. 2010 13:10
Re: Prodeje rozhodnou
osvědčila se vždy? konec sedmdesátých let ztráta, konec osmdesátých let ztráta.. ztráta na začátku 21.století .. opravdu se osvědčila?
6. 5. 2010 16:22
Re: Prodeje rozhodnou
ty jo, tak to je už díl ve strátě než Saab >:-[] A přesto je máme rádi ;-)
Avatar - T613
6. 5. 2010 16:24
Re: Prodeje rozhodnou
to bez pochyby.. tedy co se druhé věty týče ;-)
Avatar - Ricardo
7. 5. 2010 00:47
Re: Prodeje rozhodnou
Tak naopak konec 80tých let byl vrchol, podobný jaký se blíží nyní.
Avatar - T613
7. 5. 2010 07:00
Re: Prodeje rozhodnou
jo? a jak dlouho bude trvat než zase budou před krachem?
Už je třeba se postavit realitě - Jag už žádná exkluziv automobilka není, na to prostě nemá. No a jestli si na to dál hraje, tak půjde za chvilku pod kytičky.
Avatar - Ricardo
7. 5. 2010 08:08
Re: Prodeje rozhodnou
Tentokrát to snad Ford už nekoupí >:D
Ale druhým zájemcem o Jaguar byl GM, takže s Fordem to ještě tehdy dopadlo celkem dobře :-)
7. 5. 2010 10:29
Re: Prodeje rozhodnou
nevím nevím, myslíš že by GM zvládl Saab i Jaguár najednou? >:-[]

V každém případě, X-type mohl být přebastlenou Vectrou, propásli svojí šanci >:D
Avatar - Ricardo
7. 5. 2010 08:09
Re: Prodeje rozhodnou
Jo a s poslední větou nesouhlasím - taky tady nepíšu "BMW už není žádná prémiová automobilka" ;-)
Avatar - T613
7. 5. 2010 08:29
Re: Prodeje rozhodnou
souhlasit nemusíš, ale to je tak jediné co s tím můžeš dělat ;-)
Avatar - Ricardo
6. 5. 2010 11:02
Re: Prodeje rozhodnou
O minulé XJ 3,0 V6 i 3,5 V8 nebyl skoro zájem. Kdo netrval na dieselu, vzal si 4,2 V8 (ať už atmosféru nebo kompresor). Třílitr si koupilo jen pár zoufalců...
6. 5. 2010 16:25
Re: Prodeje rozhodnou
"jen pár zoufalců" >:-[] :yes:

až budu jednou mít děnga stát se u Jaga alespoň "zoufalcem", budu vědět že jsem za vodou >:-[]
6. 5. 2010 10:03
VOLVUAR
Jaguar nakupuje komponenty u VOLVO, no to jsou mi věci... nakonec, pořád lepší, než u mondea.

Elitní třída, elitní svět. Německá konkurence si může dovolit luxus doladění všeho, včetně motorizací. Ano, německá prémiová liga je měřítkem celému světu, to ona definuje techniku, to ona definuje styl.

Velebme však každého, kdo se snaží s tímto až neuvěřitelně dokonalým diktátem držet alespoň kulhavý krok. Vnímám XJ jako bájnéhgo fénixe, který se snad znovurodí z minulých popelů a nastavuje opět kvalitní laťku klasy automobilů ostrovního království, neb pro mne prostě Jaguar indickou automobilkou není...

Fotografie jsou lepší než oficiální :yes: věrohodně zprostředkovávají vizuální dojmy. V tomto kontextu nelze novému Jaguaru vytknout prakticky nic, i ta tekoucí záď je tak nějak v ažůru. Vnitřek je pro mne osobitě nepřitažlivý, překvapují "vytahané" sedáky, tohle bych u vrcholného modelu nečekal, ausgerechnet poté, co se na tom sedadle moc zadků zatím asi neohřálo.

Postavení na trhu? No, je to takový třídní... Superb. Že by ostří evropští elegantně odžilí eurodrzci měnili své dokonalé zlozvyky a najímali si od zítřka nové garáže, tomu se ani moc zatím nechce věřit. Ostatně, pokud bude velký jaguar znamenat ve třídě to, co znamená jeho manší bráška ve třídě vyšší střední, je věc jasná. Nebo ne?

P.S. Však nutno zaujumout čestný postoj - zvedám Jaguaru palce. Oba :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
6
6. 5. 2010 11:07
Re: VOLVUAR
Nad zvalchovanou sedačkou jsem se podivoval i u XF [odkaz]

Jestli z tohohle auta má někdo poluce a má pocit, že z toho začne německá prémie zavírat továrny, pak už se ničemu nedivím. Pro mě je vnitřek auta a použití prvků od výdechů klima až po čudlíky na navi, přehlídka umění a vkusu bombajských taxikářů.

