Leden 2010 patřil ve vyšší střední třídě Mercedesu E, únor Audi A6 a březen? V minulém měsíci se oba soupeři museli sklonit před novým BMW řady 5 F10, které se u nás začalo prodávat.
To auto se povedlo, já bych jen přivítal čudlíky a display rádia na jednom místě, aby člověk nemusel překmitávat očima. Jinak v dnešní době jasná volba. Ve čtyřkolce a v tom případě teda v naftě.
Zdá se mi, že by bylo možné zajásat, BMW je zpět. TOHLE je BMW, jak má být. Jsem strašně rád (byť vím, že žádné BMW nikdy mít nebudu, je to nad moje možnosti...), že Bangleho designové experimenty skončily. Na druhou stranu, o technice nebylo potřeba u téhle značky pochybovat nikdy.
Pozoruhodné je, že se objevily hlasy (dokonce v nějakém televizním testu), že ten design je "nudný". Je-li tohle nuda, tak ale mnehm lepší, než nějaká superzábava a la Alfa nebo kdovíco jiného....
Díky Bangleovi se dnes může BMW opět prsit korejským designem. Onehdy jsem projížděl Německem a pokaždé, když mne dojelo nějaké BMW 3, zděsil jsem se, jak korejsky čelní maska vypadá.
Zlatý Bangle !!! :yes:
Novou? Ještě nikdy. Předchozí generací nesčetněkrát (a ne, párkrát to vážně nebylo) ;)
Tohle auto prostě tuctovka bude, jako každá pětka od BMW. Možná ne někde na maloměstě, ale v Praze určitě. Neříkám, že je na tom něco špatně, ale prostě to bude tuctovka ;)
Jakékoliv auto vyšší střední se většinou může stát tuctovější, když ceny ojetin spadnou pod půl mio.
Úplně nechápu nutkání být něčím překvapován. Nová pětka vypadá jako bavorák, jezdí jako bavorák a bohužel i stojí jako bavorák. Žádné překvapení jsem nečekal. A nikdo nemohl čekat, že po revolučním E60 přijde znovu revoluční model. Pak by angažmá Banglea bylo k ničemu.
O tom ale mluvím. Je to prostě nová pětka, o kousek lepší než stará. Stejně jako byla stará o kousek lepší než předchozí. Ničím to nepřekvapí, je to prostě kvalitní BMW s moderní technikou.
Podívej se, kolik jezdí BMW 5 teď - a kvalitní ojetinu pod půl milionu neseženeš :-) čísla prodeje navíc opět ukazují, že tomu tak bude. Je tomu tak stejně třeba u A6.
to su kecy..jasne že bola e60/61 lepsia nez predchadzajuca. generacny skok, ktory znamenala nedokazu majitelia e39 predychat, lebo ich auta vyzeraju, v porovnani s novou radou, zrazu skarede a zastarale.
Spíš bych řekl, že bude víc tuctovka. Ale v BMW asi dobře vědí, co dělají, a myslí si asi, že další desetitisíce zákazníků nalákají kombinací "sportovní" image a naprosto nesportovní jízdní vlastnosti...
Jak si představuješ u vyšší střední vyjádření sportovních jízdních vlastností? Ať je nová pětka jakákoliv, nesportovní zcela jistě není. A neznám nikoho, komu by scházela nepříliš vysoká komfortnost E60 na kolech s RF od 17" a výše.
Bludy novinářů, kteří najedou 1000km jsou třeba mě úplně fuk.
Třeba tak, že aspoń na "Sport" bude tvrdší a nebude gumová, stačilo by tak jako Éčko Avantgarde ve standardním nastavení. Bohužel už i v mých očích BMW s tímto modelem nezadržeitelně směřuje k úspěšnému naplnění posměšku "Bayerische Mist Wagen".
Jo hlavně, když se to prodává... Navtech bude mít radost, jak ty čísla rostou. Jenže za 10-20 let tady budeme s nostalgií psát (a na představenstvehc bude zaznívat to samý), že Ferrari byla jediná značka, která měla tu odvahu nezpronevěřit se svým hodnotám. Teda doufám, že aspoň oni odolají. Protože image a značka je to jediné, co má v dnešním světě opravdu hodnotu.
Nevím jak jiným, mě se s adaptivním podvozkem jezdilo naprosto příjemně. Slušný komfort v běžném režimu (ne nepodobný právě Éčku) a jednoznačné přitvrzení ve sportovním módu. Auto je pevné a velmi jisté a přitom ne zbytečně tvrdé (myslím ten druh tvrdosti, který rozhodí zadní nápravu na hrbolu v zatáčkách). Avantgarde je sice pevná taky, ale tvrdší. Ne příjemně, ale spíš opačným směrem.
