btw. skušal si 500? vo mne vždy vzbudí velký úsmev. sadol som za volant(ten je mimochodom bezkonkurečný)a bol som stále vysmiaty >:D to auto je pre mna výnimočne. druhé auto do mesta priam dokonalé :yes:
v prvom rade som myslel ako idealne auto do mesta( ako si podotkol v prispevku vyššie )
nie pre mladeho chalana.
nemám dokonca ani nič proti fabii 1.2htp
avšak z pohladu bez finančneho stropu(pidiaut) stále volím BMW jednicu(5 dverí je 5 dverí = 25rokov >:D )
Tak nějak mi nesedí to zvelebování. Pětistovka byla je a bude malým milým autem pro méně majetné vrstvy, a na tom by se mělo stavět. Chce to udělat ikonu právě a než z "holátka". Plecháče, žádné vnější parádičky, nějaký malomotůrek a tradá do města. Cenu má pětistovka jen, když je jemně obouchaná z hustého městského provozu, jen když ji vlastníš jako ... mimoděk. Prostě... musí z tebe na sto metrů táhnout, že tvůj druhý vůz je... Cayman. Kapiš?
"Pětistovka byla je a bude malým milým autem pro méně majetné vrstvy"
"Prostě... musí z tebe na sto metrů táhnout, že tvůj druhý vůz je... Cayman. Kapiš?"
Asi nebude tak zle když méně majetné vrstvy jezdí v Caymanech. ;-)
Píši, že musíš "působit", co tam máš opravdu už není tak důležité... ;-) >:D
Tys nikdy nejel autem, které k tobě "typově" neladilo? Píši o tom, že pětistovka má právě dávat na odiv tu svou genetickou "prostotu", v tom bylo, je a bude její kouzlo, její přitažlivost. Jakmile z toho děláš nazdobenej květináč na velikonoce, kouzlo se vytrácí. Tvrdím, že pětistovka má jezdit na plecháčích. Je to obdoba kachny (citroen 2CV), ta je také nejpřitažlivější jako to "holátko".
Genetické prostot se brzo dočkáš bude dvojhrnek a bílé bočnice pneu už si každej domaluje sám. Jinak samozřejmě sem tě pochopil. To se dá aplikovat i na mini a new beatle ;-)
Klameš si do vlastnej kapsy...MINI vzniklo ako štýlovka tiež z holátka, že áno ([odkaz] ...o nič iné nejde a jednoducho je iná doba, vývoj pokročil nielen v Nemecku, ale kľudne si kúp Mini, Caymana, GL a iné "antiMINIpinďúr" vozítka, sú fajn, ak si ich kúpi človek s charakterom.
Mokré uteráky si nechaj hlavne pre seba a prikladaj pravidelne na čelo, musíš mať riadne zvýšenú teplotu a metať sa v kŕčoch, ale to už nie je o autách...
A jak vzniko Mini? Jako náhrada Bentleye snad? Auto pro méně majetné, holátko... žádné téměř prémiové auto do města. Stejná logika jako u 500. Jen je to Fiat, což je pro tebe poněkud nepochopitelné, ale to není problém F500, ale tebe. :-|
Těžko ho zde vidět na silnicích, ale kdykoli ho potkám vlastně mě vždy zklame, jak působí sterilně, bez emocí. Je to proto, že postrádá markanty svého předchůdce - vystouplá světla a "bobek" vzadu.
Za nejkrásnějšího (pominu-li nesehnatelného mistra elegance) bych volil MINI.
Fascinuje mě, jak ti to auto (propadák století) leží v žaludku. Jsi průhledný jak nezletilá modelka na molu... Je ti vidět až do krku... >:D >:D
Co na to říct. Bavíš.. Ještě pár tvých poznatků... a mám dneska o hezký den postaráno...
Tak neviem kde a čo ty považuješ za päťstovku, gény sú absolútne markantné a ľahko čitateľné na prvý pohľad od prvej do poslednej krivky.
Ak niečo pôsobí sterilne a bez emócií, tak je to zrovna Fox, ktorého si onehdá vynášal skoro do neba...
Mini a 500 si navzájom nemajú čo vyčítať, niekomu sa viac páči ten, druhému onen, dizajn a štýl majú rovnako čisté.
Tady je krásně vidět, že kdyby se dnes postavilo Mini a nikdo by neřekl, že je to jeho nástupce, tak by šlo daleko hůře poznat, že jde o retro. To F500 je daleko více podobný a více se inspiruje původní pěristovkou.
Myslím, žes nyní na F500 moc kritický. Na palec dolů to není, je to malé pohledné autíčko. Já nahoře vyjadřuji kritiku než k těm cingrlátkům. Jinak, prvě na tom holém základu a plecháčích je to podle mne přesně to pravé, jak to má být.
