Stat ktory ma 10x menej ludi ako slovensko a preda viacej aut ako slovensko.Ale take madarsko ma 20x viacej ako luxembursko a predalo este menej aut.Este stastie, ze v tabulke nie su gronsko a faerske ostrovy, lebo by sa slovensko asi muselo uplne hanbit. >:D
Nojo, víš kolik maďarů, slováků, frantíků, němců a dalších maj svoje firmy registrovaný v Lucembursku? A všichni berou passáty na lízink, si to představ :-O
Hej, ja som si toho vsimol tiez, madarsku ta kriza moc nepomohla, ale zas na druhu stranu, kukni sa do autosalonov v komarne, DS, ci v Blave a v Kosiciach, kolko precent predanych aut putuje za hranice do madarska... Oni tam platia aj registracnu dan, takze trebars uz aj v pripade octavky sa im oplati to auto kupit u nas, a v SR su na to specializovane spolocnosti, ktore im vsetko vybavia.
To fakt Škoda na európskych štatistikách tak šetrí, že ju ani nespomenú? Nech ma neserú... Aj ten Mizerný Renault alebo Fiat si dokážu dobrú priečku zaplatiť, tak prečo nie Škoda? Prečo, prečo, prečo???!??? >:-[] >:-[] >:-[]
V rebríčku modelov je prvý Ford Fiesta, nie Festa, to "i" nám kamsi zdrhlo...
Aj tak z tohto vidno, akí sme my Európania konzervatívni - pár tradičných značiek a šmitec...
Škoda, že tabuľka najpredávanejších modelov nie je aspoň do 20. miesta, alebo aj úplná, bolo by to veselšie.
Inak to Clio na popredných miestach je zaujímavé - brať, či nebrať? Koľko reálne vezme benzínová 1.2 v meste? Uvažoval som o Yarise pre manželku, ale teraz, keď Toyota vraj stratila image spoľahlivosti tak neviem...
Zaujímavé by ešte bolo, koľko peňazí v tom-ktorom štáte utratili za daný počet áut, nie je auto ako auto, ťažko porovnávať Nano a BMW7...
Statistiky buď řeš nebo neřeš.Srovnávat ceny diametrálně odlišných tříd nejde.Ke spotřebě:půjčil jsem si služebního G6 s 1,2 TSI prodejce.Jezdí s tím každý,byl to první kus,takže se hodně testovalo....Měl najeto přes 6 tkm,průměrná rychlost 82km/h,spotřeba podle PP 6,2...na to,že auto dostává denně záhul systémem co to dá,docela dobré.Ráno s tím dorazily do práce dvě účetní,na 40 min jízdy po městě a okresce byl průměr asi 66, spotřeba 5,8.Benál platí firma,takže žádná eko jízda se nekoná.Jinak je mi to fuk,ale pro manželku do města,v pohodě.Dcera má 1,4 TSI,vč.Prahy průměry 90, podle tankování je to na prvních 5 tkm za 6,15 přesně.Ale klidně by jezdila i renaultem,toyotou,subaru,škodou...moc neprožívá co řídí a loga ji nechávají v klidu.Pracuje,auto je jen dopr.prostředek.Stačí tak?
Pekne napísané, akurát je ešte rozdiel mesto a mesto. mesto jazdím aj ja - niečo po obchvate, niečo po miestnych cestách, niekoľko semaforov, nejaká tá kolóna. Mesto jazdí aj moja žena, ale nechodí po obchvate, len po miestnych s pár semaformi a hustejšou premávkou ako ja - ale voči môjmu jazdeniu je to hodne veľký rozdiel, jej trasa je dlhá cca 6 km, takže motor sa stačí akurát tak zohriať, čiže je to tá najhoršia varianta mestského jazdenia.
