Novinky
a jak by mel ten tour podle tebe vypadat? kdyby melo jit o predFL verzi (coz je docela hloupost) tak by prisla uz pred dvema lety, jinak me nic nenapada...
To "vzhľadom k veku" úplne vynechaj, s dobrým či zlým vzhľadom nemá vek príliš spoločného - koľko je vozov, ktorých krása nebola dodnes prekonaná, hoci majú už pár krížikov na chrbte...
do konce roku? pokud vim tak na OIII si jeste nejakej rok pockame a pochybuji ze do te doby prijde nejakej tour...
no tak s trochou fantazie vypada OI jako zakulecena E36, ale ze bych si je nekdy spletl, to fakt ne 😄
OII jedine RS, to byla krasavice, jinak je to takova seda mys...myslim ze vzhledem k veku nevypada OI vubec zle 😉
Vím, ale nech se překvapit. Jen napovím, že byly zpracovány celkem 4 karosářské varianty a taky to, že bude mít i jednoho koncernového sourozence, který ponese jedno známé jméno, které ale v poslední generaci nebylo vůbec úspěšné a tímto se vrátí tam, kam původně patřilo... 😉
Tvoje dojmy jsou jedna věc, skutečnost je úplně jiná. Tenhle tvůj příspěvek si dávám do záložek a budu se na konci roku těšit, jak budeš na OII Tour reagovat. Rozmysli si do té doby, jestli ti předfl ksicht bude vadit a nebo ne.
Naprosto souhlasím, obě auta jsem si taky vyzkoušel. Ale stejně bych šel do té staré Octavie. Octavia je placatější a opticky o dost širší, delší. Fabia se proporcemi tak nějak opticky dostala skoro na úroveň aut typu Matiz, Picanto. Taky mi vadí vysoká hrana pod předním oknem a tlustý sloupek zasahující díky malé šířce neustále do zorného pole.
Skôr si myslím, že VW už škodvákom nedovolí vyrábať O II ako Tour. Je to príliš dobré auto, než aby pripustili jeho predaj za ľudovejšie ceny. To by si tie Volkswageny mohli potom fakt iba strčiť za klobúk. Nemeckých dôchodcov nie je až toľko, aby stíhali kupovať celú produkciu...
Prvnich 90% prace spotrebuje 90% casu. Zbyvajicich 10% vyvojove prace spotrebuje dalsich 90% casu. 😉
První palubka byla hodně odfláknutá a opravdu patřila mezi to nejhorší, co ze škody kdy vypadlo. Pozdější modely na tom byly už podstatně lépe.
Jistou? Žádnou!
Auto, které vypadá dle mého podobně jako E36 je Mitsubishi (tuším Galant).
Auto, které vypadá dle mého podobně jako E36 je Mitsubishi (tuším Galant).
Design exteriéru a interiéru hotov, motory a ostatní věci taktéž. Teď to jen dát do kupy, vyzkoušet, oveřit prototypy a vyřešit výrobní postupy, prostředky apod. s jejich ověřením...
Zdalo by sa mi to logické - a z Octavie II sa stane Octavia Tour. Ak však Tour bude nahradený úplne novým modelom, tak mi z toho vyplýva, že medzi Octaviou II a Octaviou III nebude až tak veľký rozdiel ako medzi Octaviou I a Octaviou II - možno to bude len trochu väčší facelift. Prečo by inak Škodovka vyvíjala úplne nový model, keď by bez problémov mohol slúžiť ten terajší? Opel to urobil už 2 x (Astra F a G) a isto to urobí aj tretí krát.
Mě se rozhodně víc líbí faceliftovaná verze OII, jediné co mi nesedí je, že nový čumák (zakulacený) celkově nekoresponduje se zbytkem auta, nejvíc je to markantní u kombajnu, kterej je dost hranatej. V tom, celkové vyváženosti, byla OI pro mě lepší.
Vždycky jsem vnímal Octavii jako designovou napodobeninu E36... pro lepší představu stačí porovnat třeba tyto dvě fotky😒br />
[odkaz]
[odkaz]
A přiznejme si, E36 modelově z roku 91 vypadala a vypadá lépe, hlavně verze kupé :yes: Škoda, že jsme se něčeho podobného zatím nedočkali u škody. 😢
[odkaz]
[odkaz]
A přiznejme si, E36 modelově z roku 91 vypadala a vypadá lépe, hlavně verze kupé :yes: Škoda, že jsme se něčeho podobného zatím nedočkali u škody. 😢
Tak to ja ani náhodou. Nemá čím zaujať. AK vybavená Octavia, tak Octavia II. Najlepšie pred faceliftom. 😉
jak to myslis, ze jsou "podruhe na zacatku"?? mas nejake presnejsi info, kdy ten vuz vyjede na silnice?
