Automobilka Škoda Auto do konce roku ukončí v závodě ve Vrchlabí na Trutnovsku výrobu modelu Octavia Tour. Dál v závodě bude pokračovat s výrobou nynějšího modelu Octavie.
Kdyby se vyroba Touru i v pristim roce udrzela v Rusku a Indii, tak by mohla dosahnout hranice 1,5 milionu vyrobenych kusu...uz ji zbyva jen ca 70 tis :yes:
rad bych uvedl par informaci zde uvedenych na pravou miru:
- tak ani nejde o plneni limitu motory, ale hlavne tomu autu konci (uz jednou prodlouzena) homologace (je na 7let) a to stoji poradnej balik
- ze vyvoj bezi 2 az 2,5 roku ... no budiz, vetsinou jsou to 3 roky, ale ze jsou s vyvojem v pulce ... ha, ha ... ale zni to lip, nez priznat, ze jsou podruhe na zacatku ... ;-)
Tak sel by tam dat 1.4 16V, ten uz se tam daval, takze by to nevyzadovalo zadne naklady na vyvoj a aktualne se dava do fabie ve verzi Euro 5. Ale je pravda, ze s dieselem by to byl vetsi problem, tam by muselo motor jit o novy motor s CR a to by asi vyzadovalo konstrukcni upravy. Presto si myslim, ze hlavni duvod je ta homologace.
Design exteriéru a interiéru hotov, motory a ostatní věci taktéž. Teď to jen dát do kupy, vyzkoušet, oveřit prototypy a vyřešit výrobní postupy, prostředky apod. s jejich ověřením...
Vím, ale nech se překvapit. Jen napovím, že byly zpracovány celkem 4 karosářské varianty a taky to, že bude mít i jednoho koncernového sourozence, který ponese jedno známé jméno, které ale v poslední generaci nebylo vůbec úspěšné a tímto se vrátí tam, kam původně patřilo... ;-)
Taky mi prijde, ze to sedí na Toledo. Tak snad to bude liftback (jako Toledo 1.generace)...protoze kdyby to byl sedan, tak by urcite plno lidí necekalo a radeji by si koupili Toura.
Uprimne receno neverim moc Skodovce, ze by poslala vsechny 4 karosarske verze do vyroby, ikdyz by si to mozna dost lidi pralo.
Tohle auto mělo a pořád má jednu velkou výhodu. Vypadá větší a "honosnější" než ve skutečnosti je. Je to dáno hlavně širokou přední kapotou a celkově poměrně masivním vzezřením. Design byl od začátku nekonfliktní a nadčasový. Slušná nabídka motorů. Osobně pokud bych řešil dilema, jestli vzít v kombajnu novou Fabii nebo starou Octavii, rozhodně bych šel do Octavie. Morální zastaralost mi nevadí, pořád ještě je to "kus" auta.
Popravde, misto vevnitr je vetsi ve Fabii - je to dany posezem zachodovyho typu... Mame docasne obe dlouhy jako sluzebni a tak to muzu zrovna posoudit.
Naprosto souhlasím, obě auta jsem si taky vyzkoušel. Ale stejně bych šel do té staré Octavie. Octavia je placatější a opticky o dost širší, delší. Fabia se proporcemi tak nějak opticky dostala skoro na úroveň aut typu Matiz, Picanto. Taky mi vadí vysoká hrana pod předním oknem a tlustý sloupek zasahující díky malé šířce neustále do zorného pole.
...ako si niektorí predstavujú presun výroby medzi závodmi, akoby iba hrali šachy. Že to stojí dočasné zníženie produkcie, finančne majland, dosť času a riziko prechodného zníženia kvality, ich nejak netrápi...
Tak vzhledem k tomu, ze ve Vrchlabi neni ani svarovna a lakovna, tak nejvetsi problem je jen s logistikou a ulozenim dilu. Preskoleni zamestnancu nebude vzhledem k unifikacim vyznamne slozity. Docasne snizeni produkce nemusi byt az tak zasadni, protoze Roomster neni zrovna horky zbozi...
Máš pravdu, že je to o to jednoduchšie, ale automobilka nie je len zvarovňa a lakovňa. Tých negatívnych vplyvov je dosť aj tak. Rozhodne nič jednoduché ani lacné. Pochybovačom by som doprial zažiť hoci len presun pracoviska v rámci haly z linky na linku - a ver, že druhýkrát by šli do toho s rešpektom. ;-)
nejlepší auto který kdy škodovka vyráběla
nadčasovej design i dnes když ho porovnáte s těma moderníma hnusama typu fabia2 fluence apod tak je jasně vidět o jak krásný auto jde hlavně v sedanu
a to že jejich výroba končí je velká škoda protože i ve srovnání s novějšíma typama octávií je to pořád jasnej vítěz
Octavia 1 nebola pekná. Nazval by som ju neutrálnou, ale je priamej línie a jednoducho zaoblené hrany, len ťažko zakrývajúce kubické hmoty, sa v celku nedajú nazvať peknými. Plus na svoju dobu veľké kolesá s neúmerne veľkým profilovým číslom, tie jej tiež spolu s veľkými prevismi a ťažkým zadkom na kráse nepridávali. A na otrasnú palubku, ktorú len v lepších verziách vystriedala o čosi solídnejšia, si už tiež asi nikto nepamätá...
Mě se rozhodně víc líbí faceliftovaná verze OII, jediné co mi nesedí je, že nový čumák (zakulacený) celkově nekoresponduje se zbytkem auta, nejvíc je to markantní u kombajnu, kterej je dost hranatej. V tom, celkové vyváženosti, byla OI pro mě lepší.
To "vzhľadom k veku" úplne vynechaj, s dobrým či zlým vzhľadom nemá vek príliš spoločného - koľko je vozov, ktorých krása nebola dodnes prekonaná, hoci majú už pár krížikov na chrbte...
Vždycky jsem vnímal Octavii jako designovou napodobeninu E36... pro lepší představu stačí porovnat třeba tyto dvě fotky:
[odkaz]
[odkaz]
A přiznejme si, E36 modelově z roku 91 vypadala a vypadá lépe, hlavně verze kupé :yes: Škoda, že jsme se něčeho podobného zatím nedočkali u škody. :'-(
Zdalo by sa mi to logické - a z Octavie II sa stane Octavia Tour. Ak však Tour bude nahradený úplne novým modelom, tak mi z toho vyplýva, že medzi Octaviou II a Octaviou III nebude až tak veľký rozdiel ako medzi Octaviou I a Octaviou II - možno to bude len trochu väčší facelift. Prečo by inak Škodovka vyvíjala úplne nový model, keď by bez problémov mohol slúžiť ten terajší? Opel to urobil už 2 x (Astra F a G) a isto to urobí aj tretí krát.
Skôr si myslím, že VW už škodvákom nedovolí vyrábať O II ako Tour. Je to príliš dobré auto, než aby pripustili jeho predaj za ľudovejšie ceny. To by si tie Volkswageny mohli potom fakt iba strčiť za klobúk. Nemeckých dôchodcov nie je až toľko, aby stíhali kupovať celú produkciu...
Tvoje dojmy jsou jedna věc, skutečnost je úplně jiná. Tenhle tvůj příspěvek si dávám do záložek a budu se na konci roku těšit, jak budeš na OII Tour reagovat. Rozmysli si do té doby, jestli ti předfl ksicht bude vadit a nebo ne.
a jak by mel ten tour podle tebe vypadat? kdyby melo jit o predFL verzi (coz je docela hloupost) tak by prisla uz pred dvema lety, jinak me nic nenapada...