K tým štatistikám - nejde o zrovnávanie cien áut, pri štatistikách o počte registrácií sa ceny áut neberú v úvahu, ale taká priemerná cena auta v jednotlivých štátoch by bol celkom zaujímavý údaj.
v rozdilech mestskych spotreb jsem prebornik,
po Praglu mam s A6 a benzinovim 6 valcem vpohode i spotrebu pod 8 litru, ale je to daserict jen jizni spojka a mrazovka
takze na Prahu jedine velkej kombik s benzinovim 6 valcem o obsahu okolo 3 litru a nejlip na steroidech s 2 turby >:D
zadrz, dojde ada a vysvetli ti, ze do mesta je najlepsie stvorvalcovy tdi, ktory pri 2000 ot/min taha jak svina a ze nemas doma pozerat ciernobielu tv >:-[] >:-[] >:-[]
S 1,2 TCE más síce pravdu, ale má to ekonomické pozadie. Rovnako výkonná 1,6ka je základ v Megane, teda zameraný aj na co najnizsiu cenu. Tá sa ovela skor dosiahne s jednoduchým nepreplnovaným motorom bez serepeticiek, ako s turbobenzínom. A ak poukázes na Golf s 1,2 TSI, treba si uvedomit, ze tam to základ nie je a cenový zozdiel oproti základnej 1,4 je znacný.
jasne, ja som nemyslel dávať 1.2TCE ako základ, skor že je škoda nevyužiť ten motor, keď je k dispozícii. Kam ho zatiaľ dávajú? Do Clio a možno do Twinga. ;-)
S Renaultem nemám zkušenost.Už žádný není, byl 1,9 dCi a problém byl nemožný servis.Jinak ne.To se dá srovnat se socialistickou Mototechnou,nebo něco na ten způsob.K cenám:osobně mne moc netrápí,ale přiznám,že do G6 s 1,2 TSI jsem sedal s naprosto stejným DESPEKTEM jako do Fiesty 44kW.G6 není zase tak extrémně těžký(motor také naváží to co např 1,6 TDI-CR),takže auto se pohybuje dost slušně.Dokonce bych si dovolil mít názor:než silně nepodařený motor VW 1,6 TDI_CR,pak raději 1,2 TSI.Spotřeba stejná,resp.co vím od prodejce a známe se 10 let,pak 1,6 v naftě bere spíš kolem 7-7,5 :no: K tomu rostoucí podíl MĚŘA v naftě a všechny problémy,co s tím souvisí (DPF),pak je turbo benzín asi lepší.Osobně jsem dalek být nadšencem kohokoliv,máme 4 různé značky,subjektivně jde za plynem 1,4 TSI stejně jako o chlup těžší a větší auto 105 kW nafta.Nějaké věci jako jestli je to koncern,není,mám/nemám rád němce,že nejsou zběsilé design,kreace,že je to tuctovka atd se prostě neřeší.BTW: funglovka se stala skladovkou a byla ve stejné výbavě vč. duál klimy,ESP,všechny vaky,metla,origoš senzory,dvě sady liťáků atd...o dost levnější,než O2Kombi.G6 je Variant.Vyšlo to za rozumné love,nebylo co řešit.Ale klidně ať si každý koupí co se mu líbí,neřešil bych to.
No ak si kúpil G6 Variant za mensie peniaze, ako Octaviu kombi, tak blahozelám; za tú cenu by som Golfa bral i ja. Ja ked som sa bol pozriet na Golfa, islo o novinku a o nejakej relevantnej zlave sa hovorit nedalo.
BTW ten 1,4 TSI isiel subjektívne ako jedna-osmicka atmosféra, preto som od zaciatku 1,2 TSI nijak nepodcenoval. A ako písu na hlavnej v teste Octavie, skutocne ide o vydarený motor.
1.2TCE má tuším 100k, teda tolik co základní 1.6. Krouťák z hlavy nevím, ale tipnul bych že bude lepší. 1.4TCE bude samozřejmě lepší, ale mně docela příjemně překvapil test Oktávky s 1.2TSI. Čekal jsem, že to bude přijatelná motorizace, ale vypadá to spíš, že to bude hodně hodně dobrá varianta.
