Po rozšíření výrobního programu směrem do vyšší střední (Genesis) a luxusní třídy (Equus) nyní přichází na řadu důkladná modernizace nosného modelu nižší střední třídy pro mimoevropské trhy.
Příští týden letím služebně do Soulu a zde si určo odstojím frontu na totok super fáro, neboť žabku skokanku v garáži fakt ještě nemám. V designu skutečně ale skutečně jenom o pomyslná prsa korejské sprinterky předstihuje nejfajnovější verzi OII f plné palbě ale ta cena pánové to bude asi někde jinde a o kvalitě nemluvě. Pěkný den všem.
Teda musím říct, že toto se mi vůbec, ale vůbec nelíbí. Taková slátanina. Jak kyby už nevěli co modelovat na uutě dál. Nejdřív přišel poměrně dizajnově zdařilý i30, pak hnus v podobě ix55. Ta na mě působí jak znouzecnost pro ty co si léčí mindrák, že namjí na normální velké SUV. Pak ix35. Ta se mi na obrázku zdála poměrně zajímavá, ale živě mě dokonale odpudila. Tohle mě odpuzuje už na obrázku. Škoda. Zdálo se mi, že by mohli pokračovat v přijatelnějším dizajnu, ale od i30 je to čím dál tím horší.
Tak tady musim absolutne, ale absolutne nesouhlasit. Tohle je prvni hyundai, ktery bych (dizajnove) bral vsemi deseti. Ja su na sedany ujety, a tento je famozni! Holt sto lidi sto chuti, budme za to radi :-)
no ja zas myslim ze i30 je designove nezajimavy, mozna i nehezky auto, naopak ix55 vypada nadherne, jenze ten vlastne nema s evropou nic moc spolecnyho...spis bych resil nejnovejsi designovy smer hyundaie, ktery mi zatim nejak moc nesedi (ix35 mohla byt i lepsi), ale uvidime co bude dal ;-\
aerodynamika nadradená dizajnu v každom ohľade...nizučký predok dokonalým oblúkom ide cez kapotu, čelné sklo až po strechu nad vodičom kde podobne unylo pôsobiacim oblúčikom klesá k zadku, ktorý ale končí neprirodzene vysoko..
ale obrázky to povedia lepšie, porovnaj si dizajn hybridných sedanov
To je přesně to, co se mi na těch autech nelíbí. Linka sem linka tam, co já snima udělám. Nejvíc si vydělají firmy na výrobu lisů, protože na jednom centimetru čtverečním se protíná snad pět nějakých prolisů, linek a já nevím čeho ještě. Prostě přeplácanina. Žádná ladnost. Prostě pokus o nějakou modernu. Některé mi připadají až nevkusné. Jako například mě maximálně zklamala nová Mazda 5 s padesáti náhodně kroucenýma linkama na boku. Mít o dvě linky víc, tak už vypadá, že jí srazili z boku dva kamioni.
No... Skoro se mi to zdá lepší než novej Focus. Žádná výhra to není, ale není to tak zlý. Boční profil je příjemně sportovní, v té stříbrné ale hodně vyniká ta linka do které jsou vsazeny kliky, v té červené to bude lepší.
Edit: Dal jsem za 2.
Za střední třídu od Hyundaie bych považoval Sonatu. Ale tím, jak se některé značky snaží přerůst svými modely skrz segmenty a jiné tomu důsledně odolávají, tak v tom vzniká neskutečný zmatek...
Každopádně to vypadá pěkně. Až na jednu věc - tvar protažení zadních světel do boků a s ním související okolní křivky. Takže u mě taky za 2
Ano, je v tom zmatek. Já bych udělal ještě více stylistyckých úprav, třeba bych nechromoval tu spodní mřížku. Nejvíc mě ale vadí logo Hyundai, který se mi samo o sobě nelíbí a kazí dojem z celýho předku.
Tomuto autu asi nejde nic moc co designově vytknout. Jde o typycký asijský moderní design. Někoho ručitě osloví o tom nemám pochyb, co mi ale na Hyundajích obecně vadí, je, že nemají jednotnou masku. Prostě na nic nenavazují a připadá mi to hodně prvoplánovité.
jednotná maska je len blbý európsky zvyk mimo prémiu bez zvláštneho opodstatnenia. Inak to isté by si musel vytknúť množstvu modelov na trhu naprieč triedami.
ja si myslim, ze jednotna maska je naopak velice dulezita a trochu mi u Hyundaie taky chybi. Nemam na mysli to, co predvadi Audi nebo VW, ale kdyz vidim na ulidi auto, chci poznat, ze proti mne jede model te ci one automobilky.
