Akcelerácia na stovku za 3,6 sekundy... Ako prosím? Áno, počuješ dobre, Raketa8 vystrelí na stovku rovnako rýchlo, ako Ferrari Enzo, donedávna vlajková loď maranelského tvorcu superšportov.
Nájde sa tu ešte niekto, kto popiera, že Audi vyrába najšportovejšie auto z veľkej nemeckej trojky? Bude ešte niekto tvrdiť, že je to len premaľovaný Volkswagen? Tak čítaj ešte raz: motor vzadu, formulová konfigurácia V10, výkon 560 koní, pohon všetkých kolies, to všetko skombinované s hmotnosťou len 1,5 tony, čo je hmotnosť kombi nižšej strednej triedy s dvojlitrovým dízlom a na dvestovku za rovnaký čas, ako priemerný dvojlitrový dízel na stovku.
Takže treba povedať: Audi - náskok vďaka superšportu. :yes:
Jeden z hlavních důvodů rozdílu 0,2s bude (trochu paradoxně) fakt, že zatímco 458čka má dvouspojku, R8 GT má "jen" sekvenci..., což pro mě bylo "slabší místo" i při řízení "běžné" R8 s R-tronicem...
nemyslim si že dvojspojka je hlavnym dovodom 0,2 sekundy. kolko krat zaradí od 0 po 100 1? 2? neviem presne. vacsi problem je udrzat trakciu pri takom vykone a kedze ma F hnanu len zadnu napravu, hodnota 0,2 je este vacsia
ale na druhu stranu 0,2s nieje ziadny parapeter uspechu
no, tak 150-200ms rozdílu v přeřazení zrovna ty 0,2 asi dá, protože v tu chvíli auto nezrychluje a většina aut prostě do kila přeřadit musí. Další čas jde ještě zkrouhnout u adaptivních tlumičů které speciálně pro akceleraci z klidu vyměknou. No a pak už jenom ohřáté měkké pneu ;-)
dvojspojka pro 560koní a 540Nm není úplně v každý garáži a k tomu se ještě přidává uložení motoru uprostřed, takže zástavba do poměrně malýho R8 je asi oříšek, současně je to čtyřkolka....
>:D
Chlapi v podstatě máte pravdu, předsudky si soudný člověk vysvětluje v důsledku vždycky těžko...
R8 prostě patří k abslolutní spičce své třídy viz všechny, nejen evropské, auto-moto "žurnály".
Naopak "doby slávy NSX" jsou (minimálně zatím) minulostí..., což je realita se kterou to, co osobně cítíte, nic moc nenadělá... ;-)
Presne tak; komu česť, tomu sláva; Honda NSX, Toyota Supra či Mitsu 3000 GT boli svojho času super stroje, ale je to minulosť a okrem Nissanu nikto z nich zašlú slávu nevzkriesil. Žijeme ale dnes a dnes je na vrchole Audi R8 - popri Porsche jediný nemecký superšport radiaci sa do najvyššej ligy k Ferrari či Lamborghini.
Ano, tohle auto mohlo mít klidně i logo VW (viz studie VW "Nardo" a skvělé časy, které jezdila), nebo naopak býka z Lamba, případně logo "EB", ovšem žádné logo by jeho kvality logicky nijak podstatně nezměnilo..., naopak pocity některých (spojené z předsudky), cenu, dostupnost servisu, apod. nepochybně ano...
hmm, nemyslím si, že by to byly předsudky které by mi bránily si to auto koupit, ale spíš nedostatek image nebo chceš-li "pozitivních" předsudků které by mě přiměly o tom autě snít.
Mám ten pocit, že zde (placka, motor uprostřed, 500HP+, 300kmh+, 0-100 pod 4s) už je to "jen" o předsudcích, emocích, osobních preferencích, láskách na první pohled, nebo uctívání legendární značky z plakátu v dětském pokoji. O tom, že všechny auta z této kategorie jezdí božsky snad nepochybuje nikdo a je prakticky jedno, jaké kdo vybere a pohled skrz peněženku je snad neobhajitelný. Buď na to máš, nebo ne.
Nemůžu si ale pomoci... společnost, do jaké se R8GT posadilo vlastní cenou mi přijde neadekvátní. Možná bych použil přirovnání k výherci ve sportce na luxusním večírku mezi "pravou" smetánkou - také ma cash na rozhazování, také dobře vypadá, stejný oblek, kterým dokonale zapadá, ale ten přirozený základ tam jaksi schází... ;-\
P.S. Výborné(ě) Audi :yes:
to je na tom to nejsmutnější, že objektivně je ta kára fakt dobrá >:D
Současně objektivně, vztaženo třeba ke GT-R za 2,2 je reálná cena 3Mega a né pět. Pět = musí to být červený, žlutý nebo oranžový a z Itálie :-! A ty dva v českejch na stole ty nejsou za lepší kůži, lehčí hliník, karbon nebo titan, ty jsou za testosteron.