Samozřejmě je tam otázka ceny - u koncernu nahrazuje malé turbo 1.6, která však u Rencka zůstává, takže by se asi težko hledalo kam umístit cenovku pro malé turbo.
Optimální je samozřejmě 1.4TCE 180 v Meganu Grandtour GT :-!;-)
tak jestli přeměřuje PP do řekněme +0.5l je to OK.
Mně osobně PP ukazuje docela přesně, a hlavně je krásně vidět ty změny když se projede Praha v kolonách a pak se jede třeba jen po okruhu (teda torzu okruhu >:-[] )
A otázka co to udělá se zatíženým autem podle mně trošičku nemístná, protože pak by se do nižší střední nemohli dávat atmo 1.4 s méně než 100poníky.
Ale třeba ta 1.2TCE by mohla být zajímavá pro některé západní trhy, kde jsou šílené pojistky podle objemů motoru. Třeba jsem to četl o Irsku, pro které se údajně dělali speciální edice např. Laguna skoro v plné palbě ale s 1.6 a pod.
Krasny dizajn, skvela paleta motorov, skutocne kvalitny podvozok, image, nie je to zase malicke ako swift alebo micra, proste skvela volba v triede malych aut :yes:
Europe kraluje Fiesta a pravom ;-) je to skvela trefa od Forda
Aha, 4 motory + jejich varianty a konec, to má snad úplně každý. Nehledě na to, že konkurenti končí na podstatně vyšším výkonu. V oblasti motorů má Ford co dohánět. To ví každý, kdo se trochu orientuje.
Zase to nehroť.Když jsem si bral poprvé tuhle Fiestu s 44 kW na testík,tak jsem od ní nic nečekal.Prostě jen že to asi pojede,ale nic moc.Jenže ono to jede ne úplně špatně.Jasně,mých 105 kW v naftě je jiná liga,ale tohle auto je ve EU primárně pro dámskou klientelu na každodenní popojíždění za povinostmi.Výrobce ví,co a proč dělá.Pokud ne,založ firmu a udělej lepší.Auto je to hodně podařené :yes:
Presne tak, všetko je vyrobené /zacielené/ pre /na/ splnenie istého účelu. To, že Fiesta dokáže s danou motorou paletou byť najlepšie predávaným autom v Európe je len k jej dobru a nejaké dohadovanie o 4 či 6 motoroch v ponuke stráca na význame, takže nechápem o čo niektorým ide.
To je dost slabota, co? Aktuálním trendem jsou turbomotory... má je Renault, má je VW (vč. Škody a Seatu), má je Fiat, má je i Peugeot... a určitě i někteří další. Upřímně... kdo z klíčových hráčů má omezenější nabídku než Ford? Je to problém u Focusu, byl to problém u Mondea a stále to je problém u Fiesty, byť vzhledem ke třídě ne tak velký.
A vidíš, vzhľadom na predaje Fiesty to zrejme problém ani nie je. U Európana (zatiaľ) vyhráva kombinácia konvenčných (atmosférických) motorov a nekonvenčného vzhľadu.
Samozrejme viem, čo si tým chcel napísať a v podstate máš pravdu, no v prípade Fiesty je, ako vidno, dôležitý cieľ a nie cesta, ktorou sa k nemu vo Forde dostávajú. ;-)
Videl by som to tak, že Fiesta má výborné predaje napriek absencii modernej generácii malých turbobenzínov, nie vďaka tej absencii. Good for Ford. A kým začne mieriť marginálna časť trhu aj v tomto segmentu k tejto novej generácii motorov, bude ju mať snáď aj Fiesta.
Zaujímavé by boli štatistiky práve podla motorizácií pre jednotlivé modely. Veď napr. pre Fabku bude 1.2TSI docela zaujímavá cena a mohla by mať výrazný tržní podiel.
