Novinky

Zpět na článek

Český trh v březnu 2010: Velkolepý příchod nové generace BMW řady 5 do vyšší střední

80 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To auto se povedlo, já bych jen přivítal čudlíky a display rádia na jednom místě, aby člověk nemusel překmitávat očima. Jinak v dnešní době jasná volba. Ve čtyřkolce a v tom případě teda v naftě.
Avatar - pelikoš
pelikoš
já bych volil infiniti m 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já taky, ale já jedině v kombíku, který není a navíc je to do Prahy daleko.
BeranK
Zdá se mi, že by bylo možné zajásat, BMW je zpět. TOHLE je BMW, jak má být. Jsem strašně rád (byť vím, že žádné BMW nikdy mít nebudu, je to nad moje možnosti...), že Bangleho designové e😜erimenty skončily. Na druhou stranu, o technice nebylo potřeba u téhle značky pochybovat nikdy.

Pozoruhodné je, že se objevily hlasy (dokonce v nějakém televizním testu), že ten design je "nudný". Je-li tohle nuda, tak ale mnehm lepší, než nějaká superzábava a la Alfa nebo kdovíco jiného....
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Díky Bangleovi se dnes může BMW opět prsit korejským designem. Onehdy jsem projížděl Německem a pokaždé, když mne dojelo nějaké BMW 3, zděsil jsem se, jak korejsky čelní maska vypadá.
Zlatý Bangle !!! :yes:
Avatar - Ricardo
Ricardo
Nová Pětka je pěkná, víc nic.
Avatar - positivemind
positivemind
Asi tak. Prostě 5, ničím zajímavá, jen generačně zase o něco lepší. Bez emocí, chladná, za chvíli tuctová
webpaja
Kolikrát si takovou tuctovku jezdil?
Avatar - positivemind
positivemind
Novou? Ještě nikdy. Předchozí generací nesčetněkrát (a ne, párkrát to vážně nebylo) 😉

Tohle auto prostě tuctovka bude, jako každá pětka od BMW. Možná ne někde na maloměstě, ale v Praze určitě. Neříkám, že je na tom něco špatně, ale prostě to bude tuctovka 😉
webpaja
Jakékoliv auto vyšší střední se většinou může stát tuctovější, když ceny ojetin spadnou pod půl mio.

Úplně nechápu nutkání být něčím překvapován. Nová pětka vypadá jako bavorák, jezdí jako bavorák a bohužel i stojí jako bavorák. Žádné překvapení jsem nečekal. A nikdo nemohl čekat, že po revolučním E60 přijde znovu revoluční model. Pak by angažmá Banglea bylo k ničemu.
Avatar - positivemind
positivemind
O tom ale mluvím. Je to prostě nová pětka, o kousek lepší než stará. Stejně jako byla stará o kousek lepší než předchozí. Ničím to nepřekvapí, je to prostě kvalitní BMW s moderní technikou.

Podívej se, kolik jezdí BMW 5 teď - a kvalitní ojetinu pod půl milionu neseženeš 😄 čísla prodeje navíc opět ukazují, že tomu tak bude. Je tomu tak stejně třeba u A6.

Nemyslím to nijak špatně
webpaja
Mám obavu, že obecně kvalitní ojetinu neseženeš, ale říkej to někomu 😄 .