Toto umí už desetiletí nejlíp Alfa (to není z mé hlavy, tak pravil de Silva) a vlastně taky BMW. Ostatní těžko hledají ten správný bod, kdy to už má pozitivní efekt a ještě to není příliš. Ještě bych kladně hodnotil Mercedes, ale ten má trochu problém v tom, že jeho typická maska chladiče nemá tak ojedinělý tvar.
Audi to už trochu přehání (víc jinakosti by pomohlo - jako třeba u TT a R8) a navíc mu to sabotují další značky, které si taky oblíbly "obrácený lichoběžník".
Mercedes me taky napad jako priklad dobry image. Kdyz jede, poznas, ze je to Mercedes, ale zaroven jsou od sebe jednotlive modely dobre rozpoznatelne. Ted me asi sezerete, ale z myho pohledu do tohohle schematu sedi i Skoda.
Mercedesy sú rozpoznateľné pre tých, čo ich pozná. Pre ostatných je to proste Mercedes a model nerieši. Image uňho ale nedrží iba predok, ale podstatne viac vecí.
U Škody to až tak jednoznačné nie je, maska zďaleka nie je tak jednotná, prísne hranatú u Fabie a Octavie I vystriedala oblejšia v súčasnej generácii, u Superbu sa zas trošku líši.
Souhlas, Mercedes je proste pojem a i kdyz vidis hodne starej model, proste na tebe dycha jeho charizma, proste vis, ze to je on. Mercedes funguje, trochu mi teda prislo, ze koncept F se jakoby odchylil od kurzu, i kdyz zrovna maska kopiruje napr. SLS, to je ale vedlejsi. Tot z pohledu cloveka, ktery auta trochu sleduje. Clovek, ktery se bezne kouka okolo sebe, asi Mercedes pozna a asi i vidi, ze to neni ten stejny, ktery videl pred chvili, takze myslim, ze image a zaroven jedinecnost modelu maji podchycenou dobre. Oproti tomu ten samy slovek tezko pozna, jestli videl A4, A6 nebo A8. Ke Skodovce asi tolik, ze mi prijde, ze od Octavie I se definovala jista maska, ktera pochopitelne prochazi evoluci, ale zakladni myslenka se porad prenasi dal.
Tú jednotnú myšlienku u Škody vidím v tom, že proste má masku chladiča, olemovanú chrómom, pričom v strede horného lemu je "ponorený" znak Škoda.
Tvar mriežky by som už neškatuľkoval, umiestnenie a zakomponovanie emblému je podľa mňa na takúto značku ideálnym riešením. Má svoje poznávacie znaky, pritom nie je viazaná žiadnou uniformitou.
V tom mas pravdu, a clovek je schopen videt hodne podobnych znaku od jednotlivych modelu novych aut "pokud chce", ktere se protinaji ale pritom to nevypada jako by kazdy model musel byt jak vejce vejci.
Ja rozhodne povazuji trend, kterym se oba korejci vydavaji za velmi slibny, ale nebudem si nic nalhavat jenom zpravna smes (techniky, vybavy a ceny s kvalitni povesti) je ten pravy vzorec na prebrani zakazniku od konkurence... pomaloucku a jiste...
Mne sa napríklad páčilo, že Golf bol medzi VW vždy svojský, nepodobal sa maskou na Passat ani Polo. Dnes mi už nejak začína prekážať, že štýl nasadený Golfom preberajú všetky modely VW ako cez kopirák...
Ano, typicky korejsky dizajn ktory je na nas /europsky vkus/ - ako tusim kedysi povedal Marko - predizajnovany. To znamena prilis vela kriviek, prilis vela vsetkeho mozneho.
Co je ale dost zaujmave a vydarene je bocny profil. Neokukane, dynamicke...
Spíš nedodesignovaný. Oni ty detaily, zde to tak neplatí, ale u dřívějších korejců, byly spíš nedomyšlené, než příliš mnohom promyšlené. Výsledek byl ovšem podobný.
Tak tohle auto bych si dokázal představit u sebe v garáži. Co se týče asijských aut v dané třídě, tak tohle je po designové stránce určitě nejpovedenější. Já osobně dal za 1.