Ale zober si Fiestu, aká sa najviac kupuje. Bez hlbsích poznatkov tipujem, ze to bude 1,25 16v - 60 kW (u nás základná motorizácia; 44 kW sa u nás neponúka). Výkonovo sa to dotahuje na TSI Fabie, je to zivý a tocivý motor, s ktorým vies íst aj celkom úsporne. Naopak 1,6 ti-VCT má bohate postacujúcich 88 kW (obdobne ako C3 a iní) a sportovejsia verzia ST je uz ohlásená a dá sa ocakávat, ze bude podstatne výkonnejsia ako predchádzajúca ST so 150 PS.
ako vravím, Fieste za zatial darí aj bez turbomotorov. Forďácké atmosféry sú slušné motory, to vobec nespochybňujem, a kým majú dobré predaje bez turba je to ok. Marketing je ale sviňa - ľudia chcú byť bombardovaní novinkami, nové motory, nové prevodovky, nové tvary.
co je na tom slabota? Ze tam nie je turbo? Z pohladu uzivatela nevidim jednoznacny prinos malych benzinovych turbomotorov (mozno akurat tak hmotnost a ekologia). Ale ak by som si mal vybrat medzi atmosferou a turbom rovnakeho vykonu, beriem atmosfericky...
Na druhej strane (ked uz spominas VW), 1.25 vo fieste je celkom slusna zakladna motorizacia. S tym sa 1.2htp vo Fabii nemoze ani porovnat...
Slabota je, že tam ta možnost chybí. Největším pozitivem malého turba je zátah v nízkých otáčkách, z toho vyplývá uživatelská přívětivost a nižší hlučnost. Do města bych asi taky váhal, na delší trasy je ale 1.2TSI / TCE /T-Jet geniální. Přečti si test Octavie s tímto motorem...
Neříkám že motory u Fiesty nejsou dostatečné pro pokrytí většiny požadavků, ale konkurence má zkrátka širší nabídku. Pokud chceš silnou atmosféru, Renault má třeba 2.0 147kW ;-)
Jasne, ale u Octavie (i Fabie) tá 1,2 TSI - 77 kW nahrádza 1,6ku, co bol u Fabie najsilnejsí motor. A tie, ako vieme, tazisko predajov netvoria; to sa v tejto treide nachádza okolo 1,2 litrov a 55 kW a tam Fiesta (1,25 16v - 60 kW) je stále slusný dovolím si povedat nadstandard.
Inak ale súhlasím s tým, co si mienil povedat: je to trend a tu Ford nechytá vlak, bez ohladu na reálny prínos v tejto triede.
1,6 těžiště netvořila, jenže 1,2TSI je za skvělé peníze a navíc spadá do nižší sazby pojištění a je také lehčí... tipuju velké prodeje, hlavně ve slabší verzi. Já Fabii moc nemusím, ale 1.2TSI 63kW by pro mě byl důvod k zamyšlení.
Co se Fiesty ST týče... mluví se o 1,6 turbu na 130kW, až bude tak můžeme mluvit o široké nabídce motorů. Zatím je ta nabídka u Fiesty řekněme vyhovující, ale za skvělou bych ji rozhodně neoznačil.
Krasny dizajn. Mozna tak predek, zadek vypada jak vajicko a to nemluvim o hroznem interiu. Pri predvaci jizde a prohlidnuti auta by me neprekvapilo, kdybych tam nasel ulozny prostor na tampony... Proto jsem si vybral Ibizu to je pro me nej male auto :yes:
Z pohľadu triedy, o ktorú sa jedná, by som niečo podobné ani netvrdil. Po kategóriu malých vozidiel (po segment B vrátane) uvítam hravý, nekonvenčný, dizajn. Vzhľadom na hlavnú cieľovú skupinu /mladí ľudia, ženy/, pre ktorú sú tieto autá prevažne určené, je to v poriadku. Ono je to práve o uhle pohľadu. Rodinné autá to rozhodne nie sú a tak i praktická stránka veci môže ustupovať tej vizuálnej, ktorá je zase o vkuse/nevkuse kupujúcich. Z toho vyplýva, že Európania podľa Teba vlastne nemajú vkus.