No ak si niekto z menej majetnej vrstvy bude kupovat mini-auto, tak asi siahne po niecom lacnejsom. F500 tu stoji od 11800 do 19600e, a to su uz teda panecku ceny za ktore sa da kupit aj auto o 2 triedy vacsie (pre porovnanie, dizajnova "ze vraj ikona" Fox: od 9000 do 13000e, a stejne sa ktovieako nepredava).
500-vka je imidzovka s odkazom na retro, a nalezite tomu ma nasadenu cenu. Urcite to nie je nic pre "menej majetnych"...
Jo, tak nějak to určitě bude, majetková a finanční smetánka, magnáti, garnáti a rentiérové sedlaj zásadně pětistovky... Kde bydlíš, Teddy? Máte už zavedenou elektřinu, nebo si ještě honíte... ebonitové tyče? >:D;-)
tak nám řekni jak to je, neboj se přeci ;-) sou to snad důchodci? nebo méně majetní, kterým je jedno co je pod kapotou v případě HTP, hlavně že to jezdí? Nebo je snad dostávají spratci, aby se naučili jezdit s nejkvalitnějším vozem třídy a pak přesedli na premiovku :-!
Promiň, ale musím nesouhlasit. 500 se prodává za cenu kompaktu. Z tohoto pohledu se určitě nejedná o auto pro nemajetné vrstvy. Samozřejmě netvrdím, že platinoví kovbojové sedlají pětikilo, ale "nemajetná vrstva" určitě nekupuje malinkaté nepraktické autíčko za cenu Golfa. ;-)
"Píši o tom, že MINI má právě dávat na odiv tu svou genetickou "prostotu", v tom bylo, je a bude jeho kouzlo, jeho přitažlivost. Jakmile z toho děláš nazdobenej květináč na velikonoce, kouzlo se vytrácí. Tvrdím, že MINI má jezdit na plecháčích. Je to obdoba kachny (citroen 2CV), ta je také nejpřitažlivější jako to "holátko"."
je to křeč, velká křeč. A to stačilo jednoduše napsat, že se ti F500 nelíbí ;-)
Řeč není o tom, co se komu, včetně mně, líbí či nelíbí. Řeč je o cingrlátkách, a v té souvislosti píši, že nejlepší F500 je holá F500. Plecháče, lehce obouchaná z Říma. Načinčaněj mončičák se holt zase líbí tobě.
Vseobecne Fiat 500 je pekny auto, ale davam prednost kdyz majitele aut nemaji na autech zadne pismena, nazvy a znaky typu pocet ventilu... Diesel-GXL sXY...DCI 200..V8 ci 1.8 16V ...etc
Mam rad kdyz na zadnim kufru neni nic ani na dverich ci jinde! silueta a ladnost karoserie by nemera byt rusena nicim jen pekna barva nesmi chybet.
To je sindrom takzvaného červeného I nebo VRS velmi často k vidění hlavně na Fabiích HTP.
Já mám na svém autě z výroby označní motorizace na levé i pravé otěrové liště, kousek od C sloupku na obouch stranách označení modelu a kdyby snad někdo pochyboval o původu vozu tak ještě dvakrát na víku zavazadlového prostoru. >:D
Ja plne chapu, ze majitele vRS ci GTI jsou plne hrdi co maji, ale mne jde spis o vseobecne nechtel jsem mit na aute nudne napsane A4 S line 2.0 TDI k cemu jen to vypada zbytecne a v servisu nez jsem vuz prebral vsechno odstanili a zadni cast kufru je pekne cista a hladka!
Dokonze jsem nechtel ani zadne adressy na SPZ mineneho autosalonu, a oni to pochopili a bylo vyhove meho prani.
Takove ty detske sny ze na aute bude napsano XL de luxe a jine nazvy mne nikdy nebraly! To se samosebou netyka u vyslechtenych sportovnich vozy kde kazdy je pravem hrdy ze ma V8 500SL a tak dale...
někdo ale holt rád zvýraní že máš něco extra - nedávno mě na dálnici předjížděla Mazda 6 předposlední generace s označením "TDI" (Dčko a Ičko červené). Asi nějaký sběratelský kousek. Nebo Áda? >:-[]
Já takhle jel nedávno za P406, pod nápisem HDI měl nápis TDI. Jak si někdo může dát označení horší motorizace místo té původní. To je jako by si majitel Fabie TSI tam nacpal HTP.