Musim souhlasit, pro dnesni dobu moderni design. Holt fandove tradicniho ziguloudniho vzhledu a fandove vyrobcu, kteri neumetelstky sroubuji masku na kazde sve auto, nebudou souhlasit. Me osobne OII po faceliftu pripada hodne drsnej vietkong 8-s
Proč u nás tohle neprodávají? Připadá mi to trochu ten styl jako Hyundai Tiburon, akorát že s plnohodnotnými zadními sedadly... O tomhle by se rozhodně dalo uvažovat (tedy pokud by bylo za rozumný peníz, a to asi jo).
zadny a predny pohlad pre mna fajn. co neprekusnem je pohlad z boku. v dlzke reflektorov sa podarilo predbehnut peugeot. mojmu oku nelahodi aj skoseny bok zadneho blatniku, ktory je sirsi ako vpredu. prechod z blatniku do narazniku je taky nejaky tazkopadny. skoda. naozaj trochu predizajnovane. ale som zvedavy nazivo...
Já ty světla taky moc nemusím, moc některým autům nepomohly viz. OIII, Outback atd..
Mě tady ten Hyundai vzdáleně připomíná Prius nebo na ten styl a tim to připomíná ,,hybrid´´
Už předchozí Elantra byl vůz na špičce segmentu. Elantra byla vždy v čele pelotonu co se týče používané techniky, technických inovací, použivaných materiálů a jejich zpracování. Tento nový model nebude vyjímka, ale pokračování v tradici kvalitních korejských vozů. Když to bude za dobré peníze a pětiletou zárukou, tak bych to bral.
Tradice kvalitních korejských vozů? Ty slova nějak nejdou dohromady
Nebo myslíš tu předlouhou tradici posledních několika málo let, kdy se pomalu dotáhli na konkurenci a o kvalitě se dá hovořit až v posledních letech.
Jsi tu asi velmi kratce na to, abys poznal strejdu BOBA... to je zaryty xenofob - specialista na šikmáče.Strejda BOB totiz nemuze pochopit, ze vyvoj jde kupredu a ze sikmaci delaji milove kroky, zatimco evropanum to trvalo desitky let :-) A tak kazdy jeho prispevek, zejmena ke Korejcum, ma fungovat jako tezce sarkasticka narazka na jejich kvalitu... ano, strejda BOB se skutecne zapomnel o deset/patnact let zpatky :-!
Hele designere, tvoje poznamka je uplne mimo... stalice diskusi jsem, vzdy si rad poctu "skvele" nazory zdejsich anonymnich odborniku.Ale nikde neni psano, ze nemuzu byt jen tichym pozorovatelem.Flakat do diskuse oslavne ody, nebo radoby sarkasticke poznamky, kopat do rozvijejicichc se znacek apod. - to dovede kazdy hnup, ktery absolvoval alespon zakladni skolu (a ze jich tady na auto.cz prispiva vic nez dost) ;-) Tak asi takhle :-!
Ja taky nepsal, zes´ty ten kopajici :-) Nedotklo... (ale muzu rict, ze uz mi soucasny model Avante stoji tyden v garazi) >:D Proste me jen nebavi na kazde diskusi cist o tom, jak nekdo, neco, nekde... je to ciste subjektivni zalezitost, ze ti to neco pripomina.Me ten zadek zase pripomina okopirovaneho Yetiho, nemuzu si pomoct... rozumis? >:D;-)
to co sa europe nelubi sa moze velmi lubit v azii. A europa nie je pupok svetal, azia ma vacsi potencial a dolezite je aby sa to lubilo tam... Taka je pravda. Sikmooke znacky mozu mat europu hlboko zapichnutu v * lebo ich hlavny odbyt je niekde uplne inde.
Co sa tyka dizajnu je to pre mna osobne otras, dizajnery sa inspirovali asi vlnkami na mori.
Specialne zepredu jako by mu z oka vypadla... ze? Jeste ze tu mame tolik citlivych designeru :-!8-s Si podej s Gutbayerem ruku ;-) Vas je tady skoda kluciiii :yes: >:-[]
Hyundai nám ukazuje jakou rychlostí se může z opovrhované značky stát opravdu dobrá a technicky velmi vyspělá značka.
Do dvou let budou nad urovní koncernu(toho lidového a v čechách tak milovaného VW).
Stačí se podívat na používanou techniku - viz. motory s variabilním časováním i systém commonrail měli dříve....
Bravo :yes:
Nepopírám to, co píšeš...na druhou stranu třeba říct, že je vždycky mnohem lehčí dělat něco, co vymyslel někdo jinej před ním...stačilo nasadit schopnej management
Moc nekric Miro... jeste nemaji ty moderni foukane downsizingovane supermotory ;-) a do dvou let se dotahnout na VW? Mam pocit, ze by ceske silnice byly lemovany obesenymi diskutery :-)