Hravý a škaredý sú dva termíny, ktoré si nemusia zásadne odporovať a oba označujú čiste subjektívne dojmy.
Tú poslednú vetu si vystihol vpodstate dobre, len by som ju trochu inak formuloval - Európania, kupujúci Fiestu, majú iný vkus ako ja. Alebo majú iné priority ako práve vzhľad, kvality Fiesty jej v žiadnom prípade neupieram. ;-)
Dutohlav vau som s zasmial vy Cesi mate take primitivne vyrazy ;-)
Korejci ozivaju posledne dva az tri roky tak nemozu hend vsetkych preskocit ael aj na to pride ze Skoda sa skloni pred Kiou v pocte predanych kusov v europe ;-)
Tak ako píšeš, žiadny triezvo rozmýšľajúci Európan si to nemôže priať, no na druhej strane, pre zlepšenie konkurenčného prostredia je to veľmi prospešné...
Dalsi Xenofob z velke zeme Ceske :-) Si muzete zaridit "klub" spolecne se strejdou Bobem >:D
... a mozna si to budes muset hodit, az sikmaci zacnou skupovat vsechno okolo a ze ten potencial maji ;-)
A ta hranice 700tis.ks je někým nařízená?Není?Tak proč?Divná obhajoba.Evropa vlastně domácí trh.
Ono je něco jiného se prosazovat na domácím trhu a na druhém konci světa.
tohle by mohl rict kazdy kdo pise/mluvi jak ,,ovád"...ale vlastne mas pravdu, jenze tve prispevky nejsou ani tak neslusne, jako urazlive a to je poradny rozdil! A tim ze jsi stale nevyplodil jediny neurazlivy prispevek davas najevo, ze primitiv jsi ty. A ze te nezajima muj nazor? to vazne myslis, ze jsem jediny kdo si to tady mysli???
Čísla, čísla, čísla. Jako kdyby zrovna tohle bylo rozhodné... No, takhle se s tím ovšem vypořádat nemůžeme. Musíme přece velmi pochválit Fiestu, která s mladistvým vzhledem jede a jede a jede a jede. Fiesta je fordovská subkompaktní trefa.
V kompaktech kraluje Golf a s odstupem boduje Focus. Nic překvapivého, jen potvrzení kvalit těchto aut a jejich přitažlivosti pro ty co jezdí auty po silnicích, nikoliv pro ty, co jezdí kartáčem po tapetách... .
V áčku se v Evropě odehrávají hodně lítý boje. Titáni z největších, VW a Ford, se řežou teda ukázkově. Jeden na jedný straně ringu a druhej stojí na opačný straně v protilehlým rohu. Tak to má sakra bejt. Polo je na pohled klasickej biják. S top trenérem trpělivě makal až se dostal tam, kde je. Zapracoval hlavně na svalech a hódně překvapí hned při prvním háku, když ukáže, co má pod kapotou.
Na druhý straně je Fiesta s úplně jinou taktikou. Ten při tréninku makal hlavně na nohách. Je to neporazitelnej mistr v úhybnejch manévrech. Ani direkt, ani hák nemá tak silnej jako Polo, ale na nohách se tomu silákovi dokáže vyrovnat.
Jsme v druhým kole a na body je to zatím plitka. Vyhraje Polo s perfektně učesanou pěšinkou, nebo Fiesta s výbuchem na hlavě a s piercingem v obočí?