K prodejům ještě jedna věc...neprodává se zatím 520d a žádný 😁rive, po uvedení se dá očekávat ještě nárůst.
Avatar - positivemind
positivemind
Taky si myslím, kdybych se rozhodoval pro BMW, bral bych určitě 😁rive, zadokolky mne nijak nelákají
webpaja
Mě lákají...do doby než se zaplní keleje na silnicích vodou, nebo napadne sníh 😄
Avatar - white label
white label
Třeba pro mě nikdy nebyla a nebude E60 lepší, než E39, prostě jen "novější"... 😉
webpaja
Pro mě ano, E39 jsem neřídil dýl, než 2hodiny celkem 😄
Avatar - Belo13
Belo13
to su kecy..jasne že bola e60/61 lepsia nez predchadzajuca. generacny skok, ktory znamenala nedokazu majitelia e39 predychat, lebo ich auta vyzeraju, v porovnani s novou radou, zrazu skarede a zastarale.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Spíš bych řekl, že bude víc tuctovka. Ale v BMW asi dobře vědí, co dělají, a myslí si asi, že další desetitisíce zákazníků nalákají kombinací "sportovní" image a naprosto nesportovní jízdní vlastnosti...
webpaja
Jak si představuješ u vyšší střední vyjádření sportovních jízdních vlastností? Ať je nová pětka jakákoliv, nesportovní zcela jistě není. A neznám nikoho, komu by scházela nepříliš vysoká komfortnost E60 na kolech s RF od 17" a výše.
Bludy novinářů, kteří najedou 1000km jsou třeba mě úplně fuk.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Třeba tak, že aspoń na "Sport" bude tvrdší a nebude gumová, stačilo by tak jako Éčko Avantgarde ve standardním nastavení. Bohužel už i v mých očích BMW s tímto modelem nezadržeitelně směřuje k úspěšnému naplnění posměšku "Bayerische Mist Wagen".
Jo hlavně, když se to prodává... Navtech bude mít radost, jak ty čísla rostou. Jenže za 10-20 let tady budeme s nostalgií psát (a na představenstvehc bude zaznívat to samý), že Ferrari byla jediná značka, která měla tu odvahu nezpronevěřit se svým hodnotám. Teda doufám, že aspoň oni odolají. Protože image a značka je to jediné, co má v dnešním světě opravdu hodnotu.
webpaja
Nevím jak jiným, mě se s adaptivním podvozkem jezdilo naprosto příjemně. Slušný komfort v běžném režimu (ne nepodobný právě Éčku) a jednoznačné přitvrzení ve sportovním módu. Auto je pevné a velmi jisté a přitom ne zbytečně tvrdé (myslím ten druh tvrdosti, který rozhodí zadní nápravu na hrbolu v zatáčkách). Avantgarde je sice pevná taky, ale tvrdší. Ne příjemně, ale spíš opačným směrem.
Navíc, neznám nikoho (opět kromě novinářů), kdo chce být u velkého sedanu natřásán v jakémkoliv okamžiku, kromě pár vyjímečných kilometrů po hladkém asfaltu.
Nová pětka mi připadá jako nejlepší kompromis výborných jízdních vlastností a komfortu. Nevím ale, jak se chová bez elektronických tlumičů.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Jistě, ale pak není jediný důvod, aby taková ryze komfortní limuzína nesla znak BMW...
webpaja
To nevím proč? Stále je pocit z řízení a jízdy dost vzdálen M-B a Audi. Představy o managerovi brousícím v táhlých powerslidech silničky jsou naprosto liché.
Nebo si snad někdo kupuje řady 5,6,7 kvůli tomu?
Avatar - Ricardo
Ricardo
Kupuje si to samozřejmě kvůli image. Jenže stačí pár generací v nastoleném směru a ta image bude v háji a už se nikdy nevrátí. Dobrým příkladem je Honda, ta je v tomto vývoji o několik kroků napřed...