Navíc, neznám nikoho (opět kromě novinářů), kdo chce být u velkého sedanu natřásán v jakémkoliv okamžiku, kromě pár vyjímečných kilometrů po hladkém asfaltu.
Nová pětka mi připadá jako nejlepší kompromis výborných jízdních vlastností a komfortu. Nevím ale, jak se chová bez elektronických tlumičů.
To nevím proč? Stále je pocit z řízení a jízdy dost vzdálen M-B a Audi. Představy o managerovi brousícím v táhlých powerslidech silničky jsou naprosto liché.
Nebo si snad někdo kupuje řady 5,6,7 kvůli tomu?
Kupuje si to samozřejmě kvůli image. Jenže stačí pár generací v nastoleném směru a ta image bude v háji a už se nikdy nevrátí. Dobrým příkladem je Honda, ta je v tomto vývoji o několik kroků napřed...
Čekal bych, že BMW bude dělat SUV a paskvily typu 5 GT proto, aby mohlo uspokojit touhy těch, co jdou po "vrtulce", a zároveň budou dělat klasická auta, respektující DNA značky. Bohužel (a i kdžy je v tom samozřejmě důležitý i posun Mercedesu) dnešní Éčko má pro mě spotovněji naladěný podvozek než nová 5. Mám na mysli především pocit kontaktu se silnicí a přesnost řízení. Protože ta 5er i ve sportovním nastavení má pořád místo kusu volantové tyče nějakou žvýkačku a místo aby pevně seděla na silnicí, nějak nad ní jakoby pluje.
Manageři BMW by se podle mě měli hluboce zamyslet nad tím, pro jakou značku pracují. Netvrdím, že jejich poslední výtvory jsou špatná auta, to v žádném případě ne, ale nejsou to typaická BMW. Ta jejich systematická snaha pošlapat tradice značky nemá v současnosti obdoby...
A tradice je to jediné, co Evropu drží nad vodou, protože elektroniku, počítače i ty BMW dneska dokážou bez potíží vyrobit i na čínském venkově.
Neměl jsi píchlé pneumatiky? S podvozkem nemůžu souhlasit. Bavorák je sice poddajnější, ale přesný a pevný. To neznamená nesportovní. Ale ano, řízení Éčka je výborné. Bohužel jsem jezdil s aktivním řízením a to je spíš o komfortu obsluhy, než o požitku.
Jinak pro mě M-B zůstává mimo. Spíš z podstaty, je to určitě stejně dobré auto jako pětka.
Ked chces sportove BMW, aj tvojim poziadavkam bude vyhovene, kup si M3 alebo M5.Clovek co kupuje limuzinu chce v prom rade komfort, aby bo celodennom jazdeni nevystupoval z auta cely dolamany. :-!
mna osobne tento design tiez nenadchyna...minula generacia vyzera ovela dynamickejsi a svojim designom nedavala najavo svoju vekost...toto je nejake(aspon na fotkach) priliz rozkvasene, este aj nova 7 mi pride dynamickejsia.
U mňa je to presne naopak. Predchádzajúca generácia (banglovská) vyzerá taká roztečená - ako keď namočíte auto do pudingu a vytiahnete. Prosto otras - vytiahnuté blatníky, že čokoľvek pod 19 palcov tam vyzeralo stratené, pretiahnuté oči - brrr!
Súčasná vyzerá o moc lepšie. Stále však za nejlepší mix elegancie a športovosti považujem predbanglovskú 5 (okrem "žralokov" samozrejme - tie sú najkrajšie).
Nevím, co je na AUDI bezpohlavní, ale vem taky v potaz, že je v tabulce rozdělana A6 a Allroad. Po sečtení jsou nad MB. To že BMW bude první se dalo čekat. Začali prodeje nové generace a spousta lidí si na ní počkalo. Myslím, že podobně to bude vypadat po uvedení nová A6. Ale jinak super výsledky. Na prvních čtyřech místech je německá premie. Je vidět, že v těchto třídách se tolik na cenu nehraje a pořád je na vyšší úrovni prestiž.
ale mne sa Bangleho vytvory pozdavali daleko viacej
Tieto nove bavoraky su nudne fakt nudne, predchadzajuca 5ka je uz teraz legendou co sa novej stat nemoze.
Nova 7micka je velka 5ka alebo nova 5ka je mala 7micka da sa to interpretovat hociako :-) kazdopadne su velmi podobne a az moc uhladene nenapadne predne svetla, cela linia je akasi jemna az moc.