To je pravda, ale jsme údajně teprve ve druhém kole, takže uvidíme jak dál. Přestože v tomto souboji fandím Polu, vsadil bych spíš na komerční vítězství Fiesty. Polo nemá problém při přímém srovnání s Fiestou, ale mnohem spíš při porovnání s Golfem, který má např. v motorizaci 1.2 TSI podobnou cenovku, vzhled a k tomu podstatně větší prostor a komfort, ale i "image" o třídu vyššího vozu (viz "čerstvý" srovnávací test Pola a Golfu s 1,2 TSI v německém tisku, ze kterého vyšel Golf logicky jako vítěz).
Velmi podobná situace je i u dvojice Fiesta a Ka, kde zase mnohem lépe vychází nákup Fiesty (viz minimální prodeje Kačka).
Pokud tedy chceme zjistit skutečného "vítěze" v prodejích menších aut těchto dvou značek, doporučuji srovnávat spíš prodeje Focus + Fiesta s prodeji Golf + Polo, případně přihlížet i k prodejům o třídu výš...
Trend přechodu zákazníků od malých vozů do nižší stř. je vidět i u Škodovky a může se objevit i po uvedení Focusu III (designově "velká" Fiesta) na trh...
Do istej miery máš samozrejme pravdu. Väčšinový zákazník sa na trhu správa tak, aby v danej chvíli spravil čo najracionálnejší /najvýhodnejší/ nákup (v tomto prípade s ohľadom na triedy, ktoré naznačuješ).
Len ma zaráža, ako sa vy, kluci od VW, vždy snažíte dostať za každú cenu misky váh na stranu VW. Nič v zlom, ale je mi to niekedy až smiešne, ako niektorí dokážu vyobracať čísla.
Nejsem žádný kluk od VW a jestli za tímhle racionálním textem vidíš převrácení čísel je to především tvůj boj.
Každopádně se dnes velmi hodně lidí rozhoduje třeba i mezi Fabií a Octaviií, nebo mezi Polem a Golfem. Takže např. v případě, že by si více lidí koupilo Polo, ubere to logicky prodeje i Golfu a naopak. To samé platí např. ve vztahu Kačko a FIESTA.
Co je na tom "manipulujícího", nebo tendenčního netuším, ale asi už je to součást místního koloritu, hledat za vším hned něco takového a dělit to tu jen na černé a červené mravence...
to rozhodování tady určitě bude, samozřejmě trošku rozdíl bude v motorizacích. Třeba slušně vybavené Polo 1.2TSI bych tipnul cenově někde na úrovni GURU v základu, s tím, že jeho základ bude mít +/- už všechno jako Polo.
Sám jsem podobným rozhodováním pár let dozadu prošel (to měla ale Škodovka ještě "předkrizové" ceny >:-[] ) a bral jsem větší za cenu menšího. Měl jsem pro to důvody, někdo zas bude mít důvody pro toho menšího. :-)
Jinak Káčko fakt nic moc. Vídám ho teda docela málo, dokonce ani v Reichu jsem ho moc nepotkával.
Nemusíš mi to dovysvetľovať, pochopil som to na prvýkrát, a uznal, že niečo na tom skutočne je.
S ostatným majú problém iní...hoc sú automobilky, ktoré sú mi bližšie, ale nehrotím to, a auto si nikdy nevyberám len podľa toho, že je v predajných štatistikách na čelných priečkach. Neuznávam prístup stáda, ako sa hovorí, "stádo vede vúl", a pár volov je fakt i tu.
Aha takže už nepoužíváme GTIho koeficient ale tentokrát prostý součet škoda že v prostém součtu sečteno tentokrát je ford jednička. Ale nezoufejte chlapci příští měsíc zase bude první VW a pak to řádně oslavíte pěním ódy na apoštoly, designové skvosty a já nevím jak všechny ty auta nazýváte. ;-)
Představ si, že sečíst dvě čísla umím taky. Samozřejmě to platí obecně, ať je v "prostém součtu" první kdokoli. Promiň, zapomněl jsem k tomu dát vysvětlivky pro ty pomaleji chápající... ;-)
Taky jsem nepsal o výpovědní hodnotě v souvislosti s kvalitou jednotlivých modelů, tu vždy taky nemusí prodeje odrážet ani jednotlivě (tu totiž logicky odráží spíš cena, než pouze samotné prodeje), jde spíš o zájem zákazníků na trhu o konkrétní značku...