Exklusivita Jagů dneska spočívá v tom, že ho v provozu skoro nepotkáte a kupec je pro ostatní vlastně hrdina.
6. 5. 2010 11:47
Re: VOLVUAR
:-) Ten vnitřek je fakt podivuhodně podivnej. Dobře jsi to celé napsal, souhlas.
neregistrovaný "Esperanto"
6. 5. 2010 11:52
Re: VOLVUAR
Tvojim slovam zodpoveda aj moja skusenost s majitelmi tohto vozu - samy indicky "aristokrat". ;-)
Avatar - positivemind
6. 5. 2010 11:53
Re: VOLVUAR
Jojo, ty prosezený sedačky jsou něco neuvěřitelnýho... myslel jsem, že se nosilo v roce 2000, ale ne dnes. Čím je to vlastně způsobeno? Špatné čalounění?

Mně osobně se interiér moc líbí, čistej, strohej, krásnej - jen je prý ta dotyková obrazovka dost naho.

Po Praze jich jezdí zatím asi 9, letos se prodal jeden
6. 5. 2010 11:58
Re: VOLVUAR
Podle mě špatnej molitan, co se nevrací do původní polohy, nebo se ho tam díky konstrukci sedečky moc nevejde. Tak to machruju, protože něco podobnýho jsem řešil nedávno se 150cm výrobcem sedaček do bytu :-) ;-)
6. 5. 2010 12:06
Re: VOLVUAR
Nazor ako nieco vyzera je vzdy subjektivny, kazdemu sa paci nieco ine natom nie je nic zle.

K tej exkluzivite by som skor povedal to, ze nespociva ani tak v malom mnozstve, skor v tom, ze Jaguar stava uz v zaklade elegantne auta, ktore maju rozne prvky exkluzivity ako standard.

A ktomu vsetkemu, cena Jagov ani zdaleka nie je taka, ako u jeho nemeckej konkurencie...
Myslim ze toto hovori za vsetko:
BMW 530d - cena testovaneho vozu -2.134.262,-Kč (530d, 180 kW)
vs.
Jaguar XF 3,0D S - cena testovaneho vozu - 1.681.162,-Kč (Jaguar XF 3.0D S 202 kW, Portfolio)

A co zato?
Toto: [odkaz]
vs.
toto: [odkaz]

...
Avatar - King
6. 5. 2010 10:31
Jag
Nejprve za vyčerpávající článek :yes:

Následně za připomenutí, co Jag vždycky byl a jak jsme se ho naučili vnímat v posledních letech :yes: . Dost kontrastní s mimózním plkáním na jiném webovém portálu...

A do třetice :yes: autu samotnému. Neříkám, že se mi bezvýhradně líbí, zadek dokonce i nadále považuji dokonce za ošklivý, je to prostě individualita. Je skvělé, mít tu zase seriózní konkurenci pro německé trio.

A ještě malé, bezvýznamné "+" za ten jízdní komfort. Že by někdo jednou po dlouhé době zase dokázal udělat luxusní auto pohodlné? ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - positivemind
6. 5. 2010 11:55
Re: Jag
Zadek je umělecké dílo, ale spíš mi sedí ke kupé než limuzíně - uvidíme v reálu, už se těším, až je budu potkávat :yes:

PS: Zajímalo by mě, jak je na tom V8 SUPER s provozními náklady - olej, spotřeba, jak bude náchylnej na oktanový čísla
6. 5. 2010 12:21
...divné
já tedy moc nepřispívám, jen si čtu a koukám, takže můj názor je vcelku nepodstatný.. ale, v autě téhle kategorie bych nepřekousnul tu digitální palubku, to je jako pěst na oko, hrůza. (digitální chromovaný rámečky kolem budíků..?!! ..a sakra).
jo, a ještě se mi hodně nelíběj ty sešlápnutý voči, vypadá to jako nepovedená plastika.

edit: ale celková silueta je fajn :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ondore
6. 5. 2010 12:41
Máš na to GULE?
Tak tu už nestačí byť eurodrzek so strniskom ošľahaným vetrom, na toto auto treba mať gule, to je tu dúfam každému jasné. Poďme si prebrať, kedy si toto auto môžeš ísť kúpiť:
- máš na účte voľný minimálne dvojnásobok jeho ceny (by GTI) prípadne Ti hodí firma mesačný zisk väčší, ako je cena tohoto skvelého tátoša (by Ondore)
- máš pre neho zodpovedajúce ustajnenie (nie, pred panelákom a ani na dvore tvojho rozmerného 8-árového pozemku nie je vhodné miesto)
- Tvoji hlavní obchodní partneri nemajú medzi činnosťami řezník, prodej masa alebo distribútor (čohokoľvek)
- z fleku poznáš rozdiel medzi konfekciou a oblekom šitým na mieru
- vieš sa správať v spoločnosti a stretnutie s Chargé d´affaires prežiješ bez Faux Pas