Za 1. Ono je strašně těžké nemít vzadu na víku napsáno 500, když máš pětistovku
Za 2. nesmál bych se mosteckému ubožátku...on v tom neplave sám. Dost často se můžu setkat, že se lidi ptají, jestli je v tom autě opravdu motor o objemu 500 ccm. Lidi si obecně neumí dávat věci do souvislostí. Takže tento mostecký hodinář v tom bohužel není sám, o to větší údiv je, když se doví, že je tam čtrnáctistovka, co je výkonější než ten jejich uberwagen (vzhledem k hmotnosti téměř v 90% případů)
Za 3. tyhle ty speciální edice F 500 jsou prostě k sežrání... :yes: a nový diesel v tom autě :yes: >:-[]
Tohle auto prezentovaná jako exkluzivita není nic jiného než reklama na hadry. Něco jako Twingo Rip Curl... pár najivních jedinců si to koupí s tím že si myslí, že kupují něco extra a ještě za to zaplatí nemalej peníz.
Jo dělat reklamu a ještě za to platit... :-) no kdo chce kam...
Mě se 500 líbí od první chvíle co se objevila na trhu, protože převzala retro prvků ze svého předchůdce kolik jen šlo. Osobně ale čekám na dvouválec. Těším se na ten zvuk :-)
Možná zde budu jediný s tímto názorem, ale na mě to auto působí jako předražený kýč. Nijak ve mě nevzbuzuje pocit, že se jedná o odkaz na původní pětistovku. Použitou technikou to auto nebude špatné, ale nevidím jediný důvod o tom autě nějak přemýšlet. Když vemu v potaz hlavního konkurenta mini, tak ten působí dospělým dojmem. Působí na mě jako auto, které je zaměřeno pro širší spektrum zákazníků (pokud neberu v potaz cenu). V pětistovce si dovedu představit náctileté holky bohatších rodičů, nebo maximálně 4% spoluobčany.
Skoro se až divím, že to auto má tolik příznivců. Ale tisíc lidí, tisíc chutí :-)
Mini má vlastnú auru, päťstovka tiež. Každý z nich vsádza na vlastné hodnoty - Mini je hoci "vážne" dospelé malé auto, Fiatka chce byť veselá a hravá - a o tom to je. Každému podľa chuti.
To asi jo a hodně lidem se líbí. Ale na mě působí prostě divně až kýčovitě. Když někde potkám pětistovku, nijak výrazně nevyčnívá mezi auty a dohání to jenom reklamní masáží retro auta a různými doplňky. Ta snaha evokuovat super retro auto z ní dělá kýč. Když potkám mini, tak je vidět na dálku a na nic si nehraje. Musím ale říct, že například řada DS od Citroenu na mě působí podobně, tam se mi to akorát mísí kýč s tuzingem. Ale jak říkám. Tisíc lidí tisíc chutí.
Fiat 500 sa nesnaží evokovať retro, Fiat 500 je retro. Dáva jasne najavo, aké gény má a darí sa mu to. K dokonalosti chýba jedine dvojvalec umiestnený vzadu. ;-)
Tak nějak, toť i můj názor. Jako hlavní auto nikdy a jako nákupní tašku bych si koupil něco za poloviční cenu se stejnou užitečnosti. Jsem ovšem jen obyčejný přízemní plebejec který nerad utrácí za nepraktické věci.
Ja si hovorím, že keď decká odrastú, tak pre dvoch so ženou kľudne. Primeraná veľkosť, príjemné tvary, zaujímavý štýl, dobrá cena. AJ keď za tých 15-20 rokov už bude aktuálna asi iná päťstovka, možno aj s tým dvojvalcom vzadu... ;-)
Tak jstli by jsem si se ženou pro dva koupil zrovna pětistovku, tak by mě muselo něco bacit do hlavy. Když už budu chtít něco pro dva, tak si pořídím nějaké kupé. Když nebudu chtít něco pro dva, tak si pořídím auto ne pětistovku.
vyzera byt zaujimava :yes: - myslim parametre. Snad sudruhovia z talianska popracovali na nedostatkoch - najma maly rozsah pouzitelnych otacok, lahodny zvuk po starte a uz len dufat, ze ju zacnu montovat do viacerych svojich modelov
Vím že tímhle asi vyvolám flame, ale údaj o "zvýšení vsatřikovacích tlaků na 1600 Bar" působí celkem úsměvně v kontextu s kecy o tom, jak VW má ztrátu na ostatní u naftových motorů, když už 1. generace R4 VW-CR motorů měla vstřikovací tlaky až 1800 Bar a to už se nějaký ten pátek montuje generace druhá... :-!
Ešte zvýšia tlak na 2000 Bar, dajú silnejšie dúchadlo, na koniec výfukov zaradia trysky a reaktívna sila výfukových plynov sa pripočíta do celkového výkonu motora... ;-)