Nejen modely Fordu i VW jsou si v rámci své značky podobné čím dál víc, takže komu se líbí Fiesta, tomu se bude velmi pravděpodobně líbít i Kačko, nebo Focus III a podobné je to i u POLA a Golfu. Takže "emočně/designově" si většina lidí vybere třeba právě mezi těmito značkama a následně bude řešit racionální stránku, jestli se např. nevyplatí něco připlatit za o jeden stupeň větší a komfortnější třídu, téže značky...
Až tu bude Focus III tak uvidíme... mezi Focusem II a Fiestou je ale z pohledu designu celkem velký rozdíl. Mě se líbí o hodně víc Polo než Golf, naopak se mi i přes stáří líbí víc Focus než Fiesta.
Trend přetažení zákazníka co nejvýše se snaží podporovat všechny značky, obvykle tím způsobem, že plně našláplý menší model vychází dráž, než srovnatelný vyšší model.
Četl jsem na konkurenčním serveru článek o vítězství fordu v Evropě za březen. Má to v sobě jedno ALE. Ford opravdu dosáhl prvenství v prodeji v Evropské sedmadvacítce, ale pokud by se brala Evropa jako celek, tedy i s například Norskem a Švýcarskem, tak byl o pár kousků druhý právě za VW.
Viz citace článku:
O víkendu jsme vás informovali, že Ford v březnu prodal v Evropě nejvíce aut ze všech výrobců a po dlouhé době tak porazil letitého rivala s písmeny VW ve znaku. Ačkoli tato informace
vycházela z tiskové zprávy Fordu
, byla pochopitelně založena na reálných datech
z jednotlivých trhů. Přesto měla jedno „ale” - nešlo totiž o data z celého kontinentu, ale jeho devatenácti největších trhů. A ač se nezdálo být pravděpodobné, že by ty zbylé mohly
situaci změnit, přece jen ji trochu změnily, i když ne tak docela.
Nyní asi nevíte, kde vám hlava stojí, ale vše hned uvedeme na pravou míru. V pondělí totiž Asociace evropských výrobců aut
situaci upřesnila, a to následujícím způsobem - Ford se opravdu stal nejúspěšnějším výrobcem na 19 předních evropských trzích, dokonce zůstal číslem 1 i v rámci celé evropské sedmadvacítky. Pokud však vezmeme Evropu ryze zeměpisně, pak po přičtení zemí
mimo Evropskou unii jako je Švýcarsko nebo Norsko dostaneme výsledek, který drží Volkswagen
na špici.
V celé Evropě totiž VW prodal
171 604 aut, zatímco Ford 171 122, tedy o pouhých 482 vozů
méně. Kdyby to u Fordu věděli, podpořili by jistě rádi pět stovek svých zaměstnanců při renovaci jejich autoparku, ale bohužel pro ně to evidentně netušili. A tak si Ford připisuje jen takové poloviční vítězství.
I tak je samozřejmě první pozice v rámci EU velkým úspěchem, stejně jako navýšení tržního podílu a dosažení nejlepších měsičních prodejů
od roku 1998.
To je zajímavé, každopádně je to v březnu velmi vyrovnané a je celkem jedno kdo má o kousek víc. Kdo to víc prožívá může "slavit" jak za Ford tak za VW. Osobně považuju za důvod něco zpětně zásadněji hodnotit až (minimálně) roční čísla...