Čekal bych, že BMW bude dělat SUV a paskvily typu 5 GT proto, aby mohlo uspokojit touhy těch, co jdou po "vrtulce", a zároveň budou dělat klasická auta, respektující DNA značky. Bohužel (a i kdžy je v tom samozřejmě důležitý i posun Mercedesu) dnešní Éčko má pro mě spotovněji naladěný podvozek než nová 5. Mám na mysli především pocit kontaktu se silnicí a přesnost řízení. Protože ta 5er i ve sportovním nastavení má pořád místo kusu volantové tyče nějakou žvýkačku a místo aby pevně seděla na silnicí, nějak nad ní jakoby pluje.
Manageři BMW by se podle mě měli hluboce zamyslet nad tím, pro jakou značku pracují. Netvrdím, že jejich poslední výtvory jsou špatná auta, to v žádném případě ne, ale nejsou to typaická BMW. Ta jejich systematická snaha pošlapat tradice značky nemá v současnosti obdoby...
A tradice je to jediné, co Evropu drží nad vodou, protože elektroniku, počítače i ty BMW dneska dokážou bez potíží vyrobit i na čínském venkově.
webpaja
Neměl jsi píchlé pneumatiky? S podvozkem nemůžu souhlasit. Bavorák je sice poddajnější, ale přesný a pevný. To neznamená nesportovní. Ale ano, řízení Éčka je výborné. Bohužel jsem jezdil s aktivním řízením a to je spíš o komfortu obsluhy, než o požitku.
Jinak pro mě M-B zůstává mimo. Spíš z podstaty, je to určitě stejně dobré auto jako pětka.
Avatar - DRBNUTY
DRBNUTY
Ked chces sportove BMW, aj tvojim poziadavkam bude vyhovene, kup si M3 alebo M5.Clovek co kupuje limuzinu chce v prom rade komfort, aby bo celodennom jazdeni nevystupoval z auta cely dolamany. :-!
puko
mna osobne tento design tiez nenadchyna...minula generacia vyzera ovela dynamickejsi a svojim designom nedavala najavo svoju vekost...toto je nejake(aspon na fotkach) priliz rozkvasene, este aj nova 7 mi pride dynamickejsia.
Lovap
U mňa je to presne naopak. Predchádzajúca generácia (banglovská) vyzerá taká roztečená - ako keď namočíte auto do pudingu a vytiahnete. Prosto otras - vytiahnuté blatníky, že čokoľvek pod 19 palcov tam vyzeralo stratené, pretiahnuté oči - brrr!
Súčasná vyzerá o moc lepšie. Stále však za nejlepší mix elegancie a športovosti považujem predbanglovskú 5 (okrem "žralokov" samozrejme - tie sú najkrajšie).
BeranK
Naprostej souhlas. Nezapomenu na zděšení, když jsme viděli na uatosalonu novou trojku od Bangleho.
webpaja
Je mi líto, ale současná 5 naživo vypadá menší a nižší než E60
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
.... je konečně zase tam, kam patří, to znamená pod Mercedesem a BMW. Bezpohlavní zakulacená nuda na ntou... :no:
Deception
Audi je tam kde je, protože má nejstarší model. Einsteine. :-!
jirka1203
tak tak, a mozno trochu ajtým faceliftom! ten tomu nalozil efekt garazmajstra, ktoremu sa pozdava aj A4.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nevím, co je na AUDI bezpohlavní, ale vem taky v potaz, že je v tabulce rozdělana A6 a Allroad. Po sečtení jsou nad MB. To že BMW bude první se dalo čekat. Začali prodeje nové generace a spousta lidí si na ní počkalo. Myslím, že podobně to bude vypadat po uvedení nová A6. Ale jinak super výsledky. Na prvních čtyřech místech je německá premie. Je vidět, že v těchto třídách se tolik na cenu nehraje a pořád je na vyšší úrovni prestiž.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
tak to pozor, na svuj vek vypada podle me vyborne! :-!
Avatar - Frasier
Frasier
:yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ale mne sa Bangleho vytvory pozdavali daleko viacej