Ve Vrchlabi uz je to otestovany, pri nemeckym srotovnym tam jelo par Fabii soucasne s Octavii 😉
mne se docela libi, i za ty roky...jiste, jsou hezci auta, ale stejne se obcas za nejakou slusne vybavenou koktou v pekne barve otocim 😄
Octavia 1 nebola pekná. Nazval by som ju neutrálnou, ale je priamej línie a jednoducho zaoblené hrany, len ťažko zakrývajúce kubické hmoty, sa v celku nedajú nazvať peknými. Plus na svoju dobu veľké kolesá s neúmerne veľkým profilovým číslom, tie jej tiež spolu s veľkými prevismi a ťažkým zadkom na kráse nepridávali. A na otrasnú palubku, ktorú len v lepších verziách vystriedala o čosi solídnejšia, si už tiež asi nikto nepamätá...
Máš pravdu, že je to o to jednoduchšie, ale automobilka nie je len zvarovňa a lakovňa. Tých negatívnych vplyvov je dosť aj tak. Rozhodne nič jednoduché ani lacné. Pochybovačom by som doprial zažiť hoci len presun pracoviska v rámci haly z linky na linku - a ver, že druhýkrát by šli do toho s rešpektom. 😉
nejlepší auto který kdy škodovka vyráběla
nadčasovej design i dnes když ho porovnáte s těma moderníma hnusama typu fabia2 fluence apod tak je jasně vidět o jak krásný auto jde hlavně v sedanu
a to že jejich výroba končí je velká škoda protože i ve srovnání s novějšíma typama octávií je to pořád jasnej vítěz
nadčasovej design i dnes když ho porovnáte s těma moderníma hnusama typu fabia2 fluence apod tak je jasně vidět o jak krásný auto jde hlavně v sedanu
a to že jejich výroba končí je velká škoda protože i ve srovnání s novějšíma typama octávií je to pořád jasnej vítěz
Popravde, misto vevnitr je vetsi ve Fabii - je to dany posezem zachodovyho typu... Mame docasne obe dlouhy jako sluzebni a tak to muzu zrovna posoudit.
Tak vzhledem k tomu, ze ve Vrchlabi neni ani svarovna a lakovna, tak nejvetsi problem je jen s logistikou a ulozenim dilu. Preskoleni zamestnancu nebude vzhledem k unifikacim vyznamne slozity. Docasne snizeni produkce nemusi byt az tak zasadni, protoze Roomster neni zrovna horky zbozi...
celkom aj suhlasim.. bola to legenda a auto na ktore sa dalo pozerat oproti niektorym novym kuskom od skody.. 😒
Tak sel by tam dat 1.4 16V, ten uz se tam daval, takze by to nevyzadovalo zadne naklady na vyvoj a aktualne se dava do fabie ve verzi Euro 5. Ale je pravda, ze s dieselem by to byl vetsi problem, tam by muselo motor jit o novy motor s CR a to by asi vyzadovalo konstrukcni upravy. Presto si myslim, ze hlavni duvod je ta homologace.
Ty motory v tom hrají velkou roli - v roce 2011 se už Euro 4 nemůže prodávat, takže by Octavia Tour musela asi přejít na 1,6 TDI CR a 1,2 TSI...
...ako si niektorí predstavujú presun výroby medzi závodmi, akoby iba hrali šachy. Že to stojí dočasné zníženie produkcie, finančne majland, dosť času a riziko prechodného zníženia kvality, ich nejak netrápi...
Tohle auto mělo a pořád má jednu velkou výhodu. Vypadá větší a "honosnější" než ve skutečnosti je. Je to dáno hlavně širokou přední kapotou a celkově poměrně masivním vzezřením. Design byl od začátku nekonfliktní a nadčasový. Slušná nabídka motorů. Osobně pokud bych řešil dilema, jestli vzít v kombajnu novou Fabii nebo starou Octavii, rozhodně bych šel do Octavie. Morální zastaralost mi nevadí, pořád ještě je to "kus" auta.
rad bych uvedl par informaci zde uvedenych na pravou miru😒br />
- tak ani nejde o plneni limitu motory, ale hlavne tomu autu konci (uz jednou prodlouzena) homologace (je na 7let) a to stoji poradnej balik
- ze vyvoj bezi 2 az 2,5 roku ... no budiz, vetsinou jsou to 3 roky, ale ze jsou s vyvojem v pulce ... ha, ha ... ale zni to lip, nez priznat, ze jsou podruhe na zacatku ... 😉
- tak ani nejde o plneni limitu motory, ale hlavne tomu autu konci (uz jednou prodlouzena) homologace (je na 7let) a to stoji poradnej balik
- ze vyvoj bezi 2 az 2,5 roku ... no budiz, vetsinou jsou to 3 roky, ale ze jsou s vyvojem v pulce ... ha, ha ... ale zni to lip, nez priznat, ze jsou podruhe na zacatku ... 😉
Konec jedné velké legendy. Škoda i dnes dokázala lidem něco nabídnou. A dobře se prodávala. 😒
Uprimne receno neverim moc Skodovce, ze by poslala vsechny 4 karosarske verze do vyroby, ikdyz by si to mozna dost lidi pralo.