Odpovedal si 5x áno? Super, si potenciálny kupec a môžeš sa vyjadrovať k autu a porovnávať ho s konkurenciou, inak tu hádžeš len plky o kulhavom kroku voči nemeckému diktátu...
Rozbalit vlákno
78
6. 5. 2010 12:44
Re: Máš na to GULE?
:yes: :yes: :yes:

Niet co dodat! :yes:
Avatar - white label
6. 5. 2010 12:52
Re: Máš na to GULE?
Tady většina uživatelů nemá ani na to "GTI", natož na podobnou luxusní prémiovku, to bys tu s většinou nicků nemohl diskutovat ani pod Fabií RS... ;-) :-)
Avatar - Subaru4ever
6. 5. 2010 14:12
Re: Máš na to GULE?
:yes: :yes: :yes: ... parádně sformulované :-)
Avatar - Pekelná Micinka
6. 5. 2010 14:34
Re: Máš na to PRACHY?
Tak tohle přesně Jag neprodá. Máš prachy? Máš igelitku? Je dost velká, aby se tam vešly ty nominální hodnoty, jinými slovy, abys to voe někde nerozsypal nad kanálem. Máš to? Jestli jdeš v montérkách, tak jim nezapomeň nejprve ukázat tu igelitku, ať mají jistotu, že si je nepřišel vykrást. Fajn, teď jdi a kup si to auto, co se ti líbí.

Tohle to třídní rozdělování, pro koho je jaký auto, to vede akorát k jednomu. Ke krachu. Dneska nikdo neni zvědavej na to, aby jim jako zákazníkovi někdo říkal, co mají mít na sobě a jak mají mluvit. Proč se asi změnil design XJ? Diktovat si může dovolit v omezené míře tak Rolls nebo Ferrari, Bugatti.. To co o sobě necháš vypovídat, nebo se o to snažíš, to je jiná věc. Ale aby Jag kastoval zákazníky, na to je, při všem obdivu, malý pán.
Avatar - white label
6. 5. 2010 14:47
Re: Máš na to PRACHY?
Jj, to je realita...
Avatar - T613
6. 5. 2010 14:50
Re: Máš na to PRACHY?
kterou fans nechtějí vidět ...
[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
6. 5. 2010 14:52
Re: Máš na to PRACHY?
Anita, Benny, Björn, a ta čtvrtá? >:D Já myslím, že spousta fans by je chtěla vidět. Hrát. >:-[]
Avatar - white label
6. 5. 2010 16:30
Re: Máš na to PRACHY?
pozdrav z wiki:
Agnetha Fältskog (*5 dubna 1950, Jönköping)
Benny Andersson (*16. prosince 1946, Stockholm)
Björn Ulvaeus (*25. dubna 1945, Göteborg)
Anni-Frid Lyngstad (*15. listopadu 1945, Björkasen, Norsko)
Avatar - Pekelná Micinka
6. 5. 2010 16:36
Re: 0*
No jo, nikdy jsem je nějak nemusel, tak si je všechny nepamatuju.. To se ale měli jmenovat ABBA-F ne? >:-[]
Avatar - Ondore
6. 5. 2010 15:07
Re: 0*
Mici jasné, prachy až na prvom mieste... Ale ten zvyšok o ktorom som písal je - aj keď to nerád priznávam o "koukni do garáže a koukáš na sebe".

Ak mám hľadať chybičky na tomto aute, tak mne osobne tam chýba Night Vision a Lane Keeping Assist a nerozhádže ma pár vlniek na sedačke (sorry Navtech). Ďaleko viac tých chybičiek vidím na sebe - napríklad také kvádro od Dayang som si zatiaľ nekupoval :*) Skrátka na niektoré veci musí človek dozrieť a to sa nie každému v živote podarí...
6. 5. 2010 15:22
Re: 0*
Nedovedu si představit, jak dozraju k rozválený sedačce a palubce alá dvojkazeťák 80/90 let. Celkem bych chápal kupce Jagu, jako místního fandu, co ho s tátou koupil z leknutí. Jiný důvody a už vůbec ne aristokratický, kdy jejich poddaní automobilku vlastní, bych neviděl.
6. 5. 2010 15:37
Re: 0*
Ja viem, ty by si radsej dozrel k luxusnej plastovej palubce za 2 miliony, ktora je super uper moderna :yes:

Ondore ma pravdu, nie kazdemu sa podari v zivote dozriet na Jaguar a v tebe tu mame svetly priklad.