Tieto nove bavoraky su nudne fakt nudne, predchadzajuca 5ka je uz teraz legendou co sa novej stat nemoze.

Nova 7micka je velka 5ka alebo nova 5ka je mala 7micka da sa to interpretovat hociako 😄 kazdopadne su velmi podobne a az moc uhladene nenapadne predne svetla, cela linia je akasi jemna az moc.

Bangleho 5ka je genialna , klobuk dole , taky bavorak uz nebude
Lovap
Chvalabohu nebude ... >😁
jirka1203
suhlas, ale predchadzajucej 5 pasovala výhradne cierna farba. vsetky ostatne farby ju mierne degradovali. terajsia myslim ze uz nema problem, podobne ako E(tej pasuje snad každa farba)
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ideální je šedá, třeba se přizpůsobit asfaltu. I bílá jak pračka jde.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne sa ta bangleho 5ka najviac paci v takej tmavej modrej 😄 s typickymi mnoholucovymi diskami :yes😒br />
stare dobre bavoraky su prec
kuko
najlepšia je čierna (ako na každé auto :-! ), ale dnes som videl aj jedného sýto modrého krásavca (farba čo sa dáva napr. na Oktávky RS) a ten vyzeral tiež parádne.

Inak súhlas - bangleho obdobie síce velmi nemusím, ale 5-er sa mu fakt podarila :yes:
Avatar - T613
T613
no, ale to je taky jediný bawor, který se mu povedl.
kuko
+/- ano

osobně se mi celkem líbí i 6-er, a aktuální X5 (teda jestli jí taky dělal ještě Bangl, to nevím)
Avatar - T613
T613
šestka mě nebere vůbec.. a ano na tu X5 jsem zapomněl. Jen netuším kdo ji udělal. Pro mne je největším děsem "1"
kuko
ano, všechno s číslicí "1" je nějaké divné. A ještě X3 se mi fakt nelíbí.

Normální 3er když má M-paket vypadá docela k světu, bez něj ale nic moc.
webpaja
A co by tam jako mělo být? Kudrlinky, spojlery nad střechu, nebo co??? Nejvíc nudy vidí ti, kteří ještě v této třídě nevolili...
Deception
Neber jim sny 😉
jinak nová pětka je ve všem podstatně lepší. A jakou barvu? Jedině bronzovou metalízu. :-!
webpaja
Hnědá Havana 😄 Interiér dtto
Deception
😉 :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
neco na tom bude, ale stejne se nova 5 docela povedla...
Avatar - positivemind
positivemind
Obdivuji lidi, kteří si koupí Citráka C6. Je to krásné auto, uvnitř sice děs, ale tím lidi neoslníš :yes😒br />
Design je nadčasový, dovedu si dokonce představit dveře otevírající se od sebe. Myslím, že tohle auto dostane prostor ještě v budoucnu 😉

Každopádně mne překvapilo jen jedno XF - tyhle statistiky jsou u nových vozů koupených v ČR nebo i z dovozu? Jeden kus je zoufale málo, je to konkurent těch 3 nahoře...
webpaja
V zásadě se od začátku roku neprodávalo. Očekávat nějaké lepší prodeje bude možné od srpna...doufejme.
Avatar - positivemind
positivemind
Čím se má lišit od té stávající verze?
Avatar - T613
T613
od stávající verze? Webpaja měl spíše na mysli, že zde nefungovalo zastoupení Jaguaru a je zde teprve budováno.
webpaja
Děkuji, budu uvažovat o zřízení funkce tiskového mluvčího 😄
Avatar - T613
T613
na platu se dohodneme >😁
webpaja
To druhé slovo nejde přečíst >😒]
Avatar - T613
T613
>😁
Avatar - positivemind
positivemind
Aha 😊) já myslel, že už je fúze dokončena 😄
webpaja
Pomalu se to rozbíhá. Minulé zastoupení udělalo dost problémů a ačkoliv prodej běží, tak se s následky předchůdce bude ještě nějakou dobu potýkat.
Avatar - positivemind
positivemind
Známý má XF a ačkoliv bydlí dost daleko od hranic, jezdí servisovat do Rakouska... myslím, že předchůdce udělal vážně velkou paseku, viz recenze Range Roveru tady na MA atp.
webpaja
No a to je jen jeden z problémů. Nástupce to bude mít setsakra těžký 😉
Sleeper
Jedná se o tzv. první registrace v ČR, tedy auta jak prodaná přímo u nás, tak i dovezená, vždy ale nová. Jaguar neměl donedávna oficiálního dovozce, proto ty nízké počty.
webpaja
[odkaz]
Avatar - T613
T613
konečně pěkné Audi >😁
webpaja
😄 Chudáci kluci z Ingolstadtu 😄
Avatar - Emel
Emel
Vypadá to jako Octavia v kombíku...
Avatar - Plautus
Plautus
Vyzerá to ako zo všetkého niečo.
Avatar - Falco
Falco
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
To auto je nadcasove a je vidiet to aj na predajoch, 10 rokov vo vyrobe a stale sa co to par kuskov preda :yes😒br />
Taka c6 -tka je tu par rokov a Peugeot predava aj tak lepsie a zoberme si hoci aj mercedes aj ten by auto po desiatich rokoch vo vyrobe nepredaval lepsie ako tento Peugeot.