Právě. O schopnostech toho auta nikdo nepochybuje. Nechtěl bych polemizovat, jaká by měla být "správná" cena, ale každopádně by měla být, díky image Audi, nižší, než cena bratříčka ze St. Agaty, nebo hřebce z Maranella.
By měla... cena je taková, jakou nastaví výrobce a je to jejich volba. Když budu chtít za lahváče Litovele 100Kč a prodeje pokrejou to, co potřebuju, tak je svět nádhernej! Určitě si tu cifru nevytáhli z losovacího zařízení.
no dobře, co výrobce chce je jeho problém, podle mě třeba ty doplňky z karbonu jsou tuším za příplatek čtvrt míle (opravte mě pokud se pletu) přitom to samý na jiný auta jde řádově za třetinu. Takže to cenou začíná připomínat ten vousatý vtip o Rusech a kravatě....
no ja myslím že celá cenová politika slavného VW je postavená na příplatcích.Cena "již od" a když tam přijdeš zjistíš že to nemá ani kastlík. :-(
Vždyt je to Audi,snad nemyslíš že to bude za "hubičku" ,mám pocit že se cítí na víc než mají ale auto je podařený to musím nechat.
no nemyslím si, že by Audi bylo v pozici aby nahazovalo takovouto "z.mr.dskou přidanou hodnotu" a pořád jsou ještě věci který mají cenu tooling + materiál + práce + energie + doprava + přiměřený zisk a do toho díly kastle rozhodně zapadají.
jenže to není jen o /bohužel/ zašlé slávě NSX a je pravděpodobné že nástupce bude HSV-010 ale ne s puvodním V10 ale s V8 5.0L,a ruku na srdce kolikrát jsi potkal na silnici NSX a kolikrát R8. A jinak kdybych měl za sočasnosti vybrat best supersport jednoznačně toto [odkaz]
To je trosku nefer otazka, pokud to myslis vazne za doby kde bylo Ceskoslovensko v roce 1990 rok po sametce v te dobe jsi nepotkal uprimne mnoho aut na silnici jeste...
Nemluve o to, ze od te doby lide jsou nyni nasobne bohatejsi...
Já o ní vím,jen jsem čekal na prvního uvědomělého,stalo se no a?? Ja si ji po odeslaní všiml,a pak jsem si řekl,ne! Počkám až mě Navtech poučí >:-[] Neboj,vyjmenovaná slova si ještě pamatuji.
NSX jsem u nás v dobách její největší slávy asi ani moc potkávat nemohl. R8 potkávám (na SS) dost často, jen u v našem docela malém (20ti tisícovém) městě mají trvalé bydliště hned dvě R8ičky...
Že bude na tvém odkazu "japonec", mi bylo nad slunce jasnější... ;-):-)
kua to je pravdy ve dvou větách. Jak můžou mít na vesnici dva skorosupersporty, ve stejný barvě a ještě šedivý, a Navtech nevědět co v tom mají za motor - kurňa to je přesně pointa "jen Audi" kterou jsem se marně snažil říct.
Protože jednak nejsme zakopaná díra někde na šumavě, jsme tři vesnice, který se prolínaj a motory neznám, protože nejsem vometák, abych se tomu lepil na sklo. A ještě si představ, že to jedno má ženská a už si to můžeš hodit.
Jasně v republice jsou možná 3 a z toho dvě u Vás >:D No tak co to zkoušíš??? Jedna červená McLaren je na Karlovarsku,původně Plzen a jedna šedá někde v Ostravě!
počkej fakt jsou tady jenom tři? >:D tak to je celkem haluz, protože teda tu červenou z Klubu sportovních aut potkávám dost často, a je fakt že jí pořád všichni okukují a obdivují :yes:
no tak předpokládám, že dvojitě vidíš jenom nějaký promile času, takže se ti to asi nezdálo >:D kusy budou žalostný to jo, ale čekal bych jich přes kilo, i když "jenom" s V8. Ale stejně o to děsivější mi přijde že jsou obě ve stejný barvě >:D Jinak že ho má baba mi fakt nevadí, znám droboučkou dámu co zvládá A8mu na kterou bych já vzhledem k délce neměl už chuť
Nikdy sem je neviděl vedle sebe a už vůbec nevidim důvod, proč bych se tady měl s takovou kravinou kšandovat. Jedno je šedivý a druhý světle šedivý a její starej má F575, tak snad se to smí.