Nechcem to tu posuvat na uroven "kto dalej docika" to nie je moj styl, ale to nam toho Jaga az tak strasne zavidis, ze ti to neda spavat a nedokazes napisat nic rozumne bez hlupych naraziek na to ako sme sa k nemu dostali?
Avatar - Pekelná Micinka
6. 5. 2010 16:03
Re: 0*
No o to jde. Skoro, jako kdyby jste ani nevěděli, že Jaguar existuje. To jste taky s trochou nadsázky mohli koupit traktor... ;-)
Avatar - Ondore
6. 5. 2010 19:09
Re: 0*
V tomto držím stranu CiCoTN-ovi, skrátka išli kúpiť auto a nečakane zmenili značku. Sa čudujem len, že absolútne neuvažovali o klasickej prémii, ale na druhú stranu - prečo ho kefujete za to, že kúpil niečo s čím je plne spokojný? To už by som chápal, keby ste mne hádzali o hlavu, keď som kúpil ten supermainstreamový des, že sa vtedy nikto neozýval aký som pako...
6. 5. 2010 20:02
Re: 0*
Dik :-)
Aspon niekto tu dokaze mat triezvy pohlad na svet. :yes:
Avatar - Ondore
6. 5. 2010 20:17
Re: 0*
Moc neďakuj, tiež mám pre Teba pohlavok - nauč sa vystupovať tak, aby bolo každému jasné, že do toho Jaga patríš, žiadne "kto ďalej dociká", ok? ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
6. 5. 2010 20:18
Re: 0*
No nejen značku, ale i kategorii.
Avatar - Ondore
6. 5. 2010 20:34
Re: 0*
Chapeme nadsázku traktor, tiež sa čudujem, ale výsledok je rovnaký - kúpili dobré auto a sú spokojní - no a?
Avatar - Pekelná Micinka
6. 5. 2010 20:43
Re: 0*
Že mohli koupit i jakýkoliv jiný auto, kdyby tam třeba neměli Jag. Je to jako jít koupit chleba a přinést bábovku.
Avatar - Ondore
6. 5. 2010 20:57
Re: 0*
Náhoda je blbec, stále dokola vravím, že výsledok je, že kúpili auto, ktoré je super a s ktorým sú spokojní, tak im ten pocit dopraj.
Avatar - Pekelná Micinka
6. 5. 2010 15:45
Re: 0*
Co se týká designu, tak tohle [odkaz] taky není überkrásný. Jaguar se vrátil ke glamour. Což je přesně to, co mu sedí. V modrý kůži to vypadá velice nádherně, dojem z interiéru chce asi opravdu zažít. Bohužel, neměl jsem tu čest, ale mě se to líbí. A tebe z medvěda stejně nikdo nedostane. :-)
Avatar - white label
6. 5. 2010 16:23
Re: 0*
Jeho právě z MB dostaneš klidně, ale ne do Jagu, nýbrž do Bawa...
;-) :-)
Avatar - Pekelná Micinka
6. 5. 2010 16:38
Re: 0*
Tak z MB do toho Gran Coupe by mě ani přemlouvat nemuseli, šel bych sám. ;-) Ale třeba z CL do 6er asi ne, pro změnu z SLK do Z4 ano. ;-)
Avatar - Ondore
6. 5. 2010 17:46
Re: 0*
Ja viem ja viem, tá sedačka priam odpadáva a auto ešte ani neopustilo výrobnú linku... Všetci tu radi zveličujeme, nie som výnimkou, ale dosť pochybujem, že si ponoril svoj zadok do sedačky Jagu, tak prosím miernejšie. Mimochodom, tí rozumnejší (o.i. Dinar) vravia, že kupovať auto z prvého roku výroby je nerozum a to aj v prípade prémiového BMW alebo supermaistreamovéhovšakvieščoho. Čo teda riešiš? Že si ho nekúpiš? Veď v poriadku, tiež mám rád (aj) Mercedes...
6. 5. 2010 20:47
Re: 0*
Hele, Ondor! To bude asi mejlka... Já netrpím předsudky, ale ty sedačky jsou divný i v XF a vnitřek jakbysmet. Stejný, jako Rover 75. Jinak se mi v celku i líbí a jezdit bude umět výborně. V prvním roce výroby u podobných aut vede v poruchovosti BMW, to ti podepíšu i já. Přiznám se, že bych si Jaga nekoupil asi podobně, jako Audi R8 ve svojí kategorii. Taky proč? Jasně, že image a pocity hrajou určitou roli.
Avatar - Ondore
6. 5. 2010 21:04