Bangleho 5ka je genialna , klobuk dole , taky bavorak uz nebude
suhlas, ale predchadzajucej 5 pasovala výhradne cierna farba. vsetky ostatne farby ju mierne degradovali. terajsia myslim ze uz nema problem, podobne ako E(tej pasuje snad každa farba)
najlepšia je čierna (ako na každé auto :-! ), ale dnes som videl aj jedného sýto modrého krásavca (farba čo sa dáva napr. na Oktávky RS) a ten vyzeral tiež parádne.
Inak súhlas - bangleho obdobie síce velmi nemusím, ale 5-er sa mu fakt podarila :yes:
Obdivuji lidi, kteří si koupí Citráka C6. Je to krásné auto, uvnitř sice děs, ale tím lidi neoslníš :yes:
Design je nadčasový, dovedu si dokonce představit dveře otevírající se od sebe. Myslím, že tohle auto dostane prostor ještě v budoucnu ;-)
Každopádně mne překvapilo jen jedno XF - tyhle statistiky jsou u nových vozů koupených v ČR nebo i z dovozu? Jeden kus je zoufale málo, je to konkurent těch 3 nahoře...
Známý má XF a ačkoliv bydlí dost daleko od hranic, jezdí servisovat do Rakouska... myslím, že předchůdce udělal vážně velkou paseku, viz recenze Range Roveru tady na MA atp.
Jedná se o tzv. první registrace v ČR, tedy auta jak prodaná přímo u nás, tak i dovezená, vždy ale nová. Jaguar neměl donedávna oficiálního dovozce, proto ty nízké počty.
To auto je nadcasove a je vidiet to aj na predajoch, 10 rokov vo vyrobe a stale sa co to par kuskov preda :yes:
Taka c6 -tka je tu par rokov a Peugeot predava aj tak lepsie a zoberme si hoci aj mercedes aj ten by auto po desiatich rokoch vo vyrobe nepredaval lepsie ako tento Peugeot.
Klobuk dolu - 607 je elegantna klasika a to sa ceni aj dnes :yes:
Jeden kus měsíčně bych rozhodně za úspěch nepovažoval... BMW E39 by se prodalo víc ;-). Prodej C6 byl u nás ukončen, takže ve statistice ani být nemůže... a když se ještě prodávala, byla dost drahá.
Nic proti 607, pokud někdo chce prostorné auto s umírněným designem a nepotřebuje superexkluzivní techniku, pak je 607 zajímavá volba.
Emele a proč tam tedy C6 je? :-) Oficiální dovoz byl sice ukončen, na individuální objednávku ti jej ale přiveze ktrýkoliv prodejce značky. Nebo by alespoň měl. V několika starších článcích o vyšší střední jsem to psal.
Pro mě je nová 5 F10 nejlepší BMW od roku 1998, kdy se zrodila E46. Ne, že by modely jako E90-93 nebo E60 byly zlé, ale byly to prostě Bangeleho výstřelky. Sice dokonalé auta, nádherné, nicméně něco mi na nich chybělo. Přesně to, co má nová F10!!! Když přišla na svět, tak jsem z ní nemohl a to doslova. Touring tomu nasadil korunu. Prostě dokonalost sama. Design s typickými prvky BMW- nízká siluleta celého auta, zadní svělta klasického stylu, přední převis krátký, zadní dlouhý... A nové prvky jako zřasená kapota, co na to říct :yes: Superlativy všech jazyků by mi nestačily. Jo, jednu nevýhodu to má, nepořídím si ji za 50K :-| >:D
Prostě suverén třídy a těm 63 lidem, nových majitelů F10, jen mohu pogratulovat a tiše závidět, že se stali majiteli tak dokonaleho stroje.
P.S. C6 je pro mě jeden z mála citrónu co uznávám. Je nádherný a jsem moc rád, že i u nás se najdou lidé, co se nebojí jej koupit. Jen tak dál.
Dalo se to čekat. 5ka je zase nová zase hezká a je to zase BMW takže se zase bude dobře prodávat. Auto je to opravdu hezké, včera jsem spatřil jednu s tmavšími obrovskými koly a i v te šedé je to paráda. Ale mně tento model nijak neoslovuje. Pořád bych raději E60. Jak svým designem který byl podle mně jednodušší, "sportovnější" nevím no. Tahle se tváří dynamicky ale tak nějak na mně nepůsobí. Každopádně gratuluji a doufám že se to bude nadále prodávat :-)
P.S: tuctovka z toho bude určitě, lidi peníze mají auto to hezké je. Právě proto mi to ani nevadí, protože to auto je hezké a rád se otočím. Naproti A6 která mi krkem neotočila víc jak 10x(velký podíl na tom má RS6)