Klobuk dolu - 607 je elegantna klasika a to sa ceni aj dnes :yes:
webpaja
To už musí být spíš sběratel youngtimerů, než fanoušek designu...
Avatar - Emel
Emel
Jeden kus měsíčně bych rozhodně za úspěch nepovažoval... BMW E39 by se prodalo víc 😉. Prodej C6 byl u nás ukončen, takže ve statistice ani být nemůže... a když se ještě prodávala, byla dost drahá.

Nic proti 607, pokud někdo chce prostorné auto s umírněným designem a nepotřebuje superexkluzivní techniku, pak je 607 zajímavá volba.
webpaja
Tak to už radši nový Magentis...
kuko
to jsi ale pak o třídu níž 😉

mně se 607 hodně líbí. V černé metle s hezkýma kolama vypadá stále šik :yes:
Sleeper
Emele a proč tam tedy C6 je? 😄 Oficiální dovoz byl sice ukončen, na individuální objednávku ti jej ale přiveze ktrýkoliv prodejce značky. Nebo by alespoň měl. V několika starších článcích o vyšší střední jsem to psal.
Avatar - white label
white label
Tak to je obdoba jako třeba u Golfu eR, ten je tu taky jen na individuální objednávku...
Avatar - Emel
Emel
Hmm... no i tak je to pro C6 značná nevýhoda, která prodejům právě neprospívá.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Pro mě je nová 5 F10 nejlepší BMW od roku 1998, kdy se zrodila E46. Ne, že by modely jako E90-93 nebo E60 byly zlé, ale byly to prostě Bangeleho výstřelky. Sice dokonalé auta, nádherné, nicméně něco mi na nich chybělo. Přesně to, co má nová F10!!! Když přišla na svět, tak jsem z ní nemohl a to doslova. Touring tomu nasadil korunu. Prostě dokonalost sama. Design s typickými prvky BMW- nízká siluleta celého auta, zadní svělta klasického stylu, přední převis krátký, zadní dlouhý... A nové prvky jako zřasená kapota, co na to říct :yes: Superlativy všech jazyků by mi nestačily. Jo, jednu nevýhodu to má, nepořídím si ji za 50K 😐 >😁
Prostě suverén třídy a těm 63 lidem, nových majitelů F10, jen mohu pogratulovat a tiše závidět, že se stali majiteli tak dokonaleho stroje.
P.S. C6 je pro mě jeden z mála citrónu co uznávám. Je nádherný a jsem moc rád, že i u nás se najdou lidé, co se nebojí jej koupit. Jen tak dál.
Avatar - Vampix(Diesel Power)
Vampix(Diesel Power)
Dalo se to čekat. 5ka je zase nová zase hezká a je to zase BMW takže se zase bude dobře prodávat. Auto je to opravdu hezké, včera jsem spatřil jednu s tmavšími obrovskými koly a i v te šedé je to paráda. Ale mně tento model nijak neoslovuje. Pořád bych raději E60. Jak svým designem který byl podle mně jednodušší, "sportovnější" nevím no. Tahle se tváří dynamicky ale tak nějak na mně nepůsobí. Každopádně gratuluji a doufám že se to bude nadále prodávat 😄

P.S: tuctovka z toho bude určitě, lidi peníze mají auto to hezké je. Právě proto mi to ani nevadí, protože to auto je hezké a rád se otočím. Naproti A6 která mi krkem neotočila víc jak 10x(velký podíl na tom má RS6)