JJ, Je mi to taky celkem jedno, ale jenom mě to zaujalo. Navíc je zde další ukázka toho, jak se statistiky dají pěkně přizpůsobovat ku obrazu svému. A to neplatí jen v automobilovém průmyslu. Každopádně důvod k oslavě se vždycky najde ;-)
Ano statistiky se daji pekne prizpusobovat, ale tvuj uvedeny clanek to presne dela ve prospech VW a proc si to dovoluji tvrdit?
Pokud clanek upozornuje na pocitani Evropy geograficky, kde ten clanek ma cast Ruska nebo cast Turecka? Obe casti na Evropském kontinentu atd, jo nikde, protoze tam vsude v evropské casti Ruska nebo Turecka dostava VW na * od Fordu.
Tak nevidim jediny duvod, proc by mel Ford pocitat podle nestandartnich metodik, ktere se vice hodi VW.
Ford to pocita standartne kazdy mesic stejne a to v plnem rozsahu i zemepisnem vcetne Svycarska nebo Norska.
Tak clanek, ktery citujes, jeste v tomto lze viz tiskova zprava Fordu zde... [odkaz]
Jestli ti teda nepřipadá jako totální úlet brát do statistik ne celé země, ale jen data z 3% území jedné země, tak si klidně upravuj statistiky jak chceš :-|
To je jasný, když to tvrdí ford, tak to musí být pravda.
Ale teď upřímně. Pokud chce Ford vyhlásit vítězství, tak má napsat vítězství v EU, ale ne v Evropě.
To je jasny, kdyz to tvrdi "nezavisly" novinar, tak to musi byt pravda.
Staci bohate zdravy rozum, pokud ho mas, tvuj PR clanek VW pripocital jen co se hodilo, aby tesne vyhralo VW, pritom nezapocital geograficky uplne vse, jestli to neumel nebo nechtel, to me nezajima.
Geograficky Evropa proste vypada jinak, nez uvadi ten tvuj panflet od VW PR... [odkaz]
Tak ze i v realne geograficke Evrope je Ford prvni. Presne jak pise ve sve zprave. :yes:
pak ale doufám, že do celkových čísel nepočítáš např. vozy prodané na řeckých ostrovech které už geograficky patří k Asii ;-)
krom toho ten odkaz na WIKI je trošku pofiderní. Jaké kritérium třeba zvolili právě u řeckých ostrovů? Proč tam třeba není Korfu, které má rozlohu skoro 600km a přes 100tis. obyv. a nějaký poloviční Athos s desetinou obyvatel tam je...
opis:
Respektovaný časopis Auto Express zveřejnil výsledky své ankety s plným názvem Driver Power Top 100 2010. Tyto výsledky vzešly ze zpracování dotazníků od 23 000 čtenářů, kteří byli dotazováni na spokojenost s jejich automobily a spolehlivost v provozu.
Letošním vítězem se stává prodejně velmi úspěšný Hyundai i30 a v devítiletých dějinách ankety je tedy vůbec prvním korejským vozem, jemuž se tohoto uznání dostalo. autorevue.cz
Nechci ti kazit radost z Korejce, ale tyto statistiky spokojenosti mají nulovou vypovídající hodnotu. Majitelé méně luxusnějšího (v tomto případě lowendového) zboží kladou na svoje auta menší nároky než majitelé aut luxusnějších ;-)
Dám ti příklad třeba i na zmrzlině. Někteří lidé budou spokojenější, když si koupí Míšu než kdyby si kupovali např. Ben & Jerry's :-)
Jo a zrovna tak vyhlásili jako vítěze zančku Škoda. Tak sni dál. To je anketa o ničem. Když prachatýmu snobovi praskne žárovka v blinkru jeho limuzíny, napíše pak že je to krám, že už to nechce. Když člověku, co několik let šetří na alespoň nějaké auto odejdou čepy, tlumiče, vífuk, radio a já nevím co ještě, tak si řekne "to nic není, jsem s tím autem naprosto spokojený a mám na to 7 let záruku" skromnější lidé budou vždycky spokojenější a skromnější lidé budou mít skromnější auta. Viz i30